Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Steppen!

Zoals : Schapen drijven, Canicross , Treibball , Combisport , Waterwerk etc

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
Lothian
Zeer actief
Berichten: 10190
Lid geworden op: 23 jul 2010 22:04
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Re: Steppen!

Ongelezen bericht door Lothian »

Dalí kan ook heel enthousiast worden van overstekend wild maar met de remmen kom ik inderdaad altijd weer tot stilstand :D
Afbeelding
natalie
Zeer actief
Berichten: 2669
Lid geworden op: 07 aug 2017 08:47
Aantal honden: 2

Re: Steppen!

Ongelezen bericht door natalie »

Kaylee# schreef: 04 mei 2021 16:05
natalie schreef: 04 mei 2021 13:10 Mooi Lothian, heerlijk om zo samen op pad te zijn. En de omgeving waar je woont is er natuurlijk ook perfect! voor. Ik heb ook getwijfeld, omdat Abel in zijn eigen tempo (rustige draf) uiteraard veel sneller is dan ik wanneer ik wandel. Hij loopt soms méters voorop en kijkt zo nu en dan ongeduldig achterom of ik een beetje wil opschieten aub. Maar ik ben als de dood dat hij ineens een ree of haas in het vizier krijgt :schrik:
Er zitten goede remmen op hoor :F:
Ik step met 4 herders ervoor, nou ja ze trekken en ik help alleen heuvelop. Met 2 herders van 30+ kg kan ik nog goed remmen maar met 4 ben ik heel blij dat ze luisteren naar halt, links en rechts vooral met die snelheden die we soms maken.
Ik ging er automatisch vanuit dat jij gewoon super brave honden hebt :lol1:

Maar met twee herders van 30 kilo kan je nog goed remmen ja? Dat is goed om te weten.
Gebruikersavatar
pointer
Zeer actief
Berichten: 573
Lid geworden op: 04 sep 2013 13:03
Mijn ras(sen): Kruising Dsk/pointer
Hound
Aantal honden: 2
Locatie: zwolle

Re: Steppen!

Ongelezen bericht door pointer »

Leuk steppen , ik heb ze voor de step en eigenlijk altijd offroad.
Op dit mooie strand durfde ik wel met 2 tegelijk, maar normaal 1 hond. Dat gaat mij al hard genoeg. Oh ja, ik heb ook een kickbike cross max 20.
Afbeelding
Groetjes Iris
Gebruikersavatar
Gimmick
Zeer actief
Berichten: 4691
Lid geworden op: 06 aug 2014 01:51
Aantal honden: 3
Locatie: Drenthe

Re: Steppen!

Ongelezen bericht door Gimmick »

Oh waarom heb ik daar nooit aan gedacht de step gaat ook mee de volgende keer naar het strand... wat leuk!!
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
Gebruikersavatar
pointer
Zeer actief
Berichten: 573
Lid geworden op: 04 sep 2013 13:03
Mijn ras(sen): Kruising Dsk/pointer
Hound
Aantal honden: 2
Locatie: zwolle

Re: Steppen!

Ongelezen bericht door pointer »

Gimmick schreef: 04 mei 2021 20:27 Oh waarom heb ik daar nooit aan gedacht de step gaat ook mee de volgende keer naar het strand... wat leuk!!
Was echt super, gewoon keihard gaan. Nadien wel even step afspoelen ivm zout. Volgende keer kies ik denk ik voor 2 losse treklijnen. Pablo wordt een dagje ouder en kan Mai na een paar km niet meer goed bijhouden. Kan ik denk ik eerder zien als ze beide wat meer ruimte voor zichzelf hebben.
Groetjes Iris
Gebruikersavatar
Gimmick
Zeer actief
Berichten: 4691
Lid geworden op: 06 aug 2014 01:51
Aantal honden: 3
Locatie: Drenthe

Re: Steppen!

Ongelezen bericht door Gimmick »

Pfff nou ik heb mijn eerste klapper gemaakt.
Van de week wilde ik met Veyron een rondje bos doen dus gestart en na 10 min warm draaien hebben we het tempo opgevoerd.
Uiteindelijk werd ik wakker op een bospad omdat mijn horloge een ongeval had gedetecteerd een dus begon te trillen.
Veyron stond 6 meter verder op samen met de step.
En ik heb een blauwe buik, twee blauwe knieeen en bovenbenen. En 2 pijnlijke ribben...
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
Gebruikersavatar
Lothian
Zeer actief
Berichten: 10190
Lid geworden op: 23 jul 2010 22:04
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Re: Steppen!

Ongelezen bericht door Lothian »

Oh nee, dat klinkt als een flinke smakkerd! Verder niet gewond geraakt? Kan je je herinneren wat er gebeurde?
Afbeelding
Gebruikersavatar
pointer
Zeer actief
Berichten: 573
Lid geworden op: 04 sep 2013 13:03
Mijn ras(sen): Kruising Dsk/pointer
Hound
Aantal honden: 2
Locatie: zwolle

Re: Steppen!

Ongelezen bericht door pointer »

Dat was dan een beste klapper,
Beterschap!
Groetjes Iris
Persistence
Zeer actief
Berichten: 4745
Lid geworden op: 17 jan 2016 20:05

Re: Steppen!

Ongelezen bericht door Persistence »

Zo dat was een flinke klapper. Sterkte! Hoe weet je horloge dat je een ongeval hebt gehad?
Gebruikersavatar
Gimmick
Zeer actief
Berichten: 4691
Lid geworden op: 06 aug 2014 01:51
Aantal honden: 3
Locatie: Drenthe

Re: Steppen!

Ongelezen bericht door Gimmick »

Lothian schreef: 16 mei 2021 11:00 Oh nee, dat klinkt als een flinke smakkerd! Verder niet gewond geraakt? Kan je je herinneren wat er gebeurde?

ik kan me er helemaal niks van herinneren. Het ene moment gingen we lekker en we hadden er lol in. Het volgende moment wordt ik wakker op een bospad met de step paar meter verderop.
En Veyron die met een lage kwispel probeerde bij me te komen :roos:
pointer schreef: 16 mei 2021 12:41 Dat was dan een beste klapper,
Beterschap!
thnx
Zinodo schreef: 16 mei 2021 11:15 :80: omg. Dat moest een behoorlijke klap zijn geweest dat je knock out ging :ugh: beterschap!
nou heb ik (helaas) wel vaker dat ik zomaar K.O. ga door een te lage bloeddruk. Maar ik voel dat altijd aankomen en dan heb ik tijd om te reageren.
Dus ik weet niet of ik K.O. ging door de klap of door een dip in mn bloeddruk.
Laatst gewijzigd door Gimmick op 17 mei 2021 11:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
Gebruikersavatar
Gimmick
Zeer actief
Berichten: 4691
Lid geworden op: 06 aug 2014 01:51
Aantal honden: 3
Locatie: Drenthe

Re: Steppen!

Ongelezen bericht door Gimmick »

Persistence schreef: 16 mei 2021 12:50 Zo dat was een flinke klapper. Sterkte! Hoe weet je horloge dat je een ongeval hebt gehad?
Ik heb een smartwatch van Garmin. Die als ik de GPS aan heb staan tijdens het wandelen/fietsen/hardlopen live tracking aan heeft staan. Waardoor indien ik abrupt tot stilstand kom en ik niet meer beweeg automatisch begint met aftellen na x aantal seconden. Na 30 seconden aftellen en trillen stuurt hij dan automatisch een bericht naar vooraf geselecteerde personen met mijn naam en locatie op dat moment.
Als ik alleen op pad ben dan zet ik het ook vaak aan zodat als er wat gebeurt (zeker met mijn bloeddruk) dat mijn man weet waar ik lig :mann:
Ik vind het een ideale functie en het geeft me wel een gevoel van veiligheid, en het stelt het thuisfront gerust dat ze me weten te vinden als er echt wat aan de hand is.

Je kan m overigens ook handmatig activeren dat er een SOS uit gaat.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
Plaats reactie

Terug naar “Alle andere sporten”