Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

De weg naar pakwerkster

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
Doyaquba
Zeer actief
Berichten: 2041
Lid geworden op: 03 jul 2019 20:30
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Re: De weg naar pakwerkster - voortgang

Ongelezen bericht door Doyaquba »

Als ik mee mag doen, maar ik heb gemaild dus even afwachten :F:

In de tussentijd eerst nog de seminar :cheer: volgend weekend terugverhuizen naar de Nederlanden...gemengde gevoelens over
Gebruikersavatar
malinois
Zeer actief
Berichten: 57865
Lid geworden op: 16 aug 2003 18:40
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: De weg naar pakwerkster - voortgang

Ongelezen bericht door malinois »

Doyaquba schreef:Goed nieuws, toch nog een pakwerkerscursus dit jaar :cheer: :cheer: alleen niet helemaal duidelijk of het betekent dat het alleen voor al gecertificeerde pakwerkers is. Zal wel mailen

https://nbg-hondensport.nl/nieuws/nbg-n ... ursus-2020
Waar zie je staan dat het voor gecertificeerde pakwerkers is? De cursus is juist voor nieuwe pakwerkers
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gebruikersavatar
Doyaquba
Zeer actief
Berichten: 2041
Lid geworden op: 03 jul 2019 20:30
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Re: De weg naar pakwerkster - voortgang

Ongelezen bericht door Doyaquba »

malinois schreef:
Doyaquba schreef:Goed nieuws, toch nog een pakwerkerscursus dit jaar :cheer: :cheer: alleen niet helemaal duidelijk of het betekent dat het alleen voor al gecertificeerde pakwerkers is. Zal wel mailen

https://nbg-hondensport.nl/nieuws/nbg-n ... ursus-2020
Waar zie je staan dat het voor gecertificeerde pakwerkers is? De cursus is juist voor nieuwe pakwerkers
Ik vond deze zin multi-interpretabel door het woordje 'onze', dacht misschien alleen NBG leden:
toch willen we onze pakwerkers wel de cursus aanbieden
Maar ik heb gemaild en ik mag komen in principe, ik word op de hoogte gehouden of er een cursus komt in mijn regio! :cheer: :cheer:
Dus allemaal even duimen dat er genoeg aanmelding zijn in N-H!

Ergens in het voorjaar, maart/april is er in Augsburg ook weer een weekend met afsluitend examen voor BK pakwerk. Dat zit ook nog in de overweging, zeker omdat ik wellicht volgend jaar weer terug wil naar deze omgeving. Ow ja en omdat die knappe jonge pakwerker van Augsburg vroeg of ik kwam natuurlijk *kuch* :LOL:
Gebruikersavatar
malinois
Zeer actief
Berichten: 57865
Lid geworden op: 16 aug 2003 18:40
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: De weg naar pakwerkster - voortgang

Ongelezen bericht door malinois »

Doyaquba schreef:
malinois schreef:
Doyaquba schreef:Goed nieuws, toch nog een pakwerkerscursus dit jaar :cheer: :cheer: alleen niet helemaal duidelijk of het betekent dat het alleen voor al gecertificeerde pakwerkers is. Zal wel mailen

https://nbg-hondensport.nl/nieuws/nbg-n ... ursus-2020
Waar zie je staan dat het voor gecertificeerde pakwerkers is? De cursus is juist voor nieuwe pakwerkers
Ik vond deze zin multi-interpretabel door het woordje 'onze', dacht misschien alleen NBG leden:
toch willen we onze pakwerkers wel de cursus aanbieden
Maar ik heb gemaild en ik mag komen in principe, ik word op de hoogte gehouden of er een cursus komt in mijn regio! :cheer: :cheer:
Dus allemaal even duimen dat er genoeg aanmelding zijn in N-H!

Ergens in het voorjaar, maart/april is er in Augsburg ook weer een weekend met afsluitend examen voor BK pakwerk. Dat zit ook nog in de overweging, zeker omdat ik wellicht volgend jaar weer terug wil naar deze omgeving. Ow ja en omdat die knappe jonge pakwerker van Augsburg vroeg of ik kwam natuurlijk *kuch* Afbeelding
Jij doet toch al pakwerk dus ben je een pakwerker ;)

Haha dat moet je dan zeker doen natuurlijk :mann:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gebruikersavatar
Doyaquba
Zeer actief
Berichten: 2041
Lid geworden op: 03 jul 2019 20:30
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Re: De weg naar pakwerkster - voortgang

Ongelezen bericht door Doyaquba »

malinois schreef:Jij doet toch al pakwerk dus ben je een pakwerker ;)

Haha dat moet je dan zeker doen natuurlijk :mann:
Ja maar niet bij de NBG dus geen 'onze pakwerker' snappie :engel: stom autistenbrein dat alles letterlijk neemt haha

Ja zal ook wel gezellig zijn, die club is echt leuk, er is echt een groepje van iets van 6 jonge mensen, dus rond mijn leeftijd, of iets erboven. Is wel heel fijn soms :mrgreen: want zoveel kom je die niet tegen op een trainingsveld. Dus ik kom er graag nog eens een weekendje oefenen, ook al is het een pokke eind rijden. Hoe vaak vind je nou een knappe gespierde jongeman in het pak :mann:
Gebruikersavatar
malinois
Zeer actief
Berichten: 57865
Lid geworden op: 16 aug 2003 18:40
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: De weg naar pakwerkster - voortgang

Ongelezen bericht door malinois »

Doyaquba schreef:
malinois schreef:Jij doet toch al pakwerk dus ben je een pakwerker ;)

Haha dat moet je dan zeker doen natuurlijk :mann:
Ja maar niet bij de NBG dus geen 'onze pakwerker' snappie :engel: stom autistenbrein dat alles letterlijk neemt haha

Ja zal ook wel gezellig zijn, die club is echt leuk, er is echt een groepje van iets van 6 jonge mensen, dus rond mijn leeftijd, of iets erboven. Is wel heel fijn soms :mrgreen: want zoveel kom je die niet tegen op een trainingsveld. Dus ik kom er graag nog eens een weekendje oefenen, ook al is het een pokke eind rijden. Hoe vaak vind je nou een knappe gespierde jongeman in het pak :mann:
Nee ik snap je niet :mrgreen: onze pakwerker is ook geen NBG pakwerker want wij zijn geen NBG vereniging maar een pakwerker is een pakwerker ;)
Al onze nieuwe pakwerkers gaan altijd op cursus bij de NBG zonder enig probleem, dit jaar dus ook weer. Hij doet pakwerk dus is pakwerker. :)

En die laatste zin is zo waar, ik heb er in al die jaren maar 1 knap exemplaar kunnen ontdekken in NL :mann:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gebruikersavatar
Doyaquba
Zeer actief
Berichten: 2041
Lid geworden op: 03 jul 2019 20:30
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Re: De weg naar pakwerkster - voortgang

Ongelezen bericht door Doyaquba »

malinois schreef:Nee ik snap je niet :mrgreen: onze pakwerker is ook geen NBG pakwerker want wij zijn geen NBG vereniging maar een pakwerker is een pakwerker ;)
Al onze nieuwe pakwerkers gaan altijd op cursus bij de NBG zonder enig probleem, dit jaar dus ook weer. Hij doet pakwerk dus is pakwerker. :)

En die laatste zin is zo waar, ik heb er in al die jaren maar 1 knap exemplaar kunnen ontdekken in NL :mann:
Dat zeg ik, multi-interpretabel. Ik weet wel dat het normaal kan, maar het zou toch kunnen dat ze het dit jaar vanwege de maatregelen exclusief willen houden om het deelnemeraantal klein te houden. Nouja het is goed dat ik het heb nagevraagd, het was in ieder geval geen probleem. Dus blij zat.

Haha ik ken wel 1 knappe in NL, maar die is getrouwd en te oud voor me, ook al zegt m'n trainster altijd dat z'n vrouw een heks is en ik ervoor moet gaan :LOL: maar hij hep heddurs, dat kennie

Maar nee, dan zo iemand die ook nog eens maar 3 jaar ouder is en ook een masterstudie doet en muziek maakt en boxers en... Het is maar goed dat ik hier weg moet volgende week :tongue:
Gebruikersavatar
Doyaquba
Zeer actief
Berichten: 2041
Lid geworden op: 03 jul 2019 20:30
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Re: De weg naar pakwerkster - voortgang

Ongelezen bericht door Doyaquba »

Oef t was warm vandaag, maar goed, schaduwtraining dan maar, blij met een bomenrandje, dat hebben we op mijn club in NL niet, dus daar is de zomerstop (stom concept) verlengd.

Maar 2 boxers en 1 duitse herder vandaag dus ik had het makkelijk :p twee kortere rondjes gemaakt, eerst kort werk en daarna lang. Lange werk begint eindelijk wat te komen :D

Afscheid genomen en plechtig beloofd dat ik nog wel terugkom ooit...dat ben ik ook zeker wel van plan, maar eerst maar eens zien wat het leven me brengt komend jaar. Nog een paar dagen hier en dan terug. Op naar een nieuw avontuur...namelijk van boxers naar NBG vereniging (waarschijnlijk). Is wel weer een spannend nieuw hoofdstuk.

Voor ik daaraan ga beginnen eerst nog het seminarweekend, benieuwd wat ik daar van opsteek. Heb er nu al zin in! En Donner ook geloof ik, want die verveelt zich :lol1:
Gebruikersavatar
Doyaquba
Zeer actief
Berichten: 2041
Lid geworden op: 03 jul 2019 20:30
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Re: De weg naar pakwerkster - voortgang

Ongelezen bericht door Doyaquba »

Nog 1 probleem met de pakwerkcusus van de NBG, 2 x een minstens IGP1 hond meebrengen, voor 10 dagen en een examen :oohja:
Tsja waar haal ik die nu weer vandaan :denken: Toch maar gaan trainen bij een NBG vereniging en lief kijken en vragen denk ik
Gebruikersavatar
crutz
Zeer actief
Berichten: 35424
Lid geworden op: 22 apr 2002 00:24
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Locatie: Zegveld
Contacteer:

Re: De weg naar pakwerkster - einde van het Duits avontuur

Ongelezen bericht door crutz »

Doyaquba schreef:Oef t was warm vandaag, maar goed, schaduwtraining dan maar, blij met een bomenrandje, dat hebben we op mijn club in NL niet, dus daar is de zomerstop (stom concept) verlengd.
Geen stom concept ;) 1 tot 2 keer per jaar een trainingspauze van 2-4 weken is zowel fysiek als mentaal eigenlijk noodzakelijk. Dus een zomer- of winterstop past daar mooi bij
Gebruikersavatar
malinois
Zeer actief
Berichten: 57865
Lid geworden op: 16 aug 2003 18:40
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: De weg naar pakwerkster - einde van het Duits avontuur

Ongelezen bericht door malinois »

Doyaquba schreef:Nog 1 probleem met de pakwerkcusus van de NBG, 2 x een minstens IGP1 hond meebrengen, voor 10 dagen en een examen :oohja:
Tsja waar haal ik die nu weer vandaan :denken: Toch maar gaan trainen bij een NBG vereniging en lief kijken en vragen denk ik
Normaal regelt je vereniging dat, of leent een hond met geleider bij een andere vereniging
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gebruikersavatar
malinois
Zeer actief
Berichten: 57865
Lid geworden op: 16 aug 2003 18:40
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: De weg naar pakwerkster - einde van het Duits avontuur

Ongelezen bericht door malinois »

crutz schreef:
Doyaquba schreef:Oef t was warm vandaag, maar goed, schaduwtraining dan maar, blij met een bomenrandje, dat hebben we op mijn club in NL niet, dus daar is de zomerstop (stom concept) verlengd.
Geen stom concept ;) 1 tot 2 keer per jaar een trainingspauze van 2-4 weken is zowel fysiek als mentaal eigenlijk noodzakelijk. Dus een zomer- of winterstop past daar mooi bij
Ik leg mijn honden zelf inderdaad een paar keer per jaar een paar weken stil. Maar nu met corona en de brand was het al 5 maanden :)
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
maart
Zeer actief
Berichten: 13207
Lid geworden op: 05 aug 2005 17:28
Mijn ras(sen): Mechelse herders
Locatie: West-Vlaanderen

Re: De weg naar pakwerkster - einde van het Duits avontuur

Ongelezen bericht door maart »

Hier ook geen training met de hitte, hoewel de club wel door bleef gaan, maar ik vind het compleet onverantwoord.
En Daarnaast idd jaarlijks voor volwassen honden een maand rust en opgroeiende honden meerdere keren een paar weken rust. Merk nu zeker met mijn jongste hoe ontzettend belangrijk dat is.
Gebruikersavatar
Doyaquba
Zeer actief
Berichten: 2041
Lid geworden op: 03 jul 2019 20:30
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Re: De weg naar pakwerkster - einde van het Duits avontuur

Ongelezen bericht door Doyaquba »

malinois schreef:
Doyaquba schreef:Nog 1 probleem met de pakwerkcusus van de NBG, 2 x een minstens IGP1 hond meebrengen, voor 10 dagen en een examen :oohja:
Tsja waar haal ik die nu weer vandaan :denken: Toch maar gaan trainen bij een NBG vereniging en lief kijken en vragen denk ik
Normaal regelt je vereniging dat, of leent een hond met geleider bij een andere vereniging
Ja dat laatste zal wel, mijn eigen vereniging heeft natuurlijk geen IGP1 honden meer :ugh:
Sowieso boxers met dat niveau...zeldzaamheid in nederland bijna. Dus moet maar over op een ander ras :engel:
maart schreef:Hier ook geen training met de hitte, hoewel de club wel door bleef gaan, maar ik vind het compleet onverantwoord.
En Daarnaast idd jaarlijks voor volwassen honden een maand rust en opgroeiende honden meerdere keren een paar weken rust. Merk nu zeker met mijn jongste hoe ontzettend belangrijk dat is.
Ja maar normaal gaan we zelf op vakantie dus dan is het door ons opgelegde rust :engel: niet omdat de club 5 weken dicht gaat
Gebruikersavatar
malinois
Zeer actief
Berichten: 57865
Lid geworden op: 16 aug 2003 18:40
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: De weg naar pakwerkster - einde van het Duits avontuur

Ongelezen bericht door malinois »

Doyaquba schreef:
malinois schreef:
Doyaquba schreef:Nog 1 probleem met de pakwerkcusus van de NBG, 2 x een minstens IGP1 hond meebrengen, voor 10 dagen en een examen :oohja:
Tsja waar haal ik die nu weer vandaan :denken: Toch maar gaan trainen bij een NBG vereniging en lief kijken en vragen denk ik
Normaal regelt je vereniging dat, of leent een hond met geleider bij een andere vereniging
Ja dat laatste zal wel, mijn eigen vereniging heeft natuurlijk geen IGP1 honden meer :ugh:
Sowieso boxers met dat niveau...zeldzaamheid in nederland bijna. Dus moet maar over op een ander ras :engel:
maart schreef:Hier ook geen training met de hitte, hoewel de club wel door bleef gaan, maar ik vind het compleet onverantwoord.
En Daarnaast idd jaarlijks voor volwassen honden een maand rust en opgroeiende honden meerdere keren een paar weken rust. Merk nu zeker met mijn jongste hoe ontzettend belangrijk dat is.
Ja maar normaal gaan we zelf op vakantie dus dan is het door ons opgelegde rust :engel: niet omdat de club 5 weken dicht gaat
Ze kijken echt niet naar t certificaat hoor :) ze moeten het IGP 1 niveau hebben omdat dit een cursus voor de pakwerker is en niet voor de hond. Er moet dus gewoon mee gewerkt kunnen worden op 1 niveau zonder allerlei aanpassingen met speciale mouwen en/of on de hond er maar op te houden omdat ie anders niet op de mouw blijft zitten.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
maart
Zeer actief
Berichten: 13207
Lid geworden op: 05 aug 2005 17:28
Mijn ras(sen): Mechelse herders
Locatie: West-Vlaanderen

Re: De weg naar pakwerkster - einde van het Duits avontuur

Ongelezen bericht door maart »

Even overgaan op een ander ras lijkt me idd wel de juiste aanpak. Dit draait even om jou en niet om de honden en eerlijk is eerlijk, dan staat een boxer idd niet bovenaan om jou tot hulp te zijn. Even je principes opzij zetten dus om daarna terug de boxers te helpen :lol1:
Gebruikersavatar
Doyaquba
Zeer actief
Berichten: 2041
Lid geworden op: 03 jul 2019 20:30
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Re: De weg naar pakwerkster - einde van het Duits avontuur

Ongelezen bericht door Doyaquba »

maart schreef:Even overgaan op een ander ras lijkt me idd wel de juiste aanpak. Dit draait even om jou en niet om de honden en eerlijk is eerlijk, dan staat een boxer idd niet bovenaan om jou tot hulp te zijn. Even je principes opzij zetten dus om daarna terug de boxers te helpen :lol1:
Ik vrees het, maar goed, de vraag is wat ik er dan effectief aan heb. Wedstrijden lopen hoef ik niet en andere rassen zal ik ook niet zien later. Nouja, even over nadenken dan nog...
Gebruikersavatar
malinois
Zeer actief
Berichten: 57865
Lid geworden op: 16 aug 2003 18:40
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: De weg naar pakwerkster - einde van het Duits avontuur

Ongelezen bericht door malinois »

Doyaquba schreef:
maart schreef:Even overgaan op een ander ras lijkt me idd wel de juiste aanpak. Dit draait even om jou en niet om de honden en eerlijk is eerlijk, dan staat een boxer idd niet bovenaan om jou tot hulp te zijn. Even je principes opzij zetten dus om daarna terug de boxers te helpen Afbeelding1:
Ik vrees het, maar goed, de vraag is wat ik er dan effectief aan heb. Wedstrijden lopen hoef ik niet en andere rassen zal ik ook niet zien later. Nouja, even over nadenken dan nog...
Zeg nooit nooit... daarnaast ervaring opdoen is altijd slim. Ook als je maar 1 ras zou draaien in de toekomst.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gebruikersavatar
CharlesvdBerkt
Zeer actief
Berichten: 1384
Lid geworden op: 16 jan 2009 17:54
Mijn ras(sen): Duitse Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Nieuwegein

Re: De weg naar pakwerkster - voortgang

Ongelezen bericht door CharlesvdBerkt »

Doyaquba schreef:Nog 1 probleem met de pakwerkcusus van de NBG, 2 x een minstens IGP1 hond meebrengen, voor 10 dagen en een examen :oohja:
Tsja waar haal ik die nu weer vandaan :denken: Toch maar gaan trainen bij een NBG vereniging en lief kijken en vragen denk ik
In Groningen zit ook Balderbusse boxers en die man traint ook IGP met zijn honden. Ik weet alleen niet op welke vereniging. Maar je zou eens een balletje kunnen opgooien.

Toevoeging: net zelf ok even gezocht en als ik het goed heb is dat bij HSV de Monden (https://hsvdemonden.nl/)
Gebruikersavatar
Doyaquba
Zeer actief
Berichten: 2041
Lid geworden op: 03 jul 2019 20:30
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Re: De weg naar pakwerkster - einde van het Duits avontuur

Ongelezen bericht door Doyaquba »

malinois schreef:Zeg nooit nooit... daarnaast ervaring opdoen is altijd slim. Ook als je maar 1 ras zou draaien in de toekomst.
Ja dat is ook wel zo, ik ga over 2 weken er even naar kijken, hoe en wat en waar. Het is even druk met verhuizen en dingen regelen, maar dit komt dan weer zo tussendoor van o ja, is dat wel handig. :denken:
CharlesvdBerkt schreef:
Doyaquba schreef:Nog 1 probleem met de pakwerkcusus van de NBG, 2 x een minstens IGP1 hond meebrengen, voor 10 dagen en een examen :oohja:
Tsja waar haal ik die nu weer vandaan :denken: Toch maar gaan trainen bij een NBG vereniging en lief kijken en vragen denk ik
In Groningen zit ook Balderbusse boxers en die man traint ook IGP met zijn honden. Ik weet alleen niet op welke vereniging. Maar je zou eens een balletje kunnen opgooien.

Toevoeging: net zelf ok even gezocht en als ik het goed heb is dat bij HSV de Monden (https://hsvdemonden.nl/)
Drenthe ja, maar Nieuw-Weerdinge is wel heel ver hoor :mann: als je bij de afsluitdijk woont
Komt goed, ik kijk het NBG gebeuren even aan met die enge hedders, en dan kijken we verder. Ik kan wel komen kijken in Enkhuizen sws, dus daar eerst maar eens heen.
En anders gooi ik m'n plannen wel even op de lange baan...voor als ik eindelijk eens kan verhuizen naar een echt huis voor mezelf
Gebruikersavatar
Doyaquba
Zeer actief
Berichten: 2041
Lid geworden op: 03 jul 2019 20:30
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Re: De weg naar pakwerkster - einde van het Duits avontuur

Ongelezen bericht door Doyaquba »

malinois schreef:Zeg nooit nooit... daarnaast ervaring opdoen is altijd slim. Ook als je maar 1 ras zou draaien in de toekomst.
Ja dat is ook wel zo, ik ga over 2 weken er even naar kijken, hoe en wat en waar. Het is even druk met verhuizen en dingen regelen, maar dit komt dan weer zo tussendoor van o ja, is dat wel handig. :denken:
CharlesvdBerkt schreef:
Doyaquba schreef:Nog 1 probleem met de pakwerkcusus van de NBG, 2 x een minstens IGP1 hond meebrengen, voor 10 dagen en een examen :oohja:
Tsja waar haal ik die nu weer vandaan :denken: Toch maar gaan trainen bij een NBG vereniging en lief kijken en vragen denk ik
In Groningen zit ook Balderbusse boxers en die man traint ook IGP met zijn honden. Ik weet alleen niet op welke vereniging. Maar je zou eens een balletje kunnen opgooien.

Toevoeging: net zelf ok even gezocht en als ik het goed heb is dat bij HSV de Monden (https://hsvdemonden.nl/)
Drenthe ja, maar Nieuw-Weerdinge is wel heel ver hoor :mann: als je bij de afsluitdijk woont
Komt goed, ik kijk het NBG gebeuren even aan met die enge hedders, en dan kijken we verder. Ik kan wel komen kijken in Enkhuizen sws, dus daar eerst maar eens heen.
En anders gooi ik m'n plannen wel even op de lange baan...voor als ik eindelijk eens kan verhuizen naar een echt huis voor mezelf
Gebruikersavatar
Doyaquba
Zeer actief
Berichten: 2041
Lid geworden op: 03 jul 2019 20:30
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Re: De weg naar pakwerkster - einde van het Duits avontuur

Ongelezen bericht door Doyaquba »

Seminarweekend gehad met Markus Maaser. Of eigenlijk meer een soort bootcamp, ik heb reuzespierpijn. Ik heb me als enige meid in het gezelschap kranig verweerd en kreeg zelfs complimenten :cheer:
Heel veel geleerd vooral over coördinatie en techniek, dus daar ben ik wel heel blij mee! Al zijn die rottweilers me toch wat zwaar :lol1: gelukkig ook veel met duitse herders gedaan. Droogtraining, oefeningen met tennisballen, voetballen, handballen, en natuurlijk training met honden.

Gisteren na de afsluiting mocht Donner nog even op Markus bijten (had m meegenomen en gewoon wat appèl gedaan op vreemde plek enzo) en dat deed ie fantastisch, hij heeft zelfs geblaft. Ik had gezegd dat hij dat niet deed dus ik zou wel even een demo krijgen van hoe je dat aanpakt :LOL: en het werkte!

Commentaar was: "De slechtste boeren telen de dikste aardappels" dus ik ben wel blij met m'n dikke aardappel :lol1:

Ik zal nog even afwachten of er foto's komen van het weekend, dan doe ik een wat langer verslagje. Maar ik ben moe en blij! En m'n pubertje deed het super, zeker na het 8 weken niets doen. Meeste gehoorzaamheid zat nog wel, zelfs op een vreemde plek.

Ik moet wel echt sterker worden wil ik het beter volhouden, kort werk gaat eigenlijk goed maar lang... :schrik: spierpijn is een goed begin.
Gebruikersavatar
** Angela **
Zeer actief
Berichten: 8649
Lid geworden op: 11 aug 2008 15:08
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 3

Re: De weg naar pakwerkster - einde van het Duits avontuur

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Haha
Jij zou eigenlijk met Davy Neijman moeten meelopen
Klein iel mannetje , daarvan dachten we allemaal dat gaat nooit wat worden
Maar zijn techniek is wel goed , die word nu veel gevraagd op wedstrijden voor de afstand

Techniek is het belangrijkste iig , en voor die kracht heb je de sportschool ;)
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
maart
Zeer actief
Berichten: 13207
Lid geworden op: 05 aug 2005 17:28
Mijn ras(sen): Mechelse herders
Locatie: West-Vlaanderen

Re: De weg naar pakwerkster - einde van het Duits avontuur

Ongelezen bericht door maart »

Goed gedaan zeg!
Gebruikersavatar
Doyaquba
Zeer actief
Berichten: 2041
Lid geworden op: 03 jul 2019 20:30
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Re: De weg naar pakwerkster - einde van het Duits avontuur

Ongelezen bericht door Doyaquba »

Dank! Heel iel ben ik niet hoor maar er kan zeker wat spiermassa bij. Alleen ben ik absoluut geen sportschool type. Ik verveel me daar echt dood, dus dan nog liever die zak zand aan de arm en vluchten... O ja en elke dag 20 push-ups he, dat moest haha

Ben echt blij, ik kan m nu met kleine barrière ervoor ook laten blaffen dus we kunnen verder. Sommige dingen moeten mensen gewoon even laten zien voor je het snapt, dan komt uitleg niet zover.
Gebruikersavatar
Doyaquba
Zeer actief
Berichten: 2041
Lid geworden op: 03 jul 2019 20:30
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Re: De weg naar pakwerkster - einde van het Duits avontuur

Ongelezen bericht door Doyaquba »

NBG cursus begint volgende week al en ik moet 2 honden regelen... hoe dan :80:

Hoe doen andere mensen dat?
maart
Zeer actief
Berichten: 13207
Lid geworden op: 05 aug 2005 17:28
Mijn ras(sen): Mechelse herders
Locatie: West-Vlaanderen

Re: De weg naar pakwerkster - einde van het Duits avontuur

Ongelezen bericht door maart »

Doyaquba schreef:NBG cursus begint volgende week al en ik moet 2 honden regelen... hoe dan :80:

Hoe doen andere mensen dat?
niemand die je kent?
ik ben praktisch jaarlijks present op pakwerkersdagen of cursisten dagen... het is het enige dat je kunt terug doen naar een pakwerker toe... oproepje op facebook zetten anders?
Gebruikersavatar
Doyaquba
Zeer actief
Berichten: 2041
Lid geworden op: 03 jul 2019 20:30
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Re: De weg naar pakwerkster - einde van het Duits avontuur

Ongelezen bericht door Doyaquba »

Zal even een oproepje op facebook zetten inderdaad! Hopelijk levert dat wat op, de cursus is in Amsterdam, dus ken daar ook lekker niemand haha
maart
Zeer actief
Berichten: 13207
Lid geworden op: 05 aug 2005 17:28
Mijn ras(sen): Mechelse herders
Locatie: West-Vlaanderen

Re: De weg naar pakwerkster - einde van het Duits avontuur

Ongelezen bericht door maart »

Als je het openbaar zet, deel ik het wel even. Ik ben absoluut totaal niet van die regio, maar internet heeft een groot bereik natuurlijk :lol1:
Gebruikersavatar
Doyaquba
Zeer actief
Berichten: 2041
Lid geworden op: 03 jul 2019 20:30
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Re: De weg naar pakwerkster - einde van het Duits avontuur

Ongelezen bericht door Doyaquba »

maart schreef:Als je het openbaar zet, deel ik het wel even. Ik ben absoluut totaal niet van die regio, maar internet heeft een groot bereik natuurlijk :lol1:
Dankje, inderdaad je weet maar nooit, internet komt ver! Heb het openbaar gezet
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”