Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoopers Finn *Finn kan best rennen*

Zoals : Schapen drijven, Canicross , Treibball , Combisport , Waterwerk etc

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
veertje
Zeer actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: 28 dec 2005 11:38
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Locatie: Noord-Limburg

Hoopers Finn *Finn kan best rennen*

Ongelezen bericht door veertje »

Ik had al wat in het hoopertopic van Tess geschreven over het hooperen met Finn, maar omdat hij gisteren zijn eerste wedstrijd gelopen heeft mag hij wel een eigen topic :wink:

Bij de hoopercursus van Tess was het geen probleem als ik af en toe eens met Finn mee zou doen. Zeker in het begin was Tess na een enkele oefening al klaar en kon ik zo met Finn het uurtje volmaken. Tijdens Tess haar loopsheid heeft hij ook wat lessen overgenomen. Omdat hij al wat ervaring heeft van de agility ging het al snel best goed, met de bekende Finn ups & downs :wink:
Nu ging onze eigen club een wedstrijd organiseren en daar wilde ik dan wel gaan helpen. Dacht als ik daar dan toch ben, waarom doen we niet gewoon mee. Tess was net 2 weken te jong om mee te mogen doen, maar Finn kon natuurlijk wel.
Dus zo geschiedde gisteren. Ik had al weinig verwachtingen en met de voorspelde temperaturen was het doel helemaal bijgesteld naar lekker lol hebben samen en 4 dk's mee naar huis nemen :mrgreen: Dat doel hebben we gehaald :cheer: Hij deed het netjes, liep misschien nog wel beter dan ik dacht ivm de warmte en heb dus alle 4 de rondjes gelopen. Oke, het gaat niet hard, dat niet :LOL:

Het eerste rondje, Numbered Hoops:
klik
Ik heb me doodgelachen toen ik het filmpje terug keek. Hij liep me daar een potje te shinen vond hijzelf, zijn neus kon bijna niet hoger de lucht in :LOL: En toen ging hij de hoop voorbij en dacht ik dat hij zo naar Hanneke zou gaan, maar dat deed hij toch maar niet (te ver lopen denk ik :engel: ). Nog even die gekke spullen in de hoek bekijken en weer door. De buitenste ring stond voor hem wat ver buiten het vak, dus heb ik me niet zoveel van het vak aangetrokken en hem een beetje geholpen.

Daarna het VP:
klik
Hij was weer de clown aan het uithangen. Het begon best lekker, en toen viel zijn oog op de tunnel, dus ging hij de bocht afsnijden en eenmaal in de tunnel was hij niet van plan deze weer te verlaten :Q:

Als derde was het lijnparcours aan de beurt:
klik
Als ik de regels wat beter kende hadden we daar een uitslag kunnen hebben. Maar ik was over de lijn gestapt om alsnog de ton te pakken. Die hadden we mogen overslaan en dan hadden we alleen een fout gehad. Leermomentje voor volgende keer. Al vraag ik me af of Finn me niet alsnog de middelvinger had gegeven als ik hem eerst door de tunnel de ene kant op had gestuurd en dan had laten omdraaien om weer terug te gaan. Zo nutteloos! :LOL:

Als laatste het spel:
klik
Ik had de bal meegenomen, hij had al goed genoeg gewerkt en zo konden we spelend afsluiten. Hij ging echt nog bovenverwachting goed. Dit is voor zijn doen in dergelijke omstandigheden (eind van de dag, 30 graden) echt best snel :mrgreen: En ik kon mooi achter de lijn blijven, hij liet zich ook goed terugsturen naar de hoop toen hij even naar me toe liep. Ik wisselde wat gek waardoor hij daar de hoop voorbij liep.

Heb echt een heel leuke dag gehad en Finn volgens mij ook wel. In augustus gaan we het nog eens proberen :D
Laatst gewijzigd door veertje op 22 okt 2018 18:14, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Eilfy
Zeer actief
Berichten: 4464
Lid geworden op: 15 sep 2012 11:31
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Re: Hoopers Finn

Ongelezen bericht door Eilfy »

Die maffe Finn deed het echt helemaal niet gek! Heeft al mooi oog voor de hoops en blijft ook al netjes op lijn :ok:

Op naar eind augustus!
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Gebruikersavatar
veertje
Zeer actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: 28 dec 2005 11:38
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Locatie: Noord-Limburg

Re: Hoopers Finn

Ongelezen bericht door veertje »

Eilfy schreef:Die maffe Finn deed het echt helemaal niet gek! Heeft al mooi oog voor de hoops en blijft ook al netjes op lijn :ok:

Op naar eind augustus!
Dankje!
Vond ook dat hij mooie stukjes heeft laten zien :D
Gebruikersavatar
Nikki90
Zeer actief
Berichten: 1136
Lid geworden op: 29 dec 2013 18:29
Mijn ras(sen): Jack Hussel
Aantal honden: 1
Locatie: Veluwezoom

Re: Hoopers Finn

Ongelezen bericht door Nikki90 »

Knappe Finn! :D Was leuk om jullie gezien te hebben!

Hopelijk is het in augustus wat minder warm!
Gebruikersavatar
veertje
Zeer actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: 28 dec 2005 11:38
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Locatie: Noord-Limburg

Re: Hoopers Finn

Ongelezen bericht door veertje »

Nou minder warm was het zeker, brr wat was het fris in de ochtend!

Finn had gisteren niet bijster veel zin om iets te doen. Waarom? Geen idee, maar het ging allemaal op standje heel langzaam (ja zelfs voor Finn langzaam :engel: ). Het spel ging nog aardig goed. Hij nam toch de tonnen waarvan ik dacht dat die misschien net te ver van de lijn zouden staan. Bij de tunnel zette hij zelfs even aan voor een galopje, dus ik was al blij dat hij het tempo opvoerde, maar na de tunnel kwam ik er achter waarom... Hij had de keurmeester gezien en tja, dat moet je even van dichtbij bekijken. Daardoor twee hoops overgeslagen, maar bij dit spel mocht dat en koste het ons alleen 2x 5 punten. Uiteindelijk het rondje volbracht met 30 punten, dus onze eerste hooperspunten zijn binnen :cheer:

Filmpje spel

Dan kunnen jullie nu eigenlijk stoppen met lezen, maar ik zal voor de vorm de rest ook nog even erbij zetten :mrgreen:

Als tweede hadden we het VP. Dat was een leuk rondje maar wel met een flinke instinker. Naast/tegen hoop 3 stond ook de finish. Hij moest dus eerst de buitenste nemen en dan rechtdoor naar de tunnel. Dat ging verrassend goed, maar de ton daarna was echt te ver voor zijn (gebrek aan) motivatie :wink: De rest maar meelopend afgemaakt, maar dan ben ik meer bezig met hem aan het lopen houden dan opletten hoe hij moet lopen, dus hij sloeg her en der nog weer een hoop over.

Filmpje VP

Het lijnparcours ging bij hindernis 2 al fout :LOL: Ach, als we daar voorbij waren gekomen hadden we de tonnen achteraan toch niet gehaald, dus het maakte ook niet zoveel uit :tongue:

Filmpje LP

En als laatste de NH. Leuk en haalbaar rondje. Maar meneer was er klaar mee, liep om zich heen te kijken, miste daardoor een hoop. Toen moest ie nog even naar de keurmeester kijken waarom die met haar handen stond te zwaaien en besloot uiteindelijk de laatste helft wel nog even zijn best te doen :Q:

Filmpje NH

Het was zijn dag niet helemaal, maar zo'n dagen komen met Finn niet echt als een verrassing :wink: We gaan lekker door met oefenen zo af en toe en dan kijken we wel of er nog wedstrijden volgen.
Gebruikersavatar
Shibby
Zeer actief
Berichten: 11078
Lid geworden op: 07 feb 2006 11:42
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Aantal honden: 1
Locatie: Net niet Limburg

Re: Hoopers Finn

Ongelezen bericht door Shibby »

Finn heeft punten gehaald :cheer: :cheer: :cheer:
Die 3 rondjes daarna zijn ehmm bijzaak :mrgreen:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Gebruikersavatar
Nikki90
Zeer actief
Berichten: 1136
Lid geworden op: 29 dec 2013 18:29
Mijn ras(sen): Jack Hussel
Aantal honden: 1
Locatie: Veluwezoom

Re: Hoopers Finn

Ongelezen bericht door Nikki90 »

O, o, Finn toch! :LOL: Er hing iets in de lucht denk ik, Jet kon d'r gaspedaal ook niet vinden.

Maar hij heeft maar wel mooi z'n eerste punten gehaald, super goed! :cheer:
Gebruikersavatar
veertje
Zeer actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: 28 dec 2005 11:38
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Locatie: Noord-Limburg

Re: Hoopers Finn

Ongelezen bericht door veertje »

Finn mocht gisteren ook weer meedoen in Gorssel. Als debutant nog steeds. Ik weet dat Finn moeite heeft met sommige afstanden en dan moet ik mijn bewegingen in het vak heel goed plannen. Iets dat niet altijd meevalt, omdat Finn nooit te voorspellen is qua snelheid en 'drive' :tongue: Dus ik ging zonder verwachtingen naar de wedstrijd, gewoon lol hebben en voor hem een leuke dag ervan maken.
Bij het Spel dacht hij lekker eigenwijs de tunnel mee te pakken :hmmm: Het ging lekker op z'n Finns zullen we maar zeggen :LOL:
NH ging eigenlijk bovenverwachting goed, totdat hij de keurmeester zag en stilviel. Daarna kwam hij naar me toe van "wat waren we ook alweer aan het doen?" en sloeg een paar hoops over.
Het VP ging best goed, maar één ton was niet leuk genoeg, dus die sloeg hij 2x over en dus hadden we 40 punten aftrek, maar toch nog 10 punten over :cheer: Niet gedacht en zelfs nog 2e geworden!
Het LP was te moeilijk, dat wist ik. Toch even geprobeerd, maar uiteindelijk over de lijn gestapt en meegelopen.

Filmpje

Finn blijft een geval apart :engel: Ik was aan het twijfelen of ik voor komend jaar een licentie wilde aanvragen, maar nu met de nieuwe regels op komst denk ik dat ik dat wel ga doen (groter vak voor de kleintjes). Dat maakt het voor hem net wat makkelijker, kan ik iets meer bewegen en hem helpen. En als ik dan met Tess mee doe, is hij niet alleen ter support mee, want hij geniet er wel van even samen spelen :wink:


Met zijn mooie prijs. Hij is er heel blij mee zoals te zien is :LOL:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Nikki90
Zeer actief
Berichten: 1136
Lid geworden op: 29 dec 2013 18:29
Mijn ras(sen): Jack Hussel
Aantal honden: 1
Locatie: Veluwezoom

Re: Hoopers Finn *Gorssel 14-10*

Ongelezen bericht door Nikki90 »

Finn, beetje blijer zijn met je prijs hoor! Weet je wel hoeveel uur we aan al die prijzen gewerkt hebben?! :schrik: :mrgreen:

Super goed dat jullie punten én een prijs hebben gehaald! Gefeliciteerd! :cheer:
Gebruikersavatar
Eilfy
Zeer actief
Berichten: 4464
Lid geworden op: 15 sep 2012 11:31
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Re: Hoopers Finn *Gorssel 14-10*

Ongelezen bericht door Eilfy »

Finn is spontaan geïnspireerd geraakt door z'n prijs
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Gebruikersavatar
veertje
Zeer actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: 28 dec 2005 11:38
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Locatie: Noord-Limburg

Re: Hoopers Finn *Gorssel 14-10*

Ongelezen bericht door veertje »

Eilfy schreef:Finn is spontaan geïnspireerd geraakt door z'n prijs Afbeelding

Nou zeg dat :LOL:

Voor wie niet kan geloven dat Finn ook best kan rennen, zie hier het bewijs: Klik :pffff:

Met dank aan de super leuke training van Distance4Dogs heeft Finn toch even zijn beste pootje voor gezet! En Tine heeft het vastgelegd.
Plaats reactie

Terug naar “Alle andere sporten”