Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vlieguren

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
Doyaquba
Zeer actief
Berichten: 2041
Lid geworden op: 03 jul 2019 20:30
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Vlieguren

Ongelezen bericht door Doyaquba »

Hij vindt het nog wel heel lastig om bij me te blijven met zo'n leuke pakwerker op het veld maar het vliegen als beloning maakt alles goed :engel:
In de zomer wordt m'n ventje alweer 2 jaar :O:



En m'n kleine vriendinnetje (ja ik weet het, tuig is te klein en slecht passend, moet dat even zsm regelen)

Gebruikersavatar
crutz
Zeer actief
Berichten: 35424
Lid geworden op: 22 apr 2002 00:24
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Locatie: Zegveld
Contacteer:

Re: Vlieguren

Ongelezen bericht door crutz »

Video’s doen het niet. Tussen url ipv media zetten ;)
maart
Zeer actief
Berichten: 13207
Lid geworden op: 05 aug 2005 17:28
Mijn ras(sen): Mechelse herders
Locatie: West-Vlaanderen

Re: Vlieguren

Ongelezen bericht door maart »

Hier doen ze het wel :F: Goed bezig ! Ik zou Donner naar buiten en achter laten draaien om te belonen, ipv voor je heen te laten lopen, zal wat schelen in het voordrammen.
Gebruikersavatar
Doyaquba
Zeer actief
Berichten: 2041
Lid geworden op: 03 jul 2019 20:30
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Re: Vlieguren

Ongelezen bericht door Doyaquba »

maart schreef: 22 feb 2021 12:29 Hier doen ze het wel :F: Goed bezig ! Ik zou Donner naar buiten en achter laten draaien om te belonen, ipv voor je heen te laten lopen, zal wat schelen in het voordrammen.
Dankje!
Ik probeerde het nu af te wisselen, maar dan draait ie vaak rondjes om me heen (zoals bij de tweede keer). Maar je hebt gelijk, het voordrammen is echt vervelend :schrik: zal erop letten
crutz schreef: 22 feb 2021 12:23 Video’s doen het niet. Tussen url ipv media zetten ;)
Dat gebeurt me zo vaak, ik dacht dat het via YT beter zou zijn, maar niet dus.

https://youtu.be/mzkW-TVGxm0

https://youtu.be/BZ6Ws3MMtrU
Gebruikersavatar
crutz
Zeer actief
Berichten: 35424
Lid geworden op: 22 apr 2002 00:24
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Locatie: Zegveld
Contacteer:

Re: Vlieguren

Ongelezen bericht door crutz »

Doyaquba schreef:
crutz schreef: 22 feb 2021 12:23 Video’s doen het niet. Tussen url ipv media zetten ;)
Dat gebeurt me zo vaak, ik dacht dat het via YT beter zou zijn, maar niet dus.

https://youtu.be/mzkW-TVGxm0

https://youtu.be/BZ6Ws3MMtrU
Nu doen ze het wel. Je had ze tussen [ media ] staan ipv tussen [ url ] daar ligt het aan ipv aan YT ;)
Gebruikersavatar
crutz
Zeer actief
Berichten: 35424
Lid geworden op: 22 apr 2002 00:24
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Locatie: Zegveld
Contacteer:

Re: Vlieguren

Ongelezen bericht door crutz »

Ziet er netjes uit. Idd zelfde advies als maart. Nu beloon je het voordringen en stimuleer je dat ook enorm. En dat is jammer
maart
Zeer actief
Berichten: 13207
Lid geworden op: 05 aug 2005 17:28
Mijn ras(sen): Mechelse herders
Locatie: West-Vlaanderen

Re: Vlieguren

Ongelezen bericht door maart »

Doyaquba schreef: 22 feb 2021 12:35
Ik probeerde het nu af te wisselen, maar dan draait ie vaak rondjes om me heen (zoals bij de tweede keer). Maar je hebt gelijk, het voordrammen is echt vervelend :schrik: zal erop letten
Zorgen dat hij tussen de pakwerker en jezelf staat (en niet aan de buitenkant) en dan actief meedraaien in het begin (dus zelf dan ook links draaien zodat hij je lichaam volgt). Het is even een gewoonte die eruit moet, maar dat zal hij vast gauw snappen, hij bijt graag genoeg :engel:
Gebruikersavatar
Doyaquba
Zeer actief
Berichten: 2041
Lid geworden op: 03 jul 2019 20:30
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Re: Vlieguren

Ongelezen bericht door Doyaquba »

crutz schreef: 22 feb 2021 12:47 Ziet er netjes uit. Idd zelfde advies als maart. Nu beloon je het voordringen en stimuleer je dat ook enorm. En dat is jammer
Ik zie het op film inderdaad duidelijk, ik was hiermee begonnen toen omdat ik dan tussen hem en de pakwerker stond en hem daardoor beter kon tegenhouden om zomaar te gaan, maar nu is het voordringen er wel ingeslopen.
maart schreef: 22 feb 2021 12:54
Zorgen dat hij tussen de pakwerker en jezelf staat (en niet aan de buitenkant) en dan actief meedraaien in het begin (dus zelf dan ook links draaien zodat hij je lichaam volgt). Het is even een gewoonte die eruit moet, maar dat zal hij vast gauw snappen, hij bijt graag genoeg :engel:
Haha ja maar is extra lastig omdat hij dan óf een extra ronde om me heen loopt óf m'n schouder nog wel eens uit de kom wil trekken :LOL: maar je hebt wel gelijk dus ik moet wel. Als ie zo voor me loopt kan ik op een gegeven moment ook niet meer vooruit lopen :mann: ga ermee bezig. Bijten doet ie graag ja, dat heb ik hem ooit hoeven leren...

Fijn dat jullie meekijken :ok:
maart
Zeer actief
Berichten: 13207
Lid geworden op: 05 aug 2005 17:28
Mijn ras(sen): Mechelse herders
Locatie: West-Vlaanderen

Re: Vlieguren

Ongelezen bericht door maart »

Even een paar stappen terug en snel belonen, desnoods eerst vanuit stilstand. Dat kwartje valt gelukkig snel :p
Gebruikersavatar
GrethavW
Zeer actief
Berichten: 5698
Lid geworden op: 22 apr 2013 20:54
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising
Aantal honden: 2
Locatie: Noordoostpolder

Re: Vlieguren

Ongelezen bericht door GrethavW »

Mooie filmpjes. Leuk om ze aan het werk te zien.
Afbeelding
Persistence
Zeer actief
Berichten: 4745
Lid geworden op: 17 jan 2016 20:05

Re: Vlieguren

Ongelezen bericht door Persistence »

Leuke filmpjes van jullie werk! Gaat het pakwerk nog wel gewoon door met alle corona perikelen?
Gebruikersavatar
Doyaquba
Zeer actief
Berichten: 2041
Lid geworden op: 03 jul 2019 20:30
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Re: Vlieguren

Ongelezen bericht door Doyaquba »

Persistence schreef: 22 feb 2021 22:20 Leuke filmpjes van jullie werk! Gaat het pakwerk nog wel gewoon door met alle corona perikelen?
Het veld is heel lang te nat geweest, dat speelt een grotere rol op dit moment. Afgelopen paar maanden heel vaak een week over moeten slaan of alleen speuren en appèl vanwege de vele regen.
Maar ja gelukkig trainen we nog wel met corona (nouja toen ik zelf besmet was was ik er natuurlijk niet :tongue: ) Nu alleen nog maar op zaterdag, we hadden ook nog een woensdagavond training normaal, maar dat kan natuurlijk niet vanwege de avondklok.
Ik train niet meer bij een club maar bij iemand privé. We zijn daar maar met 2 andere huishoudens dus dat kan, maar we kijken wel elke week of het kan of niet.
Genoeg ruimte buiten!
Boutje schreef: 22 feb 2021 13:07 Ken er niks van, maar indrukwekkend zicht!
Dankje!
GrethavW schreef: 22 feb 2021 21:43 Mooie filmpjes. Leuk om ze aan het werk te zien.
Dankjewel, ik vind het zelf ook wel leuk om terug te kijken (en dan ook de wat mindere stukjes die er hier niet tussen staan). Wat voelt als een eeuwigheid aandacht kwijtrakem blijkt dan maar een paar seconden te zijn bijvoorbeeld. Grappig hoe dat werkt.
Rocco
Zeer actief
Berichten: 1251
Lid geworden op: 31 jul 2011 17:55
Aantal honden: 2

Re: Vlieguren

Ongelezen bericht door Rocco »

Ik zou voorlopig ff niet laten bijten met pakwerker in het zicht met het volgen :wink: ....Maar zeer leuke hond dat komt goed aan de hond ligt het niet :E:

Hoeft niet altijd belonen dmv bijten ,gaan toch veel africhters mee de mist in maar dat is mijn persoonlijke waarneming en vooral honden die zeer hoog in hun drift zitten ..
Gebruikersavatar
Doyaquba
Zeer actief
Berichten: 2041
Lid geworden op: 03 jul 2019 20:30
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Re: Vlieguren

Ongelezen bericht door Doyaquba »

Rocco schreef: 23 feb 2021 12:35 Ik zou voorlopig ff niet laten bijten met pakwerker in het zicht met het volgen :wink: ....Maar zeer leuke hond dat komt goed aan de hond ligt het niet :E:

Hoeft niet altijd belonen dmv bijten ,gaan toch veel africhters mee de mist in maar dat is mijn persoonlijke waarneming en vooral honden die zeer hoog in hun drift zitten ..
Niet hele training staat op film, hiervoor deden we een stuk volgen met pakwerker op veld en zonder bijten. Met naar pakwerker toe lopen, halthouden voor pakwerker en weer weglopen.
Maar klopt, aan de hond ligt t niet, aan mij wel :lol1: gelukkig weet ik dat en is dat ook wel logisch met een eerste hond. Maar de hond is goud waard, kan niet zomaar verpest worden gelukkig
Rocco
Zeer actief
Berichten: 1251
Lid geworden op: 31 jul 2011 17:55
Aantal honden: 2

Re: Vlieguren

Ongelezen bericht door Rocco »

Ben ook geen op africhter hoor :mrgreen: maar spreek uit ervaring aldoende leer je,echter wat ik zie dat veel clubs volgens een vast patroon werken en wat niet altijd
ten goede komt van de hond en beginnende geleider

Zie je niet vaak zo,n mooie vliegende boxer :ok:
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”