Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

soldaat gedood door eigen militaire honden

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

Rocco
Zeer actief
Berichten: 1251
Lid geworden op: 31 jul 2011 17:55
Aantal honden: 2

soldaat gedood door eigen militaire honden

Ongelezen bericht door Rocco »

Laatst gewijzigd door Rocco op 15 nov 2019 09:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Rocco
Zeer actief
Berichten: 1251
Lid geworden op: 31 jul 2011 17:55
Aantal honden: 2

Re: soldaat gedood door eigen militaire honden

Ongelezen bericht door Rocco »

Gaat om de schade bv een slagader een herder bijt net zo hard als een PB . :wink:
maart
Zeer actief
Berichten: 13207
Lid geworden op: 05 aug 2005 17:28
Mijn ras(sen): Mechelse herders
Locatie: West-Vlaanderen

Re: soldaat gedood door eigen militaire honden

Ongelezen bericht door maart »

Er staat toch niet dat hij verscheurd is.

Gewoon dat hij dood gevonden is en de honden rondliepen.

Zonde, maar goed risico van het vak zeker.
korthaar
Zeer actief
Berichten: 6348
Lid geworden op: 14 jun 2009 12:21

Re: soldaat gedood door eigen militaire honden

Ongelezen bericht door korthaar »

Kun je nagaan hoe gek die honden worden gemaakt.
Met zulke dienstmaten heb je geen vijand nodig.
Rocco
Zeer actief
Berichten: 1251
Lid geworden op: 31 jul 2011 17:55
Aantal honden: 2

Re: soldaat gedood door eigen militaire honden

Ongelezen bericht door Rocco »

Honden zijn door deze eenheid zelf gefokt en getraind waarvan 41 rottweilers 15 mechelse herders en 5 duitse herders

https://kurier.at/chronik/niederoesterr ... /400675019
Gebruikersavatar
Budkes
Zeer actief
Berichten: 10673
Lid geworden op: 12 jan 2003 13:56
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Re: soldaat gedood door 2 militaire honden

Ongelezen bericht door Budkes »

Nanna schreef:Jemig. Dat verwacht je bij pitbulloïden, niet bij getrainde herders. Een beste beet, ja. Maar doodbijten? :80:
Toen een diensthond mij 2 en een half jaar geleden onder andere mijn knie brak had ik het ook niet na kunnen vertellen als er geen collega's in de buurt waren geweest. Ik kreeg hem na van alles geprobeerd te hebben wel los van mijn knie, maar toen ging hij voor mijn keel. Ik kon hem nog een tijdje omhoog houden, was door de hond naar de grond getrokken en lag op mijn rug, maar 40 kilo doorgedraaide hond hou je niet zo lang hoog. Zeker niet als hij je ook nog in je hand en pols bijt.

Op een gegeven moment heb ik letterlijk geroepen: "Als iemand hem nu niet overneemt maakt hij me dood".
1 collega heeft toen gedacht dan ben ik maar het volgende slachtoffer, maar hij maakt haar echt dood en die heeft hem toen van me afgetrokken , de hond met de rug tegen zich aangetrokken en vast geklemd.

Die man was alleen en er liepen 2 Mechelse Herders los bij hem, dus ik snap wel dat dat kon gebeuren. Ik snap alleen niet hoe het kan dat er 2 losliepen. Ik begreep uit het stuk dat hij de honden moest verzorgen maar dat doe je toch 1 voor 1? Misschien een hok niet afgesloten. Wel een triest verhaal.
Gr. Aniek

Afbeelding
Gebruikersavatar
Tineke
Zeer actief
Berichten: 13997
Lid geworden op: 10 jan 2014 15:21
Aantal honden: 3

Re: soldaat gedood door eigen militaire honden

Ongelezen bericht door Tineke »

Eén van die honden was pas een half jaar , daar verwacht je dat toch niet van op die leeftijd :ugh:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Rocco
Zeer actief
Berichten: 1251
Lid geworden op: 31 jul 2011 17:55
Aantal honden: 2

Re: soldaat gedood door 2 militaire honden

Ongelezen bericht door Rocco »

Budkes schreef:
Nanna schreef:Jemig. Dat verwacht je bij pitbulloïden, niet bij getrainde herders. Een beste beet, ja. Maar doodbijten? :80:
Toen een diensthond mij 2 en een half jaar geleden onder andere mijn knie brak had ik het ook niet na kunnen vertellen als er geen collega's in de buurt waren geweest. Ik kreeg hem na van alles geprobeerd te hebben wel los van mijn knie, maar toen ging hij voor mijn keel. Ik kon hem nog een tijdje omhoog houden, was door de hond naar de grond getrokken en lag op mijn rug, maar 40 kilo doorgedraaide hond hou je niet zo lang hoog. Zeker niet als hij je ook nog in je hand en pols bijt.

Op een gegeven moment heb ik letterlijk geroepen: "Als iemand hem nu niet overneemt maakt hij me dood".
1 collega heeft toen gedacht dan ben ik maar het volgende slachtoffer, maar hij maakt haar echt dood en die heeft hem toen van me afgetrokken , de hond met de rug tegen zich aangetrokken en vast geklemd.

Die man was alleen en er liepen 2 Mechelse Herders los bij hem, dus ik snap wel dat dat kon gebeuren. Ik snap alleen niet hoe het kan dat er 2 losliepen. Ik begreep uit het stuk dat hij de honden moest verzorgen maar dat doe je toch 1 voor 1? Misschien een hok niet afgesloten. Wel een triest verhaal.

Pff wat een heftig verhaal zeg.


De honden waren ontsnapt uit de kennel ,wordt nog onderzoek naar gedaan, kan van alles gebeurd zijn.
Laatst gewijzigd door Rocco op 15 nov 2019 15:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Rocco
Zeer actief
Berichten: 1251
Lid geworden op: 31 jul 2011 17:55
Aantal honden: 2

Re: soldaat gedood door eigen militaire honden

Ongelezen bericht door Rocco »

Tineke schreef:Eén van die honden was pas een half jaar , daar verwacht je dat toch niet van op die leeftijd :ugh:

Deze was mede ontsnapt uit de kennel denk zelf dat deze jonge hond niet tot een aanval is over gegaan persoonlijk.
Gebruikersavatar
Tineke
Zeer actief
Berichten: 13997
Lid geworden op: 10 jan 2014 15:21
Aantal honden: 3

Re: soldaat gedood door 2 militaire honden

Ongelezen bericht door Tineke »

Budkes schreef:
Nanna schreef:Jemig. Dat verwacht je bij pitbulloïden, niet bij getrainde herders. Een beste beet, ja. Maar doodbijten? :80:
Toen een diensthond mij 2 en een half jaar geleden onder andere mijn knie brak had ik het ook niet na kunnen vertellen als er geen collega's in de buurt waren geweest. Ik kreeg hem na van alles geprobeerd te hebben wel los van mijn knie, maar toen ging hij voor mijn keel. Ik kon hem nog een tijdje omhoog houden, was door de hond naar de grond getrokken en lag op mijn rug, maar 40 kilo doorgedraaide hond hou je niet zo lang hoog. Zeker niet als hij je ook nog in je hand en pols bijt.

Op een gegeven moment heb ik letterlijk geroepen: "Als iemand hem nu niet overneemt maakt hij me dood".
1 collega heeft toen gedacht dan ben ik maar het volgende slachtoffer, maar hij maakt haar echt dood en die heeft hem toen van me afgetrokken , de hond met de rug tegen zich aangetrokken en vast geklemd.

Die man was alleen en er liepen 2 Mechelse Herders los bij hem, dus ik snap wel dat dat kon gebeuren. Ik snap alleen niet hoe het kan dat er 2 losliepen. Ik begreep uit het stuk dat hij de honden moest verzorgen maar dat doe je toch 1 voor 1? Misschien een hok niet afgesloten. Wel een triest verhaal.
Heb je daarna geen moeite met het omgaan met zo'n hond en blijf je er dan gewoon mee werken, blijft zo'n hond überhaupt in dienst ?
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
korthaar
Zeer actief
Berichten: 6348
Lid geworden op: 14 jun 2009 12:21

Re: soldaat gedood door eigen militaire honden

Ongelezen bericht door korthaar »

In de buitenste ring op Volkel laten lopen, die angstbijters.
Persistence
Zeer actief
Berichten: 4745
Lid geworden op: 17 jan 2016 20:05

Re: soldaat gedood door 2 militaire honden

Ongelezen bericht door Persistence »

Tineke schreef:
Budkes schreef:
Nanna schreef:Jemig. Dat verwacht je bij pitbulloïden, niet bij getrainde herders. Een beste beet, ja. Maar doodbijten? :80:
Toen een diensthond mij 2 en een half jaar geleden onder andere mijn knie brak had ik het ook niet na kunnen vertellen als er geen collega's in de buurt waren geweest. Ik kreeg hem na van alles geprobeerd te hebben wel los van mijn knie, maar toen ging hij voor mijn keel. Ik kon hem nog een tijdje omhoog houden, was door de hond naar de grond getrokken en lag op mijn rug, maar 40 kilo doorgedraaide hond hou je niet zo lang hoog. Zeker niet als hij je ook nog in je hand en pols bijt.

Op een gegeven moment heb ik letterlijk geroepen: "Als iemand hem nu niet overneemt maakt hij me dood".
1 collega heeft toen gedacht dan ben ik maar het volgende slachtoffer, maar hij maakt haar echt dood en die heeft hem toen van me afgetrokken , de hond met de rug tegen zich aangetrokken en vast geklemd.

Die man was alleen en er liepen 2 Mechelse Herders los bij hem, dus ik snap wel dat dat kon gebeuren. Ik snap alleen niet hoe het kan dat er 2 losliepen. Ik begreep uit het stuk dat hij de honden moest verzorgen maar dat doe je toch 1 voor 1? Misschien een hok niet afgesloten. Wel een triest verhaal.
Heb je daarna geen moeite met het omgaan met zo'n hond en blijf je er dan gewoon mee werken, blijft zo'n hond überhaupt in dienst ?
Heftig, zeker op het moment dat je beseft dat een hond er echt voor gaat. Het lijkt me toch niet dat die hond nog betrouwbaar was voor het werk? Maar ik vraag me ook wel af wat Tineke vroeg.
Gebruikersavatar
Budkes
Zeer actief
Berichten: 10673
Lid geworden op: 12 jan 2003 13:56
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Re: soldaat gedood door eigen militaire honden

Ongelezen bericht door Budkes »

De hond viel zelf dood neer. Ik was er onderuit gekropen en mijn collega stond met de hond, ben toen zelf een stukje verderop naar een bank gestrompeld en toen zag ik dat de hond op de grond lag. Ik heb toen geroepen dat ze de hond in een kennel moesten doen omdat hij anders hun weer aan zou vallen als hij bij kwam, geen idee wat er aan de hand was, maar hij was dus toen al dood.

Collega vertelde pas in het ziekenhuis tegen mij dat hij dood was. Geen idee hoe of wat. Ik had hem wel losgewurgd, maar mijn collega had hem vast in de brede leren halsband. Dus hij heeft maar kort zonder lucht gezeten.
De leiding wilde nog wel sectie op hem laten verrichten maar ik zag er zelf het nut niet zo van in. Hij had geen nakomelingen en het was toch al gebeurd. Kranendonk gaf ook aan dat je nagenoeg nooit achter de oorzaak komt door een sectie te verrichten. Hierop heeft de leiding er vanaf gezien.
Mijn theorie was dat ie zichzelf gewoon had opgeblazen als het ware.
Hij beet ook vanuit het niets, liep achter mij, aan een los lijntje met een bal in zijn bek en zo ineens greep hij me van achter in mijn been en trok me naar de grond. Toen ik bijdraaide en hem kon zien zag ik direct dat er geen enkel contact meer te maken was met hem, compleet doorgedraaid.

Als hij niet dood was gegaan hadden we hem in laten slapen. Dit kwam zo zonder waarschuwing of aanleiding en sloeg zo ver door, daar kon je niemand mee laten werken.
Ik heb de africhter meteen gebeld en die gaf aan dat deze hond als pup soms vanuit het niets helemaal kon door draaien, dusdanig dat haar vriend wel eens had gezegd, die hond is gek, die spoort niet. Ze had het echter naar volwassenheid toe nooit meer gezien dus dacht dat hij daar over heen was gegroeid.
Toen ging er bij mij een lampje branden, een week of 6 voor dit voorval liep ik met hem de kennels in en daar lag een bijtpak. Hij storte zich daar toen op omklemde dat pak en draaide helemaal door. Hij gilde het uit. Ik moest toen echt met hem aan het worstelen om hem los te krijgen en in zijn kennel te krijgen. Toen kreeg ik ook helemaal geen contact met hem, na even in zijn eigen kennel was het net of er een knop om ging en was hij weer bereikbaar.

Het was een heel heftige hond, je kreeg weinig contact met hem, je kon hem eigenlijk alleen belonen door meer werk, aai, knuffel, brokje of bal gaf hij niks om. Maar er zat helemaal geen verzet op na een correctie.
Ik had hem een half jaar bij huis als reservehond maar niemand wilde met hem werken,. Achteraf was ik wel blij dat hij niet naar een andere geleider was gegaan, hij had dit 100% zeker ook bij een ander gedaan.
Wat hem op dat moment getriggerd heeft, zo los achter mij lopend met een slap lijntje en een bal in zijn bek, geen idee.
Misschien stapte hij op iets scherps of zo. :U: Ik zal t nooit weten.
Gr. Aniek

Afbeelding
Gos
Zeer actief
Berichten: 8486
Lid geworden op: 18 aug 2006 14:56

Re: soldaat gedood door eigen militaire honden

Ongelezen bericht door Gos »

Ik las overigens in een ander Oostenrijks krantenartikel dat er autopsie gedaan wordt; ik neem aan om te onderzoeken of er nog iets anders aan de hand was dan de beten.
Gebruikersavatar
mosquito1980
Zeer actief
Berichten: 11450
Lid geworden op: 02 jun 2015 20:22
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Aantal honden: 1
Locatie: Angola, samen met Vusi en Pusi

Re: soldaat gedood door eigen militaire honden

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Gos schreef:Ik las overigens in een ander Oostenrijks krantenartikel dat er autopsie gedaan wordt; ik neem aan om te onderzoeken of er nog iets anders aan de hand was dan de beten.
Inderdaad slim om een autopsie te doen.
Een x-aantal jaar geleden werd er een juffrouw dood bij haar paard aangetroffen (Larissa) werd vanuit gegaan dat het paard (was agressief) haar dood gebeten had (???) ....... nu blijkt dat ze dus vermoord is door messteken.
maart
Zeer actief
Berichten: 13207
Lid geworden op: 05 aug 2005 17:28
Mijn ras(sen): Mechelse herders
Locatie: West-Vlaanderen

Re: soldaat gedood door eigen militaire honden

Ongelezen bericht door maart »

Hahaha, ja, vergissen tussen een paarden beet en een messteek is zo gebeurd natuurlijk :LOL: :Q:
Gebruikersavatar
mosquito1980
Zeer actief
Berichten: 11450
Lid geworden op: 02 jun 2015 20:22
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Aantal honden: 1
Locatie: Angola, samen met Vusi en Pusi

Re: soldaat gedood door eigen militaire honden

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

maart schreef:Hahaha, ja, vergissen tussen een paarden beet en een messteek is zo gebeurd natuurlijk :LOL: :Q:
Paarden hebben messcherpe tanden :F:
korthaar
Zeer actief
Berichten: 6348
Lid geworden op: 14 jun 2009 12:21

Re: soldaat gedood door eigen militaire honden

Ongelezen bericht door korthaar »

Laat het leger een staande hond inzetten om te speuren.
Met een herder is proberen een drol te polijsten.
Gos
Zeer actief
Berichten: 8486
Lid geworden op: 18 aug 2006 14:56

Re: soldaat gedood door eigen militaire honden

Ongelezen bericht door Gos »

korthaar schreef:Laat het leger een staande hond inzetten om te speuren.
Met een herder is proberen een drol te polijsten.
Het betrof hier een Commando eenheid, en die gebruiken honden o.a. om mensen uit te schakelen, bijvoorbeeld bij de inval in een gebouw. Als een staande hond daar beter geschikt voor zou zijn, hadden ze die wel gehad :wink:
Cairo_
Zeer actief
Berichten: 1127
Lid geworden op: 17 sep 2015 15:08

Re: soldaat gedood door eigen militaire honden

Ongelezen bericht door Cairo_ »

Ik las een keer in een artikel over een veteraan in Afghanistan die zei dat die militairen daar 2 soorten honden hadden: 1 die vreselijk lief waren en waar je alles mee kon doen en 1 die gek in de kop waren, bijten alles wat los en vast zat..
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”