Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Leuk, een droogmachine !

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
Leonie.
Zeer actief
Berichten: 6123
Lid geworden op: 23 feb 2012 11:15
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Aantal honden: 2
Locatie: Texel

Re: Leuk, een droogmachine !

Ongelezen bericht door Leonie. »

Wow!!!
Gebruikersavatar
Lucia
Zeer actief
Berichten: 2871
Lid geworden op: 18 sep 2006 15:15
Aantal honden: 1

Re: Leuk, een droogmachine !

Ongelezen bericht door Lucia »

Ik ga even een oud topic leven in blazen.

Ooit een droger aangeschaft, een tijdje gebruikt en nu staat hij al jaren in de schuur. Tijd om het weer op te pakken.

Inmiddels ook voorzien van een redelijke vriezer.
Wie is er nog heel actief mee en waar bestel/haal je de producten die je wilt drogen?
Gebruikersavatar
Tineke
Zeer actief
Berichten: 13997
Lid geworden op: 10 jan 2014 15:21
Aantal honden: 3

Re: Leuk, een droogmachine !

Ongelezen bericht door Tineke »

Wij drogen nog regelmatig, ik haal geelhaar ,long en luchtpijp ed bij een vleesverwerkend bedrijf.
Voor hun is het afval dus prima geprijsd.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
maart
Zeer actief
Berichten: 13207
Lid geworden op: 05 aug 2005 17:28
Mijn ras(sen): Mechelse herders
Locatie: West-Vlaanderen

Re: Leuk, een droogmachine !

Ongelezen bericht door maart »

Oud topic nog eens naar boven, het blijft leuk om te lezen en ideetjes op te doen.
Hier al een ganse week aan het drogen, nu net de laatste lading er ingestoken dus tegen dinsdagavond hopelijk klaar en dan kunnen ze weer een paar weken/maanden verder :cheer:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Shibby
Zeer actief
Berichten: 11078
Lid geworden op: 07 feb 2006 11:42
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Aantal honden: 1
Locatie: Net niet Limburg

Re: Leuk, een droogmachine !

Ongelezen bericht door Shibby »

Ahhh jij hebt de nieuwe Hendi :mrgreen:
Als ik je een tip mag geven; je hebt van die barbecue/grillvellen die je op de roosters kan leggen. Dan hoef je de roosters niet iedere keer te poetsen, alleen die vellen. ;)
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Gebruikersavatar
Shibby
Zeer actief
Berichten: 11078
Lid geworden op: 07 feb 2006 11:42
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Aantal honden: 1
Locatie: Net niet Limburg

Re: Leuk, een droogmachine !

Ongelezen bericht door Shibby »

Ik heb laatst nog 3,5 kilo kvv gedroogd om trainers voor Lou te maken. Bijna een kilo bleef er over :cheer:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
maart
Zeer actief
Berichten: 13207
Lid geworden op: 05 aug 2005 17:28
Mijn ras(sen): Mechelse herders
Locatie: West-Vlaanderen

Re: Leuk, een droogmachine !

Ongelezen bericht door maart »

Shibby schreef: 07 dec 2020 10:38 Ahhh jij hebt de nieuwe Hendi :mrgreen:
Als ik je een tip mag geven; je hebt van die barbecue/grillvellen die je op de roosters kan leggen. Dan hoef je de roosters niet iedere keer te poetsen, alleen die vellen. ;)
ja, er zit er 1tje bij, maar bakpapier met wat gaten in geprikt, werkt ook :engel:
Gebruikersavatar
Shibby
Zeer actief
Berichten: 11078
Lid geworden op: 07 feb 2006 11:42
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Aantal honden: 1
Locatie: Net niet Limburg

Re: Leuk, een droogmachine !

Ongelezen bericht door Shibby »

Afbeelding

Deze bedoel ik. Die koop je voor een euro bij aliexpress en de action heeft ze ook regelmatig. Ik kan echt niet meer zonder :mrgreen:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Gebruikersavatar
runninggirl
Zeer actief
Berichten: 5995
Lid geworden op: 31 mar 2012 10:22
Aantal honden: 3
Locatie: Friesland

Re: Leuk, een droogmachine !

Ongelezen bericht door runninggirl »

Ik ben me ook aan het oriënteren. Als de laatst bestelde voorraad snacks op is (over een maand?) dan ga ik een poging wagen en zelf beginnen met drogen. Ik zag al wat leuke drogers op het internet, ik wil niet een heel dure (150 euro vind ik nog oké) en wel graag met metalen roosters.

Wat zijn jullie favoriete snacks om te drogen? Ik wilde in ieder geval hazen of konijnenoren doen, daar zijn ze dol op. En ik wil ook aan de slag met zelf trainers maken.
maart
Zeer actief
Berichten: 13207
Lid geworden op: 05 aug 2005 17:28
Mijn ras(sen): Mechelse herders
Locatie: West-Vlaanderen

Re: Leuk, een droogmachine !

Ongelezen bericht door maart »

hier is het vooral huid, waar ik dan wat eigen creaties mee maak zodat ze hopelijk er lang mee doe :engel: zoals die dikke drollen op de foto, dat is opgerolde paardenhuid die dan nog eens in een ronde gedraaid ligt, voor hun kerst :LOL:

konijnenoren koop ik ook per 10 kg, daar krijgen ze dagelijks eentje van (of eendenvoetjes).
En long om te trainen.
Gebruikersavatar
runninggirl
Zeer actief
Berichten: 5995
Lid geworden op: 31 mar 2012 10:22
Aantal honden: 3
Locatie: Friesland

Re: Leuk, een droogmachine !

Ongelezen bericht door runninggirl »

maart schreef: 07 dec 2020 15:04 hier is het vooral huid, waar ik dan wat eigen creaties mee maak zodat ze hopelijk er lang mee doe :engel: zoals die dikke drollen op de foto, dat is opgerolde paardenhuid die dan nog eens in een ronde gedraaid ligt, voor hun kerst :LOL:

konijnenoren koop ik ook per 10 kg, daar krijgen ze dagelijks eentje van (of eendenvoetjes).
En long om te trainen.
Die drollen zien er heerlijk uit. :lol1: Dat is wel een goed idee om van huid te maken!
Ik zag inderdaad konijnenoren te koop per 10 kg bij Floris voor een leuke prijs. Volgens mij ga ik heel veel geld besparen volgend jaar. :engel:
Gebruikersavatar
Shibby
Zeer actief
Berichten: 11078
Lid geworden op: 07 feb 2006 11:42
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Aantal honden: 1
Locatie: Net niet Limburg

Re: Leuk, een droogmachine !

Ongelezen bericht door Shibby »

Burgers van plakken kvv. Met snijmachine gewoon een rol kvv er doorheen jassen en dat drogen. Geen langdurige snacks, wel een leuk tussendoortje.
Luchtpijpen van lam of rund.
Konijnenoren inderdaad.
Long voor vetvrije snelle trainertjes (long droogt echt super snel! Snij dat wel bevroren, want ontdooid kom je er nauwelijks doorheen)
Hart om trainers mee te maken.
Zalmhuid om strips/vlechtjes van te maken (doe handschoenen aan, want anders pluk je na 2 dagen nog de schubben van je handen en armen)
Sprotjes zijn ook super makkelijk om te drogen.
Kophuid was hier een fiasco, veel teveel vet er nog aan.
Als je aan geelhaar/nekspier kan komen ook absoluut een aanrader. Moet wel lang drogen, maar 't scheelt klauwen met geld tov in de winkel.
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Gebruikersavatar
HillieS
Zeer actief
Berichten: 22553
Lid geworden op: 15 sep 2010 10:46
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
Aantal honden: 2

Re: Leuk, een droogmachine !

Ongelezen bericht door HillieS »

Ik heb geit kvv liggen en volgens Jamie is dat puur vergif. Ik ga dat binnenkort ook maar eens in plakjes snijden en dan drogen. Ben benieuwd wat hij er dan van vind...
Afbeelding
Wolfsblut
Zeer actief
Berichten: 9762
Lid geworden op: 25 jul 2013 18:23
Aantal honden: 3

Re: Leuk, een droogmachine !

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

runninggirl schreef: 07 dec 2020 16:05
maart schreef: 07 dec 2020 15:04 hier is het vooral huid, waar ik dan wat eigen creaties mee maak zodat ze hopelijk er lang mee doe :engel: zoals die dikke drollen op de foto, dat is opgerolde paardenhuid die dan nog eens in een ronde gedraaid ligt, voor hun kerst :LOL:

konijnenoren koop ik ook per 10 kg, daar krijgen ze dagelijks eentje van (of eendenvoetjes).
En long om te trainen.
Die drollen zien er heerlijk uit. :lol1: Dat is wel een goed idee om van huid te maken!
Ik zag inderdaad konijnenoren te koop per 10 kg bij Floris voor een leuke prijs. Volgens mij ga ik heel veel geld besparen volgend jaar. :engel:
Tien kilo konijnenoren voor € 21,95 klinkt goedkoop. Hoeveel kilo houd je daar gedroogd aan over? Recentelijk kocht ik 5 kilo gedroogd voor € 67,50.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
maart
Zeer actief
Berichten: 13207
Lid geworden op: 05 aug 2005 17:28
Mijn ras(sen): Mechelse herders
Locatie: West-Vlaanderen

Re: Leuk, een droogmachine !

Ongelezen bericht door maart »

Wolfsblut schreef: 09 dec 2020 20:54
runninggirl schreef: 07 dec 2020 16:05
maart schreef: 07 dec 2020 15:04 hier is het vooral huid, waar ik dan wat eigen creaties mee maak zodat ze hopelijk er lang mee doe :engel: zoals die dikke drollen op de foto, dat is opgerolde paardenhuid die dan nog eens in een ronde gedraaid ligt, voor hun kerst :LOL:

konijnenoren koop ik ook per 10 kg, daar krijgen ze dagelijks eentje van (of eendenvoetjes).
En long om te trainen.
Die drollen zien er heerlijk uit. :lol1: Dat is wel een goed idee om van huid te maken!
Ik zag inderdaad konijnenoren te koop per 10 kg bij Floris voor een leuke prijs. Volgens mij ga ik heel veel geld besparen volgend jaar. :engel:
Tien kilo konijnenoren voor € 21,95 klinkt goedkoop. Hoeveel kilo houd je daar gedroogd aan over? Recentelijk kocht ik 5 kilo gedroogd voor € 67,50.
Ik betaal 18 euro, bij gunshies.
Hoeveel kg er over blijft, geen idee.
Gebruikersavatar
runninggirl
Zeer actief
Berichten: 5995
Lid geworden op: 31 mar 2012 10:22
Aantal honden: 3
Locatie: Friesland

Re: Leuk, een droogmachine !

Ongelezen bericht door runninggirl »

Ja gedroogd zijn ze duur, dan betaal ik 15 per kilo ongeveer. Maar ik heb ze ook wel gezien voor 25 per kilo. We gaan het allemaal testen. Ik denk dat het gewichtsverlies bij oren nog een stuk kleiner is dan bijvoorbeeld spiervlees.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”