Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kvv voor de kat

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
Rebble
Zeer actief
Berichten: 10504
Lid geworden op: 05 apr 2010 22:07
Aantal honden: 1

Kvv voor de kat

Ongelezen bericht door Rebble »

Omdat smuldier verandert van hoeveelheid per pakje en van prijs ben ik eens gaan kijken naar een andere kvv. Redelijk in de buurt heb ik een verkooppunt die een groot aantal merken verkoopt. Afgelopen week heb ik daar voor Char verschillende smaken Dogmeat gekocht. Smuldier vond ze lekker en ze deed het er goed op maar Dogmeat heeft ze al een keer van het aanrecht gejat :mrgreen: Ze vindt het echt heerlijk en dit houden we er dus in. Maar mijn jongste kat (nu 10 maanden) vindt het ook heerlijk. Ze stond altijd al bijdehand te doen als ik Char eten gaf maar van smuldier at ze alleen een beetje van de visvariant. Maar omdat ik toch bij het verkooppunt was heb ik ook wat rollen in verschillende smaken voor haar meegenomen. En dat gaat er in als zoete koek :cheer: Sindsdien heeft ze geen brok meer gekregen en komt ze me halen als ze vindt dat het etenstijd is.

Maar nu, voor honden weet ik wel wat ik moet geven. Maar dit is mijn eerste kat met interesse voor kvv. Moet ik perse een kattenvariant geven? Ik weet dat de meeste katten geen pens lusten maar kan ik gewoon pensloze hondenvarianten kvv geven? Hoe zit dat dan met taurine? En ik heb graag een richtlijn over de hoeveelheid, 30-40 gram per kg lichaamsgewicht. Nu met 10 maanden weegt ze 3,7kg met een beetje speling zou ze dus verdeelt over 2 maaltijden 100-150 gram per dag moeten krijgen?

Ik weet het, hóndenforum. Maar ik weet ook dat hier aardig wat mensen zitten met katten die kvv krijgen of gewoon verstand hebben van voer dus vandaar hier mijn vragen.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief
Berichten: 63931
Lid geworden op: 24 jul 2006 14:13

Re: Kvv voor de kat

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Nou ja katten hebben taurine nodig en in de katten variant houden ze daar rekening mee, tenminste dat is mij verteld..
sjm
Zeer actief
Berichten: 8742
Lid geworden op: 13 jan 2009 21:19

Re: Kvv voor de kat

Ongelezen bericht door sjm »

Wij zijn recent overgestapt met 1 van onze birmanen op KVV omdat ze Pancreatitis had.
Ze heeft een menu dat samengesteld is door Ekowolf, speciaal voor haar. Ik zou wel bij echte katten KVV blijven, deze samenstellingen zijn anders denk ik.
Valente eet 100 gram per dag, verdeeld in kleine porties want ze eet niet zo heel veel per keer. Maar ze vindt het heerlijk! Ook krijgt ze wat bottenbouillon erbij.
Gebruikersavatar
** Angela **
Zeer actief
Berichten: 8649
Lid geworden op: 11 aug 2008 15:08
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 3

Re: Kvv voor de kat

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Mijn kat eet de Dogmeat en Lotgering van Ziva mee
Ik koop dus geen kattenkvv want dat blieft madam niet
Angel eet ong 100 gr vlees per dag , meer wil ze zelf niet
Ze is niet dik en niet mager , precies goed dus

Ik heb overigens geen idee wat de richtlijn voor katten is hoor
Doe maar een dotje , maar volgens mij is t wel op barfplaats te vinden

Bij katten is t altijd wel een beetje puzzelen , want t ene moment zijn ze gek van dat en t volgende moment moeten ze t niet meer
Zoals nu , pens kalkoen vind ze heerlijk maar kan over een poosje weer niet zo zijn
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: Kvv voor de kat

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Mijn katten eten al heel lang met de honden mee, naast hun brokjes.

Smuldier compleet, dus met pens, lusten ze ook. Het scheelt mij uiteindelijk maar 35 cent per drie pakjes smuldier, maar dogmeat is gewoon veel beter.
Gebruikersavatar
Rebble
Zeer actief
Berichten: 10504
Lid geworden op: 05 apr 2010 22:07
Aantal honden: 1

Re: Kvv voor de kat

Ongelezen bericht door Rebble »

Ik heb haar de afgelopen week ook gewoon van de dogmeat van Char mee laten eten omdat ik eigenlijk pas bij het afhalen van mijn bestelling bedacht dat ik het voor Soes ook wel kon proberen met haar interesse in Char's eten en dus maar 3 rollen mee had genomen voor haar.
Nu heb ik net 2 bestellingen (1 voor Charlie en 1 voor Soes) gedaan, voor Soes voornamelijk Naturis maar ook Alroda, Kivo en Haaksbarf. Allemaal varianten voor de kat maar voor het gemak kan ik dus ook gewoon de hondenvariant van dogmeat geven.

Jullie geven dus 100 gram per dag, ik denk dat ik daar ook op uitkom, ze heeft nogal de neiging om snel aan te zetten maar dat zien we wel als we een paar weken verder zijn.

Ik vind het leuk, een kat op kvv haha, het voelt gewoon wel goed.
Afbeelding
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: Kvv voor de kat

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Rebble schreef: 06 mar 2021 11:44 Ik vind het leuk, een kat op kvv haha, het voelt gewoon wel goed.
Hier met 8,9, 14 en 15 jaar nog schone tanden :ok:
Gebruikersavatar
** Angela **
Zeer actief
Berichten: 8649
Lid geworden op: 11 aug 2008 15:08
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 3

Re: Kvv voor de kat

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Angel vertikte het tot 2.5 jaar terug om vlees te eten
Breezer die toen nog leefde at alleen vlees en geen brokjes
Die kreeg toen wel katten KVV aangevuld met barfspul

Ineens ging Angel vlees eten , en sindsdien ook alleen maar vlees
De brokjes heb ik toen nl meteen de deur uit gedaan
Inmiddels is ze 11.5 jaar en je ziet het verschil vnl aan haar vacht
Ze hoort zwart te zijn , maar de staart was echt knal oranje
Vacht ziet er nu veel beter uit , klit niet zo snel meer ( thank God ) en het knal oranje is nu zwart met een oranjege gloed

Echt ongelooflijk wat echt vlees kan doen
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”