Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Onze dwerg teckel wil nauwelijks iets eten.....tips??

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

ruudstofferboa
Zeer actief
Berichten: 954
Lid geworden op: 04 jun 2014 08:52
Mijn ras(sen): labrador, teckel
Aantal honden: 2
Locatie: zeeland

Onze dwerg teckel wil nauwelijks iets eten.....tips??

Ongelezen bericht door ruudstofferboa »

Onze dwerg teckel is een enorm moeilijke eter al van kleins af aan, hij is nu bijna 9 maanden en weegt rond de 6 kilo.
Hij is niet te mager maar hij zit wel op het randje....is trouwens super actief , daarom mijn zorgen.
Alles hebben we al geprobeerd, brokken van verschillende merken, vers vlees, diner, met de pot mee, .....en alles lijkt hij in eerste instantie lekker te vinden.
Maar na enkele keren eet hij niks meer, hij slaat regelmatig een dag over dat hij niks eet.
Snoepjes kluifjes ed plakje worst, dat zou hij wel eten , een echte snoepkont, maar dat is niet de bedoeling.

We hebben altijd alles eters gehad, ook het feit dat de andere 2 honden hun bak naar binnen schrokken, zet hem niet aan het eten....
Maak ik me zorgen om niks?? zijn kleine hondjes altijd moeilijke eters??? of heeft iemand de gouden tip?? :mrgreen:
S@ndr@
Zeer actief
Berichten: 63931
Lid geworden op: 24 jul 2006 14:13

Re: Onze dwerg teckel wil nauwelijks iets eten.....tips??

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

nou ik zou er niet al teveel heisa van maken, ik heb op dit moment Boots en nu met de warmte eet hij ook niet heel veel.. jammer dan, bak blijft 10 minuten staan daarna is hij weg. :wink: volgende maaltijd ben je aan de beurt zo niet jammer dan.. wat wel lekker is , is dat hij dan toch wel trek heeft maar ook tussen door voor een beloning net even wat meer zijn best doet.
Gebruikersavatar
mosquito1980
Zeer actief
Berichten: 11450
Lid geworden op: 02 jun 2015 20:22
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Aantal honden: 1
Locatie: Angola, samen met Vusi en Pusi

Re: Onze dwerg teckel wil nauwelijks iets eten.....tips??

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Ik heb geen gouden tip, maar kan het van de warmte komen dat ze minder eet?
Vusi was ook een hele tijd een slechte eter sinds we van een gebied met max 30 graden naar een gebied zijn verhuisd met minimum 30 graden.
Nu het wat "koeler" is eet ze weer normaal (ook omdat Pusi rond haar bak scharrelt) :ok:
Gebruikersavatar
Doyaquba
Zeer actief
Berichten: 2041
Lid geworden op: 03 jul 2019 20:30
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Re: Onze dwerg teckel wil nauwelijks iets eten.....tips??

Ongelezen bericht door Doyaquba »

Inderdaad niet te moeilijk over doen, zeker met dit weer. Keertje eten overslaan kan geen kwaad (tenzij je een hond hebt die daar echt misselijk van wordt natuurlijk) hier ook, als je niet eet, dan gaat de bak weg, volgende voederbeurt weer een kans. Vaak betekent dat dan dat ze 's ochtends een keer overslaan en 's avonds wel eten.

Je kan ook een gedeelte van het eten als beloning gebruiken, in plaats van de snoepjes. Een hondje van 6 kg zit natuurlijk al heel snel vol van een paar plakjes worst en zonder honger gaan veel honden niet eten.
Wolfsblut
Zeer actief
Berichten: 9762
Lid geworden op: 25 jul 2013 18:23
Aantal honden: 3

Re: Onze dwerg teckel wil nauwelijks iets eten.....tips??

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Ik zou er geen punt van maken. Het hondje heeft niet meer nodig dan hij nu eet.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Gebruikersavatar
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Berichten: 15808
Lid geworden op: 30 dec 2014 16:43
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Locatie: Krimpen aan den IJssel
Contacteer:

Re: Onze dwerg teckel wil nauwelijks iets eten.....tips??

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Eens met Wolfsblut. Elco was op die leeftijd ook behoorlijk schraal en stopte met eten als ik probeerde hem wat aan te laten komen. Dan had ik er net die 1 of 2 ons bij die ik er graag bij zag, en dan sloeg hij een volle dag over met eten, waardoor hij 3 ons afviel. Ik kon dus beter zorgen dat hij op die 1 à 2 ons onder het door mij gewenste gewicht bleef, dan bleef hij gewoon goed eten (mits voldoende afwisseling). Is vanzelf goed gekomen
Gebruikersavatar
Barkley
Zeer actief
Berichten: 6015
Lid geworden op: 05 jan 2015 22:30
Mijn ras(sen): Spinone Italiano
Aantal honden: 1

Re: Onze dwerg teckel wil nauwelijks iets eten.....tips??

Ongelezen bericht door Barkley »

Fred eet met dit weer ook slecht. Die heeft sowieso enorm slecht gegeten tot zn tweede. Hoe 'ie zo groot is geworden is af en toe een raadsel. Ik gaf blikvoer bij zn brok om hem af en toe aan het eten te krijgen want als hij te lang maaltijden overslaat word hij misselijk. Maar ik heb er nooit een groot probleem van gemaakt
Gebruikersavatar
veertje
Zeer actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: 28 dec 2005 11:38
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Locatie: Noord-Limburg

Re: Onze dwerg teckel wil nauwelijks iets eten.....tips??

Ongelezen bericht door veertje »

ruudstofferboa schreef:Onze dwerg teckel is een enorm moeilijke eter al van kleins af aan, hij is nu bijna 9 maanden en weegt rond de 6 kilo.
Hij is niet te mager maar hij zit wel op het randje....is trouwens super actief , daarom mijn zorgen.
Alles hebben we al geprobeerd, brokken van verschillende merken, vers vlees, diner, met de pot mee, .....en alles lijkt hij in eerste instantie lekker te vinden.
Maar na enkele keren eet hij niks meer, hij slaat regelmatig een dag over dat hij niks eet.
Snoepjes kluifjes ed plakje worst, dat zou hij wel eten , een echte snoepkont, maar dat is niet de bedoeling.

We hebben altijd alles eters gehad, ook het feit dat de andere 2 honden hun bak naar binnen schrokken, zet hem niet aan het eten....
Maak ik me zorgen om niks?? zijn kleine hondjes altijd moeilijke eters??? of heeft iemand de gouden tip?? :mrgreen:
Als hij niet te mager is, eet hij precies wat hij moet eten. De hond van m'n ouders deed dat z'n hele leven. Na een avondje trainen met veel beloningen at hij gewoon minder van z'n normale voer. Alleen toen hij ouder werd zijn we hem wat extra lekkere dingen gaan voeren om hem op gewicht te houden.

Tess bleef wel erg mager. Die heb ik nog altijd op 3 maaltijden per dag staan, met 3 verschillende soorten voer. Dan gaat het goed.
Emma
Zeer actief
Berichten: 7768
Lid geworden op: 05 mar 2008 17:28
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu alleen nog de black and tan jack hussel.
Aantal honden: 1

Re: Onze dwerg teckel wil nauwelijks iets eten.....tips??

Ongelezen bericht door Emma »

1 hondje van in schoonzus was hier te logeren, (de andere ook) ook een moeilijkere eter, thuis ook.
Maar na de middagwandeling als we terugkwamen, at hij wel goed. Stopte wel weer vanzelf als het genoeg at, maar at meer dan op "etenstijd"
Die had dus duidelijk een voorkeur voor wanneer hij in te "in te mood " was om te eten :mrgreen:

Dat kan dus ook nog. Had de hond ook knakworst e.d eerst laten eten, dat at hij wel :engel: maar kwam er dus achter dat hij s'middags dus wel wilde eten. Zijn brokjes dus gewoon. Bij schoonzus krijgt hij met etenstijd, en hondje was ook aan de magere kant. Maar energie genoeg hoor. Dus het zal wel ,loslopen verder.
Schoonzus heeft ook twee hondjes en die ene eet heel graag, en de tweede dus niet.
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: Onze dwerg teckel wil nauwelijks iets eten.....tips??

Ongelezen bericht door dagmar88 »

ruudstofferboa schreef:zijn kleine hondjes altijd moeilijke eters???
:mrgreen: Nee. Mijn dwergkees zou zich doodvreten. De andere twee mogen eten zoveel ze willen, die regelen dat prima zelf.

Schraal zijn is voor een jonge actieve reu eerder regel dan uitzondering. Als hij maaltijden overslaat, zou ik minder gaan voeren.
Gebruikersavatar
StellaViolet
Zeer actief
Berichten: 335
Lid geworden op: 03 mei 2012 16:57
Mijn ras(sen): Rode langharige teckel, Border Collie
Aantal honden: 1

Re: Onze dwerg teckel wil nauwelijks iets eten.....tips??

Ongelezen bericht door StellaViolet »

Ik had het kunnen schrijven :LOL:

Teckel meneer hier is sinds een paar weken weer aardig afgevallen. Van 5.7 naar 5.1, en het was al een lekker gratenpakhuis.
Wat bij mij uiteindelijk hielp waren de brokken van Edgard&Cooper in de variant graslam. En blikjes gimdog.
Daar doetie nog steeds elke dag een moord voor. Oja, en de maaltijdzakjes van Country Hunter, maar die zijn hier lastig te vinden.
28-07-2001 ~ 14-03-2013

Afbeelding
blondie
Zeer actief
Berichten: 30331
Lid geworden op: 29 jun 2007 23:44
Aantal honden: 2

Re: Onze dwerg teckel wil nauwelijks iets eten.....tips??

Ongelezen bericht door blondie »

Ik zou wel kijken naar welk voer hij wel lekker vindt en vervolgens ook niet te veel veranderen aan smaakjes en opties.
Hier wisselen we af met brok (ochtend) en vers vlees (avond).
Aki is ook niet zo'n grote eter. Nu onze andere hond er niet meer is zijn ook snacks vaak niet meer in trek. Hij at het waarschijnlijk omdat zij het ook at, of dat als hij het niet at zij er mee aan de haal ging :engel:

Met deze warme dagen eet hij de brok in de ochtend vaak niet, wel de leverworst die we er als snackje bij doen :LOL: dus het zal niet geheel liggen aan gebrek aan eetlust :tongue:
Vers vlees in de avond gaat er altijd wel in, dat vind ik zelf het belangrijkst.
In combi met een goed gewicht, te mager is natuurlijk niet goed in combi met ook niet eten.

Merkte hier wel, ook met snacks bijvoorbeeld dat ze echt wel kieskeurig worden naarmate je meer opties hebt. Witte kauwchewies zijn of waren altijd erg in trek. Maar als we ook gedroogde kip hadden.. wat nou witte chewie!
Gebruikersavatar
tobi__
Zeer actief
Berichten: 2850
Lid geworden op: 06 jul 2016 14:15
Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke
Aantal honden: 1

Re: Onze dwerg teckel wil nauwelijks iets eten.....tips??

Ongelezen bericht door tobi__ »

Ik zou in ieder geval stoppen met steeds wisselen van eten. Gewoon in de ochtend en avond zijn eten aanbieden en als hij niet eet, dan niet. En dit even een tijdje doorzetten.

Tobi slaat regelmatig zijn ontbijt over, maar eet dan 's avonds wel zijn bak leeg. En dan geven we ook niet opeens extra 's avonds, maar gewoon een standaard portie.

Misschien ook opletten hoeveel snoepjes hij overdag nog eet, een klein maagje zit daar ook snel van vol natuurlijk.
_Esmee
maart
Zeer actief
Berichten: 13207
Lid geworden op: 05 aug 2005 17:28
Mijn ras(sen): Mechelse herders
Locatie: West-Vlaanderen

Re: Onze dwerg teckel wil nauwelijks iets eten.....tips??

Ongelezen bericht door maart »

Ik wissel dagelijks af. leuk ritueeltje aan vooraf (de potten bereiden is meer dan gewoon een schep brok erin mikken en dat op de grond pleuren :pffff: )

Ik vind het heerlijk dat mijn honden blij zijn dat het etenstijd is. Wat er in ligt, is ook steeds anders (hoewel de basis wel steevast dezelfde is :wink: ) . Een eigen restje van mijn eten demonstratief aan de kant zetten zodat ze wéten dat het voor hun zal zijn, is helemaal het einde :cheer:

Ik zou het gruwelijk vinden moesten mijn honden maar met lange tanden eten van hun droge meuk omdat ze anders doodvallen en baasje nu eenmaal vindt dat wat voorgeschoteld wordt, ook maar moet opgegeten worden :kotz:

Nu zijn het types die elke dag dezelfde droge meuk voorgeschoteld krijgen alsnog zouden behandelen als ware het 4sterren chef gerechten hoor, daar niet van, maar ik vind het ondanks dat, nog steeds gewoon fijner om ze daadwerkelijk een 4sterren pot voor te schotelen :wink:
Gebruikersavatar
veertje
Zeer actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: 28 dec 2005 11:38
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Locatie: Noord-Limburg

Re: Onze dwerg teckel wil nauwelijks iets eten.....tips??

Ongelezen bericht door veertje »

tobi__ schreef:Ik zou in ieder geval stoppen met steeds wisselen van eten. Gewoon in de ochtend en avond zijn eten aanbieden en als hij niet eet, dan niet. En dit even een tijdje doorzetten.
(..)
Ik zou het juist meer gaan doen :tongue: Zie post maart. Eten is leuk, dat hoeft niet altijd hetzelfde te zijn. Ik heb vanmorgen al sorry tegen de honden gezegd omdat ze al een week dezelfde brok als ontbijt krijgen :engel: En dan krijgen ze nog een andere lunch en diner :mrgreen:

Maar verder wel eens hoor, zo'n klein hondje zit snel vol en zolang hij niet te dun wordt, zou ik me nog weinig zorgen maken.
Gebruikersavatar
** Angela **
Zeer actief
Berichten: 8649
Lid geworden op: 11 aug 2008 15:08
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 3

Re: Onze dwerg teckel wil nauwelijks iets eten.....tips??

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Mijn ervaring ; hoe meer je er een punt van maakt hoe slechter het eten gaat

Wat hier toen hielp ( pup jonger dan 6 mnd ) was haar vlees meenemen op wandeling
Dan waren t ineens snoepjes , en die kon ze verdienen
Naar me kijken was een beetje vlees , even bij me komen was ook vlees enz
T was KVV dus dat gaf wel een zooitje
Maar een jonge hond wil ik wel aan t eten houden ivm de groei
Plus ze was al zo mager

Op een gegeven moment at ze wel uit de bak , als de baas thuis was
Was die er niet dan at ze niet
Ook niet als ik het voer in de bench zette en ging slapen

De dag dat ze 1 jaar werd jatte ze ineens het vlees van onze reu uit de bak
En sindsdien moeten we opletten anders jat ze zelfs ons eten van tafel
Vis waar ze zelfs in t nest letterlijk van kokhalsde eet ze nu zonder problemen
Snel eten doet ze niet , t is op t gemakje
Behalve als ze wild krijgt , dan is de bak leeg voor je met je ogen kan knipperen

Het enige nadeel nu na 6 jaar is dat als ik met haar ga wandelen ze wel zowat aan m’n been zit geplakt want dan kan ze snoepjes verdienen . En die krijgt ze dan ook braaf :LOL: ;)
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
Gebruikersavatar
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Berichten: 15808
Lid geworden op: 30 dec 2014 16:43
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Locatie: Krimpen aan den IJssel
Contacteer:

Re: Onze dwerg teckel wil nauwelijks iets eten.....tips??

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Het gaat nu om een jonge hond die wat schraal, maar niet mager is. Daar zou ik me dus gewoon echt niet druk om maken, alleen zorgen dat je niet meer voert dan hij zelf vindt dat hij nodig heeft, dus waarmee hij gewoon elke dag z'n dagportie opeet zonder lange tanden.

Of zelfs beginnen met 1 dag overslaan, dan halve portie, met als de bak leeg is een lekkere knabbel. En dan rustig de hoeveelheid opvoeren naar wat hij nodig heeft. Bak niet leeg, is ook geen knabbel, en de volgende dag weer een kleinere portie. Je zou eventueel kunnen kijken of hij mogelijk behoefte heeft aan extra koolhydraten en die toevoegen, of dat misschien een voer met wat meer vet beter werkt
blondie
Zeer actief
Berichten: 30331
Lid geworden op: 29 jun 2007 23:44
Aantal honden: 2

Re: Onze dwerg teckel wil nauwelijks iets eten.....tips??

Ongelezen bericht door blondie »

maart schreef:Ik wissel dagelijks af. leuk ritueeltje aan vooraf (de potten bereiden is meer dan gewoon een schep brok erin mikken en dat op de grond pleuren :pffff: )

Ik vind het heerlijk dat mijn honden blij zijn dat het etenstijd is. Wat er in ligt, is ook steeds anders (hoewel de basis wel steevast dezelfde is :wink: ) . Een eigen restje van mijn eten demonstratief aan de kant zetten zodat ze wéten dat het voor hun zal zijn, is helemaal het einde :cheer:

Ik zou het gruwelijk vinden moesten mijn honden maar met lange tanden eten van hun droge meuk omdat ze anders doodvallen en baasje nu eenmaal vindt dat wat voorgeschoteld wordt, ook maar moet opgegeten worden :kotz:

Nu zijn het types die elke dag dezelfde droge meuk voorgeschoteld krijgen alsnog zouden behandelen als ware het 4sterren chef gerechten hoor, daar niet van, maar ik vind het ondanks dat, nog steeds gewoon fijner om ze daadwerkelijk een 4sterren pot voor te schotelen :wink:
Ik vind er alleen wel een verschil in zitten als bepaalde honden blijkbaar door afwisseling van voer kieskeurig worden en je als eigenaar moet blijven zoeken naar alternatieven.
Hier wisselen we trouwens ook af, en we hebben een beetje door wat de voorkeuren zijn, dus op basis daarvan bestel ik vers voer. Verder ook restjes avondeten.
Maar nu Jol er niet meer is, merken we dat Aki eigenlijk dat alleen maar at omdat Jol het anders op at :oohja:
Hij is niet zo gebrand op sperzieboontjes en aardappeltjes.
Lasagne dan weer wel en restjes vlees :mrgreen:
Gebruikersavatar
tobi__
Zeer actief
Berichten: 2850
Lid geworden op: 06 jul 2016 14:15
Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke
Aantal honden: 1

Re: Onze dwerg teckel wil nauwelijks iets eten.....tips??

Ongelezen bericht door tobi__ »

veertje schreef:
tobi__ schreef:Ik zou in ieder geval stoppen met steeds wisselen van eten. Gewoon in de ochtend en avond zijn eten aanbieden en als hij niet eet, dan niet. En dit even een tijdje doorzetten.
(..)
Ik zou het juist meer gaan doen :tongue: Zie post maart. Eten is leuk, dat hoeft niet altijd hetzelfde te zijn. Ik heb vanmorgen al sorry tegen de honden gezegd omdat ze al een week dezelfde brok als ontbijt krijgen :engel: En dan krijgen ze nog een andere lunch en diner :mrgreen:

Maar verder wel eens hoor, zo'n klein hondje zit snel vol en zolang hij niet te dun wordt, zou ik me nog weinig zorgen maken.
Ligt een beetje aan de hond vind ik. Zijn genoeg honden die dan opeens iets simpels niet meer believen omdat er vast wel weer iets beters wordt uitgezocht :mrgreen:

Basisvoer is hier altijd hetzelfde en daaromheen genoeg snacks of restjes avondeten.
_Esmee
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: Onze dwerg teckel wil nauwelijks iets eten.....tips??

Ongelezen bericht door dagmar88 »

blondie schreef: Ik vind er alleen wel een verschil in zitten als bepaalde honden blijkbaar door afwisseling van voer kieskeurig worden en je als eigenaar moet blijven zoeken naar alternatieven.
Nee. Slecht eten wordt beloond door hem iets beters voor te zetten. Daar zit die hond op te wachten.
Als jij droge crackers krijgt en weet dat er taart komt als je ze niet opeet, zou je wel gek zijn die crackers weg te gaan zitten werken.
Dat is echt iets anders dan afwisseling.
Banjer
Actief
Berichten: 159
Lid geworden op: 05 sep 2013 14:26
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1
Locatie: het Gooi

Re: Onze dwerg teckel wil nauwelijks iets eten.....tips??

Ongelezen bericht door Banjer »

Hier heb ik een klein hondje (havaneze) die bij vlagen slecht eet. Hij kan dan ineens het kvv dat hij altijd krijgt laten staan, dagen achter elkaar. En ik weet dat hij niet gelijk dood neer zal vallen, maar een hond die 3-4 dagen achter elkaar niet eet, daar heb ik moeite mee.
Dus wissel ik wel eens af met brokken. Daarmee overigens hetzelfde verhaal. Ook dat kan hij soms ineens dagen achter elkaar niet willen eten.
Waarna het dan weer weken goed gaat.

Geen tips dus, maar wél begrip dat het soms makkelijker gezegd dan gedaan is.
Anneke
maart
Zeer actief
Berichten: 13207
Lid geworden op: 05 aug 2005 17:28
Mijn ras(sen): Mechelse herders
Locatie: West-Vlaanderen

Re: Onze dwerg teckel wil nauwelijks iets eten.....tips??

Ongelezen bericht door maart »

tobi__ schreef:
veertje schreef:
tobi__ schreef:Ik zou in ieder geval stoppen met steeds wisselen van eten. Gewoon in de ochtend en avond zijn eten aanbieden en als hij niet eet, dan niet. En dit even een tijdje doorzetten.
(..)
Ik zou het juist meer gaan doen :tongue: Zie post maart. Eten is leuk, dat hoeft niet altijd hetzelfde te zijn. Ik heb vanmorgen al sorry tegen de honden gezegd omdat ze al een week dezelfde brok als ontbijt krijgen :engel: En dan krijgen ze nog een andere lunch en diner :mrgreen:

Maar verder wel eens hoor, zo'n klein hondje zit snel vol en zolang hij niet te dun wordt, zou ik me nog weinig zorgen maken.
Ligt een beetje aan de hond vind ik. Zijn genoeg honden die dan opeens iets simpels niet meer believen omdat er vast wel weer iets beters wordt uitgezocht :mrgreen:

Basisvoer is hier altijd hetzelfde en daaromheen genoeg snacks of restjes avondeten.
dan geef je nooit simpel :U:
Ze vliegen hier als gekken op een pot droge brok. Gewoon omdat ze die misschien 2 maal per jaar krijgen. Helemaal feest als die dan nog in de tuin wordt gekiept.
ruudstofferboa
Zeer actief
Berichten: 954
Lid geworden op: 04 jun 2014 08:52
Mijn ras(sen): labrador, teckel
Aantal honden: 2
Locatie: zeeland

Re: Onze dwerg teckel wil nauwelijks iets eten.....tips??

Ongelezen bericht door ruudstofferboa »

Ga vanmiddag toch even langs de dierenarts, heeft nu al 3 dagen niks gegeten , en als hij al 1 hapje eet spuugt hij dat er sinds vandaag weer uit.
Hij lijkt gewoon misselijk want komt vrolijk aangelopen ruikt en zijn eten en lijkt bijna te kokhalzen......

Ook de ontlasting was geel slijmerig en zat wat bloed bij..... Denk dat er nu toch meer aan de hand is dan de kieskeur die hij al was.
Wolfsblut
Zeer actief
Berichten: 9762
Lid geworden op: 25 jul 2013 18:23
Aantal honden: 3

Re: Onze dwerg teckel wil nauwelijks iets eten.....tips??

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

ruudstofferboa schreef:Ga vanmiddag toch even langs de dierenarts, heeft nu al 3 dagen niks gegeten , en als hij al 1 hapje eet spuugt hij dat er sinds vandaag weer uit.
Hij lijkt gewoon misselijk want komt vrolijk aangelopen ruikt en zijn eten en lijkt bijna te kokhalzen......

Ook de ontlasting was geel slijmerig en zat wat bloed bij..... Denk dat er nu toch meer aan de hand is dan de kieskeur die hij al was.
Heel verstandig. Weet je inmiddels al wat meer?
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Gebruikersavatar
Shibby
Zeer actief
Berichten: 11078
Lid geworden op: 07 feb 2006 11:42
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Aantal honden: 1
Locatie: Net niet Limburg

Re: Onze dwerg teckel wil nauwelijks iets eten.....tips??

Ongelezen bericht door Shibby »

Ik heb 13 jaar een hond gehad die bijna niks at.
De beste oplossing was toen minder voeren. Geen bak vol neerzetten, maar echt maar een heel klein beetje. Na een paar dagen iets meer en uiteindelijk kreeg hij standaard maar 80% van wat hij eigenlijk moest hebben en kon ik eens in de week een extra portie voeren. En sowieso vaker op een dag. 4 keer per dag werkte echt beter dan 2 keer per dag.
Het is altijd een hond geweest die op het randje van te mager zat. En het heeft lang geduurd voordat ik dat ook kon accepteren/los kon laten. :wink:

Goed dat je nu naar de dierenarts gaat. Medisch alles uitsluiten is de eerste stap :ok:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
ruudstofferboa
Zeer actief
Berichten: 954
Lid geworden op: 04 jun 2014 08:52
Mijn ras(sen): labrador, teckel
Aantal honden: 2
Locatie: zeeland

Re: Onze dwerg teckel wil nauwelijks iets eten.....tips??

Ongelezen bericht door ruudstofferboa »

Het was waarschijnlijk toch een darm infectie, heeft een spuitje tegen de misselijkheid gehad ,en eetlust opwekker.
Daarnaast nog medicijnen mee voor de misselijkheid en antibiotica.
Gister avond heel de avond heeft hij liggen slapen, en vanmorgen wilde hij een plakje kip en wat rijst eten , zomaar enkele hapjes maar hij begon er zelf aan!! dat is een goed teken. Ben blij dat ik toch even gegaan ben, hij was gewoon echt niet lekker....
Hopelijk knapt hij nu iedere dag beetje op!
Wolfsblut
Zeer actief
Berichten: 9762
Lid geworden op: 25 jul 2013 18:23
Aantal honden: 3

Re: Onze dwerg teckel wil nauwelijks iets eten.....tips??

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

ruudstofferboa schreef:Het was waarschijnlijk toch een darm infectie, heeft een spuitje tegen de misselijkheid gehad ,en eetlust opwekker.
Daarnaast nog medicijnen mee voor de misselijkheid en antibiotica.
Gister avond heel de avond heeft hij liggen slapen, en vanmorgen wilde hij een plakje kip en wat rijst eten , zomaar enkele hapjes maar hij begon er zelf aan!! dat is een goed teken. Ben blij dat ik toch even gegaan ben, hij was gewoon echt niet lekker....
Hopelijk knapt hij nu iedere dag beetje op!
Gelukkig gaat het weer de goede kant op met hem.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Gebruikersavatar
hewi
Zeer actief
Berichten: 6786
Lid geworden op: 26 jul 2012 20:59
Aantal honden: 2
Locatie: Assen

Re: Onze dwerg teckel wil nauwelijks iets eten.....tips??

Ongelezen bericht door hewi »

Mijn ervaring is net ff iets anders , don was een gruwel met eten en ook echt te mager.
En een ieder die zei " ze eet vanzelf " nee dus
Bij ons deed de truc een stukje gebakken frikadel door de kvv het nog wel eens. En madam wilde een bord en geen bakje , de teckel van mijn ouders idem dito die eet van plat bordje nu prima.
Groetjes Heidi
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”