Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

De weg naar pakwerkster

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

maart
Zeer actief
Berichten: 13207
Lid geworden op: 05 aug 2005 17:28
Mijn ras(sen): Mechelse herders
Locatie: West-Vlaanderen

Re: De weg naar pakwerkster - terug in Nederland (voor nu)

Ongelezen bericht door maart »

heerlijk !
Gebruikersavatar
Doyaquba
Zeer actief
Berichten: 2041
Lid geworden op: 03 jul 2019 20:30
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Re: De weg naar pakwerkster - terug in Nederland (voor nu)

Ongelezen bericht door Doyaquba »

Weer een heerlijk weekend, geloof dat de honden wel blij zijn dat ze dit weer eens mogen na 2 jaar zonder pakwerker op de club...
Ik heb wel wat moeite met overschakelen van wat ik in Duitsland heb geleerd naar wat ze hier gewend zijn. Zelfvertrouwen moet nog groeien.
Waarschijnlijk ben ik volgende maand weer in München dus kan ik mooi nog wat extra lessen daar.

Afbeelding

Ik probeerde wat filmpjes te delen maar lukt niet :cry:
Gebruikersavatar
DesireeB
Zeer actief
Berichten: 4312
Lid geworden op: 13 feb 2015 09:58
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Aantal honden: 3
Locatie: Hoorn
Contacteer:

Re: De weg naar pakwerkster - terug in Nederland (voor nu)

Ongelezen bericht door DesireeB »

Leuk! Is dit de boxer club in Wognum? :engel:

Ziet er wel erg bekend uit namelijk.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
Gebruikersavatar
Doyaquba
Zeer actief
Berichten: 2041
Lid geworden op: 03 jul 2019 20:30
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Re: De weg naar pakwerkster - terug in Nederland (voor nu)

Ongelezen bericht door Doyaquba »

DesireeB schreef:Leuk! Is dit de boxer club in Wognum? :engel:

Ziet er wel erg bekend uit namelijk.
Klopt :lol1: wij trainen daar nu bijna 2 jaar met die van ons. Jammer genoeg niet eerder ontdekt, ook al waren we er al talloze keren langsgereden zo langs de A7. 'Helemaal' de Afsluitdijk over voor training leek zo overdreven, bevalt echter nog steeds erg goed!
Gebruikersavatar
Doyaquba
Zeer actief
Berichten: 2041
Lid geworden op: 03 jul 2019 20:30
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Re: De weg naar pakwerkster - terug in Nederland (voor nu)

Ongelezen bericht door Doyaquba »

Even op bezoek bij een andere club, dus kon m'n ventje even zelf vasthouden :I: trots op hem, pas de tweede keer dat ie bijt op een ander ( en vooral vaardiger) iemand dan ikzelf. Zelf ook nog even wat honden opgepakt, leuke avond, kan ik wel vaker doen. Twee keer per week trainen blijft fijner.

Ook goed nieuws voor mijn vervolgopleiding, want einde vd maand mag ik weer terug naar München voor de zomer :cheer: kan ik daar nog mooi wat lessen meepakken en daarna hopen dat de NBG cursus van start gaat ondanks corona.

https://www.facebook.com/miriam.katsbur ... ater&ifg=1


PS: ik weet niet zeker of deze link werkt
maart
Zeer actief
Berichten: 13207
Lid geworden op: 05 aug 2005 17:28
Mijn ras(sen): Mechelse herders
Locatie: West-Vlaanderen

Re: De weg naar pakwerkster - terug in Nederland (voor nu)

Ongelezen bericht door maart »

Filmpje doet het -net als de hond- uitstekend :cheer:
Gebruikersavatar
Doyaquba
Zeer actief
Berichten: 2041
Lid geworden op: 03 jul 2019 20:30
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Re: De weg naar pakwerkster - terug in Nederland (voor nu)

Ongelezen bericht door Doyaquba »

maart schreef:Filmpje doet het -net als de hond- uitstekend :cheer:
2 filmpjes hè, ik vind linkjes delen lastig, ik had ze eerst beide gelinkt maar toen zag ik twee keer hetzelfde. Ach het is voor het idee, ik was even een trotse mama.
Dankje, was z'n eerste keer zo op een afstandje, ben heel trots op hem :I:
maart
Zeer actief
Berichten: 13207
Lid geworden op: 05 aug 2005 17:28
Mijn ras(sen): Mechelse herders
Locatie: West-Vlaanderen

Re: De weg naar pakwerkster - terug in Nederland (voor nu)

Ongelezen bericht door maart »

Ze zijn alle 2 te zien :lol1:
Gebruikersavatar
Doyaquba
Zeer actief
Berichten: 2041
Lid geworden op: 03 jul 2019 20:30
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Re: De weg naar pakwerkster - terug in Nederland (voor nu)

Ongelezen bericht door Doyaquba »

maart schreef:Ze zijn alle 2 te zien :lol1:
Fijn :engel:
Gebruikersavatar
Doyaquba
Zeer actief
Berichten: 2041
Lid geworden op: 03 jul 2019 20:30
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Re: De weg naar pakwerkster - terug in Nederland (voor nu)

Ongelezen bericht door Doyaquba »

Ik ben inmiddels weer een weekje in Duitsland. Ik dacht dus dinsdag fijn naar de club hier te gaan, maar tijdens het appèl barste een bom...en wel tussen de pakwerker en degene met wie ik altijd meerijd. Ik moest dus weer mee naar huis, terwijl ik nog niets had gedaan, helaas maar alle begrip voor de situatie. Wel jammer dat er altijd gedoe lijkt te zijn op hondenclubs...waarom kan het nu nooit eens normaal, maar goed.

Vandaag ging ik weer meerijden maar we gingen naar Augsburg. Wat een fantastische grote club, zoveel boxers, zoveel pakwerkers en zoveel mensen. Iedereen was ontzettend aardig en ik heb van meekijken en luisteren een boel geleerd, wat ik zeker mee kan nemen in het opleiden van mijn eigen hond. Daar liggen ook nog wel wat gemiste kansen namelijk, maar zal ik niet openlijk over schrijven...

Goed volgende week gaat hem niet worden, misschien fiets ik nog wel eens naar de club hier, dan kan ik tenminste weer een arm vasthouden. Maar over twee weken ga ik ook weer mee naar Augsburg en dan mag ik hopelijk weer een stukje dichterbij staan. We zien wel. Ik ben hier maar 6 weken voor ik definitief weer terugga naar Nederland. Dan moet ik het maar doen met hoe het is en hopelijk start er snel ergens een pakwerkcursus. Ik ben er ondertussen namelijk wel klaar mee om er óf helemaal voor te gaan óf te stoppen met dit halve gedoe.

Tot zover mijn geërgerde update :O:
Gebruikersavatar
malinois
Zeer actief
Berichten: 57865
Lid geworden op: 16 aug 2003 18:40
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: De weg naar pakwerkster - gedoe

Ongelezen bericht door malinois »

Doyaquba schreef:Ik ben inmiddels weer een weekje in Duitsland. Ik dacht dus dinsdag fijn naar de club hier te gaan, maar tijdens het appèl barste een bom...en wel tussen de pakwerker en degene met wie ik altijd meerijd. Ik moest dus weer mee naar huis, terwijl ik nog niets had gedaan, helaas maar alle begrip voor de situatie. Wel jammer dat er altijd gedoe lijkt te zijn op hondenclubs...waarom kan het nu nooit eens normaal, maar goed.

Vandaag ging ik weer meerijden maar we gingen naar Augsburg. Wat een fantastische grote club, zoveel boxers, zoveel pakwerkers en zoveel mensen. Iedereen was ontzettend aardig en ik heb van meekijken en luisteren een boel geleerd, wat ik zeker mee kan nemen in het opleiden van mijn eigen hond. Daar liggen ook nog wel wat gemiste kansen namelijk, maar zal ik niet openlijk over schrijven...

Goed volgende week gaat hem niet worden, misschien fiets ik nog wel eens naar de club hier, dan kan ik tenminste weer een arm vasthouden. Maar over twee weken ga ik ook weer mee naar Augsburg en dan mag ik hopelijk weer een stukje dichterbij staan. We zien wel. Ik ben hier maar 6 weken voor ik definitief weer terugga naar Nederland. Dan moet ik het maar doen met hoe het is en hopelijk start er snel ergens een pakwerkcursus. Ik ben er ondertussen namelijk wel klaar mee om er óf helemaal voor te gaan óf te stoppen met dit halve gedoe.

Tot zover mijn geërgerde update :O:
Volgens mij starten er in de meeste regio's in september de pakwerkerscursussen
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gebruikersavatar
Doyaquba
Zeer actief
Berichten: 2041
Lid geworden op: 03 jul 2019 20:30
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Re: De weg naar pakwerkster - gedoe

Ongelezen bericht door Doyaquba »

Daar zocht ik naar op de NBG site maar ik kon nog niets vinden dus wist niet of het met corona wel doorging/gaat. Had wel al gehoord over Opmeer (geloof ik) dat ze dat wilden, al lopen daar alleen maar herdershonden en dat is toch anders.
Normaal komt het inschrijfformulier toch wel tijdig op de website dacht ik van vorig jaar.
Gebruikersavatar
malinois
Zeer actief
Berichten: 57865
Lid geworden op: 16 aug 2003 18:40
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: De weg naar pakwerkster - gedoe

Ongelezen bericht door malinois »

Doyaquba schreef:Daar zocht ik naar op de NBG site maar ik kon nog niets vinden dus wist niet of het met corona wel doorging/gaat. Had wel al gehoord over Opmeer (geloof ik) dat ze dat wilden, al lopen daar alleen maar herdershonden en dat is toch anders.
Normaal komt het inschrijfformulier toch wel tijdig op de website dacht ik van vorig jaar.
100% zeker zal t niet zijn omdat niemand de corona gevolgen kan voorspellen maar sept is wel de planning.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gebruikersavatar
Doyaquba
Zeer actief
Berichten: 2041
Lid geworden op: 03 jul 2019 20:30
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Re: De weg naar pakwerkster - gedoe

Ongelezen bericht door Doyaquba »

malinois schreef:
Doyaquba schreef:Daar zocht ik naar op de NBG site maar ik kon nog niets vinden dus wist niet of het met corona wel doorging/gaat. Had wel al gehoord over Opmeer (geloof ik) dat ze dat wilden, al lopen daar alleen maar herdershonden en dat is toch anders.
Normaal komt het inschrijfformulier toch wel tijdig op de website dacht ik van vorig jaar.
100% zeker zal t niet zijn omdat niemand de corona gevolgen kan voorspellen maar sept is wel de planning.
Zou fijn zijn, maar ben wel benieuwd bij welke clubs, want gemengd zou wel fijn zijn (of toch in ieder geval met die stomme boxers :tongue: ) maar goed heb het niet voor het zeggen. Dan moet ik in opleiding blijven hier maar dan moet ik kunnen verhuizen ook mét hond haha
Gebruikersavatar
** Angela **
Zeer actief
Berichten: 8649
Lid geworden op: 11 aug 2008 15:08
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 3

Re: De weg naar pakwerkster - gedoe

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Het is natuurlijk wel het fijnste als je terecht kan op een club waar ze je goed kunnen helpen en waar je ook ervaring op kan doen met andere rassen

Je bent niet zo groot ( wat ik vd foto’s zie ) en minder sterk dan de meeste mannen natuurlijk
Dus je moet het echt van je techniek gaan hebben
Met een beetje pech krijg je een x een rottweiler van dik 60 kg op je mouw
Dan moet je die wel kunnen handelen

Bij ons zit zo’n pakwerker , niet groot en ook minder sterk dan de meeste pakwerkers
Toch is hij een veel gevraagde pakwerker op wedstrijden ( Nederland en België ) vnl voor de afstand
Die heeft ook moeite gehad met die rottweiler hoor , maar die heeft wel hele goede begeleiding gehad
Daar moest die wel een paar keer pw zeker 2 uur voor rijden

Een van de eerste honden waar hij mee startte was mijn inmiddels overleden Elena
Geen makkelijke kwa beet en op de mouw houden
Ze was heel hectisch en door mishandeling van de vorige eigenaar waren sommige handelingen wel eens te spannend voor haar bij sommige pakwerkers

Het leukste was toen hij wat verder was en Ditch op de mouw kreeg
Daar heeft hij echt moeite mee gehad , 45 kg en als die t in z’n bol kreeg was t werken geblazen voor de pakwerker :mrgreen:
Inmiddels draait hij voor zo’n hond z’n hand niet meer om

Hij doet nog altijd pakwerk voor mijn honden trouwens
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
Gebruikersavatar
Doyaquba
Zeer actief
Berichten: 2041
Lid geworden op: 03 jul 2019 20:30
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Re: De weg naar pakwerkster - gedoe

Ongelezen bericht door Doyaquba »

Ik wil ook zeker wel andere rassen leren kennen, maar rottweilers maak je heel snel je rug mee stuk, dus daar ben ik wel huiverig voor. En in de praktijk zal ik het meeste met boxers gaan werken, dus dan is het niet handig als een club alleen maar herders heeft. Dat bedoelde ik meer.
Ben inderdaad klein, 1.64 en 58 kg.
En dat was nu anders in Augsburg, daar leiden ze dus echt mensen op voor enkel boxers, trainen ook geen andere rassen mee en dat met ruim 30 honden. Ik geloof dat ik moet emigreren :mrgreen:

Mooi verhaal, alleen heb ik geen wedstrijdambities hoor, clubpakwerker is goed genoeg, maar zou wel fijn zijn als ik honden daadwerkelijk een goede opbouw kan geven :D
maart
Zeer actief
Berichten: 13207
Lid geworden op: 05 aug 2005 17:28
Mijn ras(sen): Mechelse herders
Locatie: West-Vlaanderen

Re: De weg naar pakwerkster - gedoe

Ongelezen bericht door maart »

Stom, die ruzie's... Het is idd overal hetzelfde he :ugh:
Wij hebben een paar leuke boxers op de club, je kunt ook emigreren naar België :mrgreen:
Gebruikersavatar
Doyaquba
Zeer actief
Berichten: 2041
Lid geworden op: 03 jul 2019 20:30
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Re: De weg naar pakwerkster - gedoe

Ongelezen bericht door Doyaquba »

maart schreef:Stom, die ruzie's... Het is idd overal hetzelfde he :ugh:
Wij hebben een paar leuke boxers op de club, je kunt ook emigreren naar België :mrgreen:
Weinig werk daar...maar wie weet :lol1:
En als het leuke boxers zijn heb ik wellicht wel een idee wie

Ik snap nooit waarom je niet gewoon samen kan werken aan het gezamelijk beter worden. Soms kom je niet vooruit en dan moet je dat kunnen zeggen, niet een escalatie krijgen :ugh:
Gebruikersavatar
Doyaquba
Zeer actief
Berichten: 2041
Lid geworden op: 03 jul 2019 20:30
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Re: De weg naar pakwerkster - gedoe

Ongelezen bericht door Doyaquba »

Afgelopen weken zit ik in tweestrijd, op zaterdag ga ik mee naar Augsburg, waar 3 echte boxer-pakwerkers lopen waarvan 1 echt een topdocent is. Maar mijn loyaliteit ligt toch wel hier in München waar ik überhaupt de kans heb gekregen om dit te leren, terwijl ik nog niets kon. Dus op dinsdag ga ik hier.
Dat is best vermoeiend, maar wel heeel fijn.

Afgelopen weken veel geobserveerd en vooral gewerkt aan ook appèl tijdens pakwerk. Heel fijn om dat stuk ook eindelijk eens te zien. Zeker in Augsburg, waar ervaren honden lopen ipv alleen jonge honden en honden zonder qualificaties.

Vanavond was wel super, maar 3 honden, dus heel veel tijd daarvoor. Mijn docent was zelf wat gammel dus ik mocht zo ongeveer alles alleen doen. En het ging goed :80: gewoon oprecht goed. En het zijn niet echt de makkelijkste honden... Pablo heeft een beetje een vrouwenprobleem, Bentley neemt graag een loopje met je en Axa, ja die is gewoon niet zo happig. Maar goed, ik heb een uitreisverbod verdiend :LOL: dus ik mag niet meer terug naar Nederland volgende maand haha

Lange vluchten gedaan en gehouden :E: zo blij mee, nu lekker uitrusten, want zo vaak zal ik de luxe niet hebben van maar 3 hondjes :tongue:

Mijn grootste probleem is honden laten blaffen, ik ben gewoon niet zo indrukwekkend...dus goed, daar moet ik aan werken. Hopelijk kan het seminarweekend 22/23 augustus in Oldenburg me daar wat meer over leren. Daar heb ik wel heel veel zin in, een weekendje helemaal alleen met m'n hondje naar een seminar voor het eerst. Ben heel erg benieuwd!
Gebruikersavatar
crutz
Zeer actief
Berichten: 35424
Lid geworden op: 22 apr 2002 00:24
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Locatie: Zegveld
Contacteer:

Re: De weg naar pakwerkster - voortgang

Ongelezen bericht door crutz »

Doyaquba schreef:
Ik snap nooit waarom je niet gewoon samen kan werken aan het gezamelijk beter worden. Soms kom je niet vooruit en dan moet je dat kunnen zeggen, niet een escalatie krijgen :ugh:
Ik denk dat dat in alle soorten zo is, sterker nog, in het leven. Mensen horen graag zichzelf en complimenten, (opbouwende) kritiek vind men lastig
Gebruikersavatar
Doyaquba
Zeer actief
Berichten: 2041
Lid geworden op: 03 jul 2019 20:30
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Re: De weg naar pakwerkster - voortgang

Ongelezen bericht door Doyaquba »

crutz schreef:
Doyaquba schreef:
Ik snap nooit waarom je niet gewoon samen kan werken aan het gezamelijk beter worden. Soms kom je niet vooruit en dan moet je dat kunnen zeggen, niet een escalatie krijgen :ugh:
Ik denk dat dat in alle soorten zo is, sterker nog, in het leven. Mensen horen graag zichzelf en complimenten, (opbouwende) kritiek vind men lastig
Dat is ook zo, maar sommige mensen kunnen het ook alleen maar hebben van bepaalde mensen. Nu heeft zijn vrouw dus exact hetzelfde gezegd als degene met wie ik altijd meerijd, waarom dus überhaupt ruzie ontstand en is het opeens goed en gaat ie er wel aan werken :hmmm:
Ja opbouwende kritiek is lastig, maar wel nodig, anders kom je niet verder. En juist dat is de ergernis...niemand komt verder daar. Hij traint boxers op een herdermanier (of probeert dat) en dat werkt niet zo goed...
maart
Zeer actief
Berichten: 13207
Lid geworden op: 05 aug 2005 17:28
Mijn ras(sen): Mechelse herders
Locatie: West-Vlaanderen

Re: De weg naar pakwerkster - voortgang

Ongelezen bericht door maart »

omgekeerd is ook lastig hoor. Dat er gewoon gelachen wordt en niets gezegd. (nu ja, veel zinnigs zou er ook niet uitkomen).
Ik heb een struikelpunt met mijn hond op training en als ik bij dat punt beland, komt er dus ene speciaal dicht staan om het toch maar goed te zien en hoorbaar te lachen. Echt :S:

Nu ja, ik werk er nu apart aan en ga buiten de uren met iemand anders op het veld om er aan te werken; want onbewust ga je je toch gaan ergeren aan dat gedrag en verandert je humeur en ik heb helaas een hond die me daar meteen op afrekent :ugh:
Gebruikersavatar
Doyaquba
Zeer actief
Berichten: 2041
Lid geworden op: 03 jul 2019 20:30
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Re: De weg naar pakwerkster - voortgang

Ongelezen bericht door Doyaquba »

Dat is ook zo, daar heb je ook niets aan...jammer dat mensen dat doen. En de beste stuurlui staan altijd aan wal. Ik krijg altijd het meeste commentaar van iemand die al jaren in de sport zit (kuch) maar nog geen examen gehaald he (ja VZH maar verder) :19:

Je moet je er niets van aantrekken maar dat is soms zo verdomde lastig. Ik kan er ook helemaal niet tegen als mensen zeggen 'dat lukt toch niet, dat kan jij niet'. Krijg ik nog meer de neiging om mezelf te bewijzen. Maar mijn hond merkt frustratie ook voordat ik het doorheb dus dat is wel lastig. Hij doet het bij de club zonder trainer, dus waar ik m'n eigen gang kan gaan, ook 10 keer beter...
Gebruikersavatar
Doyaquba
Zeer actief
Berichten: 2041
Lid geworden op: 03 jul 2019 20:30
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Re: De weg naar pakwerkster - voortgang

Ongelezen bericht door Doyaquba »

Je mag best kijken en lachen hoor, als je dan ook maar gewoon goed kan onderbouwen wat je vindt dat er mis gaat...daar schort het vaak. Het praten...want zien dat er iets fout gaat kan iedereen, maar werken aan een oplossing en opbouwende kritiek geven is een kunst.
Het gaat niet om lachen of zelfs uitlachen denk ik zo, maar aan dat er geen nuttige kritiek uit komt, ook niet als je ernaar zou vragen.

Ik kan alleen sociaal zijn als ik het terug krijg, dan maar een asociale trut, kan me niets schelen. Week op week iemand uitlachen om iets waaraan gewerkt wordt is niet normaal gedrag hoor. Waarom zou je dat moeten pikken? Je bent er toch mee bezig? Wie kan er nu alles perfect doen...

Toeschouwers zijn altijd welkom hoor, kijken heb je geen last van. Het is de manier waarop. En van sommige mensen kan je meer hebben dan van anderen, dat ook.
Als iemand zich al tig keer bewezen heeft heb ik meer zin om naar de kritiek te luisteren.

En ik denk zo dat ik daar niet de enige in ben (en ik typ dit en misschien heb je het niet eens tegen mij, maar goed, plasje over gedaan, klaar)
Gebruikersavatar
Doyaquba
Zeer actief
Berichten: 2041
Lid geworden op: 03 jul 2019 20:30
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Re: De weg naar pakwerkster - voortgang

Ongelezen bericht door Doyaquba »

Te warm om iets aan te doen onder de arm (30 graden) dus tijd voor blauwe plekken. Wel heerlijk gewerkt met 7 boxers (en 1 aussie) vanavond.
Net nu ik er in kom moet ik weg, zo voelt het een beetje. Nog twee weken trainen, over 3 weken ben ik weer thuis. Al mag ik altijd terugkomen hier weet ik.
Toch gaat het in Nederland net wat anders, qua posities (en vooral heel wat meer schreeuwen) en bewegingen. Moet ik weer opnieuw wennen, maar wellicht valt het mee als ze me ergens accepteren waar het wél oké is als ik niet de godsganse tijd kreun...ik zie daar het nut niet zo van in eigenlijk.
Stiekem zou ik graag hier blijven, mits ik hier met vriend en hond zou kunnen wonen. Maar wie weet wat de toekomst brengt.

Ondertussen vermaakt m'n Donnertje zich prima thuis. Hij heeft weer wachtlijstmensen het hart doen smelten als rasambassadeur en gespeeld met de kinderen van 10 en 12 uit het gezin (en dat voor een jonge lompe hond die geen kinderen gewend is, netjes), geslapen, gefietst, gegeten, zich bekommerd om de pup... Ja ik mis m'n ventje :cry:

TLDR: Lekker gewerkt, heet, onweer, terugfietsen, nat, blegh :LOL:
Gebruikersavatar
Doyaquba
Zeer actief
Berichten: 2041
Lid geworden op: 03 jul 2019 20:30
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Re: De weg naar pakwerkster - voortgang

Ongelezen bericht door Doyaquba »

Nouja ja en nee, je loopt er toch voor elkaar. En zelf presenteren mwah bij m'n club thuis stelt t weinig voor tegenwoordig. Na de splitsing van de club zo gekomen denk ik.

Gisteren was ik weer in Augsburg, ik had eerder m'n mond moeten opentrekken over meedoen blijkbaar...m'n verlegenheid werkt weer eens flink tegen. Nouja wellicht kan ik volgende week daar eens wat doen. Ik krijg wel steeds uitgelegd hoe en wat, dat is ook gewoon al heel fijn, maar de jongens pakwerkers wisten niet dat ik ook weleens wat deed. Of ik het wel tegen de grote baas had gezegd, ja vorige week en toen zei hij dat het wel mocht, maar is er ook niets van gekomen. Nouja gezellig gesprek gehad wel met hun, leverde me een biertje op en wat geflirt :LOL:

Zo jammer dat ik alweer bijna naar huis ga, soms wou ik dat ik m'n hondje hier had en werk en alles. Maar voorlopig gaat dat niet, dan moet ik eerst maar eens werk vinden. Nog twee weken tot ik terugverhuis...

Vandaag was er zomerfeest maar ik heb deadlines, heel stom, geen feest voor mij. Maar ik zal m'n best doen om volgende week daar ook eens wat te doen, dan kunnen er wat meer mensen kritisch naar me kijken :engel: met verstand van zaken. Is vast goed voor m'n imago :mann:
De dinsdagen nog even hier in München volbrengen, wat blauwe plekken oplopen. Ik probeer steeds te kijken of er al een pakwerkcursus van de NBG wordt aangekondigd maar ik kom ze niet tegen. Dus als iemand wat hoort, regio Noord...

Sorry voor de warrigheid, ik ben een beetje druk in mijn hoofd. Ik had niet verwacht dat ik zo graag hier zou willen blijven eigenlijk. Ja mits mét hond, want die mis ik enorm en ik denk elke training, goh had ik maar...dan komen we tenminste vooruit.
Gebruikersavatar
malinois
Zeer actief
Berichten: 57865
Lid geworden op: 16 aug 2003 18:40
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: De weg naar pakwerkster - voortgang

Ongelezen bericht door malinois »

Doyaquba schreef:Nouja ja en nee, je loopt er toch voor elkaar. En zelf presenteren mwah bij m'n club thuis stelt t weinig voor tegenwoordig. Na de splitsing van de club zo gekomen denk ik.

Gisteren was ik weer in Augsburg, ik had eerder m'n mond moeten opentrekken over meedoen blijkbaar...m'n verlegenheid werkt weer eens flink tegen. Nouja wellicht kan ik volgende week daar eens wat doen. Ik krijg wel steeds uitgelegd hoe en wat, dat is ook gewoon al heel fijn, maar de jongens pakwerkers wisten niet dat ik ook weleens wat deed. Of ik het wel tegen de grote baas had gezegd, ja vorige week en toen zei hij dat het wel mocht, maar is er ook niets van gekomen. Nouja gezellig gesprek gehad wel met hun, leverde me een biertje op en wat geflirt Afbeelding

Zo jammer dat ik alweer bijna naar huis ga, soms wou ik dat ik m'n hondje hier had en werk en alles. Maar voorlopig gaat dat niet, dan moet ik eerst maar eens werk vinden. Nog twee weken tot ik terugverhuis...

Vandaag was er zomerfeest maar ik heb deadlines, heel stom, geen feest voor mij. Maar ik zal m'n best doen om volgende week daar ook eens wat te doen, dan kunnen er wat meer mensen kritisch naar me kijken :engel: met verstand van zaken. Is vast goed voor m'n imago :mann:
De dinsdagen nog even hier in München volbrengen, wat blauwe plekken oplopen. Ik probeer steeds te kijken of er al een pakwerkcursus van de NBG wordt aangekondigd maar ik kom ze niet tegen. Dus als iemand wat hoort, regio Noord...

Sorry voor de warrigheid, ik ben een beetje druk in mijn hoofd. Ik had niet verwacht dat ik zo graag hier zou willen blijven eigenlijk. Ja mits mét hond, want die mis ik enorm en ik denk elke training, goh had ik maar...dan komen we tenminste vooruit.
Ik denk dat ze daarmee wachten tot evenementen weer toegestaan zijn, dus na 1 september op zn vroegst
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gebruikersavatar
Doyaquba
Zeer actief
Berichten: 2041
Lid geworden op: 03 jul 2019 20:30
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Re: De weg naar pakwerkster - voortgang

Ongelezen bericht door Doyaquba »

Dat zal inderdaad, rustig afwachten dan maar. Ik verheug me wel op een afdeling C seminar weekend op 22 en 23 augustus in Oldenburg! Dat is dan wel weer een leuk iets om naar uit te kijken.
Gebruikersavatar
Doyaquba
Zeer actief
Berichten: 2041
Lid geworden op: 03 jul 2019 20:30
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Re: De weg naar pakwerkster - voortgang

Ongelezen bericht door Doyaquba »

Goed nieuws, toch nog een pakwerkerscursus dit jaar :cheer: :cheer: alleen niet helemaal duidelijk of het betekent dat het alleen voor al gecertificeerde pakwerkers is. Zal wel mailen

https://nbg-hondensport.nl/nieuws/nbg-n ... ursus-2020
maart
Zeer actief
Berichten: 13207
Lid geworden op: 05 aug 2005 17:28
Mijn ras(sen): Mechelse herders
Locatie: West-Vlaanderen

Re: De weg naar pakwerkster - voortgang

Ongelezen bericht door maart »

Leuk, toch iets om naar uit te kijken!
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”