Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Muizen

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
veertje
Zeer actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: 28 dec 2005 11:38
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Locatie: Noord-Limburg

Muizen

Ongelezen bericht door veertje »

Nog nooit hebben de honden hier zoveel muizen gevangen en gegeten als de afgelopen week. We komen denk ik wel op minimaal 1 per dag. Dus dat is in verhouding tot zelden/nooit best een groot verschil. Een paar weken terug had Tess er al eentje gevangen, soort van per ongeluk geloof ik, want echt goed is ze daar niet in :engel: Maar vorige week hebben ze de slootkanten gemaaid hier en dat bericht hebben de muizen nog niet helemaal gekregen. De eerste dag was het helemaal raak en had Finn er plots zelfs 3 tegelijk in z'n bek :schrik: Die beestjes dachten natuurlijk veilig te ontsnappen met een vol grasdek boven hun hoofd, maar daar stond niks meer. Finn had ze dus voor het oprapen. Tess doet ook een beetje mee, want het is wel lollig, maar het roofdiergedrag van Finn heeft ze niet.
Ze eten ze wel op en dat vond ik best, zijn de muisjes niet helemaal voor niks dood. En voor die enkele keer dat ze er eens eentje vangen.. dacht ik toen nog.. Maar nu zijn ze allebei steeds aan de slappe ontlasting na het eten van een muizenmaal. Helaas nemen ze daarin ook de muizen mee die bij het maaien gedood zijn, dus niet elke muis is even vers.
Herkennen mensen met muizeneters dit? Ik wil ze hun lolletje wel gunnen om af en toe even naar muizen te jagen, maar als dat betekend dat ze dan steeds weer aan de dunne zijn, wacht ik toch maar even tot de muizen weer meer kans op ontsnappen hebben.
Floortje
Zeer actief
Berichten: 4002
Lid geworden op: 09 dec 2004 21:59
Aantal honden: 2

Re: Muizen

Ongelezen bericht door Floortje »

Wat versta je onder dunne? Bedoel je dan projectielschijten of gewoon wat zachtere ontlasting?
Rakoes eet voornamelijk de baby's, want haar hobby is vooral nesten uitgraven. Maar ze eet ook wel gevonden voorwerpen die al wat langer dood zijn. Ik zie dan wel wat zachtere ontlasting, maar niks waar ik me zorgen om maak. Na een lap pens heeft ze ook zachtere ontlasting, hoort erbij.
Gebruikersavatar
Kayltje
Zeer actief
Berichten: 905
Lid geworden op: 29 mar 2011 09:31
Mijn ras(sen): Roemeentjes, Laekense Herder en een terror-terriër
Aantal honden: 4
Locatie: Groningen

Re: Muizen

Ongelezen bericht door Kayltje »

Imp eet van alles. Ook veel muizen, als ze in het seizoen zijn :tongue:
Ook niet zo verse muizen en ondefinieerbare andere Smerige Zaken.
Ze is nog nooit ziek geweest van deze bezigheid. Ook niet noemenswaardig aan de dunne. Maar zij doet dit al sinds 9 week oud. (Maddie vangt ze)

Wel 1 keer na het eten van mensenstront. Stront en vis mag ze niet eten. De rest zoekt ze maar uit.
:I: Maddie :I: Fitz :I: Imp :I: Djinn :I:
Gebruikersavatar
veertje
Zeer actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: 28 dec 2005 11:38
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Locatie: Noord-Limburg

Re: Muizen

Ongelezen bericht door veertje »

Floortje schreef:Wat versta je onder dunne? Bedoel je dan projectielschijten of gewoon wat zachtere ontlasting?
Rakoes eet voornamelijk de baby's, want haar hobby is vooral nesten uitgraven. Maar ze eet ook wel gevonden voorwerpen die al wat langer dood zijn. Ik zie dan wel wat zachtere ontlasting, maar niks waar ik me zorgen om maak. Na een lap pens heeft ze ook zachtere ontlasting, hoort erbij.
Bij Tess is het wat slapper, niet direct iets waar ik me druk om maak. Maar zij eet er ook maar eentje als ze het al opeet. Ze is meer van de kattendrollen :hmmm: Al was ze laatst wel een aantal dagen flink aan de race, maar of dat aan een muis gelegen heeft betwijfel ik.
Finn heeft er meer last van, maar hij eet er ook meer en voor hem is een flinke muis al een halve maaltijd :engel: Sowieso zijn z'n darmen altijd wat heftiger van streek, erfenisje van z'n straatverleden.

Ik maak me er niet echt zorgen om, maar echt lekker is anders. En Finn vond het vanmorgen ook nodig om me wakker te maken, daar ligt de grens :hmmm: :wink:

Vind het vooral opvallend, omdat ze echt wel wat gewend zijn qua dingen eten, dat muizen zo gek vallen. Of misschien ligt het aan de muizen hier :tongue:
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”