Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

A,B,C, of G&G 1,2,3

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
Le Grand
Zeer actief
Berichten: 327
Lid geworden op: 27 feb 2014 16:27
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendéen
Aantal honden: 1

A,B,C, of G&G 1,2,3

Ongelezen bericht door Le Grand »

Wij lessen altijd bij de Kynologenclub en daar heten de vervolgcursussen A,B,C. Ik heb ook met Bow een keer bij een andere club G&G 2 gevolgd en gehaald. Maar wat is nou het verschil?
Bow heeft dus en z'n B diploma en G&G 2 en dat overlapte wel maar z'n B was uitgebreider; met vak sturen en apporteren.
Nu gaan we eindelijk beginnen met C. We staan al lang op de wachtlijst maar er waren te kort mensen om een groep te starten. Zijn er mensen die een C cursus of G&G 3 lopen en zo ja, wat leer je dan behalve steeds beter volgen?

Bowie is een Grand Basset Griffon Vendéen en ik vind het echt een super uitdaging om te kijken of we dit kunnen.
De uitdaging zit hem er met name in of ik in staat ben om het leuk en interessant te houden voor Bowie. En in het geduld hebben van mijn kant. Het is natuurlijk geen hond die iets zal doen omdat ik dat zo graag wil :-) Z'n B diploma hebben we gehaald met goede cijfers en wat was ik toen trots op hem. Hij heeft er zeker lol in dat staat voorop! Kortom ik heb er zin in.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Maeve
Zeer actief
Berichten: 28879
Lid geworden op: 03 mei 2008 22:37
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: A,B,C, of G&G 1,2,3

Ongelezen bericht door Maeve »

Dan is het niet de officiële GG2 geweest die je hebt behaald denk ik. Dat is geregeld via cynophilia en een behoorlijk hoog niveau, hier hoort ook apporteren en vaksturen bij. A, B en C zijn vaak de clubniveau's en voorloper van het cynophilia GG programma.
Gebruikersavatar
JML
Zeer actief
Berichten: 5348
Lid geworden op: 08 aug 2007 21:55
Aantal honden: 4
Locatie: Geldrop

Re: A,B,C, of G&G 1,2,3

Ongelezen bericht door JML »

Kleine aanvulling op Maeve:
Tegenwoordig valt G&G onder de Raad van Beheer en wordt het FCI Obedience genoemd.
Meer info op http://www.fciobedience.nl

Wat super leuk dat je met Bowie de uitdaging aangaat, het leuk houden is denk ik in elke 'tak van sport' belangrijk (èn soms een uitdaging op zich). Veel plezier!
Gebruikersavatar
Le Grand
Zeer actief
Berichten: 327
Lid geworden op: 27 feb 2014 16:27
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendéen
Aantal honden: 1

Re: A,B,C, of G&G 1,2,3

Ongelezen bericht door Le Grand »

Maeve: ik vrees dat ik inderdaad nog niet bij de officiële G&G cursussen ben aangeland. Dat maakt me niet minder trots hoor!

JML: bedankt voor de link en het succes wensen!
Afbeelding
Gebruikersavatar
cornelia
Zeer actief
Berichten: 2101
Lid geworden op: 25 jan 2010 13:11
Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar
Aantal honden: 1

Re: A,B,C, of G&G 1,2,3

Ongelezen bericht door cornelia »

Beetje late reactie maar wij doen a.s. vrijdag examen GG3.

_Los en vast volgen
_Vak zenden met tussenstop (dus vooruit naar pylon, stop, en dan doorsturen naar vak)
_Dirigeren op afstand; zit, liggen, staan en vervolgens aansluiten in de loop.
_Richting aport met tussenstop; dus 3 dummy's worden uitgelegd. Je stuurt de hond eerst naar een pylon en van daaruit stuur je hem door naar links of rechts aport.
_Dirigeren in de loop. Op afstand staan, de hond bij je roepen en dan afstoppen met liggen en vervolgens met staan.
_ Aport over een horde en vlak aport.
_ Uit zicht blijven zitten en uit zicht blijven liggen (langere tijd dan bij GG2 maar tijd zit me nu ff niet in mijn hoofd)
_ Sorteerproef; uit 5 dezelfde voorwerpen de juiste (reuk) zoeken en aporteren.

Misschien ben ik nog wat vergeten maar denk het niet.

De volgorde zoals wij gedaan hebben was na de puppycursus de EG 1,2,3 (elementaire gehoorzaamheid) en dan GG 1,2,3 (gedrag en gehoorzaamheid)
Enfin, ik heb me over die vraag van jou ook al eens het hoofd gebogen. Sons een beetje verwarrend.

Succes in ieder geval maar vooral veel plezier.
Afbeelding
Gebruikersavatar
ranetje
Zeer actief
Berichten: 54872
Lid geworden op: 10 apr 2006 11:41
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1
Locatie: Gelderland

Re: A,B,C, of G&G 1,2,3

Ongelezen bericht door ranetje »

cornelia schreef:Beetje late reactie maar wij doen a.s. vrijdag examen GG3.

_Los en vast volgen
_Vak zenden met tussenstop (dus vooruit naar pylon, stop, en dan doorsturen naar vak)
_Dirigeren op afstand; zit, liggen, staan en vervolgens aansluiten in de loop.
_Richting aport met tussenstop; dus 3 dummy's worden uitgelegd. Je stuurt de hond eerst naar een pylon en van daaruit stuur je hem door naar links of rechts aport.
_Dirigeren in de loop. Op afstand staan, de hond bij je roepen en dan afstoppen met liggen en vervolgens met staan.
_ Aport over een horde en vlak aport.
_ Uit zicht blijven zitten en uit zicht blijven liggen (langere tijd dan bij GG2 maar tijd zit me nu ff niet in mijn hoofd)
_ Sorteerproef; uit 5 dezelfde voorwerpen de juiste (reuk) zoeken en aporteren.

Misschien ben ik nog wat vergeten maar denk het niet.

De volgorde zoals wij gedaan hebben was na de puppycursus de EG 1,2,3 (elementaire gehoorzaamheid) en dan GG 1,2,3 (gedrag en gehoorzaamheid)
Enfin, ik heb me over die vraag van jou ook al eens het hoofd gebogen. Sons een beetje verwarrend.

Succes in ieder geval maar vooral veel plezier.
Jee mag dat tegenwoordig? :D
Wij moesten (Cynophilia toen nog) met blokken werken.
Dummy's waren niet toegestaan.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Gebruikersavatar
mosquito1980
Zeer actief
Berichten: 11450
Lid geworden op: 02 jun 2015 20:22
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Aantal honden: 1
Locatie: Angola, samen met Vusi en Pusi

Re: A,B,C, of G&G 1,2,3

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

cornelia schreef:Beetje late reactie maar wij doen a.s. vrijdag examen GG3.

_Los en vast volgen
_Vak zenden met tussenstop (dus vooruit naar pylon, stop, en dan doorsturen naar vak)
_Dirigeren op afstand; zit, liggen, staan en vervolgens aansluiten in de loop.
_Richting aport met tussenstop; dus 3 dummy's worden uitgelegd. Je stuurt de hond eerst naar een pylon en van daaruit stuur je hem door naar links of rechts aport.
_Dirigeren in de loop. Op afstand staan, de hond bij je roepen en dan afstoppen met liggen en vervolgens met staan.
_ Aport over een horde en vlak aport.
_ Uit zicht blijven zitten en uit zicht blijven liggen (langere tijd dan bij GG2 maar tijd zit me nu ff niet in mijn hoofd)
_ Sorteerproef; uit 5 dezelfde voorwerpen de juiste (reuk) zoeken en aporteren.

Misschien ben ik nog wat vergeten maar denk het niet.

De volgorde zoals wij gedaan hebben was na de puppycursus de EG 1,2,3 (elementaire gehoorzaamheid) en dan GG 1,2,3 (gedrag en gehoorzaamheid)
Enfin, ik heb me over die vraag van jou ook al eens het hoofd gebogen. Sons een beetje verwarrend.

Succes in ieder geval maar vooral veel plezier.
dat wil ik ook..... (diepe) ZUCHT... ik woon in een verkeerd land :(

Ik heb nu een afspraak met de honden brigade van de Politie hier, ik mag op de zij lijn mijn obedience oefeningen doen terwijl zij de drugs en boeven vinden (etc etc). Op die manier voorkom ik dat mijn herder hond agressief wordt. :ok:

Misschien kan ik ter zijne tijd proberen een beetje te infiltreren :mrgreen: en de minder fanatieke oefeningen mee doen. :lol1:
Gebruikersavatar
cornelia
Zeer actief
Berichten: 2101
Lid geworden op: 25 jan 2010 13:11
Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar
Aantal honden: 1

Re: A,B,C, of G&G 1,2,3

Ongelezen bericht door cornelia »

ranetje schreef:
cornelia schreef: _Richting aport met tussenstop; dus 3 dummy's worden uitgelegd. Je stuurt de hond eerst naar een pylon en van daaruit stuur je hem door naar links of rechts aport.
Jee mag dat tegenwoordig? :D
Wij moesten (Cynophilia toen nog) met blokken werken.
Dummy's waren niet toegestaan.
OK. Ik weet niet beter, hier gaat het met 3, wel precies dezelfde, dummies.
De sorteerproef gaat wel met blokken of balkjes (ik heb gelijke stukken van een dikke steel gezaagd met aan de uiteinden blokjes)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Eilfy
Zeer actief
Berichten: 4464
Lid geworden op: 15 sep 2012 11:31
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Re: A,B,C, of G&G 1,2,3

Ongelezen bericht door Eilfy »

FHN werkt volgens mij met dummy's, bij Cyno (of nu de Raad van Beheer) werk je met blokken.
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Gebruikersavatar
mito
Zeer actief
Berichten: 2514
Lid geworden op: 15 jul 2009 19:21
Mijn ras(sen): Dwergschnauzer, ESS
Aantal honden: 3

Re: A,B,C, of G&G 1,2,3

Ongelezen bericht door mito »

Eilfy schreef:FHN werkt volgens mij met dummy's, bij Cyno (of nu de Raad van Beheer) werk je met blokken.
Nee, apporteren met richting is bij de FHN met blokken. Het hoog of vlak apport mag met blok of dummy
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”