Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

HoopHoop Tess *even gestopt*

Zoals : Schapen drijven, Canicross , Treibball , Combisport , Waterwerk etc

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
Eilfy
Zeer actief
Berichten: 4464
Lid geworden op: 15 sep 2012 11:31
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Re: HoopHoop Tess *Workshop Distance4Dogs*

Ongelezen bericht door Eilfy »

Paulien had gevraagd of we jullie uit wilden dagen :engel: je was niet de enige die een halve paniekaanval kreeg bij het zien van het parcours :-) Maar ze ging hartstikke goed! Lekker doortrainen en dan nieuwe seizoen Speed / Technical?
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Gebruikersavatar
veertje
Zeer actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: 28 dec 2005 11:38
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Locatie: Noord-Limburg

Re: HoopHoop Tess *Workshop Distance4Dogs*

Ongelezen bericht door veertje »

Dat uitdagen is wel gelukt :mrgreen:

Ik weet nog niet wat we gaan doen volgend jaar. Nu zeg ik nog dat ik beide wil gaan proberen. Heb met haar nog geen Speedparcours geprobeerd, maar ik denk dat als we tot het nieuwe wedstrijdseizoen kunnen oefenen, dat ook wel moet lukken. Ze kan wel snel, maar is (nog) geen racekanon en als ze oplet :engel: ook wel goed te sturen. Vorige week liep ze een Technical A prima, dus dat moet met nog wat meer oefenen wel kunnen (zegt ik vol vertrouwen!... :mann: ).

Vertrouwen, vertrouwen, vertrouwen... :tongue:
Gebruikersavatar
veertje
Zeer actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: 28 dec 2005 11:38
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Locatie: Noord-Limburg

Re: HoopHoop Tess *Workshop Distance4Dogs*

Ongelezen bericht door veertje »

Gewoon een filmpje van de les gisteren, omdat ik niet verwacht had dat het zou lukken :I:

klik

Afbeelding
Gebruikersavatar
veertje
Zeer actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: 28 dec 2005 11:38
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Locatie: Noord-Limburg

Re: HoopHoop Tess *Workshop Distance4Dogs*

Ongelezen bericht door veertje »

Inmiddels zijn we alweer een tijdje verder en ik moet zeggen dat we behoorlijke stappen hebben gezet tijdens de trainingen. Ze kan verbazend veel al vind ik zelf :D Dit (Klik) was een rondje tijdens een van de lessen :cheer:

Ik hoopte dat we dat nu ook in de wedstrijden konden gaan laten zien, maar helaas was het afgelopen zondag nog niet het moment..
De schuld ligt (uiteraard) grotendeels bij mij. Toch wat zenuwen, niet helemaal scherp en veel heen en weer geren tussen de ring en de auto om de honden te halen. Leermoment voor de volgende keer, geen ringhulp meer zijn als je ook nog met 2 honden in diezelfde klasse moet lopen :wink:
De wedstrijdomgeving maakt dat Tess nog wat meer onzeker wordt wanneer er een fout gemaakt wordt. Dat is in de les ook zo, maar minder erg. En ik moet echt leren om los te laten dat fouten hersteld dienen te worden. Dat moest ik bij Finn al, maar nog steeds heb ik te veel de neiging om te gaan herstellen ipv te laten gaan en gewoon door te gaan en zien wat er wel goed gaat :oohja:

De filmpjes

Bij het Lijnparcours ging ze verzitten en zat toen scheef. Ik liet haar stom genoeg gewoon starten, wetende dat dit niet goed ging.. Blij ei als ze is, nam ze dan maar even een nummerbordje mee :LOL: Ze had daarna wat moeite met de ton achter de tunnel. Ik liep ook niet helemaal zoals ik verkend had. Toen even een mooi stukje waarbij ze niet in de finishvalkuil trapte. Maar toen ze moest afbuigen richting tweede hoop buiten de lijn riep ik haar naam waardoor ze netjes naar binnen kwam ipv een brede bocht richting volgende hoop.

Bij het VP startte ik veel te dicht op de lijn van het vak. Nu had ik alsnog kunnen instappen (in het 5x5 vak) om de weg aan te geven, maar ook dat deed ik niet. En daarna was het eigenlijk een beetje een zooitje :schrik:

Als laatste de Numbered Hoops waarbij ik, hoe verrassend, weer wat verkeerds deed :oeps: :LOL: Ze moest de weg doen, maar ik gaf hem veel te overdreven aan. Ze luisterde perfect en draaide heel scherp weg. Daarna het rondje wel netjes afgemaakt, maar het tempo was er inmiddels uit :wink:

Al met al een dag waarbij ik veel te chaotisch handelde en Tess zich daarnaar gedroeg. Volgende maand in Best weer nieuwe kansen :wink:
Gebruikersavatar
Nikki90
Zeer actief
Berichten: 1136
Lid geworden op: 29 dec 2013 18:29
Mijn ras(sen): Jack Hussel
Aantal honden: 1
Locatie: Veluwezoom

Re: HoopHoop Tess *Wedstrijd Den Dungen*

Ongelezen bericht door Nikki90 »

Leuk om de Techincal rondjes op deze manier ook even te zien! Ik moet zeggen dat het ruimer staat als dat ik had gedacht. :ok: Tess doet het al heel goed! :D

Fouten herstellen is altijd wel een dingetje inderdaad. Ik heb dat ook een beetje leren moeten loslaten. Soms doe ik het wel en soms niet. Meestal beslis ik dan in een nanoseconde of ik voor -20 punten ga als ze langs een toestel loopt of dat ik -5 punten wil en 'm herstel :Q: Nu is de Speed natuurlijk een stukje ruimer dus als ze ver bij me weg is is herstellen vrijwel onmogelijk en laat ik d'r lekker doorrennen.
Gebruikersavatar
veertje
Zeer actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: 28 dec 2005 11:38
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Locatie: Noord-Limburg

Re: HoopHoop Tess *Wedstrijd Den Dungen*

Ongelezen bericht door veertje »

Het staat inderdaad ruimer dan voorheen bij de starters. Gelukkig maar :tongue: Voor Tess veel fijner en waarschijnlijk voor meer honden. Alleen voor Finn is dat nog een brug te ver, maar ach, daar maakt het me ook niks uit. We lopen onze eigen versie :engel:

Ik bedacht me dat dit de eerste wedstrijd is na de wedstrijd bij jullie in Gorssel waar ik toen alleen stukjes uit het parcours met speeltje gelopen heb. Dus eigenlijk heeft ze best een stap gezet tussen toen en nu. Ze is niet meer weggerend, liet zich wel wat afleiden door de omgeving, maar bleef toch heel goed bij me :D We moeten beide nog wennen aan de zeer beleefde riemendragers bij hoopers :LOL: Ik ben meer van het weggooien van de lijn ipv dat ze hem netjes komen halen.
Gebruikersavatar
veertje
Zeer actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: 28 dec 2005 11:38
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Locatie: Noord-Limburg

Re: HoopHoop Tess *Wedstrijd Den Dungen*

Ongelezen bericht door veertje »

Kijk, als ik wat meer zen ben, kunnen we het wel :tongue:

Klik
Johnny Jones
Zeer actief
Berichten: 4611
Lid geworden op: 16 okt 2015 09:07
Aantal honden: 0

Re: HoopHoop Tess *Wedstrijd Den Dungen*

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Leuk om de filmpjes te zien, ik had altijd maar een vaag idee wat hoopers inhield.
Het lijkt me wel erg lastig om de aandacht van je hond vast te houden tijdens een wedstrijd. Is dat niet een belangrijke reden waarom het bij de training veel beter gaat?
Gebruikersavatar
veertje
Zeer actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: 28 dec 2005 11:38
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Locatie: Noord-Limburg

Re: HoopHoop Tess *Wedstrijd Den Dungen*

Ongelezen bericht door veertje »

Johnny Jones schreef:Leuk om de filmpjes te zien, ik had altijd maar een vaag idee wat hoopers inhield.
Het lijkt me wel erg lastig om de aandacht van je hond vast te houden tijdens een wedstrijd. Is dat niet een belangrijke reden waarom het bij de training veel beter gaat?
Ja is het ook. Sommige honden interesseert het niet veel, werk is werk en de wereld mag vergaan zeg maar :tongue: Tess is wat meer een flierefluiter en ook niet zo heel zeker van zichzelf. Dus alles wat vreemd is heeft haar interesse en op zo'n wedstrijd is dat best veel. Nu was ze ook nog loops, dus dat zal niet hebben geholpen in de concentratie.
Op wedstrijd is natuurlijk ook de hele situatie voor en na je rondjes anders en dat heeft ook op mij best wat invloed, waardoor ik andere dingen doe die ik in een training anders zou doen.

Maar ik heb er alle vertrouwen in dat we het gaan kunnen, gewoon nog wat meer (wedstrijd)meters maken :D In de training zijn we al gekomen van alleen op het veld moeten trainen, omdat ze anders naar de andere honden zou rennen, tot gewoon meedraaien en met meerdere honden op het veld tegelijk trainen.
Gebruikersavatar
Nikki90
Zeer actief
Berichten: 1136
Lid geworden op: 29 dec 2013 18:29
Mijn ras(sen): Jack Hussel
Aantal honden: 1
Locatie: Veluwezoom

Re: HoopHoop Tess *Wedstrijd Den Dungen*

Ongelezen bericht door Nikki90 »

veertje schreef:Het staat inderdaad ruimer dan voorheen bij de starters. Gelukkig maar :tongue: Voor Tess veel fijner en waarschijnlijk voor meer honden. Alleen voor Finn is dat nog een brug te ver, maar ach, daar maakt het me ook niks uit. We lopen onze eigen versie :engel:

Ik bedacht me dat dit de eerste wedstrijd is na de wedstrijd bij jullie in Gorssel waar ik toen alleen stukjes uit het parcours met speeltje gelopen heb. Dus eigenlijk heeft ze best een stap gezet tussen toen en nu. Ze is niet meer weggerend, liet zich wel wat afleiden door de omgeving, maar bleef toch heel goed bij me :D We moeten beide nog wennen aan de zeer beleefde riemendragers bij hoopers :LOL: Ik ben meer van het weggooien van de lijn ipv dat ze hem netjes komen halen.
Haha! Zeker gelukkig maar! Als ik af en toe zag hoe krap het stond bij de starters.. :schrik:

Tess is echt enorm vooruit gegaan inderdaad! Super knap! :D Kom je dit seizoen weer naar Gorssel? :mrgreen:

De riemendragers zijn altijd erg beleefd inderdaad! Aan de ene kant fijn, aan de andere kant wel een extra afleiding voor de hond. Bij mij hoeven ze nooit mee te lopen, riem en speeltje laat ik meteen bij de ingang achter en ik til Jet naar de start omdat ze anders meteen al afgeleid raakt door alle geurtjes. Maar Tess naar de start tillen is wat ongelukkig :LOL:
Gebruikersavatar
veertje
Zeer actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: 28 dec 2005 11:38
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Locatie: Noord-Limburg

Re: HoopHoop Tess *Wedstrijd Den Dungen*

Ongelezen bericht door veertje »

Haha ja Gorssel staat wel op de planning ja, maar dat duurt nog even :tongue:

Het liefst lijn ik Tess ook af bij de ingang van de ring, maar zover is ze nog niet dat ze dan netjes met me mee loopt naar de start. En tillen kan wel, maar ziet er misschien een beetje gek uit :mrgreen:
Gebruikersavatar
veertje
Zeer actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: 28 dec 2005 11:38
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Locatie: Noord-Limburg

Re: HoopHoop Tess *Wedstrijd Den Dungen*

Ongelezen bericht door veertje »

Inmiddels zijn we weer een boel trainingen, twee wedstrijden en een één op één les verder. De wedstrijd in Best was niet zo goed gegaan. Ze begon het lijnparcours heel netjes, maar ik moest zo nodig met mijn tenen op de lijn gaan staan :oohja: (ter verdediging, het was best krap daar :pffff: ). De andere twee rondjes (Klik & Klik) waren vrij dramatisch. Elke keer begon ze goed en dan gebeurde er toch weer iets waardoor ze de fout in ging. Het opzoeken van de mensen in de ring is dan wel goede afleiding, helemaal als ze weet dat vrouwtje 'boos' is. Ik baal dan vooral heel hard en op die momenten positief blijven (niet alleen positief doen, daar trapt ze niet in) is soms lastig. Maar dat zijn dus weer allemaal leermomenten :wink: Ik moet die fouten ook geheel bij mezelf zoeken, want Tess is erg gevoelig voor mijn stemming en handelen.

Daarna hebben we nog bij Distance4Dogs een erg leuke les gehad! Ze liet heel mooie dingen zien en was vooral heel vrolijk aan het werk en bleek best gas te kunnen geven :D Met de tips van de juffen daar besloten om met Tess niet meer de technische parcoursen te lopen, maar over te gaan naar de Speed. Dan kan ze soepele en lange lijnen lopen, zonder al te veel gedraai en gedoe. De afstanden zijn daar wel (veel) groter, dus dat vergt nog wat training om van me af te werken. Dat gaan we nu met behulp van de treat & train voor elkaar proberen te krijgen :wink:

Gisteren hadden we ook weer een wedstrijd, dit keer op eigen terrein. Ik heb haar daar nog voor een laatste keer in de Technical laten lopen, omdat de wedstrijd in 2 delen was gesplitst. In de ochtend liepen de mensen van de Speed en in de middag de Technical. Ik was zelf ook vrijwilliger en wilde graag met mijn volledige aandacht bij de honden zijn. Lopen en helpen afwisselen vind ik niet zo fijn. Dus nu in de ochtend geholpen en in de middag volledige aandacht bij mijn eigen r(h)ondjes. Nadeel was dat de honden de hele dag mee waren, in de auto moesten wachten en pas om half 3 hun eerste rondje mochten lopen. Met zo'n 25 graden buiten was dat niet echt ideaal. maar goed, doe je niks aan, dus we hebben er het beste van gemaakt :wink:
Tess liep echt super netjes! Het lijnparcours ging heel goed, even een beetje afleiding waardoor ze in een bocht een hoop oversloeg, maar toch met nog 30 punten over gefinisht! :cheer: Onze eerste punten! Goed voor een 5e plaats met toch nog de op 1 na snelste tijd.
Filmpje

Het VP begon heel goed, daar liet ze echt een mooi stuk zien. Maar bij het om de ton sturen liet ik even mijn hand zakken ('ik mag niet zwaaien', 'ik mag niet zwaaien', 'ik mag niet zwaaien'.... x100) en kwam ze naar binnen, door de tunnel dus een dk.
Filmpje

Bij het NH zat een heel lastig stukje, ze moesten 'weg' voor een andere hoop. Ik geloof dat het daar nogal vaak fout gegaan is, zo ook bij ons :wink: Ik was niet meer scherp, dus gaf het te laat aan. Tess nam netjes de volgende hoop en ging toen alsnog keurig 'weg'. Ze maakte het daarna goed 'af' en besloot toen dat ze er klaar mee was :LOL:
Filmpje

Al met al een prima dag! Heel blij met hoe ze het deed en hoe we gegroeid zijn samen. Nu kijken of we het in de Speed voor elkaar gaan krijgen, maar dat zal nog wel even duren.
Persistence
Zeer actief
Berichten: 4745
Lid geworden op: 17 jan 2016 20:05

Re: HoopHoop Tess *Nieuw-Bergen 19-5-2019*

Ongelezen bericht door Persistence »

Zie dit nu pas voor het eerst, wat leuk! Mooi om te zien hoe je samen groeit in dingen he?
Zijn het precies dezelfde 'commando's' als bij agility?
Gebruikersavatar
veertje
Zeer actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: 28 dec 2005 11:38
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Locatie: Noord-Limburg

Re: HoopHoop Tess *Nieuw-Bergen 19-5-2019*

Ongelezen bericht door veertje »

Persistence schreef:Zie dit nu pas voor het eerst, wat leuk! Mooi om te zien hoe je samen groeit in dingen he?
Zijn het precies dezelfde 'commando's' als bij agility?

Ja dat is heel leuk om (terug) te zien. Ik schrijf het hier dan ook vooral voor mezelf op, om nog eens terug te kunnen zien. Heb ik met Finn en zijn agilitytopic ook al vaker gedaan :D

De commando's zijn wel grotendeels hetzelfde te gebruiken ja. Ik moet alleen geen 'om' gebruiken bij agility, want dan gaat ze helemaal om de sprong heen ipv hem van achter te springen :wink: Sommige mensen gebruiken ook dezelfde commando's als met schapendrijven.
Gebruikersavatar
Nikki90
Zeer actief
Berichten: 1136
Lid geworden op: 29 dec 2013 18:29
Mijn ras(sen): Jack Hussel
Aantal honden: 1
Locatie: Veluwezoom

Re: HoopHoop Tess *Nieuw-Bergen 19-5-2019*

Ongelezen bericht door Nikki90 »

Tess ging netjes! :cheer: Ben benieuwd hoe ze het in de Speed gaat doen! :D
Gebruikersavatar
veertje
Zeer actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: 28 dec 2005 11:38
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Locatie: Noord-Limburg

Re: HoopHoop Tess *Nieuw-Bergen 19-5-2019*

Ongelezen bericht door veertje »

Nikki90 schreef:Tess ging netjes! :cheer: Ben benieuwd hoe ze het in de Speed gaat doen! :D
Ik ook, we hebben wel nog wat te trainen. Die afstanden is ze helemaal niet gewend :tongue:
Het is wel even zoeken qua training, want niemand traint Speed helaas.
Gebruikersavatar
veertje
Zeer actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: 28 dec 2005 11:38
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Locatie: Noord-Limburg

Re: HoopHoop Tess *Nieuw-Bergen 19-5-2019*

Ongelezen bericht door veertje »

veertje schreef:Nu kijken of we het in de Speed voor elkaar gaan krijgen, maar dat zal nog wel even duren.
Schreef ik nog maar 3 weken geleden. We hebben inmiddels 3 lessen op Speed getraind en 2 parcoursen gelopen. Dat ging zo verkeerd nog niet (Klik & Klik). Parcours in stukjes opbouwen en aan het eind van de les helemaal proberen. Dat ging al best goed voor de eerste pogingen, maar ik moest nog wel wat meelopen.
Zondag hadden we een wedstrijd. Ik wilde haar vooral ervaring laten opdoen en heb met verkennen ook niet zoveel rekening gehouden met het vak. We startten met het lijnparcours. Hier was ze niet echt bij de les. Ze nam de eerste 2 hoops en bij nr 3 ging ze aan het bordje snuffelen. Ik had haar even terug gezet en een stukje opnieuw geprobeerd, maar ze was weer eens met 10 dingen tegelijk bezig :hmmm: Daarna het vast parcours (klik) en deze liep ze gewoon helemaal uit :cheer: Ze pakte de afstanden zo makkelijk dat ik toch op de lastige punten binnen het oranje vak kon blijven en zo hebben we onze eerste 50 punten gehaald :D Op twee punten was ze heel even afgeleid (vlagger en fotograaf), maar ze pakte het daarna weer super op, dat had ik echt niet verwacht. We hebben hier uiteindelijk een mooie 4e plaats behaald.
Als laatste nog de numbered hoops. Ze begon goed, maar was duidelijk moe. Dus ze miste hier en daar een hoop en was niet 100% aan het opletten. Ik handelde daardoor ook niet echt lekker en zo werd het dus uiteindelijk niet veel soeps meer :tongue:

Ben zo blij dat ze dit nu al laat zien, heb het filmpje al 10x bekeken :LOL:

Voorlopig even geen officiële wedstrijden op de planning. Alleen nog de onderlinge wedstrijd van de club en een onofficiële second chance wedstrijd in juli. Waarschijnlijk lopen we de volgende officiële wedstrijd in oktober pas weer.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Pumi
Zeer actief
Berichten: 1481
Lid geworden op: 09 mei 2007 12:51
Locatie: Wijnjewoude Frl
Contacteer:

Re: HoopHoop Tess *Schinveld 9-6-2019*

Ongelezen bericht door Pumi »

:E:

leuk he, ik ga regelmatig naar Zeewolde voor een workshop van hun altijd erg leuk en leerzaam.
Twisters hondentraining & Floys dogtoys

Sandra & Edwin
http://www.floys.nl
Gebruikersavatar
Nikki90
Zeer actief
Berichten: 1136
Lid geworden op: 29 dec 2013 18:29
Mijn ras(sen): Jack Hussel
Aantal honden: 1
Locatie: Veluwezoom

Re: HoopHoop Tess *Schinveld 9-6-2019*

Ongelezen bericht door Nikki90 »

Echt een super mooi rondje! Gefeliciteerd met de eerste Speed punten! :cheer:
Gebruikersavatar
veertje
Zeer actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: 28 dec 2005 11:38
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Locatie: Noord-Limburg

Re: HoopHoop Tess *Schinveld 9-6-2019*

Ongelezen bericht door veertje »

Pumi schreef::E:

leuk he, ik ga regelmatig naar Zeewolde voor een workshop van hun altijd erg leuk en leerzaam.
Ik ga in juli weer (in Bemmel, iets dichterbij :engel: ) :D

Nikki90 schreef:Echt een super mooi rondje! Gefeliciteerd met de eerste Speed punten! :cheer:
Dankje! Nooit gedacht dat we op 1 wedstrijd meer punten zouden halen dan op alle voorgaande Technical wedstrijden :tongue:
Gebruikersavatar
Nikki90
Zeer actief
Berichten: 1136
Lid geworden op: 29 dec 2013 18:29
Mijn ras(sen): Jack Hussel
Aantal honden: 1
Locatie: Veluwezoom

Re: HoopHoop Tess *Schinveld 9-6-2019*

Ongelezen bericht door Nikki90 »

veertje schreef:
Pumi schreef::E:

leuk he, ik ga regelmatig naar Zeewolde voor een workshop van hun altijd erg leuk en leerzaam.
Ik ga in juli weer (in Bemmel, iets dichterbij :engel: ) :D

Nikki90 schreef:Echt een super mooi rondje! Gefeliciteerd met de eerste Speed punten! :cheer:
Dankje! Nooit gedacht dat we op 1 wedstrijd meer punten zouden halen dan op alle voorgaande Technical wedstrijden :tongue:
Haha! Leuk he, de Speed! :mrgreen:
Gebruikersavatar
veertje
Zeer actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: 28 dec 2005 11:38
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Locatie: Noord-Limburg

Re: HoopHoop Tess *Schinveld 9-6-2019*

Ongelezen bericht door veertje »

Gisteren weer eens gehooperd met Tess tijdens de funwedstrijd georganiseerd door onze eigen club. Het was een second chance wedstrijd waarbij het vast parcours en de numbered hoops nog een keer gelopen mochten worden, als je je eerste rondje wilde verbeteren. Het was wel zo dat je tweede rondje telde, ook al zou deze slechter zijn. Afsluitend was er nog een spelparcours bedacht, waarbij je helemaal je eigen parcours kon bedenken en zo punten moest verzamelen. Een soort gambling dus, alleen mocht je hier niet 2x dezelfde toestellen nemen, dan gingen er weer punten af.

Tess liep als eerste rondje een heel mooi vast parcours, waar ik het lekker bij gelaten heb. Foutloos is foutloos, dat viel hooguit slechter te doen :wink: We hadden hiermee een mooie 5e plaats behaald :D
Klik

Daarna het numbered hoops. Die liep ze mooi, maar net niet soepel, waardoor ze zich moest gaan herstellen voor de goede lijnen en ik denk dat dat haar wat uit haar concentratie haalde. We hadden dus een parcoursfout en ik dacht dat dat wel beter kon. Helaas lukte dat niet en hadden we bij de tweede poging een mooie dk :mrgreen:
Poging 1
Poging 2

Ten slotte nog het spel. Ik had een mooi rondje bedacht, waarbij ik hoopte dat Tess de afstand zou pakken van mij tot het verste punt, want dat was wel verder dan ze gewend is. Dat deed ze super goed! Juist in de 2 kleinere bochtjes had ze minder concentratie en sloeg iets over, waardoor we uiteindelijk op de 3e plaats zijn geëindigd met 46 van de 50 punten :cheer: In de kleine bochtjes kakte ze ook wat in, dus een mooie bevestiging voor mij dat we lekker doorgaan met de afstanden trainen :wink:

Deze week slaan we de reguliere les even over en gaan vrijdag lekker aan de slag bij een workshop van de dames van Distance4Dogs :D Qua wedstrijden hebben we even een hele poos pauze.

Afbeelding
Gebruikersavatar
veertje
Zeer actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: 28 dec 2005 11:38
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Locatie: Noord-Limburg

Re: HoopHoop Tess *Funwedstrijd 14-7-2019*

Ongelezen bericht door veertje »

Na een zomer met weinig trainingen en geen wedstrijden, was het afgelopen weekend wel weer eens tijd voor een wedstrijdje. We zouden nog vergeten hoe dat ook alweer moest :tongue: Dit maal geen Nadac, maar een wedstrijd Xtreme hoopers.

Als eerste het vast parcours: klik.
Een leuk rondje, niet heel moeilijk (leek het), maar met een paar uitdagingen. Ik was vooral heel erg aan het twijfelen wat mijn positie ging worden. Zou ik vanuit het vak handlen zoals ik het op een training zeker zou doen of zou ik iets meer meelopen, omdat een wedstrijdsituatie altijd wat moeilijker is. Tot vlak voor we aan de beurt waren gekozen voor het vak, want Tess zou dat moeten kunnen dacht ik. Maar ik vond Tess niet zo bij de les bij het inlopen en wachten op onze beurt. Bij de start bleef ze ook staan ipv zitten en dat is vaak een teken van wat afleiding in haar koppie :wink: Dus last minute het plan omgegooid en meer meegelopen. Stom... :oohja: Ze pakte de afstand waar ik over twijfelde met het grootste gemak. Was ook nog sneller dan waar ik rekening mee hield. Toen ging ik een wissel maken die ik niet verkend had en waardoor ik haar juist van haar lijn af stuurde. Ik stond daardoor uiteindelijk ook verkeerd voor de finishlijn, waardoor die ook niet vlekkeloos ging.
Al met al wel heel tevreden en alle schuld lag bij mij (stick to the plan!). Tess deed het super :D

Daarna de numbered hoops: Klik
Gewoon vanuit het vak had ik nu bedacht, niet twijfelen :pffff: Ik gebruikte mijn tegenhand iets te lang, wilde mijn arm wisselen en toen kwam ze naar binnen. Wilde het van daar oppakken, maar dat was eigenlijk niet handig, dus even terug op de lijn gezet en nogmaals geprobeerd. Toen pakte ze de afstand prima en liep een super mooi stukje. Totdat ze moest poepen.... :oeps: Je kan wel door de grond zakken dan. Bleek ze ook nog haar van mij binnen te hebben gekregen, dus het werd een soort rodeo, achtervolgt door haar eigen kralenketting :schrik:

Tenslotte het spel, een second chance waarbij de resultaten van beide rondjes bij elkaar geteld werden: Klik
Wederom vanuit het vak geprobeerd. Vond de start wel spannend, er kwamen veel honden naar binnen, maar gelukkig was die spanning niet nodig. Ze deed het super! Liep erg netjes en geconcentreerd. De vermoeidheid had al iets toegeslagen, het ging iets minder snel en meer huppelend, maar desalniettemin was ik super trots! Ze liep hem gewoon foutloos en met mij in het vak leverde ons dat 50 punten x2 op! Bij de tweede ronde weer, dus in totaal 200 punten op het spel gehaald :cheer:

Met een super goed gevoel zijn we weer naar huis gegaan :D Ze heeft geen enkele keer de keurmeester of ringhulp bezocht en is heel goed bij de les gebleven, ook op de momenten dat het fout ging. Fouten maken was voorheen altijd reden voor haar om wat anders te gaan doen, maar ik kan er steeds beter op inspelen zodat ze het leuk blijft vinden.

Volgend jaar zullen we zeker wat meer Xtreme wedstrijden gaan lopen. verder hebben we nog een paar Nadac Speed wedstrijden op de planning, de eerste a.s. zondag in Gorssel.
Gebruikersavatar
Nikki90
Zeer actief
Berichten: 1136
Lid geworden op: 29 dec 2013 18:29
Mijn ras(sen): Jack Hussel
Aantal honden: 1
Locatie: Veluwezoom

Re: HoopHoop Tess *let's go Xtreme 12-10-2019*

Ongelezen bericht door Nikki90 »

Tess deed het echt super goed zaterdag! Ze maakt mega sprongen vooruit!

Tot zondag :lol1:
Gebruikersavatar
veertje
Zeer actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: 28 dec 2005 11:38
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Locatie: Noord-Limburg

Re: HoopHoop Tess *let's go Xtreme 12-10-2019*

Ongelezen bericht door veertje »

Nikki90 schreef:Tess deed het echt super goed zaterdag! Ze maakt mega sprongen vooruit!

Tot zondag :lol1:

Ja het gaat echt hard de laatste tijd. Mits ze zich kan concentreren :engel:
Kreeg toevallig gisteren deze herinnering, wat een verschil een jaar en een nieuwe manier van trainen kan maken :D

Tot zondag!
Gebruikersavatar
Hilde
Zeer actief
Berichten: 24279
Lid geworden op: 27 nov 2009 17:00
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3
Locatie: Op de Veluwe

Re: HoopHoop Tess *let's go Xtreme 12-10-2019*

Ongelezen bericht door Hilde »

Echt heel knap hoor! Heb het topic nog even doorgelezen, verschillende filmpjes gekeken, ze is zo vooruit gegaan! Enorm.
Denk ook dat het zit in een stuk volwassen worden naast voldoende trainen. Je schreef zelf ergens dat Tess een flierefluiter is en een tikje onzeker, het maakt denk ik zo'n verschil of ze dan volwassen gaan worden en zich dus wat makkelijker kunnen afsluiten voor prikkels. Leuk om te zien wat jullie bereikt hebben :D
Afbeelding
Gebruikersavatar
veertje
Zeer actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: 28 dec 2005 11:38
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Locatie: Noord-Limburg

Re: HoopHoop Tess *let's go Xtreme 12-10-2019*

Ongelezen bericht door veertje »

Hilde schreef:Echt heel knap hoor! Heb het topic nog even doorgelezen, verschillende filmpjes gekeken, ze is zo vooruit gegaan! Enorm.
Denk ook dat het zit in een stuk volwassen worden naast voldoende trainen. Je schreef zelf ergens dat Tess een flierefluiter is en een tikje onzeker, het maakt denk ik zo'n verschil of ze dan volwassen gaan worden en zich dus wat makkelijker kunnen afsluiten voor prikkels. Leuk om te zien wat jullie bereikt hebben :D

Oh ja dat speelt zeker ook mee! Al vraag ik me af of ze ooit echt volwassen wordt :LOL:
Dat flierefluiteren en onzeker zijn heeft ook wel met elkaar te maken. Een trainster had goed gezien dat Tess enorm reageert als er iets 'fout' gaat. Als ik teleurstelling laat merken dat het niet goed gaat of als ik 'nee' (op niet boze toon) zeg, gaat ze andere dingen doen. Dus ik probeer echt heel positief te blijven naar haar en dat werkt goed :D Alles wat ze doet is goed, behalve als het niks meer met hooperen/agility te maken heeft (zoals tijdens een rondje neus aan de grond en 180 graden de andere kant op, want vreten...).
Gebruikersavatar
Hilde
Zeer actief
Berichten: 24279
Lid geworden op: 27 nov 2009 17:00
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3
Locatie: Op de Veluwe

Re: HoopHoop Tess *let's go Xtreme 12-10-2019*

Ongelezen bericht door Hilde »

veertje schreef:Oh ja dat speelt zeker ook mee! Al vraag ik me af of ze ooit echt volwassen wordt :LOL:
Dat flierefluiteren en onzeker zijn heeft ook wel met elkaar te maken. Een trainster had goed gezien dat Tess enorm reageert als er iets 'fout' gaat. Als ik teleurstelling laat merken dat het niet goed gaat of als ik 'nee' (op niet boze toon) zeg, gaat ze andere dingen doen. Dus ik probeer echt heel positief te blijven naar haar en dat werkt goed :D Alles wat ze doet is goed, behalve als het niks meer met hooperen/agility te maken heeft (zoals tijdens een rondje neus aan de grond en 180 graden de andere kant op, want vreten...).
Goed gezien en fijn dat dat zo werkt voor jullie! Dat is altijd zo ontdekken bij iedere hond.
En volwassen... tsja :LOL:
Afbeelding
Gebruikersavatar
veertje
Zeer actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: 28 dec 2005 11:38
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Locatie: Noord-Limburg

Re: HoopHoop Tess *let's go Xtreme 12-10-2019*

Ongelezen bericht door veertje »

En toen hadden we 'opeens' de laatste hoopersles gehad. Ik merkte bij mezelf al een tijdje dat ik niet meer veel plezier had in het hooperen op wekelijkse basis, dus nu heb ik de knoop doorgehakt en zijn we gestopt. Ergens wel jammer, want de sport vind ik nog steeds leuk en Tess ook. Dus in de toekomst zullen er vast en zeker nog wel workshops gevolgd worden of wedstrijdjes gelopen, maar het wekelijks trainen gaan we voorlopig niet meer doen.
Gebruikersavatar
Nevache
Zeer actief
Berichten: 490
Lid geworden op: 13 aug 2019 10:18
Mijn ras(sen): Zwitserse, Tervuerense, Groenendaeler, Galgo-mix, Spaans zwabbertje
Aantal honden: 5
Locatie: Twente

Re: HoopHoop Tess *even gestopt*

Ongelezen bericht door Nevache »

Ga je nog wat anders met haar doen?
Plaats reactie

Terug naar “Alle andere sporten”