Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Animonda Integer Protect Sensitivity

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
Ri@nne
Zeer actief
Berichten: 2407
Lid geworden op: 20 mei 2004 17:36
Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.
Aantal honden: 1
Locatie: Groesbeek

Animonda Integer Protect Sensitivity

Ongelezen bericht door Ri@nne »

Heeft er iemand hier ervaring met Animonda Integer Protect Sensitivity ?

Kai heeft veel last van allergieën. Lam, rund, eend, hert, zalm.. noem het maar op, hij kan er niet tegen.
Hij kan niet tegen vers, en hij kan niet tegen brokken.
Een hele tijd ging Renske gestoomd kalkoen goed, maar nadat er iets veranderd is, wordt hij daar ook ziek van.
Hij eet nu met smaak Jarco blikvoer, Kalkoen/rijst.
Maar, na een tijd zitten we met hetzelfde gedoe.. diarree, ontsteking in de darm, niet lekker.

Ik wil nu, in overleg met de DA, paard proberen. Hij krijgt hier snacks van, en dit gaat goed. ( tot nu toe. )
Ik zit alleen even te kijken naar een kwalitatief goed blikvoer. Het is zijn hoofdvoer, dus het moet wel goed zijn.

Nu kwam ik dit tegen. Ik ken het niet, maar misschien is hier iemand die het kent?

https://www.zooplus.nl/shop/honden/hond ... ive/595507
Afbeelding
All my dreams... would still be dreams.. if there hadn't been you... :I: Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: Animonda Integer Protect Sensitivity

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Heeft Niko gegeten, in de tijd dat dat nog vrij goedkoop bij Zoofast te krijgen was. Met de intestinal brokken.
Was goed voer, maar bij hem hetzelfde euvel als Kai; na verloop van tijd ging het altijd mis.
Gebruikersavatar
Ri@nne
Zeer actief
Berichten: 2407
Lid geworden op: 20 mei 2004 17:36
Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.
Aantal honden: 1
Locatie: Groesbeek

Re: Animonda Integer Protect Sensitivity

Ongelezen bericht door Ri@nne »

dagmar88 schreef:Heeft Niko gegeten, in de tijd dat dat nog vrij goedkoop bij Zoofast te krijgen was. Met de intestinal brokken.
Was goed voer, maar bij hem hetzelfde euvel als Kai; na verloop van tijd ging het altijd mis.

Zo irritant he. Hebben jullie ooit een oplossing gevonden?
Afbeelding
All my dreams... would still be dreams.. if there hadn't been you... :I: Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15
Gebruikersavatar
Ri@nne
Zeer actief
Berichten: 2407
Lid geworden op: 20 mei 2004 17:36
Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.
Aantal honden: 1
Locatie: Groesbeek

Re: Animonda Integer Protect Sensitivity

Ongelezen bericht door Ri@nne »

Cleva schreef:Gekookt paard, konijn of vette vis. Dat is qua allergieën nog interessant.

Vers wil hij misschien niet maar gebakken uit een koekenpan werkt het vaak toch anders.

Brokken zou ik zelf nooit vertrouwen bij heftige allergieën. Net zoals een mens met pinda-allergie geen spoortje satesaus wil meemaken moet je een allergische hond geen zogenaamd hypoallergene brok willen voeren uit een machine waar gisteren nog senior kattenvoer in werd gemaakt.

Hij is gek op vers, de katten eten vers, en hij het liefst ook, maar hij kan er gewoon echt niet tegen.

Zelf koken voor hem heb ik overwogen, maar ik ben zo bang dat hij dan iets te kort komt.

Brokken krijgt hij ook echt niet meer. Is me te vaak fout gegaan, reacties, en een paar keer echt bijna gestikt. ( Hij heeft een hersenbeschadiging en die signalen lopen soms een beetje door elkaar in zn hoofdje.. dat doen we dus maar niet meer. :schrik: )
Afbeelding
All my dreams... would still be dreams.. if there hadn't been you... :I: Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: Animonda Integer Protect Sensitivity

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Ri@nne schreef:
Zo irritant he. Hebben jullie ooit een oplossing gevonden?
Nee, het bleef helaas drie keer niks. De laatste anderhalf jaar ging het wel heel goed op dat gebied, tot het dat niet meer ging.
Toch mooi meegenomen, zo'n lange periode.
Gebruikersavatar
Ri@nne
Zeer actief
Berichten: 2407
Lid geworden op: 20 mei 2004 17:36
Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.
Aantal honden: 1
Locatie: Groesbeek

Re: Animonda Integer Protect Sensitivity

Ongelezen bericht door Ri@nne »

Dat is best en lange tijd inderdaad, op een gegeven moment zijn de mogelijkheden toch een beetje uitgeput.. :(
Afbeelding
All my dreams... would still be dreams.. if there hadn't been you... :I: Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15
Gebruikersavatar
sirene
Zeer actief
Berichten: 14192
Lid geworden op: 29 aug 2003 20:57
Contacteer:

Re: Animonda Integer Protect Sensitivity

Ongelezen bericht door sirene »

Je hebt PB.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Gebruikersavatar
Ri@nne
Zeer actief
Berichten: 2407
Lid geworden op: 20 mei 2004 17:36
Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.
Aantal honden: 1
Locatie: Groesbeek

Re: Animonda Integer Protect Sensitivity

Ongelezen bericht door Ri@nne »

sirene schreef:Je hebt PB.
Dankjewel! Jij ook! ;)
Afbeelding
All my dreams... would still be dreams.. if there hadn't been you... :I: Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”