Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kenji & FCI Obedience - 27-06: Seminar

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
Eilfy
Zeer actief
Berichten: 4464
Lid geworden op: 15 sep 2012 11:31
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Kenji & FCI Obedience - 27-06: Seminar

Ongelezen bericht door Eilfy »

Met Kenji loop ik dit seizoen de GH (gehoorzame hond). We willen graag verder in de VGG en uiteindelijk de GGB/1/2/3 dus we moeten slagen voor de GH. Het diploma is bij de KV Nieuwegein een ingangseis voor de VGG.

Vandaag hadden we proefexamen, onverwachts want dit stond pas over 2 weken in de planning. Aan de andere kant wel fijn want we zitten nu in les 11 dus na deze week nog 4 lessen om aan de dingen te werken die nog niet helemaal goed gaan...

... alleen liepen Kenji en ik vandaag 7x uitmuntend van de 7 onderdelen die beoordeeld zijn! Helaas door tijdgebrek de blijf oefeningen niet meer gedaan (af en blijf / zit en blijf) maar daar is hij redelijk stabiel in. Ook baas-hond is niet beoordeeld maar daar zal ik wel voldoende voor halen (hoop ik toch hihi).

Waanzinnig trots op m'n mannetje!

Proefexamen GH 8 november 2014
Laatst gewijzigd door Eilfy op 30 jun 2015 10:41, 5 keer totaal gewijzigd.
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Gebruikersavatar
ranetje
Zeer actief
Berichten: 54872
Lid geworden op: 10 apr 2006 11:41
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1
Locatie: Gelderland

Re: GH met Kenji (proefexamen gelopen)

Ongelezen bericht door ranetje »

Mooi gedaan :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Gebruikersavatar
mito
Zeer actief
Berichten: 2514
Lid geworden op: 15 jul 2009 19:21
Mijn ras(sen): Dwergschnauzer, ESS
Aantal honden: 3

Re: GH met Kenji (proefexamen gelopen)

Ongelezen bericht door mito »

Goed zeg. Je hoeft in elk geval niet zenuwachtig te zijn voor het examen!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Eilfy
Zeer actief
Berichten: 4464
Lid geworden op: 15 sep 2012 11:31
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Re: GH met Kenji (proefexamen gelopen)

Ongelezen bericht door Eilfy »

Vandaag was het tijd voor het echte examen. Precies een jaar nadat ik exact hetzelfde examen met Oryn liep.

Zeggen dat het goed ging is het understatement van de eeuw: het ging fantastisch! Alles wat we geoefend hadden viel perfect in elkaar waarbij Kenji mij ook nog eens door de voor mij moeilijke stukken heen hielp. Mijn kanjer.

Als kers op de taart kwam de uitslag: geslaagd met de maximale score van 10x Uitmuntend!!

Nu op naar de FCI Obedience - Beginners waar we volgend jaar mogen starten in een wedstrijdgroep


Sent from my iPhone using Tapatalk
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Gebruikersavatar
mito
Zeer actief
Berichten: 2514
Lid geworden op: 15 jul 2009 19:21
Mijn ras(sen): Dwergschnauzer, ESS
Aantal honden: 3

Re: Kenji wordt gehoorzaam - Geslaagd voor GH, op naar de GG

Ongelezen bericht door mito »

Wow, super. Gefeliciteerd
Afbeelding
Gebruikersavatar
samantha!
Zeer actief
Berichten: 46728
Lid geworden op: 22 mei 2006 21:13
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Re: Kenji wordt gehoorzaam - Geslaagd voor GH, op naar de GG

Ongelezen bericht door samantha! »

Gefeliciteerd :cheer:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Gebruikersavatar
LongFields
Zeer actief
Berichten: 49618
Lid geworden op: 16 jan 2003 11:07
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Re: Kenji wordt gehoorzaam - Geslaagd voor GH, op naar de GG

Ongelezen bericht door LongFields »

Gefeliciteerd, knap gedaan zeg! :ok:
Gebruikersavatar
ranetje
Zeer actief
Berichten: 54872
Lid geworden op: 10 apr 2006 11:41
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1
Locatie: Gelderland

Re: Kenji wordt gehoorzaam - Geslaagd voor GH, op naar de GG

Ongelezen bericht door ranetje »

Gefeliciteerd!!
Dat is knap :E:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
sbientje
Zeer actief
Berichten: 28766
Lid geworden op: 08 jun 2007 09:00
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Kenji wordt gehoorzaam - Geslaagd voor GH, op naar de GG

Ongelezen bericht door sbientje »

netjes hoor! gefeliciteerd!
Gebruikersavatar
Gimmick
Zeer actief
Berichten: 4691
Lid geworden op: 06 aug 2014 01:51
Aantal honden: 3
Locatie: Drenthe

Re: Kenji wordt gehoorzaam - Geslaagd voor GH, op naar de GG

Ongelezen bericht door Gimmick »

Wauw!! Gefeliciteerd..
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
Gebruikersavatar
Eilfy
Zeer actief
Berichten: 4464
Lid geworden op: 15 sep 2012 11:31
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Re: Kenji wordt gehoorzaam - Geslaagd voor GH, op naar de GG

Ongelezen bericht door Eilfy »

Dank jullie wel!

Hier het filmpje: " onclick="window.open(this.href);return false;

Ben vooral trots op het laatste stukje 'wandelen zonder trekken'. Helaas ook het minst goed te zien maar daar loopt hij echt waanzinnig mooi :I: Vol aandacht, redelijk strak naast en vooral met plezier. Dat was sowieso mijn doel van gisteren, samen lol hebben.

Maar ook samen terugdenken aan een toch wel moeilijke weg. Niet wat betreft het aanleren van de oefeningen want dat is nooit een probleem geweest. Voor mij was het vooral moeilijk omdat ik met Oryn exact dezelfde route heb afgelegd ook nog in exact dezelfde periode van het jaar. En dat roept een hoop herinneringen op, veel mooie dingen maar toch ook nog het nodige verdriet. Kenji is daarin altijd mijn steun geweest en het leek wel of hij het altijd aanvoelde: op de dagen dat ik het moeilijk had, liep hij de sterren van de hemel. Zo ook gisteren.

The day after is nog steeds genieten :)
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Gebruikersavatar
Eilfy
Zeer actief
Berichten: 4464
Lid geworden op: 15 sep 2012 11:31
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Re: Kenji wordt gehoorzaam - Pre-OBB

Ongelezen bericht door Eilfy »

Nou, van dit:

Afbeelding

Oftewel de eerste prijs in de GH (van alle honden die afgelopen seizoen GH gelopen hebben) nu terug naar de basis. Ofwel, gestart met de FCI Obedience (voorheen GG) lessen). Ik had het begin van het hele circus al eens met Alfy doorlopen maar Alfy is iets te blij en kwispelde zichzelf scheef bij het volgen. Enfin, dacht dus dat ik weer iedere les hetzelfde zou moeten doen... maar dat bleek dus niet zo!

Train nu bij de URV bij een trainer die al jaren GG loopt / gelopen heeft en nu erg aan het zoeken is hoe we het niveau omhoog kunnen krijgen in Nederland en hoe het voor de honden leuker gemaakt kan worden. Daarop past hij nu de oefeningen aan en dat bevalt mij wel heel erg goed. Gestart met het aanleren van het wisselen van speeltje (dus met 1 speeltje samen spelen - commando 'change' - verder met een ander speeltje wat je aanbied). Daarna pivot op een krukje, negeren van afleiding en nog even de tandjes. Daarna heb ik er een eind aan gebreid want ik was wel nat genoeg...

Aanstaande vrijdag de 2e training, heb inmiddels van de week thuis geoefend en dat ging goed! Zal proberen om vrijdag wat filmpjes te maken (of laten maken). Trots op Kenji, hopelijk blijft hij zo mooi geconcentreerd werken.
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Gebruikersavatar
ranetje
Zeer actief
Berichten: 54872
Lid geworden op: 10 apr 2006 11:41
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1
Locatie: Gelderland

Re: Kenji wordt gehoorzaam - Pre-OBB

Ongelezen bericht door ranetje »

Gefeliciteerd mooi resultaat :ok:

Fijn dat je een trainer hebt gevonden waar je het naar je zin hebt.
Is de G&G veranderd in Nederland?
Wisselen van speeltjes zegt me niets eigenlijk :oeps: :wink:
En wat is pivot op een krukje?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
sbientje
Zeer actief
Berichten: 28766
Lid geworden op: 08 jun 2007 09:00
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Kenji wordt gehoorzaam - Pre-OBB

Ongelezen bericht door sbientje »

ranetje schreef:Gefeliciteerd mooi resultaat :ok:

Fijn dat je een trainer hebt gevonden waar je het naar je zin hebt.
Is de G&G veranderd in Nederland?
Wisselen van speeltjes zegt me niets eigenlijk :oeps: :wink:
En wat is pivot op een krukje?
pivot is volgens mij een pirouette zeg maar, dus de voorpoten op een krukje en dan met de achterhand een rondje eromheen?

leuk om te lezen :) Knappe Kenji
Gebruikersavatar
Eilfy
Zeer actief
Berichten: 4464
Lid geworden op: 15 sep 2012 11:31
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Re: Kenji wordt gehoorzaam - Pre-OBB

Ongelezen bericht door Eilfy »

Sbientje heeft gelijk, een pivot is dat ze met de voorpoten op een krukje of ander object staan en met de achterhand gaan draaien. In Kenji's geval moet hij mijn lichaam volgen. Dit is als voorbereiding op straks het volgen en de wendingen, dat z'n voorpoten dan op 1 plek blijven en hij met mij meedraait (wendingen) en dat hij zelf een strakke 'naast' positie in gaat leren nemen.

Wisselen van speeltje heeft iets te maken met een stukje snelheid inbrengen. Nog geen idee wat ze daar precies mee willen maar voor nu vindt Kenji het een machtig mooie oefening :ok:
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Gebruikersavatar
ranetje
Zeer actief
Berichten: 54872
Lid geworden op: 10 apr 2006 11:41
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1
Locatie: Gelderland

Re: Kenji wordt gehoorzaam - Pre-OBB

Ongelezen bericht door ranetje »

Dank allebei voor de uitleg :D
Wisselen van speeltje heeft iets te maken met een stukje snelheid inbrengen. Nog geen idee wat ze daar precies mee willen maar voor nu vindt Kenji het een machtig mooie oefening
Als je het weet vertel je het dan?
Vind het interessant :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Gebruikersavatar
Eilfy
Zeer actief
Berichten: 4464
Lid geworden op: 15 sep 2012 11:31
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Re: Kenji wordt gehoorzaam - Seminar Joanna Hewelt

Ongelezen bericht door Eilfy »

Afgelopen weekend bij de URV een seminar gevolgd van Joanna Hewelt. Helaas zonder hond (Kenji was wel mee, maar we hadden geen seminarplek). Joanna is een Poolse handler die zich meermalen heeft gekwalificeerd voor het WK met een Airedale Terriër en een Labrador. Haar huidige terriër (Dobby) gaat zich als het goed is ook kwalificeren. Niet de eerste de beste dus. Ze traint met alle rassen, vindt dat juist een uitdaging!

Heel veel uitleg gehad, hele mooie dingen gezien en daardoor super gemotiveerd om met Kenji aan de slag te gaan! We gaan a.s. zondag met een groepje zitten om een trainingsplan op te stellen voor onze honden en daarmee aan de slag te gaan. Verslag van het seminar: http://www.maksosstars.nl/news/fci-obed ... na-hewelt/" onclick="window.open(this.href);return false;
ranetje schreef:Dank allebei voor de uitleg :D
Wisselen van speeltje heeft iets te maken met een stukje snelheid inbrengen. Nog geen idee wat ze daar precies mee willen maar voor nu vindt Kenji het een machtig mooie oefening
Als je het weet vertel je het dan?
Vind het interessant :ok:
Weet nu inmiddels ook waar dat speeltje wisselen voor dient! Joanna wil graag bij het apporteren een hele snelle draai en dan op topsnelheid terug. Dat leer je aan door op het moment dat ze het blok pakken en draaien het commando te geven voor speeltje wisselen. Hoe sneller ze dan draaien, hoe sneller ze hun beloning (spel) krijgen.
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Gebruikersavatar
ranetje
Zeer actief
Berichten: 54872
Lid geworden op: 10 apr 2006 11:41
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1
Locatie: Gelderland

Re: Kenji wordt gehoorzaam - Seminar Joanna Hewelt

Ongelezen bericht door ranetje »

Dank je voor de uitleg :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Gebruikersavatar
Eilfy
Zeer actief
Berichten: 4464
Lid geworden op: 15 sep 2012 11:31
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Re: Kenji wordt gehoorzaam - Seminar Joanna Hewelt

Ongelezen bericht door Eilfy »

Gisteren met Kenji voor het eerst meegedaan aan de wedstrijdsetting training. Dit is een extra training waarbij je werkt in een ring met alle afleiding die je op een wedstrijd ook kan hebben. En soms een beetje meer afleiding.

Kenji zit nog (lang) niet op OBB niveau qua oefeningen maar ik wilde hem wel alvast laten wennen aan de hele situatie. Hij heeft de af en blijf & het voor en achterlangs volgen volledig meegedaan. Individueel hebben we gewerkt aan contact statisch en in beweging, komen op bevel (zonder heelpositie dus alleen snel komen) en het vak sturen. Op het vak na alles met afleiding. Hier wat foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Hij deed het super! Af en blijf bleef hij liggen, niet helemaal in sfinx wat ik graag wil maar ik wist dat hij dit nog lastig vond (hij settled vlug). Voor en achterlangs volgen werd hij pas afgeleid toen hij z'n fokker haar andere hond (in een andere ring) hoorde roepen maar herstelde prima. Contact ging echt heel goed, zelfs buurtende honden en rondvliegende apportblokken konden hem niet verleiden om te stoppen met naar mij kijken en meelopen. Los komen was hij lekker snel en ook hier weer niet onder de indruk van alle afleiding. Vak sturen anticipeert hij veel en vlug, dus daar moeten we aan werken. Maar zonder twijfel naar het vak ondanks een hoogloopse teef in de ring ernaast (die hij, gezien het klapperen en schuimbekken, wel geroken had :mann: )

Trots op m'n kereltje. 13 juni weer zo'n training, dan 27 juni seminar en 12 juli weer wedstrijdsetting. Hopelijk in september/oktober op voor examen.
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Gebruikersavatar
JML
Zeer actief
Berichten: 5348
Lid geworden op: 08 aug 2007 21:55
Aantal honden: 4
Locatie: Geldrop

Re: Kenji & FCI Obedience - Wedstrijdsetting training

Ongelezen bericht door JML »

Super leuk!
Gebruikersavatar
ranetje
Zeer actief
Berichten: 54872
Lid geworden op: 10 apr 2006 11:41
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1
Locatie: Gelderland

Re: Kenji & FCI Obedience - Wedstrijdsetting training

Ongelezen bericht door ranetje »

Jullie gaan hartstikke goed :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Gebruikersavatar
Eilfy
Zeer actief
Berichten: 4464
Lid geworden op: 15 sep 2012 11:31
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Re: Kenji & FCI Obedience - Wedstrijdsetting training

Ongelezen bericht door Eilfy »

Inmiddels zijn we 2 maanden post-seminar. 2 maanden waarin we qua training ons met name gefocust hebben op de heelpositie zowel statisch als vanuit beweging. En ik durf na vandaag te zeggen dat we echt stappen gaan maken! Paar passen volgen gaat goed, hij loopt nog iets wijd maar al veel minder als dat het was. Ook de bocht sluit hij nu mooi aan, houdt ook keurig zijn positie.

Nog steeds genoeg om aan te werken (apport is nog lastig, tandjes mag stabieler, posities nog helemaal niet echt aan gewerkt) maar we gaan ergens komen. Oktober stond het examen gepland, weet nog niet of we dat gaan halen. Maar we hebben lol :ok:
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Gebruikersavatar
ranetje
Zeer actief
Berichten: 54872
Lid geworden op: 10 apr 2006 11:41
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1
Locatie: Gelderland

Re: Kenji & FCI Obedience - Wedstrijdsetting training

Ongelezen bericht door ranetje »

Gaat goed zo te zien.
Ik denk dat jij ook behoorlijk serieus bezig bent met Kenji :D

Ik ontdekte dat G&G onlangs qua naam was veranderd in obedience.
En omdat dat nogal verwarrend is moet dat FCI obendience heten? :mrgreen:
Wat was er mis met G&G eigenlijk? :oeps: :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Gebruikersavatar
Eilfy
Zeer actief
Berichten: 4464
Lid geworden op: 15 sep 2012 11:31
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Re: Kenji & FCI Obedience - Wedstrijdsetting training

Ongelezen bericht door Eilfy »

FCI Obedience is meer internationaal qua naamgeving en geeft meer weer dat het een sport is terwijl G&G meer klinkt als opvoedcursussen :)

En Kenji en ik trainen idd behoorlijk serieus (tussen z'n clownsbuien door). Hij vindt het ook echt leuk om te doen en als we nu een goede basis aanleggen dan hebben we daar straks hopelijk voordeel bij


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Gebruikersavatar
ranetje
Zeer actief
Berichten: 54872
Lid geworden op: 10 apr 2006 11:41
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1
Locatie: Gelderland

Re: Kenji & FCI Obedience - Wedstrijdsetting training

Ongelezen bericht door ranetje »

Eilfy schreef:FCI Obedience is meer internationaal qua naamgeving en geeft meer weer dat het een sport is terwijl G&G meer klinkt als opvoedcursussen :)
Dat vind ik wel een aardig argument :ok:
Zo lang ze er FCI voor blijven zetten blijft het verschil met die andere obendience tenminste duidelijk (nadat FCI obedience een bekende term is geworden).
En Kenji en ik trainen idd behoorlijk serieus (tussen z'n clownsbuien door). Hij vindt het ook echt leuk om te doen en als we nu een goede basis aanleggen dan hebben we daar straks hopelijk voordeel bij
:ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Gebruikersavatar
Eilfy
Zeer actief
Berichten: 4464
Lid geworden op: 15 sep 2012 11:31
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Re: Kenji & FCI Obedience - Wedstrijdsetting training

Ongelezen bericht door Eilfy »

Vandaag weer wedstrijdsetting training gehad - deze keer na 2 weken geen training omdat ik of dienst had of de trainers niet konden. Dus even kijken wat er ging, waar we stonden. En dat viel reuze mee :ok:

Heelwork gaat al steeds netter, het zijn nog korte stukjes van een paar passen maar hij loopt netjes in positie, ook met z'n achterhand. Ook het terugkomen en dan meteen in de heelpositie geoefend, gaat ook super! Maar hij vindt het stiekem veel leuker om op snelheid te trainen waarbij hij met vlug terugkomen meteen vol in z'n bijtrol mag happen. Dus dat lekker afwisselen maakt het voor hem super leuk.

De echte 'problemen' zitten hem qua oefeningen nu in het apport (hij vindt het blok TE leuk) en qua vaardigheden in een stukje beheersing. Dus dat zijn de trainingsdoelen voor de komende tijd.
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Gebruikersavatar
Eilfy
Zeer actief
Berichten: 4464
Lid geworden op: 15 sep 2012 11:31
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Re: Kenji & FCI Obedience - Wedstrijdsetting training

Ongelezen bericht door Eilfy »

Afgelopen zaterdag een seminar voor jonge/beginnende honden en combinaties gevolgd bij de URV, gegeven door Daniëlle Stoutjesdijk. We hadden deze keer een plekje met hond dus kon ik mooi aan de slag met de dingen waar Kenji en ik tegenaan lopen.

In de eerste sessie was dat het apport. Kenji vindt het blok leuk, iets te leuk. Hij apporteert het niet en kauwt enorm. Niet echt wenselijk en we liepen er een beetje op vast want als het gewoon stil is vindt hij vastpakken nog maar lastig. Daar heel veel tips voor gekregen waar ik erg blij mee ben!

Afbeelding

Afbeelding

Daarna kregen we een blok met groepsoefeningen. Kenji doet dat steeds beter maar ik merk wel aan hem tijdens training dat hij het goed uitvoeren van een oefening met afleiding nog lastig vindt. Ook pendelt hij heel erg met z'n aandacht, zeker als er drukke(re) honden bij hem in de groep/ring lopen. Dus ons opgegeven voor het volgen/lopen tussen andere honden en de blijf oefeningen. Beide gingen echt super. Sowieso mooi om te zien hoe je met 5 stuiterpubers het veld op gaat en dat die alle 5 naast elkaar en door elkaar kunnen werken zonder dat er eentje het maar verzint om te gaan buurten. En dat alles door ze gewoon langzaam te laten wennen aan de situatie en met heel veel spel. Kenji vond het in ieder geval schitterend!

Afbeelding

De laatste individuele sessie hebben we gewerkt aan de posities. De sta was bij Kenji echt een probleem, dat vertikte hij terwijl hij lichamelijk dat prima moet kunnen (daar had ik hem al op laten checken). Nu overgestapt van methode met meer hulp en meer spel. Daarbij accepteren dat het nog niet helemaal netjes is maar dat komt wel, eerst moet hij vertrouwen krijgen in de posities. Het begin was in ieder geval positief. En z'n beloning?

Afbeelding

Heerlijk getraind, veel geleerd en we kunnen weer lekker aan de slag. Ik leer ook steeds meer dat FCI Obedience/GG echt niet saai hoeft te zijn. Als ik zie hoe wij trainen en met hoeveel plezier en afwisseling dat gaat, daar kan ik echt van genieten. En Kenji ook want die stort zich bij elke oefening vol passie erin. Trots op mijn kerel!
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Gebruikersavatar
ranetje
Zeer actief
Berichten: 54872
Lid geworden op: 10 apr 2006 11:41
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1
Locatie: Gelderland

Re: Kenji & FCI Obedience - 27-06: Seminar

Ongelezen bericht door ranetje »

Dat lijkt me een leuke seminar geweest :ok:

Kan je iets meer uitleggen over de aanpak met het blok vastbakken en vasthouden.
Als ik de foto's zie die je hebt geplaatst maakt me dat nieuwsgierig :lol1:
Bij de eerste heb ik wel beeld, maar bij de tweede foto ??
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Gebruikersavatar
Eilfy
Zeer actief
Berichten: 4464
Lid geworden op: 15 sep 2012 11:31
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Re: Kenji & FCI Obedience - 27-06: Seminar

Ongelezen bericht door Eilfy »

ranetje schreef:Dat lijkt me een leuke seminar geweest :ok:

Kan je iets meer uitleggen over de aanpak met het blok vastbakken en vasthouden.
Als ik de foto's zie die je hebt geplaatst maakt me dat nieuwsgierig :lol1:
Bij de eerste heb ik wel beeld, maar bij de tweede foto ??
Het blok wil je in een ideale wereld voorin de bek - net achter de hoektanden - hebben. Op die manier is het wel stevig in de bek maar is de kans op kauwen (wat honden met hun kiezen doen) klein. Op de eerste foto willen we hem fel hebben op het blok. Iedere keer als hij het blok bijna had dan trokken wij het iets weg (wel met beleid). Bij weerstand voelen werd hij pas beloond. Op de 2e foto (die eigenlijk van een sessie eerder is) zijn we bezig hem uit te leggen dat hij zijn bek best om het blok mag doen. In mijn hand achter het blok zit voer, dit is zijn beloofde beloning als hij z'n bek juist om het blok doet. Dit bouw je natuurlijk wel op :)
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”