Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dogsurvivals 2021!!!

Zoals : Schapen drijven, Canicross , Treibball , Combisport , Waterwerk etc

Moderator: moderatorteam

Persistence
Zeer actief
Berichten: 4745
Lid geworden op: 17 jan 2016 20:05

Re: Dogsurvivals 2019

Ongelezen bericht door Persistence »

Yes, dankje!

Volgens mij kun je bijna alle weekenden vullen als je fanatiek aan het canicrossen/trailen en dogsurvivallen bent.
Gebruikersavatar
sirene
Zeer actief
Berichten: 14192
Lid geworden op: 29 aug 2003 20:57
Contacteer:

Re: Dogsurvivals 2019

Ongelezen bericht door sirene »

Persistence schreef:Yes, dankje!

Volgens mij kun je bijna alle weekenden vullen als je fanatiek aan het canicrossen/trailen en dogsurvivallen bent.
Ja, dat denk ik wel. De canicross en trails ga ik dan ook niet ook nog eens bijhouden hoor :wink:

Ga je ook survivals meedoen?
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Gebruikersavatar
Pumi
Zeer actief
Berichten: 1481
Lid geworden op: 09 mei 2007 12:51
Locatie: Wijnjewoude Frl
Contacteer:

Re: Dogsurvivals 2020

Ongelezen bericht door Pumi »

na vorig jaar best de smaak te pakken gekregen, Acherhoek in geschreven en Zeewolde staat zeker op het lijstje om aan mee te doen :cheer:

We doen wel mee in de recreanten klasse. Heb canicross geprobeerd, maar helaas lukt dat lichamelijk niet, dus lekker wandelen is ook leuk :engel:
Twisters hondentraining & Floys dogtoys

Sandra & Edwin
http://www.floys.nl
Manuma
Zeer actief
Berichten: 7569
Lid geworden op: 13 dec 2015 21:10

Re: Dogsurvivals 2020

Ongelezen bericht door Manuma »

Zin in! :cheer:
Ik wil sowieso Zeewolde en Alphen aan den Rijn doen. Er komen er steeds meer. Hoe is die in de achterhoek? Die heb ik nog nooit meegedaan.
Het leuke van de survivals is dat ze 's zomers zijn en we er een kampeerweekend van kunnen maken :D
Gebruikersavatar
Pumi
Zeer actief
Berichten: 1481
Lid geworden op: 09 mei 2007 12:51
Locatie: Wijnjewoude Frl
Contacteer:

Re: Dogsurvivals 2020

Ongelezen bericht door Pumi »

Manuma schreef:Zin in! :cheer:
Ik wil sowieso Zeewolde en Alphen aan den Rijn doen. Er komen er steeds meer. Hoe is die in de achterhoek? Die heb ik nog nooit meegedaan.
Het leuke van de survivals is dat ze 's zomers zijn en we er een kampeerweekend van kunnen maken :D
ik volg ze op FB, ze organiseren daar ook trainingen ziet er erg leuk uit, dus ik heb me opgegeven :ok:
Twisters hondentraining & Floys dogtoys

Sandra & Edwin
http://www.floys.nl
Gebruikersavatar
sirene
Zeer actief
Berichten: 14192
Lid geworden op: 29 aug 2003 20:57
Contacteer:

Re: Dogsurvivals 2020

Ongelezen bericht door sirene »

Achterhoek was leuk vorig jaar en vond ik goed georganiseerd. Behalve de tijdwaarneming/uitslagen. Ze hadden heel veel mensen vergeten in de uitslag.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Persistence
Zeer actief
Berichten: 4745
Lid geworden op: 17 jan 2016 20:05

Re: Dogsurvivals 2020

Ongelezen bericht door Persistence »

Het lijkt me leuk dit jaar ook weer een survival mee te pakken. Hoe lang zijn de riemen die jullie gebruiken hierbij?
Voor canicross heb ik een vrij korte riem (deze: https://rundog.nl/1-hond/383-non-stop-b ... sh-2m.html) uitgerekt weliswaar 2m maar bij oefening in de dogsurvival wordt er niet veel druk op de riem gezet, dan lijkt 1.14m me wat aan de korte kant... :denken:
Gebruikersavatar
sirene
Zeer actief
Berichten: 14192
Lid geworden op: 29 aug 2003 20:57
Contacteer:

Re: Dogsurvivals 2020

Ongelezen bericht door sirene »

Bij survivals vind ik korter juist handiger omdat je vaak wat meer controle over je hond nodig hebt. En handig voor inhalen (of ingehaald worden).
Ik heb een normale CC lijn en die valt korter uit omdat ik altijd een kort tuig bij Spring gebruik.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Persistence
Zeer actief
Berichten: 4745
Lid geworden op: 17 jan 2016 20:05

Re: Dogsurvivals 2020

Ongelezen bericht door Persistence »

Wordt het tijd voor een topic voor dit jaar? Zijn er geïnteresseerden?
Bella is een echte waterrat en klauteraar dus ik denk dat zij dit leuk vind.
Persistence
Zeer actief
Berichten: 4745
Lid geworden op: 17 jan 2016 20:05

Re: Dogsurvivals 2020

Ongelezen bericht door Persistence »

Niemand interesse om hieraan mee te doen?

https://www.dogsurvivalede.nl/dogsurviv ... enwebloop/
Gebruikersavatar
Lysette
Zeer actief
Berichten: 7073
Lid geworden op: 02 mei 2002 17:24
Locatie: Nuenen
Contacteer:

Re: Dogsurvivals 2020

Ongelezen bericht door Lysette »

Persistence schreef:Niemand interesse om hieraan mee te doen?

https://www.dogsurvivalede.nl/dogsurviv ... enwebloop/
Ik doe zaterdag mee met Vik met de dogsurvival. Onze eerste keer. Ben benieuwd hoe het gaat. Vik is nogal explosief maar denk dat hij het wel heel tof vindt.

Nog meer deelnemers?
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Persistence
Zeer actief
Berichten: 4745
Lid geworden op: 17 jan 2016 20:05

Re: Dogsurvivals 2020

Ongelezen bericht door Persistence »

Lysette schreef: 06 jun 2021 09:21
Persistence schreef:Niemand interesse om hieraan mee te doen?

https://www.dogsurvivalede.nl/dogsurviv ... enwebloop/
Ik doe zaterdag mee met Vik met de dogsurvival. Onze eerste keer. Ben benieuwd hoe het gaat. Vik is nogal explosief maar denk dat hij het wel heel tof vindt.

Nog meer deelnemers?
Zaterdag doe ik met Bella mee om 13.30 uur, en jullie?
Gebruikersavatar
Lysette
Zeer actief
Berichten: 7073
Lid geworden op: 02 mei 2002 17:24
Locatie: Nuenen
Contacteer:

Re: Dogsurvivals 2020

Ongelezen bericht door Lysette »

Wij zitten om 13.05 geloof ik (konden er later nog tussen gefietst worden :-D).

Gezellig!
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Gebruikersavatar
sirene
Zeer actief
Berichten: 14192
Lid geworden op: 29 aug 2003 20:57
Contacteer:

Re: Dogsurvivals 2020

Ongelezen bericht door sirene »

Hoe was het vandaag dames?! Was het leuk?

Ik doe morgen mee met Ren. Aangezien ik Spring wil laten dekken en ze denk ik al 1,5 jr geen survival heeft gelopen doen we dat maar niet. Ben benieuwd hoe Ren het doet. Spring is een natuurtalent.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Gebruikersavatar
Lysette
Zeer actief
Berichten: 7073
Lid geworden op: 02 mei 2002 17:24
Locatie: Nuenen
Contacteer:

Re: Dogsurvivals 2021!!!

Ongelezen bericht door Lysette »

Ik vond het super leuk! Vik vond het in het begin wel spannend maar naarmate we vorderden kreeg hij steeds beter door wat er van hem verwacht werd. Niet alle opdrachten lukten maar hij was wel super braaf.

Vond het ook goed geregeld. Het was best warm natuurlijk maar overal stonden emmers water. En het stuk zwemmen tussendoor voor de honden kwam op het goede moment.

Veel succes morgen! Eerste keer met Ren?
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Gebruikersavatar
Lothian
Zeer actief
Berichten: 10190
Lid geworden op: 23 jul 2010 22:04
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Re: Dogsurvivals 2021!!!

Ongelezen bericht door Lothian »

Ik ga meelezen in dit topic. Lucca haar rug is slecht, Dalí sport graag met me maar vindt veel eng. Maar ik denk dat Taro hier wel de lol van zal inzien.
Afbeelding
Gebruikersavatar
sirene
Zeer actief
Berichten: 14192
Lid geworden op: 29 aug 2003 20:57
Contacteer:

Re: Dogsurvivals 2021!!!

Ongelezen bericht door sirene »

Wat leuk!

Ja is echt de eerste keer met Ren. Ik had hem vorig jaar al wel voor een paar ingeschreven maarja...die stomme Covid.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Gebruikersavatar
Lothian
Zeer actief
Berichten: 10190
Lid geworden op: 23 jul 2010 22:04
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Re: Dogsurvivals 2021!!!

Ongelezen bericht door Lothian »

Ik moet alleen zelf weer in conditie komen :LOL: :schrik:
Afbeelding
Persistence
Zeer actief
Berichten: 4745
Lid geworden op: 17 jan 2016 20:05

Re: Dogsurvivals 2021!!!

Ongelezen bericht door Persistence »

Wij vinden het ook leuk, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik Dordrecht (paar jaar geleden) leuker vond qua variatie.
Nu heel veel kruipen en weinig water. Ze waren ook beperkt in gebied nu natuurlijk, ze hebbben wel hun best gedaan er wat leuks van te maken. Bella was vooral bij de start onder de indruk, harde muziek en luidspreker, ze wilde opgetild worden:tongue:
Maar eenmaal bezig ging het best goed, zelfs het flapperende doek waar we onderdoor moesten kruipen deed ze terwijl ze dat toch best spannend vond. We moesten een ‘strafrondje’ lopen met autobanden, ze begon woest aan het touw mee te trekken en wilde ook niet meer loslaten toen we verder moesten :LOL:

In het begin was ik enthousiast in de touwen aan het klimmen, toen zei iemand die daar voor de begeleiding stond: eh je mag hier gewoon doorlopen hoor. :engel:
Gebruikersavatar
sirene
Zeer actief
Berichten: 14192
Lid geworden op: 29 aug 2003 20:57
Contacteer:

Re: Dogsurvivals 2021!!!

Ongelezen bericht door sirene »

Het was echt weer ouderwets leuk :ok:
De organisatie had zeker zijn best gedaan om er iets leuks van te maken.
Ren deed het boven verwachting goed voor de eerste keer. Hij durfde alles en het zwemmen vond het hij heerlijk. Hij heeft tussendoor ook supergoed getrokken. Alleen bij de start en als het even onduidelijk is (vooral de brede stukken) waar we heen moeten gaat hij me keihard aan staan blaffen.
Het ging nergens om maar ik ben wel benieuwd hoeveelste we zijn geworden. Ik ben zelf zo vreselijk competitief en met Spring was ik in 2019 overal eerste. Dat wordt even wennen als ik dat niet meer ben :mrgreen:
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Persistence
Zeer actief
Berichten: 4745
Lid geworden op: 17 jan 2016 20:05

Re: Dogsurvivals 2021!!!

Ongelezen bericht door Persistence »

sirene schreef: 13 jun 2021 13:44 Het ging nergens om maar ik ben wel benieuwd hoeveelste we zijn geworden. Ik ben zelf zo vreselijk competitief en met Spring was ik in 2019 overal eerste. Dat wordt even wennen als ik dat niet meer ben :mrgreen:
:mrgreen:
In welke klasse deed je mee? Hoe kon je eigenlijk op zondag inschrijven, had je nog een ticket van vorig jaar?
Ik kon alleen maar op zaterdag inschrijven en daar hing helemaal geen categorie aan, ik vraag me zelfs af of dat wel geklokt is.
Ben vooral benieuwd naar de foto’s :wink:
Gebruikersavatar
sirene
Zeer actief
Berichten: 14192
Lid geworden op: 29 aug 2003 20:57
Contacteer:

Re: Dogsurvivals 2021!!!

Ongelezen bericht door sirene »

Ik deed inderdaad atleten mee en die stond nog van vorig jaar.
Alleen vandaag was er geloof ik een atleten klasse.
Ik heb vandaag maar 1 fotografe gezien en dat was precies toen Ren omgedraaid naar me stond te blaffen bij het begin :mrgreen:
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Gebruikersavatar
Soooof
Zeer actief
Berichten: 3134
Lid geworden op: 05 jan 2017 21:53
Mijn ras(sen): Zwitserse herder
Aantal honden: 1

Re: Dogsurvivals 2021!!!

Ongelezen bericht door Soooof »

He wat leuk dat jullie meegedaan hebben! Ik was ook nog aangemeld van vorig jaar, maar ik heb ons afgemeld. Voor mijn fanatiekeling was het veel te warm om mee te doen helaas. Rex is erg slecht met warm, kan niet een beetje rustig aan doen en hij gaat ook maar door en door en door. En toen de start ook nog om 13:00 zou zijn heb ik maar voor hem gekozen. :engel:
Ben nog wel even gaan kijken met de kleine. Die denkt met zijn zeven maanden dat alle honden speciaal gekomen zijn om met hem te spelen, dus dat dat niet zo was viel hem een beetje tegen. :LOL:
Persistence
Zeer actief
Berichten: 4745
Lid geworden op: 17 jan 2016 20:05

Re: Dogsurvivals 2021!!!

Ongelezen bericht door Persistence »

sirene schreef: 13 jun 2021 15:46 Ik deed inderdaad atleten mee en die stond nog van vorig jaar.
Alleen vandaag was er geloof ik een atleten klasse.
Ik heb vandaag maar 1 fotografe gezien en dat was precies toen Ren omgedraaid naar me stond te blaffen bij het begin :mrgreen:
Volgens mij ben je 1e geworden? Of toch Arenda? :19: Jullie hebben wel vaker strijd om de eerste plek he haha.
Hoe kan dat, 27 minuten over 5 kilometer en 13 obstakels?? :O:

Wij hadden er 50 minuten over gedaan, maar we waren samen met een vriendin met een border collie.
Soooof schreef: 16 jun 2021 08:51 He wat leuk dat jullie meegedaan hebben! Ik was ook nog aangemeld van vorig jaar, maar ik heb ons afgemeld. Voor mijn fanatiekeling was het veel te warm om mee te doen helaas. Rex is erg slecht met warm, kan niet een beetje rustig aan doen en hij gaat ook maar door en door en door. En toen de start ook nog om 13:00 zou zijn heb ik maar voor hem gekozen. :engel:
Ben nog wel even gaan kijken met de kleine. Die denkt met zijn zeven maanden dat alle honden speciaal gekomen zijn om met hem te spelen, dus dat dat niet zo was viel hem een beetje tegen. :LOL:
Het was best warm om sommige stukken hard te lopen inderdaad. Jammer dat Bella jullie niet gezien heeft, die is DOL op herders.
Gebruikersavatar
sirene
Zeer actief
Berichten: 14192
Lid geworden op: 29 aug 2003 20:57
Contacteer:

Re: Dogsurvivals 2021!!!

Ongelezen bericht door sirene »

Persistence schreef: 16 jun 2021 09:00

Volgens mij ben je 1e geworden? Of toch Arenda? :19: Jullie hebben wel vaker strijd om de eerste plek he haha.
Hoe kan dat, 27 minuten over 5 kilometer en 13 obstakels?? :O:
Ja! Ik ben eerste geworden met Ren, superleuk! Hij kan zo in de voetsporen treden van Spring. Ze hadden Arenda rood gemaakt maar dat was een foutje. Ik heb echt gewonnen :cheer:
Dit is voor mij echt een hele langzame tijd hoor. Normaal haal ik de tijd van de heren, stoer hè?! Een stoere hond die makkelijk generaliseert en goed trekt is het geheim :wink:
Wij hadden er 50 minuten over gedaan, maar we waren samen met een vriendin met een border collie.
Niks mis mee om gewoon voor je plezier mee te lopen hoor. Maar ik kan het gewoon niet. Als er geen competitie is vind ik er niks aan.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Gebruikersavatar
sirene
Zeer actief
Berichten: 14192
Lid geworden op: 29 aug 2003 20:57
Contacteer:

Re: Dogsurvivals 2021!!!

Ongelezen bericht door sirene »

Heb jij al foto's gezien? Ik had ze gezien maar ik kan nu niks meer vinden. Ik kan heel die link niet meer vinden maar daar stonden we ook niet op.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Persistence
Zeer actief
Berichten: 4745
Lid geworden op: 17 jan 2016 20:05

Re: Dogsurvivals 2021!!!

Ongelezen bericht door Persistence »

sirene schreef: 16 jun 2021 15:15
Persistence schreef: 16 jun 2021 09:00

Volgens mij ben je 1e geworden? Of toch Arenda? :19: Jullie hebben wel vaker strijd om de eerste plek he haha.
Hoe kan dat, 27 minuten over 5 kilometer en 13 obstakels?? :O:
Ja! Ik ben eerste geworden met Ren, superleuk! Hij kan zo in de voetsporen treden van Spring. Ze hadden Arenda rood gemaakt maar dat was een foutje. Ik heb echt gewonnen :cheer:
Dit is voor mij echt een hele langzame tijd hoor. Normaal haal ik de tijd van de heren, stoer hè?! Een stoere hond die makkelijk generaliseert en goed trekt is het geheim :wink:
Wij hadden er 50 minuten over gedaan, maar we waren samen met een vriendin met een border collie.
Niks mis mee om gewoon voor je plezier mee te lopen hoor. Maar ik kan het gewoon niet. Als er geen competitie is vind ik er niks aan.
Gefeliciteerd met je 1e plek dan! Maar dan nog vraag ik me af hoe jij zo snel door al die tunnels bent getijgerd. Ben je daar supergoed in of liggen jouw knieeen en ellebogen gewoon helemaal open :engel:

Ben normaal ook wel competitief maar met hondendingen dan weer totaal niet, dan vind ik hun lol eigenlijk het belangrijkste. Maar stiekem zou ik een superstoere Ren ook wel heul leuk vinden hoor.
Gebruikersavatar
sirene
Zeer actief
Berichten: 14192
Lid geworden op: 29 aug 2003 20:57
Contacteer:

Re: Dogsurvivals 2021!!!

Ongelezen bericht door sirene »

Afbeelding
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Gebruikersavatar
sirene
Zeer actief
Berichten: 14192
Lid geworden op: 29 aug 2003 20:57
Contacteer:

Re: Dogsurvivals 2021!!!

Ongelezen bericht door sirene »

Ellebogen zijn een beetje geschaafd. Knieën niet want ik draag als het niet te warm is een langlaufpak met knieversteviging. Ideaal!
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Gebruikersavatar
sirene
Zeer actief
Berichten: 14192
Lid geworden op: 29 aug 2003 20:57
Contacteer:

Re: Dogsurvivals 2021!!!

Ongelezen bericht door sirene »

Ren moet het nog leren, maar spring sleurt bij
Elke hindernis gewoon door. Dus ook tunnels en balken enzo.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Plaats reactie

Terug naar “Alle andere sporten”