Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Algemeen topic KVV

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
Rebble
Zeer actief
Berichten: 10504
Lid geworden op: 05 apr 2010 22:07
Aantal honden: 1

Re: Algemeen topic KVV

Ongelezen bericht door Rebble »

Ja Duck is inderdaad nog veel erger, echt karton.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Rebble
Zeer actief
Berichten: 10504
Lid geworden op: 05 apr 2010 22:07
Aantal honden: 1

Re: Algemeen topic KVV

Ongelezen bericht door Rebble »

Gister en vandaag de normale versie gegeven van lotgering en die is inderdaad niet droog :ok:
Afbeelding
Gebruikersavatar
malinois
Zeer actief
Berichten: 57865
Lid geworden op: 16 aug 2003 18:40
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Algemeen topic KVV

Ongelezen bericht door malinois »

Vanochten hebben ze de wildmix hier gehadAfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gebruikersavatar
malinois
Zeer actief
Berichten: 57865
Lid geworden op: 16 aug 2003 18:40
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Algemeen topic KVV

Ongelezen bericht door malinois »

En vanavond eend/paardAfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gebruikersavatar
Crescent
Zeer actief
Berichten: 8549
Lid geworden op: 21 dec 2012 20:40
Aantal honden: 2
Locatie: Aan zee!

Re: Algemeen topic KVV

Ongelezen bericht door Crescent »

Rebble schreef: 23 jun 2021 10:04 Gister en vandaag de normale versie gegeven van lotgering en die is inderdaad niet droog :ok:
Het fijne van lotgering vind ik dat het juist minder vet is. Zelfs de pensmix ruikt enigzins fris, terwijl je met de pens van smuldier zo ongeveer de dood in de ogen kijkt (ruikt). En voor mij is het een hele grote pre dat ik vers knaagspul kan bijbestellen bij Lotgering. Zoals runderkraakbeen, kip-en eendennek, kipkarkas, runderstrot. Biedt mijn teven veel plezier in voedselverrijking. De gezellige meneer of mevrouw aan de deur maakt voor mij de hele "Beleving" wel af. Ze leveren hier woensdagochtend, dan heb ik vaak de avond ervoor tot laat gewerkt en sta ik met spleetoogjes in mn PJs de buit te ontvangen terwijl mijn honden rond de bezorger heen dansen.

Nachtddienst gehad?

Ja, zoiets.
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
natalie
Zeer actief
Berichten: 2669
Lid geworden op: 07 aug 2017 08:47
Aantal honden: 2

Re: Algemeen topic KVV

Ongelezen bericht door natalie »

Iemand zijn honden wel eens Alaska Wild Compleet gevoerd? Of Alaska Fazant? Er wordt gewaarschuwd dat daar stalen of loden kogeltjes in kunnen zitten en ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe vaak dat voor komt.
Gebruikersavatar
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Berichten: 15808
Lid geworden op: 30 dec 2014 16:43
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Locatie: Krimpen aan den IJssel
Contacteer:

Re: Algemeen topic KVV

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

natalie schreef:Iemand zijn honden wel eens Alaska Wild Compleet gevoerd? Of Alaska Fazant? Er wordt gewaarschuwd dat daar stalen of loden kogeltjes in kunnen zitten en ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe vaak dat voor komt.
Kan altijd bij wild. Hier blijft er uit de Lotgering met wild ook af en toe een hagelkorrel in het bakje liggen. De meeste slikken ze volgens mij gewoon door en komen er dan in de ontlasting wel weer uit. Ze lijken er dus totaal geen last van te geven
jome
Zeer actief
Berichten: 1027
Lid geworden op: 22 feb 2014 10:51
Mijn ras(sen): Labrador

Re: Algemeen topic KVV

Ongelezen bericht door jome »

Voor de lotgering voeders: zit er een logica in de te verwachtte bezorgtijd?
Ene keer bellen na 9 uur andere keer na 7 uur, nemen niet op.
Is het in tijdsblokken ingedeeld ofzo?
Gebruikersavatar
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Berichten: 15808
Lid geworden op: 30 dec 2014 16:43
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Locatie: Krimpen aan den IJssel
Contacteer:

Re: Algemeen topic KVV

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

jome schreef:Voor de lotgering voeders: zit er een logica in de te verwachtte bezorgtijd?
Ene keer bellen na 9 uur andere keer na 7 uur, nemen niet op.
Is het in tijdsblokken ingedeeld ofzo?
Heb je hier wat aan?
http://helpdesk.lotgering.nl/support/so ... ze-routes-
jome
Zeer actief
Berichten: 1027
Lid geworden op: 22 feb 2014 10:51
Mijn ras(sen): Labrador

Re: Algemeen topic KVV

Ongelezen bericht door jome »

Fotogravinnetje schreef: 07 jul 2021 07:58 Heb je hier wat aan?
http://helpdesk.lotgering.nl/support/so ... ze-routes-
Nee, niet echt. Ik weet dat ik ingepland ben.
Door de wisselende beltijden ben ik benieuwd of daar mogelijk een logica achter zit, eerder kunnen bellen dat je het ook eerder krijgt oid?
Het is leuk dat je kan bellen maar als er niet word opgenomen of je word niet teruggebeld dan heb je er niks aan.
Als er een logica achter zou zitten dan kan ik daar enigszins op bouwen.
Gebruikersavatar
** Angela **
Zeer actief
Berichten: 8649
Lid geworden op: 11 aug 2008 15:08
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 3

Re: Algemeen topic KVV

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Ik bestel de lotgering met iemand mee en de bezorgtijden zijn echt wisselend
De ene keer staan ze smorgens vroeg daar al op de stoep en de andere keer is het na 15.00 dat ze komen

Ligt er denk ook aan hoeveel bestellingen ze die dag moeten leveren
Als t nu bijv 1 of 2 bestellingen zijn of je zit vooraan op de route heb je t eerder dan dat je de laatste bent en er zitten nog veel bestellingen tussen
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
jome
Zeer actief
Berichten: 1027
Lid geworden op: 22 feb 2014 10:51
Mijn ras(sen): Labrador

Re: Algemeen topic KVV

Ongelezen bericht door jome »

Ok, dat is heel wisselend idd
Ik probeer straks nog wel een x te bellen
Ivm vriezer ruimte word het elders geleverd maar moet daar naar toe rijden, dus beetje tijd nodig
Gebruikersavatar
** Angela **
Zeer actief
Berichten: 8649
Lid geworden op: 11 aug 2008 15:08
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 3

Re: Algemeen topic KVV

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Ik ken t probleem

Moest vorige keer ook tussen 2 poetspanden in daarheen vliegen
Vlees in de vriezer gooien en naar de volgende vliegen

De keer ervoor kon hij t gelukkig meenemen naar de hondenclub , maar dat gaat ook niet altijd dus
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
Gebruikersavatar
malinois
Zeer actief
Berichten: 57865
Lid geworden op: 16 aug 2003 18:40
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Algemeen topic KVV

Ongelezen bericht door malinois »

Nee om die reden haal ik t nu gewoon bij mn verkooppunt, het was me een te groot gedoe. Nu ben ik net zoveel kwijt omdat ik geen bezorgkosten meer heb. De rollen zijn iets duurder maar zonder bezorging weer even duur .
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gebruikersavatar
malinois
Zeer actief
Berichten: 57865
Lid geworden op: 16 aug 2003 18:40
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Algemeen topic KVV

Ongelezen bericht door malinois »

natalie schreef:Iemand zijn honden wel eens Alaska Wild Compleet gevoerd? Of Alaska Fazant? Er wordt gewaarschuwd dat daar stalen of loden kogeltjes in kunnen zitten en ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe vaak dat voor komt.
Nee maar bij Lotgering en ook Dogmeat Fazant zitten ook weleens kogeltjes. Ze slikken ze door en af en toe laten ze ze ook liggen. Hoe weet ik dat ze ze doorslikken, toen ik ging röntgenen vroeg de da wat er gebeurd was omdat er kogeltjes in de hond zaten. Toen ik zei dat ie kvv wild had gegeten moest ie lachen ;)
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
jome
Zeer actief
Berichten: 1027
Lid geworden op: 22 feb 2014 10:51
Mijn ras(sen): Labrador

Re: Algemeen topic KVV

Ongelezen bericht door jome »

Heb inmiddels een ongeveer tijd, krijg nog belletje
Vind het maar een onhandig gedoe
Ga eens contact opnemen met verkooppunt qua kosten en hoe ik dan uitkom.
Floortje
Zeer actief
Berichten: 4002
Lid geworden op: 09 dec 2004 21:59
Aantal honden: 2

Re: Algemeen topic KVV

Ongelezen bericht door Floortje »

malinois schreef: 07 jul 2021 11:39
natalie schreef:Iemand zijn honden wel eens Alaska Wild Compleet gevoerd? Of Alaska Fazant? Er wordt gewaarschuwd dat daar stalen of loden kogeltjes in kunnen zitten en ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe vaak dat voor komt.
Nee maar bij Lotgering en ook Dogmeat Fazant zitten ook weleens kogeltjes. Ze slikken ze door en af en toe laten ze ze ook liggen. Hoe weet ik dat ze ze doorslikken, toen ik ging röntgenen vroeg de da wat er gebeurd was omdat er kogeltjes in de hond zaten. Toen ik zei dat ie kvv wild had gegeten moest ie lachen ;)
Ik heb regelmatig hagel in vlees van Dogmeat gehad, maar alledrie mijn honden lieten dat netjes in de bak of spuugden het weer uit. Geen idee of ze het ook weleens doorgeslikt hebben, dan moet ik de urnen even omkeren :tongue:
blondie
Zeer actief
Berichten: 30331
Lid geworden op: 29 jun 2007 23:44
Aantal honden: 2

Re: Algemeen topic KVV

Ongelezen bericht door blondie »

Zijn er hier mensen die ook Kivo voeren?

Binnenkort komt in mijn directe omgeving een verkooppunt.

Ze hebben helaas geen speciaal voer voor Pancreas, wat we nodig hebben voor Chara als basisvoeding. Maar ik meng wel al een tijdje Carnibest met brok en de laatste tijd met smuldier.
Aki krijgt Carnibest Light, ook aangevuld nu met smuldier, maar ook dat wil ik aanvullen met een andere versvoer.

Hoor dus graag ervaring van Kivo, en welke varianten veel honden het "goed" op doen en niet te vet zijn?
Gebruikersavatar
** Angela **
Zeer actief
Berichten: 8649
Lid geworden op: 11 aug 2008 15:08
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 3

Re: Algemeen topic KVV

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Ik heb t gevoerd , Aki is erop afgespeend net als alle andere pups

En toch komt het er hier niet meer in
Jaren super tevreden van geweest , maar ik vond de kwaliteit ineens wel achteruit gaan
Toen met dat nest van Danger had ik 6 volwassen honden en 11 pups aan de kots en schijt ervan

Eerst denk je nog een verkeerde batch , maar volgende lading was andere batch en precies tzelfde
Toen hoorde ik nog meer mensen met dezelfde klachten
Dat is niet meer toevallig

Volgens kivo zou het aan mijn honden liggen , ik voerde het al van 2007 en de huidige honden toen zijn erop groot geworden

Nee ik voer het niet meer
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
Gebruikersavatar
HillieS
Zeer actief
Berichten: 22553
Lid geworden op: 15 sep 2010 10:46
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
Aantal honden: 2

Re: Algemeen topic KVV

Ongelezen bericht door HillieS »

blondie schreef: 04 aug 2021 19:12 Zijn er hier mensen die ook Kivo voeren?

Binnenkort komt in mijn directe omgeving een verkooppunt.

Ze hebben helaas geen speciaal voer voor Pancreas, wat we nodig hebben voor Chara als basisvoeding. Maar ik meng wel al een tijdje Carnibest met brok en de laatste tijd met smuldier.
Aki krijgt Carnibest Light, ook aangevuld nu met smuldier, maar ook dat wil ik aanvullen met een andere versvoer.

Hoor dus graag ervaring van Kivo, en welke varianten veel honden het "goed" op doen en niet te vet zijn?
De 4 vissoorten voer ik met regelmaat.
Jamie krijgt verschillende soorten en merken vlees, en eet het graag.
Afbeelding
Gebruikersavatar
malinois
Zeer actief
Berichten: 57865
Lid geworden op: 16 aug 2003 18:40
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Algemeen topic KVV

Ongelezen bericht door malinois »

blondie schreef:Zijn er hier mensen die ook Kivo voeren?

Binnenkort komt in mijn directe omgeving een verkooppunt.

Ze hebben helaas geen speciaal voer voor Pancreas, wat we nodig hebben voor Chara als basisvoeding. Maar ik meng wel al een tijdje Carnibest met brok en de laatste tijd met smuldier.
Aki krijgt Carnibest Light, ook aangevuld nu met smuldier, maar ook dat wil ik aanvullen met een andere versvoer.

Hoor dus graag ervaring van Kivo, en welke varianten veel honden het "goed" op doen en niet te vet zijn?
Ik heb t jaren erbij gevoerd, maar de laatste tijd net als Angela dunne poep als ze Kivo gegeten hadden. Terwijl ze dat nooit hebben (gehad). Het zijn ook kliko's met magen van beton maar Kivo viel ineens dus slecht. En dat bleef. Ik voer 8 merken en bij 7 geen probleem en bij Kivo dus wel. Ik voer t dus niet meer. Daarnaast kun je t door een rietje drinken dus veel te fijn voor t goede.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gebruikersavatar
Lothian
Zeer actief
Berichten: 10190
Lid geworden op: 23 jul 2010 22:04
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Re: Algemeen topic KVV

Ongelezen bericht door Lothian »

Ik voer sinds kort Kivo als standaard (afgewisseld met andere merken en brok) en het bevalt me tot nu toe prima eigenlijk.
Afbeelding
Gebruikersavatar
StellaViolet
Zeer actief
Berichten: 335
Lid geworden op: 03 mei 2012 16:57
Mijn ras(sen): Rode langharige teckel, Border Collie
Aantal honden: 1

Re: Algemeen topic KVV

Ongelezen bericht door StellaViolet »

Ik voer nu dik een jaartje kivo eend. Eerst was dat kivo lam, maar op een of andere manier veranderde dat steeds, dan zaten er weer veel stukken bot in, de kleur week elke keer af etc. Dus ik stapte over op eend, Woes blij, maar nu begint het hele riedeltje weer van voor af aan. Eendenvlees was meestal mooi rood en stevig, nu is het roze en poepzacht, tegen het waterige aan. Kut met peren. Ik hoor steeds goede dingen over lotgering, maar dan zou ik het online moeten bestellen, en dan zal je zien dat die aap het niet lust.
28-07-2001 ~ 14-03-2013

Afbeelding
Gebruikersavatar
malinois
Zeer actief
Berichten: 57865
Lid geworden op: 16 aug 2003 18:40
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Algemeen topic KVV

Ongelezen bericht door malinois »

StellaViolet schreef:Ik voer nu dik een jaartje kivo eend. Eerst was dat kivo lam, maar op een of andere manier veranderde dat steeds, dan zaten er weer veel stukken bot in, de kleur week elke keer af etc. Dus ik stapte over op eend, Woes blij, maar nu begint het hele riedeltje weer van voor af aan. Eendenvlees was meestal mooi rood en stevig, nu is het roze en poepzacht, tegen het waterige aan. Kut met peren. Ik hoor steeds goede dingen over lotgering, maar dan zou ik het online moeten bestellen, en dan zal je zien dat die aap het niet lust.
Zit er geen verkooppunt in de buurt?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gebruikersavatar
malinois
Zeer actief
Berichten: 57865
Lid geworden op: 16 aug 2003 18:40
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Algemeen topic KVV

Ongelezen bericht door malinois »

Mellow schreef:Ik voerde eerst altijd smuldier maar sinds ze de verpakking hebben vermeerderd en deninhoud verminderd ben ik overgestapt op lotgering.
Ik geef kip/eend, paard en wild maar die laatste zijn ze geen fan van.
Ga volgende week rund/lam/kip proberen.
Heel soms haal ik hier bij de molen een rol Carnis.
Vinden ze superlekker maar het is wel slobbervoer.
Je ziet er geen vlees meer in, het is té gemalen.
Ze doen het op alle bovenstaande zeer goed.
De oude verpakkingen Smuldier zijn er ook nog, alleen moet je die nu per 3 kopen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
blondie
Zeer actief
Berichten: 30331
Lid geworden op: 29 jun 2007 23:44
Aantal honden: 2

Re: Algemeen topic KVV

Ongelezen bericht door blondie »

Bedankt voor feedback over Kivo. Baal een beetje van de wat slechtere feedback, hoopte echt dit erbij te kunnen voeren.'
Maar goed, over Lotgering waren de meningen paar jaar geleden ook verdeeld, en ik gaf dat toen ook eigenlijk naar tevredenheid.


Kan de hoeveelheden qua bestellen alleen niet kwijt in de vriezer nu vanwege grote aanschaf speciaal voer voor Chara :oeps:
En die Carnibest voor Aki bevalt eigenlijk ook wel.
Toch maar nadenken over een grotere vriezer :engel:

Voor nu doe ik het dus even met de smuldier uit de supermarkt, en dan de 2 soorten Carnibest.
Gebruikersavatar
crutz
Zeer actief
Berichten: 35424
Lid geworden op: 22 apr 2002 00:24
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Locatie: Zegveld
Contacteer:

Re: Algemeen topic KVV

Ongelezen bericht door crutz »

Angelique. schreef:Handig topic, vanavond even op mijn gemak doorneuzen :E:
Jarenlang (denk een jaar of 8 nu) Kivo gevoerd maar de laatste paar maanden is het drama (ontlasting) en een aantal willen het ook niet meer eten, het gaat er echt in met lange tanden.... dat is voor mij geen prettige manier van voeren, ze moeten het gewoon graag eten en mijn honden die ik nu nog heb zijn echt geen zeikerds, nooit geweest.:ugh:
Dus we gaan maar weer is op zoek naar wat anders :hmmm:
Hier een jaar geleden of zo weer Kivo bij gaan voeren en idd ook circa 4 maanden geleden diarree, eten weigeren etc. Gemaild met Kivo met de batch nummers (ik ben ook verkooppunt) maar er waren geen andere klachten binnengekomen. Dan niet maar ik was er wel even klaar mee. Wel zeer tevreden over de snacks voor de trainingen en daar ligt voor m’n klanten ook de focus
Gebruikersavatar
** Angela **
Zeer actief
Berichten: 8649
Lid geworden op: 11 aug 2008 15:08
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 3

Re: Algemeen topic KVV

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Ik had dat 2 jaar geleden dus
En gezien ik absoluut geen moeilijke eters heb was t wel raar dat ze t met lange tanden gingen eten
En ook ziek werden
Vooral de rund en vis variant , weet je hoe dat meurt als t er van voor en achter uit komt

Kon ik smorgens voor m’n werk eerst nog alle kennels met de hoge druk gaan doen , puppykennel uitsoppen plus m’n huis gaan doen

Ik heb ook wel gemerkt dat ze op t andere vlees wel meer energie hadden
Vooral aan Wolfje merkte ik dat meteen , als t warmer dan 15 gr werd was die echt minder energiek dan anders en ook in de trainingen merkte je dat
Met ander vlees was dat ineens klaar en hoefde ik ook geen supplement meer bij te voeren daarvoor
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
Luna87
Zeer actief
Berichten: 3655
Lid geworden op: 15 dec 2009 10:25
Mijn ras(sen): Bullterrier
Aantal honden: 2

Re: Algemeen topic KVV

Ongelezen bericht door Luna87 »

Ik voer al een aantal jaar Alaska en ben daar heel tevreden over. Met name vanwege de ruime keuze in diersoorten ivm voedselgevoeligheid. De botten die verwerkt zijn in de KVV zijn ook van dezelfde diersoort, dus konijn bevat echt alleen konijn, eend bevat echt alleen eend enz. Als Vito teveel kip of rund eet krijgt hij jeuk. Sommige snacks die ik voer bevatten kip- of rundvlees en als hij die diersoorten ook als maaltijd krijgt gaat het mis.
Het wordt nog steeds met veel smaak gegeten en de nieuwe pup doet het er ook erg goed op :ok:

Enige minpunt is de prijs, maar het is voor mij wel makkelijk verkrijgbaar dus daar denk ik verder maar niet teveel over na.
Afbeelding
Gebruikersavatar
crutz
Zeer actief
Berichten: 35424
Lid geworden op: 22 apr 2002 00:24
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Locatie: Zegveld
Contacteer:

Re: Algemeen topic KVV

Ongelezen bericht door crutz »

** Angela ** schreef:Ik had dat 2 jaar geleden dus
En gezien ik absoluut geen moeilijke eters heb was t wel raar dat ze t met lange tanden gingen eten
En ook ziek werden
Vooral de rund en vis variant , weet je hoe dat meurt als t er van voor en achter uit komt

Kon ik smorgens voor m’n werk eerst nog alle kennels met de hoge druk gaan doen , puppykennel uitsoppen plus m’n huis gaan doen

Ik heb ook wel gemerkt dat ze op t andere vlees wel meer energie hadden
Vooral aan Wolfje merkte ik dat meteen , als t warmer dan 15 gr werd was die echt minder energiek dan anders en ook in de trainingen merkte je dat
Met ander vlees was dat ineens klaar en hoefde ik ook geen supplement meer bij te voeren daarvoor
Was hier het ergste op de kip-vis. En Winny is qua eten net een kat. Niet verwacht genoeg/bedorven, madam eet het echt niet. Een goede graadmeter dus. Alles aan de schijt en spugen en Winny in hongerstaking
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”