Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Lotgering opeens niet willen eten

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

duitse herder
Zeer actief
Berichten: 7560
Lid geworden op: 02 mei 2009 17:00
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Aantal honden: 2

Lotgering opeens niet willen eten

Ongelezen bericht door duitse herder »

Perry krijgt al een paar maanden Lotgering. 1,5 week geleden heb ik een nieuwe lading gehaald in Zaandam. Hij kreeg voor het eerst die met extra kip. Waar Perry alles naar binnen schrokt, at hij deze amper op. Lange tanden en uitspugen, uiteindelijk wel opgegeten. Daarna gewisseld met eten Noah, dat at hij goed. Noah at wel lotgering op. Ze zijn die avond alleen geweest en bij thuis komst had Noah schijnbaar alles uitgespuugd en weer opgegeten. Vreemd, Noah spuugt normaal alleen gal. Wel zat er een scherp stokje in, misschien was dat het?
Daarna kreeg hij nog vlees van de vorige bestelling.
Gisteren weer met extra kip gegeven, weer exact hetzelfde. Lange tanden, wel uiteindelijk opgegeten. Het viel me op dat er veel bot in zat.
Vandaag kreeg hij de wildmix, iets dat hij daarvoor ook altijd kreeg. Het vlees ziet er iets anders uit, ook weer meer bot. En weer eet Perry dit niet :hmmm:

Hebben meer honden dat ze het niet willen eten? Het is wel toevallig dat het allemaal met de nieuwste lading vlees is. Noah eet het wel, ben benieuwd of zij het binnen houdt.
Perry en Noah

Afbeelding
Gebruikersavatar
Tineke
Zeer actief
Berichten: 13997
Lid geworden op: 10 jan 2014 15:21
Aantal honden: 3

Re: Lotgering opeens niet willen eten

Ongelezen bericht door Tineke »

Van alle verschillende soorten kvv was Lotgering de enigste die de honden allemaal niet moesten.
En dat waren echt schrokoppen ,stuk voor stuk.
Is al wel een tijdje terug overigens.
Hier staat het al jaren dus niet meer op het menu.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Gebruikersavatar
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Berichten: 15808
Lid geworden op: 30 dec 2014 16:43
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Locatie: Krimpen aan den IJssel
Contacteer:

Re: Lotgering opeens niet willen eten

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Ik voer nu ruim 5 jaar Lotgering zonder problemen. Maar blijkbaar deugt er inderdaad iets niet aan jullie batch :( Zou er contact over opnemen met Lotgering
nomo
Zeer actief
Berichten: 9405
Lid geworden op: 21 feb 2011 23:17
Aantal honden: 2
Locatie: Friesland

Re: Lotgering opeens niet willen eten

Ongelezen bericht door nomo »

Ik voer geen lotgering meer, maar in de jaren dat ik het voerde ook 2x meegemaakt dat een batch niet goed was.
duitse herder
Zeer actief
Berichten: 7560
Lid geworden op: 02 mei 2009 17:00
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Aantal honden: 2

Re: Lotgering opeens niet willen eten

Ongelezen bericht door duitse herder »

Bedenk met net dat hij die met Vis wel voor het eerst al gegeten heeft zonder problemen. Tot nu toe dus wildmix en met extra kip.
Noah heeft het vroeger jarenlang gehad, toen nooit iets geks zoals dit meegemaakt. Ik zal ze straks bellen, wie weet zijn er meerdere klachten
Perry en Noah

Afbeelding
Gebruikersavatar
kayleigh*
Zeer actief
Berichten: 8647
Lid geworden op: 29 apr 2008 12:28
Mijn ras(sen): X Duitse Herder / Schotse Collie
Oudduitse herder
Aantal honden: 2

Re: Lotgering opeens niet willen eten

Ongelezen bericht door kayleigh* »

Toevallig gister nieuwe lading gehad ook met wildmix erbij. Zal het eens in de gaten houden of ze er hier ook anders op reageren.
Afbeelding
RIP Bonny 10-03-1999? - 06-04-2011
duitse herder
Zeer actief
Berichten: 7560
Lid geworden op: 02 mei 2009 17:00
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Aantal honden: 2

Re: Lotgering opeens niet willen eten

Ongelezen bericht door duitse herder »

Helaas zijn ze alleen dinsdag tm donderdag telefonisch bereikbaar, heb maar een mailtje gestuurd.
Noah heeft het 11 jaar geleden tot 3 jaar geleden gehad en eigenlijk nooit gekke dingen. Dit is voor het eerst dat een hond van mij het niet eet.
Perry en Noah

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”