Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Supplementen!

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
twinkeltje
moderator
Berichten: 65126
Lid geworden op: 08 jan 2004 14:33
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2
Locatie: Delft

Re: Supplementen!

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Blacky krijgt nu een periode rescue druppels na de dood van Ruby en nu heb ik Ignatia amara die ik ga proberen hij is volledig over de kook als ik weg ben.
Ik hoop dat het hem wat rust geeft
Afbeelding
Gebruikersavatar
twinkeltje
moderator
Berichten: 65126
Lid geworden op: 08 jan 2004 14:33
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2
Locatie: Delft

Re: Supplementen!

Ongelezen bericht door twinkeltje »

O hij krijgt ook melkkefir brokjes vind hij lekker zo heb ik nooit teveel
Afbeelding
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: Supplementen!

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Nikki90 schreef:Jet krijgt 2 tabletjes vitamine C en een capsule cranberry poeder voor haar blaas.
Mocht dat op den duur niet voldoende zijn, selderijzaadextract werkt véél beter en is ook nog goedkoop.
Gebruikersavatar
Nikki90
Zeer actief
Berichten: 1136
Lid geworden op: 29 dec 2013 18:29
Mijn ras(sen): Jack Hussel
Aantal honden: 1
Locatie: Veluwezoom

Re: Supplementen!

Ongelezen bericht door Nikki90 »

dagmar88 schreef:
Nikki90 schreef:Jet krijgt 2 tabletjes vitamine C en een capsule cranberry poeder voor haar blaas.
Mocht dat op den duur niet voldoende zijn, selderijzaadextract werkt véél beter en is ook nog goedkoop.
Thnx voor de tip!

Voor nu werkt dit nog prima gelukkig! Ik moet vooral haar urine pH laag houden zodat ze zo min mogelijk struviet aanmaakt, dat gaat goed met de vitamine C en de cranberry.
Gebruikersavatar
Kayltje
Zeer actief
Berichten: 905
Lid geworden op: 29 mar 2011 09:31
Mijn ras(sen): Roemeentjes, Laekense Herder en een terror-terriër
Aantal honden: 4
Locatie: Groningen

Re: Supplementen!

Ongelezen bericht door Kayltje »

Imp krijgt glucobalance, biergist, oerbalans en finecto.
Fitz soms ook, maar die heeft er momenteel geen zin in.

Bovenstaande meuk zijn de supplementen die pony Nanou door haar pulp krijgt, die ik door wat rijstolie roer. Imp likt graag de lepel af :engel:

Zelf krijgen ze een beetje rijstolie over hun ontbijt. Tabletje echinacea bij een snotoog of zo.
En wat ze zichzelf voorschrijven. Maddie eet graag jong kleefkruid, en Imp eet graag meidoornbessen :U:
Soms een mestbal van de paarden, als ze daar behoefte aan hebben.
:I: Maddie :I: Fitz :I: Imp :I: Djinn :I:
Floortje
Zeer actief
Berichten: 4002
Lid geworden op: 09 dec 2004 21:59
Aantal honden: 2

Re: Supplementen!

Ongelezen bericht door Floortje »

Tramadol is geen supplement hoor :mrgreen:

Tiba loopt op haar laatste eindje en krijgt muscle support van Phytonics, CDB olie en psylliumvezels.
Door artrose in haar knieën is haar rug vastgelopen en voelde ze het niet meer aan dat ze moest poepen en had moeite met persen. En omdat ze vers voer krijgt was die ontlasting hard. Nu met de psylliumvezels gaat het weer goed en kan ze beter persen. CBD olie is tegen de pijn.
Ze doet het er goed op, als dit niet meer helpt wordt de knoop doorgehakt.

Rakoes krijgt niks.
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: Supplementen!

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Naap heeft zo'n droge huid, die krijgt er vanaf vandaag copra bij.
blondie
Zeer actief
Berichten: 30331
Lid geworden op: 29 jun 2007 23:44
Aantal honden: 2

Re: Supplementen!

Ongelezen bericht door blondie »

Zalmolie en Luposan biotin voor beide honden dagelijks.
Cholodin een halfje voor Jol iedere dag. Ze ging een tijd geleden mentaal (blaffen uit het niets, futloos, wazig en veel staren) en fysiek behoorlijk achteruit en toen las ik er hier iemand over. Geprobeerd en toen zagen we wel verbetering. Toen even een paar weken niet gegeven en merkten we dat ze toch weer wat achteruit ging. Sindsdien geven dagelijks dus een half pilletje en zijn de wazige klachten eigenlijk weg en heeft ze ook weer zin om lekker op pad te gaan.
Sporadisch geef ik ook die blokjes schapenvet als ik het eens koop, maar bovenstaande is dus wel wat we dagelijks over het voer uitbrokkelen.
Gebruikersavatar
Chihuahua-paws
Zeer actief
Berichten: 23470
Lid geworden op: 14 jul 2011 13:29
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Re: Supplementen!

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Jion schreef:
Floortje schreef:Tramadol is geen supplement hoor :mrgreen:
Dat is waar.

Misschien moet ik die tramadol ook eens proberen te vervangen door CBD (als dat bij katten tenminste ook goed werkt).
Waar koop jij die?
Hier o.a https://www.hempishop.nl/cbd-shop/cbd-olie-hond
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Gebruikersavatar
Budkes
Zeer actief
Berichten: 10673
Lid geworden op: 12 jan 2003 13:56
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Re: Supplementen!

Ongelezen bericht door Budkes »

Crescent schreef:Welke supplementen voeren jullie bij? Hond krijgt KVV en voer ik Hokamix 30 en multivitaminepasta bij. Kat krijgt dieetbrok en voer ik maltpasta en biotinesnoep bij.
Waarom voer je dat bij? Hebben ze dat nodig?
Oprechte vraag hoor. Ik heb denk ik voor het laatst mijn Mastiff supplementen gevoerd toen hij op leeftijd was en dat was rond 2002. Hij had het nodig.
Mijn honden krijgen dus geen supplementen. Ze krijgen ook KVV, daarnaast kliekjes en wat fruit. Ze zijn fit, op gewicht, glanzen en hebben geen bewegingsklachten. Dus krijgen ze geen supplementen.
Gr. Aniek

Afbeelding
Gebruikersavatar
naomi12
Zeer actief
Berichten: 770
Lid geworden op: 31 dec 2013 16:28
Mijn ras(sen): bobtail
Spaanse galgo kruising
Spaanse border collie kruising
Aantal honden: 3

Re: Supplementen!

Ongelezen bericht door naomi12 »

Puck cbd olie vanwege allergieën.

Jara krijgt nu probiotica, echina force tabletten, darm enzymen en psyliumvezels ivm de giardia die ze had, om de darmen en weerstand te ondersteunen.
Ga nu alles opmaken en dan is het hopelijk klaar.
Floortje
Zeer actief
Berichten: 4002
Lid geworden op: 09 dec 2004 21:59
Aantal honden: 2

Re: Supplementen!

Ongelezen bericht door Floortje »

Jion schreef:
Floortje schreef:Tramadol is geen supplement hoor :mrgreen:
Dat is waar.

Misschien moet ik die tramadol ook eens proberen te vervangen door CBD (als dat bij katten tenminste ook goed werkt).
Waar koop jij die?
Tramadol is natuurlijk wel een heftige pijnstiller (opiaat), ik weet niet of je die zomaar kunt vervangen door CBD olie. Ik koop gewoon die van Jacob Hooy voor mensen bij de reformzaak.
Tiba kreeg Carporal als pijnstiller (NSAID), dat hebben we eerst een tijdje samen gegeven toen we met de CBD begonnen en sinds kort de Carporal weggelaten. En dat gaat goed.
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: Supplementen!

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Jion schreef:Dank!

Ik ga het gewoon eens proberen met CBD. Die tramadol vindt hij zo smerig dat hij er regelmatig zijn eten voor laat staan. Het zou fijn zijn als ik een pijnstiller vond die hij niet zo vies vindt.
Oh, maar als ik dat niet snel genoeg doorslik ga ik er van over m'n nek. Na 14 jaar nog.
Het is ontzettend bitter.
Gebruikersavatar
GrethavW
Zeer actief
Berichten: 5698
Lid geworden op: 22 apr 2013 20:54
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising
Aantal honden: 2
Locatie: Noordoostpolder

Re: Supplementen!

Ongelezen bericht door GrethavW »

Bronco krijgt 1x per dag een capsule cranberry over zijn eten vanwege zijn blaasproblemen.
Sinds ik dat doe gaat het gelukkig goed.

Tux krijgt geen supplementen. Ze zit nog wel aan de prednoral, maar dat ben ik aan het afbouwen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Crescent
Zeer actief
Berichten: 8549
Lid geworden op: 21 dec 2012 20:40
Aantal honden: 2
Locatie: Aan zee!

Re: Supplementen!

Ongelezen bericht door Crescent »

Budkes schreef:
Crescent schreef:Welke supplementen voeren jullie bij? Hond krijgt KVV en voer ik Hokamix 30 en multivitaminepasta bij. Kat krijgt dieetbrok en voer ik maltpasta en biotinesnoep bij.
Waarom voer je dat bij? Hebben ze dat nodig?
Oprechte vraag hoor. Ik heb denk ik voor het laatst mijn Mastiff supplementen gevoerd toen hij op leeftijd was en dat was rond 2002. Hij had het nodig.
Mijn honden krijgen dus geen supplementen. Ze krijgen ook KVV, daarnaast kliekjes en wat fruit. Ze zijn fit, op gewicht, glanzen en hebben geen bewegingsklachten. Dus krijgen ze geen supplementen.
De Hokamix doe ik puur vanuit de "hondenboswijsheid" dat sommige honden wortels opgraven, bast van takjes en grassen en kruiden eten. De vitaminepasta zit in; linolzuur (231.000 mg/kg), Gamma-linolzuur (31.000 mg/kg), L-Carnitine (448 mg/kg), vitamine B1 (395 mg/kg), vitamine B2 (115 mg/kg), calcium-pantothenaat (595 mg/kg), nicotinamide (980 mg/kg ), vitamine B6 (195 mg/kg), vitamine B12 (1.450 mcg/kg), biotine (370 mcg/kg), foliumzuur (25 mg/kg), vitamine E (130 mg/kg). Met kleurstof en antioxidanten (EG-additieven), Lecithine, glycerinemonostearaat.

Is dat dan overbodig :mrgreen:

Oh, en de hokamix; Alfalfa
(Medicago Sativa L.) bevordert de vetstofwisseling en heeft een positieve werking bij groeistoornissen en bloedarmoede.
Anijs
(Anisum stellatum) is spijsverteringsbevorderend en heeft een kalmerende werking bij maagdarmkrampen. Het helpt bij een opgeblazen gevoel en heeft een positieve werking op lever en gal.
Brandnetel
(Urtica dioica L.) stimuleert de afgifte van spijsverteringssappen en de nierfunctie. Daarbij zorgt het voor een glanzende vacht.
Vrouwenmantel
(Alchemilla vulgaris L.) is bloedreinigend en verlicht bij ontstekingen.
Echte Guldenroede
(Solidago virgaurea L.) stimuleert de nieractiviteit.
St. Janskruid
(Hypericum perforatum L.) stimuleert de leveractiviteit, kalmeert de zenuwen en versterkt de spieren.
Kalmoes
(Acorus calamus L.) stimuleert de nierfunctie en heeft een positieve werking bij gewrichts- en spierpijnen.
Kruiden
Grote Klis
(Arctium Lappa L.) werkt bloedreinigend. Het stimuleert gal en lever en is zwak vochtafdrijvend. Daarbij heeft het een gunstige invloed op een verhoogde uitscheiding van huidvetten.
Longkruid
(Pulmonaria officinalis L.) bevat een zeer hoog kiezelzuuraandeel. De primaire functie van silicium/kiezel ligt in de ontwikkeling van bindweefsel, dat stevigheid geeft aan botten, kraakbeen, bloedvaten, huid en pezen.
Rozemarijn
(Folia Rosmarini) heeft een positieve werking op de geslachtsorganen en werkt spijsverteringsbevorderend. Het hoge gehalte aan etherische oliën reguleert het zenuwstelsel.
Heermoes
(Equisetum arvense L.) bevat kiezelzuur, die een positieve werking heeft op het centrale zenuwstelsel, botten, huid, bindweefsel en lymfeklieren.
Duizendblad
(Herba Millefolli) reguleert de spijsvertering en werkt positief bij maagproblemen.
Driekleurig viooltje
(Viola tricolor L.) werkt positief op de huid, de lymfeklieren en het maagdarmkanaal. Het is bloedreinigend en erg goed in te zetten bij een gevoelige en/of rode huid.
Laatst gewijzigd door Crescent op 29 jan 2020 18:57, 1 keer totaal gewijzigd.
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: Supplementen!

Ongelezen bericht door dagmar88 »

dagmar88 schreef:Naap heeft zo'n droge huid, die krijgt er vanaf vandaag copra bij.
Geen flauw idee nog of het iets doet, maar hij is er wild van.
Gebruikersavatar
Crescent
Zeer actief
Berichten: 8549
Lid geworden op: 21 dec 2012 20:40
Aantal honden: 2
Locatie: Aan zee!

Re: Supplementen!

Ongelezen bericht door Crescent »

Nanna schreef:Mijn honden vreten ook na wat graafwerk worteltjes en meuk uit de grond. Of ze staan groen te vreten.
Dat bos hierachter is hun apotheek. Helaas hebben we geen rivier met zalm dus die olie verstrek ik dan wel apart erbij :nemo:
Hier is behalve daslook, bijvoet en hondsdraf niet zoveel te nassen geloof ik. Sinds ik die kruidenmix bijvoer heeft ze ook nog nul neiging om de kamerplanten aan te vreten, of droge blaadjes, en andere ongein te snaaien. Of het zit tussen mijn oren, maar ik neem ook mijn VitC, multivitamine en magnesium, in plaats van aan een muur te likken of in een gat in de grond te gaan happen :engel:

Ik zou trouwens net dat de hokamix van 17,99 naar 29,99 is gegaan bij Zooplus. Dan maar wel een gat in de grond happen :mrgreen:
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
Gebruikersavatar
hewi
Zeer actief
Berichten: 6786
Lid geworden op: 26 jul 2012 20:59
Aantal honden: 2
Locatie: Assen

Re: Supplementen!

Ongelezen bericht door hewi »

Leo en Kodi krijgen glucosamine en Kodi krijgt daar nog een halve telizen bij. ( hij is wat stressig op moment doordat de gemeente alles ommaait en snoeit bij ons).
Ik lees nog ff mee omdat ik voor Kodi iets voor zijn weerstand zoek, hij heeft erlichae gehad of nou ja voor zover dat weg kan, het is in elk geval onder controle.
Groetjes Heidi
Afbeelding
Gebruikersavatar
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Berichten: 15808
Lid geworden op: 30 dec 2014 16:43
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Locatie: Krimpen aan den IJssel
Contacteer:

Re: Supplementen!

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Elco krijgt momenteel, sinds ongeveer een week, weer een heel lage dosis aminocalm. Kwart capsule voor kleine honden per dag. Onenigheid tussen Elco en Gait escaleert minder snel (het blijft meestal bij wat gegrom over en weer, ipv boksen, blaffen en van zich af happen. En Elco is veel meer ontspannen bij het lopen buiten. Scant de omgeving veel minder, dus kan meer loslopen zonder over 200 meter naar andere honden te sjezen om ze aan te blaffen. Hij is wat meer aanwezig in huis, maar dat vind ik alleen maar goed, omdat hij zich door Gait nog weleens van z'n plek liet jagen. Nu eist hij wat meer z'n eigen plekje op en dat vindt Gait eigenlijk ook wel prima.
Verder krijgen ze regelmatig een schapenvetbonbon of een scheutje olie (olijf-, zonnebloem- of walnoot- op het moment) over hun voer. Af en toe heb ik visolie-capsules in huis en krijgen ze die. Maar eigenlijk probeer ik vooral door lekker gevarieerd te voeren ervoor te zorgen dat ze alles binnenkrijgen wat ze nodig hebben
Gebruikersavatar
dre
Zeer actief
Berichten: 5745
Lid geworden op: 14 dec 2009 14:48
Aantal honden: 3

Re: Supplementen!

Ongelezen bericht door dre »

Shelly krijgt Agil-tabs van de Belcando, zit onder andere groenlipmossel in.
Sinds ze daarop staat loopt ze weer soepeler en vrolijker, dus ik blijf ze er voorlopig in stoppen :mrgreen:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Lucia
Zeer actief
Berichten: 2871
Lid geworden op: 18 sep 2006 15:15
Aantal honden: 1

Re: Supplementen!

Ongelezen bericht door Lucia »

Zazoe krijgt nu na de operatie van TRM caniglo en stride powder. Ter ondersteuning van de gewrichten en kraakbeen opbouw. Werd aangeraden om minimaal 6 mnd wel te geven.

Verder krijgt hij 1x per dag de Puur rust. Of het nog wat doet geen idee. In december mee gestart ivm vuurwerk en in combi met puur nervo ging dat echt boven verwachting. Toen kwam opeens de operatie en ik heb het nog in huis, dus dit krijgt hij voorlopig nog.
sbientje
Zeer actief
Berichten: 28766
Lid geworden op: 08 jun 2007 09:00
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Supplementen!

Ongelezen bericht door sbientje »

Ik voel me altijd zon saaie sufferd, maar mijn honden krijgen helemaal niets bij. Ze zijn gezond, lopen soepel, hebben een mooie vacht en verder geen klachten. Ik zou echt niet goed worden van dat apotheken. Doe dat bij een vriendin weleens, die moet 2 snuffies dit en een pompje dat, een ander moet een pilletje zus en 2 pompjes zo... nee hoor :D

edit - voor gezonde honden dan he, als er iets speelt zou ik ook wel wat bijgeven
Gebruikersavatar
Marie-Josée
Erelid
Berichten: 25797
Lid geworden op: 04 feb 2003 10:56
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Re: Supplementen!

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Mijn moeder gaf onze honden altijd Gistocal en omdat Sancho nu eigenlijk ernstig ziek is overweeg ik dat ook om hem optimaal op krachten te houden. Zou dat wat zijn? Het is best een slechte eter.Hij krijgt nu ook elke dag wat eiwitpoeder door zijn voer.
sbientje schreef:Ik voel me altijd zon saaie sufferd, maar mijn honden krijgen helemaal niets bij. Ze zijn gezond, lopen soepel, hebben een mooie vacht en verder geen klachten. Ik zou echt niet goed worden van dat apotheken. Doe dat bij een vriendin weleens, die moet 2 snuffies dit en een pompje dat, een ander moet een pilletje zus en 2 pompjes zo... nee hoor :D

edit - voor gezonde honden dan he, als er iets speelt zou ik ook wel wat bijgeven
Zo zag ik dat ook altijd, en ik vind dat gewinkel met die pillen en ook nog eens op speciale tijden best een gedoe. Maar goed dat we eigenlijk altijd thuis zijn anders zou dat best een probleem vormen. Maar we moeten nu wel, het is dat of geen Sancho meer.
Gebruikersavatar
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Berichten: 15808
Lid geworden op: 30 dec 2014 16:43
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Locatie: Krimpen aan den IJssel
Contacteer:

Re: Supplementen!

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Fotogravinnetje schreef:Elco krijgt momenteel, sinds ongeveer een week, weer een heel lage dosis aminocalm. Kwart capsule voor kleine honden per dag. Onenigheid tussen Elco en Gait escaleert minder snel (het blijft meestal bij wat gegrom over en weer, ipv boksen, blaffen en van zich af happen. En Elco is veel meer ontspannen bij het lopen buiten. Scant de omgeving veel minder, dus kan meer loslopen zonder over 200 meter naar andere honden te sjezen om ze aan te blaffen. Hij is wat meer aanwezig in huis, maar dat vind ik alleen maar goed, omdat hij zich door Gait nog weleens van z'n plek liet jagen. Nu eist hij wat meer z'n eigen plekje op en dat vindt Gait eigenlijk ook wel prima.
Omdat Elco wel nogal hyper werd van de AminoCalm en zichzelf in de weg zat, zijn we overgestapt op ActiveLife. Na een weekje lijkt het erop dat het Elco de ontspanning geeft die we hoopten dat het hem zou geven zonder dat hij zichzelf in de weg gaat zitten. Hij is wel iets vocaler en aanweziger dan voor we AminoCalm gaven, maar daar valt mee te leven, zolang hij maar lekker in z'n vel zit. Al lijkt hij sinds vandaag opeens toch wat meer te slapen weer. Ben benieuwd hoe het over een paar weken gaat. Het loopt buiten nu ook een stuk meer ontspannen doordat Elco niet meer constant op alles in de wijde omgeving reageert
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: Supplementen!

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Sjaak krijgt nu twee weken zeewier en hij ruikt opmerkelijk minder uit z'n snavel.
Moet echt maar eens beginnen met poetsen. Hij heeft een borstel en tandpasta, maar wil eerst eens oefenen met smeerworst.
En die is steeds op/gestolen :Q:
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”