Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Algemeen "SUPpen met je hond" topic

Zoals : Schapen drijven, Canicross , Treibball , Combisport , Waterwerk etc

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
dre
Zeer actief
Berichten: 5745
Lid geworden op: 14 dec 2009 14:48
Aantal honden: 3

Algemeen "SUPpen met je hond" topic

Ongelezen bericht door dre »

Oke, er gaan steeds meer mensen SUPpen en ook steeds meer mensen hebben een eigen supplank om er met de hond op uit te gaan, leuk :cheer:

Maar:
Wat neem je allemaal mee?
Hoe zoek je een route?
Hoe lang maak je een route?
Wat mag je hond wel en niet op de SUP?
Etc.

Oftwel: tijd voor een eigen topic waar we ons kunnen verzamelen, tips kunnen uitwisselen en gewoon lekker foto's van onderweg kunnen delen :mrgreen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

(foto's van het forum gehaald, laat even weten als je foto eraf moet))
Afbeelding
Luna87
Zeer actief
Berichten: 3655
Lid geworden op: 15 dec 2009 10:25
Mijn ras(sen): Bullterrier
Aantal honden: 2

Re: Algemeen "SUPpen met je hond" topic

Ongelezen bericht door Luna87 »

Beginnend supper hier :cheer: Afgelopen weekend een sup gekocht en hoewel de start best bibberig was gaat het me heel goed af. Staan is geen probleem meer al ga ik wel even op de knieën als er een snel bootje langs komt. Mezelf of Vito vanuit het water op het board hijsen gaat ook prima.
Vito was er ook snel aan gewend en hij vind het zó leuk om te doen dat hij zelf vanaf de kant op het board stapt.
Mijn board ligt momenteel bij mijn schoonzusje, zij woont aan het water en ik sup zó naar Kinderdijk als ik zou willen. Voor nu dus ideaal, ik kan vanaf hier alle kanten op. Gelijk een tip voor jullie dus, er is vanaf Kinderdijk richting Oud-Alblas genoeg water om je úren te vermaken.
Afbeelding
Gebruikersavatar
dre
Zeer actief
Berichten: 5745
Lid geworden op: 14 dec 2009 14:48
Aantal honden: 3

Re: Algemeen "SUPpen met je hond" topic

Ongelezen bericht door dre »

Leuk!! :cheer:
Kinderdijk staat nog op mijn lijstje om eens te gaan suppen, lijkt me veel leuker dan op de fiets :mrgreen:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Hakkene
Zeer actief
Berichten: 973
Lid geworden op: 22 jan 2013 23:27
Aantal honden: 2

Algemeen "SUPpen met je hond" topic

Ongelezen bericht door Hakkene »

Jaaaa, ik ben van het weekend ook begonnen. Heb een enorm board gekocht, zodat beide honden meekunnen (samen 50 kilo). Ondertussen met allebei apart geoefend en het gaat super. Zitten, staan... het lukt zowaar allemaal met hond aan boord.

Zelfs zenuwpeesje Jet vindt het leuk:) Als iemand nog leuke plekken in de regio Zwolle weet, graag!

Afbeelding
Persistence
Zeer actief
Berichten: 4745
Lid geworden op: 17 jan 2016 20:05

Re: Algemeen "SUPpen met je hond" topic

Ongelezen bericht door Persistence »

Noh wat leuk zeg om te zien!

Heb mijn board nog maar kort en heb tot nu toe de routes van FB gehaald. Met honden doe ik een route van max. 5 km, of anderhalf uur ofzo. Dan is vooral Bella het wel zat.
De honden mogen alleen voor mij zitten/staan/vissen. Niet erachter dus, ivm risico voor achteruit op je hond vallen.
Bella gaat bij op en afstappen vast, daarna los, want zij springt nogal vaak het water in en ben met de lijn vast al bijna een keer over haar heen gevaren :hmmm:

Waar ik wel benieuwd naar ben is hoe jullie spullen meenemen. Voorop in het elastiek is wat onhandig met de honden.

Ohjaaa en wat ik ook wilde weten: Victor is een echte blaffert maar op de sup helemaal stil en zen. Met een workshop was er een andere blaffert die op de sup ook stil was.
Herkennen jullie dat?
Gebruikersavatar
dre
Zeer actief
Berichten: 5745
Lid geworden op: 14 dec 2009 14:48
Aantal honden: 3

Re: Algemeen

Ongelezen bericht door dre »

Hakkene schreef:Jaaaa, ik ben van het weekend ook begonnen. Heb een enorm board gekocht, zodat beide honden meekunnen (samen 50 kilo). Ondertussen met allebei apart geoefend en het gaat super. Zitten, staan... het lukt zowaar allemaal met hond aan boord.

Zelfs zenuwpeesje Jet vindt het leuk:) Als iemand nog leuke plekken in de regio Zwolle weet, graag!
50 kilo samen :80: Respect :LOL:
Ik heb Sjuun en Sjel ooit samen op 1 sup gehad, dat was ik na een uur toch wel flauw van, je merkt wel echt dat je extra gewicht moet meenemen :wink:

Persistence schreef:Waar ik wel benieuwd naar ben is hoe jullie spullen meenemen. Voorop in het elastiek is wat onhandig met de honden.

Ohjaaa en wat ik ook wilde weten: Victor is een echte blaffert maar op de sup helemaal stil en zen. Met een workshop was er een andere blaffert die op de sup ook stil was.
Herkennen jullie dat?
Kenzi loopt los over het board heen, ook achter mij, maar het liefste is ze toch voor me.
Tot nu toe heb ik een kleine tas die ik voorop meeneem, maar ik wil kijken of ik achterop een eigen elastiek kan vastmaken, zag zoiets langskomen op facebook, dus wil daar eens naar kijken.

En mijn altijd actieve blaffert is ultiem zen op de sup :I:
Zelfs opvliegende eenden voor haar neus is geen aanleiding om druk te worden, ze ziet alles (de neus maakt overuren), maar weet dat ze er verder niets mee kan en gek genoeg geeft dat haar heel veel rust :D
Afbeelding
Gebruikersavatar
Hakkene
Zeer actief
Berichten: 973
Lid geworden op: 22 jan 2013 23:27
Aantal honden: 2

Algemeen "SUPpen met je hond" topic

Ongelezen bericht door Hakkene »

Edit: dit is een reactie op jouw bericht Persistence, maar t quoten ging mis.


Haha een beetje, maar dan anders. Miep is een druktemaker die bij alles enthousiast haar tong over je gezicht haalt. Maar op de sup zit ze doodstil om zich heen te kijken (redelijk relaxt, ze vindt het nog een beetje spannend). Ik kon haar zelfs knuffelen zonder een lebber te krijgen.

Ik heb inderdaad zo’n waterdicht tasje dat ik voorop vastbind. De hond kan erachter, heb een aardig groot board. Als ik ze allebei meeneem moet ik inderdaad ook iets anders verzinnen.

Maar goed, ik ben nog een beginner... het is nog wat zoeken. Had niet gedacht dat ik het zo leuk zou vinden trouwens:)
Gebruikersavatar
Soooof
Zeer actief
Berichten: 3134
Lid geworden op: 05 jan 2017 21:53
Mijn ras(sen): Zwitserse herder
Aantal honden: 1

Re: Algemeen "SUPpen met je hond" topic

Ongelezen bericht door Soooof »

Dit lijkt me echt ontzettend leuk, maar ik acht Rex hier zó ongeschikt voor. :LOL: :schrik:
Gebruikersavatar
Hakkene
Zeer actief
Berichten: 973
Lid geworden op: 22 jan 2013 23:27
Aantal honden: 2

Re: Algemeen "SUPpen met je hond" topic

Ongelezen bericht door Hakkene »

dre schreef:
Hakkene schreef:Jaaaa, ik ben van het weekend ook begonnen. Heb een enorm board gekocht, zodat beide honden meekunnen (samen 50 kilo). Ondertussen met allebei apart geoefend en het gaat super. Zitten, staan... het lukt zowaar allemaal met hond aan boord.

Zelfs zenuwpeesje Jet vindt het leuk:) Als iemand nog leuke plekken in de regio Zwolle weet, graag!
50 kilo samen :80: Respect :LOL:
Ik heb Sjuun en Sjel ooit samen op 1 sup gehad, dat was ik na een uur toch wel flauw van, je merkt wel echt dat je extra gewicht moet meenemen :wink:


Haha het moet ook nog he. Kan me voorstellen dat het zwaar is, we zullen zien:)

Dit quoten gaat ook vast mis, dat wordt pek en veren.....
Gebruikersavatar
dre
Zeer actief
Berichten: 5745
Lid geworden op: 14 dec 2009 14:48
Aantal honden: 3

Re: Algemeen

Ongelezen bericht door dre »

Hakkene schreef:
dre schreef:50 kilo samen :80: Respect :LOL:
Ik heb Sjuun en Sjel ooit samen op 1 sup gehad, dat was ik na een uur toch wel flauw van, je merkt wel echt dat je extra gewicht moet meenemen :wink:
Haha het moet ook nog he. Kan me voorstellen dat het zwaar is, we zullen zien:)

Dit quoten gaat ook vast mis, dat wordt pek en veren.....
:zweep: :LOL: :LOL:

Sjuun en Sjel zijn samen zo'n 30 kilo, dus ik ben benieuwd hoe het jou bevalt straks :mrgreen:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Hakkene
Zeer actief
Berichten: 973
Lid geworden op: 22 jan 2013 23:27
Aantal honden: 2

Re: Algemeen "SUPpen met je hond" topic

Ongelezen bericht door Hakkene »

Soooof schreef:Dit lijkt me echt ontzettend leuk, maar ik acht Rex hier zó ongeschikt voor. :LOL: :schrik:
Ik dacht dat het ook niets werd met die van mij. Was stomverbaasd hoe goed het ging. Kortom: gewoon doen!
Gebruikersavatar
Hakkene
Zeer actief
Berichten: 973
Lid geworden op: 22 jan 2013 23:27
Aantal honden: 2

Re: Algemeen "SUPpen met je hond" topic

Ongelezen bericht door Hakkene »

dre schreef:
Hakkene schreef:
dre schreef:50 kilo samen :80: Respect :LOL:
Ik heb Sjuun en Sjel ooit samen op 1 sup gehad, dat was ik na een uur toch wel flauw van, je merkt wel echt dat je extra gewicht moet meenemen :wink:
Haha het moet ook nog he. Kan me voorstellen dat het zwaar is, we zullen zien:)

Dit quoten gaat ook vast mis, dat wordt pek en veren.....
:zweep: :LOL: :LOL:

Sjuun en Sjel zijn samen zo'n 30 kilo, dus ik ben benieuwd hoe het jou bevalt straks :mrgreen:
Oeps:)

Ik vrees dat ze elkaar eraf beuken en dat ik languit in de plomp lig, grijns.
Gebruikersavatar
dre
Zeer actief
Berichten: 5745
Lid geworden op: 14 dec 2009 14:48
Aantal honden: 3

Re: Algemeen

Ongelezen bericht door dre »

Hakkene schreef:
Soooof schreef:Dit lijkt me echt ontzettend leuk, maar ik acht Rex hier zó ongeschikt voor. :LOL: :schrik:
Ik dacht dat het ook niets werd met die van mij. Was stomverbaasd hoe goed het ging. Kortom: gewoon doen!
Rex is geloof ik een fanatiek zwemmer
:idea: ik kom wel foto's maken van jullie allereerste keer ja? :engel:
Afbeelding
Gebruikersavatar
dre
Zeer actief
Berichten: 5745
Lid geworden op: 14 dec 2009 14:48
Aantal honden: 3

Re: Algemeen

Ongelezen bericht door dre »

Hakkene schreef:Ik vrees dat ze elkaar eraf beuken en dat ik languit in de plomp lig, grijns.
Niet te lang wachten dan, anders is het water zo koud :LOL:
Afbeelding
Gebruikersavatar
dre
Zeer actief
Berichten: 5745
Lid geworden op: 14 dec 2009 14:48
Aantal honden: 3

Re: Algemeen "SUPpen met je hond" topic

Ongelezen bericht door dre »

Omdat er nooit genoeg foto's zijn geplaatst :mrgreen:

Afbeelding
Afbeelding
Luna87
Zeer actief
Berichten: 3655
Lid geworden op: 15 dec 2009 10:25
Mijn ras(sen): Bullterrier
Aantal honden: 2

Re: Algemeen "SUPpen met je hond" topic

Ongelezen bericht door Luna87 »

Afbeelding

Geen tocht vandaag, maar zomaar een beetje heen en weer peddelen. Het maakt Vito allemaal niet uit, zolang je maar in beweging bent met dat ding.
Afbeelding
Manuma
Zeer actief
Berichten: 7569
Lid geworden op: 13 dec 2015 21:10

Re: Algemeen "SUPpen met je hond" topic

Ongelezen bericht door Manuma »

dre schreef:
Hakkene schreef:
Soooof schreef:Dit lijkt me echt ontzettend leuk, maar ik acht Rex hier zó ongeschikt voor. Afbeelding :schrik:
Ik dacht dat het ook niets werd met die van mij. Was stomverbaasd hoe goed het ging. Kortom: gewoon doen!
Rex is geloof ik een fanatiek zwemmer
:idea: ik kom wel foto's maken van jullie allereerste keer ja? :engel:
En ik film!
Alfilillo
Zeer actief
Berichten: 4978
Lid geworden op: 01 aug 2016 11:48
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Aantal honden: 2
Locatie: Sant Pere de Ribes (Barcelona)

Re: Algemeen "SUPpen met je hond" topic

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Zijn jullie suppende honden van nature echte waterliefhebbers?
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
Luna87
Zeer actief
Berichten: 3655
Lid geworden op: 15 dec 2009 10:25
Mijn ras(sen): Bullterrier
Aantal honden: 2

Re: Algemeen "SUPpen met je hond" topic

Ongelezen bericht door Luna87 »

Alfilillo schreef:Zijn jullie suppende honden van nature echte waterliefhebbers?
Vito wel, zwemmen is echt zijn grootste hobby.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Soooof
Zeer actief
Berichten: 3134
Lid geworden op: 05 jan 2017 21:53
Mijn ras(sen): Zwitserse herder
Aantal honden: 1

Re: Algemeen

Ongelezen bericht door Soooof »

Manuma schreef:
dre schreef:
Hakkene schreef:
Soooof schreef:Dit lijkt me echt ontzettend leuk, maar ik acht Rex hier zó ongeschikt voor. Afbeelding :schrik:
Ik dacht dat het ook niets werd met die van mij. Was stomverbaasd hoe goed het ging. Kortom: gewoon doen!
Rex is geloof ik een fanatiek zwemmer
:idea: ik kom wel foto's maken van jullie allereerste keer ja? :engel:
En ik film!
Ja het is gezellig met jullie. :schrik:

Ik weet nu al zeker dat Rex zwemmen veel, véél leuker vindt dan stil zitten op een wiebelende sup. Hij zwemt hard en is sterk, dus met mij en die sup eraan vast kan dat alleen maar goed aflopen. Voor de dumpert-hitlijst. :roll: :LOL:
Laatst gewijzigd door Soooof op 12 aug 2020 16:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
sirene
Zeer actief
Berichten: 14192
Lid geworden op: 29 aug 2003 20:57
Contacteer:

Re: Algemeen "SUPpen met je hond" topic

Ongelezen bericht door sirene »

dre schreef:Oke, er gaan steeds meer mensen SUPpen en ook steeds meer mensen hebben een eigen supplank om er met de hond op uit te gaan, leuk :cheer:

Maar:
Wat neem je allemaal mee?
Hoe zoek je een route?
Hoe lang maak je een route?
Wat mag je hond wel en niet op de SUP?
Etc.

Oftwel: tijd voor een eigen topic waar we ons kunnen verzamelen, tips kunnen uitwisselen en gewoon lekker foto's van onderweg kunnen delen :mrgreen:
Ja!!! Hier een supper. Ik ben al aan mijn tweede plank. Heb in 2017 een goedkope gekocht op MP. Daar heb ik heerlijke tochtjes mee gemaakt maar die plank was eigenlijk te licht voor volwassene met hond waardoor je altijd natte voeten had. Vorig jaar heb ik de oude verkocht en een nieuwe plank gekocht. Dikker en stabieler. Ik ga nu zelfs wel eens met slechter weer gewoon met normale kleding aan.
Door knieblessure heb ik sinds feb niet hard kunnen lopen maar daardoor wel heel veel meer gesupt als anders :cheer:
Ik ga eigenlijk altijd met Spring, die vindt het fantastisch en geniet er echt van. Ren vindt het ook leuk maar die is wat impulsief en kan lastig stil zitten. Qhilla neem ik soms een klein rondje mee voor de leuk maar die wordt echt heel moe van het balans houden nu ze bejaard is.
Spring die gaat na een tijdje liggen en die gaat tegenwoordig zelfs half liggen pitten.

In het begin zat ik ook regelmatig op de sup maar tegenwoordig sta ik altijd. Alleen als ik ff pauzeer of voor een foto ga ik even zitten.

Spring zit/ligt/staat voorop en blijft daar, ze heeft ook niet echt behoefte om iets anders te doen. Ze kijkt lekker rond en als ze tevreden is gaat ze liggen. In het midden doe ik wat spulletjes vast en de handgreep. Ik ben van plan een keer te gaan kamperen met sup. Dan ga ik mijn spullen verdelen over de plank. Ik denk het meeste achterop of in het midden.
Meestal neem ik niet veel mee. Wat drinken en mijn ontbijt vaak en iets lekkers voor Spring. Verrekijker ook meestal om leuke vogels ofzo te zien. En mijn telefoon. Verder eigenlijk niks.

Voor routes kijk ik soms kanoroutes of ik kijk gewoon op mijn telefoon hoe een watertje loopt.
Meestal ga ik tussen de 5 en 10 km.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
~Suzanne~
Zeer actief
Berichten: 14006
Lid geworden op: 02 jul 2007 21:46

Re: Algemeen "SUPpen met je hond" topic

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Ik vind het er zo gaaf uitzien maar met mijzelf en mijn honden toch maar niet. Ik niet het bijpassende evenwichtsgevoel en ik ben als de dood dat mijn honden in het water vallen of springen. Ze kunnen niet zwemmen en dat wordt paniek, want ik krijg ze er waarschijnlijk ook niet meer uit.
Los van die vraag... wat vinden honden eraan? Ze kunnen niets, doen niets, moeten stil blijven liggen op een heel klein plekje... Da's dus een serieze vraag! Bij sporten en andere aktiviteiten kan ik me nog wat voorstellen dat honden het leuk vinden ook al zou de sport niets voor mijn honden zijn maar dit lijkt me voor de honden zo saai?

Suzanne
Gebruikersavatar
malinois
Zeer actief
Berichten: 57865
Lid geworden op: 16 aug 2003 18:40
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Algemeen "SUPpen met je hond" topic

Ongelezen bericht door malinois »

~Suzanne~ schreef:Ik vind het er zo gaaf uitzien maar met mijzelf en mijn honden toch maar niet. Ik niet het bijpassende evenwichtsgevoel en ik ben als de dood dat mijn honden in het water vallen of springen. Ze kunnen niet zwemmen en dat wordt paniek, want ik krijg ze er waarschijnlijk ook niet meer uit.
Los van die vraag... wat vinden honden eraan? Ze kunnen niets, doen niets, moeten stil blijven liggen op een heel klein plekje... Da's dus een serieze vraag! Bij sporten en andere aktiviteiten kan ik me nog wat voorstellen dat honden het leuk vinden ook al zou de sport niets voor mijn honden zijn maar dit lijkt me voor de honden zo saai?

Suzanne
Mijn hond vond t geweldig, zijn neus gebruiken, vissen vangen, zwemmen en ik ging zomaar mee zwemmen. Je hebt trouwens zwemvesten voor honden dus verzuipen doen ze niet zomaar. Maar hoe weet je dat je hond niet kan zwemmen? Ik heb nog geen enkele hond gehad die dat niet kon eigenlijk.Afbeelding

Ps tuig was geleend omdat zijn eigen tuig bij t ophijssen uit t water op de bodem van t kanaal lag (Alituig). Normaal heb ik geen borsttuig.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Luna87
Zeer actief
Berichten: 3655
Lid geworden op: 15 dec 2009 10:25
Mijn ras(sen): Bullterrier
Aantal honden: 2

Re: Algemeen "SUPpen met je hond" topic

Ongelezen bericht door Luna87 »

Als je hond geen bulldog of iets dergelijks is zal het niet kunnen zwemmen wel meevallen denk ik zomaar. Het op het board hijsen is ook het probleem niet, dat is voor mij zelfs appeltje eitje met een hond van 30 kilo.

Vito vind het alvast niet saai. Stapt zó vanaf de kant op het board, maakt hem niet uit wie er op het board zit, áls er al iemand op zit. Er is van alles te zien en te ruiken en balans houden vergt ook een zekere mate van lichamelijke inspanning. Stukjes zwemmen tussendoor, al dan niet met de baas en Vito heeft de tijd van zijn leven :wink:
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief
Berichten: 14006
Lid geworden op: 02 jul 2007 21:46

Re: Algemeen "SUPpen met je hond" topic

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

De shelties en collies hebben een vacht die gruwelijk zwaar wordt als ze te water gaan. Bij de oudste en de hond voor hem heb ik het in een zwembad geprobeerd zodat ik ernaast kon lopen en ze vasthouden. Ze vonden het 10 x nix ;-) maar ze zonken ook als een baksteen. Met de andere honden ga ik het maar niet eens proberen. Met een zwemvest gaan ze het warm krijgen vrees ik. Ik ga ze ook niet uit het water krijgen als ze erin vallen.
Die neus gebruiken... ? Hoe dan? Ze blijven toch niet lang genoeg op 1 plek om wat te ruiken? Ze hebben totaal geen bewegingsvrijheid.
Mijn verbazing is overigens oprecht en zeker niet vervelend bedoeld.. maar ik schat dus in dat mijn honden er geen van alleen ook maar iets aan zullen vinden. De oudste mogelijk, maar dan met 1 reden: dicht bij mij zijn ;-)
Maar.. het gaat natuurlijk al mis als ik op zo'n plank moet gaan staan.. en vooral: blijven staan! Want in open water te water raken daar zit ik ook niet op te wachten; ik kom ook zelf niet meer terug op zo'n plank ;-(
Dus ik blijf me afvragen.. wat is de lol?

Suzanne
gonnie
Zeer actief
Berichten: 23574
Lid geworden op: 11 jan 2011 10:51
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Re: Algemeen "SUPpen met je hond" topic

Ongelezen bericht door gonnie »

~Suzanne~ schreef:De shelties en collies hebben een vacht die gruwelijk zwaar wordt als ze te water gaan. Bij de oudste en de hond voor hem heb ik het in een zwembad geprobeerd zodat ik ernaast kon lopen en ze vasthouden. Ze vonden het 10 x nix ;-) maar ze zonken ook als een baksteen. Met de andere honden ga ik het maar niet eens proberen. Met een zwemvest gaan ze het warm krijgen vrees ik. Ik ga ze ook niet uit het water krijgen als ze erin vallen.
Die neus gebruiken... ? Hoe dan? Ze blijven toch niet lang genoeg op 1 plek om wat te ruiken? Ze hebben totaal geen bewegingsvrijheid.
Mijn verbazing is overigens oprecht en zeker niet vervelend bedoeld.. maar ik schat dus in dat mijn honden er geen van alleen ook maar iets aan zullen vinden. De oudste mogelijk, maar dan met 1 reden: dicht bij mij zijn ;-)
Maar.. het gaat natuurlijk al mis als ik op zo'n plank moet gaan staan.. en vooral: blijven staan! Want in open water te water raken daar zit ik ook niet op te wachten; ik kom ook zelf niet meer terug op zo'n plank ;-(
Dus ik blijf me afvragen.. wat is de lol?

Suzanne
Ik denk de vrijheid, en met dit weer lijkt me in het water vallen ook niet zo erg, en als ik er niet meer op zou kunnen komen dan duw ik hem wel naar de kant. Neem tenminste aan dat dat kan.
Heb het nooit gedaan, als ik jonger was zou ik het denk ik best willen gaan doen.
Wat kost zo board eigenlijk?
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
~Suzanne~
Zeer actief
Berichten: 14006
Lid geworden op: 02 jul 2007 21:46

Re: Algemeen "SUPpen met je hond" topic

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Denk je echt dat honden "vrijheid" ervaren op zo'n sup? Ik zie dat ze niet eens de ruimte hebben zich om te draaien zonder risico te lopen te vallen... da's toch eerder (heel erg) beperkend dan "vrijheid gevend"?

Ik mis vast iets maar ik zie echt niet wat hier voor honden zo leuk aan is ;-(

Suzanne
Luna87
Zeer actief
Berichten: 3655
Lid geworden op: 15 dec 2009 10:25
Mijn ras(sen): Bullterrier
Aantal honden: 2

Re: Algemeen "SUPpen met je hond" topic

Ongelezen bericht door Luna87 »

~Suzanne~ schreef:De shelties en collies hebben een vacht die gruwelijk zwaar wordt als ze te water gaan. Bij de oudste en de hond voor hem heb ik het in een zwembad geprobeerd zodat ik ernaast kon lopen en ze vasthouden. Ze vonden het 10 x nix ;-) maar ze zonken ook als een baksteen. Met de andere honden ga ik het maar niet eens proberen. Met een zwemvest gaan ze het warm krijgen vrees ik. Ik ga ze ook niet uit het water krijgen als ze erin vallen.
Die neus gebruiken... ? Hoe dan? Ze blijven toch niet lang genoeg op 1 plek om wat te ruiken? Ze hebben totaal geen bewegingsvrijheid.
Mijn verbazing is overigens oprecht en zeker niet vervelend bedoeld.. maar ik schat dus in dat mijn honden er geen van alleen ook maar iets aan zullen vinden. De oudste mogelijk, maar dan met 1 reden: dicht bij mij zijn ;-)
Maar.. het gaat natuurlijk al mis als ik op zo'n plank moet gaan staan.. en vooral: blijven staan! Want in open water te water raken daar zit ik ook niet op te wachten; ik kom ook zelf niet meer terug op zo'n plank ;-(
Dus ik blijf me afvragen.. wat is de lol?

Suzanne
Wat Vito precies allemaal ruikt weet ik ook niet, maar zijn neus is druk in de weer :wink:
Je hoeft trouwens niet te staan hè? Je kunt ook op je knieën of plat op je kont , het kan allemaal.

Voor ons is de lol samen iets ondernemen, op pad zijn. Vito is een waterrat en zeker met deze temperaturen is het gewoon geen straf op het water te zijn (of er in). Ieder zijn ding toch?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Soooof
Zeer actief
Berichten: 3134
Lid geworden op: 05 jan 2017 21:53
Mijn ras(sen): Zwitserse herder
Aantal honden: 1

Re: Algemeen "SUPpen met je hond" topic

Ongelezen bericht door Soooof »

Zo lang je niet op zee gaat is het hartstikke stabiel.
Luna87
Zeer actief
Berichten: 3655
Lid geworden op: 15 dec 2009 10:25
Mijn ras(sen): Bullterrier
Aantal honden: 2

Re: Algemeen "SUPpen met je hond" topic

Ongelezen bericht door Luna87 »

Dat board klapt pas om als je ernaast in het water ligt en hem omkiept :wink: Zittend of op je knieën is het hartstikke stabiel, je zou heel erg je best moeten doen om er dan af te vallen.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Alle andere sporten”