Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Algemeen "SUPpen met je hond" topic

Zoals : Schapen drijven, Canicross , Treibball , Combisport , Waterwerk etc

Moderator: moderatorteam

~Suzanne~
Zeer actief
Berichten: 14006
Lid geworden op: 02 jul 2007 21:46

Re: Algemeen "SUPpen met je hond" topic

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Luna87 schreef:
~Suzanne~ schreef:De shelties en collies hebben een vacht die gruwelijk zwaar wordt als ze te water gaan. Bij de oudste en de hond voor hem heb ik het in een zwembad geprobeerd zodat ik ernaast kon lopen en ze vasthouden. Ze vonden het 10 x nix ;-) maar ze zonken ook als een baksteen. Met de andere honden ga ik het maar niet eens proberen. Met een zwemvest gaan ze het warm krijgen vrees ik. Ik ga ze ook niet uit het water krijgen als ze erin vallen.
Die neus gebruiken... ? Hoe dan? Ze blijven toch niet lang genoeg op 1 plek om wat te ruiken? Ze hebben totaal geen bewegingsvrijheid.
Mijn verbazing is overigens oprecht en zeker niet vervelend bedoeld.. maar ik schat dus in dat mijn honden er geen van alleen ook maar iets aan zullen vinden. De oudste mogelijk, maar dan met 1 reden: dicht bij mij zijn ;-)
Maar.. het gaat natuurlijk al mis als ik op zo'n plank moet gaan staan.. en vooral: blijven staan! Want in open water te water raken daar zit ik ook niet op te wachten; ik kom ook zelf niet meer terug op zo'n plank ;-(
Dus ik blijf me afvragen.. wat is de lol?

Suzanne
Wat Vito precies allemaal ruikt weet ik ook niet, maar zijn neus is druk in de weer :wink:
Je hoeft trouwens niet te staan hè? Je kunt ook op je knieën of plat op je kont , het kan allemaal.

Voor ons is de lol samen iets ondernemen, op pad zijn. Vito is een waterrat en zeker met deze temperaturen is het gewoon geen straf op het water te zijn (of er in). Ieder zijn ding toch?

Laten we dat alsjeblieft helemaal niet doen ;-( Dat trekt mijn lijf niet. De enige manier waarop ik op zo'n ding zou durven is staand, maar ook dat hou ik niet lang vol en ik kan dan de honden niet grijpen als er wat mis gaat.

Ik geef het op ;-) Ik stel vast dat ik de lol niet zie en gun ieder z'n ding.... zo kan ik me levendig voorstellen dat een ander de lol van Detectie niet inziet bijvoorbeeld... als de honden (en mensen) het maar naar hun zin hebben is het goed toch?

Suzanne
~Suzanne~
Zeer actief
Berichten: 14006
Lid geworden op: 02 jul 2007 21:46

Re: Algemeen "SUPpen met je hond" topic

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Luna87 schreef:Dat board klapt pas om als je ernaast in het water ligt en hem omkiept :wink: Zittend of op je knieën is het hartstikke stabiel, je zou heel erg je best moeten doen om er dan af te vallen.
Waar laat je dan je benen als je zit? Dan heb je toch ook geen mogelijkheid om even te gaan "verzitten"?
Misschien moet ik het een keer in het echt zien maar het lijkt me zo ongelooflijk moeilijk om erop te blijven? Sterker nog.. ik heb geen idee hoe ik erop moet komen! ;-)

Suzanne
Manuma
Zeer actief
Berichten: 7569
Lid geworden op: 13 dec 2015 21:10

Re: Algemeen "SUPpen met je hond" topic

Ongelezen bericht door Manuma »

Oh Suzanne, het is echt heel leuk! En het kan allemaal gewoon op het gemakje. Je hoeft er helemaal niet goed in te zijn of een atletisch mirakel te zijn. Ik weet niet precies wat mijn honden er zo leuk aan vinden, ook kanoën is hun grote hobby.
Ze kijken rond, snuffelen in de wind, dippen die neus in het water en gaan weer rondkijken. Ze zijn dan super ontspannen.

Mijn honden gaan nooit zwemmen vanaf de sup of kano. Uma gaat als een koningin liggen en Manu staat voorop als een soort koning. Misschien dat ze het gewoon heel leuk vinden eens óp het water te zijn ofzo?
Persistence
Zeer actief
Berichten: 4745
Lid geworden op: 17 jan 2016 20:05

Re: Algemeen "SUPpen met je hond" topic

Ongelezen bericht door Persistence »

Ik weet ook niet precies wat Victor er leuk aan vind maar hij zit gewoon om zich heen te kijken en ik zie die neus ook gaan. Precies wat Manuma zegt, hij zit als een sfinx op dat board te koekeloeren.
Eendjes, waterhoentjes die langskomen, geiten, schapen, koeien aan de kant, onder bruggetjes door, geritsel in het riet, libelles op het water. Tegelijk zijn ze ook wel bezig met evenwicht bewaren. Vic is niet eens een waterrat en gaat ook niet zwemmen vanaf de sup.
Bella is nog wat assertiever en staat voorop te snorkelen en waterplantjes uit het water te vissen.
Het is juist de tegenpool van training, dit is ontspanning. Tis nou ook weer niet dat je uuuren achtereen op dat ding staat, je kan tussendoor ook even aanleggen.

Heb een extra brede sup, juist om honden of kinderen mee te nemen. Dat kiept echt niet zomaar om.
Heb laatst geoefend hoe je terug op je board komt in het water, in het midden vastpakken, je er een beetje ophijsen en je knie erop, zelfs zo’n stijve hark als ik kan het. Je kunt ook de punt naar je toe trekken en er zo opkomen. En de honden trek ik aan hun tuig erop, dat valt ook reuze mee.
Luna87
Zeer actief
Berichten: 3655
Lid geworden op: 15 dec 2009 10:25
Mijn ras(sen): Bullterrier
Aantal honden: 2

Re: Algemeen "SUPpen met je hond" topic

Ongelezen bericht door Luna87 »

~Suzanne~ schreef:
Luna87 schreef:Dat board klapt pas om als je ernaast in het water ligt en hem omkiept :wink: Zittend of op je knieën is het hartstikke stabiel, je zou heel erg je best moeten doen om er dan af te vallen.
Waar laat je dan je benen als je zit? Dan heb je toch ook geen mogelijkheid om even te gaan "verzitten"?
Misschien moet ik het een keer in het echt zien maar het lijkt me zo ongelooflijk moeilijk om erop te blijven? Sterker nog.. ik heb geen idee hoe ik erop moet komen! ;-)

Suzanne
Voor je, onder je billen, in kleermakerszit, aan weerszijde in het water, het kan allemaal. Er zijn zelfs sup boards te koop waar je een stoeltje bij kunt kopen zodat het een soort kajak wordt. En wat Manuma zegt, het is echt heel leuk en lang niet zo moeilijk als het lijkt.
Afbeelding
Gebruikersavatar
dre
Zeer actief
Berichten: 5745
Lid geworden op: 14 dec 2009 14:48
Aantal honden: 3

Re: Algemeen "SUPpen met je hond" topic

Ongelezen bericht door dre »

Denk je in een avondje leuk wat reacties erbij te hebben :LOL:

Maar Suzanne, ik zou het lekker niet proberen als je denkt dat jouw honden het niets vinden.
Mijn honden vinden het wel leuk (kijk maar naar die pretbek op de vorige pagina), ze ruiken en horen heel veel en nee daar hoeven ze niets mee, mag als ze op het land zijn ook niet altijd :wink:


Maar goed, ontopic: Sirene uw suptour in de biesbosch :mrgreen: Ik heb mijn allereerste wilde bevers gezien :cheer:

En sjuun mocht weer mee, even onwennig eerst, maar later stond ze bevers te zoeken :D
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Luna87
Zeer actief
Berichten: 3655
Lid geworden op: 15 dec 2009 10:25
Mijn ras(sen): Bullterrier
Aantal honden: 2

Re: Algemeen "SUPpen met je hond" topic

Ongelezen bericht door Luna87 »

Oh wauw, bevers :I: Waar ben je precies geweest? Ik woon vlakbij, dus dat moet ik ook een keer doen!
Afbeelding
Gebruikersavatar
dre
Zeer actief
Berichten: 5745
Lid geworden op: 14 dec 2009 14:48
Aantal honden: 3

Re: Algemeen "SUPpen met je hond" topic

Ongelezen bericht door dre »

Luna87 schreef:Oh wauw, bevers :I: Waar ben je precies geweest? Ik woon vlakbij, dus dat moet ik ook een keer doen!
Uhhhhh :LOL:
Moet je Sirene even vragen, ik heb haar gevolgd :schrik:
Afbeelding
Gebruikersavatar
malinois
Zeer actief
Berichten: 57865
Lid geworden op: 16 aug 2003 18:40
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Algemeen "SUPpen met je hond" topic

Ongelezen bericht door malinois »

~Suzanne~ schreef:De shelties en collies hebben een vacht die gruwelijk zwaar wordt als ze te water gaan. Bij de oudste en de hond voor hem heb ik het in een zwembad geprobeerd zodat ik ernaast kon lopen en ze vasthouden. Ze vonden het 10 x nix ;-) maar ze zonken ook als een baksteen. Met de andere honden ga ik het maar niet eens proberen. Met een zwemvest gaan ze het warm krijgen vrees ik. Ik ga ze ook niet uit het water krijgen als ze erin vallen.
Die neus gebruiken... ? Hoe dan? Ze blijven toch niet lang genoeg op 1 plek om wat te ruiken? Ze hebben totaal geen bewegingsvrijheid.
Mijn verbazing is overigens oprecht en zeker niet vervelend bedoeld.. maar ik schat dus in dat mijn honden er geen van alleen ook maar iets aan zullen vinden. De oudste mogelijk, maar dan met 1 reden: dicht bij mij zijn ;-)
Maar.. het gaat natuurlijk al mis als ik op zo'n plank moet gaan staan.. en vooral: blijven staan! Want in open water te water raken daar zit ik ook niet op te wachten; ik kom ook zelf niet meer terug op zo'n plank ;-(
Dus ik blijf me afvragen.. wat is de lol?

Suzanne
Geen idee wat ze ruiken, die neus blijft maar gaan. Hij zag een vis voorbij zwemmen en sprong er achteraan, weer op de sup gehesen en hij stond weer te snuffelen. Ook op t water ruiken ze natuurlijk van alles. Ze zien t vanuit een andere hoek. Ik moet zeggen dat t mee meeviel dat ik er zelf weer op kwam, dacht ook dat ik t niet zou kunnen maar een stevige sup (en die moet je hebben met hond erbij) kantel je niet zo makkelijk hoor. Volgens mij vond ie t wel handig dat ik al t werk deed en hij rustig kon blijven staan
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gebruikersavatar
malinois
Zeer actief
Berichten: 57865
Lid geworden op: 16 aug 2003 18:40
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Algemeen "SUPpen met je hond" topic

Ongelezen bericht door malinois »

gonnie schreef:
~Suzanne~ schreef:De shelties en collies hebben een vacht die gruwelijk zwaar wordt als ze te water gaan. Bij de oudste en de hond voor hem heb ik het in een zwembad geprobeerd zodat ik ernaast kon lopen en ze vasthouden. Ze vonden het 10 x nix ;-) maar ze zonken ook als een baksteen. Met de andere honden ga ik het maar niet eens proberen. Met een zwemvest gaan ze het warm krijgen vrees ik. Ik ga ze ook niet uit het water krijgen als ze erin vallen.
Die neus gebruiken... ? Hoe dan? Ze blijven toch niet lang genoeg op 1 plek om wat te ruiken? Ze hebben totaal geen bewegingsvrijheid.
Mijn verbazing is overigens oprecht en zeker niet vervelend bedoeld.. maar ik schat dus in dat mijn honden er geen van alleen ook maar iets aan zullen vinden. De oudste mogelijk, maar dan met 1 reden: dicht bij mij zijn ;-)
Maar.. het gaat natuurlijk al mis als ik op zo'n plank moet gaan staan.. en vooral: blijven staan! Want in open water te water raken daar zit ik ook niet op te wachten; ik kom ook zelf niet meer terug op zo'n plank ;-(
Dus ik blijf me afvragen.. wat is de lol?

Suzanne
Ik denk de vrijheid, en met dit weer lijkt me in het water vallen ook niet zo erg, en als ik er niet meer op zou kunnen komen dan duw ik hem wel naar de kant. Neem tenminste aan dat dat kan.
Heb het nooit gedaan, als ik jonger was zou ik het denk ik best willen gaan doen.
Wat kost zo board eigenlijk?
Ik zat zelf aan de sup (enkelband) en zo heb ik zelfs nog een stuk gezwommen. Hij drijft vanzelf mee. Je moet echt een stevige hebben met hond. Die ik geleend had was 500. Maar ze zijn er ook wat goedkoper rond de 300
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gebruikersavatar
malinois
Zeer actief
Berichten: 57865
Lid geworden op: 16 aug 2003 18:40
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Algemeen "SUPpen met je hond" topic

Ongelezen bericht door malinois »

~Suzanne~ schreef:
Luna87 schreef:Dat board klapt pas om als je ernaast in het water ligt en hem omkiept :wink: Zittend of op je knieën is het hartstikke stabiel, je zou heel erg je best moeten doen om er dan af te vallen.
Waar laat je dan je benen als je zit? Dan heb je toch ook geen mogelijkheid om even te gaan "verzitten"?
Misschien moet ik het een keer in het echt zien maar het lijkt me zo ongelooflijk moeilijk om erop te blijven? Sterker nog.. ik heb geen idee hoe ik erop moet komen! ;-)

Suzanne
Hier laat je zittend je benen. Staan met hond doe ik niet dat is voor mij te onstabiel. Afbeelding
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gebruikersavatar
dre
Zeer actief
Berichten: 5745
Lid geworden op: 14 dec 2009 14:48
Aantal honden: 3

Re: Algemeen "SUPpen met je hond" topic

Ongelezen bericht door dre »

Tip van Flip :mrgreen:

Aangezien ik gisteravond begreep dat het echt heel handig was.
Ik heb een waterdicht telefoonhoesje van Seawag, kan je om je nek hangen en door het hoesje heen je telefoon/camera bedienen.
Afbeelding
En ja ik heb hem getest in een bak water, foto's zijn goed alleen de camera heeft soms iets moeite met scherp stellen
Afbeelding
Gebruikersavatar
sirene
Zeer actief
Berichten: 14192
Lid geworden op: 29 aug 2003 20:57
Contacteer:

Re: Algemeen "SUPpen met je hond" topic

Ongelezen bericht door sirene »

dre schreef:
Luna87 schreef:Oh wauw, bevers :I: Waar ben je precies geweest? Ik woon vlakbij, dus dat moet ik ook een keer doen!
Uhhhhh :LOL:
Moet je Sirene even vragen, ik heb haar gevolgd :schrik:
Sirene Suptours gaat altijd naar de Sliedrechtse Biesbosch :mrgreen:
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Gebruikersavatar
dre
Zeer actief
Berichten: 5745
Lid geworden op: 14 dec 2009 14:48
Aantal honden: 3

Re: Algemeen "SUPpen met je hond" topic

Ongelezen bericht door dre »

Zo vetbed binnen, water zou erdoor moeten gaan en het geeft de honden wat grip (is de theorie :mrgreen:).

Even ingeknipt voor het elastiek en de voorkant schuin geknipt.

Afbeelding
Afbeelding
Persistence
Zeer actief
Berichten: 4745
Lid geworden op: 17 jan 2016 20:05

Re: Algemeen "SUPpen met je hond" topic

Ongelezen bericht door Persistence »

Ben benieuwd of dat goed bevalt Andrea! Ik vind alles zo verdomd zwaar worden als het nat is, maar dat zou bij een vetbed best eens mee kunnen vallen.

PS. Heb net met iemand anders een FB pagina Suppen met honden gemaakt: https://www.facebook.com/groups/636164107014107/
Gebruikersavatar
Hakkene
Zeer actief
Berichten: 973
Lid geworden op: 22 jan 2013 23:27
Aantal honden: 2

Re: Algemeen "SUPpen met je hond" topic

Ongelezen bericht door Hakkene »

Leuk, ik heb me aangemeld:)
~Suzanne~
Zeer actief
Berichten: 14006
Lid geworden op: 02 jul 2007 21:46

Re: Algemeen "SUPpen met je hond" topic

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Luna87 schreef:
~Suzanne~ schreef:
Luna87 schreef:Dat board klapt pas om als je ernaast in het water ligt en hem omkiept :wink: Zittend of op je knieën is het hartstikke stabiel, je zou heel erg je best moeten doen om er dan af te vallen.
Waar laat je dan je benen als je zit? Dan heb je toch ook geen mogelijkheid om even te gaan "verzitten"?
Misschien moet ik het een keer in het echt zien maar het lijkt me zo ongelooflijk moeilijk om erop te blijven? Sterker nog.. ik heb geen idee hoe ik erop moet komen! ;-)

Suzanne
Voor je, onder je billen, in kleermakerszit, aan weerszijde in het water, het kan allemaal. Er zijn zelfs sup boards te koop waar je een stoeltje bij kunt kopen zodat het een soort kajak wordt. En wat Manuma zegt, het is echt heel leuk en lang niet zo moeilijk als het lijkt.
Dat zijn houdingen die ik niet langer dan een paar minuten aan kan nemen. Zitten op een stoel gaat prima en met beide benen in het water ook ;-) maar ik zie het voor mijn honden echt niet zitten. En zelf te water gaan met spullen en al (en hond!) lijkt me niet het beste plan ooit; ik kom nooit meer op zo'n board. Staan kan... maar als mijn honden dan bedenken ervanaf te vallen of te springen heb ik een probleem.. die kan ik dan niet ophijsen. Nou ja, als ik zit krijg ik ze ook niet meer "aan boord".

Ik ga wel een keer kijken als het hier in de buurt is.. maak ik van de kant de foto's wel ;-)

Suzanne
~Suzanne~
Zeer actief
Berichten: 14006
Lid geworden op: 02 jul 2007 21:46

Re: Algemeen "SUPpen met je hond" topic

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Luna87 schreef:
~Suzanne~ schreef:
Luna87 schreef:Dat board klapt pas om als je ernaast in het water ligt en hem omkiept :wink: Zittend of op je knieën is het hartstikke stabiel, je zou heel erg je best moeten doen om er dan af te vallen.
Waar laat je dan je benen als je zit? Dan heb je toch ook geen mogelijkheid om even te gaan "verzitten"?
Misschien moet ik het een keer in het echt zien maar het lijkt me zo ongelooflijk moeilijk om erop te blijven? Sterker nog.. ik heb geen idee hoe ik erop moet komen! ;-)

Suzanne
Voor je, onder je billen, in kleermakerszit, aan weerszijde in het water, het kan allemaal. Er zijn zelfs sup boards te koop waar je een stoeltje bij kunt kopen zodat het een soort kajak wordt. En wat Manuma zegt, het is echt heel leuk en lang niet zo moeilijk als het lijkt.
Dat zijn houdingen die ik niet langer dan een paar minuten aan kan nemen. Zitten op een stoel gaat prima en met beide benen in het water ook ;-) maar ik zie het voor mijn honden echt niet zitten. En zelf te water gaan met spullen en al (en hond!) lijkt me niet het beste plan ooit; ik kom nooit meer op zo'n board. Staan kan... maar als mijn honden dan bedenken ervanaf te vallen of te springen heb ik een probleem.. die kan ik dan niet ophijsen. Nou ja, als ik zit krijg ik ze ook niet meer "aan boord".

Ik ga wel een keer kijken als het hier in de buurt is.. maak ik van de kant de foto's wel ;-)

Suzanne
Gebruikersavatar
Pumi
Zeer actief
Berichten: 1481
Lid geworden op: 09 mei 2007 12:51
Locatie: Wijnjewoude Frl
Contacteer:

Re: Algemeen "SUPpen met je hond" topic

Ongelezen bericht door Pumi »

ik doe het met 2 van onze honden, Odin de jongste van 6 and is super relaxed op het board gaat heerlijk liggen slapen geen centje pijn, Loki van 3,5jaar is een zenuwpees en dus ook op het board, wil niets missen moet alles zien, laatste keer heeft ze 1/3 van de toch gezeten dat was een vooruitgang ipv alles staand. Zij gaat ook van voren naar achteren en weer terug. Ik hoop ze volgend jaar samen op het board te krijgen.

Ik probeer altijd een route uit te zoeken waar ze onderweg even van het board af kunnen om te ontstressen/ pootjes te strekken, plasje doen en even hun spieren kunnen rekken

Odin
Afbeelding

Loki
Afbeelding
Twisters hondentraining & Floys dogtoys

Sandra & Edwin
http://www.floys.nl
Gebruikersavatar
Pumi
Zeer actief
Berichten: 1481
Lid geworden op: 09 mei 2007 12:51
Locatie: Wijnjewoude Frl
Contacteer:

Re: Algemeen "SUPpen met je hond" topic

Ongelezen bericht door Pumi »

Alfilillo schreef:Zijn jullie suppende honden van nature echte waterliefhebbers?
loki haar motto is een dag niet geplonst (sloot ook prima) is een dag niet geleefd :engel: Ze apporteert ook speeltjes uit het water. Odin weet het allemaal nog niet zo, maar vind het geweldig om iets samen te doen. Nog geen echte zwemmer, dus nu nog zwemvest aan, 1x van het board gevallen. Zonder paniek keurig zwemmend terug naar het board gekomen zodat ik hem er weer op kon tillen.

voor beide honden geldt dat ze zodra ze het board zien liggen er op staan. Als ik weg ga zonder Loki en die is los aan de kant zwemt ze naar me toe zodat ik haar erop moet tillen :mrgreen:
Twisters hondentraining & Floys dogtoys

Sandra & Edwin
http://www.floys.nl
Gebruikersavatar
Pumi
Zeer actief
Berichten: 1481
Lid geworden op: 09 mei 2007 12:51
Locatie: Wijnjewoude Frl
Contacteer:

Re: Algemeen

Ongelezen bericht door Pumi »

dre schreef: Tot nu toe heb ik een kleine tas die ik voorop meeneem, maar ik wil kijken of ik achterop een eigen elastiek kan vastmaken, zag zoiets langskomen op facebook, dus wil daar eens naar kijken.
je kunt idd losse D-ringen met elastiek kopen om erom te plakken. Ik heb ze hier nog liggen maar moeten er nog op. Eerst nieuw board kopen en dan kijken of ze daar el kunnen of niet :oohja:
Twisters hondentraining & Floys dogtoys

Sandra & Edwin
http://www.floys.nl
80564M

Re: Algemeen "SUPpen met je hond" topic

Ongelezen bericht door 80564M »

~Suzanne~ schreef:Dat zijn houdingen die ik niet langer dan een paar minuten aan kan nemen. Zitten op een stoel gaat prima en met beide benen in het water ook ;-) maar ik zie het voor mijn honden echt niet zitten. En zelf te water gaan met spullen en al (en hond!) lijkt me niet het beste plan ooit; ik kom nooit meer op zo'n board. Staan kan... maar als mijn honden dan bedenken ervanaf te vallen of te springen heb ik een probleem.. die kan ik dan niet ophijsen. Nou ja, als ik zit krijg ik ze ook niet meer "aan boord".

Ik ga wel een keer kijken als het hier in de buurt is.. maak ik van de kant de foto's wel ;-)
Er staat geen geweer op je hoofd dat je het moet doen hoor :ugh:

Het lijkt mij alvast heerlijk. Alleen zittend lijkt het volgens mij op kanoën? Of heb je maar een peddel aan 1 kant?
Gebruikersavatar
Pumi
Zeer actief
Berichten: 1481
Lid geworden op: 09 mei 2007 12:51
Locatie: Wijnjewoude Frl
Contacteer:

Re: Algemeen "SUPpen met je hond" topic

Ongelezen bericht door Pumi »

Afbeelding

supboard met kajak zitje en een peddel die je kunt ombouwen naar kajak peddel. Niet alle boards zijn hiervoor geschikt maar een heel aantal wel, die worden al direct met zitje verkocht. Anderen kun je er een zitje en de peddel los bijkopen.

natte handdoek voorop geeft de hond meer grip voor de eerste keren
Twisters hondentraining & Floys dogtoys

Sandra & Edwin
http://www.floys.nl
80564M

Re: Algemeen "SUPpen met je hond" topic

Ongelezen bericht door 80564M »

Pumi schreef:Afbeelding

supboard met kajak zitje en een peddel die je kunt ombouwen naar kajak peddel. Niet alle boards zijn hiervoor geschikt maar een heel aantal wel, die worden al direct met zitje verkocht. Anderen kun je er een zitje en de peddel los bijkopen.

natte handdoek voorop geeft de hond meer grip voor de eerste keren
Maar dan kun je toch net zo goed met een kajak op pad? Wat maakt het suppen dan speciaal? Het Stand Up Peddling, denk ik, maar zittend lijkt me relaxter hahaha
Gebruikersavatar
Pumi
Zeer actief
Berichten: 1481
Lid geworden op: 09 mei 2007 12:51
Locatie: Wijnjewoude Frl
Contacteer:

Re: Algemeen "SUPpen met je hond" topic

Ongelezen bericht door Pumi »

Marion. schreef: Maar dan kun je toch net zo goed met een kajak op pad? Wat maakt het suppen dan speciaal? Het Stand Up Peddling, denk ik, maar zittend lijkt me relaxter hahaha
sommige mensen vinden de afwisseling leuk. dat kan dat met 1 board. ik geef de voorkeur aan staan. maar ik heb het zo mijn puppy geleerd. iets veiliger tussen de benen.
Twisters hondentraining & Floys dogtoys

Sandra & Edwin
http://www.floys.nl
Gebruikersavatar
naomi12
Zeer actief
Berichten: 770
Lid geworden op: 31 dec 2013 16:28
Mijn ras(sen): bobtail
Spaanse galgo kruising
Spaanse border collie kruising
Aantal honden: 3

Re: Algemeen "SUPpen met je hond" topic

Ongelezen bericht door naomi12 »

Sinds deze week heb Ik ook een sup :cheer:

Vandaag voor het eerst met allebei tegelijk geweest. Ze deden het echt heel goed. :D
Ze lijken het ook heel leuk te vinden gelukkig. Weer aan land ging Puck meteen een gat graven en erin liggen, dus het is wel vermoeiend geloof ik. :lol1:


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Persistence
Zeer actief
Berichten: 4745
Lid geworden op: 17 jan 2016 20:05

Re: Algemeen "SUPpen met je hond" topic

Ongelezen bericht door Persistence »

Marion. schreef: Het lijkt mij alvast heerlijk. Alleen zittend lijkt het volgens mij op kanoën? Of heb je maar een peddel aan 1 kant?
Yep, peddel aan 1 kant dus het is niet echt kajakken. Ik vind staand ook veel leuker, alleen soms even op de knieeen als er boten hard langsvaren of Bella weer eens ervanaf is gevallen. Als ik wil kajakken ga ik wel met een kajak :mrgreen:
naomi12 schreef:Sinds deze week heb Ik ook een sup :cheer:

Vandaag voor het eerst met allebei tegelijk geweest. Ze deden het echt heel goed. :D
Ze lijken het ook heel leuk te vinden gelukkig. Weer aan land ging Puck meteen een gat graven en erin liggen, dus het is wel vermoeiend geloof ik. :lol1:
Gefeliciteerd en wat knap dat je het meteen met 2 honden durfde! Volgens mij heb jij ook nog een snelle (en dus minder stabiele) sup als ik zo naar de spitse punt kijk.
80564M

Re: Algemeen "SUPpen met je hond" topic

Ongelezen bericht door 80564M »

Haha, en nu weet ik nog het verschil niet. Dat je langzamer gaat?

Ik vond jyist het eskimoteren zo leuk en verfrissend.
Gebruikersavatar
naomi12
Zeer actief
Berichten: 770
Lid geworden op: 31 dec 2013 16:28
Mijn ras(sen): bobtail
Spaanse galgo kruising
Spaanse border collie kruising
Aantal honden: 3

Re: Algemeen "SUPpen met je hond" topic

Ongelezen bericht door naomi12 »

Ja klopt, kwam ik pas achter toen ik hem al had :lol1:

Maar ik vind hem best stabiel eigenlijk! Ging echt prima :D
Persistence
Zeer actief
Berichten: 4745
Lid geworden op: 17 jan 2016 20:05

Re: Algemeen "SUPpen met je hond" topic

Ongelezen bericht door Persistence »

Over het algemeen ga je met een kajak sneller, zeker met tegenwind. Maar met een snelle sup zou je het best bij kunnen houden denk ik.
Het verschil lijkt me niet zo ingewikkeld, suppen doe je staand en met een peddel aan 1 kant en kajakken zittend met een dubbele peddel. :LOL: Dat je op sommige sups een kajakzitje erop kunt doen is gewoon een extraatje.
Plaats reactie

Terug naar “Alle andere sporten”