Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Steppen met je hond, is dat nou leuk?

Zoals : Schapen drijven, Canicross , Treibball , Combisport , Waterwerk etc

Moderator: moderatorteam

Persistence
Zeer actief
Berichten: 4745
Lid geworden op: 17 jan 2016 20:05

Steppen met je hond, is dat nou leuk?

Ongelezen bericht door Persistence »

Laatst werd ik ingehaald door een vrouw op een step, met de hond ernaast. Het zag er eigenlijk best leuk uit.
Maar is het ook leuk?

Relaxed fietsen met de hond ernaast kan ik niet en doe ik dus zelden. Skeeleren doe ik een enkele keer wel eens met hond.
Zo'n step zou wel eens een bevlieging kunnen zijn die na 3x gebruiken weer in de schuur komt te staan, dus ik vraag het eerst maar eens even.
Manuma
Zeer actief
Berichten: 7569
Lid geworden op: 13 dec 2015 21:10

Re: Steppen met je hond, is dat nou leuk?

Ongelezen bericht door Manuma »

Ik heb met Manu gestept maar dat ging echt rampzalig. Nou is hij ook echt een nephusky, hij wil gewoon niet trekken :roll:
Het resulteerde in remmen omdat hij weer inhield, zelfs heuvel-af, waardoor ik over de kop sloeg en ik 's ochtends vroeg om 7 uur mijn kin moest laten hechten :engel:
Toen heb ik die step weggedaan.

Die pokkestep zelf vooruit krijgen is helemaal niet zo leuk. Ik had een crossstep voor zachte ondergrond, mooie vering, goed ding voor een trekkende hond als je er lekker de vaart in hebt. Maar als je er zelf de vaart in moet brengen is het zwaar en na 10 minuten gewoon stom. Vond ik dan :mrgreen:
Als ik ooit een hond heb die sporten leuk vind, wil ik het wel weer proberen. Net als bikejøring, lijkt me fantastisch. Ik dacht dat ik toch wel safe zou zitten met een sledehond maar nee.
Gebruikersavatar
Budkes
Zeer actief
Berichten: 10673
Lid geworden op: 12 jan 2003 13:56
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Re: Steppen met je hond, is dat nou leuk?

Ongelezen bericht door Budkes »

En ik heb de step van Manu gekocht toen ze m zat was . :LOL:

Ik vind het nog steeds leuk om te doen. Ik heb de honden juist los, ik step om te sporten.
Fietsen met de honden zet wat dat betreft geen zoden aan de dijk, dat is voor jezelf niet echt sporten.
Steppen zonder trekkende hond is echt zwaar, super workout en de honden lekker sjouwen door het bos.

En idd ik gebruik hem ook regelmatig als vervoermiddel omdat mijn fiets weer eens met een lekke band staat. :lol1:

Maar ik vind het echt leuk. En het is net wat Cleva zegt, anders verkoop je hem toch weer.
Wel een goede kopen. De step van Manu is een super ding.
Gr. Aniek

Afbeelding
Wolfsblut
Zeer actief
Berichten: 9762
Lid geworden op: 25 jul 2013 18:23
Aantal honden: 3

Re: Steppen met je hond, is dat nou leuk?

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

In mijn enthousiasme heb ik er ook een aangeschaft. Ik heb zo'n hybridestep. Loopt zowel in het veld als op de rijbaan lekker licht en de snelheid heb je zelf in de hand. Achteraf toch niet zo'n goed idee. Is toch een beetje leeftijdsgebonden. Vandaar dat hij nog geen 10 km erop heeft zitten. Als je in de buurt woont kom je maar een ritje maken.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
S@ndr@
Zeer actief
Berichten: 63931
Lid geworden op: 24 jul 2006 14:13

Re: Steppen met je hond, is dat nou leuk?

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ik heb t met Van Gils gedaan ( in zijn goede jaren) en dat was kei leuk, op dit moment geen honden waar ik het mee kan doen en ik mis het.. t is wel zwaarder dan je zo op t eerst moment zou denken zeker als je een hond hebt die wel meehobbelt maar niet trekt, als ze wel trekken dan kun je flink snelheid maken :wink:
Gebruikersavatar
pointer
Zeer actief
Berichten: 573
Lid geworden op: 04 sep 2013 13:03
Mijn ras(sen): Kruising Dsk/pointer
Hound
Aantal honden: 2
Locatie: zwolle

Re: Steppen met je hond, is dat nou leuk?

Ongelezen bericht door pointer »

Pablo is bloedje fanatiek voor de step, heeft bij mij ook tot een flinke valpartij geleid. Bij hoge snelheid moeten de commando's links, rechts en stop er wel goed inzitten.
Maar steppen met hond door de bossen blijft geweldig.

Verstuurd vanaf mijn SM-A750FN met Tapatalk
Groetjes Iris
Gebruikersavatar
Borisje
Actief
Berichten: 160
Lid geworden op: 30 mar 2014 21:16
Mijn ras(sen): Podenco kruising
Aantal honden: 1

Re: Steppen met je hond, is dat nou leuk?

Ongelezen bericht door Borisje »

Steppen met de hond (ervoor, terwijl die trekt) is geweldig! Hier ook hele fanatieke honden die al staan te gillen als de tuigen tevoorschijn komen. :De
Wel goed de commando's aanleren, anders krijg je taferelen zoals Manuma. ;)
Gebruikersavatar
ellen en de birmanen
Zeer actief
Berichten: 5181
Lid geworden op: 30 nov 2010 15:39
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4
Locatie: voorburg

Re: Steppen met je hond, is dat nou leuk?

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

ik vond het geweldig. samen met de poedel naast de step, lekker steppen. echter mijn knieën doen gek als ik heb gestept, daarom heb ik hem verkocht.
Afbeelding
Manuma
Zeer actief
Berichten: 7569
Lid geworden op: 13 dec 2015 21:10

Re: Steppen met je hond, is dat nou leuk?

Ongelezen bericht door Manuma »

Budkes schreef:En ik heb de step van Manu gekocht toen ze m zat was . :LOL:

Ik vind het nog steeds leuk om te doen. Ik heb de honden juist los, ik step om te sporten.
Fietsen met de honden zet wat dat betreft geen zoden aan de dijk, dat is voor jezelf niet echt sporten.
Steppen zonder trekkende hond is echt zwaar, super workout en de honden lekker sjouwen door het bos.

En idd ik gebruik hem ook regelmatig als vervoermiddel omdat mijn fiets weer eens met een lekke band staat. :lol1:

Maar ik vind het echt leuk. En het is net wat Cleva zegt, anders verkoop je hem toch weer.
Wel een goede kopen. De step van Manu is een super ding.
Ah wat leuk dat je er zoveel plezier van hebt :D
Het is inderdaad echt een fijne step, zeker in het bos!
Borisje schreef:Steppen met de hond (ervoor, terwijl die trekt) is geweldig! Hier ook hele fanatieke honden die al staan te gillen als de tuigen tevoorschijn komen. :De
Wel goed de commando's aanleren, anders krijg je taferelen zoals Manuma. ;)
Hij kent de commando's heel goed ;) Hij heeft er gewoon geen zin in. Hij loopt ook voor, en gaat naar de kant die ik zeg, stopt wanneer ik dat zeg, maar hij wil niet trekken :19:
Ook niet met de canicross. Wat voor commando moet ik daarvoor aanleren dan?
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: Steppen met je hond, is dat nou leuk?

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Manuma schreef: Ook niet met de canicross. Wat voor commando moet ik daarvoor aanleren dan?
"Kom op en wees een husky"? :tongue:

:mrgreen: Django is hetzelfde. Hij loopt nog wel even braaf mee, maar snapt er de ballen van en trekken heeft hij zéker geen zin in.
Terwijl die naap met zo'n opgepompt treklijf staat te gillen om van start te gaan.
Manuma
Zeer actief
Berichten: 7569
Lid geworden op: 13 dec 2015 21:10

Re: Steppen met je hond, is dat nou leuk?

Ongelezen bericht door Manuma »

Angelique. schreef:Geen....niet te doen.

Je weet hoe bloed fanatiek mijn honden zijn, vooral Dakotah, die heeft het rennen zo ongeveer uitgevonden, samen met Akino dan wel :F: ....maar hij vertikt het echt voor de step, hij gaat zitten en gooit echt zijn neus in de lucht en steekt zijn middelvinger op....hij wil het gewoon echt niet :19: en dat is toch een hond die rennend geboren is en waar het er met de paplepel is in gegoten, als ze niet willen, willen ze niet, je erbij neerleggen zoals je gedaan hebt is het enige wat je daaraan kan doen :wink:
:lol1: Die Dakotah is er ook één :8):

Manu vindt het wel echt een feestje, hij begint te joelen en te gillen voor we van start gaan.
Zodra ik hem uit de auto haal en naar de start loop, sleurt hij me krijsend mee. Ik weet zeker dat er mensen zijn die denken "Zó, die gaan straks knallen!" :engel:
dagmar88 schreef:
"Kom op en wees een husky"? :tongue:

:mrgreen: Django is hetzelfde. Hij loopt nog wel even braaf mee, maar snapt er de ballen van en trekken heeft hij zéker geen zin in.
Terwijl die naap met zo'n opgepompt treklijf staat te gillen om van start te gaan.
Haha! Manu vindt het dus wel heel erg leuk (incl. opgepompt gillen), maar dat trekken blijft een dingetje.
Sinds we echt meedoen met trainingen gaat het wel beter, maar bij de step of fiets kan ik het wel vergeten.
Gebruikersavatar
Shibby
Zeer actief
Berichten: 11078
Lid geworden op: 07 feb 2006 11:42
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Aantal honden: 1
Locatie: Net niet Limburg

Re: Steppen met je hond, is dat nou leuk?

Ongelezen bericht door Shibby »

Ik dacht ook dat dat leuk zou zijn. Alleen Malou blijft in een mini drafje naast me lopen dus ik moet zelf echt moeite doen om niet van dat ding te vallen omdat we zo langzaam gaan. :LOL:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
S@ndr@
Zeer actief
Berichten: 63931
Lid geworden op: 24 jul 2006 14:13

Re: Steppen met je hond, is dat nou leuk?

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ik wil ook weer een hond die dat kan en wil... :oohja: mis het gewoon, t is leuk
Lizzie.
Zeer actief
Berichten: 11584
Lid geworden op: 24 okt 2010 19:49
Mijn ras(sen): Poedel

Re: Steppen met je hond, is dat nou leuk?

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Je hebt workshops steppen met je hond, misschien een optie om het op die manier uit te proberen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
DeDiana
Zeer actief
Berichten: 19319
Lid geworden op: 13 nov 2011 13:17
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4
Locatie: Spanje

Re: Steppen met je hond, is dat nou leuk?

Ongelezen bericht door DeDiana »

Ik vind dat ook een raar iets, dat wel of niet willen trekken. Met wandelen trekt Amy geregeld, haar looptempo is nou eenmaal een snel drafje en ze loopt zo goed als nooit in stap, dus ik ben gewoon te langzaam voor haar. Naast de fiets rennen vindt ze leuk, maar echt trekken doet/wil ze dan niet, wel gewoon lekker in een flinke draf of galop naast de fiets lopen.
Amoz trekt met wandelen eigenlijk nooit en is altijd kalm aan de lijn. Maar naast de fiets trekt hij als een malle en gaat er echt voor, hoe harder hoe beter wat hem betreft. Zijn draf is dan ook echt heel snel. Ik heb het hem verder niet echt geleerd, hem alleen wat aangemoedigd, maar dat trekken bij het fietsen deed hij eigenlijk gewoon al uit zichzelf.
Rare honden.
Gebruikersavatar
dre
Zeer actief
Berichten: 5745
Lid geworden op: 14 dec 2009 14:48
Aantal honden: 3

Re: Steppen met je hond, is dat nou leuk?

Ongelezen bericht door dre »

Ik heb er ook eentje via het forum overgenomen en ik vind het een heerlijke afwisseling van het fietsen, inderdaad kom ik zelf ook wat meer in beweging.

Juno en Shelly heb ik altijd aan de heupgordel naast mij lopen.
Die kleine wil misschien wel trekken, maar dat vind ik met haar 7 kilo ook eigenlijk een slecht plan :schrik:
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief
Berichten: 63931
Lid geworden op: 24 jul 2006 14:13

Re: Steppen met je hond, is dat nou leuk?

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

dre schreef:Ik heb er ook eentje via het forum overgenomen en ik vind het een heerlijke afwisseling van het fietsen, inderdaad kom ik zelf ook wat meer in beweging.

Juno en Shelly heb ik altijd aan de heupgordel naast mij lopen.
Die kleine wil misschien wel trekken, maar dat vind ik met haar 7 kilo ook eigenlijk een slecht plan :schrik:
Sneeuw is ook een klein hondje en dat is net Turbo Annie, die gaat in de houding en die trekt net zolang tot ze neerstort en dat duurt echt een heule tijd, die wil en die gaat, :wink:
Gebruikersavatar
Bishy
Zeer actief
Berichten: 2032
Lid geworden op: 08 nov 2010 19:07

Re: Steppen met je hond, is dat nou leuk?

Ongelezen bericht door Bishy »

Mijn hond gaat als de bliksem voor de step. Beste aankoop voor hem ooit. Ik heb een off-road step van Kostka. Ik step vrijwel nooit zelf mee. Alleen sturen en (tijdig :mrgreen:) remmen.
Gebruikersavatar
Barkley
Zeer actief
Berichten: 6015
Lid geworden op: 05 jan 2015 22:30
Mijn ras(sen): Spinone Italiano
Aantal honden: 1

Re: Steppen met je hond, is dat nou leuk?

Ongelezen bericht door Barkley »

dagmar88 schreef:
Manuma schreef: Ook niet met de canicross. Wat voor commando moet ik daarvoor aanleren dan?
"Kom op en wees een husky"? :tongue:

:mrgreen: Django is hetzelfde. Hij loopt nog wel even braaf mee, maar snapt er de ballen van en trekken heeft hij zéker geen zin in.
Terwijl die naap met zo'n opgepompt treklijf staat te gillen om van start te gaan.
ik probeer juist andersom aan te leren. Fred moet perse voorop lopen en als hij voorop is dan moet hij voorop blijven ook totdat je een lekker geurtje ruikt dan sta je plotsklaps stil. En dan kwak je om en zit er een hond bovenop. "HELP HET EINDE IS NABIJ DE BAAS IS STUK"
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: Steppen met je hond, is dat nou leuk?

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Barkley schreef: ik probeer juist andersom aan te leren. Fred moet perse voorop lopen en als hij voorop is dan moet hij voorop blijven ook totdat je een lekker geurtje ruikt dan sta je plotsklaps stil. En dan kwak je om en zit er een hond bovenop. "HELP HET EINDE IS NABIJ DE BAAS IS STUK"
:mrgreen: Stilstaan komt niet, nooit in naap op. Als hij iets ziet of ruikt, loopt hij alleen maar harder.
Hij zou het liefst rennend poepen en vindt het maar bescheten dat ik daar voor stop.

Laatst nam hij in vliegende vaart een hap uit een molshoop en was nijdig dat ik de slappe lach kreeg. Dooohoor!
Gebruikersavatar
dre
Zeer actief
Berichten: 5745
Lid geworden op: 14 dec 2009 14:48
Aantal honden: 3

Re: Steppen met je hond, is dat nou leuk?

Ongelezen bericht door dre »

S@ndr@ schreef:
dre schreef:Ik heb er ook eentje via het forum overgenomen en ik vind het een heerlijke afwisseling van het fietsen, inderdaad kom ik zelf ook wat meer in beweging.

Juno en Shelly heb ik altijd aan de heupgordel naast mij lopen.
Die kleine wil misschien wel trekken, maar dat vind ik met haar 7 kilo ook eigenlijk een slecht plan :schrik:
Sneeuw is ook een klein hondje en dat is net Turbo Annie, die gaat in de houding en die trekt net zolang tot ze neerstort en dat duurt echt een heule tijd, die wil en die gaat, :wink:
Ja dat gaat Kenzi waarschijnlijk ook doen, maar goed, ze moet sowieso nog een paar maandjes wachten :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Borisje
Actief
Berichten: 160
Lid geworden op: 30 mar 2014 21:16
Mijn ras(sen): Podenco kruising
Aantal honden: 1

Re: Steppen met je hond, is dat nou leuk?

Ongelezen bericht door Borisje »

Manuma schreef:
Borisje schreef:Steppen met de hond (ervoor, terwijl die trekt) is geweldig! Hier ook hele fanatieke honden die al staan te gillen als de tuigen tevoorschijn komen. :De
Wel goed de commando's aanleren, anders krijg je taferelen zoals Manuma. ;)
Hij kent de commando's heel goed ;) Hij heeft er gewoon geen zin in. Hij loopt ook voor, en gaat naar de kant die ik zeg, stopt wanneer ik dat zeg, maar hij wil niet trekken :19:
Ook niet met de canicross. Wat voor commando moet ik daarvoor aanleren dan?
Oh, sorry, zo bedoelde ik het niet. Bedoel dat als je geen commando's aanleert, dat je dan vanzelf een keer een salto over je hond doet (zoals jij deed) of een boom gaat knuffelen. Als de hond het steppen niet ziet zitten, dan zit er niks anders op dan of je step weg doen of een andere hond kopen. :lol1:
Gebruikersavatar
Pumi
Zeer actief
Berichten: 1481
Lid geworden op: 09 mei 2007 12:51
Locatie: Wijnjewoude Frl
Contacteer:

Re: Steppen met je hond, is dat nou leuk?

Ongelezen bericht door Pumi »

Borisje schreef:
Manuma schreef:
Borisje schreef:Steppen met de hond (ervoor, terwijl die trekt) is geweldig! Hier ook hele fanatieke honden die al staan te gillen als de tuigen tevoorschijn komen. :De
Wel goed de commando's aanleren, anders krijg je taferelen zoals Manuma. ;)
Hij kent de commando's heel goed ;) Hij heeft er gewoon geen zin in. Hij loopt ook voor, en gaat naar de kant die ik zeg, stopt wanneer ik dat zeg, maar hij wil niet trekken :19:
Ook niet met de canicross. Wat voor commando moet ik daarvoor aanleren dan?
Oh, sorry, zo bedoelde ik het niet. Bedoel dat als je geen commando's aanleert, dat je dan vanzelf een keer een salto over je hond doet (zoals jij deed) of een boom gaat knuffelen. Als de hond het steppen niet ziet zitten, dan zit er niks anders op dan of je step weg doen of een andere hond kopen. :lol1:
Of je hond naast de step nemen :mrgreen: Mijn oude reu wilde op een gegeven moment niet meer trekken, maar naast lopen vind hij nog wel heel erg leuk. En 1 van mijn teven wil ook niet trekken, nooit leuk gevonden, maar rustig in draf naast de step vind ze wel leuk.
Twisters hondentraining & Floys dogtoys

Sandra & Edwin
http://www.floys.nl
Gebruikersavatar
Budkes
Zeer actief
Berichten: 10673
Lid geworden op: 12 jan 2003 13:56
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Re: Steppen met je hond, is dat nou leuk?

Ongelezen bericht door Budkes »

Maar ik wil helemaal niet dat ze trekken..Als ze het eerste stukje aangelijnd zijn dan moeten ze netjes volgen. Heb geen zin om me over de kop te laten trekken. Zo gauw we in het bos zijn gaan ze los en dan mogen hun hun goddelijke gang gaan en ga ik aan de workout met de step.
Helemaal top.

Trekken doen ze maar tijdens de Biathlon.


Verstuurd vanaf mijn SM-A530F met Tapatalk
Gr. Aniek

Afbeelding
Emma
Zeer actief
Berichten: 7768
Lid geworden op: 05 mar 2008 17:28
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu alleen nog de black and tan jack hussel.
Aantal honden: 1

Re: Steppen met je hond, is dat nou leuk?

Ongelezen bericht door Emma »

Steppen met je hond is alleen leuk, als je van steppen houdt :engel:

Ga er niet vanuit, dat je hond de step trekt en je niks hoeft te doen.

Buster onze nephusky had er een handje van om om in een keer als een blok stil te staan om te gaan poepen. Ook al stopte ik steeds bij groenstroken. Het moest onder het fietsen gebeuren :blauwoog:

Laat staan als hij vóór de step zou lopen. Levensgevaarlijk zou dat voor mij zijn :engel:
Plaats reactie

Terug naar “Alle andere sporten”