Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Steppen met de mini - uitrusting?

Zoals : Schapen drijven, Canicross , Treibball , Combisport , Waterwerk etc

Moderator: moderatorteam

Persistence
Zeer actief
Berichten: 4745
Lid geworden op: 17 jan 2016 20:05

Re: Steppen met de mini - uitrusting?

Ongelezen bericht door Persistence »

Leuk toch, zo sportief met je hond.

Deze hebben ze in kleine maatjes, en ik weet dat er ook 'mini'-tuigjes zijn voor hardlopen hoor. Voor kleine honden is er ook een lichtere riem, en vast ook wel een lichtere musketonhaak.

https://www.actievehonden.com/p/canicro ... paars/2201

Als je belt met bijvoorbeeld Actieve Honden, Run Dog of Canicrossgear dan helpen ze je zo.
Persistence
Zeer actief
Berichten: 4745
Lid geworden op: 17 jan 2016 20:05

Re: Steppen met de mini - uitrusting?

Ongelezen bericht door Persistence »

Deze bedoelde ik met de mini maten: https://rundog.nl/materiaal/8-zero-dc-f ... arnas.html
Persistence
Zeer actief
Berichten: 4745
Lid geworden op: 17 jan 2016 20:05

Re: Steppen met de mini - uitrusting?

Ongelezen bericht door Persistence »

Ik vind het zelf altijd juist leuk om te minder gangbare 'rassen' te zien bij het sporten, onlangs een sharpei bijvoorbeeld, echt prima in vorm!

Mensen zijn vaak een beetje kortzichtig inderdaad, ik moet toegeven dat ik ook wel een paar keer goed gekeken heb toen ik voor het eerst een chihuahua bij een canicross wedstrijd zag, maar waarom niet? Aan de inzet zal het niet liggen, net zoals bij Froo zo te horen :mrgreen:

Alleen wel uitkijken dat ze niet onder de wielen komt :schrik: of gebruik je bij een step ook een soort beugel waardoor dat niet kan?

En dankje :wink:
Gebruikersavatar
Hamilton
Zeer actief
Berichten: 7013
Lid geworden op: 09 apr 2005 22:07
Locatie: In 'n mooie provincie

Re: Steppen met de mini - uitrusting?

Ongelezen bericht door Hamilton »

Leuk joh en gewoon doen. Laatst kwam hier een jonge meid met teckel naast de step voorbij :ok:
Afbeelding
Nel en Nisvan
*Dyane,*Nils,*Jänta,*Svear,*Andra
Persistence
Zeer actief
Berichten: 4745
Lid geworden op: 17 jan 2016 20:05

Re: Steppen met de mini - uitrusting?

Ongelezen bericht door Persistence »

Ben ik weer, toevallig kwam ik deze net tegen op MP en moest aan jullie denken: https://www.marktplaats.nl/a/dieren-en- ... ousPage=lr
~Suzanne~
Zeer actief
Berichten: 14006
Lid geworden op: 02 jul 2007 21:46

Re: Steppen met de mini - uitrusting?

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Met zo'n kleintje steppen? Alles goed met je?

:mrgreen: :mrgreen:

Gewoon doen! Beetje aanpassen mbt tempo en dat soort, even oppassen dat je er niet overheen stept, dat soort. Met steppen wissel je je benen af, dat zou ik het enige nadeel vinden; net iets grotere kanst dat je dan tegen de hond trapt als je met je been aan het afzetten bent wat aan de kant van de hond is...
Op gemak aanleren, zoals je het met fietsen ook zou doen. Voor zo'n uk, zou ik niet perse een een elastische riem willen. Ik moet wel zeggen; ik heb erover gedacht dit ook met mijn honden te doen (sheltie en collie) en heb gedacht aan een buikriem voor mijzelf, zodat ik mijn handen vrij heb, in combiatie met een halsband en lijn in mijn hand voor het geval bijsturen drindend nodig is.
Er bestaat ook zoiets als een springer voor een step overigens.

Ik voel me zelf niet zeker genoeg om dit met de honden te gaan doen; ze zijn te sterk en ik verwacht dat ik omver getrokken kan worden. Wel heb ik een "loopband-fiets" in overweging; iets als dit. Je loopt erop, het is zeg maar een loopband en je hebt dus altijd beide voeten op het ding zelf.
Afbeelding

Qua tuig zou ik altijd kiezen voor een Y of H tuig, verstelbaar en gevoerd.
Mogelijk kan dit iets zijn: https://www.dogfysion.nl/tuigjes/trixie-tuig en anders kan Elma je vast prima adviseren; ze heeft meerdere tuigen voor verschillende (soorten/maten) honden. Je kunt ook nog volgens mij erheen om te passen, maar dat weet ik in deze tijd niet zeker.

Suzanne
Gebruikersavatar
Budkes
Zeer actief
Berichten: 10673
Lid geworden op: 12 jan 2003 13:56
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Re: Steppen met de mini - uitrusting?

Ongelezen bericht door Budkes »

Steppen met mini's. Altijd leuk. Perry gaat ook mee met de step, schofthoogte 27 centimeter. En naast de fiets, paard en skeelers. Hij doet het allemaal met veel gemak, loopt de Mechelaars er nog steeds uit, alhoewel hem dat wel wat meer moeite kost nu, maar dat is logisch hij wordt over 2 weken 11 jaar. :I:

Perry is zoals ik al zei 27 centimeter hoog en weegt 5.5 kilo. Hij heeft zijn hele leven heel veel bewogen, tot paardenvierdaagses met 25 kilometer per dag aan toe, en hij is nog steeds niet versleten. Ik juich het toe. En het is zo leuk met ze :lol1:

Kan je alleen niet adviseren met de uitrusting want Perry loopt altijd los. Als hij al eens een stukje vast moet dan heb ik een dun leren voorbrenglijntje die ik even over zijn hoofd gooi, maar die is zeker niet geschikt om voor langere afstanden te gebruiken.
Gr. Aniek

Afbeelding
Gebruikersavatar
naomi12
Zeer actief
Berichten: 770
Lid geworden op: 31 dec 2013 16:28
Mijn ras(sen): bobtail
Spaanse galgo kruising
Spaanse border collie kruising
Aantal honden: 3

Re: Steppen met de mini - uitrusting?

Ongelezen bericht door naomi12 »

Leuk! :cheer:

Mijn honden lopen naast de step en hebben gewoon hun Y tuigjes aan. Maar ze lopen wel het grootste gedeelte los. Een stukje van huis naar het bos vast (elastische lijn van black wolf aan de heupriem) en daarna steeds los.
Soeb88
Zeer actief
Berichten: 651
Lid geworden op: 31 okt 2018 14:29
Aantal honden: 0

Re: Steppen met de mini - uitrusting?

Ongelezen bericht door Soeb88 »

Ik deed met de JR van mijn ouders altijd naast de skeelers, dat ging als een malle en hij vond het prachtig ook!
Gebruikersavatar
Pumi
Zeer actief
Berichten: 1481
Lid geworden op: 09 mei 2007 12:51
Locatie: Wijnjewoude Frl
Contacteer:

Re: Steppen met de mini - uitrusting?

Ongelezen bericht door Pumi »

ik step ook met mijn honden naast de step, kijk goed welke antennen je eraan zet, de 1 is echt stuk fijner dan de andere. Die van mij staat schuin naar het met een veer stuk fin, dus als ze wel trekken veert ie naar voren maar zo komen ze niet direct in je wiel terecht. Ik heb de Zero DC short tuigen voor mijn honden <40 cm, hele fijne tuigen vind ik.

ik heb deze antenna, kan naar voren en opzij en dmv inbus kun je hem er ook heel makkelijk vanaf halen.
https://rundog.nl/steppen/36-kickbike-dog-adapter.html
Twisters hondentraining & Floys dogtoys

Sandra & Edwin
http://www.floys.nl
~Suzanne~
Zeer actief
Berichten: 14006
Lid geworden op: 02 jul 2007 21:46

Re: Steppen met de mini - uitrusting?

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Wat bedoel je met een Antenne aan de fiets? Ik kan je bericht niet zo goed volgen ;-(

Suzanne
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: Steppen met de mini - uitrusting?

Ongelezen bericht door dagmar88 »

~Suzanne~ schreef:Wat bedoel je met een Antenne aan de fiets? Ik kan je bericht niet zo goed volgen ;-(
Een lijnuithouder, staat ook gewoon in de link.
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: Steppen met de mini - uitrusting?

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Zus loopt ook heel graag naast de fiets. Als een mini husky.

Met Sjaak ben ik toch te schijterig :oeps:
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: Steppen met de mini - uitrusting?

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:mrgreen: Hij is een halve centimeter kleiner dan Froo.
Gebruikersavatar
Chihuahua-paws
Zeer actief
Berichten: 23470
Lid geworden op: 14 jul 2011 13:29
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Re: Steppen met de mini - uitrusting?

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Ik gebruik met hardlopen gewoon hun normale tuigjes en riemen. Bij Toots deed ik dat met de fiets ook :wink:

Met Dex en Saartje hoef ik niet te gaan fietsen. Maar ben pas weer een beetje begonnen met hardlopen en tot mijn verbazing gaat dat best. Alleen wil Dex nog overal snuffelen.

Ik zou dus gewoon gaan steppen met de spulletjes die je hebt en dan merk je vanzelf wel of ander tuig beter zou zijn.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Plaats reactie

Terug naar “Alle andere sporten”