Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Renske gestoomd

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
Mit
Zeer actief
Berichten: 50837
Lid geworden op: 09 dec 2004 15:14
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Aantal honden: 1
Locatie: Ons Dorp

Renske gestoomd

Ongelezen bericht door Mit »

Halloumi eet niet denderend goed, ze is wat te schraal en je moet haar aanmoedigen om te eten.
KVV eet ze niet, brokjes wel. We hebben nu een zak Greenheart premium gekocht, small breeds active oid. Dat gaat er redelijk goed in.

Maar goed, ik hou meer van KVV dus ik heb ook wat Renske meegenomen, die kuipjes. Dat ging er net als een malle in bij haar, maar ik ben onbekend met het spul en schrok toen ik zag dat het lijkt op goedkope blikvoer paté.
Ik weet dat het wel als goed bekend staat, maar klopt het dat je er veel meer van moet geven dan van KVV? 100 gram ging er net aan in bij Halloumi, die 7 kilo weegt. Dan kom ik er zeker niet met 200 gram per dag?
Bestaat er iets soortgelijks waarvan je minder moet voeren? Of is er een 'normale' KVV die wel makkelijk wordt gegeten door moeilijke eters? Ik heb het idee dat ze de structuur van bijvoorbeeld Smuldier maar stom vindt, ze loopt er gewoon van weg.
Afbeelding
Gebruikersavatar
malinois
Zeer actief
Berichten: 57865
Lid geworden op: 16 aug 2003 18:40
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Renske gestoomd

Ongelezen bericht door malinois »

Lotgering misschien eens proberen? Of een beetje warm water er overheen dan ruikt t wat lekkerder?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gebruikersavatar
Mit
Zeer actief
Berichten: 50837
Lid geworden op: 09 dec 2004 15:14
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Aantal honden: 1
Locatie: Ons Dorp

Re: Renske gestoomd

Ongelezen bericht door Mit »

malinois schreef:Lotgering misschien eens proberen? Of een beetje warm water er overheen dan ruikt t wat lekkerder?
Ik heb Smuldier en Lotgering voor Gijs, maar ze haalt haar snobistische neusje ervoor op :mrgreen:
Misschien dat het met de tijd wel anders wordt hoor, ik zal zo af en toe wel iets aanbieden, maar voor nu eet ze het niet.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Simone-H
Zeer actief
Berichten: 405
Lid geworden op: 08 jul 2016 21:33
Aantal honden: 1

Re: Renske gestoomd

Ongelezen bericht door Simone-H »

Tamara81 schreef:Die kleine rolletjes van Farmfood (kvv) hebben een fijnere structuur. Het is alleen een gedoe om dat vlees eruit te persen.

Ze vinden het hier heerlijk.

Ik haal de verpakking eraf als het nog bevroren is.
Dan is het net een velletje om een worst.
Dan bevroren in een bakje, eventueel dekseltje erop en een paar uur later (of de volgende ochtend) is het klaar.
Verander wat je niet kunt accepteren
Accepteer wat je niet kunt veranderen
Gebruikersavatar
welshwitch
Technisch beheer
Berichten: 4000
Lid geworden op: 16 jul 2014 23:08
Mijn ras(sen): Jack Hussell
Aantal honden: 2
Locatie: Deventer

Re: Renske gestoomd

Ongelezen bericht door welshwitch »

Mit schreef:Halloumi eet niet denderend goed, ze is wat te schraal en je moet haar aanmoedigen om te eten.
KVV eet ze niet, brokjes wel. We hebben nu een zak Greenheart premium gekocht, small breeds active oid. Dat gaat er redelijk goed in.

Maar goed, ik hou meer van KVV dus ik heb ook wat Renske meegenomen, die kuipjes. Dat ging er net als een malle in bij haar, maar ik ben onbekend met het spul en schrok toen ik zag dat het lijkt op goedkope blikvoer paté.
Ik weet dat het wel als goed bekend staat, maar klopt het dat je er veel meer van moet geven dan van KVV? 100 gram ging er net aan in bij Halloumi, die 7 kilo weegt. Dan kom ik er zeker niet met 200 gram per dag?
Bestaat er iets soortgelijks waarvan je minder moet voeren? Of is er een 'normale' KVV die wel makkelijk wordt gegeten door moeilijke eters? Ik heb het idee dat ze de structuur van bijvoorbeeld Smuldier maar stom vindt, ze loopt er gewoon van weg.
Tom lust ook geen KVV of Smuldier en krijgt Renske.
Hij weegt tegen de 6,5 kilo en krijgt 65 gram per dag over 2 maaltijden. Daarnaast krijgt hij ook nog brok van Renske. Hij blijft er mooi mee op gewicht.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Crescent
Zeer actief
Berichten: 8549
Lid geworden op: 21 dec 2012 20:40
Aantal honden: 2
Locatie: Aan zee!

Re: Renske gestoomd

Ongelezen bericht door Crescent »

Misschien kan je een aantal satin balls maken en invriezen, en dat bij haar voeding geven? Misschien lust ze dat graag en zet dat iets aan.

https://www.keyingredient.com/recipes/1 ... ight-gain/
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
Gebruikersavatar
Terry
Zeer actief
Berichten: 3799
Lid geworden op: 08 okt 2009 22:14
Mijn ras(sen): Wetter
Aantal honden: 1
Locatie: Torrevieja

Re: Renske gestoomd

Ongelezen bericht door Terry »

Loesje vindt Platinum kip heel lekker, is er in brokjes en als natvoer.
Groetjes, Terry
Gebruikersavatar
Mit
Zeer actief
Berichten: 50837
Lid geworden op: 09 dec 2004 15:14
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Aantal honden: 1
Locatie: Ons Dorp

Re: Renske gestoomd

Ongelezen bericht door Mit »

Farmfood ga ik even proberen!

Maar als ik lees dat een hondje van 6,5 kilo met 65 gram en brok ernaast op gewicht blijft dan zou ze eventueel op 200 gram Renske ook wel op gewicht moeten kunnen blijven lijkt me. Eventueel bijvoeren als ze toch schraler wordt.

Een en ander maar uitproberen dan, sowieso farmfood!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Afbeelding
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: Renske gestoomd

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Mit schreef:Farmfood ga ik even proberen!

Maar als ik lees dat een hondje van 6,5 kilo met 65 gram en brok ernaast op gewicht blijft dan zou ze eventueel op 200 gram Renske ook wel op gewicht moeten kunnen blijven lijkt me. Eventueel bijvoeren als ze toch schraler wordt.
Even een beetje heet water over de brokken en de renske er door roeren.
Ik voer als ex barffanaat met droge ogen de smerigste goedkope kuipjes hoor :mrgreen: Nu hebben ze toevallig Rocco, dat is een goede kwaliteit blikvoer.
De ene keer brok met blik, de andere brok met vlees. Sindsdien slaan de kieskeuren geen maaltijd meer over.

Als ze nou een tijd goed eet roer je er stiekem een lepel vers doorheen.
Dennenappel
Zeer actief
Berichten: 864
Lid geworden op: 21 aug 2018 20:14
Aantal honden: 3

Re: Renske gestoomd

Ongelezen bericht door Dennenappel »

Mijn ervaring met Renske is dat ze er niet zoveel van nodig hebben, die kleintjes van mij kwamen vaak gauw aan op Renske.
Voer nu Welness Core, ook zoiets en Farmfood Fresh, Edgar Cooper, allemaal uit blik en doen het er goed op en vinden het heerlijk.
En af en toe Rodi kvv.
Gebruikersavatar
GrethavW
Zeer actief
Berichten: 5698
Lid geworden op: 22 apr 2013 20:54
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising
Aantal honden: 2
Locatie: Noordoostpolder

Re: Renske gestoomd

Ongelezen bericht door GrethavW »

Is ook bij iedere hond verschillend. Ook op KVV
Tux weegt 5 kilo en eet 200 gram KVV per dag, is keurig op gewicht.
De standaard Teckel van mijn moeder weegt 11 kilo en krijgt veel minder dan dat. En dan moet ze nog oppassen dat ze niet te dik wordt.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Nikki90
Zeer actief
Berichten: 1136
Lid geworden op: 29 dec 2013 18:29
Mijn ras(sen): Jack Hussel
Aantal honden: 1
Locatie: Veluwezoom

Re: Renske gestoomd

Ongelezen bericht door Nikki90 »

Jet weegt 6 kilo en krijgt 50 gram Renske vers en 65 gram Renske brok per dag. Als ze alleen Renske vers eet krijgt ze 200 gram per dag.

Jet lust heel graag KVV (Jet lust alles graag :LOL: ) Maar ze kan er niet tegen.
Gebruikersavatar
Mit
Zeer actief
Berichten: 50837
Lid geworden op: 09 dec 2004 15:14
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Aantal honden: 1
Locatie: Ons Dorp

Re: Renske gestoomd

Ongelezen bericht door Mit »

Ik ga zo maar even een assortiment halen van kuipjes. Volgens mij is blikvoer niet per definitie meer ongezond en als ze het goed eet en het er goed op doet...
Dan kan ik met de tijd altijd eens afwisselen met wat KVV en kijken of ze dat dan wel eet. Fijner gemalen KVV als Rodi zal wellicht wel gewoon goed gaan.

Voorlopig krijgt ze dan in de ochtend haar brokjes.
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Berichten: 32016
Lid geworden op: 26 sep 2002 19:45
Aantal honden: 0

Re: Renske gestoomd

Ongelezen bericht door laeken »

Ze is een gecastreerd teefje toch? Bas weegt 5.5 kilo en blijft perfect op gewicht met 100 gram kvv. En ze loopt dus ook nog eens minimaal 2 uur per dag los. Verder is ze overigens een totaal inactieve vleesworst die altijd ligt.... :lol1: :schrik: :LOL:

Schraal is perfect! Daarop kan jij haar opbouwen met gezonde voeding. Van dik op brok zoals Gijs naar gezond en mooi is een drama. Van schraal buitenlands hondje naar topconditie is veel gemakkelijker. En schraal is op zichzelf heel erg goed. Bespiering erop en klaar. Zeker die kleintjes zijn zoveel blijer zonder extra kilootje.

Gisteren was Cleva in mijn tuin en Bas is dol op hem. Ze zag hem en dan sprint ze op haar hardst het hele veld over. Dat kan ze allemaal nog met haar slechte pootjes omdat ze lekker slank en schraal is en goed bespierd door de wandelingen. :cheer:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Mit
Zeer actief
Berichten: 50837
Lid geworden op: 09 dec 2004 15:14
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Aantal honden: 1
Locatie: Ons Dorp

Re: Renske gestoomd

Ongelezen bericht door Mit »

laeken schreef:Ze is een gecastreerd teefje toch? Bas weegt 5.5 kilo en blijft perfect op gewicht met 100 gram kvv. En ze loopt dus ook nog eens minimaal 2 uur per dag los. Verder is ze overigens een totaal inactieve vleesworst die altijd ligt.... :lol1: :schrik: :LOL:

Schraal is perfect! Daarop kan jij haar opbouwen met gezonde voeding. Van dik op brok zoals Gijs naar gezond en mooi is een drama. Van schraal buitenlands hondje naar topconditie is veel gemakkelijker. En schraal is op zichzelf heel erg goed. Bespiering erop en klaar. Zeker die kleintjes zijn zoveel blijer zonder extra kilootje.

Gisteren was Cleva in mijn tuin en Bas is dol op hem. Ze zag hem en dan sprint ze op haar hardst het hele veld over. Dat kan ze allemaal nog met haar slechte pootjes omdat ze lekker slank en schraal is en goed bespierd door de wandelingen. :cheer:

Ja klopt, gecastreerd teefje. Er mag nog wel een half kilootje op, schraal vind ik goed maar haar ruggenwerveltjes zijn wel erg goed voelbaar. Met de bespiering komt het wel goed, ze is in goede conditie. Vanmorgen heeft ze samen met Hugo hardgelopen en ze sjeest als een gek achter speeltjes aan. Ze is echt snel en wendbaar, ondanks dat lange lijfje.

Ik heb net nog een zooitje Renske gehaald, Edgar&Cooper, Farmfood KVV en Farmfood gestoomd. Kan ze wennen aan brokloze maaltijden en dan kan ik weer verder uitbouwen naar andersoortige KVV.
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Berichten: 32016
Lid geworden op: 26 sep 2002 19:45
Aantal honden: 0

Re: Renske gestoomd

Ongelezen bericht door laeken »

Mit schreef:
laeken schreef:Ze is een gecastreerd teefje toch? Bas weegt 5.5 kilo en blijft perfect op gewicht met 100 gram kvv. En ze loopt dus ook nog eens minimaal 2 uur per dag los. Verder is ze overigens een totaal inactieve vleesworst die altijd ligt.... :lol1: :schrik: :LOL:

Schraal is perfect! Daarop kan jij haar opbouwen met gezonde voeding. Van dik op brok zoals Gijs naar gezond en mooi is een drama. Van schraal buitenlands hondje naar topconditie is veel gemakkelijker. En schraal is op zichzelf heel erg goed. Bespiering erop en klaar. Zeker die kleintjes zijn zoveel blijer zonder extra kilootje.

Gisteren was Cleva in mijn tuin en Bas is dol op hem. Ze zag hem en dan sprint ze op haar hardst het hele veld over. Dat kan ze allemaal nog met haar slechte pootjes omdat ze lekker slank en schraal is en goed bespierd door de wandelingen. :cheer:

Ja klopt, gecastreerd teefje. Er mag nog wel een half kilootje op, schraal vind ik goed maar haar ruggenwerveltjes zijn wel erg goed voelbaar. Met de bespiering komt het wel goed, ze is in goede conditie. Vanmorgen heeft ze samen met Hugo hardgelopen en ze sjeest als een gek achter speeltjes aan. Ze is echt snel en wendbaar, ondanks dat lange lijfje.

Ik heb net nog een zooitje Renske gehaald, Edgar&Cooper, Farmfood KVV en Farmfood gestoomd. Kan ze wennen aan brokloze maaltijden en dan kan ik weer verder uitbouwen naar andersoortige KVV.
Die is over twee maanden prima op gewicht :ok:
Afbeelding
Gebruikersavatar
veertje
Zeer actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: 28 dec 2005 11:38
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Locatie: Noord-Limburg

Re: Renske gestoomd

Ongelezen bericht door veertje »

Is de kvv goed 'warm' genoeg? Dat kan ook wel eens helpen.

Verder zou ik me er nu nog niet zo druk om maken, met wat tijd komt dat gewicht er vast wel bij. Als ze straks helemaal haar draai gevonden heeft en haar conditie verbeterd is, zou het me niet verbazen als er dan ook meer eetlust is.
Overigens zegt gecastreerd niet meteen alles heb ik gemerkt. Bij Finn heeft het zeker 2 jaar geduurd voor hij een beetje normaal ging eten. Liet het meestal gewoon staan en at wat hij nodig vond.
Al staat dit weer een beetje haaks op mijn advies merk ik :Q: :LOL:
Gebruikersavatar
Mit
Zeer actief
Berichten: 50837
Lid geworden op: 09 dec 2004 15:14
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Aantal honden: 1
Locatie: Ons Dorp

Re: Renske gestoomd

Ongelezen bericht door Mit »

veertje schreef:Is de kvv goed 'warm' genoeg? Dat kan ook wel eens helpen.

Verder zou ik me er nu nog niet zo druk om maken, met wat tijd komt dat gewicht er vast wel bij. Als ze straks helemaal haar draai gevonden heeft en haar conditie verbeterd is, zou het me niet verbazen als er dan ook meer eetlust is.
Overigens zegt gecastreerd niet meteen alles heb ik gemerkt. Bij Finn heeft het zeker 2 jaar geduurd voor hij een beetje normaal ging eten. Liet het meestal gewoon staan en at wat hij nodig vond.
Al staat dit weer een beetje haaks op mijn advies merk ik :Q: :LOL:
Om het gewicht maak ik me ook niet direct druk hoor. Het kieskeurige eten ben ik niet gewend, ik heb altijd alleen bulldozers van honden meegemaakt.
Ik ga haar het assortiment voeren en dan kijken wat ze het lekkerst vindt.

KVV goed laten ontdooien doen we wel ja, Smuldier gaat hier in de ochtend eruit en wordt rond 17.00 gegeven. Maar ik heb nu die Farmfood worstjes voor haar, die ontdooien denk ik wel wat sneller en worden dan ook wat sneller 'warm'. Misschien is dat een goede truc.
Afbeelding
Gebruikersavatar
veertje
Zeer actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: 28 dec 2005 11:38
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Locatie: Noord-Limburg

Re: Renske gestoomd

Ongelezen bericht door veertje »

Mit schreef:
veertje schreef:Is de kvv goed 'warm' genoeg? Dat kan ook wel eens helpen.

Verder zou ik me er nu nog niet zo druk om maken, met wat tijd komt dat gewicht er vast wel bij. Als ze straks helemaal haar draai gevonden heeft en haar conditie verbeterd is, zou het me niet verbazen als er dan ook meer eetlust is.
Overigens zegt gecastreerd niet meteen alles heb ik gemerkt. Bij Finn heeft het zeker 2 jaar geduurd voor hij een beetje normaal ging eten. Liet het meestal gewoon staan en at wat hij nodig vond.
Al staat dit weer een beetje haaks op mijn advies merk ik :Q: :LOL:
Om het gewicht maak ik me ook niet direct druk hoor. Het kieskeurige eten ben ik niet gewend, ik heb altijd alleen bulldozers van honden meegemaakt.
Ik ga haar het assortiment voeren en dan kijken wat ze het lekkerst vindt.

KVV goed laten ontdooien doen we wel ja, Smuldier gaat hier in de ochtend eruit en wordt rond 17.00 gegeven. Maar ik heb nu die Farmfood worstjes voor haar, die ontdooien denk ik wel wat sneller en worden dan ook wat sneller 'warm'. Misschien is dat een goede truc.
Ik had me met Finn ook voorbereid op een 'echte' straathond. Vreten alsof hij nog in het asiel zat, probleemvacht vanwege castratie, moeilijk gedrag. Nou niets van dat alles :LOL: Vooral dat eten verbaasde me inderdaad ook. Ik heb dat daarna maar losgelaten (tot hij wat intolerantie ging vertonen).
Gebruikersavatar
Mit
Zeer actief
Berichten: 50837
Lid geworden op: 09 dec 2004 15:14
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Aantal honden: 1
Locatie: Ons Dorp

Re: Renske gestoomd

Ongelezen bericht door Mit »

Het was helaas van korte duur, Halloumi reageert helemaal niet goed op KVV. Diarree en op een haar na ontstoken anaalkliertjes. Dierenarts adviseert een premium brok voor gevoelige darmen (ze heeft een goed gebit maar echt een afschuwelijk helse adem ook). Geen zachter voer meer.
Dus ik ga even kijken hoe het gaat op volledig Greenheart en anders kijk ik naar iets anders. Helaasch.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Doyaquba
Zeer actief
Berichten: 2041
Lid geworden op: 03 jul 2019 20:30
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Re: Renske gestoomd

Ongelezen bericht door Doyaquba »

Mit schreef:Het was helaas van korte duur, Halloumi reageert helemaal niet goed op KVV. Diarree en op een haar na ontstoken anaalkliertjes. Dierenarts adviseert een premium brok voor gevoelige darmen (ze heeft een goed gebit maar echt een afschuwelijk helse adem ook). Geen zachter voer meer.
Dus ik ga even kijken hoe het gaat op volledig Greenheart en anders kijk ik naar iets anders. Helaasch.
Jammer, maar als het niet anders kan kan het niet. Hier al ruim 12 jaar honden op Greenheart en alleen maar goede ervaringen dus hopelijk doet ze het er goed op!
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”