Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Obedience bij Brigitte van Gestel, Canine Company

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
*Skye*
Zeer actief
Berichten: 3290
Lid geworden op: 03 feb 2014 23:52
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2
Locatie: Hoeven

Obedience bij Brigitte van Gestel, Canine Company

Ongelezen bericht door *Skye* »

Afgelopen week ben ik met een vriendin mee gaan kijken bij een les van Brigitte van Gestel. Van te voren had ik even een rondje google gedaan en het sprak me wel heel erg aan wat ik zag. Ik ging kijken bij een les tricks&fun (? of zoiets ;) ), en toevallig gingen ze wat obedience oefeningen doen. Wat ik wel heel leuk vond aangezien ik daar mijn oog op had laten vallen :engel:

En wat een rust tijdens die lessen. Geweldig. Structuur, duidelijkheid en 100% aandacht bij de cursist die aan de beurt is.

Ze had nog een plekje vrij op de maandagmiddag dus nu gaan Nova en ik in ieder geval 1 periode daar trainen :cheer:

Ik heb er zo veel zin in! Het is om de week dus dat is wel fijn. De lessen zijn vrij prijzig en het 40min rijden, maar wat ik afgelopen maandag zag gaat het het dubbel en dwars waard zijn.

Nu alleen nog even beslissen hoe we het verder gaan doen met de oude hondenschool aangezien als mijn man en ik allebei stoppen de groep waar we in zitten nog maar uit 1 persoon bestaat en dat betekend dus dat de les niet meer zal bestaan, terwijl die ook wel een beetje speciaal voor ons is gecreëerd...

Maar ik heb er echt zin in, 16 januari is de eerste training! Ben zo benieuwd hoe ver we daar kunnen komen!
Gebruikersavatar
*Skye*
Zeer actief
Berichten: 3290
Lid geworden op: 03 feb 2014 23:52
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2
Locatie: Hoeven

Re: Obedience bij Brigitte van Gestel, Canine Company

Ongelezen bericht door *Skye* »

Vandaag de eerste les achter de rug en we hebben er van genoten. Echt een hele fijne gestructureerde manier van les geven. Ik kan me voorstellen dat niet iedereen het fijn vindt, want je bent zelf heel weinig bezig. Maar op het moment dat je bezig bent is wel de aandacht volledig voor jou.

We beginnen gewoon helemaal bij de basis en heb 4 'huiswerk' dingetjes mee gekregen.

- Eerste waar we mee begonnen was de handtarget. Ze kende de touch al, vanuit daar konden we dus al beginnen. En nu hebben we het begin geleerd van langere tijd met de neus tegen je vingers aan je hand volgen. De andere honden in de les waren hier al een stuk verder in en dat zag er echt heel gaaf uit. Net echt ;)

- Daarna heb ik iets geleerd wat ze voedselcircuit noemde. Een leuke manier om de aandacht van de hond bij je te krijgen en om de hond een stukje van je af te krijgen op een speelse manier.

- Vanuit die oefening zijn we begonnen met denk ik de kom voor waarbij de hond heel strak tegen je benen aan gaat zitten omhoog kijkend. We beginnen door zelf op het puntje van je stoel te gaan zitten en dat de hond tussen je voeten moet gaan zitten. Nu ik dit zo schrijf weet ik eigenlijk niet waarvoor het precies is ;) Dat ga ik over twee weken maar even navragen.

- En we zijn begonnen met impulse controle met voer. Iets wat we bij Nova eigenlijk nog helemaal niet hebben gedaan.

Een leuke start in ieder geval en we gaan er mee aan de slag, ik ga het ook met Skye trainen.

Nova heeft het super goed gedaan, ze heeft in het begin altijd moeite met vreemde honden en hier trainen we ook nog eens binnen. Ze liet goed van zich horen toen de anderen binnen kwamen, maar ik kon haar snel afleiden/ gerust stellen en ze heeft het de rest van het uur perfect gedaan. Tijdens de oefeningen was ze zelfs de hele tijd los en ze had het ook allemaal heel snel door.
Gebruikersavatar
Hilde
Zeer actief
Berichten: 24279
Lid geworden op: 27 nov 2009 17:00
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3
Locatie: Op de Veluwe

Re: Obedience bij Brigitte van Gestel, Canine Company

Ongelezen bericht door Hilde »

Oh wat leuk om te lezen! Brigitte is echt erg leuk. Daar ga je veel leren :D
Afbeelding
Gebruikersavatar
Machie
Zeer actief
Berichten: 33099
Lid geworden op: 05 okt 2009 11:20
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5
Locatie: Bij de berg!

Re: Obedience bij Brigitte van Gestel, Canine Company

Ongelezen bericht door Machie »

Brigitte is een super leuk mens!
Heel veel plezier daar :ok:
Gebruikersavatar
*Skye*
Zeer actief
Berichten: 3290
Lid geworden op: 03 feb 2014 23:52
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2
Locatie: Hoeven

Re: Obedience bij Brigitte van Gestel, Canine Company

Ongelezen bericht door *Skye* »

Lees jullie reacties nu pas. Tot nu is het echt heel leuk. Ze geeft echt heel fijn les. Ze legt het zo duidelijk uit. Ben erg benieuwd hoe ver we gaan komen.

Vandaag de oefeningen van de vorige keer even iets aangescherpt. Zoals dat ik er op moet letten dat ik niet meteen met mijn beloning naar Nova toe ga op het moment dat ik mijn clickerwoord zeg.

Ook het allereerste begin gemaakt met apporteren. Heel leuk.

Ik ben blij dat de lessen om de week zijn, iedere week naar Hilvarenbeek zou ik denk ik te veel vinden. Maar aan de andere kant zou ik het wel weer heel leuk vinden iedere week les te krijgen daar.

Ben nu alles aan het bijhouden in een schrift dus van de week weer aan de slag.
Gebruikersavatar
ranetje
Zeer actief
Berichten: 54872
Lid geworden op: 10 apr 2006 11:41
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1
Locatie: Gelderland

Re: Obedience bij Brigitte van Gestel, Canine Company

Ongelezen bericht door ranetje »

Ik lees lekker mee :D

Klinkt goed wat je vertelt :ok:
Wat was het allereerste begin bij apporteren?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Gebruikersavatar
Pemba
Zeer actief
Berichten: 14575
Lid geworden op: 29 jul 2010 16:22
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Aantal honden: 2

Re: Obedience bij Brigitte van Gestel, Canine Company

Ongelezen bericht door Pemba »

Fijn dat je iets gevonden hebben wat goed bij je past.
Afbeelding
Gebruikersavatar
*Skye*
Zeer actief
Berichten: 3290
Lid geworden op: 03 feb 2014 23:52
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2
Locatie: Hoeven

Re: Obedience bij Brigitte van Gestel, Canine Company

Ongelezen bericht door *Skye* »

Ja ben heel blij dat ik hier terecht gekomen ben. Op mijn vorige plek had ik het ook heel erg naar mijn zin, maar merkte dat ik graag op een iets hoger niveau train. Niet neerbuigend bedoelt want ik weet zeker dat heel veel mensen heel veel kunnen leren op die plek, maar voor mij werd het op een gegeven moment iets te veel herhaling.
Dit is weer een hele andere tak van sport en weer een hele nieuwe manier van dingen aanleren.

Wel grappig dat je op verschillende facebookgroepen vrij vaak haar naam voorbij ziet komen of filmpjes als tip gegeven worden waar zij iets op laat zien.

Het begin van het apporteren was niet heel spectaculair verder hoor. Maar ik vind het gewoon heel leuk om de opbouw van de lessen mee te maken. Weer helemaal nieuw voor mij.
Ik ga nu door mijn hurken/ op mijn knieën zitten en Nova gaat voor me staan. In mijn ene hand doe ik brokken en mijn andere hand het apporteerblok. Zij moet dan zelf de keuze maken om het blok aan te raken. Als ze naar de hand met de brokken gaat doe ik mijn hand dicht. En dan is het eigenlijk gewoon wachten. Als ze het blok aanraakt dan clickerwoord en een brokje op de grond aan de kant van het blok vanuit de brokjes hand.
Eerst deed ze er allemaal niet zo haar best voor. De tweede keer had ik hele lekkere beloning in mijn hand en toen ze eenmaal door had hoe ze die kon krijgen kwam haar neus niet meer bij het blok vandaan.
Met het trainen doen we in principe een keer of 5/6 met een clickerwoord en als ze het dan een keer heel goed doet dan grote beloning met spelen.
Ik merk ook dat ze het spelen steeds leuker gaat vinden. Ze is echt heel fanatiek. Skye vindt er echt niets aan. Ik had in de planning thuis de oefeningen met Skye te doen maar dat gaat hem niet worden. Ik ga het met Skye nog maar eens proberen ergens op een veldje. En anders blijven we met Skye gewoon hoopers/ hindernisjes/ balans dingen doen. Zo vermaken we ons wel ;)
Gebruikersavatar
*Skye*
Zeer actief
Berichten: 3290
Lid geworden op: 03 feb 2014 23:52
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2
Locatie: Hoeven

Re: Obedience bij Brigitte van Gestel, Canine Company

Ongelezen bericht door *Skye* »

Afgelopen maandag weer een les gehad. Het is voor mij 35 min rijden. De 1e keer was ik een uur van te voren vertrokken en was ik 25min te vroeg. De 2e keer was ik 50 min van te voren vertrokken en 15 min te vroeg. Dat vond ik wel een mooie tijd. Nu stapte ik in de auto en had ik een lege tank en 2x in de file gestaan. Ik was dus 10 min te laat... en heb door mijn gehaast niet meer lekker getraind. Eerst leg ik altijd alles weg (targetmatje/ water/ beloningen). Nu kwam ik binnen en was ik meteen aan de beurt. En dat was niet fijn. Maar ja... voortaan toch maar een uur van te voren vertrekken.

Ik merk dat ik tegen wat dingen aan loop met Nova en dan is het soms niet zo handig maar eens in de 2 weken te trainen. Zo ben ik verschillende dingen met de handen aan het doen en je merkt dat ze soms wat dichtslaat, verkeerde dingen laat zien waardoor ik rustig afwacht, maar zij uiteindelijk dichtslaat en niets meer laat zien. Hier hebben we wat aan gewerkt en heb ik tips gekregen.

Ook is het niet handig dat ik helemaal geen obedience oefeningen kan. Dus ik krijg opdrachten mee en die ga ik oefenen. Maar ik kan niet de volgende stap doen. Daardoor blijf ik iets te lang hangen waardoor het later moeilijk is om verder te gaan.

Dit klinkt allemaal wat negatief, maar ik heb wel echt plezier in het trainen. Ik ben meer van de grove grote dingen en dit is heel gedetailleerd. Weer heel iets anders.

Zijn er mensen die tips hebben op YouTube waar mensen oefeningen uitleggen en laten zien het je het aan kunt leren? Ik merk dat het me helpt als ik kan zien hoe het gedaan wordt ik er wel verder in kom.
En is er ook een goede site met alle benamingen voor de oefeningen?

Helaas over 2 weken geen training omdat we op vakantie zijn, dus deze keer zit er 4 weken tussen.
Laatst gewijzigd door *Skye* op 17 feb 2017 13:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Brianne
Vaste gebruiker
Berichten: 46
Lid geworden op: 04 sep 2013 18:52
Mijn ras(sen): Australian Shepherd
Aantal honden: 2
Locatie: Brabant

Re: Obedience bij Brigitte van Gestel, Canine Company

Ongelezen bericht door Brianne »

Hoi Skye,

Wat leuk dat de engelse obedience bevalt. Ik train zelf ook recreatief obedience en pak wat wedstrijdjes mee af en toe, doe ook andere dingen maar engels obedience blijft wel een eerste liefde haha. Mijn jongste gaat ook echt erg goed dus misschien dat ik daar de Novice nog eens mee door kom :lol1: . Heb wel eens gekeken naar de lessen van Brigitte ook, maar dan op privéles niveau om specifiek dingen op te pakken, goed om te horen dat het jou zo goed bevalt, toch ook maar eens naar kijken weer :D Ik train nu in Standdaarbuiten zelf, wat ook superleuk is.

Heb je al eens op de website gekeken van de DOS? Dutch obedience society? De reglementen staan daar iig op en daar staan de oefeningen in beschreven. Filmpjes zou ik zo snel niet weten, You Tube heeft wel filmpjes van de hoogste niveau's Crufts enzo weet ik, maar echt meer startend heb ik nooit gezocht. Zou wel handig zijn ja. Ik ga eens googelen ook. Je kan de vraag ook eens op facebook in de obedience groep stellen?

Volgens mij woon je trouwens ook behoorlijk bij mij in de buurt, als je het leuk vind zouden we ook weleens samen kunnen trainen?
Afbeelding
Gebruikersavatar
*Skye*
Zeer actief
Berichten: 3290
Lid geworden op: 03 feb 2014 23:52
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2
Locatie: Hoeven

Re: Obedience bij Brigitte van Gestel, Canine Company

Ongelezen bericht door *Skye* »

Wat leuk om te lezen hoe je hier mee bezig bent. Ik weet niet of je wel eens een les hebt meegedaan bij Brigitte? Je traint echt heel specifiek op je eigen niveau en kan ook aankaarten waar je aan wilt werken. Maar kan me voorstellen dat niet iedereen het fijn vind om een uur in een les te zitten en maar 2x aan de beurt te komen. Voor mij is het heel leerzaam om de rest bezit te zien.
Waar train je in Standdaarbuiten? Dat is in ieder geval best in de buurt voor mij dus zou idd kunnen dat we bij elkaar in de buurt wonen. In mijn profiel staan waar ik woon ;) Ik zou het leuk vinden om een keer samen te komen, alleen zal je aan mij niet zo veel hebben omdat ik het gewoon helemaal niet kan ;) maar aangezien Nova onbekende honden vrij spannend vind zou alleen al een keer samen komen heel goed voor haar zijn.

Ik zal eens op de site kijken. Staat daar dan ook omschreven hoe je het moet aanleren? Want dat is echt waar ik naar op zoek ben. Zo was ik bijvoorbeeld de vorige keer begonnen met het begin van apporteren. Ik had als opdracht gekregen haar de dummie aan te laten tikken met haar neus en dat te belonen. Dus dat had ik een aantal keer geoefend en dat ging goed. Tijdens de les gaf Brigitte aan dat het belangrijk is dat als ze het zo snel door heeft snel de criteria te verhogen. Dus alleen maar belonen als ze de dummie in het midden aanraakt. Daarna belonen als ze hem langer of 2x aanraakt. Daarna alleen belonen als ze hem in haar bek probeert te nemen. Enz. Iemand die al langer obedience traint weet wat de stappen zijn om iets aan te leren en ik dus niet. Nu heb ik 2 weken alleen de eerste stap getraind en je merkt dan dat ze het echt heel moeilijk vind verder te gaan nu.
Gebruikersavatar
Brianne
Vaste gebruiker
Berichten: 46
Lid geworden op: 04 sep 2013 18:52
Mijn ras(sen): Australian Shepherd
Aantal honden: 2
Locatie: Brabant

Re: Obedience bij Brigitte van Gestel, Canine Company

Ongelezen bericht door Brianne »

Bij Brigitte nog nooit maar wel eerder lessen gevolgd van anderen, en dat is een redelijk standaard manier van werken als je trainingsdagen loopt. En inderdaad van kijken leer je idd ook heel veel. Vind het altijd fijn om af en toe eens met iemand anders dan de vaste trainer naar jezelf te kijken, leer je altijd weer van.

Ik train bij SHC Brabant, al een aantal jaren bij Claudia vanaf dat ik in Brabant ben komen wonen, was altijd in Made maar ze zijn vorig jaar verhuisd naar Standdaarbuiten. Fijne locatie.

Ik woon zelf in omgeving Zundert dus dat is prima te doen ja, 20 minuten richting Hoeven denk ik, rij vaak genoeg die kant op. Gezellig spreken we toch gewoon een keer af? Maakt toch niet uit dat je nog niet alles weet? We zijn allemaal ergens gestart :D . Ik loop ook nog vaak genoeg tegen dingen aan hoor, mijn jongste Kirra heeft zo'n ander karakter dan Brianne weer, sta geregeld ook even :denken: :80: Soms is dan iemand die blanco meekijkt juist heel waardevol. en sowieso gezellig om samen te trainen! Ik kan meestal alleen in het weekend of de avond, weet niet of dat voor jou lukt?

Brianne is dan wel heel fijn voor Nova denk ik, daar kan ze zich wel aan optrekken. Kirra is ook nog jong en bij tijden wat onzeker dus voor haar is het ook alleen maar goed.

Nee de aanleerstappen staan niet op de site, alleen de oefeningen volgens mij. Misschien moet ik het eens voorstellen bij Claudia om wat filmpjes te maken, voor mee mensen misschien wel leuk. Zal dat ook komen dat ik zo 5 manieren kan verzinnen om het apport aan te leren haha. Maar ik begrijp wat je bedoelt als je in een les ergens mee start dan kan je op een gegeven moment thuis vastlopen om verder te komen, heb ik ook wel eens. Wat jij bedoeld is denk ik dat Nova nu zo gewend is dat de oefening is “tik blok aan” dat ze lastig verder te krijgen is in de volgende stappen?
Afbeelding
ZorroMax
Zeer actief
Berichten: 977
Lid geworden op: 27 jul 2012 11:56
Mijn ras(sen): Engelse Bulldog
Aantal honden: 1

Re: Obedience bij Brigitte van Gestel, Canine Company

Ongelezen bericht door ZorroMax »

Morgen, zaterdag is er een wedstrijd in het Dogcenter in Kerkwijk. Misschien leuk om eens te gaan kijken?
Op de site www.obedience.nl staat meer informatie.
Gebruikersavatar
*Skye*
Zeer actief
Berichten: 3290
Lid geworden op: 03 feb 2014 23:52
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2
Locatie: Hoeven

Re: Obedience bij Brigitte van Gestel, Canine Company

Ongelezen bericht door *Skye* »

@Brianne: het laatste wat je zegt klopt inderdaad. Alleen ik loop niet eens echt vast met oefenen, in bijvoorbeeld dit geval is het niet eens in me op gekomen dat ik zo snel vervolgstappen zou kunnen maken. Grappig idd dat je zegt wel 5 manieren te weten het aan te leren. Ik zou er nog geen 1 weten.
Ze is in die twee weken zo gewend geraakt aan het blok aan tikken met neus, beloning. Dat ze helemaal vast liep toen ik verder wilde. Ze ging eerst in de voedselweiger stand, daarna ging ze mij aan zitten staren (en ik maar naar her blok blijven kijken), toen ging ze liggen want oja, dat hadden we ook geoefend. Toen rende ze terug naar het targetmatje.
Hoe zou jij het apport aanleren?
Het zou idd geweldig zijn als je gewoon filmjes hebt waarbij het stapsgewijs uitgelegd zou worden.

Nu klinkt het net alsof we helemaal nooit iets hebben getraind, maar we hebben meer gewerkt aan rust/ targetmatje/ haar spanning richting andere honden en wat training betreft hele andere dingen. Meer dingen als om de pion, gecontroleerd over krukjes.

Het lijkt me wel leuk samen te trainen, ik ken eigenlijk niemand in mijn omgeving die ook echt zo trainen met hun hond. Ik ben vrij flexibel, geen kinderen of werk dus kan eigenlijk altijd wel. Doe jij het wel eens vaker met mensen trainen? Ga je dan gewoon ergens heen en daar trainen? Ik heb wel zo onveer een halve hondenschool aan spullen met pionnen/ hindernisjes/ krukjes/ hoopers enz. Maar goed, dat is natuurlijk geen obedience ;)

Ik ga eens op de site kijken waar je traint.

@Zorromax, oh, als ik morgen mijn verjaardag niet had gevierd had dat wel leuk geweest ja.
ZorroMax
Zeer actief
Berichten: 977
Lid geworden op: 27 jul 2012 11:56
Mijn ras(sen): Engelse Bulldog
Aantal honden: 1

Re: Obedience bij Brigitte van Gestel, Canine Company

Ongelezen bericht door ZorroMax »

De DOS organiseert iedere twee of drie weken een wedstrijd. Via de site kan je zien waar en wanneer. Enne, straks op Crufts zijn er twee dagen wedstrijden van de top van de top. Twee nederlandse deelnemers! Ook dat kan je vinden op de site.
Gebruikersavatar
Brianne
Vaste gebruiker
Berichten: 46
Lid geworden op: 04 sep 2013 18:52
Mijn ras(sen): Australian Shepherd
Aantal honden: 2
Locatie: Brabant

Re: Obedience bij Brigitte van Gestel, Canine Company

Ongelezen bericht door Brianne »

Hi Ineke :zwaai Alles goed? Keer een wedstrijd meekijken is ook zeker leuk om te doen Skye als het een keer uitkomt, oh en gefeliceertt natuurlijk Skye. :flower:

@Skye, apport aanleren zoals jij nu gestart bent bij Brigitte is een fijne manier inderdaad. Maar zoals met Brianne heb ik het vastpakken nooit hoeven aanleren, dat zat er van nature al in en hoefde ik alleen maar aan te moedigen, dan ga je via een iets andere pad de volledig oefening oppakken. Cody, vorige hond waar ik mee trainde apporteerde totaal niet van nature dus die is het volledig aangeleerd via de clicker zoals jij nu ook bezig bent, starten bij een touch en opbouwen tot vastpakken. Kirra heb ik wel ongeveer zo het vastpakken van iets aangepakt maar dat riep best veel spanning op bij haar, dus daar ben ik ook heel veel spelapport mee gaan doen belonen voor oppakken dat uitbouwen tot terug komen brengen i.c.m. met een handtouch. Dat ook veel met de bal en andere voorwerpen en dan weer terug naar het blok. En nu dat goed gaat gaat het rustig vasthouden van het apport ook steeds beter. De volledige apporteeroefening knip ik ook altijd in stukjes, steady wachten, ophalen, terugbrengen, vasthouden en dan de present. Elke stukje kan je trainen met losse oefeningen, daarna plak je ze aan elkaar, of als alles goed gaat op één onderdeel na pak je die er los weer uit. Bij obedience gaat het echt over de details.

Nova klinkt best wel een beetje als Kirra zoals ze reageert haha. Alles proberen wat je kan bedenken als je even vastloopt, bij haar is dat meestal een teken dat ik dan op dat moment niet duidelijk genoeg ben of mijn stappen te groot zijn. Wat je al met haar doet is toch super, goede basis is het belangrijkste hoor de rest komt vanzelf, ze is ook nog hartstikke jong toch? Zal haar niet uitmaken of je met een apport bezig bent of met om een pion sturen, als ze er maar lol in heeft :cheer:

Dan moeten we gewoon een keer afspreken :D Probeer zo af en toe wel eens met mensen af te spreken als het uitkomt, niet geregeld of zo maar gewoon voor de fun, heb zelf inderdaad ook een hoop zooi staan hier, heel herkenbaar :lol1: . En ik heb voldoende ruimte aan huis om te trainen dus ik kan het ook kwijt wat niet helpt haha. Maar ergens een openbaar veld waar de auto naast kan voor de honden werkt ook prima. We moeten nu alleen 's-avond nog licht hebben. Ik zal je anders wel even een PB sturen met mijn gegevens. Kunnen we even kijken.
Afbeelding
Gebruikersavatar
*Skye*
Zeer actief
Berichten: 3290
Lid geworden op: 03 feb 2014 23:52
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2
Locatie: Hoeven

Re: Obedience bij Brigitte van Gestel, Canine Company

Ongelezen bericht door *Skye* »

Leuk om te lezen over de verschillende manieren het apport aan te leren. Nova is obsoluut geen apporteerder van nature. Ze pakt wel eens iets op en rent wel achter dingen aan, maar denk maar niet dat ze iets komt brengen ;) meestal gooit ze het ergens neer en gaat mij dan aan staan staren. Ze heeft vooral mij goed getraind.

De dagen worden gelukkig al weer sneller langer dus komt vast goed. Leuk.
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”