Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Welke lens voor Canon 7D

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
marrieeeb
Zeer actief
Berichten: 625
Lid geworden op: 14 jun 2017 12:48
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Aantal honden: 1
Locatie: Grootebroek

Welke lens voor Canon 7D

Ongelezen bericht door marrieeeb »

Ik heb de Canon nu een klein tijdje en ben er al ontzettend blij mee. Echter denk ik dat ik met een andere lens nog veel meer uit de camera kan halen. Hiervoor had ik een Canon 350D met een aantal lenzen, maar deze zijn nu zo oud dat ze alleen maar bagger resultaat leveren op de 7D. Ik denk dat ze zo'n 10-15 jaar oud zijn, als het niet ouder is? De nieuwste lens die ik op dit moment heb is een plastic fantastic, ooit eens overgenomen van een fotograaf die hem niet meer kon gebruiken. Op het moment gebruik ik die lens heel veel omdat hij de mooiste foto's lijkt te maken. Helemaal ideaal met een springerige wiebelpup is hij niet, want actiefoto's zijn niet aan hem besteed.

Dus nu de zoektocht naar een goeie lens, voor beste foto's. :engel: Er zit dus niet eens een standaard kit-lens bij, zouden jullie aanraden deze eerst te kopen, om te oefenen eventueel? Ik zie hier wel eens foto's van de 70-200 voorbij komen en alhoewel die lens een droom zou zijn, is die voor nu te hoog gegrepen.

Kortom, welke lens bevelen jullie aan voor voornamelijk hondenfotografie? Tweedehands aanschaffen vind ik ook geen probleem, dat is de 7D tenslotte ook. Mocht er al een soortgelijk topic zijn dan excuseer ik me. Ik heb wel gezocht maar misschien niet goed genoeg.
S@ndr@
Zeer actief
Berichten: 63931
Lid geworden op: 24 jul 2006 14:13

Re: Welke lens voor Canon 7D

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

70-200 mm f4 is een leuke lens voor actie foto`s ,, en die zijn goed te betalen, mocht je er een willen proberen ik heb hem liggen hoor
Gebruikersavatar
marrieeeb
Zeer actief
Berichten: 625
Lid geworden op: 14 jun 2017 12:48
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Aantal honden: 1
Locatie: Grootebroek

Re: Welke lens voor Canon 7D

Ongelezen bericht door marrieeeb »

S@ndr@ schreef:70-200 mm f4 is een leuke lens voor actie foto`s ,, en die zijn goed te betalen, mocht je er een willen proberen ik heb hem liggen hoor
Oh, gaaf! Ik heb wel gelezen dat een lichtsterke lens beter is en daarom de f2.8 wordt aangeraden. Dat zie je in de prijs ook wel terug. Ben jij het daar ook mee eens? Anders wil ik denk ik liever eerst investeren in "gewone" lens en dan ooit op een dag zo'n grote dikke lens kopen. :mrgreen:
S@ndr@
Zeer actief
Berichten: 63931
Lid geworden op: 24 jul 2006 14:13

Re: Welke lens voor Canon 7D

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

marrieeeb schreef:
S@ndr@ schreef:70-200 mm f4 is een leuke lens voor actie foto`s ,, en die zijn goed te betalen, mocht je er een willen proberen ik heb hem liggen hoor
Oh, gaaf! Ik heb wel gelezen dat een lichtsterke lens beter is en daarom de f2.8 wordt aangeraden. Dat zie je in de prijs ook wel terug. Ben jij het daar ook mee eens? Anders wil ik denk ik liever eerst investeren in "gewone" lens en dan ooit op een dag zo'n grote dikke lens kopen. :mrgreen:
de F4 is net zo scherp als de F2.8.. en zolang je licht hebt is hij heel goed te gebruiken.. en zeker de prijs kwaliteit is de F4 zijn geld meer dan waard en maakt kwalitatief goede foto`s.. de 2.8 is ook 2 keer zo zwaar .. en veel duurder
Gebruikersavatar
DeDiana
Zeer actief
Berichten: 19319
Lid geworden op: 13 nov 2011 13:17
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4
Locatie: Spanje

Re: Welke lens voor Canon 7D

Ongelezen bericht door DeDiana »

S@ndr@ schreef:70-200 mm f4 is een leuke lens voor actie foto`s ,, en die zijn goed te betalen, mocht je er een willen proberen ik heb hem liggen hoor
Deze heb ik ook en ben ik heel blij mee, maar toch gebruik zo goed als altijd de plastic fantastic - ook voor actiefoto's dus. Met een Canon 70D :mrgreen:
Maar dat is vooral omdat ik meestal geen zin heb om die grote lens mee te slepen en omdat mijn honden meestal best dicht in de buurt zijn, dus dan is 50mm handiger.
Gebruikersavatar
Galga's
Zeer actief
Berichten: 605
Lid geworden op: 10 mar 2018 11:12
Mijn ras(sen): Galgo espanol, Silken windhound en Afghaanse windhond
Aantal honden: 6
Locatie: WFO

Re: Welke lens voor Canon 7D

Ongelezen bericht door Galga's »

S@ndr@ schreef: de F4 is net zo scherp als de F2.8.. en zolang je licht hebt is hij heel goed te gebruiken.. en zeker de prijs kwaliteit is de F4 zijn geld meer dan waard en maakt kwalitatief goede foto`s.. de 2.8 is ook 2 keer zo zwaar .. en veel duurder
Ik heb de 2.8 zonder IS, maar ik heb foto's gezien met de 4 en die zijn prachtig. Ook actiefoto's. Voor een wazige achtergrond moet het onderwerp iets verder weg zijn van de achtergrond dan met de 2.8. Je hebt iets meer licht nodig (of je gooit je ISO wat omhoog). En anders kun je met RAW ook nog aardig wat spelen. 2de hands doen ze ongeveer 475-500 (zonder IS). Het is een smak geld, maar het is er wel eentje waar je jaren plezier van gaan houden. Het is een lens die je vrijwel overal voor kunt gebruiken.

Je moet maar zo denken: vroeger maakten ze ook prachtige foto's en waren er niet zulke lichtsterke lenzen beschikbaar :mrgreen:
Afbeelding
Manuma
Zeer actief
Berichten: 7569
Lid geworden op: 13 dec 2015 21:10

Re: Welke lens voor Canon 7D

Ongelezen bericht door Manuma »

Ik spaar ook voor de f4 70-200 en verder gebuik ik de 50 mm 1.8. Niet ideaal maar wel goed genoeg voor prima foto's. Ik heb ook de 7D trouwens.

Ik heb ook een tijd de 55-250 mm geleend en die was ook prima.
sjm
Zeer actief
Berichten: 8742
Lid geworden op: 13 jan 2009 21:19

Re: Welke lens voor Canon 7D

Ongelezen bericht door sjm »

De 70-200 F4 is scherper dan de 70-200 F2.8 zonder IS.
En de 70-200 F2.8 IS is veel duurder. En de 70-200 F4 is ook veel lichter/kleiner.
Gebruikersavatar
marrieeeb
Zeer actief
Berichten: 625
Lid geworden op: 14 jun 2017 12:48
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Aantal honden: 1
Locatie: Grootebroek

Re: Welke lens voor Canon 7D

Ongelezen bericht door marrieeeb »

Bedankt voor de tips allemaal, goed om positieve ervaringen te lezen! Lijkt erop dat we er toch aan moeten geloven wat betreft de 70-200 lens. Ik heb Sandra een berichtje gestuurd en mag die van haar eens proberen in de haven, ben erg benieuwd!
DeDiana schreef:Deze heb ik ook en ben ik heel blij mee, maar toch gebruik zo goed als altijd de plastic fantastic - ook voor actiefoto's dus. Met een Canon 70D :mrgreen:
Maar dat is vooral omdat ik meestal geen zin heb om die grote lens mee te slepen en omdat mijn honden meestal best dicht in de buurt zijn, dus dan is 50mm handiger.
Manuma schreef:Ik spaar ook voor de f4 70-200 en verder gebuik ik de 50 mm 1.8. Niet ideaal maar wel goed genoeg voor prima foto's. Ik heb ook de 7D trouwens.
Dat doet me goed om te lezen. Ik vind jullie foto's namelijk echt prachtig en het motiveert me dat dat haalbaar is met de lens die ik ook heb! Na een flinke tijd oefenen natuurlijk :migreren:
Zinodo schreef:Ik gebruik de Tamron 70-300mm f/4-5.6 Di VC maar dan voor de Nikon. Ik vind het een hele nette lens voor een zeer betaalbaar prijs. Als je mijn actiefotos ook maar een beetje gelukt vindt, zie je wat de lens aankan. Licht is een puntje, maar daar kan ik voorlopig mee leven, het is nou eenmaal een dure hobby en wil je richting f/2.8, gaat je portemonnee het wel voelen. Ik denk wel dat het het uiteindelijk zeker waard is :lol1: ik vind het een in ieder geval een leuk lens om mee te beginnen, mee te spelen en je een beetje uitleven. :mann:
Ik vind je foto's altijd echt heel gaaf, ik geloof ook niet dat dat mij ooit gaat lukken. Echt knap hoe je die Podenco-actie vastlegt!

We hebben gister een paar reviews gelezen/gekeken over de Tamron 70-200 vs de Canon 70-200 en de conclusie was ook dat de Tamron kwalitatief iets minder was in vergelijking met de Canon maar dat de prijs daar ook gewoon naar is. Gevoelsmatig zou ik de Tamron misschien liever nieuw aanschaffen in tegenstelling tot de Canon, maar dan wil ook weer op een bordje gepresenteerd zien wat de verschillen exact zijn en wat er dan nadelig is voor mij. Dat kan nog eens lastig worden. :lol1:
Plaats reactie

Terug naar “Fotografievragen & -tutorials”