Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hooperen is onze nieuwe sport ook ;-)

Zoals : Schapen drijven, Canicross , Treibball , Combisport , Waterwerk etc

Moderator: moderatorteam

~Suzanne~
Zeer actief
Berichten: 14006
Lid geworden op: 02 jul 2007 21:46

Hooperen is onze nieuwe sport ook ;-)

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

We hebben afgelopen weekend onze eerste wedstrijd(en) gelopen en het ging best aardig. Her en der een uitslag, her en der een DK maar vooral: Rowan had op 1 parcours een derde plaats. Goed voor helemaal niets ;-) maar wel leuk.
Tristan had op 1 parcours een eerste prijs waarbij hij niet eens foutloos was ;-)

Vooral dat laatste is, gezien zijn medische geschiedenis de afgelpen paar paar eigenlijk best wel fijn.

En nu hebben we ons opgegeven voor de wedstrijd in Apeldoorn in augustus en gaan we in ieder geval in Vught in september nog een officiele wedstrijd lopen.

Dan deze winter goed trainen en dan volgend jaar volle bak ertegenaan ;-)

Suzanne
Gebruikersavatar
*Skye*
Zeer actief
Berichten: 3290
Lid geworden op: 03 feb 2014 23:52
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2
Locatie: Hoeven

Re: Hooperen is onze nieuwe sport ook ;-)

Ongelezen bericht door *Skye* »

Klinkt alsof jullie je wel vermaken zo. Met Skye heb ik ook gehooperd en vond het altijd heel leuk. Misschien toch weer eens oppakken. Ben alleen helemaal niet van de wedstrijden.

Jullie veel plezier met hooperen nog.
~Suzanne~
Zeer actief
Berichten: 14006
Lid geworden op: 02 jul 2007 21:46

Re: Hooperen is onze nieuwe sport ook ;-)

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Oh, ik ben ook niet zo fanatiek dat ik alle wedstrijden ga aflopen. Daar zijn ze ook nog helemaal niet goed genoeg voor ;-)
Maar, gezellig is het wel! Bovendien kunnen ze dan nu de wedstrijdervaring opdoen. En mocht blijken dat het al met al echt wat gaat worden; en dat is wat anders dan alles winnen wat er te winnen valt (!) dan kunnen we volgend jaar altijd nog proberen om er echt wat prijsjes uit te halen.
Meedoen is echt belangrijker dan winnen maar ik ben toch rete trots op die 1-e prijs van 't manneke. Komt ook door de emotie die ermee samenhangt ;-) dat snap ik ook wel.

Dus: als je er lol in hebt; lekker trainen en voor de fun of it een wedstrijdje meedoen?

Suzanne
Gebruikersavatar
*Skye*
Zeer actief
Berichten: 3290
Lid geworden op: 03 feb 2014 23:52
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2
Locatie: Hoeven

Re: Hooperen is onze nieuwe sport ook ;-)

Ongelezen bericht door *Skye* »

Ja snap dat je er trots op bent hoor. Snap het helemaal. Ik ben alleen een veel te grote zenuwpees voor wedstrijden, vind het wel leuk om te gaan kijken en zou het stiekem ook wel willen doen.

Heb wegens omstandigheden ruim een half jaar niet getraind, ga nu wat zomerlessen volgen op mijn oude hondenschool en dan eens kijken of ik evt weer in kan stromen. Toch wel leuk als ik er zo over nadenk.

Jij ook veel plezier met trainen
Gebruikersavatar
tobi__
Zeer actief
Berichten: 2850
Lid geworden op: 06 jul 2016 14:15
Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke
Aantal honden: 1

Re: Hooperen is onze nieuwe sport ook ;-)

Ongelezen bericht door tobi__ »

Wat leuk! Ben met Tobi ook bezig. We hebben nu vier lessen gehad, maar hij vindt het echt geweldig. Kan niet wachten tot hij meer zelfstandig kan en ik hem van afstand kan 'besturen', haha.
_Esmee
~Suzanne~
Zeer actief
Berichten: 14006
Lid geworden op: 02 jul 2007 21:46

Re: Hooperen is onze nieuwe sport ook ;-)

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

*Skye* schreef:Ja snap dat je er trots op bent hoor. Snap het helemaal. Ik ben alleen een veel te grote zenuwpees voor wedstrijden, vind het wel leuk om te gaan kijken en zou het stiekem ook wel willen doen.

Heb wegens omstandigheden ruim een half jaar niet getraind, ga nu wat zomerlessen volgen op mijn oude hondenschool en dan eens kijken of ik evt weer in kan stromen. Toch wel leuk als ik er zo over nadenk.

Jij ook veel plezier met trainen
Ach, joh, ik sterf het ook af van de zenuwen ;-) maar als je niet gaat proberen weet je zeker dat je niets "doet" op een wedstrijd. Begin 's met kijken en fotograferen, neem een keer je hond mee en schrijf de keer erop in ;-)
Gewoon, voor de fun of it ;-) Begin desnoods bij een onderlinge wedstrijd op de hondenschool waar je traint of schrijf een keer als debutant in. Da's een soort "buiten mededinging".. of nee, da's niet waar, het is zonder licentie. Niet dat je arm wordt van een licentie ;-) maar als je als debutant inschrijft dan zitten er misschien gevoelsmatig geen haken en ogen aan.
Ik vond in mijn geval juist WEL de emotie in de licentie, dus beide heren hebben er 1 ;-)

Suzanne
~Suzanne~
Zeer actief
Berichten: 14006
Lid geworden op: 02 jul 2007 21:46

Re: Hooperen is onze nieuwe sport ook ;-)

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Ondertussen gaan wij ook nog steeds lekker. Het trainen doen we met plezier en qua wedstrijden groeit vooral Rowan heel erg. Hij gaat niet meer op zoek naar zijn baasje / de fotograaf, maar is met mij bezig. Nee, hij loopt lang niet alles foutloos maar om dan toch met een 1-e prijs en een 2-e prijs weg te lopen is fijn. Okay, over die 2 DK's zwijgen we dan ;-)
Tristan had oh wonder, weer 's prijs...3 x een eerste prijs en 1 fraaie DK.

En ik heb er ontzettend veel plezier in Rowan te zien vooruitgaan; hij wordt zekerder en rustiger. Fijn om te zien!

Suzanne
Gebruikersavatar
veertje
Zeer actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: 28 dec 2005 11:38
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Locatie: Noord-Limburg

Re: Hooperen is onze nieuwe sport ook ;-)

Ongelezen bericht door veertje »

~Suzanne~ schreef:Ondertussen gaan wij ook nog steeds lekker. Het trainen doen we met plezier en qua wedstrijden groeit vooral Rowan heel erg. Hij gaat niet meer op zoek naar zijn baasje / de fotograaf, maar is met mij bezig. Nee, hij loopt lang niet alles foutloos maar om dan toch met een 1-e prijs en een 2-e prijs weg te lopen is fijn. Okay, over die 2 DK's zwijgen we dan ;-)
Tristan had oh wonder, weer 's prijs...3 x een eerste prijs en 1 fraaie DK.

En ik heb er ontzettend veel plezier in Rowan te zien vooruitgaan; hij wordt zekerder en rustiger. Fijn om te zien!

Suzanne

Mooie resultaten!
Was jouw man de fotograaf? Ben heel benieuwd naar de foto's. Hoorde op de filmpjes veel fotogeklik :LOL: Ook respect dat hij daar zo veel in de zon heeft gezeten :ok:
~Suzanne~
Zeer actief
Berichten: 14006
Lid geworden op: 02 jul 2007 21:46

Re: Hooperen is onze nieuwe sport ook ;-)

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

veertje schreef:
~Suzanne~ schreef:Ondertussen gaan wij ook nog steeds lekker. Het trainen doen we met plezier en qua wedstrijden groeit vooral Rowan heel erg. Hij gaat niet meer op zoek naar zijn baasje / de fotograaf, maar is met mij bezig. Nee, hij loopt lang niet alles foutloos maar om dan toch met een 1-e prijs en een 2-e prijs weg te lopen is fijn. Okay, over die 2 DK's zwijgen we dan ;-)
Tristan had oh wonder, weer 's prijs...3 x een eerste prijs en 1 fraaie DK.

En ik heb er ontzettend veel plezier in Rowan te zien vooruitgaan; hij wordt zekerder en rustiger. Fijn om te zien!

Suzanne

Mooie resultaten!
Was jouw man de fotograaf? Ben heel benieuwd naar de foto's. Hoorde op de filmpjes veel fotogeklik :LOL: Ook respect dat hij daar zo veel in de zon heeft gezeten :ok:
Yup, man op krukje met zomerse hoed is de mijne ;-)

Hij heeft 1800 foto's gemaakt, daarvan kan doorgaans de helft meteen weg (halve hond, niet scherp, helemaal geen hond ;-)) en dan bij een tweede doorkijk vallen er nog 's de helft af.... Het kan dus even duren voor ze klaar / bewerkt / online zijn. Zal op het forum ook wel een linkje plaatsen.

Groetjes,
Suzanne
Gebruikersavatar
veertje
Zeer actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: 28 dec 2005 11:38
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Locatie: Noord-Limburg

Re: Hooperen is onze nieuwe sport ook ;-)

Ongelezen bericht door veertje »

~Suzanne~ schreef:
veertje schreef:
~Suzanne~ schreef:Ondertussen gaan wij ook nog steeds lekker. Het trainen doen we met plezier en qua wedstrijden groeit vooral Rowan heel erg. Hij gaat niet meer op zoek naar zijn baasje / de fotograaf, maar is met mij bezig. Nee, hij loopt lang niet alles foutloos maar om dan toch met een 1-e prijs en een 2-e prijs weg te lopen is fijn. Okay, over die 2 DK's zwijgen we dan ;-)
Tristan had oh wonder, weer 's prijs...3 x een eerste prijs en 1 fraaie DK.

En ik heb er ontzettend veel plezier in Rowan te zien vooruitgaan; hij wordt zekerder en rustiger. Fijn om te zien!

Suzanne

Mooie resultaten!
Was jouw man de fotograaf? Ben heel benieuwd naar de foto's. Hoorde op de filmpjes veel fotogeklik :LOL: Ook respect dat hij daar zo veel in de zon heeft gezeten :ok:
Yup, man op krukje met zomerse hoed is de mijne ;-)

Hij heeft 1800 foto's gemaakt, daarvan kan doorgaans de helft meteen weg (halve hond, niet scherp, helemaal geen hond ;-)) en dan bij een tweede doorkijk vallen er nog 's de helft af.... Het kan dus even duren voor ze klaar / bewerkt / online zijn. Zal op het forum ook wel een linkje plaatsen.

Groetjes,
Suzanne
:ok:

Ik wacht geduldig af. Ging er al vanuit dat het wel even zou duren :wink:
~Suzanne~
Zeer actief
Berichten: 14006
Lid geworden op: 02 jul 2007 21:46

Re: Hooperen is onze nieuwe sport ook ;-)

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Ik weet niet of er een "officiele" ingehuurde fotograaf was. Edgar was niet ingehuurd of aangekondigd ;-) Hij is gewoon gaan zitten met fototoestel en al.

Ik heb 'm 2 voorproefjes afgebedeld...

Afbeelding

en

Afbeelding

Maar ja, dat zijn onze eigen honden LOL

De rest volgt!

Suzanne
Gebruikersavatar
veertje
Zeer actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: 28 dec 2005 11:38
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Locatie: Noord-Limburg

Re: Hooperen is onze nieuwe sport ook ;-)

Ongelezen bericht door veertje »

Mooi! :D Oke, nu wacht ik iets minder geduldig :tongue:
Gebruikersavatar
rakker2000
Zeer actief
Berichten: 1571
Lid geworden op: 16 mar 2008 11:08
Mijn ras(sen): x boerenfox
parson russell terrier
boerenfox
Locatie: gelderland

Re: Hooperen is onze nieuwe sport ook ;-)

Ongelezen bericht door rakker2000 »

haha, ben ook wel benieuwd of er 1 van die van mijn tussen zit.
Zolang mensen denken dat honden geen gevoel hebben,
moeten honden het gevoel hebben, dat mensen niet kunnen denken.
~Suzanne~
Zeer actief
Berichten: 14006
Lid geworden op: 02 jul 2007 21:46

Re: Hooperen is onze nieuwe sport ook ;-)

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

In principe zijn alle honden gefotografeerd, tenzij hij net even een broodje aan het eten was oid, maar ik kan niet beloven dat alle foto's gelukt zijn. Aan de andere kant, je zou zeggen dat er van een 450-500 foto's toch wel 1 moet zijn van jouw hond ;-)
Ik heb 'm al een paar keer op het hart gedrukt om alle foto's die scherp zijn en waar de hond ook echt opstaat (niet alleen een neusje of staart) online te zetten en niet al te streng te beoordelen of hij de foto's ook 100% technisch gelukt vindt. Maar ja... dan houden we dus fors wat foto's over en die moeten wel nabewerkt worden. Gaat dus ff tijd inzitten naast een fulltime baan ;-)

Suzanne
~Suzanne~
Zeer actief
Berichten: 14006
Lid geworden op: 02 jul 2007 21:46

Re: Hooperen is onze nieuwe sport ook ;-)

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

oei, wij gaan echt lekker!
Tristan had in Spijkenisse afgelopen zaterdag 1 x een 1-e prijs en Rowan een 1-e en een 3-e. Misschien gaat Rowan volgend jaar naar de Novice; dus een klasse hoger. Tristan zeker nog niet, die is daar nog niet goed genoeg voor.
En, ja, het blijkt verslavend.. volgend jaar toch maar wat meer wedstrijden gaan doen .. denk ik... ;-)

Suzanne
Plaats reactie

Terug naar “Alle andere sporten”