Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Senioren voeding

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
StormenRoxy
Zeer actief
Berichten: 6880
Lid geworden op: 27 jul 2009 01:58
Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador
Aantal honden: 1

Senioren voeding

Ongelezen bericht door StormenRoxy »

Hoi,

Ze is inmiddels 12 jaar bijna 13 jaar en ondanks dat ze goed mee kan komen, heeft ze wel wat ouderdoms dingetjes. Maar doet 3 a 4 x per week nog prima een rondje van 4 km mee.

Ze krijgt Farm food en zoals ik het lees op de website kan dit ook prima voor oudere honden. Maar nu vraag ik mij af of er ook speciale voeding is voor de oudjes die meer ondersteuning geeft aan gewrichten en aan vet. Ze is niet te mager ze is mooi op gewicht maar ik heb wel het idee dat ze vroeger beter haar gewicht kon vasthouden.

Heeft iemand ervaring met ander voer of misschien toevoegingen?
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

Afbeelding
Gebruikersavatar
hakunamatata
Zeer actief
Berichten: 4562
Lid geworden op: 04 mar 2015 14:53
Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes
Aantal honden: 2
Locatie: vlakbij Leeuwarden

Re: Senioren voeding

Ongelezen bericht door hakunamatata »

Zelf had ik Lynne op seniorenvoeding maar op advies van de fysio heb ik haar daar juist weer vanaf gehaald. In veel seniorenvoer zitten minder eiwitten die ze juist nodig heeft om haar spieren sterk te houden. Ze heeft spondylose in haar onderrug en zakt regelmatig wat weg met haar achterhand, dus die spieren moeten juist zo sterk mogelijk blijven. Ze krijgt nu voer voor volwassen honden met daarnaast dagelijks flexadin als supplement en een nu nog lage dosering pijnstilling.

Ik zou het dan ook eerder gaan zoeken in supplementen om erbij te geven. Lynne heeft er in elk geval wel echt baat bij. Zonder de supplementen heeft ze een veel hogere dosering pijnstilling nodig.
~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~
Afbeelding
Persistence
Zeer actief
Berichten: 4745
Lid geworden op: 17 jan 2016 20:05

Re: Senioren voeding

Ongelezen bericht door Persistence »

hakunamatata schreef: 20 mei 2021 14:03 Ik zou het dan ook eerder gaan zoeken in supplementen om erbij te geven.
Zou ik ook doen.
Volgens mij zit er in senior voer juist minder vet omdat wegens een ander metabolisme bij een oudere hond en dan is dat juist niet wat je zoekt.
Gebruikersavatar
Branka
moderator
Berichten: 20695
Lid geworden op: 25 jul 2003 11:25
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1
Locatie: Drenthe

Re: Senioren voeding

Ongelezen bericht door Branka »

Tagor deed het destijds minder op seniorenvoeding, dus die hebben we op voer voor volwassen honden gehouden. Wel,met aanvulling van supplementen voor zijn gewrichten (glucosamine en visolie). Toen dat niet meer voldoende hielp een onderhoudsdosis Rimadyl. Werkte voor hem goed, hij is er vrij goed 14 mee geworden.
Afbeelding
Gebruikersavatar
StormenRoxy
Zeer actief
Berichten: 6880
Lid geworden op: 27 jul 2009 01:58
Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador
Aantal honden: 1

Re: Senioren voeding

Ongelezen bericht door StormenRoxy »

Dank voor de reacties.
Welke supplementen kan ik het beste gebruiken, en waar kan ik dit kopen?
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”