Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

De weg naar pakwerkster

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
crutz
Zeer actief
Berichten: 35424
Lid geworden op: 22 apr 2002 00:24
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Locatie: Zegveld
Contacteer:

Re: De weg naar pakwerkster - NBG cursus (filmpje)

Ongelezen bericht door crutz »

Fijn dat dit zoveel beter voelt.
En uit ervaring kan ik zeggen dat het dan het rijden waard is.

Heb jaren met plezier op ruim een uur rijden van huis getraind.
Nu ik de overstap naar mondioring aan het maken ben zal het nog verder worden. Vooralsnog staan er afspraken met een pupkoper. Dan maar 1 weekend per maand goed bijtwerk ipv iedere week.
Gebruikersavatar
sirene
Zeer actief
Berichten: 14192
Lid geworden op: 29 aug 2003 20:57
Contacteer:

Re: De weg naar pakwerkster - NBG cursus (filmpje)

Ongelezen bericht door sirene »

Volgens mij doe je het goed hoor. Het is een hobby en je bent niemand wat verschuldigd.
Prima om je doelen en dromen te volgen :ok:
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Gebruikersavatar
Doyaquba
Zeer actief
Berichten: 2041
Lid geworden op: 03 jul 2019 20:30
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Re: De weg naar pakwerkster - NBG cursus (filmpje)

Ongelezen bericht door Doyaquba »

Bedankt, ja ik ben inderdaad blij als dit zo kan en beter wat minder en beter trainen dan vaker met een slecht gevoel. Het is een hobby dus het moet wel leuk blijven.
Ik baal gewoon eigenlijk dat ik zo lang ben gebleven nu ik allemaal weet wat ik weet, maar goed, dat is verleden.
Ik moet gewoon dat loslaten en verder in de goede richting. Hopelijk kunnen we dan eindelijk naar ZTP en VZH toewerken :D
Gebruikersavatar
CharlesvdBerkt
Zeer actief
Berichten: 1384
Lid geworden op: 16 jan 2009 17:54
Mijn ras(sen): Duitse Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Nieuwegein

Re: De weg naar pakwerkster - NBG cursus (filmpje)

Ongelezen bericht door CharlesvdBerkt »

Doyaquba schreef:het moet wel leuk blijven.
Dat haal ik er even tussenuit want dat is de essentie van de (honden)sport.

Zelf zijn wij ook al een paar keer verkast. Het moet goed zijn, je moet hulp kunnen krijgen en vooral ook omdat het ook leuk moet blijven.
Gebruikersavatar
malinois
Zeer actief
Berichten: 57865
Lid geworden op: 16 aug 2003 18:40
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: De weg naar pakwerkster - NBG cursus (filmpje)

Ongelezen bericht door malinois »

Zie je?! Het moet idd leuk blijven. Ik ben ook al een paar keer van club veranderd, ken eigenlijk maar heel weinig mensen die hun hele leven bij dezelfde vereniging blijven.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gebruikersavatar
Doyaquba
Zeer actief
Berichten: 2041
Lid geworden op: 03 jul 2019 20:30
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Re: De weg naar pakwerkster - NBG cursus (filmpje)

Ongelezen bericht door Doyaquba »

Ik vond na een jaar switchen wel snel, maar ik heb nu zoveel verhalen gehoord dat het me niet meer verbaasd hoe alles nu liep...
Gebruikersavatar
** Angela **
Zeer actief
Berichten: 8649
Lid geworden op: 11 aug 2008 15:08
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 3

Re: De weg naar pakwerkster - NBG cursus (filmpje)

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Ik ben ook bij clubs geweest waar ik na een jaar of korter al weer weg was

Alleen in Terneuzen zit ik al 16 jaar ( vdh , alleen kynologie en apel en in Hulst 5 jaar ( nbg , t hele riedeltje )
Daar voel ik me nog het meest prettig , leuke sfeer bij beiden
Echt clubgevoel ook en dat mis je bij veel verenigingen wel

Er loopt 1 iemand rond die niemand echt mag
Maar dat doet hij zelf , maar die kan ik ook goed ontlopen :engel:
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
Gebruikersavatar
Doyaquba
Zeer actief
Berichten: 2041
Lid geworden op: 03 jul 2019 20:30
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Re: De weg naar pakwerkster - NBG cursus (filmpje)

Ongelezen bericht door Doyaquba »

Vanavond een uitje gemaakt naar de VDH, was wel heel gezellig, maar ik denk toch dat ik er niet kan aarden.
Het was weer een hoop 'we doen het hier zo en zo, dat moet je ook' en daar ben ik eigenlijk wel klaar mee na al het gedoe op mijn eigen kringgroep...

Bovendien werkte het niet echt voor Donner. Ik had Catootje ook mee en dat is natuurlijk een heerlijk pupje waar je alles mee kon dus die vond t wel prima, maar moet zeggen dat die ook wel flink meer buitdrift heeft. Donner kan fantastisch bijten al, maar achter een lapje aanjagen was hem echt vreemd. :tongue: Hij vond het maar raar.

Nouja even over nadenken, de reistijd is wel fijn, maar goed, ik kan beter twee keer per week een uur heen en een uur terug en dan wel vooruit komen.
Liefst sta ik over een paar jaar op de Atibox en natuurlijk is dat een droom, maar ik wil er wel alles aan gedaan hebben, dus dan moet ik ook volle bak m'n best doen.
Dan maar rasblindheid door met meerderheid boxers te trainen. We snappen elkaar wel daar. Wordt ook geen Fries gesproken in noord-holland, dat scheelt ook :F:
Gebruikersavatar
Doyaquba
Zeer actief
Berichten: 2041
Lid geworden op: 03 jul 2019 20:30
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Re: De weg naar pakwerkster - NBG cursus (filmpje)

Ongelezen bericht door Doyaquba »

Zo lang zonder het forum, zo lang geen update!
We zijn weer begonnen, derde les van de cursus. Het regende en was glad, ik ben weer onderuit gegaan, ach ja, hoort erbij. M'n stuitje doet nog steeds pijn...
Ik kreeg wel een beetje een uitbrander dat ik mensen moest aansporen me te helpen met honden leveren, want ja, ik had wel aanleg maar zo kon het eigenlijk niet.
Uitgelegd dat ik weg was bij m'n kringgroep en nu elders train, gelukkig kan ik wss vanuit daar ook 1-2 hondjes meekrijgen :cheer: dan kan ik toch nog examen doen in december!

Met m'n eigen training is het een beetje ruk. In het pakwerk ben ik positief verrast door m'n kanonskogel, hij doet van alles voor het eerst en eigenlijk best wel heel goed (arm, afstand, appèl begin) Stellen! maar normaal appèl is momenteel een drama. We frustreren elkaar dus ik laat m'n plannen voor VZH dit jaar vallen, ik zie in het voorjaar wel hoe we ervoor staan na alle gedoe om het club wisselen. En dan nu even een poosje alleen maar spelen en lol hebben, lijkt me beter.
Ik heb zelf ook gewoon een klap gekregen van alle emoties rondom de kringgroep en alles wat er over me gezegd werd, dat voelt hij dan ook weer feilloos aan, dat ik zo twijfel.
M'n oude trainster is overtuigd dat ik een slechte hondengeleider ben met een goede hond, dus ja dan wil je alles doen om het tegendeel te bewijzen...maar dat werkt niet zo, ik sla stappen over.
Even een stap terug en rust creëren en zelfvertrouwen kweken...nooit gedacht dat je jezelf zo kon tegenkomen in de hondensport :schrik:
Gebruikersavatar
Doyaquba
Zeer actief
Berichten: 2041
Lid geworden op: 03 jul 2019 20:30
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Re: De weg naar pakwerkster - NBG cursus (filmpje)

Ongelezen bericht door Doyaquba »

Leuk om mijn dagboekje weer erbij te hebben, inmiddels dus een ruime maand aan het trainen op die andere plek en heb het erg naar mijn zin.
Speuren is echt super, kan niet anders zeggen, dus nu voorwerpen gaan toevoegen. Appèl krijg ik eindelijk weer grip op m'n ventje na een puberfase en nu ik zelf beter op mijn plek zit, we hebben weer lol en zelf tijdens het pakwerk krijg ik al steeds meer appèl en bijt hij nog steeds ontzettend goed! Voor VZH was het nog iets te vroeg, had anders dit weekend gedaan, maar besloten toch maar te gaan voor betere punten dus dan waarschijnlijk in het voorjaar.

NBG cursus is uitgesteld tot nader bericht helaas, maar goed ik oefen nu wel 1-2 keer in de week met een boxerreu en een zwarte russische terriër, dus ik kan wel onder goede begeleiding van 2 pakwerkers dooroefenen tot de cursus weer start.

In ieder geval heel erg blij dat er weer plezier is en geen achterbaks gedoe meer, gewoon eerlijk in je gezicht...alhoewel dat ook lastig kan zijn, maar dat is een ander verhaal.
To be continued...maar eerst fijn de winter in, lekker doorspelen
Gebruikersavatar
Doyaquba
Zeer actief
Berichten: 2041
Lid geworden op: 03 jul 2019 20:30
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Re: De weg naar pakwerkster

Ongelezen bericht door Doyaquba »

Haha maar die rondjes langs mensen om even gedag te zeggen was nu juist het probleem :schrik: dat begint nu net een week of twee ineens veel beter te worden.
Het is wel heel erg des boxers, maar ik moet hem natuurlijk wel ten allen tijde terug kunnen roepen, dus daar hebben we veel op geoefend, dat ik leuker ben dan de rest.
Eerst nooit echt met veel afleiding geoefend namelijk, maar nu wel en dat is in zo'n geval wel heel fijn.

Dus doen we lekker in het voorjaar VZH verwacht ik. Speuren vind ik sws wel leuk dus dat blijf ik doen (doen we ook vaak samen) en we hebben de tijd, hij is volgende maand anderhalf jaar oud.

Pakwerkerscursus wordt in 2021 weer opnieuw opgestart pas :cry:

Alhoewel ik nu zelf in isolatie zit, dus ligt even alles stil en moet ik zorgen dat m'n honden niet tegen de muren op vliegen :O:
Gebruikersavatar
Doyaquba
Zeer actief
Berichten: 2041
Lid geworden op: 03 jul 2019 20:30
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Re: De weg naar pakwerkster

Ongelezen bericht door Doyaquba »

Update gehad over de pakwerkcursus, die wordt niet meer dit seizoen opgestart. Ze dachten, als we nu beginnen zit je met de zomervakantie etc. Dus dat wordt pas in het najaar waarschijnlijk :ugh:

Nouja, ondertussen wel weer 2 keer per week training sinds de avondklok eraf is, dus er komt weer wat meer continuïteit in. Meestal heb ik 2-3 honden per training op de mouw, dus dat valt mee qua belasting, maar ik oefen dus nog steeds wel wat. Alleen met de zwarte russische terriër is soms wat zwaar om te drijven...we zijn ongeveer even zwaar :schrik:

Lang geen update geplaatst zie ik...
Met Cato train ik nu ook, ze speurt super, ze begint steeds meer aandacht te krijgen voor mij, maar haar bijtwerk is ontzettend wisselvallig. De ene training super (zit nog op kussentje) en de andere keer alleen maar knabbelen. Ze is al 1 geweest dus ik weet niet of het echt bevlogene nog komt. Daarom ben ik met haar aan het oriënteren bij agility.

Met Donner gaat het goed, alleen heeft hij besloten over het speurveld te willen racen, dus ik ben alleen maar aan het remmen eigenlijk. Daardoor slaat hij ook nog wel eens wat hoeken over die hij op een normaal tempo prima heeft. Ook begonnen met voorwerpen verwijzen, omdat dat toch wat rustmomenten inbouwt.
Appèl gaat echt met sprongen vooruit, apporteren begonnen, vindt ie fantástisch. Wel afgelopen zaterdag op de sprong (halve hoogte) geklapt met z'n buik, dus hopelijk weer wat vertrouwen terugwinnen nu met laagste stand...
Verder doet hij eigenlijk alles wat ik vraag, alleen heeft hij soms nog wat momenten dat hij ervandoor gaat met z'n bal. Zolang ik die in handen heb niets aan de hand, maar soms heeft ie zelf nog teveel lol ipv samen met mij lol... Al met al, heb dus geen voorjaar-VZH gedaan. Nu waren er ook weinig examens die doorgingen, maar goed, niet heel erg,we waren nog niet klaar voor. En hij was veel te veel puber. Met hoe we nu gaan denk ik zeker dat we najaar VZH moeten kunnen doen. Dat heb ik ook bij mijn trainer neergelegd nu, dat plan. Dus we gaan daar naartoe werken.

In het pakwerk vooral bezig met rust. Hij lost, maar pakt te vaak nog weer binnen een halve seconde alles wat dichtbij zit op. Dus daar moet echt een rustmoment in komen. En verder vooral volgen, volgen, volgen, heel veel rust en kalmte en dan eens een keertje bijten. Is hij weer onbereikbaar, weer net zolang wachten tot de rust er is. Het is een proces...een heel frustrerend proces, maar goed, dat ligt ook aan mij. Zoals ik vaak zeg, die hond is te goed voor me en als ie bij iemand zat met ervaring had hij al z'n 1 gehaald. Maar goed, maakt niet uit. Ik heb wel geleerd dat het niet uitmaakt wanneer we er komen. We hebben alle tijd, want goed, eerste hond, dus broddellapje. Voordeel aan de corona :Q:

Laten we hopen dat het coronahoofdstuk nu echt is afgesloten, want ik heb deze winter echt veel te weinig getraind voor een puberhond...helaas niets aan te doen. Ik kijk uit naar alle activiteiten die weer kunnen en komen gaan
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”