Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Nageldingetje

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
Shibby
Zeer actief
Berichten: 11078
Lid geworden op: 07 feb 2006 11:42
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Aantal honden: 1
Locatie: Net niet Limburg

Nageldingetje

Ongelezen bericht door Shibby »

Ik wou laatst Lou's nagels knippen toen ik dit zag:
Afbeelding
Nagels niet meer geknipt, maar gaan vijlen. Alleen doe ik 't nu met een simpele vijl van de Kruidvat maar echt goed werkt het niet. Weet iemand wat een goede vijl is om hondennagels mee te veilen? Lou laat 't, met een hoop koekjes, goed toe dus ik doe 't graag gewoon handmatig en niet met zo'n elektrisch ding.

Daarbij krijg ik verschillende adviezen om iets aan haar voeding toe te voegen. De een zegt biotine, de ander MSM, weer een ander iets anders. Ik weet 't niet meer.
Mensen die deze nagelproblemen herkennen en wat ik er verder mee kan doen?

Ze zit er niet aan en loopt normaal dus last heeft ze er, voor zover ik in kan schatten, niet van.
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Gebruikersavatar
blacky
Zeer actief
Berichten: 8030
Lid geworden op: 18 mei 2007 20:37
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Re: Nageldingetje

Ongelezen bericht door blacky »

ik heb bij de lidl een elektrische vijl gekocht voor mensen. Bij Laika lukte het nooit om de nagels te knippen het leven loopt bij haar ook heel erg ver door. Met deze vijl kon ik elke week wat weg halen en trekt het leven zich langzaam terug lijkt het wel.

https://www.bol.com/nl/p/sanitas-sma35- ... 051767895/
Afbeelding
gevni havanezers
~Suzanne~
Zeer actief
Berichten: 14006
Lid geworden op: 02 jul 2007 21:46

Re: Nageldingetje

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Ik mis iets? Wat lijkt er volgens jou mis dan? Ik zie eigenlijk alleen dat de nagels (veel) te lang lijken als je ze niet geduwed hebt?
Om nagels sterker te maken kun je biotine door het eten geven of in tabletvorm.
Maar, ik zou er beslist een stukje afhalen, als dit de natuurlijke stand is een mm of 2-3 zeker. Want door de te lange nagels kunnen ze gaan splijten en pijn geven. Dan liever 1 x ff "doorbijten" of laten doen door een trimmer of DA..

Suzanne
Gebruikersavatar
Lothian
Zeer actief
Berichten: 10190
Lid geworden op: 23 jul 2010 22:04
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Re: Nageldingetje

Ongelezen bericht door Lothian »

Het leven laat los van de nagelhuls, of niet? Dalí had dit ook. Heel vervelend. Ik ben er nooit achter gekomen wat het is ondanks onderzoek bij dedierenarts... het ging vanzelf weer over.

Er zijn enge autoimmuunziektes waarbij dit optreedt maar het kan dus ook gewoon een tijdelijk ding zijn.

Dal zijn nagels blijven vanzelf kort. Die van Lucca heb ik laatst geveild met een Dremel.
Afbeelding
sbientje
Zeer actief
Berichten: 28766
Lid geworden op: 08 jun 2007 09:00
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Nageldingetje

Ongelezen bericht door sbientje »

Je hebt van die speciale dingen met zon gat, voor hondennagels.
Heeft ze er ook last van? BIj mijn honden zien de nagels er ook weleens lelijk uit maar ik doe er nooit iets aan eigenlijk. Pom bijt ze sowieso zelf kort en karel rukt er nog weleens eentje uit met zijn lompe gedoe

Afbeelding
dit idee
Laatst gewijzigd door sbientje op 21 jul 2020 22:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Shibby
Zeer actief
Berichten: 11078
Lid geworden op: 07 feb 2006 11:42
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Aantal honden: 1
Locatie: Net niet Limburg

Re: Nageldingetje

Ongelezen bericht door Shibby »

Dat de nagels te lang zijn weet ik. Daar wil ik wat aan doen. Ik heb nog niet eerder een hond gehad met zulke nagels waar het lijkt of de onderkant gespleten is. Knippen vind ik geen optie, omdat en het leven verder doorloopt en ik dat niet kan zien én door de staat van de nagels ik bang ben voor splijten/scheuren.

Daarom zoek ik dus een goede vijl voor hondennagels en dacht ik misschien heeft hier iemand ervaring. Niet elektrisch. Handmatig vijlen accepteert Lou met een hoop koekjes. Dan wil ik niet weer iets anders gaan introduceren.

Haar nagels waren eerst niet zo dus er is iets veranderd. Ik denk niet dat het een probleem is, want ze zit er niet aan en loopt hendig kilometers voorop. Wellicht dat ik met een supplement haar kan ondersteunen dat die nagels wel weer worden zoals ze waren. Maar wat ik in het openingsbericht al zeg; de een adviseert dit, de ander dat. Dus ik zoek ervaringen.

Ervaringen op supplementen en op vijlen dus.
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Gebruikersavatar
Shibby
Zeer actief
Berichten: 11078
Lid geworden op: 07 feb 2006 11:42
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Aantal honden: 1
Locatie: Net niet Limburg

Re: Nageldingetje

Ongelezen bericht door Shibby »

Lothian schreef:Het leven laat los van de nagelhuls, of niet? Dalí had dit ook. Heel vervelend. Ik ben er nooit achter gekomen wat het is ondanks onderzoek bij dedierenarts... het ging vanzelf weer over.

Er zijn enge autoimmuunziektes waarbij dit optreedt maar het kan dus ook gewoon een tijdelijk ding zijn.

Dal zijn nagels blijven vanzelf kort. Die van Lucca heb ik laatst geveild met een Dremel.
Hoe lang duurde het voor het bij Dali over was?
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Gebruikersavatar
Doyaquba
Zeer actief
Berichten: 2041
Lid geworden op: 03 jul 2019 20:30
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Re: Nageldingetje

Ongelezen bericht door Doyaquba »

Shibby schreef:Dat de nagels te lang zijn weet ik. Daar wil ik wat aan doen. Ik heb nog niet eerder een hond gehad met zulke nagels waar het lijkt of de onderkant gespleten is. Knippen vind ik geen optie, omdat en het leven verder doorloopt en ik dat niet kan zien én door de staat van de nagels ik bang ben voor splijten/scheuren.

Daarom zoek ik dus een goede vijl voor hondennagels en dacht ik misschien heeft hier iemand ervaring. Niet elektrisch. Handmatig vijlen accepteert Lou met een hoop koekjes. Dan wil ik niet weer iets anders gaan introduceren.

Haar nagels waren eerst niet zo dus er is iets veranderd. Ik denk niet dat het een probleem is, want ze zit er niet aan en loopt hendig kilometers voorop. Wellicht dat ik met een supplement haar kan ondersteunen dat die nagels wel weer worden zoals ze waren. Maar wat ik in het openingsbericht al zeg; de een adviseert dit, de ander dat. Dus ik zoek ervaringen.

Ervaringen op supplementen en op vijlen dus.
Wij hebben een nagelvijl voor honden, handmatig. Maar weet niet zo 1, 2, 3 waar die vandaan komt. Het lijkt op een normale nagelvijl maar er zit een beetje een kromming in. Gebruiken hem wel voor onze oudste, die loopt altijd in gras en slijt ze niet meer goed af het laatste jaar. Heeft een hekel aan aan haar poten klooien, maar zolang je blijft voeren gaat het inderdaad goed
Ik weet het zelf alleen niet zo goed want ik doe alleen de puppynagels bij de nestjes en het duimpje. De nagels van Donner zijn heel kort uit zichzelf :schrik:

Het is zoiets
Afbeelding
Gebruikersavatar
Lothian
Zeer actief
Berichten: 10190
Lid geworden op: 23 jul 2010 22:04
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Re: Nageldingetje

Ongelezen bericht door Lothian »

Bij Dalí viel op een gegeven moment de nagel van een paar tenen er echt af :schrik: en daar groeide weer een gewone nagel terug. Duurde dus echt wel een best aantal weken. En dat stompje zonder harde beschermende nagel zag er best naar uit maar het was pijnlijker toen het nog allemaal half aan elkaar hing en die losse nagel bij elke stap opwipte...
Afbeelding
Gebruikersavatar
Marie-Josée
Erelid
Berichten: 25797
Lid geworden op: 04 feb 2003 10:56
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Re: Nageldingetje

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Tomas had dit op zijn oude dag ook. Ik heb er nooit iets aan gedaan eigenlijk.
Gebruikersavatar
DesireeB
Zeer actief
Berichten: 4312
Lid geworden op: 13 feb 2015 09:58
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Aantal honden: 3
Locatie: Hoorn
Contacteer:

Re: Nageldingetje

Ongelezen bericht door DesireeB »

Droef heeft het ook. Vooral sinds hij minder op de straat loopt eigenlijk. Ik knip gewoon zijn nagels nu tot aan het leven(hij heeft gelukkig maar 2 zwarte nagels) en voor de rest heeft hij er geen last van. Soms heeft hij een haakje aan zijn nagel, die pulk of knip ik er dan gewoon vanaf. Scheelt wel dat het hem allemaal geen fluit uitmaakt dat ik doe met zijn poten, in het ergste geval gaat hij lopen zuchten omdat ik hem wakker heb gemaakt.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
maart
Zeer actief
Berichten: 13207
Lid geworden op: 05 aug 2005 17:28
Mijn ras(sen): Mechelse herders
Locatie: West-Vlaanderen

Re: Nageldingetje

Ongelezen bericht door maart »

Ik heb er eentje van trim.nl Echt handig vind ik het niet, maar die losse stukjes verdwijnen er wel mee, al moet ik wel behoorlijk wat druk zetten. (maar dat kan zeker ook aan de kwaliteit van de vijl liggen)

Ooit ook eens een supplement er voor gegeven, via rundog besteld meen ik me te herinneren, maar dat deed helemaal niets. (hoewel dat mss voor de voetzolen was, maar ook dan deed het dus niets)
Gebruikersavatar
Caro
Zeer actief
Berichten: 1161
Lid geworden op: 05 okt 2013 18:24
Mijn ras(sen): Tervuerense herder
Aantal honden: 1
Locatie: Breda

Re: Nageldingetje

Ongelezen bericht door Caro »

Hou oud is je hond? Mijn hond is nu bijna 14 jaar en sinds zo'n anderhalf jaar zien haar nagels er ook uit zoals op jouw foto. Heb nu ook al een paar keer een nagel huls gevonden. Vind dat raar, nooit eerder meegemaakt maar als ik dan haar nagels controleer mist ze nergens een nagel. Het lijkt wel dat er al een nieuwe nagel gegroeid is en de oude daardoor los laat. Aangezien ze er geen last van lijkt te hebben, laat ik het maar zo.
Afbeelding
Wolfsblut
Zeer actief
Berichten: 9762
Lid geworden op: 25 jul 2013 18:23
Aantal honden: 3

Re: Nageldingetje

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Ik gebruik een nageltang van het merk Suwada en een nagelknipper Seki edge type 106. De kwaliteit is zeer goed. De tang is gesmeed met geharde snijvlakken die de nagels niet afhakt maar perfect doorsnijdt zonder krachtsinspanning.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Gebruikersavatar
Hamilton
Zeer actief
Berichten: 7013
Lid geworden op: 09 apr 2005 22:07
Locatie: In 'n mooie provincie

Re: Nageldingetje

Ongelezen bericht door Hamilton »

Hier ook zo'n paniekzaaier als je aan zijn poten komt, laat staan nagels knippen, dan gilt hij of hij vermoord wordt :80:
Ik heb een pak heel grof schuur papier gekocht ( wat je om zo'n handschuurblok klemt) 1 zo'n vel plak ik om een stukje hout en zo vijl ik Nis z'n nagels , telkens een paar voor hij z'n voer krijgt. Eerder heb ik het dekje van het skateboard van zoon hiervoor verknipt en op een stukje hout geplakt, werkte ook super.
Zo'n elektrische vijl en dremel heb ik ook, maar dat maakt geluid en dan is meneer al weg
Afbeelding
Nel en Nisvan
*Dyane,*Nils,*Jänta,*Svear,*Andra
Gebruikersavatar
Paisley
Zeer actief
Berichten: 11455
Lid geworden op: 03 mar 2013 12:38
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2
Locatie: Fryslân

Re: Nageldingetje

Ongelezen bericht door Paisley »

Bij Kiwi splijt soms de buitenkant ook van de binnenkant af. Dit scheurt eigenlijk nooit in het leven, maar het lijkt erop dat de binnenkant normaal afslijt en de buitenkant er meer in velletjes afkomt.
Ik heb het wel eens gefatsoeneerd met een dremel en dat ging als een malle. Ik weet dat je niet elektrisch wilt, maar ik vind zelf het voordeel dat je heel snel klaar bent. Maar ik kan wel makkelijk praten met een hond die het niet echt eng vind, ik kan me voorstellen dat je dat niet wilt als ze er waarschijnlijk niet snel aan went.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”