Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Welke KVV bevalt jullie goed?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
fes/lou
Zeer actief
Berichten: 9311
Lid geworden op: 23 apr 2002 00:27
Locatie: rotterdam
Contacteer:

Re: Welke KVV bevalt jullie goed?

Ongelezen bericht door fes/lou »

Ik heb Darf geprobeerd maar mijn honden vonden het niks. Ik hoop dat het jou beter bevalt!

Verstuurd vanaf mijn CLT-L09 met Tapatalk
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
Gebruikersavatar
tomaat
Actief
Berichten: 202
Lid geworden op: 18 jun 2019 05:48
Mijn ras(sen): Podenco & Poedel
Aantal honden: 2

Re: Welke KVV bevalt jullie goed?

Ongelezen bericht door tomaat »

Na jarenlang alleen Barf, voeren we nu alleen nog Barf in het weekend en doordeweeks KVV van Kivo en Kiezebrink (raw mixen).
Onder andere gekozen voor deze twee merken omdat ze geen geheim maken van welke orgaansoorten en hoeveel daarvan inzit. Ik kan dan in het weekend eventueel nog bijsturen qua orgaan.
duitse herder
Zeer actief
Berichten: 7560
Lid geworden op: 02 mei 2009 17:00
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Aantal honden: 2

Re: Welke KVV bevalt jullie goed?

Ongelezen bericht door duitse herder »

dagmar88 schreef:
duitse herder schreef: Dank je wel. Het is helaas ook enkelvoudig ipv compleet. Al hebben ze wel een goede compleet pakket
Compleet is met premix. Enkelvoudig is complete voeding wanneer vijf diersoorten worden afgewisseld.
Ik vind het zelf nooit zo prettig, enkelvoudig voer. Zeker met een pup ga ik voor compleet. Al krijgt hij momenteel Darf gezien zijn ontlasting wat slechter was. Als test nu maar Darf gehaald
Perry en Noah

Afbeelding
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: Welke KVV bevalt jullie goed?

Ongelezen bericht door dagmar88 »

duitse herder schreef:
dagmar88 schreef:
duitse herder schreef: Dank je wel. Het is helaas ook enkelvoudig ipv compleet. Al hebben ze wel een goede compleet pakket
Compleet is met premix. Enkelvoudig is complete voeding wanneer vijf diersoorten worden afgewisseld.
Ik vind het zelf nooit zo prettig, enkelvoudig voer. Zeker met een pup ga ik voor compleet. Al krijgt hij momenteel Darf gezien zijn ontlasting wat slechter was. Als test nu maar Darf gehaald
Dat kan. Het is alleen compleet ongefundeerd.
Gebruikersavatar
malinois
Zeer actief
Berichten: 57865
Lid geworden op: 16 aug 2003 18:40
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Welke KVV bevalt jullie goed?

Ongelezen bericht door malinois »

dagmar88 schreef:
duitse herder schreef:
dagmar88 schreef:
duitse herder schreef: Dank je wel. Het is helaas ook enkelvoudig ipv compleet. Al hebben ze wel een goede compleet pakket
Compleet is met premix. Enkelvoudig is complete voeding wanneer vijf diersoorten worden afgewisseld.
Ik vind het zelf nooit zo prettig, enkelvoudig voer. Zeker met een pup ga ik voor compleet. Al krijgt hij momenteel Darf gezien zijn ontlasting wat slechter was. Als test nu maar Darf gehaald
Dat kan. Het is alleen compleet ongefundeerd.
Inderdaad, ik heb ze alles gegeven: met en zondee premix, enkelvoudig en meerdere diersoorten, tig merken etc. Daar valt een normale gezonde pup niet van uit elkaar hoor, in tegendeel zelfs....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gebruikersavatar
Jits90
Zeer actief
Berichten: 781
Lid geworden op: 21 feb 2015 15:30
Mijn ras(sen): Keeshond
Aantal honden: 3
Locatie: België

Re: Welke KVV bevalt jullie goed?

Ongelezen bericht door Jits90 »

Voor Diva heb ik nu KVV van Hunters Home gekocht. Het kind had zo erge diarree, slijm en bloed en heel de miserie, echt sneu. Met Smuldier en betere brokjes al een stuk beter kunnen maken, maar nog niet zoals het hoort. Via via gehoord van Hunters Home, proefrolletje gehad en warempel, goede drollen!
Heb nu 3 varianten gekocht: geit, kalkoen en 6meats. Zijn alledrie complete voedingen. 2 euro per rol van 500 gr, Diva kan ik daar 5 dagen mee voeren.

De rest van de beestenboel krijgt nog altijd Smuldier, die doen het daar goed op qua drollen/vacht/honger.
Gebruikersavatar
Tamara/Bayko
Zeer actief
Berichten: 5695
Lid geworden op: 18 dec 2006 15:50
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Aantal honden: 1

Re: Welke KVV bevalt jullie goed?

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Jits90 schreef: Heb nu 3 varianten gekocht: geit, kalkoen en 6meats. Zijn alledrie complete voedingen.

De voedingen van Hunters Home zijn niet compleet. Misleiding van de fabrikant, helaas. Dat er geen premix in zit hoeft niet per se een probleem te zijn, maar misschien wel goed dat je je daarvan bewust bent :wink:
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
S@ndr@
Zeer actief
Berichten: 63931
Lid geworden op: 24 jul 2006 14:13

Re: Welke KVV bevalt jullie goed?

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ceciel schreef:
S@ndr@ schreef:Zillion krijg smuldier, maar morgen ga ik dan even wat darf ophalen en zo,, en als de vriezer leger is ga ik waarschijnlijk toch weer richting lotgering, ik mag die lui wel :wink: smuldier zal er altijd wel blijven tussen door,
Ik zou voor een hond als Zillion inderdaad liever een kvv met een natuurlijke calciumbron voeren. Voor kleine hondjes in de groei maakt het misschien niet zoveel uit maar bij grotere rassen kan groeipijn ontstaan bij een teveel aan calcium uit een onnatuurlijke bron.
Van Gils is er ook heel goed groot op geworden :wink: en afwisseling is er zat, van brok, naar blik naar barf naar andere soorten vers
Gebruikersavatar
malinois
Zeer actief
Berichten: 57865
Lid geworden op: 16 aug 2003 18:40
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Welke KVV bevalt jullie goed?

Ongelezen bericht door malinois »

ceciel schreef:
S@ndr@ schreef:Zillion krijg smuldier, maar morgen ga ik dan even wat darf ophalen en zo,, en als de vriezer leger is ga ik waarschijnlijk toch weer richting lotgering, ik mag die lui wel :wink: smuldier zal er altijd wel blijven tussen door,
Ik zou voor een hond als Zillion inderdaad liever een kvv met een natuurlijke calciumbron voeren. Voor kleine hondjes in de groei maakt het misschien niet zoveel uit maar bij grotere rassen kan groeipijn ontstaan bij een teveel aan calcium uit een onnatuurlijke bron.
De nieuwste varianten van Smuldier hebben ook een natuurlijke calviumbron ;)
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gebruikersavatar
ceciel
Zeer actief
Berichten: 2097
Lid geworden op: 13 apr 2006 19:48

Re: Welke KVV bevalt jullie goed?

Ongelezen bericht door ceciel »

malinois schreef:
ceciel schreef:
S@ndr@ schreef:Zillion krijg smuldier, maar morgen ga ik dan even wat darf ophalen en zo,, en als de vriezer leger is ga ik waarschijnlijk toch weer richting lotgering, ik mag die lui wel :wink: smuldier zal er altijd wel blijven tussen door,
Ik zou voor een hond als Zillion inderdaad liever een kvv met een natuurlijke calciumbron voeren. Voor kleine hondjes in de groei maakt het misschien niet zoveel uit maar bij grotere rassen kan groeipijn ontstaan bij een teveel aan calcium uit een onnatuurlijke bron.
De nieuwste varianten van Smuldier hebben ook een natuurlijke calviumbron ;)
Waar vind ik dat dan terug, ik val nu meestal terug op de voerwijzer voor info. Daar lees ik dat voor honden met een volwassen gewicht van 15 kg er voldoende calcium inzit, los van of het een al dan niet natuurlijke calciumbron betreft.
Styx heeft maanden gehad waarin hij 11 kilo aankwam als pup zijnde. Hij is prachtig uitgegroeid, bevestigd door de rontgenfoto's en de complimenten van dr Strikkers met 18 maanden, op een enkelvoudige kvv afgewisseld tussen minimaal 6 verschillende diersoorten en een geperste brok als aanvulling.
Misschien nam ik zijn voeding té serieus maar het kaliber hond in acht genomen wilde ik in ieder geval mijn best doen.
Gebruikersavatar
malinois
Zeer actief
Berichten: 57865
Lid geworden op: 16 aug 2003 18:40
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Welke KVV bevalt jullie goed?

Ongelezen bericht door malinois »

ceciel schreef:
malinois schreef:
ceciel schreef:
S@ndr@ schreef:Zillion krijg smuldier, maar morgen ga ik dan even wat darf ophalen en zo,, en als de vriezer leger is ga ik waarschijnlijk toch weer richting lotgering, ik mag die lui wel :wink: smuldier zal er altijd wel blijven tussen door,
Ik zou voor een hond als Zillion inderdaad liever een kvv met een natuurlijke calciumbron voeren. Voor kleine hondjes in de groei maakt het misschien niet zoveel uit maar bij grotere rassen kan groeipijn ontstaan bij een teveel aan calcium uit een onnatuurlijke bron.
De nieuwste varianten van Smuldier hebben ook een natuurlijke calviumbron ;)
Waar vind ik dat dan terug, ik val nu meestal terug op de voerwijzer voor info. Daar lees ik dat voor honden met een volwassen gewicht van 15 kg er voldoende calcium inzit, los van of het een al dan niet natuurlijke calciumbron betreft.
Styx heeft maanden gehad waarin hij 11 kilo aankwam als pup zijnde. Hij is prachtig uitgegroeid, bevestigd door de rontgenfoto's en de complimenten van dr Strikkers met 18 maanden, op een enkelvoudige kvv afgewisseld tussen minimaal 6 verschillende diersoorten en een geperste brok als aanvulling.
Misschien nam ik zijn voeding té serieus maar het kaliber hond in acht genomen wilde ik in ieder geval mijn best doen.
De eend/rund compleet:

Ingrediënten

Eendenvlees en bevleesd eendkarkas (45%)

rundvlees (34%)

runderorganen (13%)

groenten (wortel, andijvie)

vitamines en mineralen

https://www.jumbo.com/smuldier-eend~run ... 211682STK/


De zalm/kip/rund:

Ingrediënten

Zalm (40%)

kippenvlees en bevleesd kipkarkas (39%)

runderorganen (13%)

groenten (wortel, andijvie)

vitamines en mineralen


https://www.jumbo.com/smuldier-zalm-kip ... 215044STK/
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gebruikersavatar
ceciel
Zeer actief
Berichten: 2097
Lid geworden op: 13 apr 2006 19:48

Re: Welke KVV bevalt jullie goed?

Ongelezen bericht door ceciel »

Thx voor de info, nog steeds niet mijn nummer 1 keuze voor mijn soort hond maar, 350 gram is dan drie keer niks :mrgreen: maar positiever dan ik aanvankelijk dacht voor deze varianten dan.
Gebruikersavatar
malinois
Zeer actief
Berichten: 57865
Lid geworden op: 16 aug 2003 18:40
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Welke KVV bevalt jullie goed?

Ongelezen bericht door malinois »

ceciel schreef:Thx voor de info, nog steeds niet mijn nummer 1 keuze voor mijn soort hond maar, 350 gram is dan drie keer niks :mrgreen: maar positiever dan ik aanvankelijk dacht voor deze varianten dan.
Haha het is ook niks, zelfs niet voor die van mij qua hoeveelheid want ze zijn best prijzig. Maar ik wissel ze af en toe ook af. De andere zijn nog steeds niet met natuurlijke calciumbron hoor maar deze in ieder geval wel.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gebruikersavatar
schelsey
Zeer actief
Berichten: 1515
Lid geworden op: 20 jan 2003 17:32
Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
Aantal honden: 3
Locatie: Brecht,Belgie

Re: Welke KVV bevalt jullie goed?

Ongelezen bericht door schelsey »

Sinds aantal weken geef ik elke morgen kvv

duck, smuldier, degomaet, runner, barfmenu, zijn de merken die ik gemakkelijk kan krijgen
Swissy
Vaste gebruiker
Berichten: 30
Lid geworden op: 22 sep 2019 17:14
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 1

Re: Welke KVV bevalt jullie goed?

Ongelezen bericht door Swissy »

Nou, omdat ik zoveel mensen over Smuldier hoorde hier ben ik ook begonnen met Smuldier. En lekkkkuuurrr dat Odin het vindt. Hij krijgt nu 3 maaltijden per dag en 1 maaltijd heb ik vervangen voor Smuldier ipv. Wellness Core Brokken Large Puppy.

Hij weegt nu 20 kg. Dus volgens de verpakking van smuldier (30 gram per kg hond) = 600 gram per dag /3 = 200 gram Smuldier.

Er zit in Smuldier Kompleet (ik geef alleen de kompleet en wissel alle smaken af) te weinig calcium voor snelgroeiende pups heb ik begrepen. Maar ik voer nu nog 2/3 Large Puppy brokken. En dus lijkt mij het prima?

Zie ik iets over het hoofd?
Gebruikersavatar
tomaat
Actief
Berichten: 202
Lid geworden op: 18 jun 2019 05:48
Mijn ras(sen): Podenco & Poedel
Aantal honden: 2

Re: Welke KVV bevalt jullie goed?

Ongelezen bericht door tomaat »

Swissy schreef:Nou, omdat ik zoveel mensen over Smuldier hoorde hier ben ik ook begonnen met Smuldier. En lekkkkuuurrr dat Odin het vindt. Hij krijgt nu 3 maaltijden per dag en 1 maaltijd heb ik vervangen voor Smuldier ipv. Wellness Core Brokken Large Puppy.

Hij weegt nu 20 kg. Dus volgens de verpakking van smuldier (30 gram per kg hond) = 600 gram per dag /3 = 200 gram Smuldier.

Er zit in Smuldier Kompleet (ik geef alleen de kompleet en wissel alle smaken af) te weinig calcium voor snelgroeiende pups heb ik begrepen. Maar ik voer nu nog 2/3 Large Puppy brokken. En dus lijkt mij het prima?

Zie ik iets over het hoofd?
De aanbevolen hoeveelheid van 30 gram per kg hond is voor volwassen honden. Voor pups adviseren ze 60 gram per kg hond.
Ik zou dus iets meer dan dan die 200 gram gaan voeren.

Als je alle complete smaken afwisselt gaat het wel goed met de calcium. Alleen in de Smuldier vlees compleet zit te weinig calcium voor pups tot 6 maanden.

En tuurlijk vindt ie het lekkerrrrr. ;)
Gebruikersavatar
Nevache
Zeer actief
Berichten: 490
Lid geworden op: 13 aug 2019 10:18
Mijn ras(sen): Zwitserse, Tervuerense, Groenendaeler, Galgo-mix, Spaans zwabbertje
Aantal honden: 5
Locatie: Twente

Re: Welke KVV bevalt jullie goed?

Ongelezen bericht door Nevache »

Bij KVV en pups ga ik qua hoeveelheden uit van:
2-4 mnd = 5-6% van lichaamsgewicht
4-6 mnd = 4-4.5%
7-10 mnd = 3-3.5%
>10mnd = 2-2.7%
En dan nog blijft het een kwestie van goed kijken naar je hond en zijn ontlasting.
Gebruikersavatar
veertje
Zeer actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: 28 dec 2005 11:38
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Locatie: Noord-Limburg

Re: Welke KVV bevalt jullie goed?

Ongelezen bericht door veertje »

Nanna schreef:Ik geef nu verschillende kvv merken door elkaar (Dogmeat, Lotgering en Smuldier. En soms ook Rodi diepvries).
Dat aangevuld met Kivo groenteworsten.
Verder soms ook blikvoer erdoorheen (Rocco of wat van die Orlando kuipjes van de Lidl).
Iedere dag visolie door het voer.
En 1x per dag Purizon brok (dat wil ik trouwens ook gaan afwisselen).

Ik denk juist dat afwisseling het meest heilzaam is en niet eens exact wát je voert. Ze gaan er iig als speren op :ok:

Zo doe ik het ook. Enige dat ik iedere dag hetzelfde geef is hun avondeten van fish4dogs. Voor de rest zijn ontbijt (brok) en lunch (oa. kvv) altijd afgewisseld.
Ted en Harry
Zeer actief
Berichten: 329
Lid geworden op: 01 mar 2015 23:44
Mijn ras(sen): Border Collie mix en OEB
Aantal honden: 2
Locatie: Amsterdam

Re: Welke KVV bevalt jullie goed?

Ongelezen bericht door Ted en Harry »

Ik heb vandaag voor het eerst Lotgering gekocht, een selectie van smaken om uit te proberen.
M'n oudje doet het overal prima op, maar onze nieuwe OEB wil nog wel eens uit z'n achterste spetteren dus we gaan even goed opletten hoe hij op de verschillende mixen reageert. Als het aanslaat ga ik het voortaan via de site bestellen denk ik, ondanks dat hopeloos verouderde systeem. Met 15 kilo bevroren vlees in m'n kratje rondfietsen was niet zo'n succes.
katerke
Zeer actief
Berichten: 4579
Lid geworden op: 04 sep 2013 10:09
Aantal honden: 6

Re: Welke KVV bevalt jullie goed?

Ongelezen bericht door katerke »

Welke zijn goede bestelsites voor kvv in Belgie

Ik ga helemaal anders voeren en ben op zoek naar goede kvv en goede brok.

Edgar en Cooper vis ben ik aan het proberen en het bevalt ze goed.

Ik gaf eerst Naturis vlees en persbrok . Maar wil iets anders proberen .

Heb 7 honden /
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”