Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Club gezocht omgeving Asten (NB)...

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

Keziko
nieuw lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 jul 2019 13:37
Aantal honden: 2

Club gezocht omgeving Asten (NB)...

Ongelezen bericht door Keziko »

Hoi igp/knpv liefhebbers,

Eerst eens het verhaal erachter. :scratch:
Ik interesseer me al 10 jaar in de knpv/igp. Bijna 10 jaar terug een blauwe maandag mee gedaan, maar goed, toen had ik nog weinig verstand (uberhaubt :wink: ) en geen geschikte hond.

Ik ben afgelopen 3 maanden bij enkele clubs wezen kijken en ben nog niks tegen gekomen waarvan ik dacht; ja!
Bij 2 voelde ik me niet welkom, bij de ander liepen de trainingen (volgens hen) standaard uit tot 22:30/23:00 (2x doordeweeks met een half uur rijden, dat ga ik niet trekken), en bij de ander heb ik nooit meer wat terug gehoord.
Ik word er een beetje moedeloos van. Ik weet dat je jezelf eerst ''moet bewijzen'' en eerst aspirant lid bent, maar goed, ik zou toch denken dat de meeste clubs wel blij zijn met nieuwe leden.
Hoe meer mensen, hoe handiger het trainen, de hulp, nieuwe inzichten, gezelligheid????

Ik heb behalve faalangst een rugzakje, en trainen met mijn honden is zowat het enige wat me goed af gaat en waar ik echt plezier uit haal. Maar dat houdt snel op, als ik me niet welkom voel.
Ik ben er natuurlijk niet alleen voor de honden, ook omdat ik het zelf leuk vind en daar hoort toch wel een beetje gezelligheid bij.
Ik zoek dus een club in mijn omgeving, waar ook vrouwen trainen bij voorkeur, waar de sfeer gezellig is, en die open staat voor nieuwe leden.
Ik weet welke clubs er zijn in de omgeving, maar zonder verdere contacten in het wereldje kom ik niet verder dan de website en zelf langs gaan, maar ik dacht, ik probeer het eens even zo.

Dus zijn er hier leden die in mijn omgeving een gezellig cluppie hebben, met een gezellige sfeer? Ik woon in Asten, maar vind 'even' rijden echt geen probleem.
KNPV of IGP maakt me niet veel uit, ik vind het allebei prachtig ondanks de verschillen, maar weet wel iets meer van knpv af al dan van igp.

Alvast bedankt! :F:
Gebruikersavatar
crutz
Zeer actief
Berichten: 35424
Lid geworden op: 22 apr 2002 00:24
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Locatie: Zegveld
Contacteer:

Re: Club gezocht omgeving Asten (NB)...

Ongelezen bericht door crutz »

Niet direct tips. In Helmond zitten 4 clubs kort bij elkaar, 3 knpv clubs en een IGP club. Laat wordt het vaak ja. Ik ben nu net thuis vd club en we waren vroeg (ik moet een uur rijden)
Gebruikersavatar
** Angela **
Zeer actief
Berichten: 8649
Lid geworden op: 11 aug 2008 15:08
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 3

Re: Club gezocht omgeving Asten (NB)...

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Ik train IGP en ja t word vaak laat
Ben 5x pw op 3 versch verenigingen
Degene t kortst bij is een kwartier , de andere 2 is een half uur

Ik probeer altijd wel op tijd thuis te zijn
Maar meestal loopt t op de woensdag wel uit tot half 12
Dan nog naar huis rijden , alle 7 de honden nog even een plas en eten en dan naar bed
Half 6 gaat de wekker

Maar dat is wel de enige avond dat ik van mezelf zo laat thuis mag zijn
Op die club doe ik met 3 ( binnenkort 4 ) honden pw dus ja dan word t wel automatisch later

De andere doordeweekse club waar ik 2x ben is 1x kynologie en de andere dag is alleen Apel
Ik doe daar geen pakwerk
Mn weekenden zijn ook altijd hondensport

Maar je kan t zo gek maken als je zelf wil natuurlijk

Heb ooit eens bij een knpv vereniging in de buurt geïnformeerd ,
Daar wilden ze geen vrouwen , de andere was ik niet welkom want geen beveiliger of agent
De IGP doen ze daar niet moeilijk over gelukkig
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
Gebruikersavatar
malinois
Zeer actief
Berichten: 57865
Lid geworden op: 16 aug 2003 18:40
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Club gezocht omgeving Asten (NB)...

Ongelezen bericht door malinois »

Door de weeks wordt t laat, ik denk niet dat je daar onderuit komt. Ik kom nu net binnen vallen 00.03 uur. Wel laten wij mensen die ver weg wonen en/of er zeer vroeg weer uit moeten als eerste pakwerk doen zodat ze gelijk er na weg kunnen. Wij zitten te ver uit de buurt helaas voor je (Klundert - Brabant).
Ben je al bij HDG Brabant geweest?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
maart
Zeer actief
Berichten: 13207
Lid geworden op: 05 aug 2005 17:28
Mijn ras(sen): Mechelse herders
Locatie: West-Vlaanderen

Re: Club gezocht omgeving Asten (NB)...

Ongelezen bericht door maart »

als je op voorhand al klaagt over tijden, zou ik er niet aan beginnen. Het is geen sport waar je met een half uurtje vanaf ben.
En steevast verlangen dat jij als eerste behandeld wordt , getuigt ook niet echt van een clubgevoel :wink:
Keziko
nieuw lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 jul 2019 13:37
Aantal honden: 2

Re: Club gezocht omgeving Asten (NB)...

Ongelezen bericht door Keziko »

Dankjullie voor de reacties!
Ik kom misschien over als deze quote hieronder :roll:
maart schreef:als je op voorhand al klaagt over tijden, zou ik er niet aan beginnen. Het is geen sport waar je met een half uurtje vanaf ben.
En steevast verlangen dat jij als eerste behandeld wordt , getuigt ook niet echt van een clubgevoel :wink:
Dat weet ik, en dat vind ik ook fijn, dat je er niet met een half uurtje vanaf bent. Op de KC vind ik dat juist niet fijn, uurtje in de avond en klaar. Dan zit ik er net lekker in :F:
Maar de clubs (waar ik geweest ben tot nu toe) trainen 2x doordeweeks, gezien mijn wekker om 5:00 gaat zal ik dat op langere termijn niet volhouden. Al met al slaap ik dan 4 uur.
Ik zou het heel jammer vinden als hier geen mouw aan te passen is, dat ik bijv. 1 dag doordeweeks geen pakwerk doe en eerder ga.
** Angela ** schreef: Op die club doe ik met 3 ( binnenkort 4 ) honden pw dus ja dan word t wel automatisch later
Bij de clubs waar ik tot nu toe geweest ben was het ook NIET mogelijk om méér dan 1 hond te trainen (niet alleen de aspirant leden, voor niemand).
** Angela ** schreef: Daar wilden ze geen vrouwen , de andere was ik niet welkom want geen beveiliger of agent
De IGP doen ze daar niet moeilijk over gelukkig
Ik had gehoopt dat met de tijd de discriminatie naar vrouwen wel wat minder zou zijn geworden, maar ik vind een club met wat vrouwen wel gezellig.
Ik voel me nou niet fantastisch thuis in een club met alleen mannen van 50+ die 30 jaar ervaring hebben en niet zitten te wachten op een jong vrouwelijk groentje. :19:
Gebruikersavatar
** Angela **
Zeer actief
Berichten: 8649
Lid geworden op: 11 aug 2008 15:08
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 3

Re: Club gezocht omgeving Asten (NB)...

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Ik woon in zeeland ( Zeeuws Vlaanderen ) en hier doen ze gelukkig niet moeilijk over de hoeveelheid honden die ik meeneem
Soms kom ik zelfs met 7 , maar train wel op mezelf en doe dan geen pakwerk
Speuren met max 3-4 ivm de tijd en ruimte op t speurveld
Maar soms is er weinig volk voor te speuren en dan kn ik wel met de 5 die ik dan meeheb

Ik heb bij de woensdag/zaterdag club wel overlegt toen er een pup vh laatste nest zou gaan blijven
Maar t was gelijk ; nee joh neem lekker mee
Geen probleem voor ons

Scheelt mss ook omdat ik wel echt serieus richting een wedstrijd train met deze 4 ( de rest zijn er 2 met pensioen , en 1 is huishond . Die word 1-2x pw beziggehouden )

Maar ik heb t van een pupkoper ook al gehoord dat ze alleen met de pup mocht komen en niet met de oudere hond
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
Gebruikersavatar
malinois
Zeer actief
Berichten: 57865
Lid geworden op: 16 aug 2003 18:40
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Club gezocht omgeving Asten (NB)...

Ongelezen bericht door malinois »

maart schreef:als je op voorhand al klaagt over tijden, zou ik er niet aan beginnen. Het is geen sport waar je met een half uurtje vanaf ben.
En steevast verlangen dat jij als eerste behandeld wordt , getuigt ook niet echt van een clubgevoel :wink:
Dat verlangen ze bij ons ook niet maar dat lijkt me wel heel normaal dat wij een lid die nog een uur moet rijden 's nachts terug na een hele dag werken en trainen als 1e laten bijten. Dat hoeft ze niet eens zelf te vragen ;)
Idem met iemand die om 3.30 uur alweer naast zn bed staat om te werken.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gebruikersavatar
malinois
Zeer actief
Berichten: 57865
Lid geworden op: 16 aug 2003 18:40
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Club gezocht omgeving Asten (NB)...

Ongelezen bericht door malinois »

Keziko schreef:Dankjullie voor de reacties!
Ik kom misschien over als deze quote hieronder :roll:
maart schreef:als je op voorhand al klaagt over tijden, zou ik er niet aan beginnen. Het is geen sport waar je met een half uurtje vanaf ben.
En steevast verlangen dat jij als eerste behandeld wordt , getuigt ook niet echt van een clubgevoel :wink:
Dat weet ik, en dat vind ik ook fijn, dat je er niet met een half uurtje vanaf bent. Op de KC vind ik dat juist niet fijn, uurtje in de avond en klaar. Dan zit ik er net lekker in :F:
Maar de clubs (waar ik geweest ben tot nu toe) trainen 2x doordeweeks, gezien mijn wekker om 5:00 gaat zal ik dat op langere termijn niet volhouden. Al met al slaap ik dan 4 uur.
Ik zou het heel jammer vinden als hier geen mouw aan te passen is, dat ik bijv. 1 dag doordeweeks geen pakwerk doe en eerder ga.
** Angela ** schreef: Op die club doe ik met 3 ( binnenkort 4 ) honden pw dus ja dan word t wel automatisch later
Bij de clubs waar ik tot nu toe geweest ben was het ook NIET mogelijk om méér dan 1 hond te trainen (niet alleen de aspirant leden, voor niemand).
** Angela ** schreef: Daar wilden ze geen vrouwen , de andere was ik niet welkom want geen beveiliger of agent
De IGP doen ze daar niet moeilijk over gelukkig
Ik had gehoopt dat met de tijd de discriminatie naar vrouwen wel wat minder zou zijn geworden, maar ik vind een club met wat vrouwen wel gezellig.
Ik voel me nou niet fantastisch thuis in een club met alleen mannen van 50+ die 30 jaar ervaring hebben en niet zitten te wachten op een jong vrouwelijk groentje. :19:
Huh... bij ons trainen de meesten zelfs met 2 honden. Hoe moet je ander een jonge hond opbouwen of een oude aftrainen....?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gebruikersavatar
crutz
Zeer actief
Berichten: 35424
Lid geworden op: 22 apr 2002 00:24
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Locatie: Zegveld
Contacteer:

Re: Club gezocht omgeving Asten (NB)...

Ongelezen bericht door crutz »

In Oss is recent een mondioring club gestart. Weet niet of je dat wat vind.
Midden november organiseer ik een mondioring weekend workshop https://www.facebook.com/events/319797525607916/?ti=icl misschien leuk om kennis mee te maken
Gebruikersavatar
** Angela **
Zeer actief
Berichten: 8649
Lid geworden op: 11 aug 2008 15:08
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 3

Re: Club gezocht omgeving Asten (NB)...

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

malinois schreef:
Keziko schreef:Dankjullie voor de reacties!
Ik kom misschien over als deze quote hieronder :roll:
maart schreef:als je op voorhand al klaagt over tijden, zou ik er niet aan beginnen. Het is geen sport waar je met een half uurtje vanaf ben.
En steevast verlangen dat jij als eerste behandeld wordt , getuigt ook niet echt van een clubgevoel :wink:
Dat weet ik, en dat vind ik ook fijn, dat je er niet met een half uurtje vanaf bent. Op de KC vind ik dat juist niet fijn, uurtje in de avond en klaar. Dan zit ik er net lekker in :F:
Maar de clubs (waar ik geweest ben tot nu toe) trainen 2x doordeweeks, gezien mijn wekker om 5:00 gaat zal ik dat op langere termijn niet volhouden. Al met al slaap ik dan 4 uur.
Ik zou het heel jammer vinden als hier geen mouw aan te passen is, dat ik bijv. 1 dag doordeweeks geen pakwerk doe en eerder ga.
** Angela ** schreef: Op die club doe ik met 3 ( binnenkort 4 ) honden pw dus ja dan word t wel automatisch later
Bij de clubs waar ik tot nu toe geweest ben was het ook NIET mogelijk om méér dan 1 hond te trainen (niet alleen de aspirant leden, voor niemand).
** Angela ** schreef: Daar wilden ze geen vrouwen , de andere was ik niet welkom want geen beveiliger of agent
De IGP doen ze daar niet moeilijk over gelukkig
Ik had gehoopt dat met de tijd de discriminatie naar vrouwen wel wat minder zou zijn geworden, maar ik vind een club met wat vrouwen wel gezellig.
Ik voel me nou niet fantastisch thuis in een club met alleen mannen van 50+ die 30 jaar ervaring hebben en niet zitten te wachten op een jong vrouwelijk groentje. :19:
Huh... bij ons trainen de meesten zelfs met 2 honden. Hoe moet je ander een jonge hond opbouwen of een oude aftrainen....?

Toch zat clubs die zo werken hoor , helaas
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
Gebruikersavatar
malinois
Zeer actief
Berichten: 57865
Lid geworden op: 16 aug 2003 18:40
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Club gezocht omgeving Asten (NB)...

Ongelezen bericht door malinois »

** Angela ** schreef:
malinois schreef:
Keziko schreef:Dankjullie voor de reacties!
Ik kom misschien over als deze quote hieronder :roll:
maart schreef:als je op voorhand al klaagt over tijden, zou ik er niet aan beginnen. Het is geen sport waar je met een half uurtje vanaf ben.
En steevast verlangen dat jij als eerste behandeld wordt , getuigt ook niet echt van een clubgevoel :wink:
Dat weet ik, en dat vind ik ook fijn, dat je er niet met een half uurtje vanaf bent. Op de KC vind ik dat juist niet fijn, uurtje in de avond en klaar. Dan zit ik er net lekker in :F:
Maar de clubs (waar ik geweest ben tot nu toe) trainen 2x doordeweeks, gezien mijn wekker om 5:00 gaat zal ik dat op langere termijn niet volhouden. Al met al slaap ik dan 4 uur.
Ik zou het heel jammer vinden als hier geen mouw aan te passen is, dat ik bijv. 1 dag doordeweeks geen pakwerk doe en eerder ga.
** Angela ** schreef: Op die club doe ik met 3 ( binnenkort 4 ) honden pw dus ja dan word t wel automatisch later
Bij de clubs waar ik tot nu toe geweest ben was het ook NIET mogelijk om méér dan 1 hond te trainen (niet alleen de aspirant leden, voor niemand).
** Angela ** schreef: Daar wilden ze geen vrouwen , de andere was ik niet welkom want geen beveiliger of agent
De IGP doen ze daar niet moeilijk over gelukkig
Ik had gehoopt dat met de tijd de discriminatie naar vrouwen wel wat minder zou zijn geworden, maar ik vind een club met wat vrouwen wel gezellig.
Ik voel me nou niet fantastisch thuis in een club met alleen mannen van 50+ die 30 jaar ervaring hebben en niet zitten te wachten op een jong vrouwelijk groentje. :19:
Huh... bij ons trainen de meesten zelfs met 2 honden. Hoe moet je ander een jonge hond opbouwen of een oude aftrainen....?

Toch zat clubs die zo werken hoor , helaas
Ik ken ze niet gelukkig :)
Heb bij diverse clubs getraind maar overal was t gebruikelijk om al met een pup te beginnen als je andere hond ouder werd. Dat lijkt me toch ook de enige logische manier. En dan zijn ze verbaasd dat er geen nieuwe aanwas is... als je met zulke regels komt.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Keziko
nieuw lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 jul 2019 13:37
Aantal honden: 2

Re: Club gezocht omgeving Asten (NB)...

Ongelezen bericht door Keziko »

Ik bedoelde niet de overstap oude-nieuwe hond, ik bedoel echt 2 tegelijk. Nee dat kon niet, dat was niet eerlijk tegenover de andere leden en niet genoeg tijd voor.
Niet dat dat mijn plan is, puur uit interesse gevraagd voor de toekomst wellicht.
Gebruikersavatar
malinois
Zeer actief
Berichten: 57865
Lid geworden op: 16 aug 2003 18:40
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Club gezocht omgeving Asten (NB)...

Ongelezen bericht door malinois »

Keziko schreef:Ik bedoelde niet de overstap oude-nieuwe hond, ik bedoel echt 2 tegelijk. Nee dat kon niet, dat was niet eerlijk tegenover de andere leden en niet genoeg tijd voor.
Niet dat dat mijn plan is, puur uit interesse gevraagd voor de toekomst wellicht.
Ik heb meestal een hond van een jaar of 4 als er een pup bij komt. Dus dan train je toch nog een flinke tijd met 2 honden... train er nu ook "fulltime" met 1 van 1 en 1 van 4. En de 3e is met prepensioen dus wel speuren maar de rest afhankelijk van tijd en plek.
Maar goed wat ik al zei, daar ben ik zeker niet de enige in. Er zijn er meer met 2 of meer honden.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gebruikersavatar
Inge
Zeer actief
Berichten: 20173
Lid geworden op: 22 apr 2002 05:31
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Locatie: V'waard Baasje van Kobe en TikA
Contacteer:

Re: Club gezocht omgeving Asten (NB)...

Ongelezen bericht door Inge »

Binnen de Knpv 2 honden tegelijk opleiden /trainen kan vrijwel nergens volgens mij.
Ik train zelf in Budel (nou ja.... Nu even niet maar ben wel lid), trainen doordeweeks op woensdag avond en in het weekend op zaterdagochtend en zondagochtend.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Rocco
Zeer actief
Berichten: 1251
Lid geworden op: 31 jul 2011 17:55
Aantal honden: 2

Re: Club gezocht omgeving Asten (NB)...

Ongelezen bericht door Rocco »

Inge schreef:Binnen de Knpv 2 honden tegelijk opleiden /trainen kan vrijwel nergens volgens mij.
Ik train zelf in Budel (nou ja.... Nu even niet maar ben wel lid), trainen doordeweeks op woensdag avond en in het weekend op zaterdagochtend en zondagochtend.
Nou ik ken een heeeeele bekende geleider die traint gewoon met 4 tegelijk en de rest kan lekker op zijn beurt wachten en achteraan sluiten.


Je moet maar net geluk hebben om de juiste club te treffen en als je geen pakwerk kan doen wordt het extra moeilijk is mijn ervaring. Het is geen café gezelligheid bij de KNPV zitten hele serieuze clubs tussen waarbij je jezelf eerst goed moet bewijzen om serieus te genomen te worden, groene geleiders hebben ze vaak ook helemaal geen zin in.en je bent ook af als je
een mindere hond hebt want daar wordt ook goed naar gekeken.en ja er zijn ook clubs waar ze geen vrouwen willen ook al is het anno 2019 ga ik uit van mijn ervaring dat vrouwen ergens werden afgewezen.
Verder is KNPV best wel pittig voor beginnende geleiders en als je geen goede begeleiding hebt is een hond is zo verknalt.

Ik moet bekennen dat ik ze bij de IPO in het algemeen wat toleranter en vriendelijker vind,africhting is daar ook vaak anders.
Wat je ook eerst kan doen is het basiscerticaat KNPV dan kan je het rustiger opbouwen gezien dit programma niet zo uitgebreid is als het PH programma.
Gos
Zeer actief
Berichten: 8486
Lid geworden op: 18 aug 2006 14:56

Re: Club gezocht omgeving Asten (NB)...

Ongelezen bericht door Gos »

Rocco schreef:
Inge schreef:Binnen de Knpv 2 honden tegelijk opleiden /trainen kan vrijwel nergens volgens mij.
Ik train zelf in Budel (nou ja.... Nu even niet maar ben wel lid), trainen doordeweeks op woensdag avond en in het weekend op zaterdagochtend en zondagochtend.
Nou ik ken een heeeeele bekende geleider die traint gewoon met 4 tegelijk en de rest kan lekker op zijn beurt wachten en achteraan sluiten.
Bepaalde bekende geleiders binnen de KNPV kunnen zich meer permiteren dan "gewone" leden :wink: , daar kun je als beginnende geleider niks mee.

Een behoorijk verschil tussen KNPV en IGP clubs is denk ik toch echt wel dat de gemiddelde KNPV hond (naar een baan) verdwijnt na certificering, en dat het aanhouden van honden voor andere certificeringen en/of wedstrijden eerder uitzondering dan regel is. Ik ken verschillende clubs waar men zelfs besloten heeft dat je er alleen PH1 kunt doen en geen object of PH2.....

Daarnaast speelt het probleem van de helpers: veel clubs hebben amper helpers, vergrijzing onder clubhelpers die vaak na zoveel jaar ook lichamelijke mankementen hebben en je niet wilt overbelasten (want dan heb je er geen meer...), en vaak heb je juist de oudere clubhelpers met ervaring nodig om met een jonge hond aan de gang te gaan (veel beginnende helpers moeten daar nog de feeling voor ontwikkelen). Als beginnende sporter met meer dan 1 hond trainen lijkt me eerlijk gezegd ook teveel van het goede, 1 hond is dan echt al meer dan genoeg.

Wat overigens wel gebruikelijk is, is dat een geleider die richting de keuring werkt en er al een pup bij heeft liggen, na afloop van de oefeningen/training de jonge hond even laat bijten (of als er meerdere mensen in het pak lopen, bijvoorbeeld als de andere helper in het hout staat).
Gebruikersavatar
Inge
Zeer actief
Berichten: 20173
Lid geworden op: 22 apr 2002 05:31
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Locatie: V'waard Baasje van Kobe en TikA
Contacteer:

Re: Club gezocht omgeving Asten (NB)...

Ongelezen bericht door Inge »

Rocco schreef:
Inge schreef:Binnen de Knpv 2 honden tegelijk opleiden /trainen kan vrijwel nergens volgens mij.
Ik train zelf in Budel (nou ja.... Nu even niet maar ben wel lid), trainen doordeweeks op woensdag avond en in het weekend op zaterdagochtend en zondagochtend.
Nou ik ken een heeeeele bekende geleider die traint gewoon met 4 tegelijk en de rest kan lekker op zijn beurt wachten en achteraan sluiten.


Je moet maar net geluk hebben om de juiste club te treffen en als je geen pakwerk kan doen wordt het extra moeilijk is mijn ervaring. Het is geen café gezelligheid bij de KNPV zitten hele serieuze clubs tussen waarbij je jezelf eerst goed moet bewijzen om serieus te genomen te worden, groene geleiders hebben ze vaak ook helemaal geen zin in.en je bent ook af als je
een mindere hond hebt want daar wordt ook goed naar gekeken.en ja er zijn ook clubs waar ze geen vrouwen willen ook al is het anno 2019 ga ik uit van mijn ervaring dat vrouwen ergens werden afgewezen.
Verder is KNPV best wel pittig voor beginnende geleiders en als je geen goede begeleiding hebt is een hond is zo verknalt.

Ik moet bekennen dat ik ze bij de IPO in het algemeen wat toleranter en vriendelijker vind,africhting is daar ook vaak anders.
Wat je ook eerst kan doen is het basiscerticaat KNPV dan kan je het rustiger opbouwen gezien dit programma niet zo uitgebreid is als het PH programma.
Oh ze zullen er zijn hoor maar bij de meeste clubs (althans hier in de omgeving) train je in principe met 1 hond (hoogstens daarnaast een pup die je als vervolg op de eerste klaar zet).

Vrouwen is inderdaad nog een dingetje op sommige clubs, heb best even moeten zoeken toen ik van club ging wisselen.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”