Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Nederlandse politiehonden in de USA

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

teckeltoos
Zeer actief
Berichten: 13884
Lid geworden op: 06 sep 2002 10:15
Aantal honden: 0

Nederlandse politiehonden in de USA

Ongelezen bericht door teckeltoos »

Ik zit net naar zo'n amerikaanse reallity politie programma te kijken en hoor daar een agent zijn hond opdrachten in het Nederlands geven.
Is dan een in Nederland opgeleide hond ?
Gebruikersavatar
** Angela **
Zeer actief
Berichten: 8649
Lid geworden op: 11 aug 2008 15:08
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 3

Re: Nederlandse politiehonden in de USA

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Waarschijnlijk wel
Er zitten veel Nederlandse en Belgische honden daar bij de polite ;)
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
Gebruikersavatar
mosquito1980
Zeer actief
Berichten: 11450
Lid geworden op: 02 jun 2015 20:22
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Aantal honden: 1
Locatie: Angola, samen met Vusi en Pusi

Re: Nederlandse politiehonden in de USA

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Ik heb net 3 boeken verslonden over honden in het leger van USA, veel van de honden waar over verteld wordt komen uit NL.
Nederlandse honden zijn populair, de politie hier vraagt ook altijd of ik niet een pup of 2 mee kan nemen :wink:
Cairo_
Zeer actief
Berichten: 1127
Lid geworden op: 17 sep 2015 15:08

Re: Nederlandse politiehonden in de USA

Ongelezen bericht door Cairo_ »

Nederlandse K-9's zijn inderdaad populair in het buitenland. Vooral voor Israel en de USA. Dat lees je geregeld.

Hier weer een artikel van een paar maanden geleden:
'De hele wereld wil Nederlandse politiehonden'
BNR webredactie woensdag 7 november 2018, 10:51

Politiehonden uit Nederland behoren tot de beste ter wereld en zijn zeer geliefd bij buitenlandse opsporingsdiensten.
Dat zegt politiehondentrainer Ad Verstijnen in BNR's Big Five.

De honden zijn zo goed, zegt Verstijnen, omdat een Nederlandse fokkerij honderd jaar geleden al begon met selecteren.
'Zij keken niet naar het ras, alleen of de hond gezond was.
Een hond die je kon verkopen, en die opleidbaar is.' Na honderd jaar selectie zijn ze zo goed, dat de hele wereld ze wil hebben.
Dat betekent ook wat voor de prijs: ze worden nu voor vier à vijfduizend euro per hond verkocht.
Met interview:
https://www.bnr.nl/nieuws/internationaa ... itiehonden
Cairo_
Zeer actief
Berichten: 1127
Lid geworden op: 17 sep 2015 15:08

Re: Nederlandse politiehonden in de USA

Ongelezen bericht door Cairo_ »

…………………………………….
Gebruikersavatar
Crescent
Zeer actief
Berichten: 8549
Lid geworden op: 21 dec 2012 20:40
Aantal honden: 2
Locatie: Aan zee!

Re: Nederlandse politiehonden in de USA

Ongelezen bericht door Crescent »

mosquito1980 schreef:Ik heb net 3 boeken verslonden over honden in het leger van USA, veel van de honden waar over verteld wordt komen uit NL.
Nederlandse honden zijn populair, de politie hier vraagt ook altijd of ik niet een pup of 2 mee kan nemen :wink:
Mag ik vragen naar de titels? Lijkt me heel interessant om te lezen :D
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
Gebruikersavatar
mosquito1980
Zeer actief
Berichten: 11450
Lid geworden op: 02 jun 2015 20:22
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Aantal honden: 1
Locatie: Angola, samen met Vusi en Pusi

Re: Nederlandse politiehonden in de USA

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Crescent schreef:
mosquito1980 schreef:Ik heb net 3 boeken verslonden over honden in het leger van USA, veel van de honden waar over verteld wordt komen uit NL.
Nederlandse honden zijn populair, de politie hier vraagt ook altijd of ik niet een pup of 2 mee kan nemen :wink:
Mag ik vragen naar de titels? Lijkt me heel interessant om te lezen :D
Het zijn boeken van Mike Ritland
Team Dog
Navy Seal Dogs
Trident K-9 Warriors
Gebruikersavatar
Crescent
Zeer actief
Berichten: 8549
Lid geworden op: 21 dec 2012 20:40
Aantal honden: 2
Locatie: Aan zee!

Re: Nederlandse politiehonden in de USA

Ongelezen bericht door Crescent »

mosquito1980 schreef:
Crescent schreef:
mosquito1980 schreef:Ik heb net 3 boeken verslonden over honden in het leger van USA, veel van de honden waar over verteld wordt komen uit NL.
Nederlandse honden zijn populair, de politie hier vraagt ook altijd of ik niet een pup of 2 mee kan nemen :wink:
Mag ik vragen naar de titels? Lijkt me heel interessant om te lezen :D
Het zijn boeken van Mike Ritland
Team Dog
Navy Seal Dogs
Trident K-9 Warriors
:ok: dankjewel!
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
Gebruikersavatar
Inge
Zeer actief
Berichten: 20173
Lid geworden op: 22 apr 2002 05:31
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Locatie: V'waard Baasje van Kobe en TikA
Contacteer:

Re: Nederlandse politiehonden in de USA

Ongelezen bericht door Inge »

Ze gaan de hele wereld over. Clubgenoot is 1 van de bekendere handelaren en levert bv. veel aan de Franse politie, maar honden gaan ook steeds meer richting Azië, Australië, midden oosten (voor Numa was destijds bv interesse voor Abu Dhabi) en natuurlijk USA. De honden die opgeleid zijn binnen de Knpv worden wereldwijd ingezet.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Rocco
Zeer actief
Berichten: 1251
Lid geworden op: 31 jul 2011 17:55
Aantal honden: 2

Re: Nederlandse politiehonden in de USA

Ongelezen bericht door Rocco »

Heb er 5 in de USA zitten sommige departments kiezen ervoor om de Nederlandse commandos er in te houden zoals stellen en lossen
voor een buitenstaander kan dan niet zitten te klooien met engelse commandos daar luisterd de hond dan niet naar.
Cairo_
Zeer actief
Berichten: 1127
Lid geworden op: 17 sep 2015 15:08

Re: Nederlandse politiehonden in de USA

Ongelezen bericht door Cairo_ »

teckeltoos schreef:Ik zit net naar zo'n amerikaanse reallity politie programma te kijken en hoor daar een agent zijn hond opdrachten in het Nederlands geven.
Is dan een in Nederland opgeleide hond ?
Hier zie je hoe die Amerikaanse agenten de commando's in het Nederlands leren:

~Suzanne~
Zeer actief
Berichten: 14006
Lid geworden op: 02 jul 2007 21:46

Re: Nederlandse politiehonden in de USA

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Hm.... is dan van tevoren bekend dat zo'n hond naar het buitenland gaat? Kun je dan niet trainen in die taal (mits voor de NL handler te doen)? Engels moet toch lukken denk ik dan.. dat maakt het wel makkelijker ;-)

Suzanne
teckeltoos
Zeer actief
Berichten: 13884
Lid geworden op: 06 sep 2002 10:15
Aantal honden: 0

Re: Nederlandse politiehonden in de USA

Ongelezen bericht door teckeltoos »

Cairo_ schreef:
teckeltoos schreef:Ik zit net naar zo'n amerikaanse reallity politie programma te kijken en hoor daar een agent zijn hond opdrachten in het Nederlands geven.
Is dan een in Nederland opgeleide hond ?
Hier zie je hoe die Amerikaanse agenten de commando's in het Nederlands leren:

Leuk om te weten.

Ik hoorde die amerikaan ook een heel nederlands BLIJF !!! roepen.
Gebruikersavatar
mosquito1980
Zeer actief
Berichten: 11450
Lid geworden op: 02 jun 2015 20:22
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Aantal honden: 1
Locatie: Angola, samen met Vusi en Pusi

Re: Nederlandse politiehonden in de USA

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Cleva schreef:
Cairo_ schreef:
teckeltoos schreef:Ik zit net naar zo'n amerikaanse reallity politie programma te kijken en hoor daar een agent zijn hond opdrachten in het Nederlands geven.
Is dan een in Nederland opgeleide hond ?
Hier zie je hoe die Amerikaanse agenten de commando's in het Nederlands leren:

Jezus karistes. Dat is toch niet serieus te nemen?
:LOL:
Een hondenwoordenboek :wink:
Cairo_
Zeer actief
Berichten: 1127
Lid geworden op: 17 sep 2015 15:08

Re: Nederlandse politiehonden in de USA

Ongelezen bericht door Cairo_ »

Cleva schreef:Met zo'n wijsantenne ook.

Ik begrijp die fascinatie met die debiele amerikanen trouwens ook niet. Waarom is het ineens interessant als ze in dat apenland rondlopen?
Ik vind het zeker fascinerend. Geen enkel land heeft zo onnoemelijk veel ervaring met working dogs als de US. Van de 2de WO tot Korea, Vietnam tot en met Irak en Afghanistan. Het vreemde ervan is dat met de huidige techniek, detectors, sensoren en allerlei high tech je dingen kunt opsporen. Toch verkiest men de hond boven dat alles..

2de WO tot en met Afghanistan..

Afbeelding

Afbeelding
Cairo_
Zeer actief
Berichten: 1127
Lid geworden op: 17 sep 2015 15:08

Re: Nederlandse politiehonden in de USA

Ongelezen bericht door Cairo_ »

Cleva schreef:
Cairo_ schreef: Ik vind het zeker fascinerend. Geen enkel land heeft zo onnoemelijk veel ervaring met working dogs als de US.
Vandaar dat ze ze hier moeten kopen.
Ik heb het over ervaring. Niet over de kwaliteit van een hond. Daar schijnt Nederland goed in te zijn...
Gebruikersavatar
GrethavW
Zeer actief
Berichten: 5698
Lid geworden op: 22 apr 2013 20:54
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising
Aantal honden: 2
Locatie: Noordoostpolder

Re: Nederlandse politiehonden in de USA

Ongelezen bericht door GrethavW »



Deze hond komt ook uit Nederland. Zijn trainer (Joop Kamps) is een kennis van me.
Hij heeft al vaker honden aan Amerika geleverd.
Afbeelding
Rocco
Zeer actief
Berichten: 1251
Lid geworden op: 31 jul 2011 17:55
Aantal honden: 2

Re: Nederlandse politiehonden in de USA

Ongelezen bericht door Rocco »

Voor alle wijsneuzen hier de neus van de hond is nog verreweg de meest superieure en doeltreffende manier om geuren op te sporen.


Kennis en ervaring komt veel ook allemaal uit Nederland veel ex politie mensen en instructeurs vliegen ook de hele wereld over,kwa honden maar ook kennis ,kwaliteit van trainings methoden staan we hiermee ook boven aan mogen we wel trots op zijn in dit kleine landje.
Cairo_
Zeer actief
Berichten: 1127
Lid geworden op: 17 sep 2015 15:08

Re: Nederlandse politiehonden in de USA

Ongelezen bericht door Cairo_ »

Rocco schreef:Voor alle wijsneuzen hier de neus van de hond is nog verreweg de meest superieure en doeltreffende manier om geuren op te sporen.
en toch zijn ze bezig om de hond te laten vervangen door robots..
Politie wil drugshonden door robots vervangen
15 september 2016 redactie Een reactie plaatsen
De politie heeft grote problemen om synthetische drugs en illegale drugslaboratoria op te sporen. Dat blijkt uit onderzoek door de Universiteit Twente in opdracht van het ministerie van Veiligheid en Justitie. Daarom wil de politie snuffelrobots in gebruik gaan nemen.
Nu worden nog veelal speurhonden ingezet om drugs en explosieven te vinden. Maar deze zijn niet in staat om alle soorten te detecteren, zo staat in het rapport Nanotechnologie in dienst van Veiligheid en Justitie. Daar komt nog bij dat het trainen van honden erg duur is. Ook duurt het soms lang voordat een verdacht pakketje onderzocht kan worden, omdat de begeleider en zijn hond niet altijd in de buurt zijn.
Voor het opsporen van explosieven gebruikt de politie ook getrainde ratten, maar die reageren soms angstig in nieuwe situaties, wat nadelig is voor de inzet. Daarom gaat de voorkeur uit naar technische oplossingen, waarmee het liefst ook direct mogelijke dadersporen kunnen worden geanalyseerd, zodat geen tijdrovend onderzoek door het Nederlands Forensisch Instituut nodig is.
Gedacht wordt aan de eNose van het Nederlandse bedrijf The eNose Company. Dat is een elektronische neus met een nano-sensor, die stoffen kan detecteren en die vooral in de medische sector gebruikt wordt. Er zal een aparte variant moeten worden ontwikkeld voor het detecteren van stoffen in drugs en explosieven.
Gebruikersavatar
crutz
Zeer actief
Berichten: 35424
Lid geworden op: 22 apr 2002 00:24
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Locatie: Zegveld
Contacteer:

Re: Nederlandse politiehonden in de USA

Ongelezen bericht door crutz »

Cleva schreef:
Cairo_ schreef:
Cleva schreef:
Cairo_ schreef: Ik vind het zeker fascinerend. Geen enkel land heeft zo onnoemelijk veel ervaring met working dogs als de US.
Vandaar dat ze ze hier moeten kopen.
Ik heb het over ervaring. Niet over de kwaliteit van een hond. Daar schijnt Nederland goed in te zijn...
Onzin. Als je ze koopt heb je de kwaliteit van wat je gekocht hebt.
Het kost minder dan nul moeite om daar pups van exact dezelfde kwaliteit uit te fokken.
Ze kopen ook geen pups, ze kopen getrainde honden. Die dus in het nederlands toegesproken moeten worden want anders snappen ze het niet meer; tot zover de kwaliteit.

ook pups, zelfs pups daar geboren, worden doorgaans in andere talen dan Engels/Amerikaans afgericht
afhankelijk van de sport die ze beoefenen in het Duits, Frans of Nederlands
Rocco
Zeer actief
Berichten: 1251
Lid geworden op: 31 jul 2011 17:55
Aantal honden: 2

Re: Nederlandse politiehonden in de USA

Ongelezen bericht door Rocco »

Cairo_ schreef:
Rocco schreef:Voor alle wijsneuzen hier de neus van de hond is nog verreweg de meest superieure en doeltreffende manier om geuren op te sporen.
en toch zijn ze bezig om de hond te laten vervangen door robots..
Politie wil drugshonden door robots vervangen
15 september 2016 redactie Een reactie plaatsen
De politie heeft grote problemen om synthetische drugs en illegale drugslaboratoria op te sporen. Dat blijkt uit onderzoek door de Universiteit Twente in opdracht van het ministerie van Veiligheid en Justitie. Daarom wil de politie snuffelrobots in gebruik gaan nemen.
Nu worden nog veelal speurhonden ingezet om drugs en explosieven te vinden. Maar deze zijn niet in staat om alle soorten te detecteren, zo staat in het rapport Nanotechnologie in dienst van Veiligheid en Justitie. Daar komt nog bij dat het trainen van honden erg duur is. Ook duurt het soms lang voordat een verdacht pakketje onderzocht kan worden, omdat de begeleider en zijn hond niet altijd in de buurt zijn.
Voor het opsporen van explosieven gebruikt de politie ook getrainde ratten, maar die reageren soms angstig in nieuwe situaties, wat nadelig is voor de inzet. Daarom gaat de voorkeur uit naar technische oplossingen, waarmee het liefst ook direct mogelijke dadersporen kunnen worden geanalyseerd, zodat geen tijdrovend onderzoek door het Nederlands Forensisch Instituut nodig is.
Gedacht wordt aan de eNose van het Nederlandse bedrijf The eNose Company. Dat is een elektronische neus met een nano-sensor, die stoffen kan detecteren en die vooral in de medische sector gebruikt wordt. Er zal een aparte variant moeten worden ontwikkeld voor het detecteren van stoffen in drugs en explosieven.

Dit waren ze 15 jaar geleden ook van plan eerst zien dan geloven voorlopig is de hond nog steeds de beste methode.


Het is meer dat er niet genoeg honden en geleiders zijn gezien de bezuiniging door de jaren heen ,dan praat ik over Nederland .Het aantal stoffen van synthetische drugs en samenstelling zal steeds veranderen hier moeten honden dan ook weer op getraind worden

Ik ben het wel eens om een hond in te zetten als geweldsmiddel er ook vele alternatieven zijn maar ook als preventief middel
heeft 1 hond meer uitstraling dan 5 agenten.
Laatst gewijzigd door Rocco op 13 feb 2019 15:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Rocco
Zeer actief
Berichten: 1251
Lid geworden op: 31 jul 2011 17:55
Aantal honden: 2

Re: Nederlandse politiehonden in de USA

Ongelezen bericht door Rocco »

..
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”