Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Leuke ideeën voor trainingsgroep gevraagd!

Zoals : Schapen drijven, Canicross , Treibball , Combisport , Waterwerk etc

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
Rinne Roos
Zeer actief
Berichten: 3796
Lid geworden op: 02 aug 2009 22:53
Mijn ras(sen): 2 wetterhoun outcrossjes, 3 echte wetterhounen, 4 havanezers
Aantal honden: 9

Leuke ideeën voor trainingsgroep gevraagd!

Ongelezen bericht door Rinne Roos »

Hoi,

Morgenavond geef ik een afsluitende les Breitensport (combi Agility en gehoorzaamheid). Gaat in deze tak van sport vooral om relatie baas - hond en minder om snelheid. Begeleider blijft ook altijd naast de hond lopen, afstand mag niet meer dan 2 meter bedragen.
Nu is het flink warm en moet er toch een leuke afsluitende les bedacht worden waarbij hond noch cursist door warmte bevangen worden.
Ik heb van alles al bedacht de afgelopen 9 lessen, maar merk dat ik nu een beetje in een kringetje ronddraai qua ideeën.

Water is natuurlijk een idee, maar er zijn meer trainingsgroepen bezig en ik ga er vanuit dat er niet genoeg emmers zijn voor iedereen. Dus een les zonder water bedenken.

Wie heeft er leuke ideeën, een beetje anders-dan-anders-gehoorzaamheid?
Emma
Zeer actief
Berichten: 7768
Lid geworden op: 05 mar 2008 17:28
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu alleen nog de black and tan jack hussel.
Aantal honden: 1

Re: Leuke ideeën voor trainingsgroep gevraagd!

Ongelezen bericht door Emma »

Kleine korte zoekspelletjes :denken:
Brokje onder 1 klein pionnetje, in een rij van drie pionnetjes? Zo iets?

Of voerdummy oefeningetje?
Gebruikersavatar
Rinne Roos
Zeer actief
Berichten: 3796
Lid geworden op: 02 aug 2009 22:53
Mijn ras(sen): 2 wetterhoun outcrossjes, 3 echte wetterhounen, 4 havanezers
Aantal honden: 9

Re: Leuke ideeën voor trainingsgroep gevraagd!

Ongelezen bericht door Rinne Roos »

o ja, dat kan ik zeker doen, er zijn wel van die kleine bakjes op de kc :ok:
Gebruikersavatar
Rinne Roos
Zeer actief
Berichten: 3796
Lid geworden op: 02 aug 2009 22:53
Mijn ras(sen): 2 wetterhoun outcrossjes, 3 echte wetterhounen, 4 havanezers
Aantal honden: 9

Re: Leuke ideeën voor trainingsgroep gevraagd!

Ongelezen bericht door Rinne Roos »

Ha, da's ook een goeie, een gouwe ouwe inderdaad! Kun je meteen zien welke honden te hard trekken :D

Wat bedoel je met oproepen tussen speeltjes/snoepjes door? Die snap ik niet zo goed.
~Suzanne~
Zeer actief
Berichten: 14006
Lid geworden op: 02 jul 2007 21:46

Re: Leuke ideeën voor trainingsgroep gevraagd!

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Met deze hitte? Helemaal niets; lekker thuis blijven!

Suzanne
Gebruikersavatar
GoldenGizmo
Zeer actief
Berichten: 2054
Lid geworden op: 07 nov 2014 15:23
Mijn ras(sen): Golden retriever
Aantal honden: 1

Re: Leuke ideeën voor trainingsgroep gevraagd!

Ongelezen bericht door GoldenGizmo »

Rinne Roos schreef:Ha, da's ook een goeie, een gouwe ouwe inderdaad! Kun je meteen zien welke honden te hard trekken :D

Wat bedoel je met oproepen tussen speeltjes/snoepjes door? Die snap ik niet zo goed.
Ik denk dat ze dit bedoelt: FILMPJE

Misschien een beetje kort dag, maar ik kan je het boek 'gamify your dog training' aanbevelen. Staat vol met spelletjes op basis van de basis gehoorzaamheid. Bijvoorbeeld riviertje oversteken:

zet een rij pionnen neer, minstens het dubbele van het aantal honden, plus een start- en finishlijn. De start en finish zijn de kades van de rivier, de pionnen zijn stenen in de rivier waar je droog staat. het eerste koppel (hond-geleider) volgen met een slappe lijn naar de eerste pion en de hond gaat daar zitten/liggen. Zodra die zit/ligt, gaat het tweede koppel naar de volgende pion, en zo verder tot iedereen in de 'rivier' is. Vervolgens gaat het eerste koppel naar de eerstvolgende vrije pion, enzovoorts, tot iedereen aan de overkant is. Ook leuk om in twee teams te doen die met elkaar strijden om als eerste allemaal aan de overkant te zijn.
Extra moeilijkheidsgraad 1: Als de hond opstaat, moet iedereen in het team terug naar de start, behalve degenen die al gefinished zijn (die zijn veilig).
Extra moeilijkheidsgraad 2: Geleider brengt hond naar de pion, maar gaat zelf een paar meter verderop bij een andere pion staan (een tweede rij 'stenen' zogezegd). Wanneer ze weer aan de beurt zijn, loopt de geleider weer naar de hond, pakt de lijn op, en samen lopen ze naar de eerstvolgende vrije pion.
Extra moeilijkheidsgraad 3: zelfde als 2, maar de koppels 'volgen' tussen hond en geleider door.

Dit is een spelletje waarbij zowel volgen met slappe lijn, zitten/liggen en blijven met afleiding geoefend worden.
Gebruikersavatar
Rinne Roos
Zeer actief
Berichten: 3796
Lid geworden op: 02 aug 2009 22:53
Mijn ras(sen): 2 wetterhoun outcrossjes, 3 echte wetterhounen, 4 havanezers
Aantal honden: 9

Re: Leuke ideeën voor trainingsgroep gevraagd!

Ongelezen bericht door Rinne Roos »

oh, dat is een leuke oefening! Samenwerking hond-baas en teamgenoten onder elkaar.

Ik ga op zoek naar dat boek.

:ok:
Plaats reactie

Terug naar “Alle andere sporten”