Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

zelf koken voor de hond

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
schelsey
Zeer actief
Berichten: 1515
Lid geworden op: 20 jan 2003 17:32
Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
Aantal honden: 3
Locatie: Brecht,Belgie

zelf koken voor de hond

Ongelezen bericht door schelsey »

Wie kookt zelf maaltijden voor de hond, geen kvv, barf of dergelijke maar dus groenten rijst en bv kipfilet of zo

Ben aan overwegen 1 maaltijd per dag te vervangen door een zelfgemaakte maaltijd

Maar weet niet goed hoeveel vlees, groenten en rijst er in moet voor een hond van 45 kilo

En of er iets extra bij moet van mineralen/vitaminen als ze nog 1 brokmaaltijd krijgen per dag
Gebruikersavatar
Winegum
Actief
Berichten: 118
Lid geworden op: 26 aug 2020 09:01

Re: zelf koken voor de hond

Ongelezen bericht door Winegum »

Persoonlijk zou ik er zelf niet aan beginnen, ik heb voor katten en paarden veel analyse en onderzoek gedaan. Dat betekent dat ik kijk naar de juiste macro’s (eiwit, vet, koolhydraten in metaboliseerbare energie, dus wat daadwerkelijk opgenomen wordt). Dat is best complexe materie.

Zelf zou ik de rijst achterwege laten, veel koolhydraten zijn voor een hond niet wenselijk begreep ik uit dit onderzoek:
https://onlinelibrary.wiley.com/doi/ful ... /jpn.12794

Daar komen ze met de voedinganalyse op het volgende uit:
30:63:7 (Eiwit, vet, koolhydraten in metaboliseerbare energie)

Maar goed, ik weet niet of je zoveel diepgang zoekt in je vraag, maar een makkelijk antwoord heb ik niet :)
Wolfsblut
Zeer actief
Berichten: 9762
Lid geworden op: 25 jul 2013 18:23
Aantal honden: 3

Re: zelf koken voor de hond

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Ik kook niet apart voor de honden. Ik kook (zoutarm) wat meer want ze eten met de pot mee. Er staat wel altijd een bak brokken en met regelmaat krijgen ze rauw vlees in plaats van middageten. Meestal kalfs- of lamsribben want dat vinden ze lekkerder dan kip.
Lut, bijna 40 kilo eet ongeveer evenveel als een volwassen persoon.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: zelf koken voor de hond

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Winegum schreef: Zelf zou ik de rijst achterwege laten, veel koolhydraten zijn voor een hond niet wenselijk begreep ik uit dit onderzoek:
https://onlinelibrary.wiley.com/doi/ful ... /jpn.12794
Dat verschilt enorm per hond. Jonge, actieve honden hebben bijvoorbeeld niet altijd genoeg aan alleen vers.
Dan moeten ze zo'n volume wegwerken dat de darmen het niet goed kunnen verwerken en krijg je dus alleen maar meer poep.
Die hebben dan aardappel, rijst en/of een calorierijke brok nodig
Mijn huidige hond verteert koolhydraatbronnen slecht. Het een beter dan het ander, maar veel haalt hij er niet uit.
Hij heeft wel wat koolhydraten nodig omdat hij sport en geen grote eter is. Dus een combinatie van vlees en een goede kwaliteit graanvrije brok.
Voer is bij honden echt maatwerk.


Schelsey, wat voegt het koken van vlees toe? Je voert brok neem ik aan.
Als ze graag groenten hebben kun je toch wat extra koken en dat met rauw vlees of vis bij de brokken geven?
Gebruikersavatar
Winegum
Actief
Berichten: 118
Lid geworden op: 26 aug 2020 09:01

Re: zelf koken voor de hond

Ongelezen bericht door Winegum »

dagmar88 schreef:
Winegum schreef: Zelf zou ik de rijst achterwege laten, veel koolhydraten zijn voor een hond niet wenselijk begreep ik uit dit onderzoek:
https://onlinelibrary.wiley.com/doi/ful ... /jpn.12794
Dat verschilt enorm per hond. Jonge, actieve honden hebben bijvoorbeeld niet altijd genoeg aan alleen vers.
Dan moeten ze zo'n volume wegwerken dat de darmen het niet goed kunnen verwerken en krijg je dus alleen maar meer poep.
Die hebben dan aardappel, rijst en/of een calorierijke brok nodig
Mijn huidige hond verteert koolhydraatbronnen slecht. Het een beter dan het ander, maar veel haalt hij er niet uit.
Hij heeft wel wat koolhydraten nodig omdat hij sport en geen grote eter is. Dus een combinatie van vlees en een goede kwaliteit graanvrije brok.
Voer is bij honden echt maatwerk.

Eens, geldt eigenlijk voor alle dieren wel.
Klopt hoor, ik zei iets te zwart-wit dat de rijst achterwege kan blijven. Bedoelde eigenlijk dat 7% koolhydraten wel erg weinig. In droge stof is dat nog minder! Energie kan ook uit vet en eiwitten kan worden gehaald.

De waarden die ik bedoel zijn niet alleen voor vers, die gelden voor de volledige maaltijd (ongeacht brok, nat, vers).
maart
Zeer actief
Berichten: 13207
Lid geworden op: 05 aug 2005 17:28
Mijn ras(sen): Mechelse herders
Locatie: West-Vlaanderen

Re: zelf koken voor de hond

Ongelezen bericht door maart »

ik stoom af en toe wel eens een paar maaltijden. Zeker mijn oudste vindt dat lekker. Groenten stoom ik sowieso altijd.
als je er voor kookt, zou ik eierschalen drogen zodat je ook calcium kunt voorzien.
Gebruikersavatar
schelsey
Zeer actief
Berichten: 1515
Lid geworden op: 20 jan 2003 17:32
Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
Aantal honden: 3
Locatie: Brecht,Belgie

Re: zelf koken voor de hond

Ongelezen bericht door schelsey »

1 van mijn 2 honden kan niet tegen kvv, al verschillende merken geprobeerd maar ze krijgt paar uur laten last van maag

Als ik kook voor haar gaat het wel goed

Heb dus al wel paar keer een maaltijd gemaakt maar sporatisch

Zou dit willen uitbreiden omdat ik denk dat mijn oudste hond daarmee ga afvallen, op dieetbrok blijft ze staan

Een vriendin van mij heeft jaren geleden van een oude dierenarts de raad gekregen kip met klein beetje rijst en groenten te geven aan haar hond en deze is daarmee 10 kg afgevallen

Enkel op zo,n dieet vind ik te eenzijdig, daarom dacht ik 1 maaltijd dus te voorzien met mager vlees en veel groenten en ook omdat ze dit natuurlijk erg lekker vinden
Gebruikersavatar
Ptje
Zeer actief
Berichten: 15796
Lid geworden op: 13 okt 2011 20:42
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Aantal honden: 2
Locatie: Groenlo

Re: zelf koken voor de hond

Ongelezen bericht door Ptje »

Via een kennis heb ik een hondenkookboek gekregen bij 1 gerecht staat dat er champignons in moeten maar dat mogen honden toch niet hebben of zie ik dat verkeerd ?
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
Wolfsblut
Zeer actief
Berichten: 9762
Lid geworden op: 25 jul 2013 18:23
Aantal honden: 3

Re: zelf koken voor de hond

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Ptje schreef:Via een kennis heb ik een hondenkookboek gekregen bij 1 gerecht staat dat er champignons in moeten maar dat mogen honden toch niet hebben of zie ik dat verkeerd ?
Ik weet het niet, al zal daar ongetwijfeld een kern van waarheid inzitten. Zowel Lut als Fleurtje sorteerden als jonge hond de champignons al uit het eten en legden ze naast de bak. Ik vermoed dat er iets in hun instinct getriggered wordt en gevaar aanduidt als het om paddenstoelen gaat.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Gebruikersavatar
Charlie
Zeer actief
Berichten: 581
Lid geworden op: 23 aug 2010 08:23
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Aantal honden: 1

Re: zelf koken voor de hond

Ongelezen bericht door Charlie »

Na veel omzwervingen met mijn hond die een gevoelige pancreas had, ben ik uiteindelijk op deze site terecht gekomen. Het is bij ons een schot in de roos. Hij doet het er fantastisch op.

Het is niet dat ik geen moeite voor mijn hond wilde doen, maar ik heb geen verstand van "zelf te koken voor mijn hond". De vragen die dan meteen opspelen zijn : krijgt hij wel de juiste verhoudingen ? Gaat hij geen tekorten oplopen ? enz......

Voor de liefhebbers of geïnteresseerden (het is een Belgisch bedrijf, maar levert ook in Nederland en Frankrijk). Je kunt het een beetje vergelijken met "Hello fresh", maar dan voor honden. :E:

Dit is de link : https://www.dogchef.be
Groetjes Charlie


Afbeelding
Gebruikersavatar
schelsey
Zeer actief
Berichten: 1515
Lid geworden op: 20 jan 2003 17:32
Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
Aantal honden: 3
Locatie: Brecht,Belgie

Re: zelf koken voor de hond

Ongelezen bericht door schelsey »

Charlie schreef:Na veel omzwervingen met mijn hond die een gevoelige pancreas had, ben ik uiteindelijk op deze site terecht gekomen. Het is bij ons een schot in de roos. Hij doet het er fantastisch op.

Het is niet dat ik geen moeite voor mijn hond wilde doen, maar ik heb geen verstand van "zelf te koken voor mijn hond". De vragen die dan meteen opspelen zijn : krijgt hij wel de juiste verhoudingen ? Gaat hij geen tekorten oplopen ? enz......

Voor de liefhebbers of geïnteresseerden (het is een Belgisch bedrijf, maar levert ook in Nederland en Frankrijk). Je kunt het een beetje vergelijken met "Hello fresh", maar dan voor honden. :E:

Dit is de link : https://www.dogchef.be
Dit dat vooral waar ik bang voor ben, tekorten oplopen
Gebruikersavatar
schelsey
Zeer actief
Berichten: 1515
Lid geworden op: 20 jan 2003 17:32
Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
Aantal honden: 3
Locatie: Brecht,Belgie

Re: zelf koken voor de hond

Ongelezen bericht door schelsey »

Of ik geef brok en daarbij wat groenten en vlees, geen rijst dan, maar vlees moet gestoomd of gekookt zijn anders weer maagklachten bij de jongste

Dan ben ik toch wat geruster dat er geen tekorten zijn

Of ik zoek een andere kvv waar ze wel tegen kan, nu al duck, smuldier, rodi, prins geprobeerd, allemaal zelfde klachten
Gebruikersavatar
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Berichten: 15808
Lid geworden op: 30 dec 2014 16:43
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Locatie: Krimpen aan den IJssel
Contacteer:

Re: zelf koken voor de hond

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Dat zijn allemaal KVV met toegevoegde vitaminen en mineralen. Ik zou eens een kvv zonder dergelijke toevoegingen proberen, waarbij je dus verschillende diersoorten afwisselt om compleet te voeren en zelf nog groente mag toevoegen. Kiezebrink, Haaksbarf, Carnibest (zit al groente bij in, dacht ik), Lotgering etc
Gebruikersavatar
Tineke
Zeer actief
Berichten: 13997
Lid geworden op: 10 jan 2014 15:21
Aantal honden: 3

Re: zelf koken voor de hond

Ongelezen bericht door Tineke »

Ja wij koken weleens voor de honden , vlees en groente en ze vinden dat eigenlijk altijd heerlijk.
We doen het niet dagelijks, meestal zo'n twee keer per week.
Bij ons krijgen ze ongeveer een kilo per dag van zelfgemaakt eten.
Ze zijn 40 en 48 kilo en Jimi het kleintje krijgt uiteraard een portie op zijn formaat afgestemd.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Gebruikersavatar
Hilly45
Zeer actief
Berichten: 15899
Lid geworden op: 02 feb 2011 11:43
Mijn ras(sen): Schapendoes
Aantal honden: 1

Re: zelf koken voor de hond

Ongelezen bericht door Hilly45 »

Boutje schreef:Ik heb dat vroeger wel gedaan, pakweg 20 jaar geleden.
Zilvervliesrijst, groenten en dan rauw vlees er bij. En een eitje (met schil en al) of wat yoghurt. Zonder dat en zonder broke/kvv er bij waar ook bot of extra calcium in zit krijgen ze niet genoeg mineralen binnen.
Maar het is meer werk en minder goed dan een goede kvv...
Wat ik wel nog doe als ik een minder dure kvv neem, meestal zijn die dan zonder groenten, is groenten extra koken voor hen. Of door de sapcentrifuge en dan mengen met de vezels nadien. Dat deed ik toen ik nog zelf kvv maakte.
Zou niet nodig zijn, maar mijn ervaring is dat mijn honden het over het algemeen beter doen met 10% groenten in hun dieet.

Daarnaast eten ze gewoon de tafelrestjes mee op, gemengd onder hun kvv of brokken (ik voer half half).
Bedoel je met 10% dat je dit aanvult op het dagvoer? M.a.w. Als een hond 400gram KVV krijgt, dan voeg je 40gram groente toe?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Charlie
Zeer actief
Berichten: 581
Lid geworden op: 23 aug 2010 08:23
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Aantal honden: 1

Re: zelf koken voor de hond

Ongelezen bericht door Charlie »

Boutje schreef:
Charlie schreef:Na veel omzwervingen met mijn hond die een gevoelige pancreas had, ben ik uiteindelijk op deze site terecht gekomen. Het is bij ons een schot in de roos. Hij doet het er fantastisch op.

Het is niet dat ik geen moeite voor mijn hond wilde doen, maar ik heb geen verstand van "zelf te koken voor mijn hond". De vragen die dan meteen opspelen zijn : krijgt hij wel de juiste verhoudingen ? Gaat hij geen tekorten oplopen ? enz......

Voor de liefhebbers of geïnteresseerden (het is een Belgisch bedrijf, maar levert ook in Nederland en Frankrijk). Je kunt het een beetje vergelijken met "Hello fresh", maar dan voor honden. :E:

Dit is de link : https://www.dogchef.be
Kan je de gemiddelde kiloprijs laten weten?
Is ook wel met een premix zo te zien.
Kiloprijs weet ik niet goed, maar momenteel betaal ik 4,30 euro per dag voor een hond van 25 kilo. Voor veel mensen is dat veel geld.
Voor ons is het goedkoper dan zijn dieetvoeding met hele dure supplementen. Het fijnste is dat hij het er zo ontzettend goed op doet.
Dus voor ons is het het waard :D
De prijs is voor 1 hond. Voor meerdere honden wordt het goedkoper.

Die premix wordt er apart bijgeleverd, net zoals de omega 3 - 6.
Groetjes Charlie


Afbeelding
natalie
Zeer actief
Berichten: 2669
Lid geworden op: 07 aug 2017 08:47
Aantal honden: 2

Re: zelf koken voor de hond

Ongelezen bericht door natalie »

Charlie schreef:
Boutje schreef:
Charlie schreef:Na veel omzwervingen met mijn hond die een gevoelige pancreas had, ben ik uiteindelijk op deze site terecht gekomen. Het is bij ons een schot in de roos. Hij doet het er fantastisch op.

Het is niet dat ik geen moeite voor mijn hond wilde doen, maar ik heb geen verstand van "zelf te koken voor mijn hond". De vragen die dan meteen opspelen zijn : krijgt hij wel de juiste verhoudingen ? Gaat hij geen tekorten oplopen ? enz......

Voor de liefhebbers of geïnteresseerden (het is een Belgisch bedrijf, maar levert ook in Nederland en Frankrijk). Je kunt het een beetje vergelijken met "Hello fresh", maar dan voor honden. :E:

Dit is de link : https://www.dogchef.be
Kan je de gemiddelde kiloprijs laten weten?
Is ook wel met een premix zo te zien.
Kiloprijs weet ik niet goed, maar momenteel betaal ik 4,30 euro per dag voor een hond van 25 kilo. Voor veel mensen is dat veel geld.
Voor ons is het goedkoper dan zijn dieetvoeding met hele dure supplementen. Het fijnste is dat hij het er zo ontzettend goed op doet.
Dus voor ons is het het waard :D
De prijs is voor 1 hond. Voor meerdere honden wordt het goedkoper.

Die premix wordt er apart bijgeleverd, net zoals de omega 3 - 6.
Begrijp ik goed dat ze vier verschillende maaltijden bereiden? Of is dit toevallig wat deze week op het menu staat en is het volgende week weer iets heel anders?
Gebruikersavatar
Charlie
Zeer actief
Berichten: 581
Lid geworden op: 23 aug 2010 08:23
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Aantal honden: 1

Re: zelf koken voor de hond

Ongelezen bericht door Charlie »

natalie schreef:
Charlie schreef:
Boutje schreef:
Charlie schreef:Na veel omzwervingen met mijn hond die een gevoelige pancreas had, ben ik uiteindelijk op deze site terecht gekomen. Het is bij ons een schot in de roos. Hij doet het er fantastisch op.

Het is niet dat ik geen moeite voor mijn hond wilde doen, maar ik heb geen verstand van "zelf te koken voor mijn hond". De vragen die dan meteen opspelen zijn : krijgt hij wel de juiste verhoudingen ? Gaat hij geen tekorten oplopen ? enz......

Voor de liefhebbers of geïnteresseerden (het is een Belgisch bedrijf, maar levert ook in Nederland en Frankrijk). Je kunt het een beetje vergelijken met "Hello fresh", maar dan voor honden. :E:

Dit is de link : https://www.dogchef.be
Kan je de gemiddelde kiloprijs laten weten?
Is ook wel met een premix zo te zien.
Kiloprijs weet ik niet goed, maar momenteel betaal ik 4,30 euro per dag voor een hond van 25 kilo. Voor veel mensen is dat veel geld.
Voor ons is het goedkoper dan zijn dieetvoeding met hele dure supplementen. Het fijnste is dat hij het er zo ontzettend goed op doet.
Dus voor ons is het het waard :D
De prijs is voor 1 hond. Voor meerdere honden wordt het goedkoper.

Die premix wordt er apart bijgeleverd, net zoals de omega 3 - 6.
Begrijp ik goed dat ze vier verschillende maaltijden bereiden? Of is dit toevallig wat deze week op het menu staat en is het volgende week weer iets heel anders?
Ja er zijn 4 verschillende maaltijden..... het wisselt niet. Ik hoop dat ze in de toekomst misschien nog wat meer diersoorten erbij komen, maar dat weet ik niet.
Groetjes Charlie


Afbeelding
Gebruikersavatar
Charlie
Zeer actief
Berichten: 581
Lid geworden op: 23 aug 2010 08:23
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Aantal honden: 1

Re: zelf koken voor de hond

Ongelezen bericht door Charlie »

Boutje schreef:Ik heb even op hun site de gechat en de gegevens van de honden ingevuld.
Er zijn 4 menu's.
En voor mij zou het ruim 20 euro per dag zijn, dat is me echt te veel. Ik zit nu op 5 tot 7 euro per dag...
Scheelt natuurlijk dat er veel kleine hondjes zijn dus veel portie-verpak-werk, wat ik ook niet ecologisch vind.

Maar voor iemand met 1 hond(je) die anders met veel restjes zit misschien wel interessant?

Qua samenstelling... tja, wel 4 menu's maar wel altijd 4 de zelfde en qua groeten niet zo enorm veel variatie, dan eten ze nu gevarieerder.
Snap dat dat te veel wordt.
Dat van die kleine hondjes kun je natuurlijk ook grotere verpakkingen aangeven en dat over je hondjes verdelen, dus in plaats verpakkingen van 150 gram bestel je 300 gram (voor 2 hondjes) of 450 gram (voor 3 hondjes). Is maar een voorbeeld hè, ik weet de juiste hoeveelheid eten van jouw hondjes niet.
Als je het zo doet, drukt dat ook de prijs....

Trouwens voor degenen die het zouden willen proberen, ik heb een link voor 30% korting..... Laat maar weten, dan stuur ik het via pb (het staat namelijk op naam daarom kan ik het hier niet openbaar zetten)
Groetjes Charlie


Afbeelding
Gebruikersavatar
~Tine~
Zeer actief
Berichten: 1313
Lid geworden op: 13 jul 2002 00:24
Mijn ras(sen): Australian Kelpie
Aantal honden: 2
Locatie: België

Re: zelf koken voor de hond

Ongelezen bericht door ~Tine~ »

schelsey schreef:Of ik geef brok en daarbij wat groenten en vlees, geen rijst dan, maar vlees moet gestoomd of gekookt zijn anders weer maagklachten bij de jongste

Dan ben ik toch wat geruster dat er geen tekorten zijn

Of ik zoek een andere kvv waar ze wel tegen kan, nu al duck, smuldier, rodi, prins geprobeerd, allemaal zelfde klachten
Zijn van die gestoomde worsten zoals bv. van Tammenga dan geen optie?
Sem - Australian Kelpie °14-06-2006
Finn - Australian Kelpie °18-03-2020
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: zelf koken voor de hond

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Charlie schreef: Ja er zijn 4 verschillende maaltijden..... het wisselt niet. Ik hoop dat ze in de toekomst misschien nog wat meer diersoorten erbij komen, maar dat weet ik niet.

Wat maakt het dan compleet?
Gebruikersavatar
Hammetime
Zeer actief
Berichten: 986
Lid geworden op: 30 jul 2019 10:58
Mijn ras(sen): Hollandse Herder
Aantal honden: 1

Re: zelf koken voor de hond

Ongelezen bericht door Hammetime »

Een maaltijd koken voor mijn hond die vanmiddag nog snel even een kattendrol pakte toen het baasje niet keek? Tja, het lijkt mij verspilde moeite, het beest heeft net zo lief droge brokken.
Gebruikersavatar
Charlie
Zeer actief
Berichten: 581
Lid geworden op: 23 aug 2010 08:23
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Aantal honden: 1

Re: zelf koken voor de hond

Ongelezen bericht door Charlie »

dagmar88 schreef:
Charlie schreef: Ja er zijn 4 verschillende maaltijden..... het wisselt niet. Ik hoop dat ze in de toekomst misschien nog wat meer diersoorten erbij komen, maar dat weet ik niet.

Wat maakt het dan compleet?
Wanneer is het compleet ? Als er 5 diersoorten zijn ? Het is er eentje minder.... klopt daar heb je gelijk in. :lol1: Voor mijn hond is het al veel completer dan hij eerst had. :lol1:

Hij had dag in dag uit hetzelfde eten (waarin 2 diersoorten zaten). Dat was zijn dieetvoeding. Ik kon hem toen niets anders geven, anders had hij heel veel nare lichamelijke klachten. Op een gegeven moment at hij het dieeteten niet meer, zijn ontlasting veranderde ook.

Ja dan moet je toch iets. Kvv had ik in alle varianten al geprobeerd, dat was voor zijn dieetvoeding en dus daar moest ik het ook niet meer zoeken. Gestoomd vlees ging ook niet, brokken niet dus uiteindelijk ben ik hier terecht gekomen. We hebben het geprobeerd en voor hem is het een verademing.

In mijn ogen is een goede voeding, de voeding waar je hond het goed op doet..... en dat zal voor elke hond anders zijn.
Groetjes Charlie


Afbeelding
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: zelf koken voor de hond

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Charlie schreef:
dagmar88 schreef:
Charlie schreef: Ja er zijn 4 verschillende maaltijden..... het wisselt niet. Ik hoop dat ze in de toekomst misschien nog wat meer diersoorten erbij komen, maar dat weet ik niet.

Wat maakt het dan compleet?
Wanneer is het compleet ? Als er 5 diersoorten zijn ? Het is er eentje minder.... klopt daar heb je gelijk in. :lol1: Voor mijn hond is het al veel completer dan hij eerst had. :lol1:

Hij had dag in dag uit hetzelfde eten (waarin 2 diersoorten zaten). Dat was zijn dieetvoeding. Ik kon hem toen niets anders geven, anders had hij heel veel nare lichamelijke klachten. Op een gegeven moment at hij het dieeteten niet meer, zijn ontlasting veranderde ook.

Ja dan moet je toch iets. Kvv had ik in alle varianten al geprobeerd, dat was voor zijn dieetvoeding en dus daar moest ik het ook niet meer zoeken. Gestoomd vlees ging ook niet, brokken niet dus uiteindelijk ben ik hier terecht gekomen. We hebben het geprobeerd en voor hem is het een verademing.

In mijn ogen is een goede voeding, de voeding waar je hond het goed op doet..... en dat zal voor elke hond anders zijn.
:D Dat was de vraag niet. Ik geloof meteen dat je voert wat het beste voor je hond is.
Wat maakt het menu compleet en wat maakt dat jij niet hetzelfde kunt kopen los van de box. Altijd dezelfde vier recepten roepen bij mij toch vragen op. Zit er een premix bij?
Vers vlees zonder premix is compleet door de samenstelling; het percentage bot, spiervlees, orgaanvlees en afwisseling van diersoorten.
Vers vlees met premix is compleet wanneer iedere smaak afzonderlijk aan de fediaf richtlijn voldoet.
Gebruikersavatar
Charlie
Zeer actief
Berichten: 581
Lid geworden op: 23 aug 2010 08:23
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Aantal honden: 1

Re: zelf koken voor de hond

Ongelezen bericht door Charlie »

dagmar88 schreef:
Charlie schreef:
dagmar88 schreef:
Charlie schreef: Ja er zijn 4 verschillende maaltijden..... het wisselt niet. Ik hoop dat ze in de toekomst misschien nog wat meer diersoorten erbij komen, maar dat weet ik niet.

Wat maakt het dan compleet?
Wanneer is het compleet ? Als er 5 diersoorten zijn ? Het is er eentje minder.... klopt daar heb je gelijk in. :lol1: Voor mijn hond is het al veel completer dan hij eerst had. :lol1:

Hij had dag in dag uit hetzelfde eten (waarin 2 diersoorten zaten). Dat was zijn dieetvoeding. Ik kon hem toen niets anders geven, anders had hij heel veel nare lichamelijke klachten. Op een gegeven moment at hij het dieeteten niet meer, zijn ontlasting veranderde ook.

Ja dan moet je toch iets. Kvv had ik in alle varianten al geprobeerd, dat was voor zijn dieetvoeding en dus daar moest ik het ook niet meer zoeken. Gestoomd vlees ging ook niet, brokken niet dus uiteindelijk ben ik hier terecht gekomen. We hebben het geprobeerd en voor hem is het een verademing.

In mijn ogen is een goede voeding, de voeding waar je hond het goed op doet..... en dat zal voor elke hond anders zijn.
:D Dat was de vraag niet. Ik geloof meteen dat je voert wat het beste voor je hond is.
Wat maakt het menu compleet en wat maakt dat jij niet hetzelfde kunt kopen los van de box. Altijd dezelfde vier recepten roepen bij mij toch vragen op. Zit er een premix bij?
Vers vlees zonder premix is compleet door de samenstelling; het percentage bot, spiervlees, orgaanvlees en afwisseling van diersoorten.
Vers vlees met premix is compleet wanneer iedere smaak afzonderlijk aan de fediaf richtlijn voldoet.
Misschien kun je je vragen beter aan dogchef vragen :D ik weet echt het antwoord niet. Ik weet alleen wat voor mijn hond werkt. :lol1: En voor mij gaat het daar om. Maar om even on topic te blijven..... wie kookt er zelf voor hun hond... Nou ikke niet. Dit is alleen maar een alternatief, zodat ik weet dat mijn hond geen tekorten gaat oplopen. Trouwens je kunt ook heel goed contact opnemen met de dierenarts van Dogchef. Die geeft echt veel steun en antwoorden. En dit is echt het laatste wat ik ervan zeg :E: Ieder zijn eigen keuze en ieder zijn eigen manier om de hond eten te geven.... Respect voor ieder zijn keuze, maar hopelijk ook respect voor mijn keuze :wink: :wink: :D
Groetjes Charlie


Afbeelding
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: zelf koken voor de hond

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Charlie schreef: Misschien kun je je vragen beter aan dogchef vragen :D ik weet echt het antwoord niet. Ik weet alleen wat voor mijn hond werkt. :lol1: En voor mij gaat het daar om. Maar om even on topic te blijven..... wie kookt er zelf voor hun hond... Nou ikke niet. Dit is alleen maar een alternatief, zodat ik weet dat mijn hond geen tekorten gaat oplopen. Trouwens je kunt ook heel goed contact opnemen met de dierenarts van Dogchef. Die geeft echt veel steun en antwoorden. En dit is echt het laatste wat ik ervan zeg :E: Ieder zijn eigen keuze en ieder zijn eigen manier om de hond eten te geven.... Respect voor ieder zijn keuze, maar hopelijk ook respect voor mijn keuze :wink: :wink: :D
Nou, eigenlijk doe je nogal vreemd over normale vragen. Als je "weet dat je hond geen tekorten gaat oplopen" kun je toch antwoord geven?

Maar het is al duidelijk, korter houdbare gestoomde maaltijden met een premix.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”