Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vanavond eerste les Beginner-Obedience!

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
Dorine.
Actief
Berichten: 200
Lid geworden op: 05 sep 2016 15:07
Aantal honden: 1
Contacteer:

Vanavond eerste les Beginner-Obedience!

Ongelezen bericht door Dorine. »

Samen met Ryuk en mijn vriend gaan we vanavond onze eerste beginnersles obedience volgen! Heb er heel erg veel zin in. De trainer kennen we, want daar hebben we ook al puppycursus gedaan en doen we ook reddingshondentraining. Dus ik ben ervan overtuigd dat het leuke lessen gaan worden, en er gaat van de trainers kant (en zeker ook van onze kant) absoluut geen druk op Ryuk gelegd worden. Het moet allemaal leuk zijn, geen verplichting!

Het leek me vooral leuk om even over obedience te kwebbelen met mensen, want dit subforum is stil en ik vind het zo'n interessante hondensport. Het reglement wat ik heb gelezen liet al zien dat het super strict is met regeltjes, ben benieuwd hoe dat gaat zijn.

Mijn vriend en ik gaan het ook samen doen. We zijn aan het bedenken wat bij de trainingen handiger is: om de oefening (of om de paar oefeningen) wisselen of om de les? We willen heel graag alletwee deze cursus doen. Als er ooit competitie aankomt dan zal ik wel degene zijn die die loopt, want daar is mijn vriend niet van.

Nog leuke verhalen over het leren van obedience, of de competities?

Zijn er dingen die je heel belangrijk vindt om op te letten als je obedience begint? Iets dat je zelf had willen weten toen je begon?

Ik hoop dat er meer mensen zijn die willen kwebbelen met me <3 Ik zal vanavond of morgen in elk geval een update geven over hoe de eerste les obedience ging!
Gebruikersavatar
mito
Zeer actief
Berichten: 2514
Lid geworden op: 15 jul 2009 19:21
Mijn ras(sen): Dwergschnauzer, ESS
Aantal honden: 3

Re: Vanavond eerste les Beginner-Obedience!

Ongelezen bericht door mito »

Wat leuk.Ik heb zelf geen obedience gedaan, wel GG. Ik heb wel samen getraind met mensen die obedience gedaan hebben. Het is sowieso leuk om te doen. Belangrijk is vanaf het begin netjes te werken. Als je in het begin bij voorbeeld toestaat dat hij niet helemaal recht zit, moet je dat er later weer uittrainen. Veel plezier in elk geval
Afbeelding
Gebruikersavatar
Dorine.
Actief
Berichten: 200
Lid geworden op: 05 sep 2016 15:07
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Vanavond eerste les Beginner-Obedience!

Ongelezen bericht door Dorine. »

Bedankt mito! Het gaat sowieso leuk worden, want ik vind eigenlijk alles wat 'lekker bezig zijn met de hond' is super! En trainen dan nog eens éxtra leuk. ;) Wat is GG? Gedrag en Gehoorzaamheid? (zegt google net?) Wat is dan het verschil met obedience?

En goede tip ja, netjes en secuur te werk gaan. Dat past wel bij obedience denk ik zo :P
Gebruikersavatar
Ayronna
Zeer actief
Berichten: 1265
Lid geworden op: 15 mar 2012 10:16
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 1
Locatie: IJlst

Re: Vanavond eerste les Beginner-Obedience!

Ongelezen bericht door Ayronna »

Ik vind Obedience en reddingshondenwerk een aparte combinatie :) Bij Obedience moet de hond strak naast lopen en de eigenaar in de gaten houden, bij reddingshondenwerk is de hond veel zelfstandiger.

Ik heb een tijdje met Flynn Obedience getrained, tegelijk met detectiewerk. Flynn gaf duidelijk de voorkeur aan het detectiewerk, dus wij zijn na een tijdje gestopt met Obedience.
Odi
Zeer actief
Berichten: 2476
Lid geworden op: 25 jun 2007 14:29
Mijn ras(sen): Border collie
Aantal honden: 4
Locatie: Limburg

Re: Vanavond eerste les Beginner-Obedience!

Ongelezen bericht door Odi »

Ik heb met Meagan een aantal jaren obedience getraind. Op recreatief niveau. Ik heb nooit wedstrijden met haar gelopen.
Meagan heeft een heerlijk eigen willetje. Ze kan alles best wel goed en kan het netjes doen, maar ze is zo'n clown.
Ze geeft er haar eigen draai aan. Bijv de doekjes die ze moest zoeken werden hoog de lucht in gegooid, het apport vloog om mijn oren etc.
Sinds een aantal jaren doe ik nu rally-obedience met haar en dat gaat echt. Iets meer uitdaging voor haar en meer actie.
Judy, een nestzus van Meagan, is bij ons komen wonen toen ze 3 jaar was.
Zij haalde toen ze 13 maanden was al eerste prijzen op de officiële obedience wedstrijden. Ze kan alles echt 100% perfect. Alleen maakt ze er heel veel geluid bij.
Ze komt nu ze bij ons wwont elke dag bij onze schapen, dat is echt wat ze het liefste doet.
En sinds vorige maand ben ik met haar aan het mantrailen, omdat de ram nu bij de schapen loopt en het drijven even iets minder is.
Afbeelding
Odi, Meagan, Judy, Macey, Jade (Jace *)
Gebruikersavatar
Dorine.
Actief
Berichten: 200
Lid geworden op: 05 sep 2016 15:07
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Vanavond eerste les Beginner-Obedience!

Ongelezen bericht door Dorine. »

Ayronna schreef:Ik vind Obedience en reddingshondenwerk een aparte combinatie :) Bij Obedience moet de hond strak naast lopen en de eigenaar in de gaten houden, bij reddingshondenwerk is de hond veel zelfstandiger.

Ik heb een tijdje met Flynn Obedience getrained, tegelijk met detectiewerk. Flynn gaf duidelijk de voorkeur aan het detectiewerk, dus wij zijn na een tijdje gestopt met Obedience.
Haha, de instructeur doet het zelf ook. Maar die doet ook nog detectie, mantrailing en hoopers. Bezig bijtje. :P Ik moet nog maar afwachten of Ryuk het leuk gaat vinden. Reddingshondenwerk is tot nu toe echt wel iets wat hij geweldig vindt, en de eerste les die we net gehad hebben van obedience vond hij ook super. Dat is natuurlijk nog niet echt strak, maar het voorwerk voor oefeningetjes. Je merkt al wel (als baas) dat het meteen strak is, dat wel.

Vind het top dat je ook gestopt bent als je merkt dat je hond iets anders leuker vindt. Dat ben ik ook wel van plan. Behalve als het lukt om het beide te blijven doen. Er staan nog wel meer hondensporten op mijn 'even snuffelen' lijstje.
Odi schreef:Ik heb met Meagan een aantal jaren obedience getraind. Op recreatief niveau. Ik heb nooit wedstrijden met haar gelopen.
Meagan heeft een heerlijk eigen willetje. Ze kan alles best wel goed en kan het netjes doen, maar ze is zo'n clown.
Ze geeft er haar eigen draai aan. Bijv de doekjes die ze moest zoeken werden hoog de lucht in gegooid, het apport vloog om mijn oren etc.
Sinds een aantal jaren doe ik nu rally-obedience met haar en dat gaat echt. Iets meer uitdaging voor haar en meer actie.
Judy, een nestzus van Meagan, is bij ons komen wonen toen ze 3 jaar was.
Zij haalde toen ze 13 maanden was al eerste prijzen op de officiële obedience wedstrijden. Ze kan alles echt 100% perfect. Alleen maakt ze er heel veel geluid bij.
Ze komt nu ze bij ons wwont elke dag bij onze schapen, dat is echt wat ze het liefste doet.
En sinds vorige maand ben ik met haar aan het mantrailen, omdat de ram nu bij de schapen loopt en het drijven even iets minder is.
Hahaha wat een lekker ding is Meagan, dat soort verhalen word ik echt gelukkig van. :P Ik zou het niet eens erg vinden als Ryuk ook zo'n clown is en Obedience daardoor afvalt of alleen recreatief gaat zijn. Humorfactor is ook belangrijk! Heb je de schapen gekocht om ze te laten herderen door haar, of is het andersom gegaan? Het lijkt me ook heel leuk om veedrijven te proberen, maar ja voor nu zit ik al vol genoeg. We moeten ook niet teveel willen! ;)





De eerste les net achter de rug, het was heel erg leuk! We gingen meteen oefenen met los aan de lijn om de groep met cursisten en honden heenlopen. Ik dacht dat het Ryuk nooit zou lukken, ookal oefenen we wel veel met netjes aan de lijn meelopen. Hij heeft driekwart cirkel gewoon SUPER gedaan! De laatste hond was té interessant dus toen was het ook meteen helemaal over. Maar dat maakt ook helemaal niet uit. Voet is moeilijk, dat strak naast me is voor mij ook even zoeken hoe ik hem het beste kan sturen zodat hij perfect in positie komt. Ook beginnetje gelegd met voorkomen. Het was een hele leuke les, en meneer ligt heerlijk voldaan te slapen. :slaap:
Odi
Zeer actief
Berichten: 2476
Lid geworden op: 25 jun 2007 14:29
Mijn ras(sen): Border collie
Aantal honden: 4
Locatie: Limburg

Re: Vanavond eerste les Beginner-Obedience!

Ongelezen bericht door Odi »

Wij zijn met onze reu gaan schapendrijven toen hij 1 jaar was, dus nu zo'n 10½ jaar geleden.
Toen Meagan bij ons kwam mocht zij ook gaan schapendrijven, toen ze ongeveer 1 jaar was.
Toen hebben we besloten om zelf schapen aan te schaffen.
Inmiddels een groep van zo'n 16 ooien. Dus de honden boffen.
Afbeelding
Odi, Meagan, Judy, Macey, Jade (Jace *)
Gebruikersavatar
Dorine.
Actief
Berichten: 200
Lid geworden op: 05 sep 2016 15:07
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Vanavond eerste les Beginner-Obedience!

Ongelezen bericht door Dorine. »

Odi schreef:Wij zijn met onze reu gaan schapendrijven toen hij 1 jaar was, dus nu zo'n 10½ jaar geleden.
Toen Meagan bij ons kwam mocht zij ook gaan schapendrijven, toen ze ongeveer 1 jaar was.
Toen hebben we besloten om zelf schapen aan te schaffen.
Inmiddels een groep van zo'n 16 ooien. Dus de honden boffen.
Als ik ooit een cursus schapendrijven ga volgen en Ryuk vindt het geweldig en kan het goed, dan weet ik nu al zeker dat ik bij mn vriend ga porren dat ik een boerderij met schapen wil. :P Lijkt me super! De honden boffen zeker! En doen jullie dan wat met die schapen? Wol verkopen of melken ofzo? (Ik ben niet zo boerenland achtig opgevoed dus ik weet het allemaal niet :P )
Gebruikersavatar
JML
Zeer actief
Berichten: 5348
Lid geworden op: 08 aug 2007 21:55
Aantal honden: 4
Locatie: Geldrop

Re: Vanavond eerste les Beginner-Obedience!

Ongelezen bericht door JML »

Wat leuk dat je zo enthousiast bent.
Ik train FCI Obedience, dat is de nieuwe naam voor G&G. Ik vind het super leuk!
Odi
Zeer actief
Berichten: 2476
Lid geworden op: 25 jun 2007 14:29
Mijn ras(sen): Border collie
Aantal honden: 4
Locatie: Limburg

Re: Vanavond eerste les Beginner-Obedience!

Ongelezen bericht door Odi »

Project Click schreef:
Odi schreef:Wij zijn met onze reu gaan schapendrijven toen hij 1 jaar was, dus nu zo'n 10½ jaar geleden.
Toen Meagan bij ons kwam mocht zij ook gaan schapendrijven, toen ze ongeveer 1 jaar was.
Toen hebben we besloten om zelf schapen aan te schaffen.
Inmiddels een groep van zo'n 16 ooien. Dus de honden boffen.
Als ik ooit een cursus schapendrijven ga volgen en Ryuk vindt het geweldig en kan het goed, dan weet ik nu al zeker dat ik bij mn vriend ga porren dat ik een boerderij met schapen wil. :P Lijkt me super! De honden boffen zeker! En doen jullie dan wat met die schapen? Wol verkopen of melken ofzo? (Ik ben niet zo boerenland achtig opgevoed dus ik weet het allemaal niet :P )
We hebben de schapen om mee te trainen (geen wedstrijden, alleen op simpel niveau voor de honden).
Mijn man scheert onze schapen zelf en van de mooiste vachten maak ik van die mooie kleden, die je als decoratie ergens neer kunt leggen.
Of in de hondenmanden.
En ik spin ook wol.
De ramlammeren kunnen we niet houden, dus die slachten we (uitbenen doen we zelf).
Afbeelding
Odi, Meagan, Judy, Macey, Jade (Jace *)
Gebruikersavatar
Dorine.
Actief
Berichten: 200
Lid geworden op: 05 sep 2016 15:07
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Vanavond eerste les Beginner-Obedience!

Ongelezen bericht door Dorine. »

JML schreef:Wat leuk dat je zo enthousiast bent.
Ik train FCI Obedience, dat is de nieuwe naam voor G&G. Ik vind het super leuk!
Dan denk ik dat we hetzelfde doen. Dit is het reglement wat mij was toegestuurd door de trainer: http://www.fciobedience.nl/reglementen-fci-obedience/

Ben benieuwd of ik de komende lessen ook zo enthousiast ben! Voor deze week is het voornaamste doel kijken of het lukt om hem in een strakke voet positie te krijgen. Vond het erg lastig want hij gaat veel makkelijker lekker wijd zitten. Maar we gaan ervoor hoor :D

Odi schreef:We hebben de schapen om mee te trainen (geen wedstrijden, alleen op simpel niveau voor de honden).
Mijn man scheert onze schapen zelf en van de mooiste vachten maak ik van die mooie kleden, die je als decoratie ergens neer kunt leggen.
Of in de hondenmanden.
En ik spin ook wol.
De ramlammeren kunnen we niet houden, dus die slachten we (uitbenen doen we zelf).
Leuk hoor! Lijkt me echt super als je dat allemaal zelf kan. :I:
Gebruikersavatar
joyce83
Zeer actief
Berichten: 1386
Lid geworden op: 08 okt 2010 09:57
Mijn ras(sen): Boxer en Engelse Springer Spaniel
Aantal honden: 2
Locatie: Vlodrop, Limburg

Re: Vanavond eerste les Beginner-Obedience!

Ongelezen bericht door joyce83 »

Denk dat de eerste tip nog het beste is, gelijk vanaf het begin netjes werken dan hoef je er ook niks meer uit te trainen.

Zelf loop ik met de springer recreatief obedience klasse B. Kan niet zeggen dat het echt super gaat. Merk een hele andere werkdrive als wat ik samen met mijn boxer had. Die was veel secuurder en snapte het veel sneller. Maar ach we gaan niet voor wedstrijden maar voor het lekker samen bezig zijn.

Odi wat houd Rally-obedience precies in?
those we loved don't go away they walk beside us everyday
unseen, unheard, but always there still loved still missed still very dear
Odi
Zeer actief
Berichten: 2476
Lid geworden op: 25 jun 2007 14:29
Mijn ras(sen): Border collie
Aantal honden: 4
Locatie: Limburg

Re: Vanavond eerste les Beginner-Obedience!

Ongelezen bericht door Odi »

joyce83 schreef:Denk dat de eerste tip nog het beste is, gelijk vanaf het begin netjes werken dan hoef je er ook niks meer uit te trainen.

Zelf loop ik met de springer recreatief obedience klasse B. Kan niet zeggen dat het echt super gaat. Merk een hele andere werkdrive als wat ik samen met mijn boxer had. Die was veel secuurder en snapte het veel sneller. Maar ach we gaan niet voor wedstrijden maar voor het lekker samen bezig zijn.

Odi wat houd Rally-obedience precies in?
Rally-O is obedience, gecombineerd met een parcours dat is neergezet (bijv slalom, hindernis, etc.)
Kijk maar op de site van Rally-O en dan bij foto's.

http://www.rally-o.nl/
Afbeelding
Odi, Meagan, Judy, Macey, Jade (Jace *)
ZorroMax
Zeer actief
Berichten: 977
Lid geworden op: 27 jul 2012 11:56
Mijn ras(sen): Engelse Bulldog
Aantal honden: 1

Re: Vanavond eerste les Beginner-Obedience!

Ongelezen bericht door ZorroMax »

Het verschil tussen obedience en FCI-obedience (of GG) is het reglement. Obedience (ook in Nederland) werkt volgens het regelement dat door de Engelse Kennelclub is vastgesteld. FCI-obedience werkt volgens de regelementen van de Raad van beheer (of Cynophilia) en die zijn gebaseerd op de regelementen van de FCI.
Bij de engelse obedience moet je een aantal keren je klasse winnen om verder te gaan. FCI obedience werkt volgens mij nog steeds met diploma's maar die kan je ook op wedstrijden halen. Doordat je uit een klasse moet winnen is het niveau van de engelse obedience veel hoger, zelfs in de lage klassen. Het voordeel hiervan vind ik dat je ook in de lagere klassen leuk mee kan doen. Ik heb zelf met twee Engelse Bulldoggen obedience gedaan (ook wedstrijden) en het heeft ons 10 jaar gekost om uit de beginners te komen. Ik ben geen streber, dat zie je wel. We hebben erg veel plezier gehad en dat is het belangrijkste. Iedere hond kan het leren, maar niet iedere hond vindt het leuk of wil zich er voor inzetten. De Bull waar mee ik begonnen ben, vond het geweldig! De tweede deed het omdat ik het graag wilde en ook nog goed betaalde, maar het ware vuur mist hij. Zorro is meer van de detectie!
Kortom, geniet er van!
Gebruikersavatar
Dorine.
Actief
Berichten: 200
Lid geworden op: 05 sep 2016 15:07
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Vanavond eerste les Beginner-Obedience!

Ongelezen bericht door Dorine. »

Oh dan klinkt Rally-O ook leuk! Obedience maar dan 'met wat extra's'. Volgens mij heb ik daar wel eens eerder van gehoord!

En heel nuttig om nu eindelijk het verschil te weten tussen obedience en FCI-obedience, ZorroMax! En ik ga er zeker van genieten. Vanmiddag voor het eerst thuis proberen de voet erin te krijgen. Gewoon echt alleen de startpositie.
Gebruikersavatar
Ayronna
Zeer actief
Berichten: 1265
Lid geworden op: 15 mar 2012 10:16
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 1
Locatie: IJlst

Re: Vanavond eerste les Beginner-Obedience!

Ongelezen bericht door Ayronna »

Project Click schreef:
Vind het top dat je ook gestopt bent als je merkt dat je hond iets anders leuker vindt. Dat ben ik ook wel van plan. Behalve als het lukt om het beide te blijven doen. Er staan nog wel meer hondensporten op mijn 'even snuffelen' lijstje.
[
Ik heb met Flynn ook heel veel gedaan. Obedience, behendigheid, detectiewerk, mantrailen, schapendrijven, hoopers, rally-O en rally-free, dogdance, cirkeltraining, frisbee, treibball.. Ik vond het heel leuk om verschillende sporten uit te proberen, en Flynn vind het alleen maar leuk nieuwe dingen te leren. Alle "nieuwe" sporten hier in de buurt proberen wij uit. Dus raad het je ook zeker aan om te doen! (Mits je hond het leuk vindt uiteraard ;) ).
Gebruikersavatar
Dorine.
Actief
Berichten: 200
Lid geworden op: 05 sep 2016 15:07
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Vanavond eerste les Beginner-Obedience!

Ongelezen bericht door Dorine. »

Ayronna, dat advies gaat goed doorkomen hoor! Ik wil zo graag zelf inderdaad ook vanalles proberen. Gelukkig is het nog maar een kleintje, dus we hebben nog een heel leven om dat allemaal te gaan doen! Voor nu zit het schema van Ryuk wel vol, zeker omdat we ook thuis nog werken aan goede manieren en aan socialer zijn naar andere honden die niet willen spelen (dan blaft hij) dus ja! Maar van die grote verzameling dingen, wat vond je nou de leukste dingen? Ben ik wel heel erg benieuwd naar!
Tamara1985
Actief
Berichten: 218
Lid geworden op: 07 mei 2016 20:44
Aantal honden: 1

Re: Vanavond eerste les Beginner-Obedience!

Ongelezen bericht door Tamara1985 »

ik wil met kensi ook fci obediece gaan doen

wij zijn net gestart met de jonge honden cursus, omdat de trainster weet dat wij verder willen letten ze bij ons er ook erg op dat het strak gaat

de voet kreeg ik ook niet onder de knie tijdens puppycursus, vorige week eerste les jonge honden heb ik van een andere trainster uitleg gekregen en nu snap ik het. thuis geoefend en hier doet ze het nu zonder handbeweging nu hopen dat ze dat vanavond op de cursus ook wil doen hahaha

ook zijn we begonnen met de zit en af naast de begeleider ipv ervoor (zoals in de puppycursus) en dat gaat ook lekker

de af en blijf gaat goed, de zit en blijf vind ze wat lastiger maar ik stap ook nog maar 1 of 2 stappen van haar vandaan

heel veel plezier met het trainen!! wat betreft wanneer jij of je vriend de training doet, bij ons mag maar 1 van de eigenaren de training lopen ivm verschillende manieren van handelen. alleen als het echt niet anders kan mag de ander het overnemen maar in principe loopt er 1 de cursus

bij mij is dat makkelijk ik ben alleen dus ze heeft alleen met mij te maken (kwa training dan)

volgend seizoen wil ik ook starten met hoopers (was dit seizoen net te laat met inschrijven) en als ze oud genoeg is behendigheid
Afbeelding
Gebruikersavatar
Dorine.
Actief
Berichten: 200
Lid geworden op: 05 sep 2016 15:07
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Vanavond eerste les Beginner-Obedience!

Ongelezen bericht door Dorine. »

@Tamara

Na 1 les obedience vond mijn vriend het al prima als ik het helemaal zelf ging doen. Hij vindt het wel leuk om te trainen, maar niet om nieuwe dingen aan te leren. Dus als een commando erin zit, wilt hij het ook graag oefenen zodat Ryuk het bij hem ook doet. Maar het trainen zelf is gewoon niet zo zijn ding. Dus dat komt super goed uit!

Wil je misschien uitleggen hoe je nou de voet onder de knie hebt gekregen? Niet dat het slecht gaat hier, we zijn vandaag alweer een stapje verder gekomen, het gaat wat makkelijker om hem in de juiste positie te lokken, maar ik heb nog wel een muur nodig anders gaat hij veel te wijd zitten. Misschien dat jouw tips net dat verschil kunnen maken!

Maar super leuk dat jij dat ook gaat doen, kunnen we ervaringen delen door het hele proces heen ;)
Tamara1985
Actief
Berichten: 218
Lid geworden op: 07 mei 2016 20:44
Aantal honden: 1

Re: Vanavond eerste les Beginner-Obedience!

Ongelezen bericht door Tamara1985 »

bij mijn vorige hond heb ik altijd met voertjes achter mn rug, dan van snoepje naar snoepje gaan en zo netjes naast gaan zitten.

nu heb ik een andere manier, je hond zit voor je, je doet 1 stap naar links, je linkerhand gaat achter je rug om zo de hond te lokken (ziet er niet uit en is in het begin best lastig ivm rare houding). hierdoor vallen ze niet stil achter de rug maar gaat het in 1 vloeiende beweging.

ik weet niet hoe groot je hond (al) is, maar bij kensi moet ik mijn linkerhand met mijn duim in mijn linker jaszak steken dan komt ze netjes en mooi naast je te zitten.

ik moet eerlijk zeggen dat het in het echt makkelijker is als dat ik het nu nalees op schrift hahaha

enne het duurde bij ons ook een paar weken in 1 keer viel het kwartje bij haar en zit ze nu netjes naast me, ze is nu 5,5 maand
Afbeelding
Gebruikersavatar
Dorine.
Actief
Berichten: 200
Lid geworden op: 05 sep 2016 15:07
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Vanavond eerste les Beginner-Obedience!

Ongelezen bericht door Dorine. »

Pfoeh ik moet heel eerlijk zeggen dat ik de beschrijving inderdaad een beetje lastig vind overkomen. Denk dat dit typisch zoiets is dat je moet zien! Gelukkig heb ik al wel wat leuks te melden, ik ben gaan oefenen zoals de trainer voorstelde (of eigenlijk blijven oefenen) en dat is tegen een muur zodat de hond wel vlak tegen je aan moet zitten... En het gaat super! Hij kan nu gewoon ook midden in de kamer netjes in de voet positie. We werken er nu aan dat hij dat ook werkelijk op commando doet, hij doet het nu vooral op de manier waarop ik hem met snoepjes naar me toe lok. Maar ik ben zoooo blij dat dat al goed gaat!

Het is heerlijk als dat kwartje valt he!
Tamara1985
Actief
Berichten: 218
Lid geworden op: 07 mei 2016 20:44
Aantal honden: 1

Re: Vanavond eerste les Beginner-Obedience!

Ongelezen bericht door Tamara1985 »

geweldig!! zo leuk om te zien als het kwartje valt bij ze!! gewoon blijven oefenen en dan kom je er wel
Afbeelding
Gebruikersavatar
mito
Zeer actief
Berichten: 2514
Lid geworden op: 15 jul 2009 19:21
Mijn ras(sen): Dwergschnauzer, ESS
Aantal honden: 3

Re: Vanavond eerste les Beginner-Obedience!

Ongelezen bericht door mito »

Als hij wijd of naar je toegedraaid gaat zitten bij het aan de voet gaan, kan je dit ook heel goed bij een muurtje oefenen. Zo dat er net ruimte is om netjes naast te zitten.

edit: o haha, ik had je laatste reactie nog niet gelezen. Dus nogal overbodige tip :mrgreen:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Dorine.
Actief
Berichten: 200
Lid geworden op: 05 sep 2016 15:07
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Vanavond eerste les Beginner-Obedience!

Ongelezen bericht door Dorine. »

Mito - wie weet op het moment van posten overbodig, maar wel de gouden tip hoor. Dat was ook de manier die de trainer zelf aanraadde, en op die manier is het ook goedgekomen! Het werkt inderdaad goed! Het was lastig om van de muur af te gaan, maar gewoon met heeele kleine stukjes werkt het wel! Morgen alweer de tweede les, heb er veel zin in!
Gebruikersavatar
mito
Zeer actief
Berichten: 2514
Lid geworden op: 15 jul 2009 19:21
Mijn ras(sen): Dwergschnauzer, ESS
Aantal honden: 3

Re: Vanavond eerste les Beginner-Obedience!

Ongelezen bericht door mito »

Geduld en niet te snel willen. Die vind ik ook nog wel eens lastig ;)


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Afbeelding
Gebruikersavatar
Dorine.
Actief
Berichten: 200
Lid geworden op: 05 sep 2016 15:07
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Vanavond eerste les Beginner-Obedience!

Ongelezen bericht door Dorine. »

Oh ja, dat is de training voor mij inderdaad. Geduld en niet te snel willen. En dan let ik daar al heel erg op, maar dan nog :D
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”