Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Obstipatie na overstappen FF Fresh

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Swissy
Vaste gebruiker
Berichten: 30
Lid geworden op: 22 sep 2019 17:14
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 1

Obstipatie na overstappen FF Fresh

Ongelezen bericht door Swissy »

Hoi,

Nadat Odin liep te tobben met zijn ontlasting en een darmontsteking, wilde ik zijn voer omgooien en zijn darmflora een boost geven. Ik heb een beetje onderzoek gedaan en kwam uit op FarmFood. Ook het voer dat zijn moeder kreeg en het er prima op doet. Omdat ik van een geëxtrudeerde brok overstap op geperst, en omdat hij een darmontsteking heeft gehad, ga ik volgens het voedingsadvies van FF overstappen; 10 tot 12 dagen Pens en Hart om vervolgens op de HE geperst brok over te stappen en twee dagen dan Pens en Hart geven.

Sinds gisteren zit hij op de Pens en Hart. Omdat ik spetters tot aan het plafond verwachtte heb ik gisteren zijn Zalmolie even achterwege gelaten. Maar nu is hij dus verstopt, en dat was niet de reactie die ik verwachtte
:schrik: Hij heeft gisteren eind van de middag nog twee harde worsten neergelegd en dat was het. Vanmorgen ging hij wel zitten. Piepte even en liep vervolgens weg zonder, volgens mij, gepoept te hebben. Ik heb direct vanmorgen een flinke eetlepel zalmolie toegevoegd in de hoop dat hij vanmiddag weer kan poepen. :wachten:

Hoe kan dit? Moet ik ermee doorgaan? Hoe kan ik het poepen makkelijker maken? Het liefst stap ik nog steeds over van voer, omdat op de andere brok hij veel dunne ontlasting had en zelfs een darmontsteking. Ik wilde zijn darmflora opbouwen, niet een verstopping veroorzaken. :scratch:
Emma
Zeer actief
Berichten: 7768
Lid geworden op: 05 mar 2008 17:28
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu alleen nog de black and tan jack hussel.
Aantal honden: 1

Re: Obstipatie na overstappen FF Fresh

Ongelezen bericht door Emma »

Waarom moet je overstappen naar pens en hart, als je alleen van brok wilt wisselen. En waarom wil je pens en hart geven ook als je overstapt op FF brok?
Ik begrijp uit je verhaal dat de constipatie is gekomen toen je hart en pens bent gaan voeren? En dat gaf je eerder niet?
Gebruikersavatar
sirene
Zeer actief
Berichten: 14192
Lid geworden op: 29 aug 2003 20:57
Contacteer:

Re: Obstipatie na overstappen FF Fresh

Ongelezen bericht door sirene »

Als die pens hart vers is kan het ook dat hij nog helemaal niet hoeft toch?
Als hij vanmorgen heeft gegeten zou hij nu wel moeten. Ik zou het even aankijken. Ik heb liever van die harde keutels dan van die flubberpoep.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Swissy
Vaste gebruiker
Berichten: 30
Lid geworden op: 22 sep 2019 17:14
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 1

Re: Obstipatie na overstappen FF Fresh

Ongelezen bericht door Swissy »

Emma schreef:Waarom moet je overstappen naar pens en hart, als je alleen van brok wilt wisselen. En waarom wil je pens en hart geven ook als je overstapt op FF brok?
Ik begrijp uit je verhaal dat de constipatie is gekomen toen je hart en pens bent gaan voeren? En dat gaf je eerder niet?
Nou, hierom: https://www.farmfood.nl/kennis/overscha ... ondenvoer/

Tot aan zijn darmontsteking gaf ik eenmaal per dag (van de drie maaltijden) Smuldier. Dus complete KVV is zeker niet onbekend voor zijn darmen. Ik wisselde af van alle complete smaken, dus ook wel eens Pens.

De constipatie is inderdaad precies op de dag begonnen dat hij Pens en Hart kreeg.
Emma
Zeer actief
Berichten: 7768
Lid geworden op: 05 mar 2008 17:28
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu alleen nog de black and tan jack hussel.
Aantal honden: 1

Re: Obstipatie na overstappen FF Fresh

Ongelezen bericht door Emma »

Swissy schreef:
Emma schreef:Waarom moet je overstappen naar pens en hart, als je alleen van brok wilt wisselen. En waarom wil je pens en hart geven ook als je overstapt op FF brok?
Ik begrijp uit je verhaal dat de constipatie is gekomen toen je hart en pens bent gaan voeren? En dat gaf je eerder niet?
Nou, hierom: https://www.farmfood.nl/kennis/overscha ... ondenvoer/

Tot aan zijn darmontsteking gaf ik eenmaal per dag (van de drie maaltijden) Smuldier. Dus complete KVV is zeker niet onbekend voor zijn darmen. Ik wisselde af van alle complete smaken, dus ook wel eens Pens.

De constipatie is inderdaad precies op de dag begonnen dat hij Pens en Hart kreeg.
Oké, tja.
Wel vreemd dat hij constipatie ervan krijgt, terwijl hij wel kvv is gewend.
Je kan een beetje zijn buikje masseren, dan wil de boel wel eens los komen.
Ik heb geen ervaring met deze farmfood methode. Had er ook nog niet van gehoord.
Gebruikersavatar
Domor
Zeer actief
Berichten: 5348
Lid geworden op: 03 mei 2009 19:48
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
Aantal honden: 1
Locatie: Oudenhoorn

Re: Obstipatie na overstappen FF Fresh

Ongelezen bericht door Domor »

Hier ging alleen kvv ook absoluut niet goed bij Noa, ze gilde de hele buurt bij elkaar als ze moest poepen. Ninthe had nergens last van. Uiteindelijk was de enige werkende oplossing een scheut olie erover en een hand goedkope brok (ik had toen Bonzo als beloningsbrok, die heb ik ingezet. Royal Canin puppy deed niet genoeg). De uiteindelijke oplossing was om haar gewoon terug te zetten op brok en later natvoer.
Gebruikersavatar
Charlie
Zeer actief
Berichten: 581
Lid geworden op: 23 aug 2010 08:23
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Aantal honden: 1

Re: Obstipatie na overstappen FF Fresh

Ongelezen bericht door Charlie »

Als ik jou was, zou ik even contact met farmfood opnemen. Ze hebben een team dat voedingsadvies geeft. Heb zelf veel contact met ze gehad en ben altijd goed geholpen : https://www.farmfood.nl/voedingsadvies/
Groetjes Charlie


Afbeelding
Swissy
Vaste gebruiker
Berichten: 30
Lid geworden op: 22 sep 2019 17:14
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 1

Re: Obstipatie na overstappen FF Fresh

Ongelezen bericht door Swissy »

Bedankt. Ik heb inderdaad een berichtje gestuurd naar FarmFood. Zal wel iets langer duren door de feestdagen. Voor nu nog maar even aankijken, tenzij jullie nog verdere tips hebben. :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”