Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hollandse hond Dex verdient brokjes in de Californische zon

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

Cairo_
Zeer actief
Berichten: 1127
Lid geworden op: 17 sep 2015 15:08

Hollandse hond Dex verdient brokjes in de Californische zon

Ongelezen bericht door Cairo_ »

Toch nog transfernieuws. Reu Dex (3) van de Utrechtse wijkagent Chris Proveniers, heeft een nieuwe baan.
De Mechelse herder loopt sinds kort in de zonnige Californische stad Antioch (Verenigde Staten) en houdt daar de straten van veilig.

Hans van den Ham 23-01-18, 20:34

Afbeelding

Chris (45) traint in zijn vrije tijd honden die later in het leger, bij douane of politie terecht komen.
Een kleine drie jaar duurt de opleiding. ,,Daarna gaan ze mogelijk de hele wereld over.’’

Een soort hondenmakelaars bezoeken de keuringen.
Ze zien dan welke honden beschikbaar zijn en weten ook waar er behoefte is aan een verse K9 (politiehond, spreek uit: keenain).
,,Ze kennen de markt en kopen en verkopen de honden.’’
Dex is de derde hond die de wijkagent heeft klaargestoomd. ,,Je stelt je erop in en weet dat de hond na een aantal jaren weer weg gaat.
Toch wordt hij onderdeel van het gezin. We hebben Dex daardoor met pijn in het hart laten gaan.’’

Rennen
Aan de andere kant, zo’n hond als Dex is niet geschikt om lange dagen in een huiskamer te slijten, weet hij. ,,Deze hond is gefokt om te werken.
Af en toe uitlaten en dan een stukje rennen, daar doe je hem geen plezier mee. We zijn trots dat 'officer Dex' nu in de V.S. politiewerk doet.’’
Chris wist dat Dex naar de V.S. zou verkassen. ,,Er was sprake van Miami.
Meestal krijg je als voormalig eigenaar daarover een berichtje, maar nu was ik Dex even kwijt. Tot ik hem op internet vond in Antioch.
Nu is het contact gelegd met het Police Department daar.
Ze houden me op de hoogte. Dex zit er prima. Amerikanen zijn goed voor hun politiehonden.’’

Op de vraag of hij een vierde hond gaat opleiden, aarzelt hij. ,,Misschien komt er een nieuwe hond, maar dan om zelf te houden.
Blijft lastig om ze steeds te laten gaan. En voor het geld hoef ik het niet te doen, want er staat bij verkoop alleen een onkostenvergoeding tegenover.
Het is en blijft een hobby.’’
Gebruikersavatar
mosquito1980
Zeer actief
Berichten: 11450
Lid geworden op: 02 jun 2015 20:22
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Aantal honden: 1
Locatie: Angola, samen met Vusi en Pusi

Re: Hollandse hond Dex verdient brokjes in de Californische

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Leuke hond is Dex :ok:
Cairo_
Zeer actief
Berichten: 1127
Lid geworden op: 17 sep 2015 15:08

Re: Hollandse hond Dex verdient brokjes in de Californische

Ongelezen bericht door Cairo_ »

De Mechelse herder Dex lijkt alleen op een Hollandse herder... :roll:
Gebruikersavatar
Shiloh86
Zeer actief
Berichten: 2784
Lid geworden op: 06 apr 2015 09:45
Mijn ras(sen): Hollandse Herder
Aantal honden: 1
Locatie: Nijmegen

Re: Hollandse hond Dex verdient brokjes in de Californische

Ongelezen bericht door Shiloh86 »

Ik zie er geen Hollander in hoor?

Gaaf. Wel verbaasd over dat hij er niks aan over houd. Ik dacht dat goede honden voor duizenden euro's verkocht werden? Althans, dat is me ooit tijdens een excursie naar een dergelijke honden trainer verteld.
Afbeelding
Gebruikersavatar
crutz
Zeer actief
Berichten: 35424
Lid geworden op: 22 apr 2002 00:24
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Locatie: Zegveld
Contacteer:

Re: Hollandse hond Dex verdient brokjes in de Californische

Ongelezen bericht door crutz »

Shiloh86 schreef:Ik zie er geen Hollander in hoor?

Gaaf. Wel verbaasd over dat hij er niks aan over houd. Ik dacht dat goede honden voor duizenden euro's verkocht werden? Althans, dat is me ooit tijdens een excursie naar een dergelijke honden trainer verteld.
Zie ook weinig HH hoor

Nou een goede prijs is tussen de 3-5000€ maar dan zit er wel 2-3 jaar 3-4x per week trainen op de club en daarnaast ook nog tijd aan training in. Dus ja, minder dan kostprijs.
Gebruikersavatar
mosquito1980
Zeer actief
Berichten: 11450
Lid geworden op: 02 jun 2015 20:22
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Aantal honden: 1
Locatie: Angola, samen met Vusi en Pusi

Re: Hollandse hond Dex verdient brokjes in de Californische

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Ik begreep dat het een Mechelaar uit Utrecht was... dus Hollandse hond :wink:
Of heb ik verkeerd gelezen? :oeps:
Gebruikersavatar
Shiloh86
Zeer actief
Berichten: 2784
Lid geworden op: 06 apr 2015 09:45
Mijn ras(sen): Hollandse Herder
Aantal honden: 1
Locatie: Nijmegen

Re: Hollandse hond Dex verdient brokjes in de Californische

Ongelezen bericht door Shiloh86 »

Ik reageerde op Cairo_, die zei dat ze het op een HH vond lijken ipv mechel.

@crutz. Ja ok, maar als ik voor mijn hobby/sport elke 3 a 4 jaar 3000-5000 euro betaald zou krijgen, zou ik dat toch chill vinden. (even zonder emoties van het laten gaan bekeken). Ik doelde meer op, dat hij er enkel onkostenvergoeding voor kreeg. Tenzij hij daarmee ook bedoeld lidmaatschapkosten club, en het hele onderhoud (eten, dierenarts etc) van de hond in al die jaren, dan kom je ook wel gauw aan 3-5 duizend.
Laatst gewijzigd door Shiloh86 op 24 jan 2018 20:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Cairo_
Zeer actief
Berichten: 1127
Lid geworden op: 17 sep 2015 15:08

Re: Hollandse hond Dex verdient brokjes in de Californische

Ongelezen bericht door Cairo_ »

Afbeelding
Hollandse herder...
Lijkt toch wel een beetje op :D
http://www.herdershonden.nl/soorten-her ... se-herder/
Gebruikersavatar
Shiloh86
Zeer actief
Berichten: 2784
Lid geworden op: 06 apr 2015 09:45
Mijn ras(sen): Hollandse Herder
Aantal honden: 1
Locatie: Nijmegen

Re: Hollandse hond Dex verdient brokjes in de Californische

Ongelezen bericht door Shiloh86 »

Nou ook dat vind ik niet bepaald het doorsnee voorbeeld van een Hollandse herder, maar in dat voorbeeld is nog enige streep (brindle) te vinden op de schouder, in Dex zie je daar niks van terug.

In theorie zou het wel kunnen, er worden immers sporadisch ook blonde hollanders (dus met mechel kleur) geboren, maar ik vind het zeer onwaarschijnlijk.
Afbeelding
Gebruikersavatar
crutz
Zeer actief
Berichten: 35424
Lid geworden op: 22 apr 2002 00:24
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Locatie: Zegveld
Contacteer:

Re: Hollandse hond Dex verdient brokjes in de Californische

Ongelezen bericht door crutz »

Shiloh86 schreef:Ik reageerde op Cairo_, die zei dat ze het op een HH vond lijken ipv mechel.

@crutz. Ja ok, maar als ik voor mijn hobby/sport elke 3 a 4 jaar 3000-5000 euro betaald zou krijgen, zou ik dat toch chill vinden. (even zonder emoties van het laten gaan bekeken). Ik doelde meer op, dat hij er enkel onkostenvergoeding voor kreeg. Tenzij hij daarmee ook bedoeld lidmaatschapkosten club, en het hele onderhoud (eten, dierenarts etc) van de hond in al die jaren, dan kom je ook wel gauw aan 3-5 duizend.
Idd ook die kosten. Het is geen vetpot maar wel een leuk zakcentje iedere zoveel jaar ja.
Gebruikersavatar
Yara
Zeer actief
Berichten: 4594
Lid geworden op: 06 sep 2014 14:00
Mijn ras(sen): Mechelse herders
Aantal honden: 2

Re: Hollandse hond Dex verdient brokjes in de Californische

Ongelezen bericht door Yara »

mosquito1980 schreef:Ik begreep dat het een Mechelaar uit Utrecht was... dus Hollandse hond :wink:
Of heb ik verkeerd gelezen? :oeps:
Er staat duidelijk in de tekst dat het Mechelse herder is, geen Hollandse herder. Hollandse hond is dat hij uit Nederland komt. Dat begrijp ik er van tenminste.
Afbeelding
Wolfsblut
Zeer actief
Berichten: 9762
Lid geworden op: 25 jul 2013 18:23
Aantal honden: 3

Re: Hollandse hond Dex verdient brokjes in de Californische

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

crutz schreef:
Shiloh86 schreef:Ik zie er geen Hollander in hoor?

Gaaf. Wel verbaasd over dat hij er niks aan over houd. Ik dacht dat goede honden voor duizenden euro's verkocht werden? Althans, dat is me ooit tijdens een excursie naar een dergelijke honden trainer verteld.
Zie ook weinig HH hoor

Nou een goede prijs is tussen de 3-5000€ maar dan zit er wel 2-3 jaar 3-4x per week trainen op de club en daarnaast ook nog tijd aan training in. Dus ja, minder dan kostprijs.
In de gulden tijd, een jaar of 30 geleden, hoorde ik bedragen met een gemiddelde prijs van f 25.000,-. Mogelijk was dat grootspraak, maar ik heb dat wel altijd geloofd. Nu, vele jaren later zou ik bedragen van rond de € 25.000 niet vreemd vinden. Gelet op de arbeidsuren, aanschaf en verdere onkosten vind ik de opbrengst dan wel heel erg schaars.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Gebruikersavatar
crutz
Zeer actief
Berichten: 35424
Lid geworden op: 22 apr 2002 00:24
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Locatie: Zegveld
Contacteer:

Re: Hollandse hond Dex verdient brokjes in de Californische

Ongelezen bericht door crutz »

Wolfsblut schreef:
crutz schreef:
Shiloh86 schreef:Ik zie er geen Hollander in hoor?

Gaaf. Wel verbaasd over dat hij er niks aan over houd. Ik dacht dat goede honden voor duizenden euro's verkocht werden? Althans, dat is me ooit tijdens een excursie naar een dergelijke honden trainer verteld.
Zie ook weinig HH hoor

Nou een goede prijs is tussen de 3-5000€ maar dan zit er wel 2-3 jaar 3-4x per week trainen op de club en daarnaast ook nog tijd aan training in. Dus ja, minder dan kostprijs.
In de gulden tijd, een jaar of 30 geleden, hoorde ik bedragen met een gemiddelde prijs van f 25.000,-. Mogelijk was dat grootspraak, maar ik heb dat wel altijd geloofd. Nu, vele jaren later zou ik bedragen van rond de € 25.000 niet vreemd vinden. Gelet op de arbeidsuren, aanschaf en verdere onkosten vind ik de opbrengst dan wel heel erg schaars.
10.000$ en meer zijn binnen de usa bv wel gangbare prijzen. Maar dat is niet wat de africhter hier vangt, dat is de Amerikaanse verkoper die ze daarheen heeft gehaald en vaak incl opleiding vd toekomstige combinatie verkoopt. Dus je koopt de hond en krijgt nog een paar weken training/begeleiding.
-Saskia-
Zeer actief
Berichten: 2891
Lid geworden op: 25 aug 2012 20:36
Aantal honden: 0

Re: Hollandse hond Dex verdient brokjes in de Californische

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Cleva schreef:Is het heel erg als ik niet onder de indruk ben?
Ik ben dat interessante gedoe over gedresseerde hondjes eigenlijk wel een beetje moe.

"Het is wel moeilijk maar ja, je weet het vantevoren."
en dan "Leuk zakcentje" er achteraan.

Hoe onderscheid zich dat eigenlijk van ordinaire hondenhandel? Omdat het Californië is? Moet dat het verschil maken?

Ik vind het best wel schunnig om van de ongenuanceerde baasgerichtheid van een mechelaar gebruik te maken zodat je er een te verpatsen product van kunt punniken.
Het minste wat je zo'n hond zou moeten bieden is een daadwerkelijke baas te zijn, toch?

Herplaatsen is niet erg maar een hond juist opvoeden om een commerciële, inwisselbare winstklojo te zijn gaat mij persoonlijk iets te ver.
Kan ik het alleen maar mee eens zijn.
Crisis, het klinkt in het artikel bijna als een opoffering.
Gos
Zeer actief
Berichten: 8486
Lid geworden op: 18 aug 2006 14:56

Re: Hollandse hond Dex verdient brokjes in de Californische

Ongelezen bericht door Gos »

Voor het geld kun je beter een bijbaantje nemen, dat levert meer op per uur. Een gewone africter kan er echt niet van rentenieren hoor, en het is gewoon een hobby waar afnemers als politie en leger wel bij varen. Die zouden ook al hun honden zelf kunnen opleiden maar dat geld wordt er nu niet voor vrijgemaakt.
Cairo_
Zeer actief
Berichten: 1127
Lid geworden op: 17 sep 2015 15:08

Re: Hollandse hond Dex verdient brokjes in de Californische

Ongelezen bericht door Cairo_ »

Hij zegt toch dat het voor hem gewoon hobby is..
Gebruikersavatar
crutz
Zeer actief
Berichten: 35424
Lid geworden op: 22 apr 2002 00:24
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Locatie: Zegveld
Contacteer:

Re: Hollandse hond Dex verdient brokjes in de Californische

Ongelezen bericht door crutz »

-Saskia- schreef:
Cleva schreef:Is het heel erg als ik niet onder de indruk ben?
Ik ben dat interessante gedoe over gedresseerde hondjes eigenlijk wel een beetje moe.

"Het is wel moeilijk maar ja, je weet het vantevoren."
en dan "Leuk zakcentje" er achteraan.

Hoe onderscheid zich dat eigenlijk van ordinaire hondenhandel? Omdat het Californië is? Moet dat het verschil maken?

Ik vind het best wel schunnig om van de ongenuanceerde baasgerichtheid van een mechelaar gebruik te maken zodat je er een te verpatsen product van kunt punniken.
Het minste wat je zo'n hond zou moeten bieden is een daadwerkelijke baas te zijn, toch?

Herplaatsen is niet erg maar een hond juist opvoeden om een commerciële, inwisselbare winstklojo te zijn gaat mij persoonlijk iets te ver.
Kan ik het alleen maar mee eens zijn.
Crisis, het klinkt in het artikel bijna als een opoffering.
En zoals het in het artikel geschreven is is het ook door de persoon daadwerkelijk gezegd???
Gebruikersavatar
Budkes
Zeer actief
Berichten: 10673
Lid geworden op: 12 jan 2003 13:56
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Re: Hollandse hond Dex verdient brokjes in de Californische

Ongelezen bericht door Budkes »

Gos schreef:Voor het geld kun je beter een bijbaantje nemen, dat levert meer op per uur. Een gewone africter kan er echt niet van rentenieren hoor, en het is gewoon een hobby waar afnemers als politie en leger wel bij varen. Die zouden ook al hun honden zelf kunnen opleiden maar dat geld wordt er nu niet voor vrijgemaakt.
Hier momenteel wel. We hebben hier in Oost nu weer 5 pups lopen en 2 jonge honden, met de bedoeling ze zelf op te leiden. Zitten bij geleiders thuis en zijn eigendom van de politie. "Mijn"Louitje is er 1 van.
Gr. Aniek

Afbeelding
Gos
Zeer actief
Berichten: 8486
Lid geworden op: 18 aug 2006 14:56

Re: Hollandse hond Dex verdient brokjes in de Californische

Ongelezen bericht door Gos »

Oh dat is mooi Aniek. Zijn er in andere regio's ook zulke plannen? Men zal ook wel moeten denken aan dit soort alternatieven met het teruglopende ledenaantallen van de KNPV en bijbehorende terugloop in honden.
Gebruikersavatar
Budkes
Zeer actief
Berichten: 10673
Lid geworden op: 12 jan 2003 13:56
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Re: Hollandse hond Dex verdient brokjes in de Californische

Ongelezen bericht door Budkes »

Andere regio's weet ik zo niet. Uiteraard hebben we Bumper :hmmm: in de regio Rotterdam. Maar goed die kent iedereen :wink:
Voor de rest momenteel geen idee. Ik was t afgelopen jaar nogal regiogebonden. Binnenkort weer meer tijd en ruimte om elders in de keuken te kijken. :cheer:
Gr. Aniek

Afbeelding
Rocco
Zeer actief
Berichten: 1251
Lid geworden op: 31 jul 2011 17:55
Aantal honden: 2

Re: Hollandse hond Dex verdient brokjes in de Californische

Ongelezen bericht door Rocco »

Amerikaanse politie korpsen zijn budget gebonden per regio /district dat verschilt nogal

1 van de bekendste KNPV afnemers in de US is Logan Haus kennel voor militaire en speciale eenheden o.a SEALS ook de bij het witte huis lopen de KNPV honden dan praat je over een heel ander budget. KNPV honden worden relatief goedkoop ingekocht in Nederland en voor een veelvoud doorverkocht, heb niet zo,n hoge dunk van al die honden makelaars waar het echte geld naar toe gaat in de US weten ze KNPV honden goed te hypen door slimme marketing.
http://www.loganhauskennels.com/breeding_program


Heel veel goede KNPV honden verdwijnen door de commercie en geld naar het buitenland die ik liever bij de Nederlandse honden brigades zie liggen ook hier zijn ze aan een budget gebonden 3000 tot 5000 euro is een schijntje
voor al het werk en tijd wat er in zit gelukkig zijn er nog africhters die ook voor de eer gaan en niet voor het geld.

KNPV tegenwoordig is big business worldwide dit heeft zeker op lange termijn invloed op de kwaliteit als dit al niet zo is :wink:
Johnny Jones
Zeer actief
Berichten: 4611
Lid geworden op: 16 okt 2015 09:07
Aantal honden: 0

Re: Hollandse hond Dex verdient brokjes in de Californische

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

crutz schreef:
Shiloh86 schreef:Ik reageerde op Cairo_, die zei dat ze het op een HH vond lijken ipv mechel.

@crutz. Ja ok, maar als ik voor mijn hobby/sport elke 3 a 4 jaar 3000-5000 euro betaald zou krijgen, zou ik dat toch chill vinden. (even zonder emoties van het laten gaan bekeken). Ik doelde meer op, dat hij er enkel onkostenvergoeding voor kreeg. Tenzij hij daarmee ook bedoeld lidmaatschapkosten club, en het hele onderhoud (eten, dierenarts etc) van de hond in al die jaren, dan kom je ook wel gauw aan 3-5 duizend.
Idd ook die kosten. Het is geen vetpot maar wel een leuk zakcentje iedere zoveel jaar ja.
Ik vind het echt belachelijk weinig! Hoeveel uur werk zit er in zo'n hond? Daar zie je helemaal niks van terug.
Gebruikersavatar
crutz
Zeer actief
Berichten: 35424
Lid geworden op: 22 apr 2002 00:24
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Locatie: Zegveld
Contacteer:

Re: Hollandse hond Dex verdient brokjes in de Californische

Ongelezen bericht door crutz »

Johnny Jones schreef:
crutz schreef:
Shiloh86 schreef:Ik reageerde op Cairo_, die zei dat ze het op een HH vond lijken ipv mechel.

@crutz. Ja ok, maar als ik voor mijn hobby/sport elke 3 a 4 jaar 3000-5000 euro betaald zou krijgen, zou ik dat toch chill vinden. (even zonder emoties van het laten gaan bekeken). Ik doelde meer op, dat hij er enkel onkostenvergoeding voor kreeg. Tenzij hij daarmee ook bedoeld lidmaatschapkosten club, en het hele onderhoud (eten, dierenarts etc) van de hond in al die jaren, dan kom je ook wel gauw aan 3-5 duizend.
Idd ook die kosten. Het is geen vetpot maar wel een leuk zakcentje iedere zoveel jaar ja.
Ik vind het echt belachelijk weinig! Hoeveel uur werk zit er in zo'n hond? Daar zie je helemaal niks van terug.
3-4x in de week een dagdeel (18-22 of 9-12 of 13-17, globaal) op de vereniging en geregeld georganiseerde hele trainingsdagen ergens in het land.

Maar het is ook hobby he. Een sportvereniging (voetbal etc) kost ook geld en tijd ;)
janinca2002
Zeer actief
Berichten: 2067
Lid geworden op: 14 jul 2003 09:36
Mijn ras(sen): Herder
Aantal honden: 2
Locatie: enter
Contacteer:

Re: Hollandse hond Dex verdient brokjes in de Californische

Ongelezen bericht door janinca2002 »

Budkes schreef:
Gos schreef:Voor het geld kun je beter een bijbaantje nemen, dat levert meer op per uur. Een gewone africter kan er echt niet van rentenieren hoor, en het is gewoon een hobby waar afnemers als politie en leger wel bij varen. Die zouden ook al hun honden zelf kunnen opleiden maar dat geld wordt er nu niet voor vrijgemaakt.
Hier momenteel wel. We hebben hier in Oost nu weer 5 pups lopen en 2 jonge honden, met de bedoeling ze zelf op te leiden. Zitten bij geleiders thuis en zijn eigendom van de politie. "Mijn"Louitje is er 1 van.
Balletjeshond;) De 1e van het puppenproject is vorige geslaagd.
Jan
Afbeelding
Gos
Zeer actief
Berichten: 8486
Lid geworden op: 18 aug 2006 14:56

Re: Hollandse hond Dex verdient brokjes in de Californische

Ongelezen bericht door Gos »

Da's mooi Jan!
Gos
Zeer actief
Berichten: 8486
Lid geworden op: 18 aug 2006 14:56

Re: Hollandse hond Dex verdient brokjes in de Californische

Ongelezen bericht door Gos »

:mrgreen: Iedere keer weer "we have never had.....", tja ze vallen van de ene in de andere verbazing zogenaamd. Maar goed zo ken ik er hier ook :wink:
Gebruikersavatar
Budkes
Zeer actief
Berichten: 10673
Lid geworden op: 12 jan 2003 13:56
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Re: Hollandse hond Dex verdient brokjes in de Californische

Ongelezen bericht door Budkes »

janinca2002 schreef:
Budkes schreef:
Gos schreef:Voor het geld kun je beter een bijbaantje nemen, dat levert meer op per uur. Een gewone africter kan er echt niet van rentenieren hoor, en het is gewoon een hobby waar afnemers als politie en leger wel bij varen. Die zouden ook al hun honden zelf kunnen opleiden maar dat geld wordt er nu niet voor vrijgemaakt.
Hier momenteel wel. We hebben hier in Oost nu weer 5 pups lopen en 2 jonge honden, met de bedoeling ze zelf op te leiden. Zitten bij geleiders thuis en zijn eigendom van de politie. "Mijn"Louitje is er 1 van.
Balletjeshond;) De 1e van het puppenproject is vorige geslaagd.
Dat is weer een ander verhaal Jan, oftewel een ander project. Die honden zaten bij trainers die 1 x per zoveel tijd met elkaar trainden in Nunspeet....
En dat is inmiddels gestopt. Dat er vorige week 1 geslaagd is klopt idd, (Arnhem toch?) maar trainde inmiddels al regulier.

Tenminste....voor zover ik weet. :mrgreen:
Gr. Aniek

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”