Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

KVV, ze blieven 't nie

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
Marlett
Zeer actief
Berichten: 853
Lid geworden op: 12 feb 2019 19:05
Mijn ras(sen): Rotcockapoo en Griekse nepteckel
Aantal honden: 2

KVV, ze blieven 't nie

Ongelezen bericht door Marlett »

Toen Tosca bij ons kwam, werd vanuit die stichting kvv geadviseerd. Na wat inlezen vond ik dit ook geen onaardig plan en kocht ik bij de dierspeciaalzaak een kilo om te proberen.
Van die kilo is geen gram in d'r maag verdwenen, ze haalde haar neus er voor op. Het eerste bakje brokjes na anderhalve dag schrokte ze naar binnen.

Ik heb het nog twee keer geprobeerd, een bakje Bandit en nog iets anders. Maar nee, weer geen succes.

Ik had nog één bakje (rund) in de vriezer staan en dat heb ik onlangs aan Charlie gegeven, die at het met smaak op. Dus ik kocht maar weer zo'n rol, nu van carnivoer. (Kip)

Enfin, dat bakje staat nu voor me. De eerste vliegen zijn al komen kijken. Charlie lijkt een beetje beteuterd.
Kan ik nu een kilo wegkieperen of zijn er nog tips om het wat op te leuken?

Of vanavond met wat paneermeel in de frituur? :mrgreen:
~Suzanne~
Zeer actief
Berichten: 14006
Lid geworden op: 02 jul 2007 21:46

Re: KVV, ze blieven 't nie

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Vraag 's bij de stichting na welk voer / merk / smaak ze dan zo lekker vond? Want ze geven dat advies niet zomaar natuurlijk ;-)
En,om te wennen kun je ook wel de gewone brok erdoor mengen ofzo. Ideaal is dat niet maar goed, soms moet je een kant op zeg maar ;-)


Suzanne
Wolfsblut
Zeer actief
Berichten: 9762
Lid geworden op: 25 jul 2013 18:23
Aantal honden: 3

Re: KVV, ze blieven 't nie

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Als ze niets anders krijgen zullen ze het uiteindelijk moeten eten. Een goede brok is overigens niets mis mee. Een tot twee keer per week vervangen door kalfs- of lamsribben vinden ze als afwisseling ook lekker.

Doet me overigens denken aan Bruno toen die hier in huis kwam. Mijn honden die met de pot mee eten kregen 's-avonds macaroni met gehaktballetjes en Bruno kreeg een bakje gemalen pens die zijn baasje had meegebracht. Het gevolg was dat hij zenuwachtig en huilend op en neer ging lopen. Toen hij ook een bakje macaroni kreeg was het goed. Mijn honden roken eens aan de pens en trokken er ook hun neus voor op. Honden hebben net als mensen ook hun voorkeuren als het om eten gaat.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Gebruikersavatar
sirene
Zeer actief
Berichten: 14192
Lid geworden op: 29 aug 2003 20:57
Contacteer:

Re: KVV, ze blieven 't nie

Ongelezen bericht door sirene »

Inderdaad warm water erover of zelfs even soort van bakken in een pan (of verhitten in de magnetron)
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Gebruikersavatar
Marlett
Zeer actief
Berichten: 853
Lid geworden op: 12 feb 2019 19:05
Mijn ras(sen): Rotcockapoo en Griekse nepteckel
Aantal honden: 2

Re: KVV, ze blieven 't nie

Ongelezen bericht door Marlett »

~Suzanne~ schreef:Vraag 's bij de stichting na welk voer / merk / smaak ze dan zo lekker vond? Want ze geven dat advies niet zomaar natuurlijk ;-)
En,om te wennen kun je ook wel de gewone brok erdoor mengen ofzo. Ideaal is dat niet maar goed, soms moet je een kant op zeg maar ;-)


Suzanne
Nou, ik denk geen kvv hoor, in zo'n Grieks asiel... dus het advies was ook wel persoonlijk gekleurd door de meneer-van-de-stichting. (Hashtag wolventrui, ja)

Ik heb er wat warm water en brokjes bij gedaan en toen het niet meer lukte om die er goed uit te vissen, had Charlie het op en nu heeft hij het bakje wel leeg gegeten.

Vanavond nog een ronde.
S@ndr@
Zeer actief
Berichten: 63931
Lid geworden op: 24 jul 2006 14:13

Re: KVV, ze blieven 't nie

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Boots laat het ook wel eens staan een beetje gemalen runderhart van smuldier er doorheen, is motivatie om het toch op te vreten :wink:
Gebruikersavatar
Winegum
Actief
Berichten: 118
Lid geworden op: 26 aug 2020 09:01

Re: KVV, ze blieven 't nie

Ongelezen bericht door Winegum »

Ik zou de overgang iets kleiner maken en dus opbouwen.

Hier staan goeie tips in:
https://www.prooidier.nl/overstappen
Gebruikersavatar
Marlett
Zeer actief
Berichten: 853
Lid geworden op: 12 feb 2019 19:05
Mijn ras(sen): Rotcockapoo en Griekse nepteckel
Aantal honden: 2

Re: KVV, ze blieven 't nie

Ongelezen bericht door Marlett »

Dat is ook wel een goeie, volgens mij heb ik dat spul wel staan. Eens kijken of Tosca daarin trapt.

Vanavond ging het er trouwens ook best goed in met nog een paar brokjes en wat warm water. Hij eet het trouwens wel een stuk langzamer dan z'n brokken, als ik die al in een bakje geef. Ik ben benieuwd hoe hij het er op gaat doen. De brokken (Biofood) zorgen nog weleens voor wat geburp.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”