Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kvv voor sporthonden

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
Nicoline
Zeer actief
Berichten: 498
Lid geworden op: 16 dec 2013 14:21
Mijn ras(sen): APBT
Aantal honden: 1

Kvv voor sporthonden

Ongelezen bericht door Nicoline »

Wie voert er hier kvv aan sportende honden en wat geven jullie dan? Voegen jullie er nog iets aan toe?
Colin doet het momenteel erg goed op brokken gemaakt voor werkende greyhounds, maar ik vind het fijn om af te kunnen wisselen met kvv en ben eigenlijk ook wel nieuwsgierig of er mensen zijn die hun sporthonden volledig op kvv hebben staan. Tot nu toe lijkt het alsof alleen kvv niet voldoende is voor Colin, ik merk dat vooral zijn spieren dan snel afnemen, heb weleens iets gehoord over eiwitten met (spier)eiwitten verbranden en dat dat dan averechts werkt.
Gebruikersavatar
Nicoline
Zeer actief
Berichten: 498
Lid geworden op: 16 dec 2013 14:21
Mijn ras(sen): APBT
Aantal honden: 1

Re: Kvv voor sporthonden

Ongelezen bericht door Nicoline »

Maar welk merk/merken geef je dan? En verder geen toevoegingen? Ik moet Colin zo’n kilo per dag geven wil het er een beetje aan blijven zitten, en dat was bij mijn vorige hond eigenlijk ook zo (die kreeg 500 gram voor een hondje van 20 kilo)
Gebruikersavatar
runninggirl
Zeer actief
Berichten: 5995
Lid geworden op: 31 mar 2012 10:22
Aantal honden: 3
Locatie: Friesland

Re: Kvv voor sporthonden

Ongelezen bericht door runninggirl »

Darf actief bevalt hier goed als kvv. Geen sporthonden maar wel zeer actieve honden. Ik voer er ook brokken en andere dingen bij trouwens.
Gebruikersavatar
Galga's
Zeer actief
Berichten: 605
Lid geworden op: 10 mar 2018 11:12
Mijn ras(sen): Galgo espanol, Silken windhound en Afghaanse windhond
Aantal honden: 6
Locatie: WFO

Re: Kvv voor sporthonden

Ongelezen bericht door Galga's »

Kivo hier, 500 gram per 20-23 kg hond per dag. Soms nog een eitje erbij en wat groente. En de nodige gedroogde knabbels. In de winter, als ik merk dat ze wat magerder worden, krijgen ze wat koolhydraten erbij in de vorm van brok.
Afbeelding
maart
Zeer actief
Berichten: 13207
Lid geworden op: 05 aug 2005 17:28
Mijn ras(sen): Mechelse herders
Locatie: West-Vlaanderen

Re: Kvv voor sporthonden

Ongelezen bericht door maart »

Hier ook kvv (en weekend barf).
Ze staan terug op gowill en dat gaat perfect. De jonge hond groeit er mee op en hij staat ideaal en groeit mooi gelijkmatig op. 1 keer periode gehad dat ik er even wat pasta bij gaf omdat hij enorm de hoogte inging en de breedte wat achterbleef :lol1:

Ik geef supplementen bij voor de gewrichten en de 1 zalmolie, de oudste krijgt schapenvet.
Gebruikersavatar
** Angela **
Zeer actief
Berichten: 8649
Lid geworden op: 11 aug 2008 15:08
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 3

Re: Kvv voor sporthonden

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Voorheen Kivo , nu de mixen van kiezebrink

Af en toe een ei en wat gestoomde groenten erbij en de oudste krijgt nog wat supplementen vanwege z’n spondylose
De rest krijgt geen supplementen

Wel tijdens de training wat poeder door het water om de boel weer aan te vullen
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
Gebruikersavatar
Domor
Zeer actief
Berichten: 5348
Lid geworden op: 03 mei 2009 19:48
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
Aantal honden: 1
Locatie: Oudenhoorn

Re: Kvv voor sporthonden

Ongelezen bericht door Domor »

Powerbreeds hebben vaak behoefte aan koolhydraten. Dus een deel van de kvv (boven de 2.5% lichaamsgewicht) vervangen door rijst kan helpen. 100g droge rijst (Uiteraard daarna koken) is gelijk aan 150-200g kvv. Maar vaak hoef je minder te voeren dan wat je met puur omrekenen zou verwachten.
Gebruikersavatar
Machie
Zeer actief
Berichten: 33099
Lid geworden op: 05 okt 2009 11:20
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5
Locatie: Bij de berg!

Re: Kvv voor sporthonden

Ongelezen bericht door Machie »

Fiji heeft eigenlijk ook meer nodig dan alleen vlees. Helaas eet ze alleen eigenlijk niks anders. Ze krijgt nu 400 gram lotgering en weegt 11.5 kg. Blijft ze redelijk mee op gewicht :)
Gebruikersavatar
Budkes
Zeer actief
Berichten: 10673
Lid geworden op: 12 jan 2003 13:56
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Re: Kvv voor sporthonden

Ongelezen bericht door Budkes »

Al mijn honden krijgen smuldier. Op dit moment nog 2 werkende diensthonden. De meeste diensthonden zijn op 3 jaar dat ze kwamen overgezet op KVV Smuldier. Daarvoor kregen ze meestal brok bij de vorige eigenaren. Alleen Louitje is hier van pup af aan en er dus ook op opgegroeid.
Ik voer op het oog en op mate van activiteit. De werkers krijgen zo tussen de 800 en 1200 gram per dag. Afhankelijk van wat ik zie dat ze nodig hebben. Verder krijgen ze beloningssnoep, af en toe een rauw ei en wat verantwoorde tafelresten, af en toe wat fruit, soms een hele kip of stukken en rauwe botten.
Ff afkloppen maar ze hebben nooit wat en zien er prima uit.
Gr. Aniek

Afbeelding
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: Kvv voor sporthonden

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Hier ook meer nodig dan vlees (dogmeat) Hij eet dan ook niet veel in volume en krijgt er een high energy brok bij.
Gebruikersavatar
** Angela **
Zeer actief
Berichten: 8649
Lid geworden op: 11 aug 2008 15:08
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 3

Re: Kvv voor sporthonden

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Nanna schreef:
Nicoline schreef: brokken gemaakt voor werkende greyhounds
*nieuwsgierig*

Ik gok dat t brok van kivo is
Er staat me bij dat die dat een tijd terug in t assortiment hadden
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
maart
Zeer actief
Berichten: 13207
Lid geworden op: 05 aug 2005 17:28
Mijn ras(sen): Mechelse herders
Locatie: West-Vlaanderen

Re: Kvv voor sporthonden

Ongelezen bericht door maart »

Nanna schreef:
Nicoline schreef: brokken gemaakt voor werkende greyhounds
*nieuwsgierig*
Brokken met een race jasje aan :cool2:
Gebruikersavatar
Hilde
Zeer actief
Berichten: 24279
Lid geworden op: 27 nov 2009 17:00
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3
Locatie: Op de Veluwe

Re: Kvv voor sporthonden

Ongelezen bericht door Hilde »

Geen werkhond, maar wel een zeer actieve hond. Hij krijgt verschillende merken, onder andere de Carnibest Actief. Wissel vooral veel af. Hij is niet zo’n grote eter, ik krijg er ook nooit een laagje op, hij blijft altijd ‘aan de magere kant’ en als het eens wat meer wordt, gaat hij weer minder eten. In echt actieve periodes mag hij onbeperkt eten en dan gaat er wel eens een kilo per dag in (hij is 19 kilo), maar dat is uitzonderlijk.
Afbeelding
Gebruikersavatar
malinois
Zeer actief
Berichten: 57865
Lid geworden op: 16 aug 2003 18:40
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Kvv voor sporthonden

Ongelezen bericht door malinois »

Hier sporthonden op KVV. Ik voer veel verschillende merken oa Lotgering, Dogmeat, Kiezebrink, Tammenga, Smuldier, AHV en Daily Meat.
Af en toe een ander merk erbij om te proberen. Verder krijgen ze 1 a 2x per week BARF en 2x p/wk een rauw ei.
En normaal gesproken 3x per week een groentemix maar die moet ik nog maken dus voor nu Zeewier 2x p/wk, kruidenmix 2x p/wk en bio bokashi 2x p/wk.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gebruikersavatar
Nicoline
Zeer actief
Berichten: 498
Lid geworden op: 16 dec 2013 14:21
Mijn ras(sen): APBT
Aantal honden: 1

Re: Kvv voor sporthonden

Ongelezen bericht door Nicoline »

Domor schreef:Powerbreeds hebben vaak behoefte aan koolhydraten. Dus een deel van de kvv (boven de 2.5% lichaamsgewicht) vervangen door rijst kan helpen. 100g droge rijst (Uiteraard daarna koken) is gelijk aan 150-200g kvv. Maar vaak hoef je minder te voeren dan wat je met puur omrekenen zou verwachten.
Ja dat heb ik vaker gehoord, vind dat toch wel appart dat dat per ras/soort verschilt, misschien maar eens op die manier proberen dan :ok:
De brokken die hij meestal krijgt zijn Gain 28, Gain record breaker of Alpha Racer. Daar doet hij het goed op, maar die zijn niet altijd op voorraad en sowieso vind ik het een fijn idee om af te wisselen met vers.
Gebruikersavatar
Nicoline
Zeer actief
Berichten: 498
Lid geworden op: 16 dec 2013 14:21
Mijn ras(sen): APBT
Aantal honden: 1

Re: Kvv voor sporthonden

Ongelezen bericht door Nicoline »

Domor schreef:Powerbreeds hebben vaak behoefte aan koolhydraten. Dus een deel van de kvv (boven de 2.5% lichaamsgewicht) vervangen door rijst kan helpen. 100g droge rijst (Uiteraard daarna koken) is gelijk aan 150-200g kvv. Maar vaak hoef je minder te voeren dan wat je met puur omrekenen zou verwachten.
Ja dat heb ik vaker gehoord, vind dat toch wel appart dat dat per ras/soort verschilt, misschien maar eens op die manier proberen dan :ok:
De brokken die hij meestal krijgt zijn Gain 28, Gain record breaker of Alpha Racer. Daar doet hij het goed op, maar die zijn niet altijd op voorraad en sowieso vind ik het een fijn idee om af te wisselen met vers.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”