Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kluiven

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

maart
Zeer actief
Berichten: 13207
Lid geworden op: 05 aug 2005 17:28
Mijn ras(sen): Mechelse herders
Locatie: West-Vlaanderen

Re: Kluiven

Ongelezen bericht door maart »

Bij beginnende Barf'ers (pups) sla ik het even plat met een hamer, zeker de dikke knobbels.
Gebruikersavatar
malinois
Zeer actief
Berichten: 57865
Lid geworden op: 16 aug 2003 18:40
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Kluiven

Ongelezen bericht door malinois »

Ik gaf ze hier als pup kwartel karkasjes en daarna hele kwartels in de veren. Dat is zo dun qua bot en toch een leuk kauwprojectje
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gebruikersavatar
Crescent
Zeer actief
Berichten: 8549
Lid geworden op: 21 dec 2012 20:40
Aantal honden: 2
Locatie: Aan zee!

Re: Kluiven

Ongelezen bericht door Crescent »

dagmar88 schreef: 02 mei 2021 07:21
Crescent schreef: 02 mei 2021 00:19
Uiteraard niet? Het zijn teckeltjes, weliswaar een grote hond in een kleine verpakking maar voor mijn part staan ze heel hun leven op rocco en brokken.
Inderdaad. Dat dragend bot verhaal gaat niet op bij eend, kip, konijn, kwartel, cavia etc.

Supermarktkip is kuiken, zachter wordt het niet.
Helder! :ok:

Hoe zit het met vis, schelp-en schaaldieren? Ik gaf nog wel eens een verse zalmkop maar die kwam er helaas net zo snel weer uit. Toch kan ik me voorstellen dat hele krab ook goed is. Garnalen geef ik ook altijd met schaal en staart, vinden ze heerlijk.
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
Gebruikersavatar
malinois
Zeer actief
Berichten: 57865
Lid geworden op: 16 aug 2003 18:40
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Kluiven

Ongelezen bericht door malinois »

Célie schreef:
Crescent schreef: 02 mei 2021 20:15
dagmar88 schreef: 02 mei 2021 07:21
Crescent schreef: 02 mei 2021 00:19
Uiteraard niet? Het zijn teckeltjes, weliswaar een grote hond in een kleine verpakking maar voor mijn part staan ze heel hun leven op rocco en brokken.
Inderdaad. Dat dragend bot verhaal gaat niet op bij eend, kip, konijn, kwartel, cavia etc.

Supermarktkip is kuiken, zachter wordt het niet.
Helder! :ok:

Hoe zit het met vis, schelp-en schaaldieren? Ik gaf nog wel eens een verse zalmkop maar die kwam er helaas net zo snel weer uit. Toch kan ik me voorstellen dat hele krab ook goed is. Garnalen geef ik ook altijd met schaal en staart, vinden ze heerlijk.
Hoe heten nou die kreeftjes die hier een plaag aan het worden zijn? Die zijn ook lekker voor ze .
Rivierkreeftjes
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gebruikersavatar
malinois
Zeer actief
Berichten: 57865
Lid geworden op: 16 aug 2003 18:40
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Kluiven

Ongelezen bericht door malinois »

Célie schreef:
malinois schreef: 03 mei 2021 16:13
Célie schreef:
Crescent schreef: 02 mei 2021 20:15 Helder! :ok:

Hoe zit het met vis, schelp-en schaaldieren? Ik gaf nog wel eens een verse zalmkop maar die kwam er helaas net zo snel weer uit. Toch kan ik me voorstellen dat hele krab ook goed is. Garnalen geef ik ook altijd met schaal en staart, vinden ze heerlijk.
Hoe heten nou die kreeftjes die hier een plaag aan het worden zijn? Die zijn ook lekker voor ze .
Rivierkreeftjes
O, haha toch ik dacht zoiets maar dacht dat ik dat er vast zelf weer van gemaakt had.
Afbeelding t gaat vanavond weer flink regenen dus dan lopen ze hier ook weer door de straat. Hoeveel moet ik er opsturen? Afbeelding. Xanu vangt ze met zn neus daar hangen ze in alszijne piercing zeg maar :mann:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gebruikersavatar
Crescent
Zeer actief
Berichten: 8549
Lid geworden op: 21 dec 2012 20:40
Aantal honden: 2
Locatie: Aan zee!

Re: Kluiven

Ongelezen bericht door Crescent »

Célie schreef: 03 mei 2021 16:09
Crescent schreef: 02 mei 2021 20:15
dagmar88 schreef: 02 mei 2021 07:21
Crescent schreef: 02 mei 2021 00:19
Uiteraard niet? Het zijn teckeltjes, weliswaar een grote hond in een kleine verpakking maar voor mijn part staan ze heel hun leven op rocco en brokken.
Inderdaad. Dat dragend bot verhaal gaat niet op bij eend, kip, konijn, kwartel, cavia etc.

Supermarktkip is kuiken, zachter wordt het niet.
Helder! :ok:

Hoe zit het met vis, schelp-en schaaldieren? Ik gaf nog wel eens een verse zalmkop maar die kwam er helaas net zo snel weer uit. Toch kan ik me voorstellen dat hele krab ook goed is. Garnalen geef ik ook altijd met schaal en staart, vinden ze heerlijk.
Hoe heten nou die kreeftjes die hier een plaag aan het worden zijn? Die zijn ook lekker voor ze .
Amerikaanse rivierkreeft! Ook bekend als de rode rivierkreeft of de Louisiana Rivierkreeft, sinds 2016 op de lijst als invasieve exoot. Met name in Noord- en Zuid Holland en Utrecht. Ze vreten alles kaal en door het graven kunnen ze zorgen voor allerlei verzakkingen. Overigens zijn ze ook heerlijk. Ze mogen met korven jaarrond worden gevangen. Rivierkreeftenvlees, gevangen in china is met 100 Gram vlees is voor drie piek bij de Ap te krijgen.

Tot zover mijn spreekbeurt :mrgreen:
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
Teuntje
Actief
Berichten: 290
Lid geworden op: 03 mar 2019 15:48
Mijn ras(sen): Teckel, standaard ruwhaar
Aantal honden: 1

Re: Kluiven

Ongelezen bericht door Teuntje »

leuke ideeën allemaal, maar als je geen rauwe kippenpoten en kreeften enzo wilt geven,wat zijn dan goede alternatieven voor het betere tandverzorgende kluifwerk?
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: Kluiven

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Teuntje schreef: 04 mei 2021 13:55 leuke ideeën allemaal, maar als je geen rauwe kippenpoten en kreeften enzo wilt geven,wat zijn dan goede alternatieven voor het betere tandverzorgende kluifwerk?
Zie de gehele eerste pagina.
sjm
Zeer actief
Berichten: 8742
Lid geworden op: 13 jan 2009 21:19

Re: Kluiven

Ongelezen bericht door sjm »

Hier is Zahra dol op de 'middel' harde snacks. Kophuid doet ze niet echt.. Af en toe even, maar daar gaat ze niet met ziel en zaligheid voor.
Luchtpijp, slokdarm en oortjes enz. vindt ze wel top! Het moet lekker kraken.

Ik ben trouwens een kauwtijd schema aan het bijhouden (Saluki - grote windhond & 2 Chihuahua's). Klik
Persistence
Zeer actief
Berichten: 4745
Lid geworden op: 17 jan 2016 20:05

Re: Kluiven

Ongelezen bericht door Persistence »

sjm schreef: 05 mei 2021 08:56 Hier is Zahra dol op de 'middel' harde snacks. Kophuid doet ze niet echt.. Af en toe even, maar daar gaat ze niet met ziel en zaligheid voor.
Luchtpijp, slokdarm en oortjes enz. vindt ze wel top! Het moet lekker kraken.

Ik ben trouwens een kauwtijd schema aan het bijhouden (Saluki - grote windhond & 2 Chihuahua's). Klik
Ha wat grappig je tabel. Vergeleken met Zahra hebben mijn honden de snacks wel snel op, waarvan Bella echt een snelle snacker is terwijl ze over haar brokjes echt kan tutten.
Gebruikersavatar
Tineke
Zeer actief
Berichten: 13997
Lid geworden op: 10 jan 2014 15:21
Aantal honden: 3

Re: Kluiven

Ongelezen bericht door Tineke »

Ik droog zelf en bestel ook weleens hier wat voornamelijk dingen die ik niet kan krijgen om zelf te drogen.

https://www.robertsdogfood.nl/

Overigens stapte ik in het verleden met een opvanger altijd direct over op vers/barf.
Dat ging altijd prima , zeker met gevogelte.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
sjm
Zeer actief
Berichten: 8742
Lid geworden op: 13 jan 2009 21:19

Re: Kluiven

Ongelezen bericht door sjm »

Persistence schreef: 05 mei 2021 09:21
sjm schreef: 05 mei 2021 08:56 Hier is Zahra dol op de 'middel' harde snacks. Kophuid doet ze niet echt.. Af en toe even, maar daar gaat ze niet met ziel en zaligheid voor.
Luchtpijp, slokdarm en oortjes enz. vindt ze wel top! Het moet lekker kraken.

Ik ben trouwens een kauwtijd schema aan het bijhouden (Saluki - grote windhond & 2 Chihuahua's). Klik
Ha wat grappig je tabel. Vergeleken met Zahra hebben mijn honden de snacks wel snel op, waarvan Bella echt een snelle snacker is terwijl ze over haar brokjes echt kan tutten.
Ja Zahra neemt haar tijd, haha. :engel: Bij Noortje is ook alles hap slik weg. Maar Saartje niet. :LOL:
Persistence
Zeer actief
Berichten: 4745
Lid geworden op: 17 jan 2016 20:05

Re: Kluiven

Ongelezen bericht door Persistence »

Ze eet dus als een echte prinses :wink:
natalie
Zeer actief
Berichten: 2669
Lid geworden op: 07 aug 2017 08:47
Aantal honden: 2

Re: Kluiven

Ongelezen bericht door natalie »

Zinodo schreef: 02 mei 2021 07:12 Waarom dan niet gewoon een kipkarkas? Veel goedkoper en voor een kleintje is dat ook best kauwen.
Als maaltijd geef ik er nog vlees bij anders krijg je van die krijtpoep :F: maar als snack kan het prima zo.
Ik reageer even in dit topic, aangezien de karkassen hier als tip voorbij kwamen.

Ik heb kipkarkas, eendenkarkas en konijnenkarkas besteld, maar mijn honden hebben nooit gebarft. Ze krijgen een maaltijd brok en een maaltijd kvv. Ik wil ze eens zo'n karkas geven. Voor mijn honden van 30 kilo is het waarschijnlijk gewoon een tussendoortje en geen vervanging van de maaltijd. Moet ik ergens rekening mee houden? Bij Jip moet ik alert zijn dat hij er wel echt even op kauwt (en niet gewoon doorslikt) maar verder?
Gebruikersavatar
SiennaNala
geregistreerd lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 16 jun 2020 16:20
Mijn ras(sen): Labrador
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Kluiven

Ongelezen bericht door SiennaNala »

Buffelhoorn, ramshoorn, cattlehoorn en je kunt een kijken naar een dinosaurusbot van pets qwerks die gaan lang mee.
Gebruikersavatar
nelleke
Zeer actief
Berichten: 4983
Lid geworden op: 04 dec 2011 14:32
Mijn ras(sen): langhaar duitse herder en een kater
Aantal honden: 1
Locatie: voorburg

Re: Kluiven

Ongelezen bericht door nelleke »

Waarmee kan je beginnen met barf bij een pup wolfhond van 9 weken? Ze eet al kvv. Kan dan zalmkopje of lambrisering al?

Verstuurd vanaf mijn SM-A226B met Tapatalk

Afbeelding
Neeltje
Gebruikersavatar
ranetje
Zeer actief
Berichten: 54872
Lid geworden op: 10 apr 2006 11:41
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1
Locatie: Gelderland

Re: Kluiven

Ongelezen bericht door ranetje »

nelleke schreef: 18 feb 2022 18:13 Waarmee kan je beginnen met barf bij een pup wolfhond van 9 weken? Ze eet al kvv. Kan dan zalmkopje of lambrisering al?
Denk dat Fotogravinnetje daar wel antwoord op heeft.
Ik geef geen barf dus aan mij heb je niets :tongue:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Qaatje
Actief
Berichten: 262
Lid geworden op: 10 jan 2022 17:43
Mijn ras(sen): Wetterhoun
Aantal honden: 1

Re: Kluiven

Ongelezen bericht door Qaatje »

Runderoren en nylabones.
Gebruikersavatar
nelleke
Zeer actief
Berichten: 4983
Lid geworden op: 04 dec 2011 14:32
Mijn ras(sen): langhaar duitse herder en een kater
Aantal honden: 1
Locatie: voorburg

Re: Kluiven

Ongelezen bericht door nelleke »

Inmiddels goed opgeschoten met voeren met van allerlei. Ze eet nu kvv en ook barf. Wel geestig hoe kieskeurig ze is. Eerst is vis heerlijk. Volgende week getsie. Nu penslappen in haar smaak. Ze is 6 maanden. Mooi wolfje aan het worden.

Verstuurd vanaf mijn SM-A226B met Tapatalk

Afbeelding
Neeltje
Gebruikersavatar
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Berichten: 15808
Lid geworden op: 30 dec 2014 16:43
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Locatie: Krimpen aan den IJssel
Contacteer:

Re: Kluiven

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

ranetje schreef: 18 feb 2022 18:57
nelleke schreef: 18 feb 2022 18:13 Waarmee kan je beginnen met barf bij een pup wolfhond van 9 weken? Ze eet al kvv. Kan dan zalmkopje of lambrisering al?
Denk dat Fotogravinnetje daar wel antwoord op heeft.
Ik geef geen barf dus aan mij heb je niets :tongue:
Ik zie het nu pas...
Elco kreeg al snel als vleesbot kipkarkas, kippennek, eendenkarkas, eendennek, parelhoenkarkas, konijnkarkas, kalkoennek, hertenrib. In het begin 'gekraakt', maar al snel kon hij het prima zelf. En dat voor een pup die als volwassene uiteindelijk een kleine 8 kilo zou gaan wegen
Gebruikersavatar
twinkeltje
moderator
Berichten: 65126
Lid geworden op: 08 jan 2004 14:33
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2
Locatie: Delft

Re: Kluiven

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Wat leuk dat het zo goed gaat en ze een echte wolf wordt
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”