Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

De weg naar pakwerkster

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
Doyaquba
Zeer actief
Berichten: 2041
Lid geworden op: 03 jul 2019 20:30
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Re: De weg naar pakwerkster - Fase 1

Ongelezen bericht door Doyaquba »

Rocco schreef:Voor je conditie is eigenlijk de interval training het beste zo explosief mogelijk trainen binnen een korte tijd van ca.een half uur 3 kwartier hardlopen is veelal duur training en fietsen bouw je weinig conditie op naar mijn mening , misschien wat gewichten erbij ook goed
7 tot 10 honden op je mouw is best wel heftig ik zou het niet te gek maken eerst en denk om je rug gewoon eens met 4 beginnen en dan opbouwen, veel met jonge honden werken als ze er zijn.


Fit 4 Free had altijd een goede interval groeps training met veel gevarieerde oefeningen, ook rekken voor de training niet vergeten :wink:
Bedankt voor de tips!
Met hardlooptraining bedoel ik ook intervaltraining. Ik train nooit hardloop-duur, dat kan ik wel, maar vind ik saai...
Een jaarabbonnement vind ik nu zonde van mijn geld omdat ik tot en met juni hier ben, dus de sportschool is geen optie, maar ik doe wel van die work-out filmpjes voor m'n algehele spieren.
Oefeningen voor m'n rug heb ik al door een blessure uit m'n paardrijperiode. Gewichten zal ik eens kijken of ik die hier op de kop kan tikken, beetje interessant maken met wat gewichten is wel goed voor de thuistrainingen. Rekken is trouwens achterhaald, er is geen bewijs dat dat de kans op blessures kleiner maakt. :wink:

Wil ook wel even de kanttekening plaatsen dat ik echt niet alle 10 honden gelijk op de mouw heb. Als ze er allemaal zijn, is het bij de een een korte vlucht, bij wat anderen alleen verstek, bij weer een andere even 'het gevecht aangaan'. Dus ben echt niet non-stop bezig met alle honden, als ik die impressie gaf hoor :lol1: zou wel te gek zijn inderdaad.
We hebben (helaas) vrijwel alleen maar jonge honden, op 2 na (maar die hebben andere problemen gehad in hun opbouw vroeger).
Dat vind ik ergens ook wel een nadeel, want een volledig opgeleide hond zou me ook wel heel fijn lijken om van te leren.
Rocco
Zeer actief
Berichten: 1251
Lid geworden op: 31 jul 2011 17:55
Aantal honden: 2

Re: De weg naar pakwerkster - Fase 1

Ongelezen bericht door Rocco »

Gewoon een keer mee trainen met andere verenigingen in de buurt steek je altijd wat van op tips van andere pakwerkers

Deed ik altijd wel zoveel mogelijk mee trainen in overleg indien mogelijk voor een vrouw weet ik niet of ze allemaal zo makkelijk gaat
ook omdat je nieuw bent maar wie niet waagt wie niet wint brutalen hebben de halve wereld toch. :wink:
Gebruikersavatar
malinois
Zeer actief
Berichten: 57865
Lid geworden op: 16 aug 2003 18:40
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: De weg naar pakwerkster - Fase 1

Ongelezen bericht door malinois »

Rocco schreef:Gewoon een keer mee trainen met andere verenigingen in de buurt steek je altijd wat van op tips van andere pakwerkers

Deed ik altijd wel zoveel mogelijk mee trainen in overleg indien mogelijk voor een vrouw weet ik niet of ze allemaal zo makkelijk gaat
ook omdat je nieuw bent maar wie niet waagt wie niet wint brutalen hebben de halve wereld toch. :wink:
Inderdaad, wat ik al eerder noemde bij ons loopt nu ook een vrouwelijke pakwerkster tijdelijk mee van een andere vereniging. Puur om meer ervaring op te doen. Wij hebben maar erg weinig wedstrijdhonden en veel jonge honden terwijl ze bij haar vereniging juist voornl wedstrijdhonden hebben.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gebruikersavatar
Doyaquba
Zeer actief
Berichten: 2041
Lid geworden op: 03 jul 2019 20:30
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Re: De weg naar pakwerkster - Fase 1

Ongelezen bericht door Doyaquba »

Ik was eerlijk gezegd al blij dat ik 1 plek had gevonden in zuid-Duitsland waar ik dit kon doen als tijdelijk en buitenlands persoon...
Voor zover ik weet zit er alleen een Duitse Herdervereniging (naast onze club) en daar wordt zoveel geschreeuwd en gedaan dat ik daar niet aan wil eigenlijk. Ik train liever positief. Maar ik kan inderdaad even verder kijken wat er nog op een te bereizen afstand zit met de fiets of openbaar vervoer.
Inderdaad, brutalen hebben de halve wereld maar daarvoor moet ik altijd even moed verzamelen en m'n beste Duits haha

Ik ga in april wel naar een seminar in de buurt hier dat wordt gegeven op een van de "betere" boxerclubs, waar veel westrijdhonden trainen. Het is allemaal makkelijk te bereiken met de auto en die heb ik hier niet...vandaar, ik maak het me niet heel makkelijk. Gelukkig heb ik alle tijd om het te leren :wink:
Gebruikersavatar
Doyaquba
Zeer actief
Berichten: 2041
Lid geworden op: 03 jul 2019 20:30
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Re: De weg naar pakwerkster - Fase 1

Ongelezen bericht door Doyaquba »

Cleva schreef:
Doyaquba schreef: Inderdaad, brutalen hebben de halve wereld maar daarvoor moet ik altijd even moed verzamelen en m'n beste Duits haha
Nee. Je moet gewoon zeggen dat je geen Duits spreekt. Je komt er heus wel uit maar laten we het midden maar opzoeken.
Als je nou ook nog je telefoon met internet bij je hebt dan is een fotootjes van wat je bedoelt zo gezocht.

Ik ben een hele slechte gastarbeider. Ik spreek wel duits maar het is gewoon handiger om dat niet te zeggen als je ingewikkelde dingen moet bespreken.
Duitsers zijn hartstikke lief. Daar kom je wel uit.
Serieus nemen ze je toch niet, wat je ook doet.
In mijn ervaring werkt dat in Duitsland prima, in Beieren wat minder :U: genoeg mensen hier die Engels spreken vertikken. Op mijn stage spreek ik Engels maar ik doe echt wel mijn best om daarbuiten zoveel mogelijk Duits te spreken en dat gaat echt prima hoor. Zo ingewikkeld is dit bespreken ook weer niet en kan me goed voorstellen dat ze weinig zin hebben om zich aan te passen aan mij. Dus ik blijf wel bij m'n standpunt dat ik er m'n uiterste best voor doe.
Serieus nemen doen ze bij de boxerclub wel, dus mag toch hopen ergens anders ook? Ik zit alleen niet te wachten op elektrische halsbanden en schreeuwende hondengeleiders dus de duitse herderclub sla ik over....
Gebruikersavatar
Doyaquba
Zeer actief
Berichten: 2041
Lid geworden op: 03 jul 2019 20:30
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Re: De weg naar pakwerkster - Fase 1

Ongelezen bericht door Doyaquba »

Tijd voor een update!

Net terug van een weekje met ouders en 3 honden in de buurt. Heerlijk gelopen door berg en boslandschap, de kleine pup voorop :lol1: (al is die ook alweer bijna 30 kg inmiddels)
Eindelijk mijn kleintje dus kunnen showen op de club hier:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Was voor hem de eerste keer met pakwerker dus heel spannend :D

Voor onze 5-jarige teef de tweede keer pakwerk en ik denk echt dat als we daar eerder wat mee hadden gedaan, we al een stuk verder waren geweest qua kennis en kunnen, die hond doet me steeds weer verbazen :I: Klik

Van mij in het pak heeft m'n moeder dan weer geen filmpjes helaas, maar wel lekker gewerkt, voor het eerst een lange vlucht gedaan! Wel een wat langzamere hond, maar ging wel in 1 keer goed :D
Moet wel oefenen op m'n boze uitstraling, want ik mis nog wel wat respect in het verstek, wordt niet lekker aangeblaft...denk dat ik te lief ben...

Hele fijne dag gehad in ieder geval en een lange, want er waren een heleboel mensen en honden. Daarna dus goed kunnen slapen :wink:
Heel goed om weer een volle week met m'n hond te hebben, gelukkig hebben we een hele fijne band samen, hij luistert eigenlijk veel te goed voor een pup van 8 maanden, maar goed, 'vraag niet hoe het kan, maar geniet ervan'.

Over een kleine twee maanden heb ik een workshopweekend/pakwerkcursus waar ik met iemand van de club heenga, dus daar kijk ik wel heel erg naar uit, wat theorie achter de praktijk toevoegen!
maart
Zeer actief
Berichten: 13207
Lid geworden op: 05 aug 2005 17:28
Mijn ras(sen): Mechelse herders
Locatie: West-Vlaanderen

Re: De weg naar pakwerkster - Fase 1

Ongelezen bericht door maart »

Er zijn maar weinig boxers die respectvol aanblaffen in het kot :LOL:

mooi volgwerk :ok:
Gebruikersavatar
Doyaquba
Zeer actief
Berichten: 2041
Lid geworden op: 03 jul 2019 20:30
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Re: De weg naar pakwerkster - Fase 1

Ongelezen bericht door Doyaquba »

maart schreef:Er zijn maar weinig boxers die respectvol aanblaffen in het kot :LOL:

mooi volgwerk :ok:
Haha dat is zo, dat kunnen de meeste herders sowieso een stuk beter, herrie maken :lol1: :lol1:

En dankje :engel: volgen deed ie met 4 maanden ook al heel graag en vrij netjes, doet alles voor eten of een trekspelletje :cheer:
Gaat nu ook steeds al langere stukken goed, was echt heel blij met hem deze training, weer een hoop stappen vooruit! Blijft lastig als je steeds een maand je hond niet ziet :cry:
maart
Zeer actief
Berichten: 13207
Lid geworden op: 05 aug 2005 17:28
Mijn ras(sen): Mechelse herders
Locatie: West-Vlaanderen

Re: De weg naar pakwerkster - Fase 1

Ongelezen bericht door maart »

Ik vind het altijd grappig, komen ze het kot ingevlogen, 2 keer woef (of iets in die trant) en dan even goed tegen de mouw aanstompen haha :LOL:

Dat moet inderdaad lastig zijn, doet 1 van je ouders dan iets met hem qua gehoorzaamheid?
Gebruikersavatar
Doyaquba
Zeer actief
Berichten: 2041
Lid geworden op: 03 jul 2019 20:30
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Re: De weg naar pakwerkster - Fase 1

Ongelezen bericht door Doyaquba »

maart schreef:Ik vind het altijd grappig, komen ze het kot ingevlogen, 2 keer woef (of iets in die trant) en dan even goed tegen de mouw aanstompen haha :LOL:

Dat moet inderdaad lastig zijn, doet 1 van je ouders dan iets met hem qua gehoorzaamheid?
Ja dat stompen inderdaad :LOL: of ze komen eerst aangebeukt en beginnen dan eens te blaffen :roll:

Ja hij traint met m'n moeder, speuren en appèl, dus die heeft nu dan dus 3 honden te doen iedere keer, goed voor de conditie haha :D
Rocco
Zeer actief
Berichten: 1251
Lid geworden op: 31 jul 2011 17:55
Aantal honden: 2

Re: De weg naar pakwerkster - Fase 1

Ongelezen bericht door Rocco »

maart schreef:oude(re) ervaren honden lijken me verstandiger om mee te werken dan jonge honden die zelf nog alles moeten leren.


Nee want oudere honden kunnen al bijten en in de opbouw met begeleiding van een ervaren pakwerker leer je juist om aan de grip van de jonge honden te werken, iedere hond is anders dat is juist een win win situatie voor zowel pakwerker als honden mijn inziens. Juist om te werken met zoveel mogelijk honden doe je juist ervaring op en beleef je mooi de weg van jonge hond naar hond die naar een certicicaat wordt gebracht. Nou is het wel zo de helper moet wel enige feeling en skills hebben , niet iedereen is weg gelegd voor helper of pakwerker een slechte pakwerker kan makkelijk een hond verknallen.



Oudere honden zijn wel heel geschikt om aan een oefening in het stelwerk te wennen, en begin met korte afstanden niet wat ik vaak in de KNPV zie om van die hard stellende honden op 90 meter af vuren op onervaren pakwerkers errrug dom
maart
Zeer actief
Berichten: 13207
Lid geworden op: 05 aug 2005 17:28
Mijn ras(sen): Mechelse herders
Locatie: West-Vlaanderen

Re: De weg naar pakwerkster - Fase 1

Ongelezen bericht door maart »

Rocco schreef:
maart schreef:oude(re) ervaren honden lijken me verstandiger om mee te werken dan jonge honden die zelf nog alles moeten leren.


Nee want oudere honden kunnen al bijten en in de opbouw met begeleiding van een ervaren pakwerker leer je juist om aan de grip van de jonge honden te werken, iedere hond is anders dat is juist een win win situatie voor zowel pakwerker als honden mijn inziens. Juist om te werken met zoveel mogelijk honden doe je juist ervaring op en beleef je mooi de weg van jonge hond naar hond die naar een certicicaat wordt gebracht. Nou is het wel zo de helper moet wel enige feeling en skills hebben , niet iedereen is weg gelegd voor helper of pakwerker een slechte pakwerker kan makkelijk een hond verknallen.



Oudere honden zijn wel heel geschikt om aan een oefening in het stelwerk te wennen, en begin met korte afstanden niet wat ik vaak in de KNPV zie om van die hard stellende honden op 90 meter af vuren op onervaren pakwerkers errrug dom
Nou, niet mee eens. Iemand die niet weet hoe een beet moet zijn, kan die niet aanleren/bevestigen/verbeteren bij een jonge hond.
Sporten waar de beet niet van belang is, hebben daar geen last van, daar zie je inderdaad dat iedereen het pak aantrekt en alles er op losgelaten wordt. Maar als de beet belangrijk is, laat ik die niet over aan iemand die niet weet hoe een beet moet zijn.
Leer eerst maar met een hond die het spelletje al kan hoe het moet zijn en pas daarna kun je aan de slag met honden zelf iets aan te leren.
Gebruikersavatar
Doyaquba
Zeer actief
Berichten: 2041
Lid geworden op: 03 jul 2019 20:30
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Re: De weg naar pakwerkster - Fase 1

Ongelezen bericht door Doyaquba »

Halve dag vandaag op stage wegens carnaval, dus kon eindelijk eens op dinsdag naar de club!
Inmiddels weer afscheid genomen van m'n eigen schatje dus dan is de afleiding welkom.
Het weer zat niet mee, regen en harde wind, maar goed, dat mocht de pret niet drukken.
Weer 10 honden vandaag, waarvan ik met 9 iets mag meedoen, dus heerlijk voldaan kan ik straks mijn bed in.

Veel gewerkt aan korte vlucht en ook wat lossen. Welke kant ik op moet lopen en vooral hoe ik mijn arm het beste positioneer. Soms duizelt het me een beetje, doet me denken aan toen ik leerde paardrijden, zoveel dingen en houdingen waar je op moet letten, maar uiteindelijk wordt het een natuurlijk iets. Tenminste, daar hoop ik dan maar op, morgen heb ik vast weer spierpijn :mrgreen:

Mijn grote vriend Bentley weer mogen handlen en goh daar leer je toch ook ontzettend veel van met de hond van een ander die al wel wat kan :D
Kan dus weer heerlijk slapen vanavond :slaap2:

Zouden mensen me uitlachen als ik in het park droog ga oefenen op houdingen en sprintjes e.d.? :denken:
Rocco
Zeer actief
Berichten: 1251
Lid geworden op: 31 jul 2011 17:55
Aantal honden: 2

Re: De weg naar pakwerkster - Fase 1

Ongelezen bericht door Rocco »

maart schreef:
Rocco schreef:
maart schreef:oude(re) ervaren honden lijken me verstandiger om mee te werken dan jonge honden die zelf nog alles moeten leren.


Nee want oudere honden kunnen al bijten en in de opbouw met begeleiding van een ervaren pakwerker leer je juist om aan de grip van de jonge honden te werken, iedere hond is anders dat is juist een win win situatie voor zowel pakwerker als honden mijn inziens. Juist om te werken met zoveel mogelijk honden doe je juist ervaring op en beleef je mooi de weg van jonge hond naar hond die naar een certicicaat wordt gebracht. Nou is het wel zo de helper moet wel enige feeling en skills hebben , niet iedereen is weg gelegd voor helper of pakwerker een slechte pakwerker kan makkelijk een hond verknallen.



Oudere honden zijn wel heel geschikt om aan een oefening in het stelwerk te wennen, en begin met korte afstanden niet wat ik vaak in de KNPV zie om van die hard stellende honden op 90 meter af vuren op onervaren pakwerkers errrug dom
Nou, niet mee eens. Iemand die niet weet hoe een beet moet zijn, kan die niet aanleren/bevestigen/verbeteren bij een jonge hond.
Sporten waar de beet niet van belang is, hebben daar geen last van, daar zie je inderdaad dat iedereen het pak aantrekt en alles er op losgelaten wordt. Maar als de beet belangrijk is, laat ik die niet over aan iemand die niet weet hoe een beet moet zijn.
Leer eerst maar met een hond die het spelletje al kan hoe het moet zijn en pas daarna kun je aan de slag met honden zelf iets aan te leren.
Totaal niet mee eens door zoveel mogelijk te oefenen leer je juist als pakwerker feeling te krijgen van honden en een ho sterker te maken ,,,honden die al gecertificeerd zijn die zijn al klaar en zijn al opgebouwd...maar goed ieder zijn mening zomaar van iemand die al 10 jaar het pak aan heeft.
Rocco
Zeer actief
Berichten: 1251
Lid geworden op: 31 jul 2011 17:55
Aantal honden: 2

Re: De weg naar pakwerkster - Fase 1

Ongelezen bericht door Rocco »

maart schreef:
Rocco schreef:
maart schreef:oude(re) ervaren honden lijken me verstandiger om mee te werken dan jonge honden die zelf nog alles moeten leren.


Nee want oudere honden kunnen al bijten en in de opbouw met begeleiding van een ervaren pakwerker leer je juist om aan de grip van de jonge honden te werken, iedere hond is anders dat is juist een win win situatie voor zowel pakwerker als honden mijn inziens. Juist om te werken met zoveel mogelijk honden doe je juist ervaring op en beleef je mooi de weg van jonge hond naar hond die naar een certicicaat wordt gebracht. Nou is het wel zo de helper moet wel enige feeling en skills hebben , niet iedereen is weg gelegd voor helper of pakwerker een slechte pakwerker kan makkelijk een hond verknallen.



Oudere honden zijn wel heel geschikt om aan een oefening in het stelwerk te wennen, en begin met korte afstanden niet wat ik vaak in de KNPV zie om van die hard stellende honden op 90 meter af vuren op onervaren pakwerkers errrug dom
Nou, niet mee eens. Iemand die niet weet hoe een beet moet zijn, kan die niet aanleren/bevestigen/verbeteren bij een jonge hond.
Sporten waar de beet niet van belang is, hebben daar geen last van, daar zie je inderdaad dat iedereen het pak aantrekt en alles er op losgelaten wordt. Maar als de beet belangrijk is, laat ik die niet over aan iemand die niet weet hoe een beet moet zijn.
Leer eerst maar met een hond die het spelletje al kan hoe het moet zijn en pas daarna kun je aan de slag met honden zelf iets aan te leren.
Totaal niet mee eens door zoveel mogelijk te oefenen leer je juist als pakwerker feeling te krijgen van honden en een hond sterker te maken ,,,honden die al gecertificeerd zijn die zijn al klaar en zijn al opgebouwd gebruilk alleen voor de oefening niet gericht op het bijten ...maar goed ieder zijn mening zomaar van iemand die al 10 jaar het pak aan heeft. En uiteraard laat je je hond niet op iedere clown die een pak aan kan doen bijten, maar iedereen moet ergens beginnen en onder GOEDE BEGELEIDING met ervaren pakwerkers komt dit zeker goed.
Gebruikersavatar
malinois
Zeer actief
Berichten: 57865
Lid geworden op: 16 aug 2003 18:40
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: De weg naar pakwerkster - Fase 1

Ongelezen bericht door malinois »

Ik laat mijn jonge onervaren hond ook bijten op onze pakwerker in opleiding. A. Zal t wel moeten anders draait hij weleens een maand geen pakwerk B. De hond moet ook leren 'zijn kloten te klaren', dus zien iets op te lossen. Natuurlijk laat ik hem liever bijten op een zeer ervaren pakwerker die veel ervaring heeft in t opbouwen van jonge honden maar die moet je nu eenmaal met een vergrootglas zoeken in hondensportland. En ik moet zeggen dat t eigenlijk uitstekend gaat.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gebruikersavatar
Doyaquba
Zeer actief
Berichten: 2041
Lid geworden op: 03 jul 2019 20:30
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Re: De weg naar pakwerkster - Fase 1

Ongelezen bericht door Doyaquba »

Ik snap het wel hoor, ik zou omgekeerd ook moeite hebben met mijn jonge hond opbouwen op een onervaren pakwerker, ook omdat ik zelf nog niet veel weet.
Er is ook een hond waar ik niet aan mag van de eigenaar, prima ieder z'n keuze.

Natuurlijk gaat er wel eens wat fout en daar leer ik het meest van, maar de hond ook door wat oplossend vermogen. Direct erna doet de ervaren pakwerker (>20 jaar ervaring) dan wat wel precies de bedoeling was en ik denk dat er dan heus niet ineens schade is in de opbouw. Het is ook geen wedstrijdvereniging daar, de enige met wedstrijdambities is dus met de hond waarmee ik niets mag. Dus dat snap ik volkomen!

Ik had graag minstens 1 hond gehad die precies wist hoe en wat, maar goed, die is niet voor handen. Je moet toch maar roeien met de riemen die je hebt en eigenlijk gaat het tot nu toe best goed! :cheer:
Ik kreeg zelfs dinsdag voor het eerst een compliment dat ik iets heel goed had gedaan!
O ja en iets wat ik onbewust goed had opgelost na een beetje onhandig actie van mezelf (ik stapte in een gat en viel bijna tijdens korte vlucht, daardoor miste de hond me, maar daarna omgedraaid en gelijk opnieuw aangeboden).

Sterren vallen nu eenmaal niet spontaan uit de hemel, iedereen moet ergens beginnen toch? :D
Gebruikersavatar
Doyaquba
Zeer actief
Berichten: 2041
Lid geworden op: 03 jul 2019 20:30
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Re: De weg naar pakwerkster - Fase 1

Ongelezen bericht door Doyaquba »

Nieuwe ronde, nieuwe kansen!

Het was weer zaterdag, en de complimenten over mijn knullie kwamen nog steeds binnendwarrelen :cheer:
Niemand wilde hem hebben in Duitsland, na 1 dag alweer teruggebracht naar de fokker, waarna hij op mijn pad kwam en de reis naar Nederland ging maken. Nu z'n koppie weer eens laten zien in Duitsland en wat heeft er iemand nu spijt :engel: Voor mij alleen maar leuk om te horen, want met je eerste hond en alles voor het eerst is het retespannend. Hij deed het dus echt verrassend goed voor een eerste keer pakwerk en dan ook nog zo netjes lopen in een vreemde omgeving! Maar goed, dit topic gaat niet over mijn pup (of de blaren die ik nog heb staan van hem) maar over pakwerker worden.

Waar er vorige week 16 honden waren, waren het er vandaag ineens maar 8. Geeft niet, des te meer energie ik heb voor de 5 die ik mee mag helpen.
Ik kan denk ik eindelijk zeggen dat er vorm in begint te komen. Dat ik begin te begrijpen wat ik moet doen, zonder dat alles me toegeschreeuwd moet worden. En als je daar dan achteraf een compliment over krijgt is het helemaal fijn. Voornaamste is dat ik nog teveel cadeautjes geef en ik Sinterklaas niet ben... O ja en rechtop staan, af en toe is het net of ik les heb van m'n oma :smile2:

Ik denk dat ik nu ongeveer 50/50 help met de honden waar ik mee mag helpen (oké onder streng toezicht, maar toch). En echt spierpijn heb ik niet meer.
Ben dus even heel positief (tenzij ik morgen niet m'n bed uitkom maar dan geef ik de schuld aan de mechel die me aan de rand van het veld tackelde omdat ze wilde spelen...) :D

Ben heel benieuwd of ik ooit zo ver ga komen dat ik dit allemaal zelf kan en heb geen idee hoe lang dat gaat duren, 100 keer doen heb ik gehoord vandaag. Ik weet niet of dat waar is, maar goed, ik heb alle tijd hoor! Het is fijn dat als iets niet helemaal lekker gaat, je het nog een keer kan doen. Ik merk dat dat me heel erg helpt, want alleen horen wat ik fout heb gedaan kan ik uiteindelijk weinig mee. Het voornaamste is toch wel dat ik het nog steeds heel leuk vind en er heel graag mee door wil! Ik ben heel blij dat ik deze kans krijg van de club hier, die me toch straks waarschijnlijk niet meer terug ziet en juist nu helpt bij het allermoeilijkste begin.

O ja, wel weer gehoord "en dat is waarom vrouwen geen pakwerk moeten doen" maar goed, afschudden en door. Ik weet dat ik niet bijzonder sterk ben of indrukwekkend om te zien, maar goed, dan kost het me maar wat meer moeite, heb ik vrede mee. Ik hoef ook geen wedstrijden te lopen, ik wil gewoon fijn voor mijn eigen club kunnen lopen, dat is voor mij het belangrijkste en dan zien we het wel!
Gebruikersavatar
Doyaquba
Zeer actief
Berichten: 2041
Lid geworden op: 03 jul 2019 20:30
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Re: De weg naar pakwerkster - Fase 1

Ongelezen bericht door Doyaquba »

Deze week weer twee keer gegaan, dat gaat echt beter voor het leerproces moet ik eerlijk zeggen. De bewegingen komen dan toch wat natuurlijker. Helaas moet ik nu weer twee weken zonder want dinsdag zo vroeg weg gaat niet elke keer en volgende week ga ik weer even een lang weekend naar mn hondje toe :I:

Al met al gaat het best goed, ik hou me staande en krijg zelfs af en toe een compliment. Ik ben niet echt sterk en dat zit me soms wat tegen, maar ik merk ook dat als dingen wat meer op techniek gaan en je ze vaak genoeg hebt gedaan, je niet zoveel kracht nodig hebt. Dat moet ik qua lijnhandling dan ook nog krijgen, want als ik Bentley niet hou, hoe kan ik dan mijn eigen hond houden die groter gaat worden :ugh:

Wel weer ontzettend gelachen om S/M hond Gigi, die alleen bijt in de arm als ze eerst een beetje is opgezweept :zweep: anders verkiest ze de softstick :lol1:
Ik hou me nu zelfs staande bij Asko, duitse herderreu van een hoop kg's dus dat is wel een overwinning voor mezelf. En fijn, want hij bijt heel zuiver dus dat is wel erg prettig om er ook bij te hebben.

Ook word ik in het verstek al steeds wat beter aangeblaft, waar er eerst twee honden nog echt iets hadden van, goh wie is dat, daar hoeven we niets mee, gaan ze nu best netjes blaffen, al is het nog niet met volle overtuiging.
Maar goed er is progressie en ik ben blij en ook moe en blauw dus alles goed!

Wel ontzettend veel zin om weer eens naar huis te gaan naar mn eigen cluppie, want daar ben ik voor het laatst eind november geweest en dat is toch wel heeeel lang geleden.
Gebruikersavatar
Doyaquba
Zeer actief
Berichten: 2041
Lid geworden op: 03 jul 2019 20:30
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Re: De weg naar pakwerkster - Fase 1

Ongelezen bericht door Doyaquba »

En toen lag alle progressie op z'n gat. Waarschijnlijk kan ik pas na pasen weer terug dus tot die tijd me maar thuis vermaken. Groot voordeel, ben wel bij m'n eigen hond en kan daar verder mee. Groot nadeel, de club hier is ook gesloten...
Gebruikersavatar
malinois
Zeer actief
Berichten: 57865
Lid geworden op: 16 aug 2003 18:40
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: De weg naar pakwerkster - Fase 1

Ongelezen bericht door malinois »

Doyaquba schreef:En toen lag alle progressie op z'n gat. Waarschijnlijk kan ik pas na pasen weer terug dus tot die tijd me maar thuis vermaken. Groot voordeel, ben wel bij m'n eigen hond en kan daar verder mee. Groot nadeel, de club hier is ook gesloten...
Hier zit ook alles dicht qua IGP
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gebruikersavatar
crutz
Zeer actief
Berichten: 35424
Lid geworden op: 22 apr 2002 00:24
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Locatie: Zegveld
Contacteer:

Re: De weg naar pakwerkster - Fase 1

Ongelezen bericht door crutz »

malinois schreef:
Doyaquba schreef:En toen lag alle progressie op z'n gat. Waarschijnlijk kan ik pas na pasen weer terug dus tot die tijd me maar thuis vermaken. Groot voordeel, ben wel bij m'n eigen hond en kan daar verder mee. Groot nadeel, de club hier is ook gesloten...
Hier zit ook alles dicht qua IGP
KNPV adviseert het ook. Er zijn er alleen nog veel die blijven oefenen. Nou ik blijf wel thuis hoor (was toch al flink minder actief en een overstap naar Mondioring aan het maken, maar ook daar blijf ik voorlopig weg)
Gebruikersavatar
malinois
Zeer actief
Berichten: 57865
Lid geworden op: 16 aug 2003 18:40
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: De weg naar pakwerkster - Fase 1

Ongelezen bericht door malinois »

crutz schreef:
malinois schreef:
Doyaquba schreef:En toen lag alle progressie op z'n gat. Waarschijnlijk kan ik pas na pasen weer terug dus tot die tijd me maar thuis vermaken. Groot voordeel, ben wel bij m'n eigen hond en kan daar verder mee. Groot nadeel, de club hier is ook gesloten...
Hier zit ook alles dicht qua IGP
KNPV adviseert het ook. Er zijn er alleen nog veel die blijven oefenen. Nou ik blijf wel thuis hoor (was toch al flink minder actief en een overstap naar Mondioring aan het maken, maar ook daar blijf ik voorlopig weg)
Wij zouden net tijdelijk bij een andere vereniging in de regio gaan trainen tot we weer iets voor onszelf zouden hebben maar ik zag de bui al hangen en had t zelf al geannuleerd (iom rest v h bestuur natuurlijk).afelopen week. Maar gister is t ook aanbevolen door de NBG dus is t ook officieel.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gebruikersavatar
Doyaquba
Zeer actief
Berichten: 2041
Lid geworden op: 03 jul 2019 20:30
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Re: De weg naar pakwerkster - Fase 1

Ongelezen bericht door Doyaquba »

malinois schreef:
crutz schreef:
malinois schreef:
Doyaquba schreef:En toen lag alle progressie op z'n gat. Waarschijnlijk kan ik pas na pasen weer terug dus tot die tijd me maar thuis vermaken. Groot voordeel, ben wel bij m'n eigen hond en kan daar verder mee. Groot nadeel, de club hier is ook gesloten...
Hier zit ook alles dicht qua IGP
KNPV adviseert het ook. Er zijn er alleen nog veel die blijven oefenen. Nou ik blijf wel thuis hoor (was toch al flink minder actief en een overstap naar Mondioring aan het maken, maar ook daar blijf ik voorlopig weg)
Wij zouden net tijdelijk bij een andere vereniging in de regio gaan trainen tot we weer iets voor onszelf zouden hebben maar ik zag de bui al hangen en had t zelf al geannuleerd (iom rest v h bestuur natuurlijk).afelopen week. Maar gister is t ook aanbevolen door de NBG dus is t ook officieel.
Ja had het wel zien aankomen, maar zaterdag was het nog wel. Maar gisteren inderdaad bericht dat in ieder geval tot 6 april geen trainingen zijn, helaas. Maar goed grote tuin en akker en weiland achter huis dus we vermaken ons wel een tijdje met de drie honden. Ga het wel missen hoor, hopelijk laat ik er niet te veel foutjes in sluipen qua gehoorzaamheid, altijd lastig als niemand je in de gaten houdt.
Gebruikersavatar
crutz
Zeer actief
Berichten: 35424
Lid geworden op: 22 apr 2002 00:24
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Locatie: Zegveld
Contacteer:

Re: De weg naar pakwerkster - Fase 1

Ongelezen bericht door crutz »

Doyaquba schreef:hopelijk laat ik er niet te veel foutjes in sluipen qua gehoorzaamheid, altijd lastig als niemand je in de gaten houdt.
Film jezelf en laat clubgenoten mee kijken (en vice versa)
Gebruikersavatar
Doyaquba
Zeer actief
Berichten: 2041
Lid geworden op: 03 jul 2019 20:30
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Re: De weg naar pakwerkster - Fase 1

Ongelezen bericht door Doyaquba »

crutz schreef:
Doyaquba schreef:hopelijk laat ik er niet te veel foutjes in sluipen qua gehoorzaamheid, altijd lastig als niemand je in de gaten houdt.
Film jezelf en laat clubgenoten mee kijken (en vice versa)
Dat is wel een goede ja, en de teven zijn van m'n moeder dus die kan wel even mij filmen, dan let ik wel op haar (ik ben iets kritischer :lol1: )
Gebruikersavatar
Doyaquba
Zeer actief
Berichten: 2041
Lid geworden op: 03 jul 2019 20:30
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Re: De weg naar pakwerkster - thuiswerken

Ongelezen bericht door Doyaquba »

Kon het niet laten om thuis een beetje te spelen. Leuke invulling van moederdag toch om je moeder je jonge hond te laten vasthouden :lol1:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
crutz
Zeer actief
Berichten: 35424
Lid geworden op: 22 apr 2002 00:24
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Locatie: Zegveld
Contacteer:

Re: De weg naar pakwerkster - thuiswerken

Ongelezen bericht door crutz »

Lekker toch. Plek zat zo te zien.

Hier gisteren ook voor mijn eigen hond het pak aan gehad. Man was aan t werk dus even alleen bezig geweest.

Hier een kort stukje https://www.facebook.com/10035667822783 ... 424245959/
Gebruikersavatar
Doyaquba
Zeer actief
Berichten: 2041
Lid geworden op: 03 jul 2019 20:30
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Re: De weg naar pakwerkster - thuiswerken

Ongelezen bericht door Doyaquba »

crutz schreef:Lekker toch. Plek zat zo te zien.

Hier gisteren ook voor mijn eigen hond het pak aan gehad. Man was aan t werk dus even alleen bezig geweest.

Hier een kort stukje https://www.facebook.com/10035667822783 ... 424245959/
Leuk!

Ja heel lekker, hondjes gelijk lekker in ruste rest vd avond :engel:

Genoeg ruimte voor wat kort werk in ieder geval :D alleen staat er eigenlijk 1 boom op een rotplek, daar is Donner al eens tegenaan gebotst :smile2: met een kaal oog als gevolg
Gebruikersavatar
Doyaquba
Zeer actief
Berichten: 2041
Lid geworden op: 03 jul 2019 20:30
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Re: De weg naar pakwerkster - terug in Nederland (voor nu)

Ongelezen bericht door Doyaquba »

Voor het eerst bij mijn eigen boxerclub in het pak gestaan :cheer:
Moeilijk om ineens dingen anders te doen dan ik gewend was in München, waar me alles wat ik tot nu toe weet is aangeleerd. Maar ik denk dat ik uiteindelijk toch mijn eigen weg moet vinden daarin. Wel heel leuk, honden die je kent maar toch niet op deze manier nog :mrgreen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”