Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kenji & FCI Obedience - 27-06: Seminar

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
dre
Zeer actief
Berichten: 5745
Lid geworden op: 14 dec 2009 14:48
Aantal honden: 3

Re: Kenji & FCI Obedience - 27-06: Seminar

Ongelezen bericht door dre »

Wat een leuke hond is Kenji!
Volgens mij heerlijk om mee te werken :D

Ik heb nog getwijfeld om me in te schrijven voor het seminar, maar durfde het niet aan met mijn studie ernaast :wink:
Zou een goede oefening geweest zijn voor Juno om eens op vreemd terrein tussen vreemde honden te lopen :D
Afbeelding
Gebruikersavatar
ranetje
Zeer actief
Berichten: 54872
Lid geworden op: 10 apr 2006 11:41
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1
Locatie: Gelderland

Re: Kenji & FCI Obedience - 27-06: Seminar

Ongelezen bericht door ranetje »

Eilfy schreef:
ranetje schreef:Dat lijkt me een leuke seminar geweest :ok:

Kan je iets meer uitleggen over de aanpak met het blok vastbakken en vasthouden.
Als ik de foto's zie die je hebt geplaatst maakt me dat nieuwsgierig :lol1:
Bij de eerste heb ik wel beeld, maar bij de tweede foto ??
Het blok wil je in een ideale wereld voorin de bek - net achter de hoektanden - hebben. Op die manier is het wel stevig in de bek maar is de kans op kauwen (wat honden met hun kiezen doen) klein. Op de eerste foto willen we hem fel hebben op het blok. Iedere keer als hij het blok bijna had dan trokken wij het iets weg (wel met beleid). Bij weerstand voelen werd hij pas beloond. Op de 2e foto (die eigenlijk van een sessie eerder is) zijn we bezig hem uit te leggen dat hij zijn bek best om het blok mag doen. In mijn hand achter het blok zit voer, dit is zijn beloofde beloning als hij z'n bek juist om het blok doet. Dit bouw je natuurlijk wel op :)
Dank je :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Gebruikersavatar
Eilfy
Zeer actief
Berichten: 4464
Lid geworden op: 15 sep 2012 11:31
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Re: Kenji & FCI Obedience - 27-06: Seminar

Ongelezen bericht door Eilfy »

dre schreef:Wat een leuke hond is Kenji!
Volgens mij heerlijk om mee te werken :D
Dat is hij zeker! Hij heeft zoveel power en passie, super om mee te werken.
Ik heb nog getwijfeld om me in te schrijven voor het seminar, maar durfde het niet aan met mijn studie ernaast :wink:
Zou een goede oefening geweest zijn voor Juno om eens op vreemd terrein tussen vreemde honden te lopen :D
Ik heb uit zeer betrouwbare bron :engel: vernomen dat ze nog een datum gaan prikken. Het is een dag en was voor mij tijdens m'n coschappen prima te doen. Ik ga ook naar het seminar van Joanna Hewelt op 21-22 november, ook een plekje met hond. Ben er 28-29 maart geweest zonder hond. Is ook erg leerzaam trouwens :ok:
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Gebruikersavatar
dre
Zeer actief
Berichten: 5745
Lid geworden op: 14 dec 2009 14:48
Aantal honden: 3

Re: Kenji & FCI Obedience - 27-06: Seminar

Ongelezen bericht door dre »

Eilfy schreef:
dre schreef:Ik heb nog getwijfeld om me in te schrijven voor het seminar, maar durfde het niet aan met mijn studie ernaast :wink:
Zou een goede oefening geweest zijn voor Juno om eens op vreemd terrein tussen vreemde honden te lopen :D
Ik heb uit zeer betrouwbare bron :engel: vernomen dat ze nog een datum gaan prikken. Het is een dag en was voor mij tijdens m'n coschappen prima te doen. Ik ga ook naar het seminar van Joanna Hewelt op 21-22 november, ook een plekje met hond. Ben er 28-29 maart geweest zonder hond. Is ook erg leerzaam trouwens :ok:
Leuk ik hoor het dan vast wel (ik train bij Daniëlle op de club en privé :engel: ), november klinkt ook erg interessant dat zou misschien lukken.

Ik zit alleen dat ik hond nummer 2 nog onder dak moet brengen en die vind alleen bij de oppas niet echt *ahum* leuk :mrgreen:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Eilfy
Zeer actief
Berichten: 4464
Lid geworden op: 15 sep 2012 11:31
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Re: Kenji & FCI Obedience - 27-06: Seminar

Ongelezen bericht door Eilfy »

Vandaag weer kunnen trainen en erg blij met wat hij laat zien met Heelwork! We hebben nog genoeg te verbeteren maar de basis lijkt er steeds beter in te komen :cheer:




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Gebruikersavatar
ranetje
Zeer actief
Berichten: 54872
Lid geworden op: 10 apr 2006 11:41
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1
Locatie: Gelderland

Re: Kenji & FCI Obedience - 27-06: Seminar

Ongelezen bericht door ranetje »

Eilfy schreef:Vandaag weer kunnen trainen en erg blij met wat hij laat zien met Heelwork! We hebben nog genoeg te verbeteren maar de basis lijkt er steeds beter in te komen :cheer:

:ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”