Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Weer een mijlpaal

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
Budkes
Zeer actief
Berichten: 10673
Lid geworden op: 12 jan 2003 13:56
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Weer een mijlpaal

Ongelezen bericht door Budkes »

Vannacht mijn eerste dienst gedaan met Louitje.
Pappa Marco is ook nog mee. Louitje is nog erg jong. In hele heftige situaties kan hij nog ff voor zijn zoon instaan.
Louitje wordt waarschijnlijk mijn laatste diensthond. Vorige maand ben ik met hem voor de keuring geweest en nu dus onze eerste dienst samen.
Ik heb alle vertrouwen in de kleine man.

Laatste praktijktraining. We werden overvallen in de lift. Ik schrok me de rambam. Louitje niet Afbeelding



Ik werd even afgeleid door de collega's en hij beet over in de mouw. Gelukkig alleen een schampertje langs de vingers van de pakwerkers



Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Foto's van de keuring.


Afbeelding

Louitje met pappa Marco in zijn bijbaan als bodyguard van Lady Frank :D
Gr. Aniek

Afbeelding
Gebruikersavatar
Budkes
Zeer actief
Berichten: 10673
Lid geworden op: 12 jan 2003 13:56
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Re: Weer een mijlpaal

Ongelezen bericht door Budkes »

Zinodo schreef:Ah gefeliciteerd :cheer: van een lief pupje naar een stoere politiehond, en dan heet ie Louitje :lief: :LOL: het lijkt mij een heerlijk jong!
Ach ja puppy Louitje, zo begonnen we ooit :I:



Verwijzen op een spijkertje met de clicker.

Het is een handvol, maar ik ben stapelgek op de kleine man.
Gr. Aniek

Afbeelding
janinca2002
Zeer actief
Berichten: 2067
Lid geworden op: 14 jul 2003 09:36
Mijn ras(sen): Herder
Aantal honden: 2
Locatie: enter
Contacteer:

Re: Weer een mijlpaal

Ongelezen bericht door janinca2002 »

Mooi Woark. goede gedaan meissie
Jan
Afbeelding
Gebruikersavatar
Budkes
Zeer actief
Berichten: 10673
Lid geworden op: 12 jan 2003 13:56
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Re: Weer een mijlpaal

Ongelezen bericht door Budkes »

janinca2002 schreef:Mooi Woark. goede gedaan meissie
:D dankjewel Jan..
Gr. Aniek

Afbeelding
Gebruikersavatar
mosquito1980
Zeer actief
Berichten: 11450
Lid geworden op: 02 jun 2015 20:22
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Aantal honden: 1
Locatie: Angola, samen met Vusi en Pusi

Re: Weer een mijlpaal

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Met zo'n hond voel je je veilig op straat :ok:
Gebruikersavatar
kloesje
Zeer actief
Berichten: 7096
Lid geworden op: 24 aug 2010 13:18
Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own)
Aantal honden: 4
Locatie: NOP

Re: Weer een mijlpaal

Ongelezen bericht door kloesje »

Echt super dat je je eigen diensthond hebt afgericht, dan weet je als agent ook echt waar je mee bezig bent :ok:

Succes in de praktijk :ok:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Pemba
Zeer actief
Berichten: 14575
Lid geworden op: 29 jul 2010 16:22
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Aantal honden: 2

Re: Weer een mijlpaal

Ongelezen bericht door Pemba »

Fijn dat hij het zo goed doet :ok:
Afbeelding
Gebruikersavatar
nelleke
Zeer actief
Berichten: 4983
Lid geworden op: 04 dec 2011 14:32
Mijn ras(sen): langhaar duitse herder en een kater
Aantal honden: 1
Locatie: voorburg

Re: Weer een mijlpaal

Ongelezen bericht door nelleke »

Heel mooi van jullie 2. Gefeliciteerd. En stoere foto's ook.
Afbeelding
Neeltje
Manuma
Zeer actief
Berichten: 7569
Lid geworden op: 13 dec 2015 21:10

Re: Weer een mijlpaal

Ongelezen bericht door Manuma »

Kijk jullie allebei eens trots zijn :I: Gefeliciteerd! Hij is ook nog eens bloedmooi!
Persistence
Zeer actief
Berichten: 4745
Lid geworden op: 17 jan 2016 20:05

Re: Weer een mijlpaal

Ongelezen bericht door Persistence »

Mooie foto's, teamwork!
Gebruikersavatar
Doyaquba
Zeer actief
Berichten: 2041
Lid geworden op: 03 jul 2019 20:30
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Re: Weer een mijlpaal

Ongelezen bericht door Doyaquba »

Mooi om te zien en van harte gefeliciteerd!
Gebruikersavatar
Budkes
Zeer actief
Berichten: 10673
Lid geworden op: 12 jan 2003 13:56
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Re: Weer een mijlpaal

Ongelezen bericht door Budkes »

Dank allemaal. Ik schrok ook echt in die lift. Was gezellig aan t kletsen met die 2 collega's in de lift want boven zouden we gaan zoeken, zeiden ze. Er zou een lange lijn klaar liggen, dus compleet niet op gerekend. Louitje was gelukkig wel scherp. Sommige honden hadden nog wel wat problemen met de lift. Maar dat is weer t voordeel van het van pup af aan hebben. We zijn al ontelbaar vaak in een lift geweest.

Ik vond t superleuk om mijn eigen hond af te richten maar ik ga het niet weer doen. Ik had nu mazzel dat Louitje Marco op kon volgen dus dat hij kon blijven. Als ik nu weer een pup zou nemen dan richt ik hem af voor een collega en ik kan geen afscheid nemen. Bij Marco spande het er ook om, die had mss nog wel ff door gekund . Maar ik had er echt buikpijn van dat Louitje weg moest. Gelukkig voor mij heeft Louitje wat vervelende trekjes waar ik geen last van heb dus kon je hem niet zo maar bij elke geleider weg zetten. Dus kon hij blijven en mag Marco straks gaan genieten van zijn pensioen hier. :cheer:
Mannen zijn ook erg aan elkaar verknocht. :I:

En Manuma ik vind het ook wel een mooi mannetje geworden. :lol1: Mooi formaat, handig om mee te werken en ik moet altijd kijken naar hem als hij beweegt, hij zit zo heerlijk functioneel in elkaar. Ben echt superblij met het ventje.
Gr. Aniek

Afbeelding
Wildflower
Zeer actief
Berichten: 1461
Lid geworden op: 19 feb 2008 15:32
Mijn ras(sen): Border Collies
Aantal honden: 2

Re: Weer een mijlpaal

Ongelezen bericht door Wildflower »

Zo gaaf! Gefeliciteerd!
janinca2002
Zeer actief
Berichten: 2067
Lid geworden op: 14 jul 2003 09:36
Mijn ras(sen): Herder
Aantal honden: 2
Locatie: enter
Contacteer:

Re: Weer een mijlpaal

Ongelezen bericht door janinca2002 »

Budkes schreef:Dank allemaal. Ik schrok ook echt in die lift. Was gezellig aan t kletsen met die 2 collega's in de lift want boven zouden we gaan zoeken, zeiden ze. Er zou een lange lijn klaar liggen, dus compleet niet op gerekend. Louitje was gelukkig wel scherp. Sommige honden hadden nog wel wat problemen met de lift. Maar dat is weer t voordeel van het van pup af aan hebben. We zijn al ontelbaar vaak in een lift geweest.

Ik vond t superleuk om mijn eigen hond af te richten maar ik ga het niet weer doen. Ik had nu mazzel dat Louitje Marco op kon volgen dus dat hij kon blijven. Als ik nu weer een pup zou nemen dan richt ik hem af voor een collega en ik kan geen afscheid nemen. Bij Marco spande het er ook om, die had mss nog wel ff door gekund . Maar ik had er echt buikpijn van dat Louitje weg moest. Gelukkig voor mij heeft Louitje wat vervelende trekjes waar ik geen last van heb dus kon je hem niet zo maar bij elke geleider weg zetten. Dus kon hij blijven en mag Marco straks gaan genieten van zijn pensioen hier. :cheer:
Mannen zijn ook erg aan elkaar verknocht. :I:

En Manuma ik vind het ook wel een mooi mannetje geworden. :lol1: Mooi formaat, handig om mee te werken en ik moet altijd kijken naar hem als hij beweegt, hij zit zo heerlijk functioneel in elkaar. Ben echt superblij met het ventje.
Die Duitser was toch handiger bij het tillen;)
Jan
Afbeelding
Gebruikersavatar
Budkes
Zeer actief
Berichten: 10673
Lid geworden op: 12 jan 2003 13:56
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Re: Weer een mijlpaal

Ongelezen bericht door Budkes »

janinca2002 schreef:
Budkes schreef:Dank allemaal. Ik schrok ook echt in die lift. Was gezellig aan t kletsen met die 2 collega's in de lift want boven zouden we gaan zoeken, zeiden ze. Er zou een lange lijn klaar liggen, dus compleet niet op gerekend. Louitje was gelukkig wel scherp. Sommige honden hadden nog wel wat problemen met de lift. Maar dat is weer t voordeel van het van pup af aan hebben. We zijn al ontelbaar vaak in een lift geweest.

Ik vond t superleuk om mijn eigen hond af te richten maar ik ga het niet weer doen. Ik had nu mazzel dat Louitje Marco op kon volgen dus dat hij kon blijven. Als ik nu weer een pup zou nemen dan richt ik hem af voor een collega en ik kan geen afscheid nemen. Bij Marco spande het er ook om, die had mss nog wel ff door gekund . Maar ik had er echt buikpijn van dat Louitje weg moest. Gelukkig voor mij heeft Louitje wat vervelende trekjes waar ik geen last van heb dus kon je hem niet zo maar bij elke geleider weg zetten. Dus kon hij blijven en mag Marco straks gaan genieten van zijn pensioen hier. :cheer:
Mannen zijn ook erg aan elkaar verknocht. :I:

En Manuma ik vind het ook wel een mooi mannetje geworden. :lol1: Mooi formaat, handig om mee te werken en ik moet altijd kijken naar hem als hij beweegt, hij zit zo heerlijk functioneel in elkaar. Ben echt superblij met het ventje.
Die Duitser was toch handiger bij het tillen;)
Hou op schei uit. :schrik: :D
Gr. Aniek

Afbeelding
Rocco
Zeer actief
Berichten: 1251
Lid geworden op: 31 jul 2011 17:55
Aantal honden: 2

Re: Weer een mijlpaal

Ongelezen bericht door Rocco »

Pfff arme helper ik zeg verder maar niks... :roos:
Gebruikersavatar
Budkes
Zeer actief
Berichten: 10673
Lid geworden op: 12 jan 2003 13:56
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Re: Weer een mijlpaal

Ongelezen bericht door Budkes »

Rocco schreef:Pfff arme helper ik zeg verder maar niks... :roos:
Niks aan de hand. Pun intended. :wink:

Zoals je kunt horen is dat sowieso mijn eerste vraag, als hij overbijt op de hand en in de mouw schiet.

Voor wat betreft de eerste inbeet op de knie, helper springt de lift in en valt mij aan. Dan bijt ie op de plek waar hij het snelste bij kan. Prima reactie van een praktijkhond. Daarna kreeg ie de ruimte om over te bijten op de arm,ik was ff afgeleid ben ook niet feilloos, en omdat we allemaal niet scherp waren, kwam ie in de mouw. Uiteraard meteen excuses gemaakt aan de helper, maar zoals je hoorde gaf hij ook meteen aan dat er niets aan de hand was.

Maar de helper had nergens last van, hij was dus ook niet arm.
Gr. Aniek

Afbeelding
Gos
Zeer actief
Berichten: 8486
Lid geworden op: 18 aug 2006 14:56

Re: Weer een mijlpaal

Ongelezen bericht door Gos »

Gefeliciteerd! Heel veel veilige diensten gewenst met elkaar en alvast bedankt voor al het werk wat jullie samen verrichten!
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”