Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Nog eens "vak"

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
cornelia
Zeer actief
Berichten: 2101
Lid geworden op: 25 jan 2010 13:11
Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar
Aantal honden: 1

Nog eens "vak"

Ongelezen bericht door cornelia »

In augustus vorig had ik wat vragen over naar "het vak" sturen. Enfin, dat is helemaal goed gekomen. Bij examen GG2 kreeg hij het volledig aantal punten.

Nu voor GG3 ging toevoeging van de pylon (eerst vooruit naar pylon en dan door naar het vak) i.e.i. ook prima. Maar nu sinds een aantal weken heeft hij een rare tic. Alleen naar pylon sturen (of combinatie met vervolgens richting apport) geeft geen enkel probleem. Alleen naar het vak sturen loopt ook prima, hij gaat keurig midden-(bijna)-achter liggen.
Maar nu; eerst pylon en dan door naar vak geeft dat hij vanaf de pylon recht het vak in loopt om dan steeds, consequent bij de pylon te gaan liggen die rechts achter staat. Dus niet die vooraan of links achter maar altijd rechts-achter.
Ik kan het niet verklaren.

Als hij binnen het vak blijft maakt het niet uit maar ik heb hem graag netjes in het midden en bijna achter. Helaas gaat hij dus ook wel eens zo liggen dat zijn poten uit het vak steken. Dan is het dus wel fout.

Enfin, ik ga gewoon weer wat stappen terug trainen. De pylon en het vak wel als 1 oefening maar dan weer met een "doel" in het vak (klein lapje).

Wat ik me echter afvraag is hoe het nu zou kunnen dat hij zo consequent in zijn fout is, waarom altijd rechts achter b.v. Hoe komt hij er op :U:
Afbeelding
Gebruikersavatar
ranetje
Zeer actief
Berichten: 54872
Lid geworden op: 10 apr 2006 11:41
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1
Locatie: Gelderland

Re: Nog eens "vak"

Ongelezen bericht door ranetje »

Geen idee waarom het steeds net die ene pylon is.
Maakt het ook niet uit waar het vak staat en of hij naar links of naar rechts naar het vak gestuurd wordt?

Naast het via pylon naar vak sturen met een lapje (aanraakplek/touch?) zou ik dat lapje ook gebruiken bij tussendoor oefeningen met alleen maar naar vak sturen vanuit verschillende richtingen.
Ook met lapje.
Dat tussendoor alleen vak oefenen hoeft niet van grote afstand en meer als een spel zien dan als oefening.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Gebruikersavatar
cornelia
Zeer actief
Berichten: 2101
Lid geworden op: 25 jan 2010 13:11
Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar
Aantal honden: 1

Re: Nog eens "vak"

Ongelezen bericht door cornelia »

O.K. We gaan je tip zeker proberen, bedankt.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”