Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

KNPV lid kortgeding vs KNPV

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

Rocco
Zeer actief
Berichten: 1251
Lid geworden op: 31 jul 2011 17:55
Aantal honden: 2

KNPV lid kortgeding vs KNPV

Ongelezen bericht door Rocco »

Beschuldiging criminele organisatie,corruptie... wat is dit nou weer :80: sensatie van de media?

https://www.gelderlander.nl/doetinchem/ ... -zD_z1-m80
Rocco
Zeer actief
Berichten: 1251
Lid geworden op: 31 jul 2011 17:55
Aantal honden: 2

Re: KNPV lid kortgeding vs KNPV

Ongelezen bericht door Rocco »

Het is jammer dat er geen zwaargewichten van de politie zelf in het bestuur zitten maar louter [amateurs] anders was de KNPV nooit
in de problemen gekomen en zo op de voorgrond in de media gekomen.

Zo onprofessioneel vanaf de zijlijn gezien heel jammer dit.
Gebruikersavatar
crutz
Zeer actief
Berichten: 35424
Lid geworden op: 22 apr 2002 00:24
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Locatie: Zegveld
Contacteer:

Re: KNPV lid kortgeding vs KNPV

Ongelezen bericht door crutz »

Rocco schreef:Het is jammer dat er geen zwaargewichten van de politie zelf in het bestuur zitten maar louter amateurs anders was de KNPV nooit
in de problemen gekomen en zo op de voorgrond in de media gekomen.

Allemaal zo amateuristisch vanaf de zijlijn gezien heel jammer dit.
Een van de bestuursleden die tijdens het incident in Vriezenveen waar naar verwezen wordt met hulpmiddelen trainde (wat ik gezien heb nog niet wettelijk verboden middelen, maar wel volgens knpv reglementen op openbare dagen verboden) werkt zelf ook bij de politie
Rocco
Zeer actief
Berichten: 1251
Lid geworden op: 31 jul 2011 17:55
Aantal honden: 2

Re: KNPV lid kortgeding vs KNPV

Ongelezen bericht door Rocco »

crutz schreef:
Rocco schreef:Het is jammer dat er geen zwaargewichten van de politie zelf in het bestuur zitten maar louter amateurs anders was de KNPV nooit
in de problemen gekomen en zo op de voorgrond in de media gekomen.

Allemaal zo amateuristisch vanaf de zijlijn gezien heel jammer dit.
Een van de bestuursleden die tijdens het incident in Vriezenveen waar naar verwezen wordt met hulpmiddelen trainde (wat ik gezien heb nog niet wettelijk verboden middelen, maar wel volgens knpv reglementen op openbare dagen verboden) werkt zelf ook bij de politie[/quote

TT is wettelijk nog niet verboden en het zijn trainingsdagen , en was waarschijnlijk net voor het NK dan gaat het om de puntjes als het op trainingsdagen is verboden dan willen ze nog wel eens de andere kant op kijken als het ergens anders ook gebeurd met de TT
Gebruikersavatar
crutz
Zeer actief
Berichten: 35424
Lid geworden op: 22 apr 2002 00:24
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Locatie: Zegveld
Contacteer:

KNPV lid kortgeding vs KNPV

Ongelezen bericht door crutz »

Rocco schreef:
crutz schreef:
Rocco schreef:Het is jammer dat er geen zwaargewichten van de politie zelf in het bestuur zitten maar louter amateurs anders was de KNPV nooit
in de problemen gekomen en zo op de voorgrond in de media gekomen.

Allemaal zo amateuristisch vanaf de zijlijn gezien heel jammer dit.
Een van de bestuursleden die tijdens het incident in Vriezenveen waar naar verwezen wordt met hulpmiddelen trainde (wat ik gezien heb nog niet wettelijk verboden middelen, maar wel volgens knpv reglementen op openbare dagen verboden) werkt zelf ook bij de politie
TT is wettelijk nog niet verboden en het zijn trainingsdagen , en was waarschijnlijk net voor het NK dan gaat het om de puntjes als het op trainingsdagen is verboden dan willen ze nog wel eens de andere kant op kijken als het ergens anders ook gebeurd met de TT
Onzin. Idd is de TT nog niet verboden wettelijk, Cleva, dat is midden volgend jaar, maar een openbare en aangekondigde trainingsdag is niet het moment om je eigen regels als bestuurslid te overtreden. Voorbereiding voor het NK of niet.
Laatst gewijzigd door crutz op 18 okt 2019 20:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
crutz
Zeer actief
Berichten: 35424
Lid geworden op: 22 apr 2002 00:24
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Locatie: Zegveld
Contacteer:

Re: KNPV lid kortgeding vs KNPV

Ongelezen bericht door crutz »

Cleva schreef:
crutz schreef: Onzin. Idd is de TT nog niet verboden wettelijk, Cleva, dat is midden volgend jaar, maar een openbare en aangekondigde trainingsdag is niet het moment om je eigen regels als bestuurslid te overtreden. Voorbereiding voor het NK of niet.
Ik zie helemaal niets over de TT. Dat was malle pietje.
Er is trouwens helemaal geen moment om je eigen regels te overtreden.

En toch vind ik dat vooral de baas van de hond dit soort dingen tegen moet gaan. Dat is de grootste judas in dit soort situaties.
Wat voor figuur laat zijn hond bewerken met prikstokken?
Een houdverbod als je het mij vroeg.
Ik was die bewuste dag aanwezig (minimaal nog 1 ander forum lid ook) en heb geen honden bewerkt met prikstokken gezien.

De prikband is op de vereniging waar ik train al jaren verboden, ook voor gast trainers. En ja daar wordt actief op gecontroleerd (we krijgen dan ook niet veel gasten)

Een prikstok heb ik buiten bepaalde kleine kringen waar velen toch niet mee geassocieerd willen worden al jaren niet gezien

En ja, de baas is baas uiteindelijk. Ik beslis nog altijd wat er met mijn hond gebeurd en zo zou het altijd moeten zijn

En ja, ik ben niet roomser dan de paus, heb ook middelen gebruikt en op wijzen geoefend waar ik nu niet meer achter kan staan. En er is wel degelijk ruimte om anders te oefenen
Rocco
Zeer actief
Berichten: 1251
Lid geworden op: 31 jul 2011 17:55
Aantal honden: 2

Re: KNPV lid kortgeding vs KNPV

Ongelezen bericht door Rocco »

Cleva schreef:
crutz schreef: Onzin. Idd is de TT nog niet verboden wettelijk, Cleva, dat is midden volgend jaar, maar een openbare en aangekondigde trainingsdag is niet het moment om je eigen regels als bestuurslid te overtreden. Voorbereiding voor het NK of niet.
Ik zie helemaal niets over de TT. Dat was malle pietje.
Er is trouwens helemaal geen moment om je eigen regels te overtreden.

En toch vind ik dat vooral de baas van de hond dit soort dingen tegen moet gaan. Dat is de grootste judas in dit soort situaties.
Wat voor figuur laat zijn hond bewerken met prikstokken?
Een houdverbod als je het mij vroeg.

Ga eerst eens een politiehond leren africhten met je domme gepapegaai je hebt ergens een klepel gehoord
maar weet van kant nog wat hierbij komt kijken :oohja: , TT staat overigens in de bron vermeld koekwaus.
Rocco
Zeer actief
Berichten: 1251
Lid geworden op: 31 jul 2011 17:55
Aantal honden: 2

Re: KNPV lid kortgeding vs KNPV

Ongelezen bericht door Rocco »

crutz schreef:
Cleva schreef:
crutz schreef: Onzin. Idd is de TT nog niet verboden wettelijk, Cleva, dat is midden volgend jaar, maar een openbare en aangekondigde trainingsdag is niet het moment om je eigen regels als bestuurslid te overtreden. Voorbereiding voor het NK of niet.
Ik zie helemaal niets over de TT. Dat was malle pietje.
Er is trouwens helemaal geen moment om je eigen regels te overtreden.

En toch vind ik dat vooral de baas van de hond dit soort dingen tegen moet gaan. Dat is de grootste judas in dit soort situaties.
Wat voor figuur laat zijn hond bewerken met prikstokken?
Een houdverbod als je het mij vroeg.
Ik was die bewuste dag aanwezig (minimaal nog 1 ander forum lid ook) en heb geen honden bewerkt met prikstokken gezien.

De prikband is op de vereniging waar ik train al jaren verboden, ook voor gast trainers. En ja daar wordt actief op gecontroleerd (we krijgen dan ook niet veel gasten)

Een prikstok heb ik buiten bepaalde kleine kringen waar velen toch niet mee geassocieerd willen worden al jaren niet gezien

En ja, de baas is baas uiteindelijk. Ik beslis nog altijd wat er met mijn hond gebeurd en zo zou het altijd moeten zijn

En ja, ik ben niet roomser dan de paus, heb ook middelen gebruikt en op wijzen geoefend waar ik nu niet meer achter kan staan. En er is wel degelijk ruimte om anders te oefenen
Als het niet op de club gebeurd is het wel ergens anders wat ik zie, jij denk toch niet dat ze KNPV ineens kunnen omtoveren
Gebruikersavatar
Bonnie F
Zeer actief
Berichten: 10310
Lid geworden op: 12 mei 2009 21:46
Aantal honden: 1

Re: KNPV lid kortgeding vs KNPV

Ongelezen bericht door Bonnie F »

En wanneer is: "ja maar, hij doet het ook" een goede reden om regels te overtreden. Als je dat na je zesde verjaardag nog roept ben je toch een kansloze kneus.
Afbeelding
Niets, maar dan ook niets komt zo vriendelijk op je af als een kletsnatte hond.
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: KNPV lid kortgeding vs KNPV

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Cleva schreef: Overigens staat KNPV wat mij betreft synoniem voor mishandeling.
Er zullen best uitzonderingen zijn maar het zijn precies dat, uitzonderingen.
:ok:

Afschaffen als jan met de pet er niet mee om kan gaan en dat blijkt wel.
Als het dan kennelijk moet laat je de fok en training van pliesiehonden maar fijn aan de betreffende overheidsinstanties over. Ben je meteen van die vieze handel en asielklanten af.
Dat geleur met die overdreven gefokte herders, bah. En als er toch één type baat heeft bij levenslang dezelfde baas.
Gebruikersavatar
malinois
Zeer actief
Berichten: 57865
Lid geworden op: 16 aug 2003 18:40
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: KNPV lid kortgeding vs KNPV

Ongelezen bericht door malinois »

Nanna schreef:Ik denk wel dat er een omslag gaande is, ook in africhtingsland.
Kijk maar naar Crutz die het inmiddels ook al anders doet dan vroeger.
Maar er zal gerust ook nog een raar machocultuurtje heersen waarbij lacherig wordt gedaan over trainen met een clicker en de hond schoppen, slaan en onder stroom zetten ‘om hem te laote sien wie de baos is’ nog verheerlijkt wordt.
Ik kan niet over de KNPV praten maar gelukkig is er wel een grote verandering gaande inderdaad bij de IGP. Een paar weken geleden kregen wij een gasttrainer uit het buitenland. We hebben deze man verzocht om of met respect voor de hond te gaan trainen of ons veld te verlaten. En dat was niet eens met tt of prikker. Het werd het laatste en hij is niet weer gekomen ondanks dat hij voiraf gevraagd had enkele zondagen te mogen komen trainen. Ik heb vroeger ook met tt getraind (niet met prikker) en doe dat inmiddels ook al tijden niet meer. Ook clubgenoten niet. En ja natuurlijk zijn er uitzonderingen en misstanden. Die zijn er helaas overal en de enige die er iets aan kunnen doen zijn de hondensporters zelf door elkaar er ook op aan te spreken.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Rocco
Zeer actief
Berichten: 1251
Lid geworden op: 31 jul 2011 17:55
Aantal honden: 2

Re: KNPV lid kortgeding vs KNPV

Ongelezen bericht door Rocco »

Ga eerst eens een politiehond leren africhten met je domme gepapegaai je hebt ergens een klepel gehoord
maar weet van kant nog wat hierbij komt kijken :oohja: , TT staat overigens in de bron vermeld koekwaus.[/quote]

"Je weet van kant nog wat hierbij komt kijken."

Hahaha. Oh, wat genant.

Doe maar niet helpen, rocco. Daar zit echt niemand op te wachten.
Het laatste wat de KNPV kan gebruiken is de zoveelste analfabete schreeuwknurft. Daar hebben ze er al genoeg van.[/quote]

Gewoon ff weg blijven bij onderwerpen waar je geen van verstand hebt met dat semi intellectueel gewauwel van je.

KLIK..... en nu naar je mandje krijg je een brokje ......BRAAAFFF :cheer:
Rocco
Zeer actief
Berichten: 1251
Lid geworden op: 31 jul 2011 17:55
Aantal honden: 2

Re: KNPV lid kortgeding vs KNPV

Ongelezen bericht door Rocco »

malinois schreef:
Nanna schreef:Ik denk wel dat er een omslag gaande is, ook in africhtingsland.
Kijk maar naar Crutz die het inmiddels ook al anders doet dan vroeger.
Maar er zal gerust ook nog een raar machocultuurtje heersen waarbij lacherig wordt gedaan over trainen met een clicker en de hond schoppen, slaan en onder stroom zetten ‘om hem te laote sien wie de baos is’ nog verheerlijkt wordt.
Ik kan niet over de KNPV praten maar gelukkig is er wel een grote verandering gaande inderdaad bij de IGP. Een paar weken geleden kregen wij een gasttrainer uit het buitenland. We hebben deze man verzocht om of met respect voor de hond te gaan trainen of ons veld te verlaten. En dat was niet eens met tt of prikker. Het werd het laatste en hij is niet weer gekomen ondanks dat hij voiraf gevraagd had enkele zondagen te mogen komen trainen. Ik heb vroeger ook met tt getraind (niet met prikker) en doe dat inmiddels ook al tijden niet meer. Ook clubgenoten niet. En ja natuurlijk zijn er uitzonderingen en misstanden. Die zijn er helaas overal en de enige die er iets aan kunnen doen zijn de hondensporters zelf door elkaar er ook op aan te spreken.

TT is nog altijd een super hulpmiddel in combinatie met de juiste persoon, niet ieder type hond is af te richten met een balletje
klikkertje en een brokje ,zeker niet zo,n zwaar uitgebreid programma binnen de KNPV waar veel schakel momenten en zelfstandigheid van de hond zijn op lange afstand . Het lossen, terug roepen,schijnaanval etc pittige oefeningen waar ook timing bij komt kijken in combinatie met honden die gefokt zijn op een bepaalde hardheid en belastbaarheid en overvolle driften. Wordt er voor vele africhters niet makkelijker op en gaat vele puntjes kosten zonder de TT.Bij africhting hoort nou eenmaaal beloning maar ook correctie de ene hond is wat sneller onder indruk en belastbaarder dan de ander.Ik neem aan dat de ouderwetse hulpmiddelen van vroeger helemaal not done zijn
Ben benieuwd wat de toekomst gaat brengen we gaan het zien..
Gebruikersavatar
malinois
Zeer actief
Berichten: 57865
Lid geworden op: 16 aug 2003 18:40
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: KNPV lid kortgeding vs KNPV

Ongelezen bericht door malinois »

Rocco schreef:
malinois schreef:
Nanna schreef:Ik denk wel dat er een omslag gaande is, ook in africhtingsland.
Kijk maar naar Crutz die het inmiddels ook al anders doet dan vroeger.
Maar er zal gerust ook nog een raar machocultuurtje heersen waarbij lacherig wordt gedaan over trainen met een clicker en de hond schoppen, slaan en onder stroom zetten ‘om hem te laote sien wie de baos is’ nog verheerlijkt wordt.
Ik kan niet over de KNPV praten maar gelukkig is er wel een grote verandering gaande inderdaad bij de IGP. Een paar weken geleden kregen wij een gasttrainer uit het buitenland. We hebben deze man verzocht om of met respect voor de hond te gaan trainen of ons veld te verlaten. En dat was niet eens met tt of prikker. Het werd het laatste en hij is niet weer gekomen ondanks dat hij voiraf gevraagd had enkele zondagen te mogen komen trainen. Ik heb vroeger ook met tt getraind (niet met prikker) en doe dat inmiddels ook al tijden niet meer. Ook clubgenoten niet. En ja natuurlijk zijn er uitzonderingen en misstanden. Die zijn er helaas overal en de enige die er iets aan kunnen doen zijn de hondensporters zelf door elkaar er ook op aan te spreken.

TT is nog altijd een super hulpmiddel in combinatie met de juiste persoon, niet ieder type hond is af te richten met een balletje
klikkertje en een brokje ,zeker niet zo,n zwaar uitgebreid programma binnen de KNPV waar veel schakel momenten en zelfstandigheid van de hond zijn op lange afstand . Het lossen, terug roepen,schijnaanval etc pittige oefeningen waar ook timing bij komt kijken in combinatie met honden die gefokt zijn op een bepaalde hardheid en belastbaarheid en overvolle driften. Wordt er voor vele africhters niet makkelijker op en gaat vele puntjes kosten zonder de TT.Bij africhting hoort nou eenmaaal beloning maar ook correctie de ene hond is wat sneller onder indruk en belastbaarder dan de ander.Ik neem aan dat de ouderwetse hulpmiddelen van vroeger helemaal not done zijn
Ben benieuwd wat de toekomst gaat brengen we gaan het zien..
Inderdaad horen er correcties naast beloning. Dat doe ik ook maar heb daar de tt of prikker niet meer bij nodig. In de praktijk wordt toch ook geen tt en prikker gebruikt? Dus bij de diensthond zelf? Ik heb van een aantal hondengeleiders zrlf gehoord dat die niet altijd blij zijn met honden die alleen met prikker en tt afgericht zijn. Ze konden er niet eens mee normaal over straat omdat ze alleen gewend waren om tt correcties te krijgen... nogmaals ik doe geen knpv dus kan over die training niets zeggen maar bijv Crutz traint zonder wat ik begrepen heb dus ze zijn er wel degelijk en hoe straks dan na t verbod?
Overigens heb ik niks tegen goed gebruik van een tt, maar niet meer als standaard hulpmiddel en soms heb ik dat idee wel bij de knpv. Was bij de IPO ook maar toch wordt dat best snel minder.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Rocco
Zeer actief
Berichten: 1251
Lid geworden op: 31 jul 2011 17:55
Aantal honden: 2

Re: KNPV lid kortgeding vs KNPV

Ongelezen bericht door Rocco »

Problemen kunnen inderdaad ontstaan als een geleider niet zelf de hond heeft opgeleid maar een hond heeft aangekocht en traint met een andere
methode en visie, dat wil niet zeggen dat het altijd aan de hond ligt , en zeker niet iedere geleider past bij een bepaald type hond.
Voor een paar jaar terug had ik hier een super diensthond heel lang gezocht naar de juiste match meeste geleiders kwamen gewoon ervaring en kwaliteit te kort wat niet bij deze hond zijn driften en karakter past.
Rocco
Zeer actief
Berichten: 1251
Lid geworden op: 31 jul 2011 17:55
Aantal honden: 2

Re: KNPV lid kortgeding vs KNPV

Ongelezen bericht door Rocco »

a.s donderdag in undercover Nederland in premiere ...KNPV
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”