Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

pup rustig leren laten eten

Moderator: moderatorteam

sweet me
Vaste gebruiker
Berichten: 36
Lid geworden op: 19 feb 2006 20:13
Locatie: limburg belgie

pup rustig leren laten eten

Ongelezen bericht door sweet me »

hallo iedereen
ik heb een shitzu maltezer kruising pup van 4 maanden oud en als ik haar eten geef doet ze juist alsof ze uitgehongert is en ze schrokt ook alles nr binnen zonder te kauwen. ik zou haar graag willen aanleren om rustig en kauwend te eten kan iemand me helpen met wat advies
BeëlzeBubble
Zeer actief
Berichten: 597
Lid geworden op: 23 jan 2005 10:13

Ongelezen bericht door BeëlzeBubble »

Ik denk dat het makkelijker is een hond te leren hoe hij koffie moet zetten dan te stoppen met schrokken :mrgreen:

Volgens mij schrokken zowat alle honden.
Groetjes van Bianca en een slobber van Casper en Smekkie.

Afbeelding
Willy
Actief
Berichten: 130
Lid geworden op: 02 nov 2005 08:42
Locatie: Haarlem

Ongelezen bericht door Willy »

Iets groots in de voerbak leggen zodat zij niet met d'r bek in een keer al het voer kan pakken maar om dat grote voorwerp heen het weg moet halen. Bijv. een grote steen in de voerbak. Iets wat te zwaar is om aan de kant te schuiven.
Willy en de meiden

Afbeelding
sweet me
Vaste gebruiker
Berichten: 36
Lid geworden op: 19 feb 2006 20:13
Locatie: limburg belgie

Ongelezen bericht door sweet me »

ik heb thans een nog een hond is nu intss een jaar en 3 maanden en heeft dat nooit gedaan miss ligt het aan het ras of hoe ze is opgegroeid in het nest. hte nest stond trouwens in een bench in een keuken
zou dat de oorzaak knn zijn :denken:
Gebruikersavatar
corinne
Actief
Berichten: 166
Lid geworden op: 08 mar 2004 20:36
Locatie: Bakel
Contacteer:

Ongelezen bericht door corinne »

Tykka schrokte ook altijd heel erg, zo erg dat ze na het eten vaak alles weer uitkotste om het daarna weer op te eten :kotz: ...
Ik geef Tykka nu voer in haar Kong, en de rest in haar bak, de Kong leg ik in haar bak zodat ze niet goed bij de rest kan en zo dus niet kan schrokken. Werkt heel goed!
Groetjes Corinne.
Geniet van het leven, het duurt maar even!
Afbeelding
sweet me
Vaste gebruiker
Berichten: 36
Lid geworden op: 19 feb 2006 20:13
Locatie: limburg belgie

Ongelezen bericht door sweet me »

sorry corinne mr wat is kong? ken ik niet? :denken: :wink:
Gebruikersavatar
corinne
Actief
Berichten: 166
Lid geworden op: 08 mar 2004 20:36
Locatie: Bakel
Contacteer:

Ongelezen bericht door corinne »

een Kong is een soort speeltje, van heel erg sterk rubber, met aan een kant een klein gaatje en aan de andere kant een groot gat. Deze kong kan je met vanalles vullen zodat je hond echt moeite moet doen om zijn eten te krijgen. ik zal eens kijken of dat ik een plaatje kan vinden.
Groetjes Corinne.
Geniet van het leven, het duurt maar even!
Afbeelding
Letchimi©

Ongelezen bericht door Letchimi© »

een bloempot er op zijn kop inzetten zodat ze erlangs moet eten :wink:
Gebruikersavatar
corinne
Actief
Berichten: 166
Lid geworden op: 08 mar 2004 20:36
Locatie: Bakel
Contacteer:

Ongelezen bericht door corinne »

Kijk maar eens op deze site:
http://www.kongcompany.com/worlds_best.html
Groetjes Corinne.
Geniet van het leven, het duurt maar even!
Afbeelding
sweet me
Vaste gebruiker
Berichten: 36
Lid geworden op: 19 feb 2006 20:13
Locatie: limburg belgie

Ongelezen bericht door sweet me »

dank je corinne nu weet ik ook tenminste waar we over aant praten zijn :mrgreen: vind je dat in dierenspeciaal zaken
Gebruikersavatar
corinne
Actief
Berichten: 166
Lid geworden op: 08 mar 2004 20:36
Locatie: Bakel
Contacteer:

Ongelezen bericht door corinne »

ja, bij de meeste dierenzaken hebben ze die wel.
Groetjes Corinne.
Geniet van het leven, het duurt maar even!
Afbeelding
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

is helemaal niet ongezond , schrokken. De spijsvertering van een hond begint pas in de maag vogens mij. Kun je ook niet afleren. Hoef je niet af te leren. :wink:
Julliette
Actief
Berichten: 242
Lid geworden op: 28 jul 2005 12:33
Locatie: Arnhem

Ongelezen bericht door Julliette »

Op = Op :mrgreen:
Gebruikersavatar
corinne
Actief
Berichten: 166
Lid geworden op: 08 mar 2004 20:36
Locatie: Bakel
Contacteer:

Ongelezen bericht door corinne »

Daan schreef:is helemaal niet ongezond , schrokken. De spijsvertering van een hond begint pas in de maag vogens mij. Kun je ook niet afleren. Hoef je niet af te leren. :wink:
Ik vond het toch niet echt prettig dat bij Tykka iedere keer alles weer terug kwam, zij had ook echt in 2 seconden een volle bak leeg, de brokken gingen zonder dat er een keer op gebeten werd, zo naar binnen. De brokken kwamen er ook weer heel uit.
Ach misschien dacht ze zo dat het net was of dat ze twee keer zo veel kreeg hahaa.
Groetjes Corinne.
Geniet van het leven, het duurt maar even!
Afbeelding
Gebruikersavatar
zepenko
Zeer actief
Berichten: 723
Lid geworden op: 09 mar 2005 11:28

Ongelezen bericht door zepenko »

Zo lang er idd niet door gebraakt wordt of andere complicaties optreden, is dit niet iets waar je wat aan moet doen. Voor honden is het normaal om te schrokken en de meesten hebben hier geen last van. Dus waarom zou je moeilijk doen als het niet nodig is?
sweet me
Vaste gebruiker
Berichten: 36
Lid geworden op: 19 feb 2006 20:13
Locatie: limburg belgie

Ongelezen bericht door sweet me »

ja ik vind het toch geen prettig zicht dat ze dat allemaal zo opschrokt want het geburd dat ze het terug overgeeft lekker he
misschien dat het met ouder worden over gaat :denken:
intussen tijd blijf ik er gewoon bij zitten als het te erg wordt even de kom weg nemen en zeggen dat ze rustig moet eten niet dat ze daar iets van begrijpt
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

sweet me schreef:ja ik vind het toch geen prettig zicht dat ze dat allemaal zo opschrokt want het geburd dat ze het terug overgeeft lekker he
misschien dat het met ouder worden over gaat :denken:
intussen tijd blijf ik er gewoon bij zitten als het te erg wordt even de kom weg nemen en zeggen dat ze rustig moet eten niet dat ze daar iets van begrijpt
daar gaat ze waarschijnlijk alleen maar meer van schrokken..
bang dat je de bak weghaalt :wink:
Dan zou ik voor een grote steen kiezen...
Diablo
Actief
Berichten: 146
Lid geworden op: 22 feb 2005 12:06
Locatie: Rotterdam

Ongelezen bericht door Diablo »

Wat ook nog wel eens wil helpen is een klein laagje water bij de brokken te doen...
Ik kreeg het schrokken van me reu er ook niet uit (die had het ook zo erg dat hij het vaak voor een 2e keer door moest slikken :roll: ).
Toen kreeg ik ook deze tip van iemand en nu staat hij rustig zijn brokken op te eten...
<a href="http://www.rottweilervrienden.nl">Klik hier voor het RottweilerVrienden-Forum!</a>
Afbeelding
Lindsey
Zeer actief
Berichten: 521
Lid geworden op: 15 feb 2006 21:43

Ongelezen bericht door Lindsey »

Je hond bunkert als een bouwvakker. Probeer eens hem brokje voor brokje te voeren. Dan lijkt het voor hem of er geen eind aan komt. Waarschijnlijk heeft hij voorheen met al zijn broertjes en zusjes uit één bak gegeten. Dan is het tempo maken, anders krijg je niks.
Gebruikersavatar
Seven6
Zeer actief
Berichten: 543
Lid geworden op: 20 feb 2006 13:52
Mijn ras(sen): Kelpie x border collie
Aantal honden: 1
Locatie: Drenthe

Ongelezen bericht door Seven6 »

Daan schreef:is helemaal niet ongezond , schrokken. De spijsvertering van een hond begint pas in de maag vogens mij. Kun je ook niet afleren. Hoef je niet af te leren. :wink:
maar de brokken kunnen wel heel erg gaan op zwellen in de maag en dan moeten ze overgeven of erger ze kunnen er een maagruptuur van krijgen{scheur in maag want} als ze brokken eten die als ze niet gekauwd worden zeer veel gaan uit zetten zoals bijv. cavom
Gebruikersavatar
Silvia
Zeer actief
Berichten: 1090
Lid geworden op: 27 okt 2005 19:54
Locatie: Beek en Donk
Contacteer:

Re: pup rustig leren laten eten

Ongelezen bericht door Silvia »

sweet me schreef:hallo iedereen
ik heb een shitzu maltezer kruising pup van 4 maanden oud en als ik haar eten geef doet ze juist alsof ze uitgehongert is en ze schrokt ook alles nr binnen zonder te kauwen. ik zou haar graag willen aanleren om rustig en kauwend te eten kan iemand me helpen met wat advies
bij mij is het net andersom!
Groetjes Silvia en Diesel
sweet me
Vaste gebruiker
Berichten: 36
Lid geworden op: 19 feb 2006 20:13
Locatie: limburg belgie

Ongelezen bericht door sweet me »

ik heb er al eens wat water bij gedaan maar dat helpt ook geen zier.

Nu blijven we er bij staan en als het te erg wordt pak ik even het bordje weg en zeg dan dat ze rustig moet eten.
Ik verhef mijn stem dan een beetje dat ze weet dat ik het meen en dan gaat het wel wat "rustiger".

Maar als ik haar dan een paar uurtjes erna een snoepje geef dan eet ze bijna mijn vinger op.
Ik weet dat ze met haar andere zusjes en broertjes in de keuken in een bench is op gegroeid en ik ben er zeker van dat dit de oorzaak is hoor.

Smorgens vroeg is het schrokken het ergste en ik vind dat zo erg
Gebruikersavatar
Silvia
Zeer actief
Berichten: 1090
Lid geworden op: 27 okt 2005 19:54
Locatie: Beek en Donk
Contacteer:

Ongelezen bericht door Silvia »

sweet me schreef:ik heb er al eens wat water bij gedaan maar dat helpt ook geen zier.

Nu blijven we er bij staan en als het te erg wordt pak ik even het bordje weg en zeg dan dat ze rustig moet eten.
Ik verhef mijn stem dan een beetje dat ze weet dat ik het meen en dan gaat het wel wat "rustiger".

Maar als ik haar dan een paar uurtjes erna een snoepje geef dan eet ze bijna mijn vinger op.
Ik weet dat ze met haar andere zusjes en broertjes in de keuken in een bench is op gegroeid en ik ben er zeker van dat dit de oorzaak is hoor.

Smorgens vroeg is het schrokken het ergste en ik vind dat zo erg
misschien denkt ze wel dat jij het af en toe even afpakt en dat ze daarom nog sneller gaat eten? misschien helpt het als je de maaltijd in een paar delen verdeeld en dan achterelkaar geeft. Tja tis maar een ideetje.
Groetjes Silvia en Diesel
Gebruikersavatar
starfleet
Erelid
Berichten: 8441
Lid geworden op: 16 jan 2005 23:56

Ongelezen bericht door starfleet »

sweet me schreef:

Smorgens vroeg is het schrokken het ergste en ik vind dat zo erg
Waarom stel je eigenlijk een vraag als je toch niets met de antwoorden doet? Het is niet erg dat je hond schrokt en als je het erg vind kun je heel eenvoudig het eten anders geven, bijvoorbeeld brokjes in een plastic flesje of bustercube, brokjes in hoopjes verstoppen in de kamer, over de grond strooien etc. dan kan ze niet schrokken.

Nu zit je de hond te plagen met eten wegpakken en weer terugzetten.



Anne
Laatst gewijzigd door starfleet op 13 mar 2006 08:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Silvia
Zeer actief
Berichten: 1090
Lid geworden op: 27 okt 2005 19:54
Locatie: Beek en Donk
Contacteer:

Ongelezen bericht door Silvia »

starfleet schreef:
sweet me schreef:

Smorgens vroeg is het schrokken het ergste en ik vind dat zo erg
Waarom stel je eigenlijk een vraag als je toch niets met de antwoorden doet?

Anne
hoezo denk je dat ze er niet mee doet?
Groetjes Silvia en Diesel
Gebruikersavatar
Mama Sanneke
Zeer actief
Berichten: 5464
Lid geworden op: 18 aug 2003 11:37
Locatie: Belgie

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

In twee keer geven met wat tijd tussen.
:wink:
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Gebruikersavatar
starfleet
Erelid
Berichten: 8441
Lid geworden op: 16 jan 2005 23:56

Ongelezen bericht door starfleet »

twinmamasilvia schreef:
hoezo denk je dat ze er niet mee doet?
Omdat in alle antwoorden staat dat het vrij normaal is en niets om je druk over te maken en vervolgens gaat ze bak weggrissen, streng toespreken en blijft ze het vreselijk vinden dat de pup schrokt. Dan vraag ik me af of iemand überhaupt de antwoorden wel leest.

Anne
Diablo
Actief
Berichten: 146
Lid geworden op: 22 feb 2005 12:06
Locatie: Rotterdam

Ongelezen bericht door Diablo »

sweet me schreef:ik heb er al eens wat water bij gedaan maar dat helpt ook geen zier.

Nu blijven we er bij staan en als het te erg wordt pak ik even het bordje weg en zeg dan dat ze rustig moet eten.
Ik verhef mijn stem dan een beetje dat ze weet dat ik het meen en dan gaat het wel wat "rustiger".

Maar als ik haar dan een paar uurtjes erna een snoepje geef dan eet ze bijna mijn vinger op.
Ik weet dat ze met haar andere zusjes en broertjes in de keuken in een bench is op gegroeid en ik ben er zeker van dat dit de oorzaak is hoor.

Smorgens vroeg is het schrokken het ergste en ik vind dat zo erg
op deze manier maak je het alleen maar erger en zal je hond je minder vertrouwen, want je neemt iedere keer haar eten weg!
neem wat aan van de tips die mensen hier geven, doe het bijv in zo`n speelbal
maar haal alsjeblieft niet steeds de bak weg bij dr!
<a href="http://www.rottweilervrienden.nl">Klik hier voor het RottweilerVrienden-Forum!</a>
Afbeelding
BeëlzeBubble
Zeer actief
Berichten: 597
Lid geworden op: 23 jan 2005 10:13

Ongelezen bericht door BeëlzeBubble »

Ik denk dat ze gewoon heel graag een hond met baknijd wil :ok: In dat geval is ze hartstikke goed bezig :cheer:
Groetjes van Bianca en een slobber van Casper en Smekkie.

Afbeelding
sandrabelgie

Ongelezen bericht door sandrabelgie »

:ok: Goed datje er op let dat je hond niet te snel eet!

Wat je kunt doen is het door een bepaalde ruimte heen gooien ipv in een bak, (voor een tijdje) ik deed dat bijvoorbeeld door mijn veranda heen Huppa.. gaan met die banaan.. en dan moet hij/ zij de brokken een voor een oprapen.. voor grotere honden niet echt de oplossing omdat ze heel erg moeten bukken.. maar.. het lost meer op als een voor een voeren want dat is voor jou ook tijdroverig!!

Sandra
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”