Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dagelijks geitenmelk?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Sandra&co

Dagelijks geitenmelk?

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Duque eet als een windhond. Oftewel, hij vreet niet alles, en dat kan hij makkelijk 2-3 dagen volhouden en dat vind ik irritant. Elke keer een brokje in de bek, goed doorkauwen, 5 minuten pauze om te beslissen dat het echt niet te nassen is en dan het volgende brokje. Maakte ook niet uit of ik die bak na 10 minuten weghaalde. Hij werd al met al wat ielig.
Nou had ik wat geitenmelk in huis en heb dat over zijn brokken gegoten...hij vrat het als een bootwerker. De vraag: kan het kwaad als een hond elke dag geitenmelk krijgt, zeg 200 cc per dag? Hij krijgt er geen diarree van o.i.d.. Of geeft dat op de lange termijn mogelijk toch schadelijke effecten?
Sandra&co

Re: Dagelijks geitenmelk?

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Zinodo schreef: 18 apr 2021 21:51 Nah, prima hoor. Over 12 dagen eist hij toch wel wat anders. :F:
Hij moet het niet bedenken :S:
maart
Zeer actief
Berichten: 13207
Lid geworden op: 05 aug 2005 17:28
Mijn ras(sen): Mechelse herders
Locatie: West-Vlaanderen

Re: Dagelijks geitenmelk?

Ongelezen bericht door maart »

Als hij er goed op reageert, zou ik het zeker geven ja. Eventueel afwisselen met karnemelk en kefir als hij dat ook wil?
nomo
Zeer actief
Berichten: 9405
Lid geworden op: 21 feb 2011 23:17
Aantal honden: 2
Locatie: Friesland

Re: Dagelijks geitenmelk?

Ongelezen bericht door nomo »

Morris dacht in zijn jonge jaren ook dat de windhondenlook het allermooist was :roll: daar heb ik dus ook wel wat fratsen uitgehaald om hem toch wat te laten eten. Ene keer karnemelk, dan eens geitenmelk, de restjes van mijn eten, heb zelfs satin balls voor die lullo staan maken :LOL:
Afwisseling was hier wel het toverwoord. Hij kreeg voornamelijk vers vlees, dus ook daar veel afwisseling tussen diersoorten en merken. Brokjes waren lekkerder als ze door de tuin gestrooid werden. Zo uit een bak was niks.
Maar hij deed het er prima op. Elke dag geitenmelk had prima gekund, maar dat had geen zin, dan was hij er wel weer op uitgekeken.
Gebruikersavatar
Crescent
Zeer actief
Berichten: 8549
Lid geworden op: 21 dec 2012 20:40
Aantal honden: 2
Locatie: Aan zee!

Re: Dagelijks geitenmelk?

Ongelezen bericht door Crescent »

Haha, ga maar beginnen aan de fresh bowls voor prins Duque.
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
Gebruikersavatar
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Berichten: 15808
Lid geworden op: 30 dec 2014 16:43
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Locatie: Krimpen aan den IJssel
Contacteer:

Re: Dagelijks geitenmelk?

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Elco moet ook afwisseling. Gait is niet anders gewend, dus ik weet niet hoe hij het doet op meer dan 2 dagen op rij hetzelfde
Sandra&co

Re: Dagelijks geitenmelk?

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Da's niet de vraag.
De vraag: kan het kwaad als een hond elke dag geitenmelk krijgt,(...)
Ik heb nou ook kefir en karnemelk gehaald, eens zien of hij dat ook lust.
nomo
Zeer actief
Berichten: 9405
Lid geworden op: 21 feb 2011 23:17
Aantal honden: 2
Locatie: Friesland

Re: Dagelijks geitenmelk?

Ongelezen bericht door nomo »

Sandra&co schreef: 19 apr 2021 15:18 Da's niet de vraag.
De vraag: kan het kwaad als een hond elke dag geitenmelk krijgt,(...)
Ik heb nou ook kefir en karnemelk gehaald, eens zien of hij dat ook lust.
Antwoord: kwaad kan het vast niet, maar hij zal er waarschijnlijk niet intrappen als je het hem elke dag voorzet :engel:
Gebruikersavatar
Crescent
Zeer actief
Berichten: 8549
Lid geworden op: 21 dec 2012 20:40
Aantal honden: 2
Locatie: Aan zee!

Re: Dagelijks geitenmelk?

Ongelezen bericht door Crescent »

Sandra&co schreef: 19 apr 2021 15:18 Da's niet de vraag.
De vraag: kan het kwaad als een hond elke dag geitenmelk krijgt,(...)
Ik heb nou ook kefir en karnemelk gehaald, eens zien of hij dat ook lust.
Nee zeker niet. Geitenmelk is juist gezonder voor hond en mens. En gezuurde melkproducten in het algemeen liever dan zoet zoals volle melk. Zoals je zelf aan aangaf wel even een oogje houden op de stevigheid van zijn ontlasting. Hij heeft blijkbaar nood aan vitamine A nu ;-)
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
Sandra&co

Re: Dagelijks geitenmelk?

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Hij heeft nood aan een beetje versobering, verwend snotjong :lol1:
Gebruikersavatar
Perle
Zeer actief
Berichten: 3340
Lid geworden op: 04 apr 2004 17:19
Mijn ras(sen): MH - Chihuahua
Aantal honden: 5

Re: Dagelijks geitenmelk?

Ongelezen bericht door Perle »

Su krijgt momenteel elke dag geitenmelk, en dat gaat de komende weken ook nog zo zijn (pups op komst), is helemaal geen probleem. Op de boerderij waar de melk vandaan komt gaat één van de honden elke dag het restje in de kom uitlikken. Die is wel een beetje gek maar dat komt volgens mij niet door de melk. :mrgreen:
Everywhere I go, your shadow is my companion, your vigilance my protection.
Just like the moon, you're always there, watching.
Gebruikersavatar
crutz
Zeer actief
Berichten: 35424
Lid geworden op: 22 apr 2002 00:24
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Locatie: Zegveld
Contacteer:

Re: Dagelijks geitenmelk?

Ongelezen bericht door crutz »

Perle schreef:Su krijgt momenteel elke dag geitenmelk, en dat gaat de komende weken ook nog zo zijn (pups op komst), is helemaal geen probleem. Op de boerderij waar de melk vandaan komt gaat één van de honden elke dag het restje in de kom uitlikken. Die is wel een beetje gek maar dat komt volgens mij niet door de melk. :mrgreen:

Dat is toch niet.......ehhh...... :LOL:
sjm
Zeer actief
Berichten: 8742
Lid geworden op: 13 jan 2009 21:19

Re: Dagelijks geitenmelk?

Ongelezen bericht door sjm »

Wat lastig dat je een windhond hebt die lastig eet. Dat past natuurlijk helemaal niet bij het soort hond en heb ik helemaal geen ervaring mee. :LOL:

Bij Zahra moesten we idd altijd afwisselen, maar alsnog werkte niks eigenlijk.
Sinds we met een voedingsdeskundige samen naar haar eetgedrag kijken en zij menu's maakt voor ons enz. werkt het pas echt (98% van de tijd). Ze eet beter dan ooit!
Vers vlees trouwens ook. Anders niet.. :LOL:
Sandra&co

Re: Dagelijks geitenmelk?

Ongelezen bericht door Sandra&co »

sjm schreef: 20 apr 2021 10:14 Wat lastig dat je een windhond hebt die lastig eet. Dat past natuurlijk helemaal niet bij het soort hond en heb ik helemaal geen ervaring mee. :LOL:

Bij Zahra moesten we idd altijd afwisselen, maar alsnog werkte niks eigenlijk.
Sinds we met een voedingsdeskundige samen naar haar eetgedrag kijken en zij menu's maakt voor ons enz. werkt het pas echt (98% van de tijd). Ze eet beter dan ooit!
Vers vlees trouwens ook. Anders niet.. :LOL:
Ik had eens het vieze gore lef om een rauw kippenpootje voor z'n neus te bungelen. Zelden een hond zo vies zien kijken :piew: Sinds kort *durft* hij wel vis te eten. Makreel gaat goed, maar haring moet in stukjes geknipt worden en 1 voor 1 gevoerd worden, anders tuft hij het net zo lief weer uit. Je zóu ze toch...
Het is maar goed dat het verder zo'n lief jong is, anders ging hij naar de Chinees.
sjm
Zeer actief
Berichten: 8742
Lid geworden op: 13 jan 2009 21:19

Re: Dagelijks geitenmelk?

Ongelezen bericht door sjm »

Sandra&co schreef: 20 apr 2021 11:17
sjm schreef: 20 apr 2021 10:14 Wat lastig dat je een windhond hebt die lastig eet. Dat past natuurlijk helemaal niet bij het soort hond en heb ik helemaal geen ervaring mee. :LOL:

Bij Zahra moesten we idd altijd afwisselen, maar alsnog werkte niks eigenlijk.
Sinds we met een voedingsdeskundige samen naar haar eetgedrag kijken en zij menu's maakt voor ons enz. werkt het pas echt (98% van de tijd). Ze eet beter dan ooit!
Vers vlees trouwens ook. Anders niet.. :LOL:
Ik had eens het vieze gore lef om een rauw kippenpootje voor z'n neus te bungelen. Zelden een hond zo vies zien kijken :piew: Sinds kort *durft* hij wel vis te eten. Makreel gaat goed, maar haring moet in stukjes geknipt worden en 1 voor 1 gevoerd worden, anders tuft hij het net zo lief weer uit. Je zóu ze toch...
Het is maar goed dat het verder zo'n lief jong is, anders ging hij naar de Chinees.
Zo, vis zelfs? Dan heb je heeeeeel wat gewonnen haha!
Dat is knap!

Dat laatste snap ik idd. Dat heb ik ook gehad.
Ik ben echt intens gelukkig elke keer als Zahra nu haar bak leeg eet. Met smaak en plezier. En schooit om eten en snacks.
Sandra&co

Re: Dagelijks geitenmelk?

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Nanna schreef: 20 apr 2021 12:16 Castratie helpt enórm😎
Ik ga m'n prachtige spierbundeltje toch zeker niet castreren?! :LOL:
Gebruikersavatar
Perle
Zeer actief
Berichten: 3340
Lid geworden op: 04 apr 2004 17:19
Mijn ras(sen): MH - Chihuahua
Aantal honden: 5

Re: Dagelijks geitenmelk?

Ongelezen bericht door Perle »

crutz schreef: 20 apr 2021 08:04
Perle schreef:Su krijgt momenteel elke dag geitenmelk, en dat gaat de komende weken ook nog zo zijn (pups op komst), is helemaal geen probleem. Op de boerderij waar de melk vandaan komt gaat één van de honden elke dag het restje in de kom uitlikken. Die is wel een beetje gek maar dat komt volgens mij niet door de melk. :mrgreen:

Dat is toch niet.......ehhh...... :LOL:
Nee, toch niet :goeie: .
Everywhere I go, your shadow is my companion, your vigilance my protection.
Just like the moon, you're always there, watching.
Gebruikersavatar
StellaViolet
Zeer actief
Berichten: 335
Lid geworden op: 03 mei 2012 16:57
Mijn ras(sen): Rode langharige teckel, Border Collie
Aantal honden: 1

Re: Dagelijks geitenmelk?

Ongelezen bericht door StellaViolet »

Ik had eens het vieze gore lef om een rauw kippenpootje voor z'n neus te bungelen. Zelden een hond zo vies zien kijken :piew: Sinds kort *durft* hij wel vis te eten. Makreel gaat goed, maar haring moet in stukjes geknipt worden en 1 voor 1 gevoerd worden, anders tuft hij het net zo lief weer uit. Je zóu ze toch...
Het is maar goed dat het verder zo'n lief jong is, anders ging hij naar de Chinees.
Zo, vis zelfs? Dan heb je heeeeeel wat gewonnen haha!
Dat is knap!

Dat laatste snap ik idd. Dat heb ik ook gehad.
Ik ben echt intens gelukkig elke keer als Zahra nu haar bak leeg eet. Met smaak en plezier. En schooit om eten en snacks.
Nou ben ik wel héél benieuwd wat jij de Oosterse prinses geeft, nu ze haar bak met smaak leeg eet. Ik geef nu sinds een paar maanden eendenvlees (waar autocorrect mensenvlees van maakt :schrik: ), maar dat is nu ook mweh, mwah. Daarvoor was het lam, ook van Kivo, en ik had een blauwe maandag vis geprobeerd, maar dat kwam er met dezelfde snelheid weer uit :schrik:

Als antwoord op de geitenmelk vraag, van wat ik heb geleerd is het juist goed voor het darmstelsel, in dezelfde zin als yakult volgens mij.
28-07-2001 ~ 14-03-2013

Afbeelding
sjm
Zeer actief
Berichten: 8742
Lid geworden op: 13 jan 2009 21:19

Re: Dagelijks geitenmelk?

Ongelezen bericht door sjm »

StellaViolet schreef: 21 apr 2021 14:52
Ik had eens het vieze gore lef om een rauw kippenpootje voor z'n neus te bungelen. Zelden een hond zo vies zien kijken :piew: Sinds kort *durft* hij wel vis te eten. Makreel gaat goed, maar haring moet in stukjes geknipt worden en 1 voor 1 gevoerd worden, anders tuft hij het net zo lief weer uit. Je zóu ze toch...
Het is maar goed dat het verder zo'n lief jong is, anders ging hij naar de Chinees.
Zo, vis zelfs? Dan heb je heeeeeel wat gewonnen haha!
Dat is knap!

Dat laatste snap ik idd. Dat heb ik ook gehad.
Ik ben echt intens gelukkig elke keer als Zahra nu haar bak leeg eet. Met smaak en plezier. En schooit om eten en snacks.
Nou ben ik wel héél benieuwd wat jij de Oosterse prinses geeft, nu ze haar bak met smaak leeg eet. Ik geef nu sinds een paar maanden eendenvlees (waar autocorrect mensenvlees van maakt :schrik: ), maar dat is nu ook mweh, mwah. Daarvoor was het lam, ook van Kivo, en ik had een blauwe maandag vis geprobeerd, maar dat kwam er met dezelfde snelheid weer uit :schrik:

Als antwoord op de geitenmelk vraag, van wat ik heb geleerd is het juist goed voor het darmstelsel, in dezelfde zin als yakult volgens mij.
Wat precies het verschil maakt weet ik niet. We zijn met een hele fijne voedingsdeskundige begonnen met een heel basic plan. Om haar weer aan het eten te krijgen. En van daaruit is er van alles opgebouwd. En het werkt. Gewoon echt.
Begonnen met alleen Kalkoen, Bottenbouillon (zelf gemaakt), multivitamine en vetzurenmix. Inmiddels hebben ze een ander menu. Maar zij snapte gewoon wat we met Zahra moesten. En als het op een moment ff niet ging, wist ze ook een oplossing om het aan te pakken. Dus mocht je een moeilijke eter hebben kan ik écht aanraden om haar eens te contacten.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”