Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

(Vuile) pens: iemand tevreden met een merk?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
langehond1
Zeer actief
Berichten: 480
Lid geworden op: 28 sep 2006 19:01

(Vuile) pens: iemand tevreden met een merk?

Ongelezen bericht door langehond1 »

L.S.,

Nu Smuldier flink duurder is geworden kan ik net zo goed andere verkopers proberen. Het gaat mij vooral om pens. Niet te fijn gemalen, liefst grof en met de geur van verse dode koe en hooi en geen echte kadaverlucht. Bij Smuldier verschilden de batches, van mooi vers en grof tot te fijn en naar rotting stinkend.

Is er iemand tevreden over een bepaald merk pens?

Gr,
L
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: (Vuile) pens: iemand tevreden met een merk?

Ongelezen bericht door dagmar88 »

langehond1 schreef: 22 mar 2021 16:22 L.S.,

Nu Smuldier flink duurder is geworden kan ik net zo goed andere verkopers proberen. Het gaat mij vooral om pens. Niet te fijn gemalen, liefst grof en met de geur van verse dode koe en hooi en geen echte kadaverlucht. Bij Smuldier verschilden de batches, van mooi vers en grof tot te fijn en naar rotting stinkend.

Is er iemand tevreden over een bepaald merk pens?

Gr,
L
:denken: Dus verrot voer is geen reden om wat beters te zoeken, maar 30 cent per kilo meer betalen wel.
Is er vriesruimte beschikbaar?
Gebruikersavatar
langehond1
Zeer actief
Berichten: 480
Lid geworden op: 28 sep 2006 19:01

Re: (Vuile) pens: iemand tevreden met een merk?

Ongelezen bericht door langehond1 »

Meestal was pens van Smuldier wel goed, het is niet zo dat veel batches slecht waren, ik werd af en toe onaangenaam verrast.

Als het zou moeten dan kan ik 10-20 liter vrijmaken in de vriezer.

L
Gebruikersavatar
Crescent
Zeer actief
Berichten: 8549
Lid geworden op: 21 dec 2012 20:40
Aantal honden: 2
Locatie: Aan zee!

Re: (Vuile) pens: iemand tevreden met een merk?

Ongelezen bericht door Crescent »

dagmar88 schreef: 22 mar 2021 16:30
langehond1 schreef: 22 mar 2021 16:22 L.S.,

Nu Smuldier flink duurder is geworden kan ik net zo goed andere verkopers proberen. Het gaat mij vooral om pens. Niet te fijn gemalen, liefst grof en met de geur van verse dode koe en hooi en geen echte kadaverlucht. Bij Smuldier verschilden de batches, van mooi vers en grof tot te fijn en naar rotting stinkend.

Is er iemand tevreden over een bepaald merk pens?

Gr,
L
:denken: Dus verrot voer is geen reden om wat beters te zoeken, maar 30 cent per kilo meer betalen wel.
Is er vriesruimte beschikbaar?
Mijn smeerkezen halen hun neus niet op voor een hapje gefermenteerde voeding. Nooit gedaan ook. Alleen maar goed dat ze bij Smuldier eindelijk wakker zijn geworden en de versvlees trend volgen. Wel ben ik benieuwd naar de kwaliteit. Hopelijk komen die twee duppies het welzijn van de koe ten goede, maar zal wel niet. Overigens heeft de super hier nog steeds niet de labels aangepast en sta ik elke keer, principekwestie, weer bij de servicebalie met mijn bonnetje. Ze kunnen me inmiddels wegkijken daar, maar het is een te leuk spelletje.

Ik heb een bestelling lotgering staan. Met volvoer, lamsribben, nekjes en andere gekkigheid. Zij verkopen ook vuile pens.

Overigens, maar dat is persoonlijk, heb ik een sterke voorkeur voor enigzins belegen vuile pens, met alle bijkomende nuttige bacteriën lijkt me dat fijner verteren voor een kort maagdarmstelsel.
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: (Vuile) pens: iemand tevreden met een merk?

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Crescent schreef: 23 mar 2021 21:43
Mijn smeerkezen halen hun neus niet op voor een hapje gefermenteerde voeding. Nooit gedaan ook. Alleen maar goed dat ze bij Smuldier eindelijk wakker zijn geworden en de versvlees trend volgen. Wel ben ik benieuwd naar de kwaliteit. Hopelijk komen die twee duppies het welzijn van de koe ten goede, maar zal wel niet. Overigens heeft de super hier nog steeds niet de labels aangepast en sta ik elke keer, principekwestie, weer bij de servicebalie met mijn bonnetje. Ze kunnen me inmiddels wegkijken daar, maar het is een te leuk spelletje.
:LOL: Gaat verder alles goed met je?

Slechte pens is hier jaren geleden. Mulder had al een jaar of tien mot met een aantal supermarkten omdat de marge te klein is.
Nu heeft Smuldier een andere eigenaar en zijn de betere varianten er weer uit. Welzijn speelt geen rol bij het opkopen van dierlijke bijproducten.
langehond1 schreef: 22 mar 2021 16:35Als het zou moeten dan kan ik 10-20 liter vrijmaken in de vriezer.
Dan heeft het denk ik meer nut naar een afhaalpunt in de buurt te zoeken.
Gebruikersavatar
Crescent
Zeer actief
Berichten: 8549
Lid geworden op: 21 dec 2012 20:40
Aantal honden: 2
Locatie: Aan zee!

Re: (Vuile) pens: iemand tevreden met een merk?

Ongelezen bericht door Crescent »

dagmar88 schreef: 23 mar 2021 22:09

:LOL: Gaat verder alles goed met je?

Slechte pens is hier jaren geleden. Mulder had al een jaar of tien mot met een aantal supermarkten omdat de marge te klein is.
Nu heeft Smuldier een andere eigenaar en zijn de betere varianten er weer uit. Welzijn speelt geen rol bij het opkopen van dierlijke bijproducten.
Ik heb meer informatie nodig :pffff:
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
Gebruikersavatar
Omega
Zeer actief
Berichten: 1251
Lid geworden op: 22 jul 2005 11:48
Mijn ras(sen): Toller
Aantal honden: 2
Locatie: Terborg

Re: (Vuile) pens: iemand tevreden met een merk?

Ongelezen bericht door Omega »

Van Mulder hebben ze nog wel kvv in worsten onder de naam Mulder, ook pens en pens compleet.
Te verkrijgen bij een aantal verkooppunten, die hebben ze alleen niet op de site staan. :hmmm:
Ik weet een verkooppunt in Aalten en in Terborg verkoop ik ze.
Verkooppunt Darf en Tammenga, kvv en snacks, in Terborg: http://www.kompleetversvoerenzo.nl
Gebruikersavatar
langehond1
Zeer actief
Berichten: 480
Lid geworden op: 28 sep 2006 19:01

Re: (Vuile) pens: iemand tevreden met een merk?

Ongelezen bericht door langehond1 »

Merci voor de response.

Met "zelfslachters" in de buurt heb ik al gepraat, maar die moeten aan te veel regels voldoen en pens voor de hond is niet de moeite. Ik heb wel rundertongen maar die gaan hier echt niet naar honden, die gaan in de snelkookpan met laurier en ui en dan op brood met mosterd en citroensap.

Ik zal genoemde vriesfirma's uitproberen.

L
blondie
Zeer actief
Berichten: 30331
Lid geworden op: 29 jun 2007 23:44
Aantal honden: 2

Re: (Vuile) pens: iemand tevreden met een merk?

Ongelezen bericht door blondie »

Lotgering heeft een gemalen pens compleet mix. Als je daar andere voeding bij geeft zal dat wel ok zijn lijkt me. En de penslappen daarvandaan vind ik zelf eigenlijk wel prima. Niet super vuil dan, en het is van lam. Wel wat kleinere stukjes vaak.
In het verleden haalde ik het nog bij een hobbyboer vlakbij. Die liet om de zoveel tijd een koe slachten en daar kon ik dan de vuile pens en nog wat andere knoken ophalen/kopen. Verser kon ik het niet krijgen, en viezer ook niet :mrgreen: .

En in het dorp hier is ook een slager die ook eigen koeien laat slachten. Toen ik laatst vroeg naar pancreas had hij dat niet, omdat dat nooit gevraagd was. Maar als ik zou willen zouden ze dus die delen van de koe wel ook mee kunnen vragen. En wellicht dus ook pens denk ik zo. Die dieren worden toch uit elkaar gesneden.
Als het bij een slachterij is gebeurd mag een slager het volgens mij wel doorverkopen aan een consument.
Floortje
Zeer actief
Berichten: 4002
Lid geworden op: 09 dec 2004 21:59
Aantal honden: 2

Re: (Vuile) pens: iemand tevreden met een merk?

Ongelezen bericht door Floortje »

Ik laat m'n eigen beesten slachten, maar de pens (en koppen) krijg je niet mee hoor. Allemaal regeltjes.
Ik ben ook verkooppunt van KVV en BARF en grappig genoeg koop ik via die leveranciers weer pens en koppen. Misschien wel die van mijn eigen schapen.
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: (Vuile) pens: iemand tevreden met een merk?

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Floortje schreef: 24 mar 2021 12:10 Ik laat m'n eigen beesten slachten, maar de pens (en koppen) krijg je niet mee hoor. Allemaal regeltjes.
Ik ben ook verkooppunt van KVV en BARF en grappig genoeg koop ik via die leveranciers weer pens en koppen. Misschien wel die van mijn eigen schapen.
Haha jasses. Ik vind het al een beetje naar dat ze allemaal met hun eigen gezichtsuitdrukking in dat doosje liggen. En dan daarna die kop in drieën zagen.
Gebruikersavatar
Omega
Zeer actief
Berichten: 1251
Lid geworden op: 22 jul 2005 11:48
Mijn ras(sen): Toller
Aantal honden: 2
Locatie: Terborg

Re: (Vuile) pens: iemand tevreden met een merk?

Ongelezen bericht door Omega »

Cleva schreef: 23 mar 2021 23:24
Omega schreef: 23 mar 2021 22:39 Terborg verkoop ik ze.
Of afspraak?
Op afspraak bedoel je neem ik aan.
Inderdaad op afspraak of de 'inloopuren' op vrijdag- en zaterdagmorgen.
En als je > 5 worsten wilt graag van tevoren bestellen, ik heb wel wat voorraad maar niet heel veel.
Verkooppunt Darf en Tammenga, kvv en snacks, in Terborg: http://www.kompleetversvoerenzo.nl
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”