Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

pup rustig leren laten eten

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
Silvia
Zeer actief
Berichten: 1090
Lid geworden op: 27 okt 2005 19:54
Locatie: Beek en Donk
Contacteer:

Ongelezen bericht door Silvia »

BeëlzeBubble schreef:Ik denk dat ze gewoon heel graag een hond met baknijd wil :ok: In dat geval is ze hartstikke goed bezig :cheer:
ik heb inderdaad het advies gehad van miekmiek over dat drinken savonds en heb die dag de bak laten staan en diesel is heel relax met zijn bakken dus ik kan zeggen dat je inderdaad er beter aan doet door de bakken te laten staan.
Groetjes Silvia en Diesel
sweet me
Vaste gebruiker
Berichten: 36
Lid geworden op: 19 feb 2006 20:13
Locatie: limburg belgie

Ongelezen bericht door sweet me »

Ik plaag haar wel niet, dat is niet de bedoeling.
Ik kijk haar toe wanneer ze aant eten is en wanneer het schrokken te erg wordt pak ik het eventjes af zodat ze rustiger wordt want ze zit vaak tijdens het eten tot 4x door te slikken maar zie aan de reacties dat het geen goed methode is dus zal ik maar laten staan en haar laten schrokken.
En ik lees wel de reacties en probeer ze toe te passen in dien mogelijk want jij verondersteld dat ik daar langs lees zeker :roll:
Gebruikersavatar
Silvia
Zeer actief
Berichten: 1090
Lid geworden op: 27 okt 2005 19:54
Locatie: Beek en Donk
Contacteer:

Ongelezen bericht door Silvia »

sweet me schreef:Ik plaag haar wel niet, dat is niet de bedoeling.
Ik kijk haar toe wanneer ze aant eten is en wanneer het schrokken te erg wordt pak ik het eventjes af zodat ze rustiger wordt want ze zit vaak tijdens het eten tot 4x door te slikken maar zie aan de reacties dat het geen goed methode is dus zal ik maar laten staan en haar laten schrokken.
En ik lees wel de reacties en probeer ze toe te passen in dien mogelijk want jij verondersteld dat ik daar langs lees zeker :roll:
misschienmoet je maar niet toekijken, ze weet dat je ineens haar bak kan afpakken. dus ik zou haar dan maar alleen laten.
Groetjes Silvia en Diesel
BeëlzeBubble
Zeer actief
Berichten: 597
Lid geworden op: 23 jan 2005 10:13

Ongelezen bericht door BeëlzeBubble »

Stel jij komt vanavond bij mij eten. Ik heb lekker gekookt en ik schep je bord vol. Jij begint te eten maar je tafelmanieren bevallen mij niet. Dus ik pak je bord af en zeg in een taal die jij absoluut niet verstaat dat je netter moet eten. Als je me lang genoeg onbegrijpend hebt aangekeken krijg je je bord terug.

Omdat je me niet verstaan hebt eet je op dezelfde manier als voor mijn actie, misschien nog wel gehaaster dan eerst omdat je niet weet wanneer ik nu weer je bord af ga pakken. Ik ga me harder en harder ergeren aan je tafelmanieren en pak gewoon weer je bord af en zeg nu (weer in een voor jou onverstaanbare taal) dat je verdorie nu toch echt wat fatsoenlijker moet gaan eten. Uiteindelijk krijg je je bord weer terug.

Nu begin je pas echt vaart te maken met het leegeten van je bord want dat idiote mens waar je je eten van hebt gekregen is duidelijk niet goed bij haar hoofd met die stomme afpakacties van haar :piew:

Nu word ik pas echt boos... Ben je nou helemaal belazerd! En ik wil weer je bord afpakken...

Oke, op dit punt kan ik me dus best voorstellen dat jij uit je slof zou schieten. Misschien snauw je me toe dat ik van je eten af moet blijven of misschien geef je me een tik op mijn vingers op het moment dat ik mijn hand uitsteek naar je bord. En zal ik je eens wat zeggen: ik zou je niet eens ongelijk kunnen geven.

Je hond begrijpt niet wat je bedoelt als je hem zijn bak afpakt omdat hij te snel naar je zin eet. Hij snapt het niet. Het enige dat hij wel snapt nu is dat hij snellersnellersneller moet eten want zijn vrouwtje kan hem elk moment zijn bak afpakken. Je loopt kans dat hij zijn bak binnenkort gaat verdedigen omdat hij bang is dat iemand zijn eten weghaalt. Je werkt dat geschrok op deze manier dus alleen maar in de hand en bovendien kweek je baknijd bij je hond. Dat wil je nu juist niet.
Groetjes van Bianca en een slobber van Casper en Smekkie.

Afbeelding
Charlotte*
Zeer actief
Berichten: 3481
Lid geworden op: 07 mei 2002 01:10
Locatie: Amersfoort

Ongelezen bericht door Charlotte* »

sweet me schreef:Ik plaag haar wel niet, dat is niet de bedoeling.
Ik kijk haar toe wanneer ze aant eten is en wanneer het schrokken te erg wordt pak ik het eventjes af zodat ze rustiger wordt want ze zit vaak tijdens het eten tot 4x door te slikken maar zie aan de reacties dat het geen goed methode is dus zal ik maar laten staan en haar laten schrokken.
En ik lees wel de reacties en probeer ze toe te passen in dien mogelijk want jij verondersteld dat ik daar langs lees zeker :roll:
Zoals Twinmamasilivia al zei lijkt het me beter dat je je hond allleen laat als hij aan het eten is.
Het kan heel goed zijn dat hij schrokt omdat hij bang is dat je zijn bak weer gaat afpakken.
Laat hem voorlopig even rustig alleen eten en ga even in een andere ruimte staan.
Groetjes van Charlotte
Afbeelding
Gebruikersavatar
Silvia
Zeer actief
Berichten: 1090
Lid geworden op: 27 okt 2005 19:54
Locatie: Beek en Donk
Contacteer:

Ongelezen bericht door Silvia »

BeëlzeBubble schreef:Stel jij komt vanavond bij mij eten. Ik heb lekker gekookt en ik schep je bord vol. Jij begint te eten maar je tafelmanieren bevallen mij niet. Dus ik pak je bord af en zeg in een taal die jij absoluut niet verstaat dat je netter moet eten. Als je me lang genoeg onbegrijpend hebt aangekeken krijg je je bord terug.

Omdat je me niet verstaan hebt eet je op dezelfde manier als voor mijn actie, misschien nog wel gehaaster dan eerst omdat je niet weet wanneer ik nu weer je bord af ga pakken. Ik ga me harder en harder ergeren aan je tafelmanieren en pak gewoon weer je bord af en zeg nu (weer in een voor jou onverstaanbare taal) dat je verdorie nu toch echt wat fatsoenlijker moet gaan eten. Uiteindelijk krijg je je bord weer terug.

Nu begin je pas echt vaart te maken met het leegeten van je bord want dat idiote mens waar je je eten van hebt gekregen is duidelijk niet goed bij haar hoofd met die stomme afpakacties van haar :piew:

Nu word ik pas echt boos... Ben je nou helemaal belazerd! En ik wil weer je bord afpakken...

Oke, op dit punt kan ik me dus best voorstellen dat jij uit je slof zou schieten. Misschien snauw je me toe dat ik van je eten af moet blijven of misschien geef je me een tik op mijn vingers op het moment dat ik mijn hand uitsteek naar je bord. En zal ik je eens wat zeggen: ik zou je niet eens ongelijk kunnen geven.

Je hond begrijpt niet wat je bedoelt als je hem zijn bak afpakt omdat hij te snel naar je zin eet. Hij snapt het niet. Het enige dat hij wel snapt nu is dat hij snellersnellersneller moet eten want zijn vrouwtje kan hem elk moment zijn bak afpakken. Je loopt kans dat hij zijn bak binnenkort gaat verdedigen omdat hij bang is dat iemand zijn eten weghaalt. Je werkt dat geschrok op deze manier dus alleen maar in de hand en bovendien kweek je baknijd bij je hond. Dat wil je nu juist niet.
super goed voorbeeld !!
Groetjes Silvia en Diesel
Gebruikersavatar
Silvia
Zeer actief
Berichten: 1090
Lid geworden op: 27 okt 2005 19:54
Locatie: Beek en Donk
Contacteer:

Ongelezen bericht door Silvia »

en hoe gaat het nu met eten???

ben benieuwd hoe het verlopen is.
Groetjes Silvia en Diesel
sweet me
Vaste gebruiker
Berichten: 36
Lid geworden op: 19 feb 2006 20:13
Locatie: limburg belgie

Ongelezen bericht door sweet me »

met momenten doet ze het rustiger aan mr ze blijft toch nog schrokken dus heb ik besloten om je raad op te volgen . Dus gewoon haar bakje neer zetten en even er niet naar kijken iets anders doen zo kan ze op har gemak eten en ik "erger" bij wijze van spreken ; me er niet op
Gebruikersavatar
Silvia
Zeer actief
Berichten: 1090
Lid geworden op: 27 okt 2005 19:54
Locatie: Beek en Donk
Contacteer:

Ongelezen bericht door Silvia »

goed zo.
mensen eten toch ook allemaal anders dus waarom honden niet?
Groetjes Silvia en Diesel
boonbeest
Vaste gebruiker
Berichten: 75
Lid geworden op: 23 mar 2006 12:05
Locatie: Dendermonde BELGIUM
Contacteer:

Ongelezen bericht door boonbeest »

in het begin om je hond af te leren met schrokken deed ik het zo

telkens als mijn hond begon te schrokken

hield ik de kom/bord terug weg
tot ze rustig leerde eten

verbeterde veel
maar blijft toch nog snel eten
zal wel aan de hond zelf liggen :mrgreen:
yruvian
Vaste gebruiker
Berichten: 76
Lid geworden op: 14 feb 2006 19:30
Locatie: Attenhoven, België

Ongelezen bericht door yruvian »

hier helpen de kongs eigenlijk het meeste. ze moeten in dat geval ook eerst hun eten nog zien te 'vangen'.
Gebruikersavatar
stefanie
Zeer actief
Berichten: 2081
Lid geworden op: 14 feb 2004 16:49
Locatie: zuid-holland

Ongelezen bericht door stefanie »

boonbeest schreef:in het begin om je hond af te leren met schrokken deed ik het zo

telkens als mijn hond begon te schrokken

hield ik de kom/bord terug weg
tot ze rustig leerde eten

verbeterde veel
maar blijft toch nog snel eten
zal wel aan de hond zelf liggen :mrgreen:
Er is al meerdere malen gezegd dat dat nou net níet de juiste manier is. :roll:
Gebruikersavatar
Hanneke2
Zeer actief
Berichten: 14267
Lid geworden op: 30 nov 2002 22:22
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

stefanie schreef:
boonbeest schreef:in het begin om je hond af te leren met schrokken deed ik het zo

telkens als mijn hond begon te schrokken

hield ik de kom/bord terug weg
tot ze rustig leerde eten

verbeterde veel
maar blijft toch nog snel eten
zal wel aan de hond zelf liggen :mrgreen:
Er is al meerdere malen gezegd dat dat nou net níet de juiste manier is. :roll:
Ja, lezen is moeilijk. :roll:
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Malleboe
Actief
Berichten: 114
Lid geworden op: 06 aug 2005 17:07
Locatie: Rotterdam

Ongelezen bericht door Malleboe »

Ik heb een activiti bal gekocht. Chica is er helemaal gek mee. Ze vind het zo een leuk spelletje. De bal rollen en dan krijg ik eten WHOEI!

Hahaha.
Ze is klein, ze is wit, ze is ontzettend ondeugend en ze kan vreselijke stink poepies laten....

CHICA!
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
sweet me
Vaste gebruiker
Berichten: 36
Lid geworden op: 19 feb 2006 20:13
Locatie: limburg belgie

Ongelezen bericht door sweet me »

ik zet het nu gewoon neer en laat het haar maar op haar tempo doen he hahaha
Maar af en toe eet ze toch al wat langzamer, misschien met ouder worden dat het wat langzamer zal gaan
hahahaha
gisteren had ik haar wat spaghetti gegeven en als gevolg een hele rode moeleke ahhahah is echt grappig. Heb er foto's van gemaakt hihihi
boonbeest
Vaste gebruiker
Berichten: 75
Lid geworden op: 23 mar 2006 12:05
Locatie: Dendermonde BELGIUM
Contacteer:

Ongelezen bericht door boonbeest »

Hanneke2 schreef:
stefanie schreef:
boonbeest schreef:in het begin om je hond af te leren met schrokken deed ik het zo

telkens als mijn hond begon te schrokken

hield ik de kom/bord terug weg
tot ze rustig leerde eten

verbeterde veel
maar blijft toch nog snel eten
zal wel aan de hond zelf liggen :mrgreen:
Er is al meerdere malen gezegd dat dat nou net níet de juiste manier is. :roll:

sorry dak erover gelezen heb hé

wat zijn ze weer vriendelijk



Ja, lezen is moeilijk. :roll:
Gebruikersavatar
sky2014
Actief
Berichten: 123
Lid geworden op: 08 okt 2014 14:23
Mijn ras(sen): Kruising Flatcoated retreiver/zwarte labrador
Aantal honden: 1

Re: pup rustig leren laten eten

Ongelezen bericht door sky2014 »

Wij halen de bak ook juist af en toe weg, niet om het schrokken (wat Sky wel doet trouwens), maar om te leren dat hij dat ook af en toe moet accepteren....vaak doen we er dan iets bij (iets lekkers)...of we houden de hand bij zijn voer. Hij moet maar leren dat het niet erg is als het baasje of iemand anders aan zijn eten komt. We willen ook geen hond die begint te grauwen als je in de buurt van zijn eten komt hoor...
Gebruikersavatar
Marjoleine
Zeer actief
Berichten: 53089
Lid geworden op: 02 sep 2004 14:18
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Locatie: de polder
Contacteer:

Re: pup rustig leren laten eten

Ongelezen bericht door Marjoleine »

sky2014 schreef:Wij halen de bak ook juist af en toe weg, niet om het schrokken (wat Sky wel doet trouwens), maar om te leren dat hij dat ook af en toe moet accepteren....vaak doen we er dan iets bij (iets lekkers)...of we houden de hand bij zijn voer. Hij moet maar leren dat het niet erg is als het baasje of iemand anders aan zijn eten komt. We willen ook geen hond die begint te grauwen als je in de buurt van zijn eten komt hoor...
Dit topic is van 2006 :LOL:

Maar enfin, als je geen baknijd wilt haal je die bak dus niet weg, maar laat je hem staan als je er iets bij doet. Dán leert ie dat je het niet afpakt en is er dus geen noodzaak het te beschermen.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Gebruikersavatar
sky2014
Actief
Berichten: 123
Lid geworden op: 08 okt 2014 14:23
Mijn ras(sen): Kruising Flatcoated retreiver/zwarte labrador
Aantal honden: 1

Re: pup rustig leren laten eten

Ongelezen bericht door sky2014 »

Ja hahahha, ik was aan het googelen omdat Sky zo schrokt en toen kwam ik hier terecht.....en toen ik eenmaal gereageerd had zag ik dat het topic uit het jaar 2006 kwam hahahhaha.......
Gebruikersavatar
renee-uk
Zeer actief
Berichten: 51685
Lid geworden op: 02 mei 2008 00:49
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1
Locatie: Coventry UK

Re: pup rustig leren laten eten

Ongelezen bericht door renee-uk »

sky2014 schreef:Ja hahahha, ik was aan het googelen omdat Sky zo schrokt en toen kwam ik hier terecht.....en toen ik eenmaal gereageerd had zag ik dat het topic uit het jaar 2006 kwam hahahhaha.......
dan weet je ook meteen waarom ie zo schrokt: hij is er niet zeker van dat ie zijn eten mag houden.
doe maar niet meer die bak weghalen en laat hem voorlopig maar gewoon even met rust als ie eet.
denk dat je zelf ook niet zo blij zou zijn als ze je gehaktbal onder je neus weggraaien, ook al krijg je hem daarna weer terug ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Gijsstabij

Re: pup rustig leren laten eten

Ongelezen bericht door Gijsstabij »

Ik zou ook echt van de bak afblijven hoor!! Hoor zoveel horror verhalen daarovee
Als hij teveel schrokt geef je hem toch een kong wobbler?
Gebruikersavatar
Hamilton
Zeer actief
Berichten: 7013
Lid geworden op: 09 apr 2005 22:07
Locatie: In 'n mooie provincie

Re: pup rustig leren laten eten

Ongelezen bericht door Hamilton »

probeer deze eens, bij de Action voor € 1,99 geloof ik en in meerdere kleuren

Afbeelding
Afbeelding
Nel en Nisvan
*Dyane,*Nils,*Jänta,*Svear,*Andra
Gebruikersavatar
sky2014
Actief
Berichten: 123
Lid geworden op: 08 okt 2014 14:23
Mijn ras(sen): Kruising Flatcoated retreiver/zwarte labrador
Aantal honden: 1

Re: pup rustig leren laten eten

Ongelezen bericht door sky2014 »

probeer deze eens, bij de Action voor € 1,99 geloof ik en in meerdere kleuren
We gaan daar eens kijken, goeie tip!!

We pakken z'n bak niet meer weg, maar doen er alleen maar wat in terwijl hij in de buurt is, zo leert hij toch dat het niet erg is als er iemand in de buurt is en er af en toe een hand in zijn bak komt. Dat vind ik eigenlijk erg belangrijk omdat we nog kleine kinderen in de familie hebben. Ik vond het schrokken van hem niet echt vreemd, hij heeft zijn eten moeten delen met 11 broertjes en zusjes...het recht van de sterkste he? Daarom was hij ook een van de flinkere pups....maar dat schrokken niet gezond is, lijkt me ook logisch en misschien gaat het wel vanzelf over zodra hij weet dat hij niet meer hoeft te delen?

Ik heb ook de tip van de grote steen gelezen, lijkt me ook een goeie. We zijn ook al aan de slag gegaan met een kleinere metalen kom die we op de kop in z'n voerbak gezet hadden, maar hij gooide zijn hele voerbak met binnenbak en al uit de ring....de slimmerik...

Ach...we zullen niet accepteren ALS hij al gaat grommen als we in de buurt zijn, we hebben kleine neefjes en nichtjes en ik wil dat dus absoluut niet hebben.
Gebruikersavatar
sky2014
Actief
Berichten: 123
Lid geworden op: 08 okt 2014 14:23
Mijn ras(sen): Kruising Flatcoated retreiver/zwarte labrador
Aantal honden: 1

Re: pup rustig leren laten eten

Ongelezen bericht door sky2014 »

probeer deze eens, bij de Action voor € 1,99 geloof ik en in meerdere kleuren
We gaan daar eens kijken, goeie tip!!

We pakken z'n bak niet meer weg, maar doen er alleen maar wat in terwijl hij in de buurt is, zo leert hij toch dat het niet erg is als er iemand in de buurt is en er af en toe een hand in zijn bak komt. Dat vind ik eigenlijk erg belangrijk omdat we nog kleine kinderen in de familie hebben. Ik vond het schrokken van hem niet echt vreemd, hij heeft zijn eten moeten delen met 11 broertjes en zusjes...het recht van de sterkste he? Daarom was hij ook een van de flinkere pups....maar dat schrokken niet gezond is, lijkt me ook logisch en misschien gaat het wel vanzelf over zodra hij weet dat hij niet meer hoeft te delen?

Ik heb ook de tip van de grote steen gelezen, lijkt me ook een goeie. We zijn ook al aan de slag gegaan met een kleinere metalen kom die we op de kop in z'n voerbak gezet hadden, maar hij gooide zijn hele voerbak met binnenbak en al uit de ring....de slimmerik...

Ach...we zullen niet accepteren ALS hij al gaat grommen als we in de buurt zijn, we hebben kleine neefjes en nichtjes en ik wil dat dus absoluut niet hebben.
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: pup rustig leren laten eten

Ongelezen bericht door dagmar88 »

sky2014 schreef: Ach...we zullen niet accepteren ALS hij al gaat grommen als we in de buurt zijn, we hebben kleine neefjes en nichtjes en ik wil dat dus absoluut niet hebben.

Niet accepteren vat ik op als straffen?
Gebruikersavatar
renee-uk
Zeer actief
Berichten: 51685
Lid geworden op: 02 mei 2008 00:49
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1
Locatie: Coventry UK

Re: pup rustig leren laten eten

Ongelezen bericht door renee-uk »

sky2014 schreef: Ach...we zullen niet accepteren ALS hij al gaat grommen als we in de buurt zijn, we hebben kleine neefjes en nichtjes en ik wil dat dus absoluut niet hebben.
ik zou dat maar wel accepteren en die kinderen uit de buurt van je etende hondje houden.
honden mogen vanuit hun aard hun eten verdedigen en straffen voor iets dat heel normaal is voor een hond werkt bijna altijd averechts.

gewoon zorgen dat je hond een veilige plek heeft om te eten, zo moeilijk is dat toch niet?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Gebruikersavatar
Rosita Compagner
Zeer actief
Berichten: 8402
Lid geworden op: 25 dec 2003 16:08
Mijn ras(sen): waterhonden
Locatie: Achterberg (Rhenen )
Contacteer:

Re: pup rustig leren laten eten

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

sky2014 schreef:
Ach...we zullen niet accepteren ALS hij al gaat grommen als we in de buurt zijn, we hebben kleine neefjes en nichtjes en ik wil dat dus absoluut niet hebben.
Heel goed! Om dat dus te voorkomen ga je de hond dáár eten geven waar niemand (ook geen kleine neefjes en nichtjes) hem storen kan. Achter een gesloten deur bijvoorbeeld. Je kunt niet voorzichtig genoeg zijn.
Gebruikersavatar
sky2014
Actief
Berichten: 123
Lid geworden op: 08 okt 2014 14:23
Mijn ras(sen): Kruising Flatcoated retreiver/zwarte labrador
Aantal honden: 1

Re: pup rustig leren laten eten

Ongelezen bericht door sky2014 »

Niet accepteren vat ik op als straffen?
Ik weet nog helemaal niet wat we ermee zouden moeten doen. En wat is er mis mee dat we hem gewoon laten eten en af en toe onze hand bij hem in de bak doen zodat hij weet dat hij zich geen zorgen hoeft te maken dat we het wegpakken dan???? Als een hond dat normaal vindt, zal hij toch ook niets doen, of wel.....

Natuurlijk houden we kleine kinderen weg bij een etende of slapende hond, trouwens...de eigen ouders moeten hun kinderen zo opvoeden dat ze de hond met rust laten, toch??? Maar ik zou het mezelf nooit vergeven als het toch misgaat.

Je kunt het hier ook nooit goed doen volgens mij....IK ben de baas, niet de hond....
Gebruikersavatar
Suske
Zeer actief
Berichten: 10454
Lid geworden op: 09 mar 2011 11:57
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Aantal honden: 1
Locatie: het Gooi
Contacteer:

Re: pup rustig leren laten eten

Ongelezen bericht door Suske »

sky2014 schreef:
Niet accepteren vat ik op als straffen?
Ik weet nog helemaal niet wat we ermee zouden moeten doen. En wat is er mis mee dat we hem gewoon laten eten en af en toe onze hand bij hem in de bak doen zodat hij weet dat hij zich geen zorgen hoeft te maken dat we het wegpakken dan???? Als een hond dat normaal vindt, zal hij toch ook niets doen, of wel.....

Natuurlijk houden we kleine kinderen weg bij een etende of slapende hond, trouwens...de eigen ouders moeten hun kinderen zo opvoeden dat ze de hond met rust laten, toch??? Maar ik zou het mezelf nooit vergeven als het toch misgaat.

Je kunt het hier ook nooit goed doen volgens mij....IK ben de baas, niet de hond....
Welnee, lekker uit dat ik ben de baas denken stappen :wink:
Ik ben ook niet de knecht van het Suske :mann:
En gewoon hond eten geven en met rust laten.
Anders wordt het voor je het weet een ding en wordt die voerbak zonder dat je het wilde alleen maar belangrijker.
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
Gebruikersavatar
malinois
Zeer actief
Berichten: 57865
Lid geworden op: 16 aug 2003 18:40
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: pup rustig leren laten eten

Ongelezen bericht door malinois »

Een hond kauwt niet daar heeft hij de kiezen niet voor. Hij heeft alleen knipkiezen om vlees te scheuren en die zijn dus niet gemaakt om te kauwen. Als je brok geeft gooi t dan gewoon op de grond verspreidt.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”