Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

De weg naar pakwerkster

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
** Angela **
Zeer actief
Berichten: 8649
Lid geworden op: 11 aug 2008 15:08
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 3

Re: De weg naar pakwerkster - einde van het Duits avontuur

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Ik heb t ook gedeeld
Je weet nooit

Zelf kan ik helaas die data niet , en ook geen inzetbare honden op dit moment
Anders had ik je graag geholpen
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
Gebruikersavatar
crutz
Zeer actief
Berichten: 35424
Lid geworden op: 22 apr 2002 00:24
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Locatie: Zegveld
Contacteer:

Re: De weg naar pakwerkster - einde van het Duits avontuur

Ongelezen bericht door crutz »

Ook gedeeld. Oa pupkopers in Almere die mss wel kunnen helpen en een klant in Drenthe die er ook voor open staat / vaker doet
Pauline
Zeer actief
Berichten: 396
Lid geworden op: 26 dec 2010 00:18
Mijn ras(sen): Hollandse herder
Aantal honden: 0
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: De weg naar pakwerkster - einde van het Duits avontuur

Ongelezen bericht door Pauline »

heb 't ook gedeeld, hoop voor je dat je mensen vindt die hieraan mee willen werken.
Gebruikersavatar
Doyaquba
Zeer actief
Berichten: 2041
Lid geworden op: 03 jul 2019 20:30
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Re: De weg naar pakwerkster - einde van het Duits avontuur

Ongelezen bericht door Doyaquba »

Bedankt allemaal! Wordt heel erg gewaardeerd, ik probeer het gewoon te regelen op deze termijn en als het niet lukt doen we het volgend jaar. Ik vind wel dat ze laat mailen voor iets wat volgende week dan begint, maar goed. Helaas heeft onze bevriende NBG groep een eigen pakwerker in opleiding. Nouja niet echt helaas, maar die neemt daarvan de honden mee. Dus ik ga nu de ontvangende club nog maar even mailen en dan zien we wel of er wat te regelen valt.

Sowieso ga ik proberen om vanaf oktober bij die bevriende NBG groep te trainen (als hun examens geweest zijn) zodat ik Donner ook eens wat meer bij kan brengen...
Maar het is wel een beetje lastig zo op korte termijn, waarschijnlijk ook wel omdat ik zolang in buitenland ben geweest en dus niet veel contacten heb in de regio.
Gebruikersavatar
Doyaquba
Zeer actief
Berichten: 2041
Lid geworden op: 03 jul 2019 20:30
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Re: De weg naar pakwerkster - einde van het Duits avontuur

Ongelezen bericht door Doyaquba »

Morgen ga ik naar de cursus van de NBG. Ik heb nog steeds 0-1 honden (1 op in principe alle dagen behalve morgen) maar we gaan kijken wat er geregeld kan worden.

Met al deze ontwikkelingen zit ik alleen nog steeds met het dilemma waar ik m'n eigen hond ga trainen. Ik dacht dat ik daar een plek voor had, met pakwerker die ik super vind, ook met boxers, maar het bestuur zei 'nee'.

Lullig maar waar, nu moet ik alsnog op zoek naar een andere club...ben er even helemaal klaar mee. Je wil van alles, jong en enthousiast, hebt een hele getalenteerde hond (vind ik maar ook wat andere mensen bij wie we paar keer zijn geweest) en dan kan je alsnog geen club vinden.

Suggesties mogen. Liefst op max 1 uur rijden, dus Friesland of Noord Holland, pakwerker die wat weet van boxers/molossers...en als het kan aardige mensen...
Gebruikersavatar
Doyaquba
Zeer actief
Berichten: 2041
Lid geworden op: 03 jul 2019 20:30
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Re: De weg naar pakwerkster - einde van het Duits avontuur

Ongelezen bericht door Doyaquba »

Ze zijn te 'vol' en dat met 3 pakwerkers+1 in opleiding.
Vind ik apart, zeker omdat ik met hun secretaris al eens heb gesproken (die heeft ook boxers) en hij zei dat 'niet iedereen zomaar mag komen'. Dus ik gok ergens dat er ook andere dingen spelen.

In Leeuwarden bedoel je? Komt qua trainingsdag niet zo uit voor me en heb liever ook een leuke sfeer. Maar misschien moet ik het heroverwegen ja. Maar m'n kringgroep heb ik natuurlijk al, dus hoeft niet bij boxers te zijn, liefst juist een club waar wél mensen zijn die ook examens halen...
Gebruikersavatar
malinois
Zeer actief
Berichten: 57865
Lid geworden op: 16 aug 2003 18:40
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: De weg naar pakwerkster - einde van het Duits avontuur

Ongelezen bericht door malinois »

Doyaquba schreef:Morgen ga ik naar de cursus van de NBG. Ik heb nog steeds 0-1 honden (1 op in principe alle dagen behalve morgen) maar we gaan kijken wat er geregeld kan worden.

Met al deze ontwikkelingen zit ik alleen nog steeds met het dilemma waar ik m'n eigen hond ga trainen. Ik dacht dat ik daar een plek voor had, met pakwerker die ik super vind, ook met boxers, maar het bestuur zei 'nee'.

Lullig maar waar, nu moet ik alsnog op zoek naar een andere club...ben er even helemaal klaar mee. Je wil van alles, jong en enthousiast, hebt een hele getalenteerde hond (vind ik maar ook wat andere mensen bij wie we paar keer zijn geweest) en dan kan je alsnog geen club vinden.

Suggesties mogen. Liefst op max 1 uur rijden, dus Friesland of Noord Holland, pakwerker die wat weet van boxers/molossers...en als het kan aardige mensen...
Hoogkerk? Geen idee of dat in de buurt is?
Bij de club waar je cursus doet? Of is dat te ver?
Ik wil nog wel even een mailtje sturen voor een hond voor je voor de cursus? Nee heb je ja kun je krijgen. Laat maar weten
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gebruikersavatar
Doyaquba
Zeer actief
Berichten: 2041
Lid geworden op: 03 jul 2019 20:30
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Re: De weg naar pakwerkster - einde van het Duits avontuur

Ongelezen bericht door Doyaquba »

malinois schreef:
Doyaquba schreef:Morgen ga ik naar de cursus van de NBG. Ik heb nog steeds 0-1 honden (1 op in principe alle dagen behalve morgen) maar we gaan kijken wat er geregeld kan worden.

Met al deze ontwikkelingen zit ik alleen nog steeds met het dilemma waar ik m'n eigen hond ga trainen. Ik dacht dat ik daar een plek voor had, met pakwerker die ik super vind, ook met boxers, maar het bestuur zei 'nee'.

Lullig maar waar, nu moet ik alsnog op zoek naar een andere club...ben er even helemaal klaar mee. Je wil van alles, jong en enthousiast, hebt een hele getalenteerde hond (vind ik maar ook wat andere mensen bij wie we paar keer zijn geweest) en dan kan je alsnog geen club vinden.

Suggesties mogen. Liefst op max 1 uur rijden, dus Friesland of Noord Holland, pakwerker die wat weet van boxers/molossers...en als het kan aardige mensen...
Hoogkerk? Geen idee of dat in de buurt is?
Bij de club waar je cursus doet? Of is dat te ver?
Ik wil nog wel even een mailtje sturen voor een hond voor je voor de cursus? Nee heb je ja kun je krijgen. Laat maar weten
Ik woon vlakbij de afsluitdijk. Hoogkerk is denk ik een goed uur, zit op de grens van wat ik wil. Maar een optie is altijd fijn. De club waar ik cursus doe is 5 kwartier-1.5 uur rijden afhankelijk van t verkeer, is namelijk in Amsterdam.

Oh is altijd fijn! Heel graag :D ik moest namelijk vooral nog verder zoeken naar honden.
Gebruikersavatar
malinois
Zeer actief
Berichten: 57865
Lid geworden op: 16 aug 2003 18:40
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: De weg naar pakwerkster - zoektocht

Ongelezen bericht door malinois »

Doyaquba schreef:
malinois schreef:
Doyaquba schreef:Morgen ga ik naar de cursus van de NBG. Ik heb nog steeds 0-1 honden (1 op in principe alle dagen behalve morgen) maar we gaan kijken wat er geregeld kan worden.

Met al deze ontwikkelingen zit ik alleen nog steeds met het dilemma waar ik m'n eigen hond ga trainen. Ik dacht dat ik daar een plek voor had, met pakwerker die ik super vind, ook met boxers, maar het bestuur zei 'nee'.

Lullig maar waar, nu moet ik alsnog op zoek naar een andere club...ben er even helemaal klaar mee. Je wil van alles, jong en enthousiast, hebt een hele getalenteerde hond (vind ik maar ook wat andere mensen bij wie we paar keer zijn geweest) en dan kan je alsnog geen club vinden.

Suggesties mogen. Liefst op max 1 uur rijden, dus Friesland of Noord Holland, pakwerker die wat weet van boxers/molossers...en als het kan aardige mensen...
Hoogkerk? Geen idee of dat in de buurt is?
Bij de club waar je cursus doet? Of is dat te ver?
Ik wil nog wel even een mailtje sturen voor een hond voor je voor de cursus? Nee heb je ja kun je krijgen. Laat maar weten
Ik woon vlakbij de afsluitdijk. Hoogkerk is denk ik een goed uur, zit op de grens van wat ik wil. Maar een optie is altijd fijn. De club waar ik cursus doe is 5 kwartier-1.5 uur rijden afhankelijk van t verkeer, is namelijk in Amsterdam.

Oh is altijd fijn! Heel graag :D ik moest namelijk vooral nog verder zoeken naar honden.
Ik beloof niks stuur gewoon even een mail, wie weet... en ik zou echt eens in Hoogkerk gaan kijken.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gebruikersavatar
CharlesvdBerkt
Zeer actief
Berichten: 1384
Lid geworden op: 16 jan 2009 17:54
Mijn ras(sen): Duitse Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Nieuwegein

Re: De weg naar pakwerkster - einde van het Duits avontuur

Ongelezen bericht door CharlesvdBerkt »

Doyaquba schreef:Morgen ga ik naar de cursus van de NBG. Ik heb nog steeds 0-1 honden (1 op in principe alle dagen behalve morgen) maar we gaan kijken wat er geregeld kan worden.
Dat is club van keurmeester Willem Spies
2 of 3 jaar geleden was de cursus daar ook en ter plekke werd ons gevraagd of we onze hond ook voor een andere pakwerker in wilden zetten omdat die zonder honden zat.
Ook op het examen hebben we onze hond toen ingezet voor een andere pakwerker.

Dus gewoon vragen ....
Gebruikersavatar
malinois
Zeer actief
Berichten: 57865
Lid geworden op: 16 aug 2003 18:40
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: De weg naar pakwerkster - zoektocht

Ongelezen bericht door malinois »

CharlesvdBerkt schreef:
Doyaquba schreef:Morgen ga ik naar de cursus van de NBG. Ik heb nog steeds 0-1 honden (1 op in principe alle dagen behalve morgen) maar we gaan kijken wat er geregeld kan worden.
Dat is club van keurmeester Willem Spies
2 of 3 jaar geleden was de cursus daar ook en ter plekke werd ons gevraagd of we onze hond ook voor een andere pakwerker in wilden zetten omdat die zonder honden zat.
Ook op het examen hebben we onze hond toen ingezet voor een andere pakwerker.

Dus gewoon vragen ....
Ik heb Jelka al gemaild. Die zit wat dichter bij t vuur ;)
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gebruikersavatar
Doyaquba
Zeer actief
Berichten: 2041
Lid geworden op: 03 jul 2019 20:30
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Re: De weg naar pakwerkster - zoektocht

Ongelezen bericht door Doyaquba »

Dank!
Ik zit ook te denken aan Midlum of Sneek omdat het toch wel fijn is om iets dichterbij te vinden.

Ik heb in ieder geval nu op de cursus 1 hondje die met de texel club meegekomen was, dus dat is heel fijn.
Het was een leuke eerste dag! Moet wel wat Duitse maniertjes afleren/omleren, maar dat komt wel goed.
Even wennen aan de hond en hoe snel zo'n mechelaartje is! :D Was voor het eerst.
We zijn met 7 of 8 mensen, 1 was er nu niet (die van de honden die ik eerst zou krijgen, ironisch genoeg...en de club dus die me nu niet meer wil hebben) maar een grote groep dus. Daardoor allemaal maar 1 rondje gedaan, want was toch een hoop kennismaken nog en kijken waar iedereen stond. Heb het wel naar mijn zin gehad.

Ik ben nog druk bezig met een hond regelen, is nog onzeker maar ik doe m'n best, hulp blijft welkom natuurlijk, alleen maar fijn!
Wel is het echt een pokke-eind rijden allemaal in m'n versleten autootje, maar moet het er maar voor over hebben.
maart
Zeer actief
Berichten: 13207
Lid geworden op: 05 aug 2005 17:28
Mijn ras(sen): Mechelse herders
Locatie: West-Vlaanderen

Re: De weg naar pakwerkster - zoektocht

Ongelezen bericht door maart »

Ach wat vervelend dat het zo moeilijk gaat om een hond te regelen zeg... Als je runar ff op logement neemt, gebruik je die maar :lol1:
Fijn dat de 1ste dag al achter de rug is!
Gebruikersavatar
crutz
Zeer actief
Berichten: 35424
Lid geworden op: 22 apr 2002 00:24
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Locatie: Zegveld
Contacteer:

Re: De weg naar pakwerkster - zoektocht

Ongelezen bericht door crutz »

maart schreef:Ach wat vervelend dat het zo moeilijk gaat om een hond te regelen zeg... Als je runar ff op logement neemt, gebruik je die maar :lol1:
Fijn dat de 1ste dag al achter de rug is!
Ruun is makkelijk zat ja
Gebruikersavatar
Doyaquba
Zeer actief
Berichten: 2041
Lid geworden op: 03 jul 2019 20:30
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Re: De weg naar pakwerkster - zoektocht

Ongelezen bericht door Doyaquba »

maart schreef:Ach wat vervelend dat het zo moeilijk gaat om een hond te regelen zeg... Als je runar ff op logement neemt, gebruik je die maar :lol1:
Fijn dat de 1ste dag al achter de rug is!
Ja ik snap ook niet zo goed dat mensen dat niet willen, zijn bang dat hun hond verpest wordt ofzo. Haha hij is welkom maar denk dat ie daar niet gelukkig van wordt, hebben een loopse teef nu :LOL:

Ik hoop dat de reu van iemand die met de splitsing van onze club is vertrokken mee kan, maar ik moet haar nog even te pakken krijgen, dit weekend is druk enzo. Ze had wel half toegezegd...dus duimen :lol1:

Het is allemaal even veel, dit regelen en een zieke hond zelf...niet leuk. Zat vandaag weer bij de dierenarts :roll: die vervolgens zegt dat de normale temperatuur van mn hond niet kan (37.6) en vervolgens prikt ze een gat in z'n gat (en hij beet naar haar, maar dat snap ik dan hè, normaal is het de liefste hond bij de dierenarts). En een antibacteriële shampoo mee en wat pijnstilling. Ze probeerde nog z'n kop te scheren maar dat ging natuurlijk niet. Snuitje omdoen ook niet want dan hebben ze niet de juiste maat en kan ie niet ademhalen. Nouja ik was weer geërgerd genoeg zeg maar, dus nog niet geprobeerd om die tweede hond binnen te halen :oeps:


Geeft me wel wat tijd om een club te zoeken voor ons, terwijl hij met herstel zit, ook al vind ie er niets aan, zich rustig houden :denken:
maart
Zeer actief
Berichten: 13207
Lid geworden op: 05 aug 2005 17:28
Mijn ras(sen): Mechelse herders
Locatie: West-Vlaanderen

Re: De weg naar pakwerkster - zoektocht

Ongelezen bericht door maart »

Daar wordt hij heel gelukkig van hoor :mann:
Wat een gesukkel heb je zeg, zo'n mini wonde met zo'n grote zorgen... Hopelijk voelt hij zich gauw beter!
Gebruikersavatar
Doyaquba
Zeer actief
Berichten: 2041
Lid geworden op: 03 jul 2019 20:30
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Re: De weg naar pakwerkster - zoektocht

Ongelezen bericht door Doyaquba »

maart schreef:Daar wordt hij heel gelukkig van hoor :mann:
Wat een gesukkel heb je zeg, zo'n mini wonde met zo'n grote zorgen... Hopelijk voelt hij zich gauw beter!
:LOL:
Donner heeft van de loopse teven gelukkig niet zo'n last, scheelt weer. (maar misschien is het de leeftijd)

Ja inderdaad, ondertussen is het niet meer mini hoor, maar de foto's zijn niet zo charmant...het is echt een fikse infectie geworden :ugh:
Het ging van de week echt beter, maar gisteren kwam er een nieuwe plek bij op de bovenkant van het hoofd en ging het weer achteruit dus we moesten wel.
Hij is echt niet zichzelf nu, zo rustig, ik wil m'n tornado-hond terug :cry:
Dankjewel :D ik hoop het ook!
Mizzsylver schreef:Ik zag de foto op de NBG fb voorbij komen, heel veel succes. Zet hem op tussen die mannen. Het is jammer dat het zo ver weg is, mijn hond is prima geschikt voor dit soort dingen en ik help altijd graag. Maar vanuit Maastricht is het niet te doen. Hopelijk lukt het regelen van een hond nog.
Dankje! Maastricht is inderdaad een beetje ver weg, wel jammer. Ja ik ben weer eens de enige vrouw, ach, hebben ze ook wat om naar te kijken :tongue: volgens een clubgenote deed ik het namelijk om de aandacht van de mannen... :LOL:
Gebruikersavatar
Doyaquba
Zeer actief
Berichten: 2041
Lid geworden op: 03 jul 2019 20:30
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Re: De weg naar pakwerkster - zoektocht

Ongelezen bericht door Doyaquba »

Ik heb wel eens verteld over het gemekker met mijn club en ruzies uit het verleden hè. Mijn eigen club doet dus bar weinig om me te helpen met deze cursus en ik heb van de 'ruziekant' (die hun eigen club hebben opgericht een paar km verderop) het aanbod om met hun honden mee te kunnen doen aan de cursus. MAAR, dan moet ik wel weg bij m'n huidige club. Nu kom ik daar ook niet verder, dat weet ik, maar ik ben loyaal ingesteld en ik wil niet in de ruzie komen te zitten...

Dit is heel lastig moet ik zeggen...het voelt heel verkeerd, maar wel als DE kans om verder te komen :(: Donner wordt ook ouder en we willen door...niet tegengehouden worden constant door een doodbloedende groep...

Het aanbod is: ik kom bij hun trainen, weg bij m'n huidige club en dan helpen ze mij. Kan ik daar ook de (oude) mannen in het pak opvolgen/de last verlichten. Ik snap het echt volkomen, maar wat vind ik dit lastig. Ik ben jong en ik wil wat, maar ik wil ook niet dat er een club mensen is die me niet meer kan zien en luchten :ugh:
Gebruikersavatar
malinois
Zeer actief
Berichten: 57865
Lid geworden op: 16 aug 2003 18:40
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: De weg naar pakwerkster - zoektocht

Ongelezen bericht door malinois »

Doyaquba schreef:Ik heb wel eens verteld over het gemekker met mijn club en ruzies uit het verleden hè. Mijn eigen club doet dus bar weinig om me te helpen met deze cursus en ik heb van de 'ruziekant' (die hun eigen club hebben opgericht een paar km verderop) het aanbod om met hun honden mee te kunnen doen aan de cursus. MAAR, dan moet ik wel weg bij m'n huidige club. Nu kom ik daar ook niet verder, dat weet ik, maar ik ben loyaal ingesteld en ik wil niet in de ruzie komen te zitten...

Dit is heel lastig moet ik zeggen...het voelt heel verkeerd, maar wel als DE kans om verder te komen :(: Donner wordt ook ouder en we willen door...niet tegengehouden worden constant door een doodbloedende groep...

Het aanbod is: ik kom bij hun trainen, weg bij m'n huidige club en dan helpen ze mij. Kan ik daar ook de (oude) mannen in het pak opvolgen/de last verlichten. Ik snap het echt volkomen, maar wat vind ik dit lastig. Ik ben jong en ik wil wat, maar ik wil ook niet dat er een club mensen is die me niet meer kan zien en luchten :ugh:
Dat gebeurd toch wel. Ik ben ook minder leuk weggegaan bij mn vorige vereniging. Das dan jammer, wanneer je blijft trainen met veel onvrede gaat dat alleen maar ten koste van je hond en jezelf. Ik ben blij dat ik weg ben gegaan, sommige (voormalige) leden van die club zeggen nu nog niets (7 jaar later) sommigen wel. Niet mijn probleem.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gebruikersavatar
Doyaquba
Zeer actief
Berichten: 2041
Lid geworden op: 03 jul 2019 20:30
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Re: De weg naar pakwerkster - zoektocht

Ongelezen bericht door Doyaquba »

Ja dat is ook wel zo, maar ik ben wel zo dat ik me dat aantrek. Misschien inderdaad gewoon maar doen en accepteren dat het even onprettig is. Een soort pleister...
Gebruikersavatar
malinois
Zeer actief
Berichten: 57865
Lid geworden op: 16 aug 2003 18:40
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: De weg naar pakwerkster - zoektocht

Ongelezen bericht door malinois »

Doyaquba schreef:Ja dat is ook wel zo, maar ik ben wel zo dat ik me dat aantrek. Misschien inderdaad gewoon maar doen en accepteren dat het even onprettig is. Een soort pleister...
Natuurlijk is t niet leuk, maar blijven nog minder. Ik had t veel eerder moeten doen iig.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gebruikersavatar
Doyaquba
Zeer actief
Berichten: 2041
Lid geworden op: 03 jul 2019 20:30
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Re: De weg naar pakwerkster - zoektocht

Ongelezen bericht door Doyaquba »

malinois schreef:
Doyaquba schreef:Ja dat is ook wel zo, maar ik ben wel zo dat ik me dat aantrek. Misschien inderdaad gewoon maar doen en accepteren dat het even onprettig is. Een soort pleister...
Natuurlijk is t niet leuk, maar blijven nog minder. Ik had t veel eerder moeten doen iig.
Ja daar ben ik ook wel bang voor, dat ik nog zeg 2 jaar ga trekken aan een dood paard en dat ik dan heel erg spijt heb omdat m'n hond inmiddels 3 is en nog steeds nauwelijks verder is gekomen, en ik al helemaal niet. Ik ben het aan de fokster verplicht om m'n best te doen met deze hond, anders had ik hem nooit meegekregen met mijn toen 22 jaar oud :schrik:
Gebruikersavatar
** Angela **
Zeer actief
Berichten: 8649
Lid geworden op: 11 aug 2008 15:08
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 3

Re: De weg naar pakwerkster - zoektocht

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Het oudste lid op een vd clubs waar ik train zegt altijd ; als je ergens anders verder kan komen moet je dat zeker doen
Je zit in principe wel voor jezelf daar en niet voor hun

En helpen doen ze je ook niet , en die andere club wel
Nou dan is de keuze makkelijk gemaakt hoor

Ik heb die overstap ook al eens gemaakt , 6 jaar later nog altijd blij mee
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
Gebruikersavatar
Galga's
Zeer actief
Berichten: 605
Lid geworden op: 10 mar 2018 11:12
Mijn ras(sen): Galgo espanol, Silken windhound en Afghaanse windhond
Aantal honden: 6
Locatie: WFO

Re: De weg naar pakwerkster - zoektocht

Ongelezen bericht door Galga's »

Geen idee of het voor jou te doen is en of het wat is, maar in Lelystad zit ook nog een boxer kringgroep. Naast de windhondenrenbaan in het hondensportpark.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Doyaquba
Zeer actief
Berichten: 2041
Lid geworden op: 03 jul 2019 20:30
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Re: De weg naar pakwerkster - zoektocht

Ongelezen bericht door Doyaquba »

Ja weet ik daar ben ik goed bevriend mee. De GG, agility en hooper's is daar hartstikke leuk en als ik gewoon even voor mezelf wil trainen kan ik daar altijd terecht. Maar, naast dat het 95 km rijden is, echt helpen voor IGP kunnen ze niet. Daar zijn eigenlijk op dit moment maar 2 kringgroepen geschikt voor. Beide een heel ver stuk voor mij.

Maar ik ga zeker nadenken over het aanbod van de niet-offociële boxergroep...het is heel lastig om in die vete te zitten maar uiteindelijk wil ik het beste voor mij én m'n honden.
Gebruikersavatar
crutz
Zeer actief
Berichten: 35424
Lid geworden op: 22 apr 2002 00:24
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Locatie: Zegveld
Contacteer:

Re: De weg naar pakwerkster - zoektocht

Ongelezen bericht door crutz »

** Angela ** schreef:Het oudste lid op een vd clubs waar ik train zegt altijd ; als je ergens anders verder kan komen moet je dat zeker doen
Je zit in principe wel voor jezelf daar en niet voor hun

En helpen doen ze je ook niet , en die andere club wel
Nou dan is de keuze makkelijk gemaakt hoor

Ik heb die overstap ook al eens gemaakt , 6 jaar later nog altijd blij mee
Helemaal mee eens en zou dus ook zeker op het aanbod in gaan.
maart
Zeer actief
Berichten: 13207
Lid geworden op: 05 aug 2005 17:28
Mijn ras(sen): Mechelse herders
Locatie: West-Vlaanderen

Re: De weg naar pakwerkster - zoektocht

Ongelezen bericht door maart »

idd, denken aan jezelf en hoe jij het beste geholpen bent. Met loyaliteit is niets mis, maar dat kan ook enkel maar als het van beide kanten komt.
Net zoals bij alle sporten, is het gehalte aan afgunst erg groot. Toen ik net begonnen was, heb ik ook mijn portie drama gehad en gemaakt haha.

Maar gaandeweg leer je wel gewoon te kijken naar wat best voor jou past. Wat mensen nu van me denken, kan me echt (bijna :wink: ) niets meer schelen. Ik heb alles meegemaakt wat ik kan meemaken op sportvlak, dus daar heb ik natuurlijk makkelijk spreken. Ik train voor de leuk en staat iets me niet aan, dan pas ik ervoor.
Als ze me op een club niet meer kunnen/willen helpen maar ik wil wel nog verder en ik heb een aanbod om elders te kunnen gaan, dan neem ik dat uiteraard aan. Ik zou er wel bij zeggen dat dit is om zelf verder te kunnen, niet om er een avondje te gaan roddelen over anderen en anderen (hun hond) af te breken en clubjes te vormen.
Gebruikersavatar
Doyaquba
Zeer actief
Berichten: 2041
Lid geworden op: 03 jul 2019 20:30
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Re: De weg naar pakwerkster - zoektocht

Ongelezen bericht door Doyaquba »

De loyaliteit is voorbij hoor naar m'n eigen club, er werd gezegd dat ik me aanstelde en lange tenen had en nog wat van die dingen op de groepswhatsapp...en dat nadat ik 0 support en hulp kreeg hierbij.
Dus ik ben er echt over uit dat ik lekker ga rondkijken waar ik wil trainen en dan ga kiezen. Ik heb 3 clubs nu benaderd waar ik langs mag komen. Een onofficiële boxerclub, een VDH kringgroep en een NBG vereniging. Ik ben benieuwd. Ik hou me gewoon aan mijn eigen doelen en als ik ze haal dan kunnen ze lekker afgunstig doen daar, het maakt me echt niet meer uit. Ik wil gewoon lekker met honden bezig zijn, zonder dat gezeur van alle mensen eromheen graag :engel:

Vandaag was er weer cursus in Amsterdam! Ik mocht weer met de honden van Texel werken en het was heel leuk!

Voor de nieuwsgierigen een filmpje Met Indy
Gebruikersavatar
malinois
Zeer actief
Berichten: 57865
Lid geworden op: 16 aug 2003 18:40
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: De weg naar pakwerkster - NBG cursus (filmpje)

Ongelezen bericht door malinois »

Doyaquba schreef:De loyaliteit is voorbij hoor naar m'n eigen club, er werd gezegd dat ik me aanstelde en lange tenen had en nog wat van die dingen op de groepswhatsapp...en dat nadat ik 0 support en hulp kreeg hierbij.
Dus ik ben er echt over uit dat ik lekker ga rondkijken waar ik wil trainen en dan ga kiezen. Ik heb 3 clubs nu benaderd waar ik langs mag komen. Een onofficiële boxerclub, een VDH kringgroep en een NBG vereniging. Ik ben benieuwd. Ik hou me gewoon aan mijn eigen doelen en als ik ze haal dan kunnen ze lekker afgunstig doen daar, het maakt me echt niet meer uit. Ik wil gewoon lekker met honden bezig zijn, zonder dat gezeur van alle mensen eromheen graag :engel:

Vandaag was er weer cursus in Amsterdam! Ik mocht weer met de honden van Texel werken en het was heel leuk!

Voor de nieuwsgierigen een filmpje Met Indy
Heel verstandig!
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gebruikersavatar
Doyaquba
Zeer actief
Berichten: 2041
Lid geworden op: 03 jul 2019 20:30
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Re: De weg naar pakwerkster - NBG cursus (filmpje)

Ongelezen bericht door Doyaquba »

Ik ben vreemdgegaan. Ik heb getraind bij de mensen die afgesplitst zijn van mijn voormalige kringgroep. Ja voormalig want ik ben nu ook een eigenwijze trut dus hoef niet meer te komen.
Wat een verhalen en vooral wat een verademing. Ik kwam er ineens achter hoeveel stress ik op mezelf en die hond aan het zetten was om onszelf te bewijzen. En daar trainen ze eigenlijk hoe ik dat het liefst ook doe. Alles vanuit rust en spel en geen dwang.
Het is bijna emotioneel zwaar...eerlijk waar.
Ik ga ook nog wel langs wat andere clubs want dit is natuurlijk geen echte club en vooral heel ver rijden. Maar het beviel heel erg, zelfs met een totaal overprikkelde hond tijdens het appèl.
Zodra er pakwerk is leefde hij op en deed ie weer net alsof bij dat al jaren doet qua overtuiging :O:

Ik heb zelf ook nog in het pak gestaan, was heel leuk. Kijken of ze me een hond kunnen meegeven naar de cursus als dat nog nodig is. Nu ik toch weg ben bij die ene kringgroep mag dat...
Was leuk tot ik getackeld werd door een black russian terrier en op m'n stuitje viel. Nouja, de lol van hondensport.

Het is toch bijna politiek hè, al die clubs. Ik weet dat ik een grote mond kan hebben en kan doen alsof ik van alles weet maar daar ben ik niet de enige in en bovendien ik bedoel het allemaal wel goed :ugh:
Je leert jezelf wel kennen in ieder geval.

Sorry voor dit chaotische epistel...blaim the painkillers...
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”